Rusko potvrdilo ukradení stovek letadel. Leasingové firmy se k nim nedostanou
A350-900 pro Aeroflot. Foto: Airbus
Pro dopravce je zabavení letadel po změně zákona legální podle ruského práva.
Pro dopravce je zabavení letadel po změně zákona legální podle ruského práva.
Za pár let až se vše „uklidní“ bych ruským společnostem nepůjčil ani tužku a pokud by něco chtěli – nejdřív zaplať…
Matička Rus jen znárodňuje.
A zabavení majetků Rusů není znárodnění? Nechám se poučit.
Vypadni, švábe.
A čeho tím vlastně chtějí dosáhnout? Ty letadla stejně v dohledné době dolétají, protože nebudou náhradní díly a následně po nedodržení serisního plánu už budou nepoužitelná. A navíc žádná nová letadla už nedostanou, protože jim je nikdo nepůjčí a nepojistí. Maximálně tak za platbu předem.
ale to přece nevadí, my, širá Rus, si nějakým úpadkovým západem nenecháme nic diktovat!
obdobně jak zakázali v 2014 dovozy potravin z EU, aby pak jich neměli mnohdy dost…v určitých sortách výrobků
nebo výhrůžky zastavením vývozů jejich ne-fanouškům
prostě ubozí frustráti. úroveň chování namistrovaného ožralého losera, co v hospodě všechny otravuje a když ho chtějí vyhodit, tak začne vyhrožovat.
Proč by ta letadla měla být při neautorizované údržbě nepoužitelná? Chápu ten mizerný stav a třeba shit neorigo díly, ale pokud se takové letadlo následně autorizovaně prohlédne a podezřelé díly vymění za správné, nic nebrání jeho dalšímu legálnímu použití, ne? Neobhajuju ty russácké kur.vy, ale odepisovat funkční letadla mi přijde trochu přes čáru. Pokud jim nespadnou (ideálně na hlavu nebo lépe do Kremlu), tak se snad kvalitně odservisovat a následně dál zase používat dají. Nebo snad existuje nějaké pravidlo výrobců, že pokud bylo letadlo i jen jednou neautorizovaně opraveno, už má „cejch“ a je navždy mimo provoz v civilizovaných zemích?… Číst vice »
Dokázal bych si představit, že skutečně po použití jednoho „vhodného“ neautorizovaného dílu bude letadlo naždy poznamenané. Nikdo totiž není schopen říct, jak použití toho neoriginálního dílu ovlivnilo okolní části letadla. A jestli následky se neprojeví někdy později.
Jak nazvat stav, kdy sice něco nevrátím, ale dál za to posílám splátky?
https://www.planes.cz/cs/article/206455/putin-prikazal-prevest-platby-za-leasing-letadel-na-rubly
Pořád krádež(resp.neoprávněné užívání cizí věci). Pokud se rozhodnete ukončit, nebo neprodloužit nájemní smlouvu nájemci Vašeho bytu a on v něm dál bude, vždyť Vám přece dál platí, bude to ok?
No, tak potom je ten titulek zavádějící.
Počítám, že mi to pan Sůra vysvětlí a nebo mě raději rovnou smaže a blokne.
Bloknu. Jako každého švába, který zde bude obhajovat Rusko.
lumipr@centrum.cz
178.128.163.200
jsem ruské hovado pegasso125@seznam.cz
89.102.144.232
Děkujeme za sebereflexi 😉
Kdokoliv obhajuje zločiný putinův režim, je na stejné úrovni jako kolaboranti s nacistickým režimem za protektorátu.
Tipuji, že ty leasingové smlouvy nebudou umožňovat svévolnou změnu měny, ve které za pronájem platíte.
Co tipujete vy?
Pan Lumír se musí nejprve zeptat svých nadřízených, co má jako placený ruský troll odpovědět
Jak nazvat stav, kdy citujete proruský deziformační web, kde se pan Čupa nemá ani koule podepsat?
