Přesně tak, borci s ŘSD si mysleli, že jsou machři a každý bude skákat jak si písknou. Bohužel obec je především jejich partner a musí respektovat i zájem obce a jejich obyvatel a hledat oboustranně schůdné řešení. Přístup tak jsme to namalovali a tak to bude už dávno nefunguje a fungovat nebude.
Jen technický dotaz spíše laika pro Ty, kteří by mohli vědět? Proč Exit Křelov není řešen jako klasická „motýlková“ MUK a je použit podúrovňová OK (ta samozřejmě nemůže být provozně plynulejší než zmíněná MUK s připojováky), neb při takto nastaveném půdorysném provedení a výškovém členění nějaké argumentace o tom, že by to mohlo být levnější se mi jeví jako lichá. Díky.
Taky je zvláštní, že to podle letáku není ani kružnice, ani elipsa, nýbrž takový podivný šišoid. Chápu, že sedmiúhelník (dle počtu sjezdů) nebude nikdy dokonale symetrický, ale vypadá to přinejmenším podivně.
Ono to třeba může souviset s vlastníky pozemků (prostor na motýlka západně od D35 mohl být komplikovanější než na východě, kde je prostor rondelu už dnes sevřen současnou polohou D35 a polní cestou – cyklostezkou). Stěžejní pro kruháč jsou směry Mohelnice – Olomouc (a opačně), které se vlastně na kruháči neprotnou. Od Ostravy (a opačně) to bude z valné většiny jen obsluha obchodního centra, do OL je snadnější napojení na křížení s D46 (a mnohdy sjet už na 281.km D35).
V letáku je napsáno, že tvar okružního prstence je
navržen tak, aby umožnil výhledové přeložení silnice
II/448 do Topolan a připojení zóny Neředín. Nevím, jak by do klasického řešení připojili cestu od Neředína.
Podúrovňový kruhák je na D35 i na vloni otevřeném exitu 144 a i když jde o frekventovaný přivaděč (I/36 z/do Pardubic), je tam provoz docela plynulý. Ten kruh je totiž velký a nájezdy mají docela velkrysé poloměry, takže se tam dá jet i rychleji než povolenou sedmdesátkou.
Ondra
1 rok
Ten pyrotechnický průzkum je tam proč? to souvisí s budováním opevnění kolem Olomouce v 19. století, nebo s nějakým jiným dějinným obdobím? nebo nevšiml jsem si že by se to dělalo vždy u každé nové silnice.. ?
V závěru 2.sv bylo na valu pevnůstky vybudováno postavení pro protitankový kanón a místem se stahovala německá armáda, na kterou bombami útočila ruská letadla.
Ne je to lokalita ve které se předpokládá, s ohledem na velmi aktivní bojové operace na konci 2 sv.v., s větším výskytem nevybuchlé munice. Provádí se to tam kde je znalost o aktivních bojích a taky na základě nálezů nevybuchlé munice za x let zpět. Prostě když někde zemědělci pravidelně orají a pravidelně něco vyorají, je dobré provést průzkum, než něco většího “vyorá” stavební technika.
při takových stavbách je to standartní postup. Od 30-ti leté války do dneška se tam může válet cokoli a nikdo tam nepošle dělníky bez takového průzkumu
JiP
1 rok
Par kilometru silnice a pritom ulevi tolika ridicum. Vcera bylo pozde…..
panda
1 rok
Ze starých silnic, které ztratily svůj význam po vybudování obchvatu, se stanou místní komunikace.
Ovšem tady zůstane ladem asi 3 km víceméně nevyužitelné čtyrproudovky.
