Ryanair přestane pouštět na palubu cestující s palubní vstupenkou od Kiwi.com
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Brněnská firma čelí i žalobě od další velké letecké společnosti.
Ryanair a kiwi.com jsou úplně stejný zloději. Obchodní nekalé praktiky dělají obě společnosti a vy cestující obě společnosti v tom jen podporujete. Ryanair a další lowcosty ničí konkurenci a bude stále silnější a nenažranější. Rozrostli se jako rakovina a až plno dopravcu zničí, budou si diktovat ceny na trhu. Nechápu, jak si někdo může myslet, že jsou nízkonákladovky levný. Ano, pokud kupuji letenku bez ničeho dlouho dopředu, tak možná ano, ale jakmile přikoupíte další služby nebo budete letenku měnit, bude to stát pěkný ranec. Až vám naúčtují za WC, za sedadlo k sezení, za kyslík, který na palubě dýcháte, za… Číst vice »
Kdysi jsem zkoumal podmínky kiwi (asi jsem byl jediný co jsem je četl) a … dočetl … a odešel z jejich stránky a bookuju jen napřímo … sorry ako.
Až do teď jsem nezušil jaký je problém mezi Kiwi.com a Ryanair… a pořád mi to není jasné… Letadlem jsem letěl asi tak 50x, ale většinou s normálníma (legacy) aerolinkama, několikrát jsem použil i kiwi.com, ale to bylo dávno… Vždy z toho šlo vykopat kód letenky a udělat si normálně checkin… Tady jsem se dozvěděl že hlavní problém je, že Kiwi.com mi nedá rezervační kód Ryanairu, kterým byste si vlezli do jejich systému a udělal si checkin… Že člověk dostane jen a pouze palubní vstupenku od kiwi… Druhá věc je, že u Ryanairu se platí za checkin na přepážce… Jestli… Číst vice »
Kiwi vzdycky vydelavalo na neznalosti cestujicich. Napr. Kdyz jeste na let do US bylo 1 zavazadlo zdarma, Kiwi nauctovalo 2000 kc extra za nej a to jim slo do kapsy.
https://www.cestujlevne.com/blog/kiwi-com-levnejsi-nez-ryanair.
Přečtete si o nekalých praktikách Kiwi
Je tu nekdo fundovany, kdo by vedel, co delat, kdyz mam koupene letenky ryanair pres kiwi? Procetl jsem si diskusi a nenasel jsem nic. Odpovedi typu, ze jsem blbec netreba davat, tech je plna diskuse. Moc dekuji!
zavolat do kiwi a chtit po nich normalni boarding pas
Důrazně si od Kiwi vyžádejte původní rezervační kód od Ryanairu (ne žádný kiwi pseudokód, měl by být 6místný) a emailovou adresu, přes kterou Vám Kiwi rezervovalo letenky (rozhodně to není ta Vaše). Až tyhle údaje dostanete, můžete se přihlásit na stránkách Ryanair.com do „svého“ účtu a odbavení provést sám.
Nevím ale, jak moc bude Kiwi sdílný, nicméně byste na tyhle informace měl mít nárok.
S nimi se nedomluvite, používají ve vztahu k Ryanair vymyšlené údaje a neradi komunikují
My letěli ve čtvrtek 19.8. Do Říma a dnes zpět. Boarding pass měli ten,co nám kiwi poslalo v příloze a vše bez problémů. Nikdo z letadla neměl problém.
Opravdu jsem nečekal že se dožiju tohoto momentu ale poprve v něčem souhlasím s RYR
Já osobně teda přes Kiwi jen hledám a pak si to nakoupím přímo u dopravce, samozřejmě je to dosti zmatené, ale asi nejlepší možnost, ne?
Na vyhľadávanie sú oveľa lepšie nástroje, napr. Matrix.
ale tam nie je ryanair…
matrix je celkem overkill, a cas od casu najde veci, ktere nejde vystavit (a nebo se musi volat nejakemu prodejci). ale pro hledani specifik je ok.
Áno, ale to platí aj o Kiwi.
Na Matrixe oceňujem že vie nájsť hocičo, aj kombinácie rôznych dopravcov ktorí majú interlining a ide to vystaviť ako jedna letenka, ale nevedia to sami predať (aspoň nie online).
