Stadler posílí v USA, pro americký trh vyvine jednotku s pohonem jen na baterie.

Vizualizace vlaku na baterie pro americký trh. Foto: Stadler RailVizualizace vlaku na baterie pro americký trh. Foto: Stadler Rail

Dvouvozová jednotka bude vycházet z modelu FLIRT Akku.

Společnost Stadler Rail bude prvním výrobcem, který na americký trh dodá jednotku jezdící pouze na energii z baterií. Na vývoji nové jednotky se dohodl s univerzitou Utah State University (USU) a výzkumným centrem Aspire. Nové jednotky budou vycházet z konceptu vozidel FLIRT Akku, které již jezdí v Evropě.

Dvouvozové jednotky mají umožnit bezemisní veřejnou dopravu. Zatímco v Evropě jsou bateriové jednotky nasazovány v kombinaci s pohonem na elektřinu z trolejí, v USA se kvůli absenci elektrifikovaných tratí počítá jen s bateriemi.

Nová jednotka má plně odpovídat požadavkům trhu v USA. Američtí partneři mají pomoci především vyřešit infrastrukturu na dobíjení jednotek. Jednotky se mají vyrábět v Utahu. „Je to cesta k elektrifikaci železniční dopravy v USA a snížení emisí z dopravy,“ uvedl šéf Aspire Regan Zane. Součástí dohody není zatím žádný kontrakt o pořízení těchto nových jednotek.

Jednotka bude vycházet modelu FLIRT Akku, která na nabití jezdí v provozu kolem 100 kilometrů. Za sebou má i rekord v dojezdu: při testech zvládl na jedno nabití dojet 224 kilometrů.

Tagy bateriové vlaky Stadler Akku Stadler Rail
17 komentářů