Sedm a půl měsíce bez vlaků. Výluka mezi Brnem a Náměští přinese po ukončení rychlejší provoz

Rozšířený zářez za stanicí Střelice. Foto: Správa železnicRozšířený zářez za stanicí Střelice. Foto: Správa železnic

Od změny jízdního řádu začne provoz přímých elektrických vlaků z Brna do Zastávky u Brna.

Na české železnici vypukne v úterý jedna z největších letošních výluk. Na sedm a půl měsíce se zcela zastaví provoz v úseku Rapotice – Střelice na trati z Brna do Jihlavy. Po konci výluky má dojít ke zprovoznění celého modernizovaného úseku z Brna do Zastávky u Brna.

O výluce informují na svých stránkách České dráhy a organizátor veřejné dopravy v Jihomoravském kraji KORDIS JMK. Omezení skončí až s nástupem nového jízdního řádu, a to 14. prosince.

Podle výlukového opatření budou nahrazeny všechny rychlíky a spěšné vlaky mezi Brnem a Náměští nad Oslavou nahrazeny autobusy, u dvou párů spojů R 624/R 654 a R 655/R 625 bude nutný přestup již v Jihlavě.

Důvodem výluky jsou práce na modernizaci trati v úseku ze Střelic do Zastávky u Brna. Po jejím dokončení bude z Brna až do Zastávky u Brna kompletně elektrická dvoukolejná trať. Proměna necelých deseti kilometrů vyjde na 3,1 miliardy korun. Dokončení modernizace umožní zvýšit rychlost vlaků a zavést přímé elektrické příměstské vlaky na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou u Brna.

120 k/h s ETCS

S nimi Jihomoravský kraj počítá od změny jízdního řádu, půjde o RegioPantery Českých drah. Na trati po instalaci ETCS stoupne rychlost na 120 km/h. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.

Přípravy elektrizace trati do Zastávky u Brna pokročily, dlouhá výluka začne v dubnu

Všechny vlaky z/do Brna hl. n. budou po dobu výluky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu linky xR11 a xR54.

V případě osobních vlaků linky S4 pojedou vlaky Brno hl. n. – Střelice a Rapotice – Náměšť nad Oslavou v upravených časových polohách podle výlukového jízdního řádu linky S4. Ze Střelic u Brna do Zastávky u Brna a Rapotic a zpět budou vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukového jízdního řádu linky xS4. Autobusy náhradní dopravy budou jezdit dle výlukového jízdního řádu ve třech různých trasách. Přeprava jízdních kol je u vlaků kategorie R zajištěna do 29. 9. 2024 nákladním automobilem (nakládku a vykládku zavazadla si cestující zajišťuje sám) a u vybraných spojů podle výlukového jízdního řádu linky xS4.

Tagy elektrizace trati Brno - Zastávka u Brna IDS JMK Správa železnic Střelice - Zastávka u Brna trať 240 Brno - Jihlava
188 komentářů