K miliardové zakázce na obchvat Nové Paky je nejblíže Porr

Silnice I/16 v Nové Pace. Foto: Janos Korom /Flickr.comSilnice I/16 v Nové Pace. Foto: Janos Korom /Flickr.com

Stavba by měla začít na jaře příštího roku, má již všechna potřebná povolení.

Doba zlevňování velkých silničních staveb pokračuje. V soutěži na obchvat Nové Paky na silnici I/16 byla nejlevnější nabídka o pětinu levnější, než byla odhadovaná cena.

Půl roku po vypsání soutěže otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nabídky na stavbu obchvatu Nové Paky. Odhadovaná cena byla 1,634 miliardy korun, nejlevnější nabídka byla od společnosti Porr za 1,308 miliardy korun. Na twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Odhadovaná cena ale pár týdnů před vypsáním soutěže výrazně stoupla, původně byla 1,14 miliardy korun.

Podle informací na profilu zadavatele přišlo šest nabídek, z toho čtyři pod odhadovanou cenou. Porr je výrazně nejlevnější, druhá nabídka v pořadí podle ceny je o 100 milionů korun dražší. „Stavba 8,5 km dlouhého obchvatu má stavební povolení v právní moci a zahájení stavby se předpokládá na jaře 2022,“ uvedl Mátl.

Obchvat, o kterém se mluví třicet let

Obchvat devítitisícovému městu výrazně ulehčí od tranzitní dopravy a řidičům o několik minut zkrátí cestu do Krkonoš. Podle posledních dat ze sčítání dopravy městem projede 16 tisíc aut denně. O obchvatu se ve městě mluví třicet let, územní rozhodnutí získalo ŘSD už před třinácti lety.

Trasa obchvatu je dlouhá 8,4 km. Začíná u Kumburského Újezdu a končí u Vidochova, součástí je i téměř půl kilometru dlouhá estakáda. Na obchvat by pak měl navázat ještě další obchvat kolem obce Horka u Staré Paky.

V trase obchvatu již běží záchranný archeologický výzkum. Ten začal poté, co ŘSD v březnu získalo pravomocné stavební povolení, ministerstvo dopravy zamítlo poslední odvolání.

Silnice I/16 je hojně využívána kamiony, ty způsobují v Nové Pace často problémy nejen emisemi a hlukem. Na silnici je podjezd železniční tratě, kam nesmí vozidla vyšší než 4,2 metru. Pravidelně se zde ale objevují řidiči, kteří zákaz nerespektují, několikrát tak došlo k poškození mostu. Hotovo by mělo být v roce 2024. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.

Trasa obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Foto: ŘSD

Trasa obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Foto: ŘSD

Tagy I/16 Nová Paka obchvat Nové Paky Porr Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
8 komentářů