Železnice Železniční průmysl

Rozhodnuto: Jihomoravští zastupitelé schválili miliardový nákup vlaků od Škody

Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy

Jihomoravský kraj bude prvním, který si pořídí vlastní vlaky. Rozhodli o tom dnes krajští zastupitelé, když po několikaletém procesu a dnešní dlouhé debatě schválili nákup 37 elektrických jednotek od Škody Transportation za 6,7 miliardy korun. Z toho 85 procent pokryje evropská dotace.

Přes snahy některých koaličních zastupitelů za ANO o odklad rozhodnutí bylo nakonec hlasování celkem jednoznačné, pro nákup bylo 53 zastupitelů, proti žádný, zdrželo se šest. Kraj tak stíhá termín 27. prosince, do kdy musí oficiálně oznámit vítěze tendru. Tím je po vyřazení Stadleru právě plzeňská Škoda.

„Nyní oficiálně vyzveme vítěze k součinnosti k podpisu smlouvu. K podpisu pak můžeme přistoupit, až bude oficiálně potvrzená dotace z Bruselu,“ sdělil deníku Zdopravy.cz náměstek pro dopravu Roman Hanák (ČSSD). K tomu by podle něj mohlo dojít ještě v listopadu. Nové vlaky by měly začít jezdit na jižní Moravě v roce 2023, kraj je nasadí na páteřní linky S2 a S3 (na tratě z Brna směrem do Tišnova, Blanska, Břeclavi a Křenovic).

Debata přitom byla mnohem ostřejší, než by napovídal jednoznačný výsledek hlasování. „Kverulovali“ přitom především zástupci koalice, kteří všechny minulé kroky vedoucí k modelu vlastnictví vlaků krajem odsouhlasili na radě.

„Chybí mi provozní model a vyčíslení nákladů,“ uvedla Taťána Malá (ANO 2011). Navrhla proto zřízení pracovní skupiny a „vypracování kompletního provozního modelu.“ To ale zastupitelé zamítli. Právě Malá patřila k pěti zastupitelům ANO, kteří se zdrželi. Učinil tak například i Petr Vokřál. Šestým nerozhodnutým byl Jan Vitula (TOP ŽB), který do diskuse vnesl zřejmě největší rozruch, když tvrdil, že o vítězství Škody si už před rokem „šeptali vrabci“. Sám přitom před nedávnem hlasoval pro vyřazení Stadleru z tendru, neboť výrobce nesplnil parametry sedačkové kapacity.

„Byls na státním zastupitelství, byls na policii? Já velmi prosím, ať si tady nehrajeme na minových polích, neklesněme k tomu, že si tady budeme říkat drby,“ reagoval podobně jako další zastupitelé Michal Hašek (ČSSD).

Většina zastupitelů argumentovala tím, že především díky získané dotaci jde o mimořádnou příležitost pro kraj. „Máme nejhorší vlaky v České republice a nyní máme možnost získat do tří let nové,“ řekl Petr Kunc (TOP ŽB). Nákup podpořili i Piráti a zelení.

V tuzemsku nový model prosazoval především Hanák. „Žádný dopravce nemůže konkurovat dotaci 85 procent. Představa, že nějaký dopravce nakoupí pro kraj nová vozidla a nenechá si je zaplatit formou odpisů, je mylná,“ vyjádřil se na jednání. Kraj chce příští rok vyhlásit soutěž na dopravce, který bude s novými vlaky jezdit. Údržbu na 30 let zajistí Škoda.

Z 37 jednotek jich má být 31 pro 310 sedících cestujících, šest menších pojme 140 sedících osob. Jihomoravští zastupitelé zřejmě nikdy nehlasovali o tak velké investici. Celkový dotační balík na nové vlaky pro všechny kraje byl zhruba osm miliard, jižní Morava si díky připravenosti projektu sáhne na bezkonkurenčně největší díl.

Nákup se snažili kraji ještě na poslední chvíli rozmluvit dopisem České dráhy.

 

323
Diskuze

avatar
45 Komentáře
278 Reakce na komentáře
108 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
108 Autoři komentářů
AxelChronosphereMartinGremlijan Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

To je panečku šaškárna, celá liberalizace v osobní železniční dopravě v Čechách!!! ČD je akciovka s majoritním (100%) podílem našeho milého státu, neboli stát je tedy výhradním majitelem této firmy a vrcholový management ČD jsou pouze pimprlata, která si bez befelu od svých politiků ve vládě ani neuserou. Až tedy stát prodá svůj většinový podíl v ČD a tato firma nebude měnit svoje vedení podle výsledků voleb, pak jsem ochoten se bavit o nějaké liberalizaci. Ale to by nemohli kamarádi politiků, kteří si prostřednictvím svých firmiček a předražených zakázek, dělat z ČD dojnou krávu. Současnému dění na české železnici poněkud… Číst vice »

Chronosphere
Host
Chronosphere

Nejlepší je ten výkřik kraje jsou jako co?
Kraje jsou jaké jsou už čtvrt století,ale některým to začne vrtat v hlavě až když jim sáhnout na režijky.

Axel
Host
Axel

@Chronosphere…. nevím o tom, že by některý kraj odmítal paušální jízdenky pro zaměstnance dopravce. To akorát v Jihomoravském kraji si ČD nechají platit přes 2 miliardy ročně od kraje, ale ČD prý nemá těch pár milionů (?5 milionů?) na jízdenky pro své zaměstnance. Připomínám, že jde o situaci, kdy kraj už poskytl obrovskou slevu z paušálních jízdenek (já tu slevu odhaduji na 80 až 90% z tržní ceny)… kdybych já měl možnost si za těch podmínek koupit paušální jízdenku (sice platí jen v Os/Sp), tak neváhám ani vteřinu (a nečekám až jestli se rozmyslí můj zaměstnavatel)

jan
Host
jan

Ono to sice vypadá líbivě. Nové vlaky.. tornádo 460 fuj.. Ale 460ka má 6 vozů 420 míst. Je pohodlná, není sardinková.
Tady boudou mít 4 vozy 320 míst. A to Brno určitě poroste.. Ano sice ve špičce to asi spojí s 2 vozovým.. Ale mimo špičku..
A já už jsem celkem alergický na přecpané spoje.

