ŘSD může začít stavět další úsek D55, ministr zamítl rozklad
Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD
Stavba by mohla začít na jaře, běží již samotná soutěž. Povolení pro navazující úsek je ale v nedohlednu.
Stavba by mohla začít na jaře, běží již samotná soutěž. Povolení pro navazující úsek je ale v nedohlednu.
Kvalita přiloženého situačního schématu je tristní. ŘSD publikuje tato schémata ve vyšším rozlišení.
Díky za každý kousek D55. Sice se ze Strážnice asi stane druhy Přerov ale nějak to budeme muset vydrzet a tlačit na RSD at urychlí další useky
Přesně tak. Největší smysl bude ta D55 dávat až se napojí na Rakousko.
Myslím, že tento kousek D55 může zachránit obyvatele Moravského Písku od svedení dálnice mezi jejich domy, ale vyústění ve Bzenci ulehčí jen M.Pisku, přitom většina aut stejně pojede dále na Strážníci.
Ve Bzenci bude radost žít 🙂
Stejná radost, jako v Přerově 🙂
Skončí tam ti, co by jinak jeli do Veselí přes Uherský Ostroh. Kdo uhne na Brno, jel by zkrz Bzenec tak jako tak. Kdo uhne do Veselí, tak pojede příště po staru přes Uherský Ostroh, protože ve Veselí bude na hlavní a ne na vedlejší. Předpokládám totiž že II/426 bude uzavřená nad 6,5 tuny.
Je to opravdu děs, neschopnost armád úředníků nevyřešit za 30 let dálnicu naším regionem. Ostuda ostudná a vidím, že sa teho už nedočkám.
Tento úsek by se měl stavět v polovičním profilu dálnice a ušetřené peníze využít na postavení přivaděče k současné silnici č. 55.
Když už se dálnice staví tak v plném profilu a ideálně jak v Polsku s rezervou na 3+3.
Ten přivaděč dává smyl snad jedině nějak takto: https://mapy.cz/s/malogafolu
Což je pokračování D55 na jih. Asi bude potřeba vedení částečně v ekoduktu (hloubeném, přesypaném tunelu), jinak to nepůjde.
Myslím, že nejen pro mne je to nejlogičtější trasa.
🤢🤮
účet pana Patrika?
Patrik se teprve připravuje, tohle je jen zahřívací kolo.
Jednoduchost tvého mozku by se dala přirovnat k průměrnému komunistovi z padesátých let.
Vůbec nerozumím touze začít stavět tento úsek. Navazující úsek je v plném profilu neprojednatelný a vytváření S11.5 je nesmysl.
V případě přetrasování severní, či jižní trasou obcházející ptačí oblast dojde k pohřbení alespoň poloviny tohoto úseku.
Super správa peněz daňových poplatníků.
Čistě obecně – nikde v zahraničí žádný podobný problém neřešili? Případně pokud ano, jak takový průchod může vypadat?
Větší problém než ptačí oblast, pokud se pamatuji, je s tím že to má jít chráněným průsekem kolem tratě, který je jednak zajímavý z hlediska biologického, tak dnes snad i technicko-historického. Pokud vím, je to jediný dochovaný takovýto průsek u nás. Asi by nebyl problém tu dálnici trasovat trochu jinak s velkým množstvím přesypaných tunelů. Ale bylo by to drahé.
Národní přírodní památka Váté písky je bez debat větším omezením pro stavbu než ptačí oblast, přesto se v médiích zmínka pořád objevuje. Škoda, že ŘSD nemá z minulosti připravenu žádnou stavebně dražší, ale méně kontroverzní variantu. Cena nekonečného čekání a nepřímé náklady způsobené utrpením obyvatel Strážnice, Petrova, Vnorov nebo Veselí už určitě dávno předčily potenciální vyšší náklady na stavbu samotnou.
