Rozhodnuto: Jihomoravští zastupitelé schválili miliardový nákup vlaků od Škody
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Jihomoravský kraj bude prvním, který si pořídí vlastní vlaky. Rozhodli o tom dnes krajští zastupitelé, když po několikaletém procesu a
To je panečku šaškárna, celá liberalizace v osobní železniční dopravě v Čechách!!! ČD je akciovka s majoritním (100%) podílem našeho milého státu, neboli stát je tedy výhradním majitelem této firmy a vrcholový management ČD jsou pouze pimprlata, která si bez befelu od svých politiků ve vládě ani neuserou. Až tedy stát prodá svůj většinový podíl v ČD a tato firma nebude měnit svoje vedení podle výsledků voleb, pak jsem ochoten se bavit o nějaké liberalizaci. Ale to by nemohli kamarádi politiků, kteří si prostřednictvím svých firmiček a předražených zakázek, dělat z ČD dojnou krávu. Současnému dění na české železnici poněkud… Číst vice »
Nejlepší je ten výkřik kraje jsou jako co?
Kraje jsou jaké jsou už čtvrt století,ale některým to začne vrtat v hlavě až když jim sáhnout na režijky.
@Chronosphere…. nevím o tom, že by některý kraj odmítal paušální jízdenky pro zaměstnance dopravce. To akorát v Jihomoravském kraji si ČD nechají platit přes 2 miliardy ročně od kraje, ale ČD prý nemá těch pár milionů (?5 milionů?) na jízdenky pro své zaměstnance. Připomínám, že jde o situaci, kdy kraj už poskytl obrovskou slevu z paušálních jízdenek (já tu slevu odhaduji na 80 až 90% z tržní ceny)… kdybych já měl možnost si za těch podmínek koupit paušální jízdenku (sice platí jen v Os/Sp), tak neváhám ani vteřinu (a nečekám až jestli se rozmyslí můj zaměstnavatel)
Ono to sice vypadá líbivě. Nové vlaky.. tornádo 460 fuj.. Ale 460ka má 6 vozů 420 míst. Je pohodlná, není sardinková.
Tady boudou mít 4 vozy 320 míst. A to Brno určitě poroste.. Ano sice ve špičce to asi spojí s 2 vozovým.. Ale mimo špičku..
A já už jsem celkem alergický na přecpané spoje.
@jan…předpokládám, že Vy jste ten dlouholetý pracovník ČD na jižní Moravě (pod nickem „jan“ zde obsáhle a plameně diskutoval o paušálních zaměstnaných jízdenkách)…. Pokud máte informace pro své jednoznačné názory, tak se o ně prosím podělte. Konkrétně – napište prosím současné využití vlaků (řada 460 vs. těch pár současných Panterů)? Bavme se prosím o špičkových časech (definici špičky nechám na Vás, akorát tu definici prosím popište). Díky. P.S. Já mám pocit, že v Jihomoravském kraji jezdí řada 560, tj. tyto vlaky jsou cílem náhrady za nové Interpantery. Proto nerozumím proč do této diskuze (o Jihomoravském kraji) píšete o řadě 460…… Číst vice »
Dobrý den, navazuji na otázky o provozním zázemí (depo), tj. že ČD schválně nebudou chtít pronajmout místo / dělat servis nakoupených vlaků pro kraj. Jsem jen obyčejný cestující, tak se třebas zeptám hloupě… To fakt všechno na železnici patří firmách holdingu České dráhy? …. Je vyloučené použít jako provizorní zázemí některé vlečky např. na území města Brna (jako Zetor) , nbo na konečné stanici např. ve Staré Městě (v uzavřeném skladu bývalé Ferony, 2 koleje, délka 100 metrů, chybí natáhnout pár set metrů drátů a plus zespoda k podvozku)?
https://www.ferona.cz/uzavreni-provozu-ve-starem-meste
Ještě odkaz na tu vlečku s depem (v areálu Zetoru) http://www.vlecky-brno.czweb.org/zetor.html
Mně taky není jasné, proč by ČD dělaly naschvály, a v nevyužitém depu by měly raději bezdomovce/squatery než nájemníky.
Jasně, to nájemné bych si nechal zaplatit s vědomím že vozit to do Plzně není pro nájemníka levnější.
Jen technická… já nevím o tom, že depo firmy ČD (v Brně) v BUDOUCNU by bylo nevyužité, něco ve smyslu jako liduprázdné…. Přece rychlíky z OLO přes Břeclav končí v Brně (jezdí Interpantery), rychlíky z Prahy a) couráky (přes Třebovou – jezdí Interpantery)+b) přes Havl.Brod (jezdí IMHO loko). Plus otázka budoucnosti – elektrické vlaky na linkách z Jihlavaska a linkách od Kyjova/Veselí n. Moravou. Plus ČD patrně budou provozovat byznys se starými 560… pokud nejsou životunebezpečné (jako zkordované pantografy), tak patrně tyto staré 560 by bylo velmi rozumné používat jako zálohu (popř. jako posilový vlak nebo jako vlak pro vymaštěnce).… Číst vice »
Po přečtení tohoto článku a seznámení se s názory diskutujících, spolu s přemýšlením o tom, jak to tady chodí, jsem si prozřetelně na Vánoce koupil kolo. A neprozřetelně to tady sděluji, takže hrrr na mě.
„My myslíme, že se taková věc jako auto vůbec nemůže ujat v život.“ Císař František Josef, při prohlídce prvního motorového kočáru.
„Nyní se jdeme historicky znemožnit,“ Císař Rudolf II po kauze s pekaři.
„Revoluce je revolucí jen tehdy, přinese-li novou kvalitu společnosti. Vše ostatní je kontrarevoluce nebo rvačka o prachy.“ XYZ
Jsem zvědav, který odpovědný hospodář v Zastupitelstvu JMK zvedne ruku pro tento postup. -Kraj musí v 1.fázi vynaložit 100% vstupních prostředků včetně DPH na nákup vozidel. -Kraj si musí na celou částku, 6,7 mld, nikoli jak se píše 3,3 mld vzít úvěr se značnými úroky -Kraj obdrží dotaci z EU po náročném posuzování (uváděné 3 měsíce jsou nesmysl, zkušenost je min. 1,5 roku) z pořizovací ceny, ale bez DPH -Celé DPH, cca 1,4 mld musí kraj zaplatit ze svého, a odvést do státního rozpočtu, tedy finance navíc, než by zaplatil jakýkoli dopravce V případě, že by kraj vozidla vysoutěženému dopravci… Číst vice »
Kolik je „značný úrok“?
Jsem rád, že konečně mezi nás přišel profesionální ing. ekonomie z nábřeží ČD, aby nám vysvětlil, jak fungují dotace z EU.
Trondo, ke tvé smůle má opravdu pravdu. Tyto podmínky platí nejen v dopravě, ale i u ostatních oborů. I u nás ve firmě jsme zjistili, že kolikrát je lepší (a nakonec levnější) si to pořídit bez dotací z EU. U té dotace musí odběratel plnit x nesmyslných podmínek, ani soukromník si pořádně nemůže koupit co opravdu chce, ale musí to co plní podmínky dotace, musí to napřed zaplatit sám a pak doufat že něco dostane. No a banky pokud jim neumí 100% doložit přijetí dotace (což je de facto nemožné), tak si naúčtují pěkný rizikový úrok…
Kraj není sro nebo as s 2 milionovým základním jměním. Za kolik si dnes půjčují třeba ČD? A ty by ty stejný vlaky taky nezaplatily cash. Jen by mě fakt zajímalo jak je nechají z výroby nalakovat – protože barvy kraje z toho udělají pojízdnou polskou vlajku
Pane Trondo,vy ty pisatele osobně znáte,že automaticky víte,že každý kdo si dovolí nadšeně netleskat je z nábřeží,případně režista,modrá guma či jak ty lidi titulujete??A i když je mi postup Jihomoravského kraje zcela volný,resp. jsem zvědav,jak to celé dopadne(pokud se toho dožiju),zaráží mě jedno-naší společností prochází spíše euroskepse než euronadšení,ale dotace z EU jsou najednou vlastně docela fajn,což se nezýká zdaleka jen tohoto případu.
Upřímně by mě zajímalo vaše vzdělání. Dle vašich komentářů tipuji , že spolužákem vám byl Brouk Pytlík.
Máte tam chybu, posuzování dotací je výrazně rychlejší, než říkáte. Důvodem je nutnost realizace do 31. 12. 2022, kdy končí limit programovacího období 2014-2020. Zároveň je sice pravda, že příjem z projektu znamená snížení částky dotace. Zde se však neuplatňuje princip pronájmu, nicméně se bude hledat pouze provozovatel vlaků, což je dotačně košér.
Také předpokládám, že i když je uplatněno ex-post financování, tak zde je uplatňován Finanční plán a jsou ze Škody vydávány postupné faktury a ty jsou pak nárokovány tak, tak to funguje u všech větších projektů.
Dopravci, ať už ČD či jiný, nakupujou bez DPH?
Zapomněl jste uvést, že:
– tím, že soupravy pořizuje přímo kraj, je dotace o to vyšší než kdyby je pořizoval dopravce
– většina z vámi uvedených bodů tak jako tak platí i pro dopravce, tzn. sám dopravce se dokonce kraji vnucoval s tím, že takto „neřádně“ ony soupravy pořídí (s tím, že kraj pak dopravci bude o to víc platit, aby platbou bylo pokryto i pořízení souprav).
Nerozumím… jaký je rozdíl mezi tím, že ty soupravy nakoupí přímo kraj, nebo že kraj bude soutěžit tak, že bude požadovat nové soupravy, takže cena souprav se rozpustí do ceny výběrového řízení? Kraj samozřejmě nikomu nic pronajímat nebude, není k tomu důvod. Dopravce bude jezdit s vlaky kraje a příjmy půjdou opět kraji. Kraj tedy dopravci bude platit v podstatě jen za personál.
a o to jde.
Dopravce vozidla nepořídí za tuto cenu a pokud by dostal dotaci, bude o dost nižší, než dotace, kterou dostane kraj.
Tedy kraj bude skutečně platit pouze nutné provozní náklady a vyškolený personál.
Takže kraj bude mít na tratích vycházejících z Brna nové vlaky, ale při soutěžích na další tratě se budou muset spokojit se šrotem aby dosáhl co nejnižší ceny.
Je tak?
Nikdo neříká, že dopravce nemůže jít do soutěže s novými jednotkami. Ano, ČD zřejmě půjdou se „šrotem“, protože jim novější jednotky nevychází konkurenceschopně
v Ústeckém kraji šli do soutěže se „šrotem“ všichni dopravci. I soukromí a pseudosoukromí.
Já myslím, že management ČD může mít řešení. Prostě se přizpůsobit poptávanému lowcostu, přesně podle návodu Jančury a jeho dopisu.
Samozřejmě je třeba si říct jedno.. Zaměstnanci bohužel půjdou.A cestující.. A myslím, že by i mohli být konkurenceschopní.