Axel
Host
Axel

@jan…předpokládám, že Vy jste ten dlouholetý pracovník ČD na jižní Moravě (pod nickem „jan“ zde obsáhle a plameně diskutoval o paušálních zaměstnaných jízdenkách)…. Pokud máte informace pro své jednoznačné názory, tak se o ně prosím podělte. Konkrétně – napište prosím současné využití vlaků (řada 460 vs. těch pár současných Panterů)? Bavme se prosím o špičkových časech (definici špičky nechám na Vás, akorát tu definici prosím popište). Díky. P.S. Já mám pocit, že v Jihomoravském kraji jezdí řada 560, tj. tyto vlaky jsou cílem náhrady za nové Interpantery. Proto nerozumím proč do této diskuze (o Jihomoravském kraji) píšete o řadě 460…… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Dobrý den, navazuji na otázky o provozním zázemí (depo), tj. že ČD schválně nebudou chtít pronajmout místo / dělat servis nakoupených vlaků pro kraj. Jsem jen obyčejný cestující, tak se třebas zeptám hloupě… To fakt všechno na železnici patří firmách holdingu České dráhy? …. Je vyloučené použít jako provizorní zázemí některé vlečky např. na území města Brna (jako Zetor) , nbo na konečné stanici např. ve Staré Městě (v uzavřeném skladu bývalé Ferony, 2 koleje, délka 100 metrů, chybí natáhnout pár set metrů drátů a plus zespoda k podvozku)?
https://www.ferona.cz/uzavreni-provozu-ve-starem-meste

Axel
Host
Axel

Ještě odkaz na tu vlečku s depem (v areálu Zetoru) http://www.vlecky-brno.czweb.org/zetor.html

Leinad
Host
Leinad

Mně taky není jasné, proč by ČD dělaly naschvály, a v nevyužitém depu by měly raději bezdomovce/squatery než nájemníky.
Jasně, to nájemné bych si nechal zaplatit s vědomím že vozit to do Plzně není pro nájemníka levnější.

Axel
Host
Axel

Jen technická… já nevím o tom, že depo firmy ČD (v Brně) v BUDOUCNU by bylo nevyužité, něco ve smyslu jako liduprázdné…. Přece rychlíky z OLO přes Břeclav končí v Brně (jezdí Interpantery), rychlíky z Prahy a) couráky (přes Třebovou – jezdí Interpantery)+b) přes Havl.Brod (jezdí IMHO loko). Plus otázka budoucnosti – elektrické vlaky na linkách z Jihlavaska a linkách od Kyjova/Veselí n. Moravou. Plus ČD patrně budou provozovat byznys se starými 560… pokud nejsou životunebezpečné (jako zkordované pantografy), tak patrně tyto staré 560 by bylo velmi rozumné používat jako zálohu (popř. jako posilový vlak nebo jako vlak pro vymaštěnce).… Číst vice »

Luboš
Host
Luboš

Po přečtení tohoto článku a seznámení se s názory diskutujících, spolu s přemýšlením o tom, jak to tady chodí, jsem si prozřetelně na Vánoce koupil kolo. A neprozřetelně to tady sděluji, takže hrrr na mě.

„My myslíme, že se taková věc jako auto vůbec nemůže ujat v život.“ Císař František Josef, při prohlídce prvního motorového kočáru.
„Nyní se jdeme historicky znemožnit,“ Císař Rudolf II po kauze s pekaři.
„Revoluce je revolucí jen tehdy, přinese-li novou kvalitu společnosti. Vše ostatní je kontrarevoluce nebo rvačka o prachy.“ XYZ

nádražák
Host
nádražák

Jsem zvědav, který odpovědný hospodář v Zastupitelstvu JMK zvedne ruku pro tento postup. -Kraj musí v 1.fázi vynaložit 100% vstupních prostředků včetně DPH na nákup vozidel. -Kraj si musí na celou částku, 6,7 mld, nikoli jak se píše 3,3 mld vzít úvěr se značnými úroky -Kraj obdrží dotaci z EU po náročném posuzování (uváděné 3 měsíce jsou nesmysl, zkušenost je min. 1,5 roku) z pořizovací ceny, ale bez DPH -Celé DPH, cca 1,4 mld musí kraj zaplatit ze svého, a odvést do státního rozpočtu, tedy finance navíc, než by zaplatil jakýkoli dopravce V případě, že by kraj vozidla vysoutěženému dopravci… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Kolik je „značný úrok“?

Tronda
Host
Tronda

Jsem rád, že konečně mezi nás přišel profesionální ing. ekonomie z nábřeží ČD, aby nám vysvětlil, jak fungují dotace z EU.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Trondo, ke tvé smůle má opravdu pravdu. Tyto podmínky platí nejen v dopravě, ale i u ostatních oborů. I u nás ve firmě jsme zjistili, že kolikrát je lepší (a nakonec levnější) si to pořídit bez dotací z EU. U té dotace musí odběratel plnit x nesmyslných podmínek, ani soukromník si pořádně nemůže koupit co opravdu chce, ale musí to co plní podmínky dotace, musí to napřed zaplatit sám a pak doufat že něco dostane. No a banky pokud jim neumí 100% doložit přijetí dotace (což je de facto nemožné), tak si naúčtují pěkný rizikový úrok…

Gajda
Host
Gajda

Kraj není sro nebo as s 2 milionovým základním jměním. Za kolik si dnes půjčují třeba ČD? A ty by ty stejný vlaky taky nezaplatily cash. Jen by mě fakt zajímalo jak je nechají z výroby nalakovat – protože barvy kraje z toho udělají pojízdnou polskou vlajku

Filemon44
Host
Filemon44

Pane Trondo,vy ty pisatele osobně znáte,že automaticky víte,že každý kdo si dovolí nadšeně netleskat je z nábřeží,případně režista,modrá guma či jak ty lidi titulujete??A i když je mi postup Jihomoravského kraje zcela volný,resp. jsem zvědav,jak to celé dopadne(pokud se toho dožiju),zaráží mě jedno-naší společností prochází spíše euroskepse než euronadšení,ale dotace z EU jsou najednou vlastně docela fajn,což se nezýká zdaleka jen tohoto případu.

MiKi
Host
MiKi

Upřímně by mě zajímalo vaše vzdělání. Dle vašich komentářů tipuji , že spolužákem vám byl Brouk Pytlík.

Jirka
Host
Jirka

Máte tam chybu, posuzování dotací je výrazně rychlejší, než říkáte. Důvodem je nutnost realizace do 31. 12. 2022, kdy končí limit programovacího období 2014-2020. Zároveň je sice pravda, že příjem z projektu znamená snížení částky dotace. Zde se však neuplatňuje princip pronájmu, nicméně se bude hledat pouze provozovatel vlaků, což je dotačně košér.

Také předpokládám, že i když je uplatněno ex-post financování, tak zde je uplatňován Finanční plán a jsou ze Škody vydávány postupné faktury a ty jsou pak nárokovány tak, tak to funguje u všech větších projektů.