Přetrasování je nesmysl. Vést dálnici podél železnice je logické. V tomto případě aspoň lidem v Moravském písku nebudou jezdit pod okny kamiony. Samozřejmě chudáci lidi v Bzenci, ve Strážnici a v Petrově.
No zrovna kolem dráhy je celkem zajímavé a unikátní prostředí. Možná by stačilo „přetrasovat“ o 100-200m dál od dráhy.
Naopak, co nejblíže k dráze zmírní ekologické dopady na přírodu.
Jenže když se tam podíváte, tak kolem dráhy je protipožární pruh z doby parní trakce který je dnes chráněný jako NPP Váté Písky. mapy. cz/s/namazabote
Čistě ekologické dopady budou při poloze blíž dráze možná mírně nižší. Když ale vezmeme v úvahu celkové negativní dopady (kulturně-technické dědictví, NPP Váté písky, …) této varianty, rozhodně je varianta 200 m dál od železnice z dlouhodobého hlediska vhodnější.
Souhlasím, že je to logické. Ale jak jsem psal výše, je to neprojednatelné ve čtyřpruhu.
Skončit dálnici před Moravským Pískem by byl nesmysl, obec a její silnice na to nejsou připraveny ani uzpůsobeny. Dovedení dálnice k silnici I. třídy je tedy logické.
Ukončit dálnici za Moravským Pískem je ok?
Předpokládám, že většina najede na II/426, takže stejné jako II/427. Vůbec nepopírám nutnost obchvatu Moravského Písku, ale dle mého toto není správné řešení.
Doufám, že úseky od Rohatce do Břeclavi začnou stavět podle plánu a nebudou čekat na úsek skrze „Váté písky“.
Vzhledem k situaci I/55 není dobrý nápad udělat sendvič z Veselí/Strážnice budováním D55 salámovou metodou. Stejně tak pokud není hotový obchvat Břeclavi alespoň jako 1+1 (možná to nebude stačit), tak není dobrý nápad přivádět další dopravu potenciálně jedoucí na Mikulov, dále to zhorší situaci v BV. I když by se mohlo zdát že doprava pojede na Bratislavu a pak na Vídeň, tak cesta přes SR vyžaduje dálniční známku třetí země což mnoho lidí odradí a budou pokračovat přes Břeclav a Valtice a ta trasa moc víc dopravy už asi nepojme. Proto by bylo lepší postupovat tak aby byla zejména tranzitní… Číst vice »
Mám dojem, pouze dojem, že obchvat Otrokovic otevřeli nedávno celý.
Ano, je už celý, jel jsem tam ve čtvrtek, pouze kousek před sjezdem na ZL od Napajedel je zúžení do jednoho pruhu, montují tam svodidla (jestli jsem dobře viděl).
Zatlačuji slzu v oku, před deseti lety jsme dělali na tento projekt bezpečnostní audit (s výhledem, že za tři roky bude hotovo) a hle, ono už je hotovo! Odlehčení kvítkovické křižovatky je požehnáním.
Výborně. Jen tak dál a až do Rakouska.
Aspoň to Rohatce… Zbytek počká
Co ty minuska? Šak je důležitější jet mimo dědiny ne? Od Rohatce žádná není
Ne nepočká. Když už se něco dělá, tak pořádně. I když díky za každý nový km dálnice.
No jestli nebude tou dobou hotový obchvat Lundenburgu tak jim do toho půjdu hodit sysly.
A o díře v trase jménem 5506 Napajedla si prosím dohledejte info jinde.
Tam, když dobře, tak zahájení v roce 2023.
Vzhledem k tomu, že se ještě nezačaly vykupovat pozemky, tak ano. Další díra je okolo Přerova.
Kdyby se mělo čekat na celou trasu, až bude vypapírovaná, tak dodnes není ani kousek obchvatu Otrokovic a všecko musí zkrz kvítkovickou křižovatku. To aby žádný úsek nechyběl. Bylo by to … o nervy.