Prostě nechat tam jen strojvedoucí. Ať si to teda kontrolují revizory, jejich příjmy.. – jejich vlaky to stejně nebudou, že tam bude bordel.. Pokladny taky teda eliminovat.. Že budou lidi ve výsledku stát na větru.. Není jejich rozhodnutí..
Zaměstnanci bohužel by měli jít..
Nějaký vývoj aplikací se vykašlat.. Zbytečné náklady.
Vše vypadá se počítá stejně s někým jiným.. Zbytečné..
„Prostě nechat tam jen strojvedoucí. Ať si to teda kontrolují revizory, jejich příjmy.“ Revizoři budou mj. kontrolovat práci průvodčích (ostatně, stejně tak to už dnes dělají revizoři placení přímo Českými dráhami; stejně tak v autobusové dopravě angažuje JMK takzvané kontrolní pracovníky, kteří mj. namátkově dohlížejí na to, zda řidiči prodávají cestujícím správné jízdenky s ohledem na inkasované peníze). „Pokladny taky teda eliminovat.. Že budou lidi ve výsledku stát na větru.“ Pokladny nerovná se čekárny. Mj. i (tolik zde kritizovaná) smlouva JMK s ČD platná od přelomu 2019/2020 vymezuje stanice, v nichž je dopravce povinen zajistit otevřenou čekárnu po většinu dne… Číst vice »
Fakt nechápu, proč ČD podepsaly stávající, nebo řekněme novou smlouvu. Tak nevýhodné podmínky! Neuznávání režijek, zavádění „zelených“ vagonů, zavádění revizorů, rušení půjčoven kol, úschoven, pokladních… Proč?? Korupce? Navíc když ČD tušily, věděly o možnosti nákupu krajských vlaků…což se stalo. A které bude bohužel provozovat Jančura…i když žluté asi nebudou, ale to ten pán jistě rád překousne. Fakt nechápu. Být šéfem ČD, tak se na celý JMK vykašlu. Nikdo jiný se do výběrového řízení nepřihlásil, tak co jako? Jančura, Leoš ani Arriva to nemají šanci pokrýt. Jančura čeká na ty krajské Pantery.. to je jasný. Prostě nepodepsat, hotovo. JMK tím pádem… Číst vice »
Režijky – úplně normální podmínky, jako má DPMB a další firmy v regionu. Prostě platí tarif objednavatele.
Uschovny ani pokladny kraj neruší, jenom přestává proplácet. Pokud vydělávaly, můžou je ČD dál mít na vlastní triko.
Víc s krajem jednat a případně nepodepsat, to samozřejmě bez konkurence mohli. Jenže ani to se nemusí přehánět, kdyby kraji ruplo v bedně, tak soutěží každou linku zvlášť(a s předstihem).
A já myslel, že cyklopůjčovny a úschovny už jsme probrali u nějakého minulého článku. Tak jen zkráceně.
U netto smlouvy jde příjem za dopravcem = tyto služby byly hrazeny z příjmu dopravce.
U brutto smlouvy jde příjem za krajem = takže dopravce je nemá z čeho hradit a kraj o to nemá zájem, ačkoliv cestovní ruch je především v zájmu kraje, protože turisté tam přijeli dělat kšeft, což pomáhá rozvoji regionu.
U brutto i netto smlouvy má dopravce ve výsledku podobnou částku.
Cca kolik by dopravce získal v netto smlouvě celkem, tolik chce v konkurzu na brutto. A konkurz v JMK má vlastnosti toho že byl psán na míru – soutěží se celý kraj, ne svazky linek. Málo času od podpisu do prvního spoje.
Nerozumíme si, ale nevadí, zkusím to jinak. Podstatným rozdílem u obou typů smluv je to, kdo nese riziko tržeb. Takže v případě netto, kde nese riziko dopravce, může dávat smysl něco dotovat, pokud mi to přinese zisk z druhé strany. V tom je to riziko. Ale je nesmysl něco dotovat, pokud to přinese zisk někomu jinému, protože to pak pro dopravce nese jen čistou ztrátu. Od toho se pak odvíjí výpočet nákladů ke kterému se přidá přiměřený zisk tak, aby to dávalo podobnou částku. Jinak řečeno, aby tyto služby mohly být zahrnuty do nákladů, musel by je kraj požadovat, tedy… Číst vice »
Kraj ale ty služby nepožaduje. Pokud dříve byly dotovány stylem „kraj si objednal otevřenou pokladnu, pokladní místo prodeje IDS jízdenek půjčovala kola a na jízdenky se stala fronta“ nedivím se že to kraj omezil, dal do stanice automat. (Automat navíc nedává najust lístky které by neplatily v MHD)
Tak když má podobnou částku, tak na co tyhle šaškárny? 😀
„U netto smlouvy jde příjem za dopravcem = tyto služby byly hrazeny z příjmu dopravce.“
U brutto smlouvy jde příjem za krajem“
… čili je zjevné, že krajský rozpočet tímto ušetří, protože z něj nebudou financovány služby jako ona půjčovna atd.
P. S. Přinejmenším v případě Břeclavi platí, že nemalá část tamních tržeb z pokladny (jakož i podílu na financování mzdových nákladů na pracovníka úschovny či půjčovny) jde z „netto“ tržeb za rychlíky či expresní vlaky. Nikoliv z brutto IDSkových tržeb za Os/Sp vlaky.
„Tak nevýhodné podmínky!“ A hlavní „podmínka“, resp. parametr – ČD již (nejen) v JMK na svých bedrech nenesou riziko tržeb! Dříve, pokud by z nějakého vnějeího důvodu poklesl během dlouholeté smlouvy počet cestujících (resp. tržeb od nich + na ně navázaných státních kompenzací), byl by bit přímo dopravce (zde ČD). Takto je dopravce (ČD) z obliga – riziko tržeb nenese. Jen riziko nákladů na provoz. „Být šéfem ČD, tak se na celý JMK vykašlu.“ O. K., tím pádem byste jako šéf musel mj. shánět náplň práce pro své zaměstnance, pro které byste najednou v té oblasti už neměl uplatnění. Nebo… Číst vice »
to nevíte že dobrotivé ČD prodělávají na každé babičce mezi Horní a Dolní Lhotou spoustu peněz? No ty by teď usetřili, že jo 🙂
Inu, peníze nesmrdí 🙂
Arriva by šanci měla, její německá máma je docela dost velká. A předpokládám, že pokud to ČD viděly nevýhodně, nemusely se přihlásit taky a kraj by byl rád za dodatek a prodloužení stávající smlouvy, ale to by bylo třeba jen na dva roky a ČD by pak mohly přijít o celou jížní Moravu. Jak by se líbilo vám, kdyby vám u operátora končila smlouva, on abyste nepřešel by souhlasil s vaším návrhem, vy se upsal a on pak zavolal s tím, že je to pro něj nevýhodné, že si o tom musíte promluvit a tu smlouvu změnit?
Máma může být velká jak chce, když použitelné elektriky na dané výkony nemá.
Vykašlat se měli na původní soutěž, teď už můžou leda brečet nad rozlitým mlíkem.
Patrových vozů se na Mukranu válí ještě dost a lokomotivu lze půjčit v půjčovně.
Kdyby se ČD chovaly normálně, jezdily všude moderní a čisté vlaky za rozumnou cenu, nebyl by důvod to vůbec řešit, natož takovým způsobem. Je trestuhodné, že na to měly tolik času, tolik let a když se podíváte na tu hrůzu, co všude jezdí, pak se tomu vůbec nedivím. Naráz, až jim teče do bot, chtějí vše zainvestovat a vlaky pro kraj koupit. Proč to už neudělali dávno??? To mi hlava nebere… A ještě ta drzost, chtít se vozit jako páni zadara a nic neřešit, zatímco normální cestující bude stresovat, jaký lístek, kde a na co si vlastně koupit a do… Číst vice »
Když by si kraj nová vozidla u dopravce zaplatil, tak by je dostal. Takhle dostane to, co si zaplatí.
MD/kraje platí ČD dost. Problém je v tom, že neexistuje transparentní vyčíslení „za co konkrétně platí“. Dříve si prostě ČD řekly částku a MD/kraj ji zaplatil. Naštěstí toto období zlatých padáků je pryč 🙂
Dokud byla netto smlouva, dopravce klidně mohl vydělávat na jízdném a lákat si cestující sám. A třeba i na vozidla která by nebyla na hraně toho co kraj povoluje.
Jistě, přijít o druhý největší kraj v republice, to by byla pro ČD výhra 🙂
„Chybí mi provozní model a vyčíslení nákladů“
Aneb tzv. „univerzální blokovací hláška“. :-))
Ano. Zejména když provozní model je stanoven dokonce již v kontraktu s platností „od za pár týdnů“. 🙂
(Akorát pak bude upraven o Hustopeče + Boskovice.)
Tady šlo o provozní model celé sítě, ne?
Nechápu některé komentáře. JMK bude mít Pantery, i s nějakým servisem. Otázka kde je bude skladovat a opravovat? To jsme se jaksi nedozvěděli.. Jediná hala nejen pro Pantery vzniká v Maloměřicích. Samozřejmě pro potřeby ČD. Výběrové řízení na provoz vlaků JMK vyhraje Jančura. To je bohužel už dopředu jisté, vše tomu nahrává… Jako správný hospodář (slova soudruha Hanáka) by se tedy ČD měly takto chovat. Bohužel tomu tak není… Podmínky, které v podstatě diktuje JMK.. Nepřijmout. Kdo jiný by vám to pokryl? Nikdo. Asi tak.. Nepodepsat stávající smlouvu, ono by je přešel smích. V podstatě by se na celém území… Číst vice »
Tak si Škodovka buďto najde partnera anebo přímo sama vybuduje v Brně či okolí nějakou kapacitu na opravy. Větší opravy múže dělat i jinde.
Nepodepsat stávající smlouvu – a ty ČD-zaměstnance budeš platit jak?
„Podmínky, které v podstatě diktuje JMK..“
A kdo jiný by ta pravidla měl určovat než ten, z jehož kapsy se to celé platí?
No pochopitelně jako se to dělalo vždycky. Odbory (nejlépe).
Věčná Škoda.
Škoda je jen umřít!
Můžete někteří laskavě přestat šířit hoaxy o jízdenkách?? Pro mezikrajské cesty platí normální jízdenka ČD. Nemusíte zjišťovat, kde co platí, přijdete k pokladně a dostanete správnou jízdenku. A ti, kteří kupují přes eshop- nově půjde přes Můj Vlak koupit lístek IDS JMK. Tak se nezblázněte!
Takže tedy budu moci „mezikrajsky“ cestovat osobákem i na celostítní verzi Celodennní Víkendové jízdenky ČD? Už jsem se v podobných diskusích na to ptal několikrát a zůstalo to bez odpovědi? Nebo se to jnad ještě neví???