AAA
Host
AAA

Dopravci, ať už ČD či jiný, nakupujou bez DPH?

xyz
Host
xyz

Zapomněl jste uvést, že:
– tím, že soupravy pořizuje přímo kraj, je dotace o to vyšší než kdyby je pořizoval dopravce

– většina z vámi uvedených bodů tak jako tak platí i pro dopravce, tzn. sám dopravce se dokonce kraji vnucoval s tím, že takto „neřádně“ ony soupravy pořídí (s tím, že kraj pak dopravci bude o to víc platit, aby platbou bylo pokryto i pořízení souprav).

BoH
Host
BoH

Nerozumím… jaký je rozdíl mezi tím, že ty soupravy nakoupí přímo kraj, nebo že kraj bude soutěžit tak, že bude požadovat nové soupravy, takže cena souprav se rozpustí do ceny výběrového řízení? Kraj samozřejmě nikomu nic pronajímat nebude, není k tomu důvod. Dopravce bude jezdit s vlaky kraje a příjmy půjdou opět kraji. Kraj tedy dopravci bude platit v podstatě jen za personál.

Cyklista
Host
Cyklista

a o to jde.

Dopravce vozidla nepořídí za tuto cenu a pokud by dostal dotaci, bude o dost nižší, než dotace, kterou dostane kraj.

Tedy kraj bude skutečně platit pouze nutné provozní náklady a vyškolený personál.

Kylchap
Host
Kylchap

Takže kraj bude mít na tratích vycházejících z Brna nové vlaky, ale při soutěžích na další tratě se budou muset spokojit se šrotem aby dosáhl co nejnižší ceny.
Je tak?

Cyklista
Host
Cyklista

Nikdo neříká, že dopravce nemůže jít do soutěže s novými jednotkami. Ano, ČD zřejmě půjdou se „šrotem“, protože jim novější jednotky nevychází konkurenceschopně

Kylchap
Host
Kylchap

v Ústeckém kraji šli do soutěže se „šrotem“ všichni dopravci. I soukromí a pseudosoukromí.

jan
Host
jan

Já myslím, že management ČD může mít řešení. Prostě se přizpůsobit poptávanému lowcostu, přesně podle návodu Jančury a jeho dopisu.
Samozřejmě je třeba si říct jedno.. Zaměstnanci bohužel půjdou.A cestující.. A myslím, že by i mohli být konkurenceschopní.
Prostě nechat tam jen strojvedoucí. Ať si to teda kontrolují revizory, jejich příjmy.. – jejich vlaky to stejně nebudou, že tam bude bordel.. Pokladny taky teda eliminovat.. Že budou lidi ve výsledku stát na větru.. Není jejich rozhodnutí..
Zaměstnanci bohužel by měli jít..
Nějaký vývoj aplikací se vykašlat.. Zbytečné náklady.
Vše vypadá se počítá stejně s někým jiným.. Zbytečné..

xyz
Host
xyz

„Prostě nechat tam jen strojvedoucí. Ať si to teda kontrolují revizory, jejich příjmy.“ Revizoři budou mj. kontrolovat práci průvodčích (ostatně, stejně tak to už dnes dělají revizoři placení přímo Českými dráhami; stejně tak v autobusové dopravě angažuje JMK takzvané kontrolní pracovníky, kteří mj. namátkově dohlížejí na to, zda řidiči prodávají cestujícím správné jízdenky s ohledem na inkasované peníze). „Pokladny taky teda eliminovat.. Že budou lidi ve výsledku stát na větru.“ Pokladny nerovná se čekárny. Mj. i (tolik zde kritizovaná) smlouva JMK s ČD platná od přelomu 2019/2020 vymezuje stanice, v nichž je dopravce povinen zajistit otevřenou čekárnu po většinu dne… Číst vice »

Luke
Host
Luke

Fakt nechápu, proč ČD podepsaly stávající, nebo řekněme novou smlouvu. Tak nevýhodné podmínky! Neuznávání režijek, zavádění „zelených“ vagonů, zavádění revizorů, rušení půjčoven kol, úschoven, pokladních… Proč?? Korupce? Navíc když ČD tušily, věděly o možnosti nákupu krajských vlaků…což se stalo. A které bude bohužel provozovat Jančura…i když žluté asi nebudou, ale to ten pán jistě rád překousne. Fakt nechápu. Být šéfem ČD, tak se na celý JMK vykašlu. Nikdo jiný se do výběrového řízení nepřihlásil, tak co jako? Jančura, Leoš ani Arriva to nemají šanci pokrýt. Jančura čeká na ty krajské Pantery.. to je jasný. Prostě nepodepsat, hotovo. JMK tím pádem… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Režijky – úplně normální podmínky, jako má DPMB a další firmy v regionu. Prostě platí tarif objednavatele.
Uschovny ani pokladny kraj neruší, jenom přestává proplácet. Pokud vydělávaly, můžou je ČD dál mít na vlastní triko.
Víc s krajem jednat a případně nepodepsat, to samozřejmě bez konkurence mohli. Jenže ani to se nemusí přehánět, kdyby kraji ruplo v bedně, tak soutěží každou linku zvlášť(a s předstihem).

Pandrhola
Host
Pandrhola

A já myslel, že cyklopůjčovny a úschovny už jsme probrali u nějakého minulého článku. Tak jen zkráceně.
U netto smlouvy jde příjem za dopravcem = tyto služby byly hrazeny z příjmu dopravce.
U brutto smlouvy jde příjem za krajem = takže dopravce je nemá z čeho hradit a kraj o to nemá zájem, ačkoliv cestovní ruch je především v zájmu kraje, protože turisté tam přijeli dělat kšeft, což pomáhá rozvoji regionu.

Leinad
Host
Leinad

U brutto i netto smlouvy má dopravce ve výsledku podobnou částku.
Cca kolik by dopravce získal v netto smlouvě celkem, tolik chce v konkurzu na brutto. A konkurz v JMK má vlastnosti toho že byl psán na míru – soutěží se celý kraj, ne svazky linek. Málo času od podpisu do prvního spoje.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Nerozumíme si, ale nevadí, zkusím to jinak. Podstatným rozdílem u obou typů smluv je to, kdo nese riziko tržeb. Takže v případě netto, kde nese riziko dopravce, může dávat smysl něco dotovat, pokud mi to přinese zisk z druhé strany. V tom je to riziko. Ale je nesmysl něco dotovat, pokud to přinese zisk někomu jinému, protože to pak pro dopravce nese jen čistou ztrátu. Od toho se pak odvíjí výpočet nákladů ke kterému se přidá přiměřený zisk tak, aby to dávalo podobnou částku. Jinak řečeno, aby tyto služby mohly být zahrnuty do nákladů, musel by je kraj požadovat, tedy… Číst vice »

Leinad
Host
Leinad

Kraj ale ty služby nepožaduje. Pokud dříve byly dotovány stylem „kraj si objednal otevřenou pokladnu, pokladní místo prodeje IDS jízdenek půjčovala kola a na jízdenky se stala fronta“ nedivím se že to kraj omezil, dal do stanice automat. (Automat navíc nedává najust lístky které by neplatily v MHD)

Jaaa
Host
Jaaa

Tak když má podobnou částku, tak na co tyhle šaškárny? 😀

xyz
Host
xyz

„U netto smlouvy jde příjem za dopravcem = tyto služby byly hrazeny z příjmu dopravce.“
U brutto smlouvy jde příjem za krajem“
… čili je zjevné, že krajský rozpočet tímto ušetří, protože z něj nebudou financovány služby jako ona půjčovna atd.

