Rotopedy či virtuální realita. Qantas odhalil, co chtějí cestující na lety přes 20 hodin
Letecká společnost Qantas se nevzdává plánů na přímé lety bez mezipřistání mezi Londýnem a Sydney či Melbourne a New Yorkem.
Letecká společnost Qantas se nevzdává plánů na přímé lety bez mezipřistání mezi Londýnem a Sydney či Melbourne a New Yorkem. Kvůli letům o délce přes dvacet hodin už s možnými budoucími cestujícími řeší podobu interiéru letadla a služeb na palubě.
Qantas dnes v tiskové zprávě oznámil, že kvůli přípravě těchto letů už specializované agentury oslovily možné zákazníky, s kterými řeší jejich požadavky na vybavení letadla pro tak dlouhá spojení, kdy cestující zůstanou na palubě i přes dvacet hodin. Nejčastějším požadavkem je možnost protažení se nebo technologické novinky jako virtuální realita.
Australský dopravce svůj projekt ultradlouhých letů nazval jako Project Sunrise, firma jej chce spustit v roce 2022. Na trhu se čeká, že si pro takové spojení vybere Airbus A350 nebo Boeing 777X. Firma už loni spustila přímé spojení Austrálie s Evropou díky nové lince z Perthu do Londýna. Let na této trase trvá kolem 17 hodin.
Cestující chtějí po aerolince například prostory pro lehčí cviky, například rotopedy či malou posilovnu. „Jsou to velmi zajímavé nápady a bude velkou výzvou je převést do praxe,“ řekl designér Qantas David Caon. Průzkum probíhal ve spolupráci s University of Sydney, mezi oslovenými byla i velká část zákazníků na lince Perth – Londýn.
Dopravce už na lince z Perthu do Londýna nabízí pro cestující, kteří letí už z Melbourne, speciální cviky na protažení během mezipřistání. Podle firmy se ho účastní až 80 % cestujících na palubě. Dlouhému letu odpovídá i výběr jídla na palubě.
Airbus už dříve ukázal představu dálkového létání, kdy například částečně v prostoru pro zavazadla vznikne lehátková část. Takové plány má i Qantas.
Co cestující požadovali nejčastěji
-poskytnout „pocit soukromí“, kdy má cestující na výběr komunikaci s ostatními i klid pro sebe, např. v relaxačních zónách s virtuální realitou, s hudbou na uklidnění nebo dalšími prvky zábavních systémů za letu.
-prostory pro lehčí cviky a protažení
-bezdrátová sluchátka, dobře izolovaná od vnějšího hluku
-změna konceptu celé paluby – kombinace sedaček a prostorů bez sedaček
-palubní kavárnu s nealkoholickými i alkoholickými nápoji a drobným občerstvením.