Tak jsem zvědav za 10 let co tam bude…
Ale vždyť z plánku jasně vyplývá, a někde se to i řešilo, že to zůstane jako čtyřproudový obchvat Křelova v podobě krajské silnice II/635. Tato obec tak vlastně bude mít dva obchvaty a silnice uprostřed obce zůstane opravdu jako místní komunikace bez jakéhokoliv tranzitu (možná tak ve směru na Horku nad Moravou). Takže ve finále si pomůžou hodně, protože běžně obcím zůstává po výstavbě dálnice určitá část dopravy, která dálnici nevyužívá a tranzituje intravilánem obce po tzv. „staré silnici“. Tady bude mít i tato doprava „svůj“ obchvat…
Říkám si ale, jestli to není přehnaný mít obchvat obchvatu, celkem se bojím, aby se to nezačalo rozmáhat všude a nedopadlo to tak, že už pak nebude v krajině nic jinýho než obchvaty.
Ne není to přehnané, i v této lokalitě dojde po dokončení D 35 na HK k masivnímu zvýšení provozu přenosem tranzitu Ova-Praha z původní trasy směr Brno a v případě fatální nehody bude obchvat obchvatu velmi efektivním řešením odklonu dopravy a zachování propustnosti.
Souhlas, ale myslím že to časem zrekultivují na klasickou silnici 1+1, Od Mohelnice z D35 do centra Olomouce se bude jezdit přes novou MUK a ke kruháči u Globusu po současné provizorce, takže na obchvatu Křelova 4 pruhy potřeba rozhodně nebudou
Jak můžou stát 3 km 1 mld.?
Nevím zda se mám smát nebo brečet! Jaký že rok se to píše? 2023! Jak to říct slušně? Ostuda!
Ostuda by byla, kdyby se to nezačalo stavět.
Dalsi priklad stavby, ktera uz mohla stat desitky let. Nechapu, co na priprave tohohle jednoho kilometru tak dlouho trvalo.
Dohodnout se s obyvateli Křelova.
Přesně tak, borci s ŘSD si mysleli, že jsou machři a každý bude skákat jak si písknou. Bohužel obec je především jejich partner a musí respektovat i zájem obce a jejich obyvatel a hledat oboustranně schůdné řešení. Přístup tak jsme to namalovali a tak to bude už dávno nefunguje a fungovat nebude.
Až projedu, uvěřím…
Výborně. Hned mám lepší náladu.
Počet dálničních obchvatů:
Křelov 2, Praha 0
jen otázka priorit… 🙂
Jen technický dotaz spíše laika pro Ty, kteří by mohli vědět? Proč Exit Křelov není řešen jako klasická „motýlková“ MUK a je použit podúrovňová OK (ta samozřejmě nemůže být provozně plynulejší než zmíněná MUK s připojováky), neb při takto nastaveném půdorysném provedení a výškovém členění nějaké argumentace o tom, že by to mohlo být levnější se mi jeví jako lichá. Díky.
Taky je zvláštní, že to podle letáku není ani kružnice, ani elipsa, nýbrž takový podivný šišoid. Chápu, že sedmiúhelník (dle počtu sjezdů) nebude nikdy dokonale symetrický, ale vypadá to přinejmenším podivně.
Ono to třeba může souviset s vlastníky pozemků (prostor na motýlka západně od D35 mohl být komplikovanější než na východě, kde je prostor rondelu už dnes sevřen současnou polohou D35 a polní cestou – cyklostezkou). Stěžejní pro kruháč jsou směry Mohelnice – Olomouc (a opačně), které se vlastně na kruháči neprotnou. Od Ostravy (a opačně) to bude z valné většiny jen obsluha obchodního centra, do OL je snadnější napojení na křížení s D46 (a mnohdy sjet už na 281.km D35).
Tvar MUK je dán tím co je do této křižovatky zapojeno ve výhledu dle územního plánu.
V letáku je napsáno, že tvar okružního prstence je
navržen tak, aby umožnil výhledové přeložení silnice
II/448 do Topolan a připojení zóny Neředín. Nevím, jak by do klasického řešení připojili cestu od Neředína.
Podúrovňový kruhák je na D35 i na vloni otevřeném exitu 144 a i když jde o frekventovaný přivaděč (I/36 z/do Pardubic), je tam provoz docela plynulý. Ten kruh je totiž velký a nájezdy mají docela velkrysé poloměry, takže se tam dá jet i rychleji než povolenou sedmdesátkou.
