Letecké společnosti Letectví

Rychlejší, než čekali. Nejdelší let světa přistál o hodinu dříve, delší trase navzdory

Airbus A350-900 ULR pro Singapore Airlines. Foto: Singapore Airlines
Airbus A350-900 ULR pro Singapore Airlines. Foto: Singapore Airlines

Sedmnáct hodin a deset minut strávili cestující v letadle mezi Singapurem a letištěm Newark v aglomeraci New Yorku. Singapore Airlines se s letem SQ22 vrátily na čelo žebříčku nejdelších letů podle vzdálenosti, ale nikoliv podle doby letu.

Airbus A350-900ULR zvládl cestu o hodinu rychleji než byl původní plán. Na ranveji v Newarku přistál v 5:24 místního času, tedy v 11:24 středoevropského času. Cestu zvládl za 17 hodin a 25 minut.  I když nejkratší trasa vede přes Severní pól, nakonec využil kvůli příznivému proudění větru delší cestu přes Japonsko a Aljašku. Aerolinka oficiálně uvádí čas 17 hodin a 52 minut, jde i o čas pojíždění po obou letištích. 

Podle letového řádu má cesta trvat 18 hodin a 20 minut, na cestě zpět 18 hodin a 45 minut. Doba letu pod 18 hodin znamená, že zatím nejde o nejdelší komerční let podle doby letu. Qatar Airways na lince z Aucklandu do Dauhá letěly dvakrát za poslední dva týdny déle než 18 hodin, průměrná doba letu podle údajů Flightradar24 je 17 hodin a 28 minut.

Na palubě prvního letu bylo 150 cestujících, letadlo tedy nebylo zcela plné, kapacita je 161 míst. Po většinu letu měli cestující možnost být například online přes wifi. Řada cestujících nejdelší let popsala, například editorka agentury Blooomberg Sarar McDonald. 

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pane jo, tak nakonec to kucí singapurský měli spočítané moc dobře 🙂 Pod květnovým článkem (ohledně ohlášení tohoto letu) jsem se podivoval nad uvedenou vzdáleností 16 700 km, když předchozí let SQ21 na této trase byl o téměř 1 300 km kratší, ale podle údajů FlightAware tento let SQ22 urazil vzdálenost 16 562 km.

    Tehdy jsem doufal, že by mi někoho z diskutujících (místo haluzí ohledně great circle) mohl vysvětlit, že je to z důvodu očekávaného příznivého proudění větru v oblasti Tichého oceánu, které tak nebude mít dopad jen na dobu letu (uvedenou v článku), ale právě i na vzdálenost.

    Jsem zvědav na zpáteční cestu, možná ta se great circle bude blížit mnohem více.

    • Great circle neni zadna haluz… to je prosty fakt. Delka letu se uvadi bzdy podle GC vzdalenosti.

      To letadlo jednou poleti tak, jednou jinak.

      • V pořádku, haluz byla ta diskuze pod mým příspěvkem, ne GC jako takový 🙂 Já právě GC zmiňoval, že se to liší fakt o hodně, ale jeden mi tam vysvětloval, že se vždy létá jinudy, druhý zase proč používám anglické označení a tak… Konstruktivita nula.

Newsletter

Partneři


Výběr editora