Letecké společnosti Letectví

Qantas přemýšlí o letadlech s lehátky v nákladovém prostoru na ultradlouhých letech

Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas
Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas

Letecká společnost Qantas zvažuje zásadní přeměnu interiéru svých letadel pro dálkové lety tak, že by využila pro přepravu lidí i nákladový prostor. Místo nákladu by v něm cestující mohli spát nebo se procházet

„Jednou z možností je nákladový prostor nevyužívat a nepřepravovat žádné cargo. Pak se nabízí otázka: mají lidé kde se po letadle procházet? Mají lehátka jako ve vlaku?“ citoval australský deník The Age šéfa Qantasu Alana Joyce, který se takto vyjádřil při přednášce v londýnském Aviation Clubu. Podle manažera nepadlo dosud žádné rozhodnutí, Qantas ale podle něj bude pravděpodobně první aerolinkou, která s novou třídou přijde. Se svým nápadem už seznámil oba největší výrobce letadel, Airbus a Boeing.

Po nich už déle chce, aby ještě vylepšili svá stávající letadla tak, aby zvládla letět až z východního pobřeží Austrálie do Evropy či na východní pobřeží USA, tedy přes dvacet hodin.

Qantas si po prvním přímém letu z Austrálie do Evropy bez mezipřistání užívá velké publicity a reklamy. Joyce ve Velké Británii uvedl, že firma zvažuje návrat některých dalších evropských destinacích do svého letového řádu, které zrušil v posledních letech. Firma počítá hlavně s dreamlinery, už letos chce rozhodnout o konci svých šesti boeingů 747.

Aerolinky obecně pokračují v zavádění letů delších než 14 hodin. Novou linku oznámil tento týden Air New Zealand, od listopadu bude s dreamlinerem létat bez mezipřistání mezi Aucklandem a Chicagem. Let má trvat 15 až 16 hodin. Přímé spojení do Chicaga, nejspíše z Brisbane, zvažuje i Qantas.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V
Host
Martin V

Ale palivo je těžké, to znamená, že moc objemu nepotřebuje. Ve verzi A350-900ULR (první kus se právě dokončuje) zvýší objem paliva ze 114 tis. litrů na 165 tisíc v rámci existujících nádrží ve křídlech. Cestujících bude spíš míň (tím pádem i zavazadel), cargo vozit nebudou, takže jim zbude volný prostor pod podlahou. Umístit tam pár desítek lůžek může být dobrý nápad.

Nicky
Host
Nicky

To jsou fantasti…
Mohou koupit A380 – nahoře lehátka a dole běžecký ovál s bowlingovou dráhou uprostřed.

Jen tak
Host
Jen tak

Proc fantasti… tohle je zrovna jedna z tech realnejsich variant.

Nicky
Host
Nicky

Není problém mít v celém letadle jen premium economy, nebo byznys. Pokud budou mít dostatek pasažérů co to koupí.
Naopak nákladový prostor by se dal využít pro přídavné nádrže aby zvládli ten 20 hod. let, ale obávám se, že tam už bude špatně vycházet efektivita.

Newsletter