ŘSD otevírá další obchvat. Řidiče vyvede mimo Osovou Bítýšku
Pokládka asfaltové vrsty na obchvatu Osové Bítýšky. Foto: Imos Brno
Kvůli otevření obchvatu dojde i ke změně přednosti v jízdě v obci.
Kvůli otevření obchvatu dojde i ke změně přednosti v jízdě v obci.
Tak ŘSD staví obchvaty už kolem dědin (nic proti Os.B.). A kdy SŽ přijde s obchvatem Achillovy paty naší sítě – úsek ČT-Choceň? Resp. jedné z Achillových pat, ono je toho víc…
A ta původní silnice mezi Krevlicemi a Osovou zůstane zachovaná? Protože tím ztrácí smysl.
Mapy.cz ji uvádějí jako neprůjezdnou (přerušena novou silnicí) https://mapy.cz/zakladni?x=16.1889298&y=49.3157805&z=16
Docela mě zarazilo, že u železniční zastávky nebyla zřízená autobusová zastávka – přístup by byl díky podjezdu k nádraží bezpečný, navíc význam zastávky do budoucna vzroste. Sice je zastávka na rozcestí do Skřinářova, ale ta už je trochu z ruky a navíc jenom na vedlejší.
Dobrá práce.
Očekávám komentáře typu „zvláštní, že to vyšlo takhle před volby“. Nevím no, ale ta stavba má už pár let nějaký harmonogram, tak je to spíš o náhodě. Kdyby se otevírání staveb řídilo podle voleb tak proč by se otevíral tenhle mini úsek a 24km dálnice D11 by se nechávalo až na prosinec?
Komentáře jste se nedočkal, tak jste si ho napsal a ještě na něj reagoval. Na volby jsou snad jiný weby.
A co tím chtěl básník říct? Hledáte kauzu tam kde není?
A opět styková křižovatka na silnici první třídy. Jsme neponaučitelní. Buď mimoúrovňová nebo okružní, cokoli jiného je jen hazard s lidskými životy.
za mě v pohodě, doprava v tomhle úseku nemá zas tak velkou intenzitu(je to vidět i na videu)
To se brzy změní! Indukce!
Abyste se nedivil… Vy ji ještě nepozorujete? Stále se zvyšující intenzity autodopravy – nic?
Otázka 2-3let až Poláci dotáhnou silnice na čáru ve východních Čechách tak se vsadím o cokoliv, že tah S-J a zpět vyletí o 10ky % a zas se ukáže jak jsme zaspali dobu 👎
Jako fakt chcete zátěž silniční dopravou ještě aktivně zvyšovat? By mě zajímalo, co je na tom tak super…
Když oni na té Vysočině taky chtějí meruňky a broskve, aby nejedli jenom pořád brambory.
Hned po otevření obchvatu tam byli 3 autonehody a další den 2. Dnes a včera tam nebyla žádná.
Bezpečnost je důležitá, ale pokud na silnici 1. třídy nasázíte kruháč co kilometr, zničíte ji tím na cukaturu první třídy:-) Jedničky jsou tranzitní komunikace, kde se očekává i nějaká plynulost dopravy.
Tak třeba na obchvatu B45 (a la české první třídy) okolo města Láva nad Dyjí jsou celkem čtyři malé okružní křižovatky a žádný problém to není. Plynule snížím rychlost ze 100 km/h na 40 km/h a za ní se zase plynule rozjedu. Za pár minut je člověk za městem, lepší než centrem. A bezpečnost provozu špičková – pravděpodobnost nehody blízká nule (na rozdíl od křižovatky stykové či průsečné).
Ale co ty zbytečné emise z aut? Protože všechny projíždějící vozidla musí zpomalit a pak se zase rozjet. Výhodou ostatních typů křižovatek je to, že zpomalují jen některá auta, většinou minoritní směry.
Obchvat Laa není na dálkové tranzitní trase. A jestli vjíždíte na takový kruháč 40, tak to jste opravdový závodník! Vy s osobákem ještě snad ano, ale těžký kamion musí na kruháči vždy téměř zastavit. A s ním i celá kolona, která za ním obvykle jede. Viz třeba kruháč na obchvatu Holic. Životní prostředí pláče.
Oproti
průjezduposkakováním obcí je ten kruháč naprosto vpohodě. A je jedno, že zkrz obec jel po hlavní sinici, na přechodu je ta silnice vedlejší.Kruháče na silnicích 1. tř. jsou zvěrstvo. Je vůbec něco takovýho v Rakousku nebo Německu?
V AT naprosto běžná praxe, viz B19
Srovnávat se dá jen částečně. Německo a Rakousko mají dálniční síť podstatně rozvinutější a jedničky rozhodně netvoří tranzitní komunikace, aby se na ně dalo dívat jako na naše, které máme místo sítě dálnic. Až bude v ČR kompletně hotová síť dálnic včetně okruhu mezi krajskými městy, který ještě ani není naplánován – pak si klidně na jedničky můžeme sázet kruháče jeden za druhým a nebude to nic proti něčemu. Bude na nich především místní provoz.
Tak tak. To bude mínusů😉
Otevřeno jen chvíli a už tam hned byla dopravní nehoda.
V Rakousku jsou kruháče na tranzitních silnicích „první třídy“ docela časté, v Německu raději udělají křižovatky a napíchají spoustu semaforů i do polí. Obojí je asi méně šetrné k životnímu prostředí kvůli rozjezdům a víc to zpomaluje dopravu na hlavní silnici, ale je to výrazně bezpečnější než ty naše křižovatky bez semaforů, kde číhá smrtka s kosou.