Ví, ale mlčí. Ještě byste vystoupil v rámci kraje a byl by humbuk.
Ostatně, proč by pak na mezikrajské cesty neměla platit režijka? 😀
Tak se podívejte na předchozí články o platnosti jízdenek JMK. Skupinové víkendové by měly být uznávány.
Ještě se zeptám, v ceně je prý i servis. To jako borci dojedou z Plzně? Nebo se porouchaný Panter „odešle“ do Plzně? V Maloměřicích se staví nová hala pro Pantery. Myšleno pro Pantery ČD. Pokud tedy výběrko na provozování krajských Panterů vyhraje Jančura (na to bych si skoro vsadil), kde to budou za a) skladovat a za b) opravovat? Být ČD, tak je všechny pošlu někam (do Plzně) a nebo si za užívání naúčtuju těžký prachy, ale fakt těžký. JMK bude mít vlaky, ale nebude mít depa, opravny atd. Řeknete si – však to bude půjčovna vlaků, nájemce si zajistí… Číst vice »
„být ČD, tak je všechny pošlu někam (do Plzně) a nebo si za užívání naúčtuju těžký prachy, ale fakt těžký.“ O. K., ale pokud vaše nabídka „fakt těžkých prachů“ (zaplacených od výrobce/“servismana“ vozidel směrem k vám) bude odmítnuta, pak budete mít postavené depo zcela či téměř bez využití. Mimochodem, situace s nákupem souprav do majetku Kraje je známá již několik let. Nabízí se otázka, proč v takové situaci budují ČD své depo pro Pantery (pozn. pokud tedy vyloženě „pro Pantery“, tak by tak jako tak nemohly v takovém provozu servisovat Stadlery či jiná vozidla, pokud by se – jako že… Číst vice »
Ono těch hal, nebo dep zas tolik není. A asi všechny jsou v režii ČD. Takže to by znamenalo to odtáhnout do Plzně… Otázka, kde v tu dobu vezme JMK náhradní vozidla? ČD by na to měli hodit bobek (provozuje někdo jiný), a nebo fajn, ale za tvrdý prachy. Holt byznys – který tady někteří chválí do nebes
A když na to ČD hodí bobek, co bude s depem v Maloměřicích? Se zavře, když tam nebudou mít co dělat?
Tak 37 souprav na JM kraj je myslím dost na to, aby se pokryly požadované výkony i s plánovanými i neplánovanými opravami, takže ta náhradní vozidla budou již v těch 37 vlacích.
A „tvrdý prachy“… Psal jsem jinde – vyvazovačky Panterů si ČD nechávají stejně dělat v Šumperku a lehčí opravy zase nevyžadují takové vybavení. Jinými slovy – ČD si budou moci říct jen to, co jim dovolí trh.
Úsměvné je, jak tu často uhrovití šotoušci, jejichž největší životní investicí bylo pořízení In karty, hážou miliardama, jako by jim ČD patřili.
tak ČD patří státu, tedy vlastně i jim, že jo 🙂
Tak v tom příapdě každému z nás patří jedna desetimilontina vily Tugendhat. A pravděpodobně jeden pražec. No my se máme!
jojo, ten pocit je prostě k nezaplacení!
Tak ona si to Škodovka bude moct dovolit platit těžký prachy, když dostala v arbitráži 1,2 miliardy za pozdní dodání něčeho nekvalitního tomu „řádnému hospodáři“
Technické:
1. Co si vybavuji, tak vyvazovačky Panterů pro ČD dělá Škodovka v Šumperku, takže „borci“ to budou mít blíž.
2. Vozidla jsou kupována s fullservisem a je tedy úplně jedno, kdo je bude vlastnit a kdo provozovat – servis je plně v režii Škodovky.
To kraji schvalují. Konečně tam dopravce nebude mít možnost nacpat nějaké svoje staré vozy jako honeckery nebo vrestidla 560 a bude muset používat to, co kraj nakoupí. Zdravím hejtmanství palcem vzhůru!
On by tam dopravce zajistil i novější vozidla, pokud by to kraj zaplatil.
Dopravce by na dotacích pro vozidla získal maximálně 40 %, kraj až 85 %. To je jádro pudla…
Takže by to stejně zaplatil, teď budou vozidla jeho majetek a ještě navíc ho dopravce nebude moct držet pod krkem, tak jako v jiných krajích, dostali jsme dotace a musíme jezdit my a za cenu kterou si řeknem.
Neměla Eunie v podmínkách něco jako „když o linku přijdeš, musíš dotované vozidlo prodat za zůstatkovou hodnotu“? Jasně lepší než v majetku dopravce ale vázané těmihle pravidly je rovnou v majetku kraje.
Bymáky na S3 tam kraj má i proto, neb celé ty roky renovaci maximálně oddaloval. I v nynější smlouvě je vlastně za každý kilometr Bymáků + téměř bezcenného dříče 242 rád. Takhle levně přepravit stovky lidí. To s Pantery ať žluté, modré či fialové už nepůjde. Jakékoliv „novější“ vozidlo prostě stojí víc. To je kupecký počet dětí ze školy. Nejde si myslet, že za Trabanta a Škodovku se platí stejný peníz. A že by Škoda krám byla výhra? Pán asi moc po Evropě nejezdí. To co nám míní nakoupit, je totiž dosti průměrné vozidlo na roky budoucí… a když se… Číst vice »
Dobrý den, k té renovaci (kterou kraj údajně oddaloval)… o kolik víc ročně by kraj platil, pokud by ČD udělali renovaci? Stačí mi s přesností na desítky milionů… A co konkrétně by bylo renovováno na těch vagonech?
A můžu se zeptat na Váš názor na případnou renovaci nebo drobný facelift řady 560 (nebo řady 460… já vím, že nejezdí na Brněnsku, ale v interiéru to není příliš odlišné). Proč neproběhla pořádná renovace? A dává smysl nějaká modernizace v dnešní době (vzhledem ke stáří mašin)?
A ze Škodovky budou dodávány už ve žlutém nátěru? 😀 No já tedy nevím. Nebo nějaký „Onderka“ design? Půjčovna vlaků… Už vidím jak se na to třepe Jančura. Autobusy postupně zkrouhne a tady bude mít bez investic plno souprav… Totální chaos na železnici pokračuje… Rozkouskovat, rozdrobit. Doba kdy cestující přijde na nádraží a koupí jízdenku končí. Nutno mít deset nebo kolik aplikací, spočítat ceny, věrnostní kartičky, jet v pondělí nebo v sobotu? Bože..
Průkopníkem věrnostních kartiček jsou ČD…
Ono „rozkouskování“ sice zdraží cesty typu Zaječí – Varnsdorf, ale krajské integrace jako nový tarifní základ zlepšují cesty typu Veverská Bítýška – Brno.
„Doba kdy cestující přijde na nádraží a koupí jízdenku končí.“ – no jo, jenže tam jste sehnal jenom jízdenku, se kterou jste se dostal jen na jiné nádraží a nikam jinam. A tolik lidí zase na nádražích nebydlí.
„A ze Škodovky budou dodávány už ve žlutém nátěru?“
Budou dodány v parametrech stanovených objednatelem.
Např. v Plzeňském kraji si objednatel dopravy (přestože vlastníkem vozidel je dopravce – ČD, a. s.) stanovil svoji barevnou kombinaci, byť odchylnou od korporátního barevného schématu dopravce.
Totéž pak Ústecký kraj v případě autobusů i (kromě ČD) vlaků.
Inu uvidíme, jakou budoucnost toto zásadní rozhodnutí přinese. Podstatné bude, jak se kraj časem zachová k dalším linkám, které v budoucnu budou v elektrické trakci, tedy Brno – Veselí nad Moravou (snad 2025), Brno – Zastávka (-Jihlava) (část snad 2022), Brno – Vyškov (- Nezamyslice) (??). Bylo by totiž logické pokračovat v nastoleném trendu, aby byl systém vlaků v IDSJMK co nejvíce jednotný. Pokud se zvolí jiná varianta, bude z toho nepřehledný kočkopes. Kraj si zvoli určitou cestu…ale dobrá bude jen pokud z ní v budoucnu neuhne. Pokud v dalším volebním období nové vedení kraje otočí o 180°, bude to… Číst vice »
„Pokud v dalším volebním období nové vedení kraje otočí o 180°, bude to katastrofa.“
– Platné smlouvy nemůže (jakékoliv) nové vedení kraje jen tak zrušit.
– Připomenu, že schválení nákupu nových jednotek nyní prošlo takříkajíc napříč politickým spektrem.
„Takže se není čemu divit, když kraji tento krok ČD rozmlouvaly.“
Stejně tak lze namítnout, „Co když se do 4 let změní vedení ČD“ (jako že se mění spíše ještě častěji) a přijde s novou strategií.
skoda a russian Company. Takze bratri kupuji od bratru… je jen otazka casu kdy budeme psat rusky
že cože?
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200706/DSCF2446.jpg
Jihomoravský kraj kupuje vlaky z Vítkovic,a kvůli tomu budeme časem psát azbukou? Co takhle studenej obklad?
Peníze na Kypru, za nehty akcie po polovině politického spektra a kvalita…? Domnívám se, že to jediné se ve ŠT jaksi zapovězené je KVALITA.
Pánové co se to tu namlouvá, většina se kompletuje možná ve Vítkovicích, ale rozhodně nevyrábí.
Jen to montovna nekvalitních dílů a kontejnery z Číny už jedou 🙂
Na to mohu říct jediný… Už nehul!!!
Kéž by to byl spíš produkt dceřiné firmy ŠT – TRANSTECH z Finska, to je jiná kvalita, a né ty plzeňské škodovky co jsou věčně v opravně.
Tak zrovna tady je tenhle aspekt vyřešen (full service na 30 let) a bude v zájmu výrobce si na kvalitu dávat pozor. Opravy budou na jeho triko.
(Pokud se mýlím, tak mě prosím někdo opravte, nechci šířit bludy, díky)
Doufejme, že to tak doopravdy bude. Bez toho bych měl silné obavy o záskok v podobě střídavého Tornáda vytaženého z kopřiv na Dolním, ne všichni obyvatelé stačili vystoupit.
Dodavatel se k tomu pod hrozbou nemalých smluvních pokut zavazuje.