Môj modus operandi je že ak mi Matrix nájde niečo čo sa nedá kúpiť priamo u aerolinky (čo je samo o sebe výnimočný prípad) pošlem to k Jančurovi a ten mi to zatiaľ vedel vždy predať. Keď som býval v BA, mal som ich pobočku 15 minút chôdze z domu, takže som to tam hneď zbehol zaplatiť a do hodiny to bolo vystavené.
obecne nejlepsi moznost je kupovat u aerolinek
kde si ty lety najdete, je uz celkem jedno
Myslis matrix.itasoftware nebo matrixflights?
Ten druhej jsem neznal a ten první je na 97% stejnej engine jako Google flights, jen mi prijde jako strasny overkill.
Kdo by si to kupoval na nějakým kiwi? Nechápu. Dám letenky google, najdu let a jdu na stránky dopravce.
to je prece moc jednoduche 🙂
No a hlavme na to neni apka, takze to vubec nezapada do dnesni doby 😂
No, u RYR to neplati, ale dost často dopravce napali na svém webu nesmyslnou cenu. Proto ma smysl projít Google flights a momondo a koukat na další agentury. Z gotogate mam třeba hromadu letenek, který jsou levnější jež z webu.
A Kiwi mi teď s Turkish našel let Lisabon-Istanbul-Kiev, který je levnější než Lis-Ist, takže koukat tam ma taky smysl a pak to koupit takhle přímo u nich. Pokud nechceš sypat aerolinkám zbytecne moc peněz..
Plno lidí kupuje třeba přes Pelikána dálkové lety, protože je to jednoduché. Pelikán je ale seriózní prodejce, co je psáno, to platí. No a u spousty lidí se může na první pohled Kiwi jevit jako další seriózní Pelikán. Ti lidi co to přes Kiwi kupují nejsou hloupí, jen třeba neví o tom, že přímo přes dopravce to může vyjít lépe. A vůbec bych se nedivil tomu, kdyby někdo nevěděl, že se to dá přímo přes dopravce koupit, lidi co letěli naposled v době předinternerové letenku kupovali přes cestovku nebo po telefonu a jen prostě nemají aktuální informace.
Prosím vás, když mám letenku koupenou přes kiwi, odletím příští týden, nebo je bláhové v to doufat? Jak jsou na tom aktuálně cestující na letištích, pouští je, nepouští?
to vám nikdo neřekne. nezbude vám, než to vyzkoušet.
případně poproste nějakého ajtáka, aby vám načetl QR kod na letence. ten by mel obsahovat i cislo rezervace u ryanairu (které vám kiwi nedá
s jeho znalostí pak jste schopna vytisknout palubku přímo z ryanair.com.
ajťáka? to umi každý mobil, ne
Pokud mate palubni vstupenku kiwi, tak v ni je i schovana palubni vstupenka Ryanair v PDF
My ve čtvrtek do Říma a dnes zpět, vše bez problémů. Palubku poslalo kiwi do emailu, je to preposlana ta originální. To opravdu stačí.
Kiwi jsou zloději, nic jiného. V loňském roce jsem kvůli Covid opatření nemohl nastoupit na let do USA a dodnes jsem od nich neviděl ani korunu. Dovolat se tam je nemožné, na e-maily odpovídá nějaký automat, že nemám na nic nárok.
Jj stejne reseni je jedine chargeback z karty.
A my ještě těm podvodníkům přispíváme z našich daní.
https://zdopravy.cz/stat-nalil-do-letenkoveho-byznysu-kiwi-com-dotaci-28-milionu-korun-2784/
Exkluzivní záběry letadla Ryanairu, jehož posádka po vzletu zjistí, že dva cestující mají letenku koupenou přes kiwi:
https://www.youtube.com/watch?v=kNiCobBD5j8
(satira)
Video z Kabulu?
Nemam registraci a Youtube je chuda spolecnost, ktera nedokaze zaplatit vyvojare na user friendly URL 😉
(vim ze to neni o neschopnosti, ale o neochote).
To jako pri koupi letenek od kiwi nedostanete ten 5 mistny kod, abyste si mohli check-in udelat primo na webu Ryanu?
Ne-e, Kiwi to obvykle nahrazuje vlastním PNR, který systém aerolinky vůbec nezdá. Cestující je tam uzamčen v systému Kiwi. Aby to bylo ještě lepší, Kiwi dopravci nehlásí skutečnou emailovou adresu cestujícího, ale vygenerovanou proxy adresu, takže cestující se ke své rezervaci nedostane ani touto cestou.
Super je to samozřejmě v tom, že si pak Kiwi při check-inu nechá třeba znovu zaplatit za zavazadlo, které už je zahrnuté v původním tarifu letenky. Cestující se to nedozví, protože boarding pass dostává od Kiwi, ne od aerolinky.
