ŘSD chystá rozšíření obchvatu Jičína, zmizí nebezpečná úrovňová křižovatka

Problematické místo na obchvatu Jičína. Foto: Google Street ViewProblematické místo na obchvatu Jičína. Foto: Google Street View

ŘSD plánuje zahájení v roce 2026, součástí plánu je i výměna mostu přes Cidlinu.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk Andrýsek

Mě jen udivuje,že tady se ví,že úrovňové křížení je nebezpečné a plánuje se jeho přestavba na MÚK,ale na jiných připravovaných novostavbách významných tahů jsou někdy ty samé použity s předpokladem,že za pár let na nich vznikne ten samí problém,ne li hned po uvedení stavby do provozu.

Kamil

He he , není to tak dávno, kdy na 4 pruh pripravene mimoúrovňové křížení u Robous bylo účelně upraveno na 2 pruhy . Ale sympatické to bude až bude vše realizováno od křižovatky na Poděbrady ..

Jan z Rokycan

Zajímavé, že v mapové databázi ŘSD zatím ani ťuk…

Viki

Tu úrovňovou křižovatku bych pochopil,ale na co to zkapacitnění,když se bude stavit D35?

yxc

Protože na tu D35 navazuje a I/35 v 2+1 dál na Liberec je ještě hodně daleko.

Tomáš679.2

No já doufám, že I/35 je skutečně ještě hodně daleko a doufám, že trasa plánovaná mezi obcemi Dílce a Zámezí bude do té doby ještě změněna.

Kamil

Doufám ze toto řešení 2+1 zruší a půjdou z dlouhodobejsiho pohledu efektivnější cestou 2+2. To ze má cesta líznout CHKO problem není . Stačí se podívat jak toto řeší v Rakousku. Treba u Flachau, Klagenfurtu .. (nad cestu hodí betonový krunýř a z venku to zasypou hlínou ) tím by na kritických úsecích byl CHKO problem vyresen.

Jenda

Právě, že se bude stavět, mnoho tranzitu jede od Hořic směrem na Mladou Boleslav. A ta nová turnovská silnice tu jen tak nebude.

Jiří Erben

Protože toto je peáž silnic I/35 s I/16 a přípojku I/32. Tím, že z jihu Jičína vymístíte 35, se z druhých dvou silnic stanou vytížené dálniční přivaděče.

ABCD

Kdyby v dalších letech ke zmíněným věcem přibyl na úseku MB – Jičín i obchvat obcí Obrubce a Ohařice a mimoúrovńové křížení se železnicí u Obrůbců, vůbec bych se nezlobil. Jsou to takové krátké leč důrazné závady v plynulosti jízdy. Plus tu a tam nějaký další třípruh na přejíždění by neškodil.

PetrN

Rozumný krok, jen si mylsím že by stálo za to provést rozšíření na 4 pruhy i na JZ části obchvatu až po odbočku I/35 na Turnov. Po dostavbě D35 bude výrazně narůstat význam navazujících tahů, jak I/16 na Boleslav tak I/35 na Turnov a Liberec a čtyřpruh od Úlibic po rozpojení I/16 s I/35 bude více než žádoucí

Vllk

Tak lepší by to bylo jenže v tom useku je na jedné straně benzinka a na druhé straně protihluková stěně a za ní hned zástavba navíc tam není žádné úrovňové křížení kde by byli problémy narozdíl od úseku o kterem je článek

PetrN

Jasně, tomu rozumím. Dovolím si ale jednu poznámku, benzínka je to poslední co by měl být problém (v celkových nákladech se posun benzínky ztratí, navíc teda podle snímků 2018 naproti benzínky protihluková stěna není, ta začíná až o 450m dále, takže by ani nejspíš ani nebyla nutná přestavba benzínky)

Tomáš679.2

A ještě k tomu severo-východnímu obchvatu a kruhovému objezdu mezi Valdicemi a Železnicí. Zajímalo by mě, zda bude tento někdy doplněn o nějaké reflexní značení na svém středu a zda snížení nejvyšší povolené rychlosti na 70km/h před tímto kruhovým objezdem ze směru od Železnice se zdá někomu jako dostatečné. Osobně bych tam dal spíše 50km/h jak to bývá běžné (70 bych dal už sem z důvodu odboček a najíždění vozidel https://mapy.cz/zakladni?x=15.3896866&y=50.4681725&z=17&pano=1&pid=65228930&yaw=2.962&fov=1.257&pitch=-0.121. A pak je tady ještě protihluková zábrana, která ze směru od Valdic činí tuto křižovatku do jisté míry nepřehlednou díky svému nejsevernějšímu cípu kdy vozidla přijíždějící po obchvatu nejsou… Číst vice »

Démon

Ono by stačilo postavit silnici I/35 a propojit Úlibice s Turnovem. K čemu 4 pruhy na obchvatu, kde nejezdí ani 20 tisíc aut denně.

Tomáš679.2

Možná ne 20tisíc, ale provoz je tam řekl bych slušný. Ne každý jede na Boleslav, ale sjíždí a jede na Poděbrady. A co se týče Úlibice-Turnov tak na to si ještě počkáme . Ví se už vůbec kudy povede a která varianta to nakonec bude?

Tomáš679.2

Děkuji. Jen z toho (stavby/trasy) nemám jaksi velkou radost.

Tomáš679.2

Doplnění: „Poněvadž mrtvých bylo mnoho, nemeškali se pohřbívající se snášením mrtvol. Kde jednotlivé vojáky nalezli, tam je pochovali, třeba uprostřed pole, nebo do příkopu. Jen kde byly nalezeny skupiny padlých, byli tito pohřbeni do společné šachty.“ Zámezí Pod cestou, v malé úžlabině je pomník 8 pruských a 38 rakouských vojínů. Přejdeme li přes lávku kolem Božích muk, pod starou lípou spatříme pískovcovou pyramidu s křížem na hromadném hrobě padlých rakouských vojínů. Valchovská stráň Na Valchovské stráni již v roce 1866 stála Boží muka. Ta se stala náhrobkem mnoha vojáků c.k.18. pěšího pluku, kteří padli při útoku na Zámezí. Tento pluk… Číst vice »

PetrN

jo zatímco se u nás staví i takové dálnice kde nejezdí ani 10000 vozidel…. Myslím si že rozšíření je to opravdu na místě..

Tomáš679.2

Jo, tahle křižovatka U Kříže (viz.fotka u článku) je někdy peklo. Najet na tuto silnici ze směru Popovická tímto nájezdem do směru na Čejkovice je často očistec (hustota provozu a rychlost vozidel jedoucích po t éto E442. Rovněž této křižovatce by hodně prospěla příčná čára souvislá.
https://mapy.cz/letecka?x=15.3647956&y=50.4217675&z=20

Kebab

To je moc dobře. Kdykoliv tam jedu, tak si říkám, kdy a jestli to dotáhnou.