Zavazuje, nezavazuje… čím by se tak asi stalo, že by ze dne na den ŠT obrátila své know how výroby a začala dělat včas a kvalitně? NIM Express, u tohoto tak taky je… ? Tam si lze krásně ukázat, jak to skutečně se Škodovkou je. Malý úryvek k jednoho jarního článku tohoto serveru. „Očekávám, že Škoda vynaloží veškeré úsilí, aby zamezila dalšímu zpoždění,“ citoval server Nordbayern bavorského šéfa DB Regio Hansrüdigera Fritze. Škoda o přesných termínech nechce mluvit. A to se domnívám, že německá bavorská strana má snad lépe vštípeny termíny, závazky a „pokuty“do svých smluv. Ale jak tohle dopadne,… Číst vice »
Důsledek politiky ČD, kteří prostředky investovali místo do rozvoje firmy a obnovy vozového parku, do politického blokování přirozeného otvírání trhu, vyplácení tučných odměn, mělnění prostředků a bojem o fleky, odbojářování apod. Ani tady už nemají dost červených lajků na jiné než ty správné názory.. Každá nesvoboda jednou končí, prosazují se soukromníci a zástupci regionálních politiků si hledají i takovéto krkolomné konstrukce jak zajistit dopravu, která patří do 21. století a najít způsob jak překonat odpor ČD – mít ČD v portfoliu koňské povozy, tak by ještě jezdily.. Zajímavé je na tom všem sledovat, jak odpor státního molochu není žádný, koukají… Číst vice »
Napsáno naprosto výstižně! Pod to bych se mohl podepsat.
Jenže obnova mohla být…a otázka zní: Kdo chtěl na osobáky nové vlaky a kdo hleděl jen na nízkou cenu?
Nové se chystají akorát Pantery u ČD, Linty u RJ, Pantery u JmK a motoráky na Praha-Kladno u ČD. Zbytek je jen zrekonstruované to, co se levně sežene a splní požadavky za minimální cenu. Navíc kupte si nový vlak, když pro něj za 10 let nemusíte mít využití.
„Navíc kupte si nový vlak, když pro něj za 10 let nemusíte mít využití.“
Můžu jej za těch 10 let prodat. Anebo jeho odpis zakalkulovat do toho 10letého období (byť tím navýším jednotkovou cenu).
Ovšem, musel by existovat objednatel požadující ona nová vozidla – aby i moji konkurenti měli stejné (stejně přísné) podmínky.
„Nové se chystají akorát Pantery u ČD, Linty u RJ,“
Linky u RJ (nikoliv LINTy; ty budou u LeoEx a zprostřekovaně i u „Arrivy ZLK“, ovšem ne nové, ale starší).
U RJ budou spíš Elfy, ne?
OK., opravuji; již bych si neuvědomil, že elektrická jednotka od Pesy má jiný název než (byť obdobná) dieselová jednotka. Takže tím pádem nesedí ani onen výraz Link u RJ“.
Jo…myslel jsem Elfy.
Láďo, minule jsme byli spolu na pivu a moc ti to nešlo … ?
Pibiku / Zelenay – ha ha, odhalil jsme Tě 🙂
Ne že bych s Tebou vyloženě nesouhlasil, ale takové obecné floskule jsou zbytečně zamotané.
Zkus to přímo a jasněji !
310 cestujících, to je přibližně jeden Esuš. Budou to ale jednopodlažní jednotky, to znamená čtyřvozový Panter. Teď otázka zní, dnes na S2 jezdí soupravy šestivozové nebo pětivozové (560 nebo 3+2 Panter). Když dvouvozových Panterů bude jen 6 po kapacitě 140 osob, jak to bude na S2? Pouze čtyřvozáč stačit určitě nebude. Na S3 to možná i vystačí, i když nevím, jestli 4× Bdmtee má stejnou kapacitu jak 4vozový Panter. Také mě zaráží, že se jejich nasazení plánuje pouze na linkách S2 a S3. Za 5-6 roků bude zelektrifikována trať do Zastávky! Co tam bude tedy jezdit na S4? Honeckery? Nebo… Číst vice »
4 x Bdmtee = 384 míst, požadavek kraje na 4-vozovku byl 310, ve špičkách má jezdit spojené 4+2 = celkem 450 míst
Papírově 384 míst. Sám naproti sobě si v Honeckeru nesednu. Dlouhé kosti, žádná nadváha.
Bdmtee jste zapomněl vydělit kapacitu dvěma, aby jste měl reálnou kapacitu
Nic horšího než honeckery tu nejezdí.
Nic lepšího než Honeckery taky ne. 🙂
“ Za 5-6 roků bude zelektrifikována trať do Zastávky! Co tam bude tedy jezdit na S4? Honeckery? Nebo 560?“
Nevím, jestli je to aktuální (samotného by mě to zajímalo), ale v minulosti se zvažovala varianta, že linka do Zastávky (současná S4) bude právě směrem na jih protažená linka S2.
Dopis Jančura: cca „Je správné .. že (kraj) na svém území požaduje jen svůj tarif.“ To by si cestující mohl zapamatovat..
„Jančura: cca „Je správné .. že (kraj) na svém území požaduje jen svůj tarif.“
Doplním, že přesně takovým způsobem bude jezdit na vybraných tratích v Ústeckém kraji „dceřiný“ Regiojet – v poptávkovém řízení rozhodovala nákladová cena (= systém brutto); jediný tarif v oněch vlacích Regiojetu bude tarif DÚK; dopravce žádný svůj tarif mít nebude.
Dále je tam jeho názor na režijky (které jsou všude min v Evropě v nějaké podobě), to myslím zase může být zajimavé pro potencionální zaměstnance.
A je to tak prakticky u všech dalších dopravců DÚK – nevím, proč by zrovna jeden z nich měl mít nějakou výjimku.
Je to sice pro ně úspěch. Ale kupují opět na Brno malé soupravy. (můj odhad, časem se bude stát..) A navíc jihomoavský kraj dlouhodobě bojkotuje první třídu. Nevím jak by chtěl natáhnout nějaké náročnější zákazníky a přetáhnout z aut, jak píše Jančura. Jedině buzerací typu modré zóny.
No já bych teda řekl, že na pojíždění v rámci kraje nikdo první třídu potřebovat nebude, nějaké dálkové trasy typu Břeclav-Žďár asi nikdo normální nepotřebuje jezdit v jedné jízdě bez přestávky a těžko si bude někdo připlácet 1. třídu na každodenní dojíždění do práce.. to si myslim že by byl trochu nadbytečnej výdaj..
No. Zvláštní, že ve Švýcarsku si to nemyslí.. Ale tady jsou určitě chytřejší.
Spíš chudší
Obecně tyhle argumenty „ve Švýcarsku něco mají či nemají, případně dělají či nedělají“ jsou většinou pěkná demagogie. ČR, stejně jako třeba Francie, Estonsko či Japonsko nikdy nebyla, není a nebude jako Švýcarsko. Každá země má svá specifika daná kulturou, historií, ekonomickými možnostmi……. a zrovna Švýcarsko je velmi specifickém téměř v každém ohledu.
Jo, ve Švýcarsku maj tohle i tamto. Zato když někdo něco podotkne o referendech, to se vyrojí chytrolínů že narozdíl od Švýcarska tady máme nedostatek Švýcarů.
Švýcarsko hlavně nemá obyvatele, co se snaží občůrat všechno co se jen dá a politiky co se snaží rozkrást co to dá. To je první krok k tomu, aby tady někdy mohlo něco být jako tam.
tak určitě
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1398165-svycarska-policie-zadrzela-sefy-katalogovych-firem-ktere-podvadely-i-v-cesku
Ano, jak píše kolega Pražák, srovnání se Švýcarskem je liché, jiná kultura, celkově jiný vztah k vlakům, jiná životní úroveň, jiné kde co.., pokud byste chtěl srovnávat současné Švýcarsko a JMK kraj za 30-40 let, tak klidně, to už asi bude relevantnější, ale myslim si že trvat v současné chvíli v krajských vlacích na 1. třídě je fakt mimo si teda myslim.. to co píše kolega Kubrt budiž, v Praze to snad pochopit lze, z lokalit mimo Prahu v rozumné dojezdné době snad už jezdí dost ekonomicky silnějších cestujících, ale pořád si myslim že v JMkraji to tak moc očekávat… Číst vice »
„No. Zvláštní, že ve Švýcarsku si to nemyslí..“
Zato v příměstské dopravě v Rakousku si to myslí (proto je v ní jen 2. třída). Je to případ od případu a nelze paušalizovat.
Já jezdím elefantem ráno do Prahy a odpoledne z Prahy (směr Kralupy) a ve špičce je první třída plná – lidí, co si připlatili. Je fajn si sednout v relativním klidu, než stát na chodbičce.
Takže první třídu zřizovat jen na těch trasách, kde je nedostatečné kapacita spojů… a až bude plná i první třída, tak zavedeme nultou třídu, kde bude ještě vyšší příplatek, a pak mínus první třídu atd. atd. To je koncepce!!
Já jezdím Interpanterem a chtěl bych užší uličku a sedadla namontovat trošku dál od oken (a to tak o 3 cm z každé strany). Protože když Interpanter jede rychle, tak ten tvrdý podvozek je dost nepohodlný pro cestující (vagon se kymácí)… samozřejmě že k přispívá i stav samotných kolejí. To zúžení uličky by stačilo až v té vyšší části vagonů, tj. ty sedačky umístěné ve výši podlahy vstupních dveří (=“dolní sedačky“) by mohly být namontované tak jak jsou v současných Interpanterech (tj. relativně těsně u okna) A ty výklopné stolky ze zadní strany sedačky (=myslím sedačky v leteckém uspořádání), tak… Číst vice »
Tak je na kraji, aby věděl, zda první třídu na daných relacích potřebuje nebo ne. A IMHO by neměl být problém tu první třídu (v případě zájmu) nechat dodělat. Konečně, pantery jí „umí“, takže stačí, aby nové jednotky i s takovou konfigurací počítaly.
První třída na osobácích?
Proč ne?
„A navíc jihomoavský kraj dlouhodobě bojkotuje první třídu. Nevím jak by chtěl natáhnout nějaké náročnější zákazníky a přetáhnout z aut“
Například tímto:
– pohodlnými soupravami (bude splněno)
– četným intervalem (na páteřních linkách, kterých se nasazení těchto soupravy, bude rovněž splněno, i když mouchy by se našly)
– návaznostmi vlak-bus (dávno splněno)
– pro ty, kteří nechtějí jet busem (či spoléhat na – v některých případech – méně četně jezdící autobus vůči četněji jedoucímu vlaku), zařídit P+R u příslušných nádraží (splněno asi jen do určité míry – ?)
– pohodlnými soupravami (bude splněno)
Pod pohodlnou soupravou si představím cokoliv jiného, než panter. Ale třeba budou mít nějakou vytuněnou verzi.
@a8n… tak za ty prachy IMHO měl konkrétnější nabídku akorát Stadler (a nevíme ani konkrétní typ, natož přesnou konfiguraci).
No jistě. V každé tramvaji uděláme oddíly pro pět tříd od buzinec klásu až po dobytčák, oddíl pro muže, oddíl pro ženy, oddíl pro děti, pro chudé, pro bohaté, pro černé, pro bílé a pro barevné, pro 64 pohlaví… jen abychom přetáhli z aut náročnější zákazníky. 🙂
Říkejte si co chcete, prostě z toho dělají tzv socku – mhd. Revizoři.. Stání. Měsíční kupony.. Bez personálu ožralci, vandalové atd.