Fakt dotaženo k dokonalosti…
He, no to je „pekne“… Ja si letenku od Ryanairu kupoval pres alternativni prodejce uz hodnekrat, vzdy sem ale dostal ten Ryanarovsky kod. Ani by ma ve skutecnosti nenapadlo ze je to tak jak to dela kiwi, mozne. Hnus.
to je normální. ono to tak normální společnosti dělají.
toto je specialita kiwi.
Jinak si myslim, ze jsou jedni za 18 a druhy bez dvou za 20 a bojujou o to, u koho z nich bude cestujici platit dan z lenosti/blbosti.
Jakože kdo si kupuje letenku je línej/blbej?
takhle se na ty podvodniky musi
A kterej z nich je ten podvodnik?
Mě třeba Ryanair ještě v ničem nepodvedl. V čem podvádí?
Me nikdy nepodvedl ani kiwi a tu kauzu absolutne nechapu
To je chyba. Kiwi vás zbaví cestovatelských práv, vyinkasuje za vás za zpožděný let a vůči let. společnosti zatají vaše data, jako email a rezervační kód.
hádejte. no, samozrejme, ze kiwi.
Oba ale v tomhle připadě kiwi
a není to náhodou už americká firma?
A jaký je mezi tím rozdíl?
Kiwi.com s.r.o. je česká firma se sídlem v Brně – viz obchodní rejstřík.
Kdysi velebený startup a „stroj na peníze“ pana Olivera Dlouhého už se zjevně zadrhnul:)
Kiwi není seriozní firma, pokud je vše v pořádku, tak je to ok, jakmile nastanou problémy, tak je problém se někam dovolat a pokud se Vám to nakonec podaří, tak Vám nepomůžou.
Tak on jistý prodejce jízdenek a teď už i dopravce je taky z Brna. A to mám Brno celkem rád.
Jak můžeš mít Brno rád, to nepochopím…
Před C*videm jsem u Kiwi koupil letenku do Londýna, ještě jsem si připlatil za jejich službu, že případné potíže vyřeší za mě. Přišel C*vid, lety zrušeny a Kiwi? Ani slovo, musel jsem se zeptat, co se teda bude dít a dostal jsem tři možnosti. Nějaké jejich „Kiwi body“ na nákup další letenky, nebo asi 100Kč + to co se jim podaří vyhandlovat od Ryanairu a až za 6 měsíců, nebo si napíšu Ryanairu sám. Tak jsem vybral třetí možnost a napsal jim sám, Ryanair absolutně bez problému peníze vrátil. Měl jsem přes Kiwi i cestovní pojištění, tak jsem se chtěl… Číst vice »
Takze se da rict, ze jste diky Covidu moudrejsi:)
Povazuju se za pomerne zkuseneho „litace“ a jsem presvedcen, ze palubni vstupenka (boarding pass) je vydavana az dopravcem pri check-inu. Nechapu proto, jak muze mit nekdo palubni vstupenku jiz od Kiwi.com. Neni to spis tak, ze Ryanair nevyda palubni vstupenku cestujicim s letenkou od Kiwi.com?
Asi to bude myšleno tak, že rámci té služby je i online check-in, neboť u přepážky je u Ryanair za docela tučný poplatek.
Po dalsim precteni vypada, ze mate pravdu. Vubec jsem netusil, ze check-in muze provadet treti strana. Zrejme tedy pouzije udaje zakaznika k provedeni on-line check-inu u Ryannairu a kdyz pak boarding pass posila zakaznikovi, prida mu k nemu jako bonus svuj podtisk. To jsou mi veci. Kazdopadne diky za osvetleni, kdybych lip cet na poprvy, nemusel bych bejt za blbce:(
Cestující nedělá check-in u dopravce, neboť obvykle nemůže, ale musí přes systém Kiwi.com, který mu tam případně nabídne nějaké nutné doplatky. Ryanair vystaví boarding pass, systém Kiwi ho přežvýká a dodá zákazníkovi v upravené verzi v šabloně Kiwi.com.
Zákazník obvykle od Kiwi nedostane původní rezervační kód, ale zástupný kód, a Kiwi si u sebe drží párování mezi „skutečným“ a „falešným“ kódem.
Takže kdyby Kiwi tohle nedělal a dal lidem Ryaní boardingpass, Ryan by pak nic nepoznal? (Ale zase by Kiwi ztratil kontrolu, co se dál bude dít)
jo, v podstatě přesně tak.
