Správa železnic spustila přípravné práce na modernizaci trati Střelice – Zastávka u Brna

Modernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: SkanskaModernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: Skanska

Hlavní stavební práce budou probíhat od jara příštího roku, hotovo má být v roce 2024, na kdy je také plánována nepřetržitá výluka.

Na trati mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna se rozběhly první práce v rámci velké modernizace, která spočívá především ve zdvoukolejnění a elektrizaci. Jde o druhou etapu celkového vylepšení trati mezi Brnem a Zastávkou u Brna, práce na první etapě do Střelic skončily loni.

Zakázku získalo sdružení ZASTŘEL tvořené firmami Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Stavba vyjde na 2,959 miliardy korun, což je o půl miliardy víc, než činil odhad. Hlavní stavební práce budou probíhat od jara příštího roku, hotovo má být v roce 2024, na kdy je také plánována nepřetržitá výluka.

Aktuálně probíhají přípravné práce, především kácení dřevin a budování přístupových cest ke staveništi. Začala také příprava na odtěžování zářezu trati. V příštím roce naváží práce mimo jiné na mostních objektech a přeložkách a budování kabelových rozvodů.

„Náročným úkolem bude výstavba druhé koleje, která bude spojená s velkým objemem zemních prací a potrvá po většinu příštího roku. Kvůli těmto stavebním činnostem ale zatím v úseku nemusíme dlouhodobě zastavovat provoz. Stavba si tak v roce 2023 vyžádá jen krátkodobé denní výluky,“ uvedl náměstek šéfa Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

O rok později se už bude během nepřetržité výluky pokračovat s pracemi na železničním svršku a nástupištích včetně přístřešků a budováním trakčního vedení. Probíhat bude také aktivace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby projdou rekonstrukcí zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. V Tetčicích vznikne nová zastávka s nástupišti končícími u stávajícího železničního přejezdu. Současná stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava. Ve stanici Zastávka u Brna budou postavena dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště, která propojí nový podchod s bezbariérovým přístupem pomocí výtahů.

Vylepšení a elektrizace zhruba 20 kilometrů tratě z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na této frekventované relaci. Po instalaci ETCS se rychlost vlaků zvýší až na 120 km/h, dnes je maximum 80 km/h.

Tagy elektrizace trati Brno - Zastávka u Brna Správa železnic Střelice - Zastávka u Brna
104 komentářů