Je dobře, že to prošlo. Co jezdím pravidelně do Brna, tak na hlavním nádraží vidím podobné šroty jako tenhle na fotografii. Je to hlučné a nekomfortní. A občas tím jezdím z hlaváku do Židenic. Jihomoravský kraj si zaslouží lepší vlaky typu RegioPanter.
Tak to teprve poznáte nekomfortní vlak.
náhodou, u nás (PLK) jezdí už skoro rok, a běžní cestující si je nemohou vynachválit
PS: o situaci „u nás“ píšu proto, že „u nás“ tu situaci dobře znám, téměř denně přicházím do styku s cestujícími a slyším jejich názory, v jiných částech nežiji a tudíž tamější názory neznám, názor běžného cestujícího je pro mě důležitý
Co je na tom Krakenu šrotového? Pořád vypadá lépe než obě současná brněnská nádraží, kde zastavují dálkové vlaky… A Koliště nebo Dornych by taky mohl leda designově vylepšit.
Kdypak byl asi tak pán naposledy v Brně na hlavním? Jestli pak ví, že všechna nástupiště jsou předlážděná, podchod vyšůrovaný a zastřešení renovované?
No všecky ještě ne ale pracuje se na tom intenzivně. I v odbavovací hale panuje lešenářský mejdan.
Designově ale furt tragédie (když jsou stříšky z 19. století s historickými litinovými sloupy, tak dávat tam generické prvky a mobiliář á la 2000 je na facku). Byl to slepenec a je ještě větší…
Už v době výroby měl míň než o generaci starší 451. 460 není nízkopodlažní, když tím chtějí jet nějací cestující tak nástup trvá(výhodná vlastnost pro příměsto).
Konečně začnou jezdit na Jižní Moravě moderní vlaky, do teď je to tragedie. Kromě několika linek a dálkového spojení se tady zastavil čas. A slavný „národní dopravce“ nebyl ochoten ani schopen za 30 let s tím něco udělat. To samé je v oblasti rekonstrukce trati Brno – Ostrava. Příští rok měla být podle původních plánů (pokud se nemýlím) hotova modernizace Brno – Blažovice a v běhu měly být úseky Blažovice-Rousínov a Rousínov – Vyškov. Dodnes se skoro nekoplo a jestli modernizace na posledních uvedených úsecích začne v roce 2025 je ve hvězdách. Otázkou VRT se v úseku Brno – Přerov… Číst vice »
Podle původních plánů (rok 2004) se mělo od roku 2016 jezdit z Blažovic do Nezamyslic po novém. Jedním slovem: Kulové!
A objednal si to někdo?
O tom se mluví tak 50let, že se to zdvojkolejní. Projektů x, realizace na spadnutí a naposledy se na MD objevil Bárta a splachl to do záchodu.
Další je přesun nádraží. Rozhodnutí asi milión a dodnes nic.
Jsem odhlasováno a výsledek je složka v šuplíku. Bohužel.
V běhu by měly být úseky Blážovice Rousínov Rousínov Vyškov? V jakém běhu na 200 km/h nebo pouze výměna kolejí? Děkuji.
Tady máte plánované varianty, která bude nakonec realizovaná je otázkou. O2+ – Optimalizační varianta trati pro rychlost 100 až 160 km/h s plným zdvoukolejněním. M1 – Modernizační varianta trati pro rychlost 160 km/h s plným zdvoukolejněním. M2 – Modernizační varianta trati pro rychlost 200 km/h s plným zdvoukolejněním. K3 – Kombinovaná varianta, v níž je navržena modernizace trati pro rychlost 200 km/h ve většině délky, pouze v úseku Vyškov – Ivanovice na Hané se uvažuje optimalizace pro rychlost 105 – 120 km/h. Trať je v celé délce zdvoukolejněna. S5 – Smíšená varianta modernizační a novostavbová. V úseku Blažovice – Vyškov… Číst vice »
Zatím vybraná varianta M2 dokumentaci zpracovává Moravia Consult, objevily se myšlenky a proč ne rovnou VRT, nakonec pro VRT dostal přednost úsek Přerov – Ostrava.
Modernizace je rozdělena do 4 staveb:
úsek Brno – Holubice (2023 – 25),
úsek Holubice – Vyškov na Moravě (2018 – 22),
úsek Vyškov na Moravě – Nezamyslice (2020 – 25),
úsek Nezamyslice – Přerov (2020 – 25).
úsek Holubice – Vyškov je potřeba nejvíc. Máme 2019 a bagry opustily Šlapanice.
Ty bagry, kterým směrem odtáhly?
Jako vtip dobré. Takové rozdělení nikdy neexistovalo a termíny už jsou naprostý blábol.
Stačí se podívat do schválené studie proveditelnosti, na základě které se nyní připravují projekty a nepsat nesmysly a nekritizovat za každou cenu.
Jinak jsem jasně uvedl, že plánované termíny opakovaně neplatí a bude štěstí, pokud budou všechna povolení do roku 2025. Ekologisté a výkup pozemků, to budou výrazné brzdy.
To co říkáte není zcela pravda. ČD kdysi nabízely JMK nákup City Elefantů, nicméně kraj patrové jednotky nechtěl. Toto rozhodnutí kraje dosud trvá.
Buďme pragmatičtí.
Nevím, zda dotace má nějaký časový rámec. Jestliže ano, tak 37 jednotek za 3 roky, při tempu výroby, jak ji známe z minulosti, je v říši fantazie.
Dále splašit servisní zázemí, ať to bude řešit kdokoliv, nooo, to je další zajímavá epizoda.
A nakonec snad dlužno říci, že takových hlasování, rozhodnutí a projektů, co jedni schválili, jejich nástupci smetli do koše, takových jsou plné šuplíky.
V Maloměřicích staví cd novou halu pro pantery. Ať je bude provozovat kdokoliv, můžeme si domyslet, kdo je bude servisovat a kde.
37 jednotek za tři roky je v pohodě, rozdělí se to mezi Vítenku, Plzeň, Trnavu.
Servisní zázemí je v Maloměřicích, ČD se s ŠT rády dohodnou tak, aby to bylo výhodné pro obě strany. Obchod se tomu říká. Na Kačerově už to funguje dlouhá léta.
Toto „hlasování“ jen tak někdo nezruší, v krátkém časovém horizontu bude podepsány smlouvy s poskytovatalem dotace a dodavatelem vlaků, už nejsme v etapě studií, záměrů a memorand.
3 týdny na jednu kompletní jednotku.
Obdivuji váš optimismus.
ČD se dohodnou, pokud to bude výhodné. Správně. Jenomže, pokud s nimi nebudou jezdit, což, samozřejmě, nikdo neví, tak to už výhodné není a drží tím dané za „koule“. Tomu se říká marketing.
Marketing?
Nevím, jaký výpočet vede k výsledku „3 týdny na jednu jednotku“, ale ty vlaky se nedělají lineárně, jeden po druhém, na jednom stanovišti.
ČD mají (budou mít) v Maloměřicích depo vhodné pro tyto vlaky, v depu lidi pro údržbu. Tuto investici a tyto lidi budou muset nějak zaplatit. Když za nima přijde ŠT, že si halu pronajme (nebo objedná údržbu jako subdodávku, nebo část úkonů atd.), tak se nějak dohodnou, peníze nesmrdí a manažer odmítající kšefty a práci pro své lidi brzo skončí. Kdo na ty vlaky bude dodávat fíry a průvodčí, je úplně fuk. A marketing se tomu neříká.
Pardón. Patřilo tam spojení „marketingový mix“. Mobilní úklik.
Státní podnik žádné skutečné manažery nemá.
Zásadní rozhodnutí jde úplně odjinud.
Omyl, ČD se dohodne, pokud to bude výhodné pro jeho managery.
Je naprosto ostudne, že CD ještě provozují jednotky rady 560 a neskonale ostudne, že nadto rozmlouvali někomu pořízení nových. Bez potřeby pořídit tolik nových vlaků za své CD tu soutěž na dopravce podle mne prohrají.
ČD by je pořídili, ale když už několik let kraj straší, že si koupí vlaky své, tak proč by to dělali? Tak se přece správný hospodář nechová.
Jasně, ČD by pro takové jednotky už neměly jinde než kolem Brna uplatnění, všude jinde už je stav elektrických jednotek pokryt moderními vozidly.
Stejně tak (jako správný hospodář) se kraj chová v situaci kdy si může (díky dotaci) pořídit vlaky levněji než kdyby je pro něj koupily dráže ČD a on by jim to pak splácel v ceně služby. Prostě úspora tu je a ne malá.
Jaká úspora, když je to dotace? Doporučuji si vyhledat nějaké články od francouzské ekonoma Thomase Pikettyho.
Úspora je významná, protože nákup může až z 85 % spolufinancovat ERDF, zatímco firma by na tuto výši v dotační výzvě nedosáhla.
Správný hospodář by po zkušenostech s lokomotivami řady 380 a následné arbitráži od Škody T. nekoupil ani kolo.
Ano plněs vámi souhlasím, ČD není správný hospodář a netřeba k tomu dodávat jakýkoliv dalších přívlastků..
CD si vzpomenou na řádného hospodáře kdykoliv když se jim to hodí. Je to statni firma, ta má uspokojovat potřeby společnosti po přepravě. To se jim s těma svýma kramama nepodaří protože tím lidi jezdit nebudou. Pokud soustavně odrazují lidí od využití mých služeb jde dost těžko o chování řádného hospodáře.
A co by potom šotouši okolo Brna fotili ? 😄
Skvělá zpráva pro Jižní Moravu, konečně. Nakonec nikdo nebyl proti
Nevím jestli je to skvělá zpráva vzhledem k tomu, že regiopantery jsou díky extrémně hlučné klimatizaci a pískání zářivek uvnitř hlučnější než 50let staré soupravy, o nepohodlných sedadlech a geniálně vymyšlených místech pro kola pouze opřením o stěnu podobně jak u honeckra ani nemluvím.
Jen škoda, že se na ty problémy přichází jen ve chvíli, kdy je kupuje JMK, když je kupuje ten správný dopravce jsou to moderní, spolehlivá a osvědčená vozidla.
Porovnám-li jako cestující RegioPantery 64x s 60 let starými Paňtáky řady 560 a 460, popř. s 30 let starými vozy z NDR je ten rozdíl neskutečný (např. strmé schody & nízkopodlažní části, stačí jednou jet 460kou s kočárkem nebo tahat kolo z honeckerů…). Samozřejmě mohu mít a mám k vozům Škoda Transp. řadu výhrad, a dokázal bych si představit, že i kolem Brna by mohly jezdit Siemens (?) jednotky jak v nejbližším městě, tedy ve Vídni, ale i tak to bude velký skok kupředu.
Jako nevím, do jaké Vídně jezdíte Vy, ale tam jezdí jednotky od BOMBARDIERU:-))
https://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent_3
A ještě k těm jednotkám do Škody – v zadání se přímo hovoří, že už musí být dodány včetně mobilní části ETCS, takže jednotky budou plně připraveny na výhradní provoz ETCS na I. koridoru od 1.1.2025 – v tomto případě mezi Letovicemi a Šakvicemi.