P. S. Přinejmenším v případě Břeclavi platí, že nemalá část tamních tržeb z pokladny (jakož i podílu na financování mzdových nákladů na pracovníka úschovny či půjčovny) jde z „netto“ tržeb za rychlíky či expresní vlaky. Nikoliv z brutto IDSkových tržeb za Os/Sp vlaky.

xyz
Host
xyz

„Tak nevýhodné podmínky!“ A hlavní „podmínka“, resp. parametr – ČD již (nejen) v JMK na svých bedrech nenesou riziko tržeb! Dříve, pokud by z nějakého vnějeího důvodu poklesl během dlouholeté smlouvy počet cestujících (resp. tržeb od nich + na ně navázaných státních kompenzací), byl by bit přímo dopravce (zde ČD). Takto je dopravce (ČD) z obliga – riziko tržeb nenese. Jen riziko nákladů na provoz. „Být šéfem ČD, tak se na celý JMK vykašlu.“ O. K., tím pádem byste jako šéf musel mj. shánět náplň práce pro své zaměstnance, pro které byste najednou v té oblasti už neměl uplatnění. Nebo… Číst vice »

AAA
Host
AAA

to nevíte že dobrotivé ČD prodělávají na každé babičce mezi Horní a Dolní Lhotou spoustu peněz? No ty by teď usetřili, že jo 🙂

AAA
Host
AAA

Inu, peníze nesmrdí 🙂

Gajda
Host
Gajda

Arriva by šanci měla, její německá máma je docela dost velká. A předpokládám, že pokud to ČD viděly nevýhodně, nemusely se přihlásit taky a kraj by byl rád za dodatek a prodloužení stávající smlouvy, ale to by bylo třeba jen na dva roky a ČD by pak mohly přijít o celou jížní Moravu. Jak by se líbilo vám, kdyby vám u operátora končila smlouva, on abyste nepřešel by souhlasil s vaším návrhem, vy se upsal a on pak zavolal s tím, že je to pro něj nevýhodné, že si o tom musíte promluvit a tu smlouvu změnit?

a8n
Host
a8n

Máma může být velká jak chce, když použitelné elektriky na dané výkony nemá.
Vykašlat se měli na původní soutěž, teď už můžou leda brečet nad rozlitým mlíkem.

Já, kdo jiný
Host
Já, kdo jiný

Patrových vozů se na Mukranu válí ještě dost a lokomotivu lze půjčit v půjčovně.

zesp
Host
zesp

Kdyby se ČD chovaly normálně, jezdily všude moderní a čisté vlaky za rozumnou cenu, nebyl by důvod to vůbec řešit, natož takovým způsobem. Je trestuhodné, že na to měly tolik času, tolik let a když se podíváte na tu hrůzu, co všude jezdí, pak se tomu vůbec nedivím. Naráz, až jim teče do bot, chtějí vše zainvestovat a vlaky pro kraj koupit. Proč to už neudělali dávno??? To mi hlava nebere… A ještě ta drzost, chtít se vozit jako páni zadara a nic neřešit, zatímco normální cestující bude stresovat, jaký lístek, kde a na co si vlastně koupit a do… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Když by si kraj nová vozidla u dopravce zaplatil, tak by je dostal. Takhle dostane to, co si zaplatí.

BoH
Host
BoH

MD/kraje platí ČD dost. Problém je v tom, že neexistuje transparentní vyčíslení „za co konkrétně platí“. Dříve si prostě ČD řekly částku a MD/kraj ji zaplatil. Naštěstí toto období zlatých padáků je pryč 🙂

Leinad
Host
Leinad

Dokud byla netto smlouva, dopravce klidně mohl vydělávat na jízdném a lákat si cestující sám. A třeba i na vozidla která by nebyla na hraně toho co kraj povoluje.

BoH
Host
BoH

Jistě, přijít o druhý největší kraj v republice, to by byla pro ČD výhra 🙂

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

„Chybí mi provozní model a vyčíslení nákladů“

Aneb tzv. „univerzální blokovací hláška“. :-))

xyz
Host
xyz

Ano. Zejména když provozní model je stanoven dokonce již v kontraktu s platností „od za pár týdnů“. 🙂
(Akorát pak bude upraven o Hustopeče + Boskovice.)

Jaaa
Host
Jaaa

Tady šlo o provozní model celé sítě, ne?

Luke
Host
Luke

Nechápu některé komentáře. JMK bude mít Pantery, i s nějakým servisem. Otázka kde je bude skladovat a opravovat? To jsme se jaksi nedozvěděli.. Jediná hala nejen pro Pantery vzniká v Maloměřicích. Samozřejmě pro potřeby ČD. Výběrové řízení na provoz vlaků JMK vyhraje Jančura. To je bohužel už dopředu jisté, vše tomu nahrává… Jako správný hospodář (slova soudruha Hanáka) by se tedy ČD měly takto chovat. Bohužel tomu tak není… Podmínky, které v podstatě diktuje JMK.. Nepřijmout. Kdo jiný by vám to pokryl? Nikdo. Asi tak.. Nepodepsat stávající smlouvu, ono by je přešel smích. V podstatě by se na celém území… Číst vice »

MildaIV
Host
MildaIV

Tak si Škodovka buďto najde partnera anebo přímo sama vybuduje v Brně či okolí nějakou kapacitu na opravy. Větší opravy múže dělat i jinde.

Kubrt
Host
Kubrt

Nepodepsat stávající smlouvu – a ty ČD-zaměstnance budeš platit jak?

eLKá
Host
eLKá

„Podmínky, které v podstatě diktuje JMK..“
A kdo jiný by ta pravidla měl určovat než ten, z jehož kapsy se to celé platí?

Paja
Host
Paja

No pochopitelně jako se to dělalo vždycky. Odbory (nejlépe).