S Ryanair neletam a ani to nemam v planu. Takze mi to je jedno
To je hodnotný, informačně nabitý komentář.
Ty jo. Hustý!
Puma! Vždť vy patříte do bombardéru, co byste dělal v civilním letadle?
😀
Ja zase nekoukam na vymenu manzelek
Já zas nemám televizi.
Já zas dodnes nevěděl že existuje nějaké kiwi.
Já jsem ráno vynesl koš s odpadky.
Tak snad vás manželka pochválí až se vrátí z práce?!
Tak jsem se to na jednu stranu dozvěděl včas, na druhou stranu mě Kiwi.com právě okradl o více než 3000. Nu což, v podmínkách mají při zrušení rezervace vrácení peněz, ale moc jim nevěřím.
Ryanair: „Podle něj mohou zaplatit za letenku a další služby podstatně více.“
Kiwi.com: „důvodem postupu Ryanairu skutečnost, že Kiwi.com často prodává letenky levněji než samotný Ryanair.“
A včíl co je pravda 🙂
Někde mezi. Skutečně občas najdete letenku levněji na ten samý let levněji na kiwi.com, ale následně zaplatíte podstatně více na dodatečných službách.
Přesně tak, jako třeba fakt že vás Kiwi ani neodbavíte a na letišti pak platíte celkem slušnou částku za odbavení
Souhlas. Plus totéž platí i pro Ryanair – letenka levná, cokoliv dodatečného drahého.
To ale není stejné, u kiwi si některou doplňkovou službu koupit musíš, u reineru ne. Moje zkušenost s kiwi není špatná ale nákup a odbavení přímo v aplikaci reineru, je snadnější. A nenašel jsem nikdy u kiwi letenku levnější. Když mi covid zrušil let s reinerem , v aplikaci jsem si zaskrtnul“vratit platbu“a do týdne peníze přišli. Nechápu, proč lidi nekupují přímo u dopravce. Kiwi prodá reineru hodně letenek, to znamená vysoké provize a to se asi reineru nelíbí 🤣 Nelétám s reinerem často, tak dvakrát ročně ale nikdy problém. Což nemohu říci o všech dopravci h.
je vylouceno, aby kiwi melo levnejsi letenku, nez samotny ryanair.
Teoreticky, pokud by jejich bot projel a zkusil různé měny, by to v Kč někdy mohli o pár korun srazit 🙂
Nemá to Ryanair tak že sa vždy účtuje mená podľa letiska kde cesta začína?
Kiwi automaticky kupuje u zveřejněných letů dlouho dopředu letenky za první velmi nízké ceny. Pak s koupenými letenkami čeká na dobu zvyšování cen s krátícím se časem k termínu odletu. Pak přeprodává letenku levněji než aerolinka, ale výrazně dráž, tedy s vysokým ziskem, než koupili oni sami. K tomu kupa problémů se zavazadly, podmínkami, pojištěním, které neumí nabídnou prakticky vůbec, protože se to řeší in time, kde nemají manévrovací prostor. Při nákupu většinou máte v podmínkách, že při problémech s letem či službami si vyřešíte vše sám. Je zajímá pouze zisk předprodejem, vše ostatní je pro ně nerentabilní. Byznys rádoby… Číst vice »
jako to, ze to dela takto … me napadlo, ze by se mohl s cenama dostat do stavu, ze i s poplatkem za zmenu jmena, se mu to vyplati.
ale prislo mi to tak absurdni … 😀
Nechápu proč to někdo přes Kiwi a spol vůbec kupuje. Vyhledat, možná. Ale kupovat? Proč?
Protože nejvíc se vydělává na lidské blbosti a lenosti. A smlouvy a podmínky nikdo nečte. Kdyby si je někdo přečetl, tak by se dozvěděl, že Kiwi žádné přestupy mezi lowcosty ve skutečnosti negarantuje.
Protože jsem si vyhledal RyanAir a na stránku Kiwi to skočilo hned poi vyhledání spojení. Kiwi jsem dosud neznal. Jsem blbec, ona mě dcera pak už varovala…
No já se třeba na jaře pokoušel půl hodinu koupit z telefonu letenky u Ryanairu a odmítl mi všechny moje karty. Přes Kiwi jsem letenku koupil asi za dvě minuty. Má rozhodně uživatelsky příjemnější rozhraní (Ryainair je příšerný, asi osm kroků!), a pořád lepší ta jejich garance do dvojnásobku ceny letenky než si koupit letenky od více různých dopravců a nemít vůbec nic.