Jak nazvat stav, kdy dopravce neplní podmínku smlouvy (nebo máte snad důkaz o tom, že se leasingové společnosti přejí zasílat z Ruska místo dolarů či eur rubly?)
Od kdy je planes.cz ruský dezinformační web?
https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=36&t=10450&sid=006a390792c1f4d0be4bb7cda9831b12
x příkladů popsáno. dál nehodlám partou sebestředných trollů ztrácet čas a všechny příspěvky odkazující na tento server budu i nadále mazat.
Tímto si Rusáci podřezali větev letectví na desítky let dopředu.
Můžou zapomenout na to, že by jim nějaká zahraniční leasingovka příště nějaké letadlo pronajala. A znovu získat důvěru, že takové okradení neudělají, to je na dlouho.
Slovy klasika. Kradete kufry a cizí území.
A teď i letadla.
Už aby to začalo padat, už se těším
Padat určitě ne, ale těším se, jak nad Ruskem budou lítat jen Suchoje ruských aerolinek 🙂 To bude důkaz, že sankce fungují dobře.
Ja to nevidím z pohľadu leasingovky tak negatívne.
Predpokladám, že existuje možnosť vec riešiť arbitrážnym súdom v prospech leasingovky a môže existovať zmluva o ochrane investícií s Ruskom a teda Rusko má chrániť zahraničné investície na svojom území. Ak Rusko neuhradí spôsobenú škodu, bolo by ju možné vymáhať z akéhokoľvek majetku RF v zahraničí.
Kedysi dávno podobne odškodnila Česká republika investície CME do Novy.
Jde o to, jestli se ten ruský majetek, schovaný do anonymních firem, dá vypátrat.
Vzhledem k tomu, že to je asi 3,5 mld. dolarů (cca 77 miliard! Korun), nevím nevím kolik takového ruského majetku v zahraničí bude.
Naposledy zmrazili Ruskej centrálnej banke vyše 100 miliárd dolárov:
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/americane-uvazuji-o-zmrazeni-dolarovych-rezerv-ruske-centralni-banky-40388504
To je cca 7 takových jachet, jaká byla v březnu zabavena v Terstu, patřila nějakému ruskému oligarchovi. Otázkou je, nakolik jsou prodejné…
Právě.
Zabavena nebo ukradena?
Zmrazený majetek, vlastník s ním nesmí nakládat i když mu stále patří.
prý za to dostanou prachy od pojišťoven. ty od zajišťoven. a zprostředkovaně se zvýší pojistky nám všem…protože Vova ukradl 400 letadel
Myslim, ze leasingovky rusakum uz nikdy nepujci ani vozicek na bagety
To ty letadla nejdou na dálku odstavit výrobcem pomocí vzdálených přístupu do palubního softwaru?
Nie. To máte možno z amerických filmov. Žiadny vzdialený prístup do softwearu lietadiel neexistuje.
U kdejakeho obráběcího stroje to jde a u letadel ne?
Obráběcí stroj se nedá unést a narazit s ním do mrakodrapu.
dá, ale moc toho s tím nezničíte 😀
Ne a je to tak lepší.
Odstaví je i tak nutnost servisování. Jen ne hned.
Jo jasně a Rusko u výrobce letadel nasadí krtka, aby na dálku odstavtil letadla Quantas, kteří s tím nemají nic společného, ale ať položí na stůl miliardu dolarů.
Už teď ty letadla nemají hodnotu 10 miliard a ztrácí na hodnotě každým dnem. Za pár měsíců budou mít jen výkupní cenu recyklovatelných materiálů..
Jo, pokud si nějaké jednodušší výrobcem necertifikované díly začnou vyrábět sami či tam montovat díly neznámého původu, tak jejich hodnota lusknutím prstu padne na cenu kovu.
Stačí pár servisních prohlídek nepodložených papíry a letadlo je bezcené.