Siemensí cityjety taky kolem Vídně jezdí. Nicméně, ÖBB už hledá dodavatele pro další generaci elektrických jednotek, tak třeba se tam objeví za pár let i Škoda 🙂
Tahat kolo do starých vagonů je jistě nepříjemné, ovšem i ty největší šroty mají háky na zavěšení kola, takže po zavěšení si mohu bez obav sednout. pouze v honeckerech a regiopanterech není možné kolo zajistit proti pohybu či pádu na zem a mnohdy zavazí průchodu či vystupování.
Pamatuji si narážky při nasazování Elefantů. Jakože prý rozvrzané, nepohodlné a neútulné oproti Žabotlamům. No možná hučí klimatizace, ale sedačky mají alespoň opěrky hlavy, ale do té doby jsem tak dobré odhlučnění a tlumení rázů na osobním vlaku v ČR nezažil.
Narážky na Regiopantery jsem také četl, ale to samé na Leošovy Stadlery. Možná Regia neměly nejlepší tlumení, ale na dobrých kolejích jsou to velmi tiché vlaky, navíc s bezbariérovým interiérem a velkým počtem sedadel. Sice jsou to trochu okopírované příměstské Stadler Flirty / rakouské Cityjety od Siemensu, ale až se vychytají mouchy, sloužit budou myslím stejně dobře.
Odhlučnění je jistě skvělé, ovšem pouze do té doby než vlak přejede obloukem(to je ještě hodně ok) nebo se nezapne klimatizace a ta bohužel jede s krátkými přestávkami pořád ať je jakékoliv roční období a ten rachot spolehlivě překoná i to mizerné odhlučnění těch 50let starých vagonů. Sedadla bez opěrek hlavy ve vlaku už je dnes celkem rarita vidět a ten tvrdý plast co je v regiopanterech bych skoro ani opěrkou nenazýval.
Ještě jsem nezažil pískající ledku 😀 Jakmile to nevoní šoto populaci, tak se hledají chyby i tam kde nejsou nebo vůbec neexistují.
Jestli píská osvětlení nebo elektronika je mi v celku jedno, ovšem při poslední jízdě tímto zázrakem mě po tom vysokofrekvenčím pískání docela už bolela hlava. (Ps. nejsem žádný šotouš a vlaky používám pouze jako dopravní prostředek na výlety do přírody)
No mě bolela po pískání v béčku na IC spoji. Děkuji ČD
Tam stačilo přepínačem přepnout zářivku na nouzové osvětlení a bylo po pískání.
Moc se tady nevyjadřuji, nebudu řešit jestli s tím souhlasil nebo ne. Ale za me dobrý fullservis tech vraků, jestli dokážou udržet takovou dobu v provozu a potřebném počtu, tak klobouk dolů. A druha věc, jak to bude se způsobenými škodami které způsobí ,,agenturní,, zaměstnanci, to bude mít agentura pojistku třeba na miliardu? A ze nějaké nehody určité budou i při posunu, kterém nijak nezabezpecite proti lidské chybě se da udělat pěkná hromada. Za me hlavně at hned nezrusí ty staré vraky jak tady mnozí poseté, věřte ze budou i po roce 2023 potřeba v celkem hojném poctu…
A nechtějí si tam zřídit vlastní stát? Fakt se těším až budu používat 14 aplikací a ten poseidon v jmk je děsný. Nevím proč se tam musím registrovat a nejde ani zaplatit kartou nebo paypal atd.
„Fakt se těším až budu používat 14 aplikací“
Nebudete muset tolik aplikací používat. Od toho bude celostátní tarif.
P. S. Kdyby už, tak max. 13 aplikací, protože hl. m. Praha + Středočeský kraj mají jeden společný IDS.
Jo ale ten CT bude kočkopes a zajisté nebude zvýhodňovat cenu na delší vzdálenost jak tomu je ve Švýcarsku. A aplikaci litacku používám a je v pohodě a i placení.
Proč 13 aplikací? Vy potřebujete dlouhodobě jezdit ve všech krajích? Tomu se mi moc věřit nechce… I nyní byste musel mít 13 „šalinkaret“. Já nemám žádnou a žiju. A opravdu občas cestuji budem, vlakem i pomocí MHD. Nyní mám výhodu, že budu jezdiot čimkoliv na jeden lístek na patřičný počet pásem.
Představte si že na víkendové výlety jezdím po celé ČR.
Já taky, a nic neaplikuju, ale povětšinou koupím papírovej lístek. Což stále funguje a fungovat bude.
V ODISu ne. DPO už bude od nového roku papírové lístky rušit.
Snad až od března.
Jo takové normální víkendové výlety z Chebu do Lanžhotu přes Tábor a zpět přes Ostružnou, takových bude hodně.
A osobními vnitrokrajskými vlaky. 🙂
Koukám, že na rovinné jižní Moravě (omlouvám se obyvatelům Blanenska a okolní) bude tunel všech tunelů.
Příští projekt JMK je kosmodrom v Tuřanech.
Konec řady 242 v ČR na obzoru? Už bylo načase…
já myslím, že 242 nezabije vůbec nic, ale mohlo by být konečně dopřáno zaslouženého odpočinku řadě 560…po 49 letech 😀 …na šrotovišti 😀
Ubývá to, ale na rychlících Plzeň-ČB-Brno je ještě nic neohrožuje. A řada jich slouží u „soukromníků“ v nákladní dopravě, tam taky ještě léta vydrží.
Proč vám vadí plechovka? Vy jako cestující na ní jezdíte? Jestli pak jste neměl na mysli ty vozy, které vozí?!
on ten plecháč, tj převlečená laminátka do plechu, nejsou posledními výkřiky techniky… Ještě si chvíli pojezdí, ale konec už je očekávaný. Buď globální rekonstrukce nebo postupný útlum.
tak jako jsou to babičky, o tom žádná, ale i tak jsou to celkem sympatické vozítka a nějaký výrazný spolehlivostní problém nemají
ono díky kontroléru a stykačům tam není moc elektronickejch „kurvítek“, takže spolehlivost tu bude a snadná údržba a opravitelnost, o tom žádná.
No tak to já bych řekl že mají. V létě celkem často neschopné na Junácích. Alespoň před pár lety. Ona kombinace stáří a údržby ČD neprospívá žádnému vozidlu.
Například nízká maximální rychlost, mizerná akcelerace, už jen to, že je to odporovka (velká spotřeba energie) atd. Jako 50 let starým lokomotivám fakt fandit nebudu, ať byly jakkoliv spolehlivé.
242 má lepší akceleraci než regiopanter:) No co potřebujete vyšší rychlost než je 120km/h fakt netuším. Tam kde je to potřeba už jsou panteri, kde není, tam je stará dobrá plechovka s bymkama.
Samotná možná😀 s vozy asi těžko.
A co se rychlosti týče, jinde by to třeba nevadilo, ale zrovna na Brno-Břeclav, kde se honí každá minuta a ty Os tam brzdí dálkovku, je vyšší rychlost nutná.
Mmch “tam kde jsou panteři potřeba, už jsou” v žádném případě neplatí. Chybí jich ještě mnoho.
To bude mezigalaktická tragédie, že z Břeclavi do Brna pojedete o tři minuty déle…
Mne baví, jak každej počítá jízdní dobu málem na sekundy , aby někde nebyl o dvě minuty později náhodou a potom hodinu denně stráví čuměním na FB a debatováním na netu, a podobnými zabíječi času
„Mne baví, jak každej počítá jízdní dobu málem na sekundy , aby někde nebyl o dvě minuty později“
Počítání časové úspory coby společenského přínosu dopravních staveb a/nebo pořízení nových (rychlejších) vozidel je běžnou záležitosti ekonomického hodnocení (nejen) železničních staveb a nijak nesouvisí s tím, zda/do jaké míry zastánce takového názoru „čumí na FB“ či kamkoliv jinam.
Přímé Os budou jezdit? Jsem měl za to, že jedině s přestupem.
A díky například Jakubovi Pospíšiloic jsem rád chodím, vždy se naučím něco nového, třeba že plechovka je odporovka.
Musím chodit výrazně častěji 😉
242 není odporovka, výkon se reguluje pomocí odboček na trafu. Nemelte kraviny.
oops, pardon🤭🤭 moje chyba, popletl jsem si řady
To nevadí, hlavně že máte změřenou spotřebu energie všech řad..
Kolikpak to asi dělá rozdíl 242 vs panter na stejné trase za 24 hodin?
Plecháč shodíte a jdete dom, kdežto pantera často vidim „temperovat“ i v létě
Já to neměřil, jen se ptám😉
Jo,a které 😃
Tak tot je hozená rukavice. Mj jasně ukáže „rozpad“ ceny za km… Myslím, že pokud nedojde v ČD k zásadním změnám, a zárověň tento model bude kopírován dalšími regiony, budou mít ČD značný problém.
Ani ne tak problém, jako že si ani nevrznou. Se spoustou systémových specialistů a plným barákem úředníků jsou proti soukromnikovi v zadeli.
Že by to ostatní kraje udělaly bez dotací? Tomu snad nikdo nevěří.
Zrovna bych to nechal nastříkat na žluto!!!!Zmetek největšího zrna. A cela banda Jmk.Který vůl toto dopustil?Taký bordel může být jen v ČR.Těm papalášům je to úplně jedno,protože ti vlakama nejezdí ani v Jmk, ani ve zlínském kraji.Ty si vozí prdel v autech a kecají jak je to vše výhodné,viz jízdenky v krajích,každý pes jiná ves.Řádní hospodaří tak do své kapsy.Bez komentáře.
banda, zmetek, vůl, bordel …… No dobrý, a co konkrétně vám jako vadí? To jsme se jaksi nedozvěděli……
Konkrétně mu vadí, že tam nebude platit režijka. Jen to napsal svými vlastními slovy 🙂 .
A málem mu přitom praskla žilka…
Není to modrý a není do další přihrávka do bezedné držky Matky Dráhy…
Vendulko, v jihočeském kraji mají pantery správnou barvu a moc toho nenajezdily – co takhle nejdřív zamést v modrém domečku a pak chodit radit ostatním…?
„Taký bordel může být jen v ČR.“ Nikoliv, pořizování vlakových souprav přímo spolkovými zeměmi (či jinými samosprávnými orgány) se děje i v některých jiných zemích. „Těm papalášům je to úplně jedno,protože ti vlakama nejezdí ani v Jmk, ani ve zlínském kraji.“ Ve Zlínském kraji žádné vlakové soupravy nebudou ze strany krajského úřadu pořizovány. „Řádní hospodaří tak do své kapsy.“ Lze namítnout, že právě pořízení do svého vlastního majetku znamená větší možnost kontroly než když si stejnou flotilu vozidel pořídí do svého majetku obchodní společnost, které pak onen samosprávný orgán bude mj. platit odpisy za majetek oněch vozidel. „Bez komentáře.“ Nikoliv,… Číst vice »
Jako jestli Stadler nabídl o půl miliardy nižší cenu, z cca 6 miliard.. Tak je to fakt směšná pseudosoutěž..