Ale jezdit vlakem je samozřejmě nejlepší.
Teď to myslím vážně, to ještě opravdu jde kupovat letenky přes telefon? Jakou to má výhodu? Netrolim, zajímá mne to děkuji.
Zrejme mel pan namysli pres webove rozhrani z telefonu, ne ze by zavolal na nejakou linku. Ona obcas ta optimalizace na maly zarizeni ala telefon dost vazne, pritom pocet pristupu z tech zarizeni urcite roste.
??? Tak pokud nemluvíme o telefonech s rotačním ciselnikem, ale dotykových, tak není problém letenky koupit, odbavení se a dokonce letenku z mobilu i načíst.
Teda, bezdotykový telefon s rotačním číselníkem jsem ještě neviděl!
Tak dotykem s rotačním ciselnikem nic neuděláte že. Proste jste zkusil zavtipkovat… beru.
Tak dřív se tak běžně letenky objednávaly. Voláním na linku aerolinie, či prodejce.
A tak co že jste nejel vlakem? Zjistil jste, že po půl dni na cestě byste byl teprve někde u Brna nebo Chebu? V čem je to potom lepší?
Jinak na mobil doporučuju aplikaci, tu má Ryan suprovou. Web pro mobily bohužel fakt moc dobře přizpůsobený nemá.
A přečetl jste si pozorně co ta jejich „garance“ ve skutečnosti „garantuje“? Např. co se opravdu stane, když Vám to uletí a kiwi.com usoudí, že by je ta garance stála moc peněz?
Taky mě to dřív trápilo, než jsem si definitivně uvědomil, že tu vždy budou lidé hloupí či neinformovaní, a že proto tu taky vždycky budou šmejdi typu Kiwi, co rádi parazitují na lidské hlouposti a nevědomosti…
Lidi jsou „hloupí“ . vidí hezkou mapičku .. tak klikají klikají…
do toho, co se děje na pozadí, vůbec nevidí. většina lidí vůbec nechápe, co je to vlastně nákup letenky, jak to funguje s jejich změnami (či zrušením). a o úskalích letu s přestupem neví už vůbec.
Bohužel, s „hloupostí“ lidí je to tak. Za dobu své práce v letectví jsem ke svému překvapení zjistil, kolik lidí nechápe rozdíl mezi aerolinkou, letištěm a cestovkou. Natož pak handlingovou společností, ŘLP, prodejci letenek, „neoficiálními“ parkovišti u letiště atp.), protože pro ně je to v podstatě všechno jedno a totéž. Spousta lidí si třeba myslí, že letiště vlastní nějaká letadla a zaměstnává piloty. A pak přesně k těmhle lidem přijde někdo, kdo řekne: mám tu levné letenky, kupuj. A oni kupuji a kupují, nevi vlastně u koho kupují a ani jim to nevadí, protože nevědí, u koho by měli „správně“… Číst vice »
ohledne tech letist a pilotu … to si obcas mysli i nekteri novinari
vzdycky me nadzvedne, kdyz v novinach ctu, ze “letiste praha spustilo lety do nove destinace xxx” 🙂
Třeba zavedení linky bylo z iniciativy letiště. A třeba i dopravce nějak podpořilo.
tak tohle je úplně přesný, bohužel.
„A s kým letíte?“
„S manželkou“
„Já myslím s jakou společností“
„S eximem…“
🙂 🙂 🙂 #flyfromPRG
Jo, tahle hláška koupáků na checkinu je legendární… 😀 Na tom mě občas baví přečíst si různé cestovatelské sekce na bizarních diskuzních fórech typu Mimibazar, kde se třeba dohadují, jestli si u bezpečnostní kontroly budou muset sundat boty, když letí s Čedokem, a další odpovídají, že s Eximem nemuseli, ale že s Čedokem těžko říct… Korunu tomu nasadila jedna uživatelka, co se seriózně zeptala, zda jí na check-inu odbaví dítě i s autosedačkou…
Proč hledáte věci na Googlu, když můžete přímo zadat webovou stránku? Někdy je fajn použít někoho, kdo má ke všemu přístup. Ne každý rozumí tomu jak si booknout let sám, tak proč si to neulehčit.
Tak už chápu, že ve své nové knize soudruh Babisz vyzdvihoval mimo jiné firmy také kiwi.com. Ojebář a ojebové.
