Stát si u povolování stěžuje na „ekoteroristy“, povolení pro D55 si zdržuje ale sám svými chybami

Vizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace ekoduktu u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Ministerstvo dopravy muselo žádost vrátit k doplnění kvůli chybějícím dokumentům.

Sedm měsíců trvalo, než mohlo ministerstvo dopravy zveřejnit informaci o zahájení stavebního řízení pro dálnici D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Zatímco si představitelé Ředitelství silnic a dálnic i ministr dopravy Karel Havlíček či premiér Andrej Babiš stěžují, že stavby dálnic zdržují „ekoteroristé“, případ moravské dálnice ukazuje zpoždění u státních organizací.

Ředitelství silnic a dálnic podalo žádost o stavební povolení už v říjnu 2020. Obsahovalo ale chyby. „Protože jsme po prověření zjistili, že podklady dostatečné pro posouzení žádosti nejsou, řízení jsme přerušili. Ředitelství silnic a dálnic jsme dne 3. 11. 2020 vyzvali k doplnění nezbytných podkladů, a to především chybějících závazných stanovisek dotčených orgánů,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy. Žádost za ŘSD podávala společnost HBH Projekt.

Podle Jemelky po obdržení žádosti musí ministerstvo coby speciální stavební úřad prověřit, zda je žádost a její podklady úplné. „Pokud tomu tak není, řízení přerušíme a vyzveme žadatele k doplnění,“ dodal Jemelka.

Přerušené řízení i kvůli dědictví

Řízení bylo rovněž přerušeno z důvodu probíhajícího řízení o takzvané předběžné otázce. „V řízení se totiž vyskytlo 20 neznámých vlastníků pozemků a 5 zemřelých, z nichž u dvou se nepodařilo dohledat dědice, následně těmto neznámým dědicům byl rovněž ustanoven opatrovník. Těmito kroky byl stanoven okruh účastníků řízení a teprve potom mohlo být oznámení o zahájení řízení zveřejněno a účastníkům řízení rozesláno,“ dodal Jemelka.

ŘSD ve svém boji proti odpůrcům některých staveb nechalo vytvořit video. Na dotaz, zda chystá video i o zdržení kvůli vlastním chybám, jeho mluvčí Jan Rýdl neodpověděl.

Čtyři kilometry dlouhý úsek chce ŘSD stavět příští rok. Námitky do stavebního řízení lze poslat do termínu ústního projednání naplánovaného na 30. června. Úsek D55 kolem Moravského Písku má již od roku 2006 kladné stanovisko vlivu na životní prostředí a od roku 2014 územní rozhodnutí. Stavební řízení začalo ale až nyní. Na sedm stavebních objektů zahájil v dubnu stavební řízení Městský úřad ve Veselí nad Moravou.

Trasa nové dálnice navazuje na úsek ze Starého Města do Moravského Písku, který se má začít stavět ještě letos a má již stavební povolení. Odhadovaná cena je 912 milionů korun. Na trase bude i jeden ekodukt, kterým bude dálnice podcházet lokální biocentrum lesa Hrubý Háj.

Trasa dálnice D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD

Trasa dálnice D55 Moravský Písek – Bzenec. Foto: ŘSD

Tagy D55 D55 Moravský Písek - Bzenec Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top
64 komentářů