Stadler sám přiznal, že udělal chybu v nabídce a tedy nezbylo než ho vyřadit (dle zákona). Jinak ze strany výrobců byla soutěž hodnocena jako fér, na rozdíl od některých tendrů ČD.
No vzhledem k tomu, že u nás politici kupuji vlak cca jednou za 50-60 let a ještě nedělají refurbishment po 15 letech ani 40.. Tak je to rozhodnutí celkem důležité, dotace nedotace.
A já co jsem jel vždy Stadlerem, tak byl pohodlný a tichý..
To je zcela irelevantní, pokud Stadler není schopen podat nabídku, tak jak se má, je zcela jedno jak kvalitní má produkt, prostě nemůže vyhrát.
Chci vybrat nejvýhodnější nebo chci vybrat toho s lepšími úředníky?
Chci vybrat tak, aby to bylo v souladu se zákonem, jinou možnost zadavatel prostě nemá.
Dá se dělat online aukce, kde účastník ihned vidí jestli vyhrává(a pokud ne, může podat výhodnější nabídku).
Pokud se už dělá jiná aukce, a nedá se účastníkovi říct „oprav si to tady“, tak se dá formálně soutěž zrušit a vyhlásit znovu.
Na vypsání nové soutěže není čas.
Ten tendr probíhal tuším dva roky a byl (jak je v podobných případech zvykem) vícekolový s možností klást otázky. Když si uvědomíme, o kolik tam jde peněz a nikdo z účastníků ten tendr (dosud) nenapadá, nemyslím si, že by byl veden jinak, než na co jsou Bombardier, Siemens nebo Stadler zvyklí.
Napadat ten tendr teď s tím, že „přece by to šlo jinak a možná lépe“… No, budiž. Online aukce je sice hezká, ale hodí se spíš na komoditní věci, kam vlakové jednotky IMHO nepatří.
Jako úředník vám to řeknu následovně: chci to vybrat tak, aby mne nemohl nikdo za nic popotahovat. Takže pokud něšcdo nesplňuje a v zadávačce není možnost doplnění či modifikace po odeslání, vyřazuji a vůbec „nečtu“ obsah nabídky. Páč jinak to okamžitě nekdo napadne, odvolá se, bude si stěžovat k UOHS atd.
Vy jste zaregistroval, že by nějaký uchazeč napadal ten tendr? Já nikoliv a – co jsem měl možnost vidět zadávačku – tak to dost dobře ani napadnout nejde. Požadavky JMK byly jasné a podložené, 37 souprav je „rozumná“ série, ten tendr trval asi dva roky a nikoho nezvýhodňoval. Že to je jiný obchodní model, než na který jsou ČD zvyklé? Upřímně, mohly se připravit, nebyl to první tendr v Evropě tohoto typu a jestli si to dobře vybavuji, tak něco podobného připravoval pan Paroubek (Jan) pod MD. Že to tehdy nedopadlo ještě neznamená, že to nedopadne vždy.
Stadler a pohodlný?
Taková trochu lepší 810tka.
Až na podvozek, který je díky jiné konstrukcí o hodně lepší než u orchestrionů a z toho vyplývajících lepších jízdních vlastnostech a nižší hlučnost to není ve srovnání s orchestrionem (jenž je ale o triček let starší) žádný velký rozdíl.
A sedadla z Hydry ve zmodernizovaných osmsetdesítkách jsou alespoň pro mne pohodlnější
Neni Stadler jako Stadler.
Dobrý den, pochopila jsem správně, že kdyby to neodsouhlasili, tak by ty dotace stejně zůstaly ČR na investice do infrastruktury? Je pravda, že ty dotace byly určeny pro všechny, ale kdo dřív přijde, ten dřív mele. Takže získání podobných dotací už žádný kraj nebude mít možnost? A poslední bych se chtěla zeptat, jestli v následujících letech při výběru dopravce pro JMK bude zadání v jednom balíku a nebude se rozčleňovat na jednotlivé trasy jako ve Zlínském kraji?
docela nechápu mínusy, jen se ptám zda je to pravda?
Tady lítaj mínusy i za Dobrý den.
Odpověď na první otázku máte v dřívějším dnešním článku na stejné téma (v předposledním odstavci).
Z minulého článku to vyplývá, že by to jinak šli do železniční infrastruktury. Což myslím, že je škoda, že nepůjde, dostáváme se mnohde do situace, že vlaky jsou na 160/200 km/h, ale jezdí po kolejích 100-120 🙁
Nebudou, vyžralo to „spravedlivě“ Brno.. A něco málo MSK kraj, 1 mld a Plzeň. Ostatní 0B.
jan. To ale není chyba JMK, některý kraje nejspíš chtěly SQ, kdo nic nedělá, se neunaví a nenaruší zaběhnuté vztahy, že….
„Nebudou, vyžralo to „spravedlivě“ Brno.“
Nutno dodat, že:
– v minulé dotační várce šly dotace na kolejová vozidla v „Jihovýchodě“ jinam (RS1 v Kraji Vysočina, tramvaje v Brně), tzn. tehdy dostal JMK z dotací na vlaky 0 Kč.
– Brno je druhým největším městem ČR, přesto do něj ČD nekupovaly nová vozidla průběžně jako tomu bylo v okolí Prahy či Ostravy. Tzn. nyní dojde jen k „dohnání existujícího (pomyslného) dluhu“.
Jen pro pořádek (janův příspěvek nepodporuji): na vlaky v JMK šlo 0, neboť JMK se rozhodl koupit tramvaje. Pro „Brno“ (tedy jeho okolí) nakoupily ČD 7 panterů (aspoň něco :-))
Který si z části hrajou na šalinu a pendlujou mezi krpolem a Hlavákem… zatímco vlaky (šakvice, Tišnov atp) tahaj ze zásady plecháči. Vozy mají na každým vlaku alespoň 1 dvojkolí obutý, hajzlpapír jsem tam snad nikdy nezažil a často tam jsou B s skřípajícíma špalíkama…
Pendlování po Brně je dočasná výluková záležitost a zjevně si to tak JMK objednal.
V prostoji mezi obraty.
na vlycích kolem brna je to smečka béček a honekrů a tahaj to ze zásady plecháči. Investice minimální. Těch pár ČD šalin, co pendlují mezi Krpolem a Hlavákem to nevytrhnou.
Nebeský bude mít zřejmě problém se šéfem. 🙂
Naivko
Dopravní zoufalství v podání Jihomoravského kraje pokračuje…Osobně z toho všeho v budoucnu cítím dost velký průšvih a nejedno trestní stíhání prapodivných krajských úředníků…Inu, kdo chce kam :)….Naštěstí tam jezdit až na výjimky nemusím, ovšem obyvatele, kterým nebude platit jízdenka na rychlík v osobáku a naopak opravdu lituji…Obzvlášt chutovka to bude při mimořádnostech a zpožděních, kdy se lidi budou koukat na to, jak odjíždí vlak, kterým ještě před zavedením tohoto nesmyslu. Větší bordel ve veřejné dopravě už snad ani technicky udělat nejde.
Myslím, že to nebude tak jednobarevně brutusácký jak popisujete. Výhodou já cítím v tom, že při delším zpoždění na ten samej lístek sednu na autobus a jedu. A že na tentýž lístek dojedu až k baráku (MHD)
A na kolika místech jezdí souběžně autobus s vlakem?Možná v okolí Brna, ale kde jinde ? V jiných oblastech jsou lidi rádi, že jim jede ten jeden vlak za hodinu či dvě…Pokud chce někdo systematicky zlikvidovat veřejnou dopravu a vyhnat lidi do aut, cesta chalanů z JHMK je tou správnou….
Nevím jak jinde v kraji,ale tu na východě například Veselí nad Moravou-Hodonín,VnM-Velká nad Veličkou,Veselí s přestupem ve Bzenci do Kyjova,Kyjov-Brno.Takže každá trať má alternativu v autobusové lince.
Stíhání za tender, kde i konkurence tvrdí, že byl fair (na rozdíl od tendrů ČD)?
Já vím, jde o zlost, že nedošlo na přihrávku všechno modrým, ale najděte si méně průstřelné argumenty.
Tady nejde o to, že „nebylo přihráno vše modrým“ tady jde o naprostý bez pardonu bordel v jízném…To, v čem se těžko orientujeme my, lidi zajímající se o dopravu, v tom se budou od prosince muset orientovat obyčejní lidi, staré babičky atd…Vidím to jen u nás v mém rodném městě, od prosince má dojít v rámci integrace do ODISu k přečíslování lidem MHD z řady 1,2… na 301,302… a lidi jsou pomalu na mrtvici, že se v tom nebudou schopni vyznat…A stejně „znalí“ lidé z Jihomoravského kraje, zvyklí na to, že jim 30 let platila jízdenka na všehny typy vlaků,… Číst vice »
Jo ono bylo lepší, když modrogumí lístek neplatil na autobusy. Z Modřic na hlavák radši RailJetem který nestaví, než mhd. 🙂
IDSKA už pěkných pár let platí i v rychlících, takže v klidu.
V tom případě je i prakticky rozhodnuto, že ČD ve velké míře opustí ZVS JMK. S jejich obřím aparátem na GŘ nemohou takovou soutěž na dopravce vyhrát. Soutěží se pouze náklady.
Tak jisté to není. Klidně mohou dát podnákladovou cenu, nebylo by to poprvé.
Bohatě stačí dát jako soutěžní podmínku, že soutěžící musí souhlasit s tím, že jízdné a tarif je plně v kompetenci objednatele a ČD vypadnou hned v úvodní kvalifikaci, protože vyžadují pro své zaměstnance a jejich příbuzné přepravu zdarma.
ČD jako takové to ani tak nevyžadují, požadují to zaměstnanci (odbory) a zaměstnanci SŽDC, také přes odbory. Paradoxem je, že třeba v DÚK by měli zaměstnanci ČD, s podílem na DÚK, dostat i zaměstnanecké jízdné DÚK, takže jak je vidět kraj od kraje k tomu přistupuje rozdílně.
Docela závidím tu jasnozřivost pana Trondy..koupí si křišťálovou kouli a má vyhráno.
Tronda, vzhledem k tomu, že se startem SJT bude rezijka z něho vycházející a dopravci budou muset povinně SJT akceptovat (ano i Žlutý Kecal) ,tak tyhle experimenty kraje jsou letos poprvé a naposledy.
Radši si preventivně dojdi k doktorovi, ať tě prohlídne, aby ti potom vzteky nepraskla žilka. Ještě bys skončil jako krypl a co potom s tebou ( ale zase bys nemesel závidět, ZTP mají vlaky zdarma 😅)
Dopravci v ZDO budou muset povinně akceptovat cestujícího se zaplaceným jízdným podle SJT, zbytek jsou tvoje výplody. A mýlýte se, režijku ti nezávidím, jen popisuji, jak ČD dík svým zaměstnancům přijdou o velký kšeft.