Vyzdvihoval mimo jiné i rohlík který je vyhlášený otrockou prací na skladech a hodně nefér podmínkami pro řidiče, takže není divu 🙂 Jediná firma která mi tam dávala smysl byl Průša ale toho mi bylo trochu líto že se v této publikaci objevil, dokonce dvakrát.
Protože v Praze je tak málo pracovních příležitostí, že otrocké práci pro Rohlík se nedá vyhnout
Co je tohle za nesmysl? Naopak je stále problém lidi sehnat, vím to z vlastní zkušenosti.
Přijde mi že u rohlika jezdí spousta brigadniku. Tak jako přivýdělek to třeba není tak spatne, navíc mají dyzka.
Tom to myslel ironicky.
Pokud někdo nechce dělat ve skladu rohlíku, opravdu nemusí.
Cože mají?
Tak zrovna od startu korony až do května letošního roku těch příležitostí fakt moc nebylo. Manželka práci sháněla a když už ji někam pozvali, byly nabízené podmínky skutečně spíš otrocké. Firmy se děsně rychle přizpůsobily tomu, že najednou bylo plno nezaměstnaných z pohostinství a turismu (což mělo pro nás nakonec dobré vyústění, protože se díky tomu manželka na shánění práce vykašlala, splnila si sen a začala podnikat, ale zdaleka ne každý má tu možnost).
Na jednu stranu řada zaměstnanců z gastro a turismu změnila práci, na stranu druhou máme pořád strašně nízkou nezaměstnanost, volných pozic několikrát víc než nezaměstnaných, a firmy napříč mnoha obory si zoufají, že nejsou lidi..
Ona ta nezaměstnanost byla z velké části nízká „umelě“ – plno zaměstnavatelů hned 14. března 2020 flexibilně přispěchalo s neodolatelnou nabídkou vzájemné dohody o neplaceném volnu – tedy hromada lidí z turismu byla oficiálně stále zaměstnaná, ale reálně doručovala na DPČ pro ten Rohlík a podobné (a to byli ještě ti šťastnější). U pohovorů jinak absolutní arogance, za dveřmi stojí 100 dalších, berte 20k hrubého nebo nashledanou. A zoufají si právě hlavně ty firmy, které nabízejí těch 20k, z čehož nezaplatíte ani bydlení (a potom samozřejmě IT, kde je nedostatek zaměstnanců konstantní jev, korona nekorona).
Njn, Microsoft to s Win7 a Win10 poněkud pokazil.
Za dob W98 byl každý zkušený uživatel napůl Windows admin.
V Praze je filosofická fakulta, nebude to tím?
Jinak otrocká práce byl Buchenwald nebo Jáchymov – bez nároku na mzdu, bez práva odejít, zato být kdykoliv usmrcen. Mnozí totiž netuší, co otroctví orpavdu znamená.
Pracoval jste někdy pro soukromníka, pro kterého je člověk méně než nářadí? Po pár měsících byste mluvil jinak.
Po pár (doslova) měsících jsem odešel.
Proč bych měl pro takového člověka pracovat?
Ta nenávist ke komukoliv, kdo má jakékoliv vzdělání je fakt chorobná.
No nevím z osobní zkušenosti je rohlíkna řidiče výrazně přívětivější a slušnější než košík a podobní. A Ukrajince a Mongoly ve skladech mají všichni a velmi podobných podmínek. Takže tak trochu kecáte, trochu hodně.
Pan mluvčí Nina Černý je až druhotný zdroj, tedy nevěrohodný. Až prvotní zdroj (informatik, který má přistup do databáze požadavků a logů odeslaných zpráv mezi kiwi a ryanairem) uvede, že správné emailové adresy a další náležitosti tam jsou, bude to věrohodnější.
To je paní Černý.
Jaká firma, takový/á/é mluvčí… Snad jsem žádnou variantu nevynechal, aby se někdo nedurdil…
Nějak mi není jasný proč to Ryanair tak pálí…
Protože Ryanair ani Kiwi nevydělávají na letenkách, ale na předražených zbytečnostech, které vám prodají navíc (především pojištění). A o to se nikdo nechce dělit.
Dík, to dává smysl
ono mu to nejspíš i kazí jméno. s ryanairem se domluvit dá, peníze vrací celkem bez problémů.
ale kiwi zakaznici jsou problem – ti nevi ani email, ani booking code. musi pres kiwi. kiwi to haze na ryanair. i kdyz tim, kdo krade a podvádí je kiwi.