Karel
Host
Karel

Věčná Škoda.

AAA
Host
AAA

Škoda je jen umřít!

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Můžete někteří laskavě přestat šířit hoaxy o jízdenkách?? Pro mezikrajské cesty platí normální jízdenka ČD. Nemusíte zjišťovat, kde co platí, přijdete k pokladně a dostanete správnou jízdenku. A ti, kteří kupují přes eshop- nově půjde přes Můj Vlak koupit lístek IDS JMK. Tak se nezblázněte!

zesp
Host
zesp

Takže tedy budu moci „mezikrajsky“ cestovat osobákem i na celostítní verzi Celodennní Víkendové jízdenky ČD? Už jsem se v podobných diskusích na to ptal několikrát a zůstalo to bez odpovědi? Nebo se to jnad ještě neví???

Jaaa
Host
Jaaa

Ví, ale mlčí. Ještě byste vystoupil v rámci kraje a byl by humbuk.
Ostatně, proč by pak na mezikrajské cesty neměla platit režijka? 😀

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Tak se podívejte na předchozí články o platnosti jízdenek JMK. Skupinové víkendové by měly být uznávány.

Luke
Host
Luke

Ještě se zeptám, v ceně je prý i servis. To jako borci dojedou z Plzně? Nebo se porouchaný Panter „odešle“ do Plzně? V Maloměřicích se staví nová hala pro Pantery. Myšleno pro Pantery ČD. Pokud tedy výběrko na provozování krajských Panterů vyhraje Jančura (na to bych si skoro vsadil), kde to budou za a) skladovat a za b) opravovat? Být ČD, tak je všechny pošlu někam (do Plzně) a nebo si za užívání naúčtuju těžký prachy, ale fakt těžký. JMK bude mít vlaky, ale nebude mít depa, opravny atd. Řeknete si – však to bude půjčovna vlaků, nájemce si zajistí… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„být ČD, tak je všechny pošlu někam (do Plzně) a nebo si za užívání naúčtuju těžký prachy, ale fakt těžký.“ O. K., ale pokud vaše nabídka „fakt těžkých prachů“ (zaplacených od výrobce/“servismana“ vozidel směrem k vám) bude odmítnuta, pak budete mít postavené depo zcela či téměř bez využití. Mimochodem, situace s nákupem souprav do majetku Kraje je známá již několik let. Nabízí se otázka, proč v takové situaci budují ČD své depo pro Pantery (pozn. pokud tedy vyloženě „pro Pantery“, tak by tak jako tak nemohly v takovém provozu servisovat Stadlery či jiná vozidla, pokud by se – jako že… Číst vice »

Luke
Host
Luke

Ono těch hal, nebo dep zas tolik není. A asi všechny jsou v režii ČD. Takže to by znamenalo to odtáhnout do Plzně… Otázka, kde v tu dobu vezme JMK náhradní vozidla? ČD by na to měli hodit bobek (provozuje někdo jiný), a nebo fajn, ale za tvrdý prachy. Holt byznys – který tady někteří chválí do nebes

Paja
Host
Paja

A když na to ČD hodí bobek, co bude s depem v Maloměřicích? Se zavře, když tam nebudou mít co dělat?

eLKá
Host
eLKá

Tak 37 souprav na JM kraj je myslím dost na to, aby se pokryly požadované výkony i s plánovanými i neplánovanými opravami, takže ta náhradní vozidla budou již v těch 37 vlacích.
A „tvrdý prachy“… Psal jsem jinde – vyvazovačky Panterů si ČD nechávají stejně dělat v Šumperku a lehčí opravy zase nevyžadují takové vybavení. Jinými slovy – ČD si budou moci říct jen to, co jim dovolí trh.

Tronda
Host
Tronda

Úsměvné je, jak tu často uhrovití šotoušci, jejichž největší životní investicí bylo pořízení In karty, hážou miliardama, jako by jim ČD patřili.

AAA
Host
AAA

tak ČD patří státu, tedy vlastně i jim, že jo 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak v tom příapdě každému z nás patří jedna desetimilontina vily Tugendhat. A pravděpodobně jeden pražec. No my se máme!

AAA
Host
AAA

jojo, ten pocit je prostě k nezaplacení!

Gajda
Host
Gajda

Tak ona si to Škodovka bude moct dovolit platit těžký prachy, když dostala v arbitráži 1,2 miliardy za pozdní dodání něčeho nekvalitního tomu „řádnému hospodáři“

eLKá
Host
eLKá

Technické:
1. Co si vybavuji, tak vyvazovačky Panterů pro ČD dělá Škodovka v Šumperku, takže „borci“ to budou mít blíž.
2. Vozidla jsou kupována s fullservisem a je tedy úplně jedno, kdo je bude vlastnit a kdo provozovat – servis je plně v režii Škodovky.

Hans
Host
Hans

To kraji schvalují. Konečně tam dopravce nebude mít možnost nacpat nějaké svoje staré vozy jako honeckery nebo vrestidla 560 a bude muset používat to, co kraj nakoupí. Zdravím hejtmanství palcem vzhůru!

Dominik
Host
Dominik

On by tam dopravce zajistil i novější vozidla, pokud by to kraj zaplatil.

Poutník99
Host
Poutník99

Dopravce by na dotacích pro vozidla získal maximálně 40 %, kraj až 85 %. To je jádro pudla…

Tronda
Host
Tronda

Takže by to stejně zaplatil, teď budou vozidla jeho majetek a ještě navíc ho dopravce nebude moct držet pod krkem, tak jako v jiných krajích, dostali jsme dotace a musíme jezdit my a za cenu kterou si řeknem.

Leinad
Host
Leinad

Neměla Eunie v podmínkách něco jako „když o linku přijdeš, musíš dotované vozidlo prodat za zůstatkovou hodnotu“? Jasně lepší než v majetku dopravce ale vázané těmihle pravidly je rovnou v majetku kraje.

Martin z topírny
Host
Martin z topírny

Bymáky na S3 tam kraj má i proto, neb celé ty roky renovaci maximálně oddaloval. I v nynější smlouvě je vlastně za každý kilometr Bymáků + téměř bezcenného dříče 242 rád. Takhle levně přepravit stovky lidí. To s Pantery ať žluté, modré či fialové už nepůjde. Jakékoliv „novější“ vozidlo prostě stojí víc. To je kupecký počet dětí ze školy. Nejde si myslet, že za Trabanta a Škodovku se platí stejný peníz. A že by Škoda krám byla výhra? Pán asi moc po Evropě nejezdí. To co nám míní nakoupit, je totiž dosti průměrné vozidlo na roky budoucí… a když se… Číst vice »

Axel
Host
Axel

Dobrý den, k té renovaci (kterou kraj údajně oddaloval)… o kolik víc ročně by kraj platil, pokud by ČD udělali renovaci? Stačí mi s přesností na desítky milionů… A co konkrétně by bylo renovováno na těch vagonech?