Což teď nedělají ( nechtějí uznávat tarif dopravce ve vlaku tohoto dopravce) .
To je ta primární blbost, že dopravce nesmí ve vlastních vlacích uznávat vlastní tarif .
Psal jsi „se zaplaceným jízdným dle SJT“ , což bude brouku i ta rezijka.
Protože rezijka je oficialne Zvlastni zaměstnanecké jízdné Tarifu Tr10 .
Místo Tr10 si dosad SJT
„To je ta primární blbost, že dopravce nesmí ve vlastních vlacích uznávat vlastní tarif.“
Při bruttosmlouvě naopak jde o logický postup ze strany objednatele.
Připomínám, že obdobně tak v Ústeckém kraji nebudou mít noví železniční dopravci svůj vlastní tarif, ale jen krajský – DÚK.
Podobně tak autobusoví dopravci jezdí v IDSkových systémech jen na tarif IDS.
„Psal jsi „se zaplaceným jízdným dle SJT“ , což bude brouku i ta rezijka.“ Z logiky věci ovšem jen za předpokladu, že: – MD coby zřizovatel SJT bude jednotlivým účastníkům kompenzovat (byť nějakou fixní částkou) ušlé tržby z takové přepravy (tak, aby dotčeným subjektem, kterému tímto ujdou tržby, byl krajský objednatel při brutto-smlouvách) – půjde o reciproční akt, tzn. všichni pracovníci dopravců účastněných v SJT (tzn. zajišťující dopravu v závazku veřejné služby, ať už na objednávku MD či některého z krajů) budou mít „režijní“ jízdenky platné ve všech vlacích „v závazku“. Tzn. např. mladá průvodčí Regiojetu z Ústeckého kraje bude… Číst vice »
A proč by mělo být b) špatně?
Už jen proto, že by s tím všichni dopravci museli souhlasit a považovat to za vhodný benefit pro své zaměstnance, kteří místo ježdění vlakem křížem krážem republikou po pracovní době preferují třeba peníze nebo pořádný příspěvek na penzijní připojištění, atd. I když si chorý železničář z venkova myslí, že to co chce on, musejí chtít všichni.
„ZTP mají vlaky zdarma“
Ano, v OL kraji. Ne v JM.
Trondo.
Myslíš ty vůbec na něco jinýho než na režijky. Už seš s tím půl roku trapně. Ale tvoje IQ to nedovolí pochopit…
Paddy, slovo režijka jako první použil železničář z venkova, radši čti všechno dvakrát, když nejsi se svým IQ schopen pochopit psaný text napoprvé.
Výjimečně jsi se tomu slovu, jenž ti působí rudo před očima ve svém příspěvku vyhnul.Ale všichni víme jak jsi to myslel Tronda
To mohou dát i ostatní ne? To je zase hovadina.
To nemusí být až tak úplně pravda, dieselová trakce jim zůstává a zůstávají jim opravárenské kapacity, které určitě nepustí, takže z Brna se může stát takový centrální opravárenský bod (stejně se tam ještě rok zpátky vozily vozidla stejnosměrné trakce a Pendolina na soustruh) pro ČD, který může významně uvolnit Prahu.
Ergo DKV Brno by mohlo přejít pod centrální správu a naopak zajištění personálií pro ZVD JMK by tímto krokem se stalo výrazně levnějším.
https://www.facebook.com/groups/739832886148581/permalink/1743007062497820/ tak já bych podpořil svoje tvrzení, já myslel, že váhu a soustruh už provádí na stejnosměrné trakci Bohumín (snad to psali v Železničáři někdy tak 3/4 roku zpět) a ono asi úplně ne.
Není soustruh taky v Třebový?
Soustruhů je víc, pendolina jezdila i do Nymburka (protože průjezdná hala), v Praze je fungl nový…
Další se staví v Kolíně.
Nechápu tenhle byznis model. Pokud chtějí vlastní soupravy, OK, ale nebylo by pak lepší si rovnou zřídit vlastního dopravce, jako to udělala některá vojvodství v Polsku?
Přesně, toto smrdí nějakým biznysem pro kamarády.
stano: Jakože když by se poslechlo přání ČD, tak to bude vonět??
Nic takového jsem nepsal. Nedomyslet si.
Proč? Takhle třeba funguje MHD v některých městech, město vlastní dopravní prostředky a jednou za x let vybere v tendru firmu, která MHD provozuje.
A tou firmou je Busline, že.
Model ke, kterému se přiklonil Jihomoravský kraj se podobá modelu, který prosazují některé spolkové země v Německu. Zvláště ve chvíli kdy chtějí vodíkové vlaky apod. Vysoutěží vlky a pak soutěží dopravce (provozovatele).
Po celé Evropě se hledají nové obchodní modely, JMK zvolilo nějaký, který je sice nový, ale není to nic, co by nikde jinde nefungovalo.
Taky bude.
Hned po kosmodromu ( ten by mohl být na místě autodromu až Andyho přestane bavit Brnu na motorky posílat miliony) , námořnímu přístavu v Bystrci na Pryglu ( když můžou dotovat povětšinou prázdné letiště, proč ne přístav) , vytyčení hranic a postavení mytnic na. výběr mýta za průchod.
Potom už zbývá jen trhnout vyhlásit samostatné císařství a hejtmana prohlásit doživotním Císařem.
A celé by se to mohlo jmenovat Svrchovaná Dolnomoravská kokotská republika, zkráceně Kokotov.
Státní symbol -Kokota – už mají v Brně na rynku,…
Je mi to líto Josef,ale ani tenké kýbl sraček nebudete stačit,aby Kolotov začal uznávat režijky.
Mohli jsme mít pohodlné Štádlery, místo toho budou stále tyhle střepy. Škoda.
Navíc si na ně pěkně počkají, když Škodovka ještě ani nezačala s těmi plzeňskými.
Myslím si že budete rádi i za tohle.
To je hned 2x dobrá zpráva, v dopise jsme se dověděly, že ČD disponují prostředky na nové vozidla pro JmK, takže je můžou ihned začít nakupovat pro ty tratě a oběhy, na které nezbudou tyhle jednotky získané za dotaci. 😛
Tak i na takové 255ce se cestující konečně dočkají něčeho jiného než šukafonu. Bezva.
Ono je to přesně naopak. Kraj od ČD nová vozidla nedostane, protože prostředky investuje do vlastních, jenže tím současně vyčerpá i prostředky, které by šlo využít na infrastrukturu, kde přitom peníze skutečně chybí.
A kdyby platil dopravci i jeho vlastní nové vlaky za plnou cenu (ne za 15 % po odečtení dotace), tak na infrastrukturu zbude víc?
„jenže tím současně vyčerpá i prostředky, které by šlo využít na infrastrukturu, kde přitom peníze skutečně chybí.“
Předpokládám-li správně tak čerpání dotace je reálně časově omezeno (počítám-li správně, tak „sedmiletka“ 2020 + 2 roky navíc). Tzn. i pokud by nyní JMK promrhal ty euromiliardy (= buď by se nové soupravy nepořídily, anebo sice ano, ale z krajských peněz – ať už přímo, či formou o to vyšší kompenzace směrem k dopravci), tak by SŽDC za ty promrhané miliardy postavila jen stavby typu „revitalizace ve stávající stopě“, s potřebou dokončit stavby do konce roku 2022.
Kolik nádraží potřebuje opravit…
Snad se jimi nebudou inspirovat i v ÚK
Inspirovat se můžou, jen ty dotace už na to, co jsem pochopil, nedostanou.
Nebudou, protože jak se píše v minulém článku… „příští Operační program Doprava už bude financovat jen infrastrukturu, nikoliv vozidla.“
Tím se zajistí, že tohle již nebude možné a finance skutečně půjdou do dopravy.
Teď ještě aby začali nakupovat letadla apod.
Kraje mají problémy samy se sebou a hlavně se mají věnovat tomu k čemu byly zřízeny.
Podnikání ať nechají podnikatelům.
Háček je v tom, že veřejná doprava není podnikání v pravém slova smyslu.
Jelikož je tento druh činnosti výrazně doplácen z naších daní (a vždy asi bude), nemělo by být cílem podporovat zisk něčího podnikání odvedenými daněmi. Pokud je kraj schopen zajistit úroveň cestování sám (a tady to není „o kraji“, ale o konkrétních lidech na rozhodujících pozicích a jejich schopnostech), nechť to tak udělá.
Nebuď naivní.
Víš kolik dalších úředníků přibude na kraji, kteří se budou touto věcí zabývat.
A každej chce výplatu a to slušnou.
Ale bohužel to jde z našich daní.
A za například 10 let to je ve stovkách milionů. Ale to ty nevidíš.
Například v UL kraji po zestátnění autobusové dopravy vzrostla cena za km. Ale o tom se nepíše protože to není košér. S živí to další a další úředníky.
A cena těch úředníků do ceny za km není započítána.
Tak si nenalhávejme jaké to budou světlé zítřky a za ušetřené prachy bude euro za 13 🙂
K čemu úředníky? Jediné co se změní bude to, že vlaky nebude vlastnit dopravce, ale kraj. O servis se bude starat 30 let dodavatel (tedy ŠT) a o provoz ze soutěže vzešlý dopravce. Kvůli tomu, že má kraj účetně nějaký majetek opravdu není třeba nějak výrazně (pokud vůbec) navyšovat stavy úředníků. Stačí mít dobře nastavené smlouvy.
no na tom JMK výplaty jsou přísně tabulkový…
Od toho má stát svého státního dopravce.
Kterou regionální trať v ČR lze provozovat bez dotací na podnikatelské riziko? Letadla jsou jiná písnička…
Před zavedením PIDu Benešov-Praha. Až když začala Arriva jezdit, tak ČD přestaly dělat naschvály a naučily štíplísky jak vypadá jízdenka PID.
Kraj nebude podnikat, nakoupí jednotky, ale podnikat s nimi bude dopravce.
„Podnikat“. Jestli budou brutto smlouvy, nevidím žádný prostor pro slušné podnikání. Jen zákulisní hry.
Tak ještě vlastní zaměstnance a…
Kdo jde pořád doprava, dojde… Jako předstupeň opět státních drah jsou krajské dobrým předvojem 🙂
Myslím, že to k tomu za 30 let obloukem zase dospěje. To, jak krajská doprava vypadá teď, není dlouhodobě udržitelné. Viz problémy s MHD v Liberci a Jablonci.
Druhou možností je krajský monopol nějakého spřáteleného soukromého dopravce, který se na krajské peníze zase hezky přisaje…
No to nebude jezdit nic.Když vidím,jak pantery pořád opravují a jezdí místo nich náhradní soupravy……
Výborně. Děkujeme!