Rok a půl složitého příjezdu do Jablonce nad Nisou skončí 10. prosince. Proměna Rádelského mlýna finišuje
Proměna křižovatky Rádelský mlýn, stav 11.11. 2021. Foto: Tomáš Levínský / Facebook
Řidiči mohou v kraji projet už po silnici I/35 i po nové trase v Ktové.
Předělávka mostu bude nebezpečnější při námraze než ta původní. Ta už minulá byla přehledná a normální člověk nemohl udělat chybu, tedy pokuď byl schopen přečíst dopravní značení. A to ještě před začátkem této předělávky, byl původní most zrekonstruován. Což jiné silnice v okolí jsou v katastrofárnim stavu a udělá se tam Česká oprava a dá se tam značka a opraveno. Takže vyhozených půl miliardy. Na bezpečnost silnic vedoucí z České Lípy na Mladou Boleslav, kde jsou oběťi na životech a ne jak tady jen pomačkané plechy. Tak se tam dá dopravní značení, které upozorní že se jede na silnici, kde… Číst vice »
V tom případě je stavba I/35 Rádelský Mlýn naprosto zbytečná.
Ta nová křižovatka tam vznikla hlavně kvůli tomu, že ta původní byla místem častých nehod.
1) Při odbočování ve směru od Liberce jste musel jet krokem, aby vás ta zatáčka s poloměrem sotva 15 metrů nevynesla.
2) hned za tou zatáčkou následovalo úrovňové křížení s nájezdem a sjezdem směrem na Liberec.
To je na křížení silnic kde projede cca. 12,5 tisíce (I/65) a 31 tisíc (I/35) aut denně nežádoucí. Tohle je podle Vás zbytečná stavba?
https://mapy.cz/s/jevucavako
Tak nějak. Většina neveřejných (servisních) sjezdů má lepší parametry. Tady to odbočení bylo navíc schované za protihlukovou stěnou…
Souhlasim a jestli na této křižovatce po úpravě, nebudou horší nehody, než na té staré, to ukáže čas. Na této křižovatce se staly dopravní nehody jen kvůli nepozornosti řidičů. Mnohé křižovatky v Praze jsou zmatené více než původní Rádelský Mlýn u nás a taky se to tam neřeší. Přes křižovatku Rádelský Mlýn jezdím pravidelně skoro každý den, teď už jen do LBC a to i do Jablonce se jezdilo úplně normálně. Občas jsem nechápal, jak tam může někdo nabourat, kdyby se při odbočování věnovali řízení a né věcem okolo, tak by tam nehoda nemusela být žádná.
Já tomu nerozumím. Tak otevře se to pro dopravu nebo pro televizi? Vzor D1?
Otevře se pro dopravu, čemu na tom nerozumíte?
takový algoritmus myšlení má ta moje taky
Ještě by na to mohlo navázat 2+1 do Jablonce nad Nisou.
stoupací pruh tam je a ostatní se mi jeví poněkud přebytečně…
Takový provoz na ten Jablonec zase není 🙂
byla by to klasická synchronizace kdyby do toho šli po zprovoznění X Rádelského mlýna
A dál? V článku chybí podstatná informace, co ještě vadí tomu, aby se podještědská I/35 stala plnohodnotnou dálnicí?
Tato silnice opravdu nemá parametry na dálnici.
Opravdu nevím, proč pana Maurice dislikujete.
Silnice opravdu parametry dálnice na mnoha místech nemá.
Stoupání v kopci u Paceřic a Jeřmanic. Poloměr zatáčení u Paceřic a Hodkovic.
Délka připojovacích a odpojovacích pruhů.
A najdou se jistě i další.
Ty důvody jsou dlouhodobě stejné: poloměry zatáček.
A stoupání/klesání. Přijde mi, že místy je snad 2x prudší než na D1, kde je 4 % a i to je na výjimku z normy. Normové maximum je 4,5 %.
strana 17: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BM01-Pozemni%20komunikace/Pozemni%20komunikace%20I%20-%20Trasa%20pozemnich%20komunikaci.pdf
To ale není neřešitelné, poloměry zatáček se dají při rekonstrukci zvětšit. Mimo to tolik chtěná dálnice D11 Trutnov – Královec bude mít velice zoufalé dálniční parametry.
Takže budeme cpát další peníze do silničního spojení Liberec – Turnov, aby mohl jet někdo místo 90 km/h na některých úsecích 130 km/h a železniční spojení necháme dál na úrovni z doby jeho vzniku? Díky.
Nejen, že nemá parametry dálnice, ale ani alternativní trasu, obyvatelé Liberce by tak byli odkázáni pouze na dálnici, nebo na klikatý dvojky. Cesta mimo I/35 je utrpení, a píšu to proto, že jsem už několikrát z Liberce mimo I/35 jel a jel.
A k čemu by to přispělo, pokud by se přejmenovalo na dálnici?
Rychlost 130 km/hod je tam, kde to bylo možné povolena dopravním značením. Že by snad jen kvůli vybírání dálničního poplatku?