A můžu se zeptat na Váš názor na případnou renovaci nebo drobný facelift řady 560 (nebo řady 460… já vím, že nejezdí na Brněnsku, ale v interiéru to není příliš odlišné). Proč neproběhla pořádná renovace? A dává smysl nějaká modernizace v dnešní době (vzhledem ke stáří mašin)?

Luke
Host
Luke

A ze Škodovky budou dodávány už ve žlutém nátěru? 😀 No já tedy nevím. Nebo nějaký „Onderka“ design? Půjčovna vlaků… Už vidím jak se na to třepe Jančura. Autobusy postupně zkrouhne a tady bude mít bez investic plno souprav… Totální chaos na železnici pokračuje… Rozkouskovat, rozdrobit. Doba kdy cestující přijde na nádraží a koupí jízdenku končí. Nutno mít deset nebo kolik aplikací, spočítat ceny, věrnostní kartičky, jet v pondělí nebo v sobotu? Bože..

bkp
Host
bkp

Průkopníkem věrnostních kartiček jsou ČD…
Ono „rozkouskování“ sice zdraží cesty typu Zaječí – Varnsdorf, ale krajské integrace jako nový tarifní základ zlepšují cesty typu Veverská Bítýška – Brno.

Karel
Host
Karel

„Doba kdy cestující přijde na nádraží a koupí jízdenku končí.“ – no jo, jenže tam jste sehnal jenom jízdenku, se kterou jste se dostal jen na jiné nádraží a nikam jinam. A tolik lidí zase na nádražích nebydlí.

xyz
Host
xyz

„A ze Škodovky budou dodávány už ve žlutém nátěru?“
Budou dodány v parametrech stanovených objednatelem.

Např. v Plzeňském kraji si objednatel dopravy (přestože vlastníkem vozidel je dopravce – ČD, a. s.) stanovil svoji barevnou kombinaci, byť odchylnou od korporátního barevného schématu dopravce.

Totéž pak Ústecký kraj v případě autobusů i (kromě ČD) vlaků.

Gremli
Host
Gremli

Inu uvidíme, jakou budoucnost toto zásadní rozhodnutí přinese. Podstatné bude, jak se kraj časem zachová k dalším linkám, které v budoucnu budou v elektrické trakci, tedy Brno – Veselí nad Moravou (snad 2025), Brno – Zastávka (-Jihlava) (část snad 2022), Brno – Vyškov (- Nezamyslice) (??). Bylo by totiž logické pokračovat v nastoleném trendu, aby byl systém vlaků v IDSJMK co nejvíce jednotný. Pokud se zvolí jiná varianta, bude z toho nepřehledný kočkopes. Kraj si zvoli určitou cestu…ale dobrá bude jen pokud z ní v budoucnu neuhne. Pokud v dalším volebním období nové vedení kraje otočí o 180°, bude to… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„Pokud v dalším volebním období nové vedení kraje otočí o 180°, bude to katastrofa.“
– Platné smlouvy nemůže (jakékoliv) nové vedení kraje jen tak zrušit.
– Připomenu, že schválení nákupu nových jednotek nyní prošlo takříkajíc napříč politickým spektrem.

„Takže se není čemu divit, když kraji tento krok ČD rozmlouvaly.“
Stejně tak lze namítnout, „Co když se do 4 let změní vedení ČD“ (jako že se mění spíše ještě častěji) a přijde s novou strategií.

jirka
Host
jirka

skoda a russian Company. Takze bratri kupuji od bratru… je jen otazka casu kdy budeme psat rusky

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

že cože?
comment image

Chronosphere
Host
Chronosphere

Jihomoravský kraj kupuje vlaky z Vítkovic,a kvůli tomu budeme časem psát azbukou? Co takhle studenej obklad?

Martin z topírny
Host
Martin z topírny

Peníze na Kypru, za nehty akcie po polovině politického spektra a kvalita…? Domnívám se, že to jediné se ve ŠT jaksi zapovězené je KVALITA.
Pánové co se to tu namlouvá, většina se kompletuje možná ve Vítkovicích, ale rozhodně nevyrábí.
Jen to montovna nekvalitních dílů a kontejnery z Číny už jedou 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

Na to mohu říct jediný… Už nehul!!!

finx
Host
finx

Kéž by to byl spíš produkt dceřiné firmy ŠT – TRANSTECH z Finska, to je jiná kvalita, a né ty plzeňské škodovky co jsou věčně v opravně.

HolyTrinity
Host
HolyTrinity

Tak zrovna tady je tenhle aspekt vyřešen (full service na 30 let) a bude v zájmu výrobce si na kvalitu dávat pozor. Opravy budou na jeho triko.
(Pokud se mýlím, tak mě prosím někdo opravte, nechci šířit bludy, díky)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Doufejme, že to tak doopravdy bude. Bez toho bych měl silné obavy o záskok v podobě střídavého Tornáda vytaženého z kopřiv na Dolním, ne všichni obyvatelé stačili vystoupit.

bkp
Host
bkp

Dodavatel se k tomu pod hrozbou nemalých smluvních pokut zavazuje.

Martin z topírny
Host
Martin z topírny

Zavazuje, nezavazuje… čím by se tak asi stalo, že by ze dne na den ŠT obrátila své know how výroby a začala dělat včas a kvalitně? NIM Express, u tohoto tak taky je… ? Tam si lze krásně ukázat, jak to skutečně se Škodovkou je. Malý úryvek k jednoho jarního článku tohoto serveru. „Očekávám, že Škoda vynaloží veškeré úsilí, aby zamezila dalšímu zpoždění,“ citoval server Nordbayern bavorského šéfa DB Regio Hansrüdigera Fritze. Škoda o přesných termínech nechce mluvit. A to se domnívám, že německá bavorská strana má snad lépe vštípeny termíny, závazky a „pokuty“do svých smluv. Ale jak tohle dopadne,… Číst vice »

Hezky česky
Host
Hezky česky

Důsledek politiky ČD, kteří prostředky investovali místo do rozvoje firmy a obnovy vozového parku, do politického blokování přirozeného otvírání trhu, vyplácení tučných odměn, mělnění prostředků a bojem o fleky, odbojářování apod. Ani tady už nemají dost červených lajků na jiné než ty správné názory.. Každá nesvoboda jednou končí, prosazují se soukromníci a zástupci regionálních politiků si hledají i takovéto krkolomné konstrukce jak zajistit dopravu, která patří do 21. století a najít způsob jak překonat odpor ČD – mít ČD v portfoliu koňské povozy, tak by ještě jezdily.. Zajímavé je na tom všem sledovat, jak odpor státního molochu není žádný, koukají… Číst vice »

lada13
Host
lada13

Napsáno naprosto výstižně! Pod to bych se mohl podepsat.

