Obrazem: Silničáři betonovali most na křižovatce Rádelský mlýn v noci

Betonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSDBetonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSD

Práce v noci jsou na českých dálnicích stále zřídkavým úkazem, ačkoliv se o nich v debatách o urychlení staveb často mluví.

Výjimečný úkaz na českých dálničních stavbách byl k vidění v noci na 2. července na křižovatce Rádelský mlýn u Liberce (I/35 a I/65). Pracovalo se zde za tmy. Stavbaři prováděli betonáž nového mostu, který zde vzniká pro bezpečnější průjezd.

Betonování bylo zahájeno ve 2:30 v noci. „Betonáž byla naplánována na noční a brzké ranní hodiny z důvodu dopravní obslužnosti a vhodným klimatickým podmínkám,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Celkem bude přepraveno a zabudováno pomoci dvou mobilních čerpadel a osmi automíchaček 280 m3 betonu.

Stavba křižovatky, která vyjde na 401 milionů korun, začala loni v březnu. Zajišťuje ji konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra. Předpokládané dokončení prací je v polovině letošního prosince, kdy by měl být uvolněn provoz po nových komunikacích I/35 a I/65. Po většinu letošní stavební sezonu je doprava vedena v režimu 1+1.

Nová mimoúrovňová křižovatka u Rádelského mlýna bude třípatrová, dominantou je hlavně vznikající nejvyšší část mostu SO 220, která převede auta ve směru z Liberce na Jablonec nad Nisou. Noční betonáž zde probíhala i loni v září, což ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth vysvětloval i tím, že stavbaři nechtěli riskovat, že auta s vysokopevnostním betonem uvíznou v kolonách.

Betonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSDBetonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSDBetonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSDBetonování mostu na křižovatce Rádelský mlýn. Pramen: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDLetecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Původní stav Foto: ValbekPlánek podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD

Práce v noci jsou na českých dálnicích stále zřídkavým úkazem, ačkoliv se o nich v debatách o urychlení staveb často mluví. Ve větší míře nebyly využity ani při modernizaci D1. „Skoro na žádném úseku D1 nebylo možné kvůli svícení a hluku pracovat v noci. Když už jsme něco dělali, chodily nám stížnosti, že se lidé nevyspí. Nebo že firmy vozí přes obce stavební materiál, což někdy zkrátka jinak provést nelze. Nezavděčíte se,“ řekl v rozhovoru pro dnešní Lidové noviny šéf ŘSD Radek Mátl.

Tagy I/35 práce v noci Rádelský mlýn ŘSD
9 komentářů