Až začne oprava mostů u Baumaxu, to bude násobně horší, to je vidět už dnes jak tam trochu něco kopou poslední dva týdny. Nevůle zpomalit a zipnout, škoda slov.
Máte pravdu, chtěl jsem kladně ohodnotit Váš příspěvek, ale pan Sůra má možnost hodnocení často vypnutou.
Nic vypnutého není.
Oprava křižovatky Rádelský mlýn je věc nanejvýš potřebná a užitečná, ale co ten nesmysl Ktová ? Jezdím tam dost často, takže mluvím se znalostí věci: Srovnali jedno nepříliš záludné esíčko a za cenu ohromných nákladů zbudovali podjezd pod regionální tratí, a hlavně, zřídili další úplně zbytečný kruhový objezd na křížení 3 (slovy: tří !) silnic. Přitom s klikatým a nebezpečným průjezdem obcí Ktová se neudělalo vůbec nic. Kdyby se místo tohoto nesmyslu vyřešil daleko víc frekventovaný a věčně ucpaný kruhák u Úlibic, bylo by to rozhodně potřebnější.
Nejste sám,kdo to nechápe … Vlaky jednou za dvě hodiny … Kdyby se raději udělal obchvat Ktové.
když se jedná o přeložce I/35 do nového trasování je obchvat Ktové nesmysl. Dělat mimoúrovňové křižování železniční trati s frekvencí jednou za dvě hodiny jsou vyhozené peníze, zvláště, když se výhledově bude jednat o místní komunikaci
Výrok „Jedná se“ lze chápat takto: Začne se stavět nejdříve za 20 roků.
Přejezd to byl pro zlost všem, z kabiny dodávky/náklaďáku nebylo vidět na koleje. Strojvedoucí má přednost ale šofér ho nevidí, nemá jak. A intezita provozu na silnici až příliš velká. Podobný je v Rousínově. Silnice je to II. třídy, také bývalá jednička.
Nebylo by jednodušší tam dát závory, než tohleto? Problém by to zřejmě řešilo dostatečně.
Nevím koho přejezd v Ktové zdržuje. A to jezdím na JC celkem často. Ty dva vlaky do hodiny žádný špunt nedělaly. Kam se na to hrabou semafory co se letos celé léto objevovaly od Libuně po Turnov. To bylo počekáníčko, když se to sešlo.
Regína Ktovou prosvištěla dřív, než jsem vytáhl mobil a kouknul do mejlu.
Směr Praha-Liberec mohl být otevřen už před koncem prázdnin. Místo toho tam denně skáčeme v kolonách, protože spousta jedinců se tma kochá při rychlosti 20 km/h, přestože je tam 80. Ráno v šest pracoviště prázdné, odpoledne kolem čtvrté jsou tam málokdy. Totální selhání plánování. Takže po dobetonování estakády nad pruhem do Liberce se to dalo otevřít. Místo toho tam tento týden sázeli kytičky 😒
20 km/h??? Takhle přeháněj ženský.
Stavba probíhá tak jak je naplánovaná. Jsou jisté normy, které se musí dodržet. Takové „rychlostavby“ víme jak později končí…reklamací, a dalším omezením.
80 ale není přikázaná rychlost.
Je tam v místě práce 50 s radarem, ale většinou se jede plynule. Kolony si dělají lidi tím, že musejí do poslední chvíle před zúžením předjíždět, místo aby se včas zařadili…jako vždycky.
Vrať řidičák…princip zipu je přesně opacny- oba dva pruhy jedou současné az před zúžení kde se střídavě auta zařazují. To že se včas zařazujes nejlépe 1 km před zúžením zapříčiňuje a ty kolony.
Pojem „včas“ je relativní, a každý si ho vysvětluje po svém. Pravidlo zipování se uplatňuje při souběžné jízdě, nebo když je místo tak označeno. Pokud je v hlavní pruhu souvislá kolona, a v levém se snaží někdo před omezením předjíždět, právo zipu nemá. Tak zní pravidlo.
Zipování je tam samozřejmě označeno.
Pokud se má zipovat, tak je především chybou ta souvislá kolona v pravém. Přípravou na zip má být šachovnice s dvojitými rozestupy.
“ právo zipu nemá. Tak zní pravidlo.“
A praštil krýglem do stolu až vyšplíchlo pivo. Znalejší ihned poznali, že dotyčný ten zákon vůbec nečetl.
jj, opakem zipování je „morčecí vláček“, známe z Přerova apod.
to ale neznamená, že to neomezuje rychlost průjezdu, když se tam nahrne tři hromady aut
Řadit se do jednoho pruhu, se má až na konci,kde to s troškou vychovanosti a znalosti zákona jde krásně plynule.
Pokud je hustý provoz, tak se musí využít oba jízdní pruhy a na začátku zúžení zipovat, aby se zkrátila délka kolony. Brzdí to hlavně ti co se se řadí dřív než ve zúžení a ti, kteří nesmyslně mění jízdní pruhy, protože jeden zrovna jede rychleji.
Pravidlo zipu nic?