O půl miliardy dražší než byl odhad. Trať do Zastávky u Brna elektrizuje společnost ZASTŘEL

Modernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: SkanskaModernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: Skanska

Kvůli nedostatku peněz budou letos probíhat jen přípravné práce, hotovo bude o rok později.

Společnost ZASTŘEL tvořená firmami Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha vyhrála veřejnou zakázku na 2. etapu modernizace a elektrizace trati z Brna do Zastávky u Brna. Stavba vyjde o půl miliardy korun dráž, než byl odhad. Kvůli nedostatku peněz se letos rozjedou jen přípravné práce.

Vítězství sdružení oznámila Správa železnic v tiskové zprávě. Podle dat v registru smluv zaplatí 2,959 miliardy korun, odhadovaná cena byla 2,482 miliardy korun. Termín pro podání nabídek byl už loni v září.

Dokončení modernizace zmíněného úseku umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou. Hlavní stavební práce by měly začít na jaře příštího roku, dokončení akce se plánuje v závěru roku 2024. Původně mělo být hotovo již příští rok. První etapu do Střelic modernizuje Skanska a Elektrizace železnic za 2,28 miliardy. Hotovo bude letos na jaře.

Do Zastávky u Brna povede dvoukolejná trat, která bude elektrizovaná. Kromě obnovy železničního svršku a spodku dojde k výstavbě trakčních stožárů a natažení trolejového vedení. Projekt zahrnuje rovněž rekonstrukci 11 mostů a 5 propustků. K vyšší bezpečnosti provozu přispěje moderní elektronické zabezpečovací zařízení, stejně jako rekonstrukce 8 přejezdů. Stávající traťová rychlost 80 km/h se po instalaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší až na 120 km/h.

Rekonstrukcí projdou zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. Stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava, cestující budou využívat navazující zastávku Tetčice, jejíž nástupiště budou končit u stávajícího železničního přejezdu. Největší proměnou ale projde stanice Zastávka u Brna, kde se vybují dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště. Bezbariérové propojení nového podchodu a nástupišť zajistí výtahy. Nástupní hrany ve všech stanicích a zastávkách budou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní pohodlný nástup do vlakových souprav.

Tagy elektrizace trati Brno - Zastávka u Brna Elektrizace železnic OHLA ŽS Správa železnic Subterra
98 komentářů