Tak o to bych se bohužel nebál. V Rusku klidně podloží i to, že letadlo, které by v normální zemi povolení k provozu nikdy nedostalo, tam k provozu způsobilé bude. Otázkou je, co na to země, které zatím lety ruských letadel povolují. Zda takové věci nechají ve svých zemích létat. A to už pro ruské aerolinky problém být může.
Hlavně jde o to, že Rusko vytrvale míří k dlouhodobé úplné izolaci. Prostě buldok Putin a jeho nohsledi jedou a po nás potopa. I kdyby se Rusko teoreticky stáhlo z Ukrajiny nebo se v mírových dohodách dosáhlo nějaké konečné dohody a některé sankce se postupně uvolňovaly, tak ta letadla, po popisovaných papírových šarádách, do ciziny nemůžou i kdyby to zakázané neměla.
Serementevo Dubai se lítá normalne. Viděl jsem to před 8 dny přímo na letišti, někde mám i fotku
Jde o to, jestli si ty sofistikovanější díly dokáží vyrobit. Dnešní Boeingy, či Airbusy nejsou staré Dakoty. Vždyť mají problémy s výrobou vojenských letadel, které teď mají přednost.
Jak říkám, jednodušší díly, spíše ty strojní. To bych je zase nepodceňoval. Třeba titanové díly se hodně kontaktovaly z Ruska.
Co se týče avioniky a elektroniky, tam jsou úplně mimo. A pak jsou věci co by možná (časem) nějak teoreticky dokázali vyrobit, ale nemají k tomu know how. A dnes to know how je opravdu hraniční, dlouhodobě získávané, reflektující omyly co se vyskytly, prostým rozměrovým obšlehnutím přístroj tajemství nevydá, na rozdíl od dob po válce, kdy kopírovaly ty západní stroje a technologie a ono to nějak fungovalo.
kontrakovaly….
Ale těch 10 miliard není cena na trhu,ale účetní cena pro leasingovky. A pro ně hodnota letadel za pár měsíců takhle neklesne. Kdybyste byl akcionář nebo investor,tak se s takovou ztrátou hodnoty tak lehce asi nesmíříte,co? Takže pár měsíců poté,co se to utřepe,se budou lísingovky zase lísat k Rusku,aby zachránily,co se dá. Peníze nesmrdí,a krev se z nich dá setřít.
A prčo by se lísaly? Jak zde již bylo uvedeno, za pár měsíců ta letadla budou (kvůli neautorizovanému servisu) prakticky bezcenná, takže leasingovky tuto investici setjně odepíšou.
Přičemž Rusko tímto krokem přijde o veškerou důvěryhodnost, takže s novými kontrakty do Ruska si budou dávat velký pozor.
Účetní cena bude zajímavá čistě jen ve vztahu leasingovky – pojišťovny, tím to končí.
Jakmile na těch letounech dojde k neautorizovaným zásahům, tak mají nulovou hodnotu, protože nenebudou použitelné mimo Rusko a leasingovkám by byly k ničemu, i kdyby je z Ruska nějak dostaly. Akorát by je mohly postavit někde do kopřiv či poslat do „sběrny“.
Asi jako když vám shoří auto na leasing. Pojišťovna bude samozřejmě řešit účetní cenu, ale tím to končí, jinak to auto nebude mít už žádnou hodnotu a co by s ním asi tak leasingovka získala ho z vás tahat?
Co je na tom legalniho? Vysmech.
Nejhorsi a nejsmutnejsi na vsem je, ze po ukonceni sankci (dost mozna jeste letos) okamzite zacne vse po staru. Bohuzel i ceska firma Smartwings CSA tam bude ihned s radisti letat jako by nic. Neverim, ze by se idhodlali rusky fasisty ignorovat
Legální to možná je, ale nikoliv už legitimní. Jak se říká politickému systému, ve kterém je zákon nadřazen dobrým mravům?