Ten pyrotechnický průzkum je tam proč? to souvisí s budováním opevnění kolem Olomouce v 19. století, nebo s nějakým jiným dějinným obdobím? nebo nevšiml jsem si že by se to dělalo vždy u každé nové silnice.. ?
Je to blízkosti jednoho z fortů kolem města, tam je možné cokoli (a to nepátrám, kdo fort XVII ve 20. století).
V závěru 2.sv bylo na valu pevnůstky vybudováno postavení pro protitankový kanón a místem se stahovala německá armáda, na kterou bombami útočila ruská letadla.
Město bylo na jaře 1945 nacisty před příchodem Rudé armády opevněno coby Festung Olmütz a o pevnůstky kolem Olomouce se normálně bojovalo.
Dělá se to u každé nové silnice.
Ok, diky všem za odpovědi 😉
Ne je to lokalita ve které se předpokládá, s ohledem na velmi aktivní bojové operace na konci 2 sv.v., s větším výskytem nevybuchlé munice. Provádí se to tam kde je znalost o aktivních bojích a taky na základě nálezů nevybuchlé munice za x let zpět. Prostě když někde zemědělci pravidelně orají a pravidelně něco vyorají, je dobré provést průzkum, než něco většího “vyorá” stavební technika.
při takových stavbách je to standartní postup. Od 30-ti leté války do dneška se tam může válet cokoli a nikdo tam nepošle dělníky bez takového průzkumu
Par kilometru silnice a pritom ulevi tolika ridicum. Vcera bylo pozde…..
Ze starých silnic, které ztratily svůj význam po vybudování obchvatu, se stanou místní komunikace.
Ovšem tady zůstane ladem asi 3 km víceméně nevyužitelné čtyrproudovky.
Tak jsem zvědav za 10 let co tam bude…
Třeba nějaká průmyslová zóna
Ale vždyť z plánku jasně vyplývá, a někde se to i řešilo, že to zůstane jako čtyřproudový obchvat Křelova v podobě krajské silnice II/635. Tato obec tak vlastně bude mít dva obchvaty a silnice uprostřed obce zůstane opravdu jako místní komunikace bez jakéhokoliv tranzitu (možná tak ve směru na Horku nad Moravou). Takže ve finále si pomůžou hodně, protože běžně obcím zůstává po výstavbě dálnice určitá část dopravy, která dálnici nevyužívá a tranzituje intravilánem obce po tzv. „staré silnici“. Tady bude mít i tato doprava „svůj“ obchvat…
Říkám si ale, jestli to není přehnaný mít obchvat obchvatu, celkem se bojím, aby se to nezačalo rozmáhat všude a nedopadlo to tak, že už pak nebude v krajině nic jinýho než obchvaty.
Ne není to přehnané, i v této lokalitě dojde po dokončení D 35 na HK k masivnímu zvýšení provozu přenosem tranzitu Ova-Praha z původní trasy směr Brno a v případě fatální nehody bude obchvat obchvatu velmi efektivním řešením odklonu dopravy a zachování propustnosti.
To se ukáže až po zprovoznění. Nemyslím si, že tam nebude provoz. Kdo by jezdil obcí, pak městem, když může najet přímo na průtah městem.
Souhlas, ale myslím že to časem zrekultivují na klasickou silnici 1+1, Od Mohelnice z D35 do centra Olomouce se bude jezdit přes novou MUK a ke kruháči u Globusu po současné provizorce, takže na obchvatu Křelova 4 pruhy potřeba rozhodně nebudou
Spíš by mi dávalo smysl, kdyby se po dokončení dálnice napojila 635 na ten kruháč u Globusu.
Hlavně, aby se to vyřešilo nějak smysluplně. Buď nechat (ale i udržovat 2+2), nebo to holt převést na 1+1 a zbytek rekultivovat.
Severní větev „slušovické dálnice“ je celkem odstrašující případ.
https://mapy.cz/s/lezurusupo