Letectví

Postele místo nákladu. Airbus představil koncept letecké noclehárny bez oken

Modul do nákladového prostoru, kde by místo nákladu mohli spát cestující. Foto: Airbus
Modul do nákladového prostoru, kde by místo nákladu mohli spát cestující. Foto: Airbus

Jen pár dní poté, co australské aerolinky Qantas začaly mluvit o možném využití nákladového prostoru letadel pro cestující, přišel Airbus se společností Zodiac s novým konceptem postelí v letadle pod palubou pro pasažéry.

Na veletrhu leteckých interiérů v Hamburku, kde výrobci předvádějí například nové sedačky nebo palubní zábavu, představil výrobce koncept lehátek umístěných v zavazadlovém prostoru. Jako první se mají objevit v nabídce pro Airbus A330 od roku 2020.

Airbus se spojil s výrobcem leteckých komponentů Zodiac, který má svoji továrnu i v Plzni, kde pro airbusy vyrábí kuchyňky a prostory pro odpočinek posádek. Podle návrhu Airbusu by šlo zatím o modulový systém, který by mohl být rychle nahrazen klasickým uspořádáním pro přepravu nákladu.

Airbus uvedl na konferenci v Hamburku, že letecké společnosti budou mít možnost zabudovat modul i do starších letadel.

Modul představený v Hamburku počítá v nákladovém prostoru zatím se čtyřmi místnostmi, v jedné je celkem šest lehátek. Cestující sice nebudou mít výhled, ale budou moci cestovat pohodlně ve vodorovné poloze. Ostatní místnosti mohou složit jako jídelna, lze je ale přeměnit také na noclehárnu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lucy
Host
Lucy

A kufr pod hlavu místo polštáře :). Takže prosím přestat létat s těma skořápkama. Brát už jen krosny či tašky, děkuji.

Vojta
Host
Vojta

pokud by se to montovalo do 380, znamená to, že to bude tripledecker? 😀

Martin V.
Host
Martin V.

To chápu, protože A380 je dvoupatrové letadlo a má tím pádem hrozně malý nákladový prostor ve srovnání s prostorem pro osoby. Nákladu (objemově) uveze jen o trošku víc než A350-900 a dokonce míň než A350-1000. Třistaosmdesátce by podle mě pomohlo prodloužení trupu (nejen esteticky), ale to by byla ještě větší, když už teď je největší…

Nicky
Host
Nicky

Mně uniká pro koho je to určeno.
Pasažéři first a byznys mají flat seat, posádka má svoje kóje a 24 lehátek pro economy?
To už pak asi nebude economy ne?
Přijde mi to zvláštní – to mohou rovnou A380 vybavit flat seat.

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Tak právě pro pasažéry economy class, kteří nejsou ochotni si připlatit trojnásobek (někdy i více) ceny letenky za business třídu a zároveň by však byli ochotni si na polovinu letu třeba připlatit lehátko, který bude pořád výrazně levnější. Aspoň tak to chápu já.

Martin V.
Host
Martin V.

Taky mi přijde, že na vzlet a přistání by to neprošlo. Tudíž, že každý z lehátka bude muset mít svoje „economy“ sedadlo nahoře. Pokud by to bylo možné sdílet (že by si třeba dva spolucestující v economy koupili jedno lehátko, kde by se během 18-20 hodinového letu vystřídali), atraktivita by ještě vzrostla. Nákladový prostor širokotrupých letadel je ve výšce kolen široký zhruba čtyři metry, tak mě napadlo to udělat jako v alpských chatách podkrovní noclehárnu typu „lager“, česky letiště. Spalo by se napříč s uličkou uprostřed. Každý by si podle své postavy a peněženky mohl koupit pár desítek centimetrů na… Číst vice »

mil
Host
mil

Tohle už mají v Rusku dávno, říká se tomu Plackart 😀

Newsletter

Výběr editora