Ryanair přestane pouštět na palubu cestující s palubní vstupenkou od Kiwi.com

Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT SpottersBoeing 737-800 společnosti Ryanair v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters

Brněnská firma čelí i žalobě od další velké letecké společnosti.

Největší evropská aerolinka přitvrdila vůči brněnské společnosti Kiwi.com zabývající se přeprodejem letenek často bez souhlasu dopravce.

Od dnešního dne přestává Ryanair pouštět do letadla cestující, kteří se prokáží palubním lístkem od Kiwi.com. Ryanair to oznámil na svých stránkách. Aerolinka dlouhodobě odrazuje zákazníky před tím, aby si letenky kupovali přes Kiwi.com a podobné stránky.

Ryanair upozornil cestující, že odbavení na let musí proběhnout přímo přes jeho stránky, nikoliv aplikaci Kiwi.com. Důvodem má být jistota, že cestující byli informováni o všech bezpečnostních a zákonných podmínkách souvisejících s cestou. „Kiwi.com tato pravidla obchází vydáváním vlastních palubních vstupenek (boarding pass), které nejsou platné na letech Ryanairu,“ uvedla firma v prohlášení.

Ryanair v prohlášení znovu varoval zákazníky před Kiwi.com a podobnými prodejci. Podle něj mohou zaplatit za letenku a další služby podstatně více. Dopravce uvedl, že u soudu dosáhl zákazu uvádění nepravdivých e-mailových adres zákazníků při rezervacích, Kiwi.com ale opatření neplní.

Spory mezi Kiwi.com a Ryanairem se vlečou několik let. Irský nízkonákladový obr není ale jediným dopravcem, který vede s Kiwi.com soudní spory. Minulý týden zažalovaly brněnskou firmu americké Southwest Airlines, jak informoval Bloomberg. Nelíbí se jim, že prodávají letenky bez souhlasu dopravce.

Kiwi.com ve svém vyjádření postup Ryanairu odmítlo. Kiwi.com již roky splňuje veškeré požadavky k zajištění bezpečné cesty pro všechny své zákazníky. Zákazníkům samozřejmě poskytujeme palubní vstupenku Ryanair, která je rovněž vložena na brandované pozadí Kiwi.com. Veškeré informace a údaje na ní jsou
stejné, liší se maximálně použitými barvami pozadí. Vyhrožování zákazníkům, že nebudou vpuštěni na palubu s touto palubní vstupenkou je pouze malichernou a amorální praktikou, se kterou se opět snaží omezovat a potlačovat svobodnou volbu zákazníků,“
uvedla mluvčí Kiwi.com Nina Černá. Podle Kiwi.com je důvodem postupu Ryanairu skutečnost, že Kiwi.com často prodává letenky levněji než samotný Ryanair.

Tagy Kiwi.com Ryanair
125 komentářů