Gremli
Host
Gremli

Jenže obnova mohla být…a otázka zní: Kdo chtěl na osobáky nové vlaky a kdo hleděl jen na nízkou cenu?

Nové se chystají akorát Pantery u ČD, Linty u RJ, Pantery u JmK a motoráky na Praha-Kladno u ČD. Zbytek je jen zrekonstruované to, co se levně sežene a splní požadavky za minimální cenu. Navíc kupte si nový vlak, když pro něj za 10 let nemusíte mít využití.

xyz
Host
xyz

„Navíc kupte si nový vlak, když pro něj za 10 let nemusíte mít využití.“
Můžu jej za těch 10 let prodat. Anebo jeho odpis zakalkulovat do toho 10letého období (byť tím navýším jednotkovou cenu).

Ovšem, musel by existovat objednatel požadující ona nová vozidla – aby i moji konkurenti měli stejné (stejně přísné) podmínky.

„Nové se chystají akorát Pantery u ČD, Linty u RJ,“
Linky u RJ (nikoliv LINTy; ty budou u LeoEx a zprostřekovaně i u „Arrivy ZLK“, ovšem ne nové, ale starší).

Kuba
Host
Kuba

U RJ budou spíš Elfy, ne?

xyz
Host
xyz

OK., opravuji; již bych si neuvědomil, že elektrická jednotka od Pesy má jiný název než (byť obdobná) dieselová jednotka. Takže tím pádem nesedí ani onen výraz Link u RJ“.

Gremli
Host
Gremli

Jo…myslel jsem Elfy.

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Láďo, minule jsme byli spolu na pivu a moc ti to nešlo … ?

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Pibiku / Zelenay – ha ha, odhalil jsme Tě 🙂
Ne že bych s Tebou vyloženě nesouhlasil, ale takové obecné floskule jsou zbytečně zamotané.
Zkus to přímo a jasněji !

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

310 cestujících, to je přibližně jeden Esuš. Budou to ale jednopodlažní jednotky, to znamená čtyřvozový Panter. Teď otázka zní, dnes na S2 jezdí soupravy šestivozové nebo pětivozové (560 nebo 3+2 Panter). Když dvouvozových Panterů bude jen 6 po kapacitě 140 osob, jak to bude na S2? Pouze čtyřvozáč stačit určitě nebude. Na S3 to možná i vystačí, i když nevím, jestli 4× Bdmtee má stejnou kapacitu jak 4vozový Panter. Také mě zaráží, že se jejich nasazení plánuje pouze na linkách S2 a S3. Za 5-6 roků bude zelektrifikována trať do Zastávky! Co tam bude tedy jezdit na S4? Honeckery? Nebo… Číst vice »

Dušan
Host
Dušan

4 x Bdmtee = 384 míst, požadavek kraje na 4-vozovku byl 310, ve špičkách má jezdit spojené 4+2 = celkem 450 míst

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Papírově 384 míst. Sám naproti sobě si v Honeckeru nesednu. Dlouhé kosti, žádná nadváha.

Poutník99
Host
Poutník99

Bdmtee jste zapomněl vydělit kapacitu dvěma, aby jste měl reálnou kapacitu

Manitou
Host
Manitou

Nic horšího než honeckery tu nejezdí.

X 1
Host
X 1

Nic lepšího než Honeckery taky ne. 🙂

Tom
Host
Tom

“ Za 5-6 roků bude zelektrifikována trať do Zastávky! Co tam bude tedy jezdit na S4? Honeckery? Nebo 560?“
Nevím, jestli je to aktuální (samotného by mě to zajímalo), ale v minulosti se zvažovala varianta, že linka do Zastávky (současná S4) bude právě směrem na jih protažená linka S2.

jan
Host
jan

Dopis Jančura: cca „Je správné .. že (kraj) na svém území požaduje jen svůj tarif.“ To by si cestující mohl zapamatovat..

xyz
Host
xyz

„Jančura: cca „Je správné .. že (kraj) na svém území požaduje jen svůj tarif.“
Doplním, že přesně takovým způsobem bude jezdit na vybraných tratích v Ústeckém kraji „dceřiný“ Regiojet – v poptávkovém řízení rozhodovala nákladová cena (= systém brutto); jediný tarif v oněch vlacích Regiojetu bude tarif DÚK; dopravce žádný svůj tarif mít nebude.

jan
Host
jan

Dále je tam jeho názor na režijky (které jsou všude min v Evropě v nějaké podobě), to myslím zase může být zajimavé pro potencionální zaměstnance.

Karel
Host
Karel

A je to tak prakticky u všech dalších dopravců DÚK – nevím, proč by zrovna jeden z nich měl mít nějakou výjimku.

jan
Host
jan

Je to sice pro ně úspěch. Ale kupují opět na Brno malé soupravy. (můj odhad, časem se bude stát..) A navíc jihomoavský kraj dlouhodobě bojkotuje první třídu. Nevím jak by chtěl natáhnout nějaké náročnější zákazníky a přetáhnout z aut, jak píše Jančura. Jedině buzerací typu modré zóny.

Ondra
Host
Ondra

No já bych teda řekl, že na pojíždění v rámci kraje nikdo první třídu potřebovat nebude, nějaké dálkové trasy typu Břeclav-Žďár asi nikdo normální nepotřebuje jezdit v jedné jízdě bez přestávky a těžko si bude někdo připlácet 1. třídu na každodenní dojíždění do práce.. to si myslim že by byl trochu nadbytečnej výdaj..

jan
Host
jan

No. Zvláštní, že ve Švýcarsku si to nemyslí.. Ale tady jsou určitě chytřejší.

Pražák
Host
Pražák

Spíš chudší
Obecně tyhle argumenty „ve Švýcarsku něco mají či nemají, případně dělají či nedělají“ jsou většinou pěkná demagogie. ČR, stejně jako třeba Francie, Estonsko či Japonsko nikdy nebyla, není a nebude jako Švýcarsko. Každá země má svá specifika daná kulturou, historií, ekonomickými možnostmi……. a zrovna Švýcarsko je velmi specifickém téměř v každém ohledu.

