Dostavba západního obchvatu Olomouce na D35 má stavební povolení

Dálnice D35. Foto: ŘSDDálnice D35. Foto: ŘSD

Cílem stavby je podle ŘSD odstranění nevyhovujícího ukončení dálnice D35 na kruhovém objezdu u Globusu.

Olomouc je opět o něco blíže dostavbě západního obchvatu, jinak též 2. etapy dálnice D35 Křelov – Slavonín. Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení k 3,2 kilometru dlouhé stavbě, díky které by měly zmizet dlouhé kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu Globus. Povolení je zatím nepravomocné, lze proti němu podat rozklad k ministrovi dopravy.

„Cílem stavby je dokončení dálničního obchvatu Olomouce, a tím i odstranění dlouhodobě nevyhovujícího stavu v podobě ukončení dálnice D35 na kruhovém objezdu u Globusu,“ uvádí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Ještě letos chce vypsat tendr na zhotovitele, samotná stavba má začít v prvním pololetí roku 2024. Hotovo pak bude o dva roky později. Předpokládané náklady činí miliardu.

D35 Křelov - Slavonín. Pramen: ŘSD

D35 Křelov – Slavonín. Pramen: ŘSD

Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce mezi Slavonínem a Křelovem dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. V roce 2008 například vznikla petice místních občanů, která požadovala odklonění budoucí dálniční trasy. Kvůli změně zákona bylo také nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce, takzvaná západní tangenta, spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou obchvatu. Stavba téměř patnáct kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003.

Tagy D35 Olomouc západní obchvat ŘSD
48 komentářů