Za me je to kradez ze strany fasistickeho ruska. Neobhajitelna a ty letadla jsou do budoucna nepouzitelna, pac rusaci jsou schopni je cilene poskodit, kdyby je museli vratit.
Jde mi o to, ze majitele Smartwings CSA prokazali uz tak nizkou moralku tolikrat, ze ihned klidne zacnou letat do ruska, jen aby vydelali. Vlastne by tam letali i ted, kdyby vlady nezpusobily zakaz. Jim je valka uplne jedno a je jim jedno spousta veci.
Chtěl bych věřit a doufám, že po této situaci, už jim v budoucnu nikdo ze západu letadlo neprodá ani nepronajme, jestli někdy skončí saknce.
Ale trochu se bojím, že potřeba vydělávat peníze opět vyhraje a pojede se dal.
Pojistovny nejsou charity a az se zacne pujcovat do Ruska, tak budou chtit takovy poplatek za pujceni ruskemu dopravci, ze mozna nikdo Rusum nic nepujci.
No nevím, pro spoustu firem to byla studená sprcha, stojí je to majlant a myslím si, že dokud bude u kormidla současná klika, tak si firmy hodně rozmyslí, jestli ještě jednou risknou brutální ztráty. K tomu asi pojišťovny na tenhle trh budou mít dost specifické sazby, odpovídající výši rizika.
Tohle může mít větší dopad i na obyčejné lidi. Představte si, že si spoříte na důchod, a ten fond investoval peníze právě do společnosti pronajímající letadla. A ta společnost najednou ze dne na den musí odepsat majetek za několik miliard dolarů. To se samozřejmě na hodnotě projeví.
No otázka je, jestli pořád té leasingovce platí podle původní smlouvy. Pokus ano, tak jí to může být u zádele.
Ty letadla jsou pojištěný. Naštěstí. Podle toho co jsem četl, jsounory amliuvy ošetřeny inpro tuto situaci. Ani jednu leasingovku to neohrozí. Ale bolet to bude. Odpornej národ ten Rus. Odpornej.
Já být dobrá Čecha…nevím o čem píšeš
Jo píše jako prase, ale vy máte asi nižší IQ když nedokážete rozluštit co tam psal. Tak jsem si taky plivl jako vy. 🙂
Takže to nebude bolet leasingovku, ale pojišťovnu, to na podstatě nic nemění. V druhém kroku se dá čekat, že bude snaha to kompenzovat ze zmrazeného majetku Ruska v zahraniční. No a ve třetím kroku to bude na dlouho znamenat, že dodávky do Ruska, pokud vůbec nějaké, jen za platbu předem.
Nevím jestli vám někdy prozradil to sladké tajemství, že pojišťovny peníze netisknou, vyberou to od ostatních klientů. Takže ten samý problém lze přenést i na pojišťovny. I v nich mohou mít nainvestováno penzijní fondy a ostatním řada služeb prostě zdraží.
Ukradnou i vlast natož letadla.
Jsem zvědav, jak dlouho to bude trvat do první katastrofy o které se třeba ani nedozvíme.
No s tou katastrofou řekl bych že to se, v rámci propagandy, určitě dovíme, s tím že zlý imperialisti zabíjejí ruske civilisty na výletě…
Myslím, že vellkou katastrofu by ani Rusko neutajilo.
Pravda, je jich ale přeci dost, tak to nevadí.
Proč? Sami Rusové s oblibou říkají. „nas mnogo“
Bejvávalo,140mega je nic moc a pořád vymírají než aby přibývali.
jojo, ukrajina by se jim byvala hodila. ale houby!
Doufejme že jednou vymřou do posledního..
Nejvyšší porodnost je na jihu Ruska, takže za pár desetiletí to bude muslimská země víc než zbytek Evropy.
Neutajilo, ale štyry pytle lží si aparát vymyslet dokáže. Že to letadlo bylo kořistní z Ukrajiny a tohle je zcela jistě ukrajinská sabotáž. A možná ještě větší.