AAA
Host
AAA

Jo, ve Švýcarsku maj tohle i tamto. Zato když někdo něco podotkne o referendech, to se vyrojí chytrolínů že narozdíl od Švýcarska tady máme nedostatek Švýcarů.

Gajda
Host
Gajda

Švýcarsko hlavně nemá obyvatele, co se snaží občůrat všechno co se jen dá a politiky co se snaží rozkrást co to dá. To je první krok k tomu, aby tady někdy mohlo něco být jako tam.

Ondra
Host
Ondra

Ano, jak píše kolega Pražák, srovnání se Švýcarskem je liché, jiná kultura, celkově jiný vztah k vlakům, jiná životní úroveň, jiné kde co.., pokud byste chtěl srovnávat současné Švýcarsko a JMK kraj za 30-40 let, tak klidně, to už asi bude relevantnější, ale myslim si že trvat v současné chvíli v krajských vlacích na 1. třídě je fakt mimo si teda myslim.. to co píše kolega Kubrt budiž, v Praze to snad pochopit lze, z lokalit mimo Prahu v rozumné dojezdné době snad už jezdí dost ekonomicky silnějších cestujících, ale pořád si myslim že v JMkraji to tak moc očekávat… Číst vice »

xyz
Host
xyz

„No. Zvláštní, že ve Švýcarsku si to nemyslí..“
Zato v příměstské dopravě v Rakousku si to myslí (proto je v ní jen 2. třída). Je to případ od případu a nelze paušalizovat.

Kubrt
Host
Kubrt

Já jezdím elefantem ráno do Prahy a odpoledne z Prahy (směr Kralupy) a ve špičce je první třída plná – lidí, co si připlatili. Je fajn si sednout v relativním klidu, než stát na chodbičce.

Karel
Host
Karel

Takže první třídu zřizovat jen na těch trasách, kde je nedostatečné kapacita spojů… a až bude plná i první třída, tak zavedeme nultou třídu, kde bude ještě vyšší příplatek, a pak mínus první třídu atd. atd. To je koncepce!!

Axel
Host
Axel

Já jezdím Interpanterem a chtěl bych užší uličku a sedadla namontovat trošku dál od oken (a to tak o 3 cm z každé strany). Protože když Interpanter jede rychle, tak ten tvrdý podvozek je dost nepohodlný pro cestující (vagon se kymácí)… samozřejmě že k přispívá i stav samotných kolejí. To zúžení uličky by stačilo až v té vyšší části vagonů, tj. ty sedačky umístěné ve výši podlahy vstupních dveří (=“dolní sedačky“) by mohly být namontované tak jak jsou v současných Interpanterech (tj. relativně těsně u okna) A ty výklopné stolky ze zadní strany sedačky (=myslím sedačky v leteckém uspořádání), tak… Číst vice »

eLKá
Host
eLKá

Tak je na kraji, aby věděl, zda první třídu na daných relacích potřebuje nebo ne. A IMHO by neměl být problém tu první třídu (v případě zájmu) nechat dodělat. Konečně, pantery jí „umí“, takže stačí, aby nové jednotky i s takovou konfigurací počítaly.

Dáda
Host
Dáda

První třída na osobácích?

Leinad
Host
Leinad

Proč ne?

xyz
Host
xyz

„A navíc jihomoavský kraj dlouhodobě bojkotuje první třídu. Nevím jak by chtěl natáhnout nějaké náročnější zákazníky a přetáhnout z aut“
Například tímto:
– pohodlnými soupravami (bude splněno)
– četným intervalem (na páteřních linkách, kterých se nasazení těchto soupravy, bude rovněž splněno, i když mouchy by se našly)
– návaznostmi vlak-bus (dávno splněno)
– pro ty, kteří nechtějí jet busem (či spoléhat na – v některých případech – méně četně jezdící autobus vůči četněji jedoucímu vlaku), zařídit P+R u příslušných nádraží (splněno asi jen do určité míry – ?)

a8n
Host
a8n

– pohodlnými soupravami (bude splněno)
Pod pohodlnou soupravou si představím cokoliv jiného, než panter. Ale třeba budou mít nějakou vytuněnou verzi.

Axel
Host
Axel

@a8n… tak za ty prachy IMHO měl konkrétnější nabídku akorát Stadler (a nevíme ani konkrétní typ, natož přesnou konfiguraci).

Karel
Host
Karel

No jistě. V každé tramvaji uděláme oddíly pro pět tříd od buzinec klásu až po dobytčák, oddíl pro muže, oddíl pro ženy, oddíl pro děti, pro chudé, pro bohaté, pro černé, pro bílé a pro barevné, pro 64 pohlaví… jen abychom přetáhli z aut náročnější zákazníky. 🙂

jan
Host
jan

Říkejte si co chcete, prostě z toho dělají tzv socku – mhd. Revizoři.. Stání. Měsíční kupony.. Bez personálu ožralci, vandalové atd.

Jarda
Host
Jarda

Je dobře, že to prošlo. Co jezdím pravidelně do Brna, tak na hlavním nádraží vidím podobné šroty jako tenhle na fotografii. Je to hlučné a nekomfortní. A občas tím jezdím z hlaváku do Židenic. Jihomoravský kraj si zaslouží lepší vlaky typu RegioPanter.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Tak to teprve poznáte nekomfortní vlak.

kakov
Host
kakov

náhodou, u nás (PLK) jezdí už skoro rok, a běžní cestující si je nemohou vynachválit

PS: o situaci „u nás“ píšu proto, že „u nás“ tu situaci dobře znám, téměř denně přicházím do styku s cestujícími a slyším jejich názory, v jiných částech nežiji a tudíž tamější názory neznám, názor běžného cestujícího je pro mě důležitý

...
Host
...

Co je na tom Krakenu šrotového? Pořád vypadá lépe než obě současná brněnská nádraží, kde zastavují dálkové vlaky… A Koliště nebo Dornych by taky mohl leda designově vylepšit.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Kdypak byl asi tak pán naposledy v Brně na hlavním? Jestli pak ví, že všechna nástupiště jsou předlážděná, podchod vyšůrovaný a zastřešení renovované?

Dalibor
Host
Dalibor

No všecky ještě ne ale pracuje se na tom intenzivně. I v odbavovací hale panuje lešenářský mejdan.

Jaaa
Host
Jaaa

Designově ale furt tragédie (když jsou stříšky z 19. století s historickými litinovými sloupy, tak dávat tam generické prvky a mobiliář á la 2000 je na facku). Byl to slepenec a je ještě větší…

Leinad
Host
Leinad

Už v době výroby měl míň než o generaci starší 451. 460 není nízkopodlažní, když tím chtějí jet nějací cestující tak nástup trvá(výhodná vlastnost pro příměsto).

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce