Infrastruktura Silnice

Hřebíky na silnici, porušené zákazy. Objížďky uzavřeného tahu do Jablonce komplikují život v okolních obcích

Omezení provozu na silnici I/35 u Rádelského mlýna. Foto: Liberecký kraj
Omezení provozu na silnici I/35 u Rádelského mlýna. Foto: Liberecký kraj

Dva týdny po uzavření části silnice I/65 kvůli rekonstrukci křižovatky Rádelský mlýn se ukazuje, že rok a půl dlouhé omezení spojení Jablonce nad Nisou s hlavním tahem na Prahu přinese velké komplikace nejen obyvatelům druhého největšího města v Libereckém kraji, ale i v okolních obcích.

V nich výrazně zhoustla doprava, řidiči navíc často nerespektují značení, oznámil Liberecký kraj. V první obci se už někteří obyvatelé rozhodli vzít spravedlnost do svých rukou. V Rádlu, které patří mezi nejvíce zatížené nárůstem dopravy, už dvakrát někdo nastražil na silnici kus dřeva s hřebíky. Před podobným chováním varoval na svých facebookových stránkách rádelský obecní úřad.

Chceme Vás varovat – někdo z místních se zřejmě rozhodl řešit aktuální stav dopravy po svém. Již podruhé toto nastražil…

Gepostet von Rádlo am Samstag, 25. April 2020

Krajský úřad Libereckého kraje z pozice silničního správního úřadu ve spolupráci s Krajským ředitelstvím Policie ČR vyhodnotil týdenní zkušenosti s objížďkami. „Oslovili jsme starosty a policisty a požádali je o vyjádření k tomu, jaká je situace ohledně nárůstu dopravy a dodržování dopravního značení. Přejí si, aby se víc dohlíželo na dodržování pravidel silničního provozu,“ řekl Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.

Uzavírka začala 14. dubna, přičemž mezi 17. a 19. dubnem policisté pokutovali celkem 36 přestupků. Nejčastějšími prohřešky bylo překročení nejvyšší dovolené rychlosti a porušení zákazů vjezdu.

Nejhorší situace je v obci Rádlo, kde je hustota provozu několikanásobně vyšší. Zejména zahraniční dopravci zde navíc jezdí s kamiony po úzkých silnicích III. třídy. „Rozhodli jsme proto, že na všech silnicích III. třídy přes obec Rádlo zakážeme vjezd nákladním vozidlům nad tři a půl tuny, na což s předstihem řidiče upozorní dopravní značky na silnicích I/35, respektive I/65. Na některých místech bude snížena nejvyšší dovolená rychlost a značky budou vybízet k opatrnému průjezdu přes Milíře, kde se pohybuje hodně chodců a cyklistů,“ doplnil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
Dalším opatřením bude umístění zpomalovacích prahů na silnici III. třídy v Pelíkovické ulici v Hodkovicích nad Mohelkou, kde řidiči výrazně překračují povolenou rychlost, ačkoliv ulice vede mezi domy. „Ve spolupráci s policií a starosty obcí, jimiž doprava proudí, bude Krajský úřad Libereckého kraje situaci nadále sledovat. V případě potřeby dopravní značení dále upravíme,“ uzavřel Jan Čáp.

Rekonstrukce křižovatky Rádelský mlýn potrvá do konce listopadu 2021. Provoz na silnici I/35 mezi Libercem a Turnovem zde vede ve střídavém režimu dvou a jednoho jízdního pruhu — na Liberec ve dvou, na Turnov v jednom. Na hlavním tahu silnice I/35 je zatím doprava plynulá bez jakýchkoliv dopravních komplikací.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Postavte poradnou zel. trat do Liberce, do Jablonce uz je to pak kousek navaznou dopravou,…
Nechapu, je to na 1-1/2 roku, to snad se da pochopit a vydrzet…

Zdeněk

Vy snad žijete v úplně jiné České republice, než my ostatní.

Martin

Ja vim,… Jsem rad, ze se stavi nova zeleznice z Prahy do Budejovic, snad i postavi novy usek z Prahy do Benesova, sice bych byl rad, aby cesta trvala cca 1h a ne 1.5h, lae i tak dobre, cestovani do prace do Milovic nebo do Kaplic budel lepsi nez kdyz jsem tam dojizdel pred par lety… Skoda jen, ze se neuvazuje i o prodlouzeni do Lince, u nas je vse jen k poslednimu sidlu pak dal k hranicim uz ne, az na 3 prechody… Cestoval jsem po republice za praci, jsme mala zeme, tak by si clovek rekl, ze se… Číst vice »

Martin

Za 30 let od sametu máme na to téma asi 13 studii, můžete si dohledat. S dálnici máte pravdu, zvláště nehoda na úrovni Mladé Boleslavi znamená kolaps, neb vše jede přes Boleslav a ta je za chvíli neprujezdna. Co se týče vlaku, jsem smířen, že k nám z Prahy v nějakém rozumném čase už dá svého života nedojedu, snad se tunelu pod Jermanicema a nové trati dožijí děti mých dětí ….

Martin

Ja to vim, zajimam se o to… :-)…
V 90.letech jsem se tesil na to, ze u nas budou jezdit ICE, TGV apod., kdyz se u nas predstavovali na Masarycce a Wilsonaku, ale po 30 letech nic a i kdyby, tak se toho nedoziju…. 🙂
Hodne by pomohla prelozka zavleku pres Rychnov, ale za me idealni delsi tunel od Hodkovic pod Javornikem k Simonovicim a nova trat z Prahy do Ml.Boleslavi…
Chce ji Liberec, Ml. Boleslav,… a vysledek jen ruzne varianty studii…

Zdeněk

Na to, aby u nás jezdily ICE a TGV máme příliš málo velkých měst, kde by se jejich nasazení (a hlavně vybudování pro ně vyhrazených tratí) vyplatilo. Spojení např. Čáslavi s Hodonínem prostřednictvím TGV je, jak jistě uznáte, nesmysl na entou. Ani města s počtem obyvatel kolem 100 000 nejsou pro takovou dopravu dostatečně velká a zajímavá. Takže zbývá jen Praha, Ostrava a Brno a zahraniční destinace. K tomu si přičtěte neslavnou kupní sílu našich lidí – platit stejné ceny jízdenek jako platí Francouzi v TGV by si mohl dovolit málokdo. A ty ceny by musely ceny francouzské ještě převyšovat… Číst vice »

Martin

Samozrejme, ale jsme uprostred Evropy, a vzdy byly krizovatkou cest, ja bych to rozsiril na krajska mesta, jejich rychla propojeni by pomohla, s tim, ze to nemusi byt zrovna vsude na vysokou rychlost, staci dobry dojezdovy cas… Cena neni tak vysoka, vystavba trati neni o tolik drazsi nez vystavba soucasnych koridoru, ale cena za jizdenky by vysoka nebyla, kdyz se CD vyplati provozovat na komercni riziko vlaky do Ostravy, vyplati se i do jinych mest, staci totiz mensi pocet souprav pri vyssi rychlosti,… navic kratke casy by byly atraktivni pro cestujici… pro me treba denni dojizdeni misto placeni ubytovani v… Číst vice »

Jirka

A čím se nám vrátí 1,5 roční jízda po objížďkách?

Martin

Bezproblémový průjezd předmětnou křižovatkou pro méně vyježděné řidiče. Ovšem na druhou stranu přibude most – v zimě riziko namrzání + údržba mostu jako stavby- bohužel to nám moc v ČR nejde …

Jirka

Já myslím, že to neprospěje nikomu. Možná to projedu o pár vteřin rychleji. Akorát je blbá odbočka od Rychnova na Liberec, ale možná stačilo udělat jen tu odbočku podobně, jak je to plánováno.

Martin

Jsou tam dva velmi male oblouky, navic je tam urovnova krizovatka s castymi nehodami a spatne rozhledove podminky…

Honza

Každá uzavírka hlavní silnice způsobuje komplikace – je na policii – je to její práce a za to si jí z daní platíme – aby důsledně dbala na dodržování značení včetně rychloszí a jakýkoliv přestupek VELMI TVRDĚ pokuktovala!!! Výsledkem absolutní laxnosti policie je současná situace…

Jiří Kocurek

Jakože na uzavírce mají být vyšší sazby než jinde? Dopravní situaci velice moc pomůže, když tam policajti budou zastavovat řidiče a kontrolovat lékárničky. Co se tak dá asi dělat v pomalu se sunoucí koloně.
A jinak na neznámé silnici, kam ho odbjížďka vyhanla, se šofér nesplete, značení je bezchybné a lidský omyl je tutíž vyloučen.

Nabízí se cimrmanovské: Při hledání směrové cedule Liptákov jel bezdůvodně pomalu.

Honza

Jiří Kočička – řidič je povinen – kromě obecných zásad jako je 50 kmh v obci – přesně dbát dopravního značení. Jinými slovy pokud je na daném úseku 4O nebo 30 – tak jedu max rychlostí podle cedule! Pokud se tam objeví někdo jako Vy pane – tvrdě pokutovat na nejvyšší hranici. Je to výchovné – tj. rychle se to rozkecá a ostatní jako vy – tedy ti nedisciplinovaní se dají určitě pozor aby rychlost nepřekročili… A to do té doby – dokud si – předvším ty nejnižší vrstvy obyvatel a nejen ty – budou myslet, že když budou jakákoliv… Číst vice »

Zdeněk

Zřejmě jste si nevšiml, že nejvíce „ojebávají“ pravidla a nařízení a jako kingové se cítí především někteří (zdůrazňuji: NĚKTEŘÍ) řidiči z „vyšších“ vrstev, zlatá mládež s ještě mokrým řidičákem a nulovými zkušenostmi a absencí předvídavosti, zato se ztopořeným egem, zbytnělým sebevědomím a silnými auty a motorkami, nikoli „nejnižší“ vrstvy. Pokud někdo z nich jede se svou rachotinou na padesátce pětašedesát, je to špatně a je to na pokutu, ovšem pokud si namachrovaný zbohatlík prosviští na rovném kousku okresky nebo dokonce přes obec stošedesátkou, je to na sebrání papírů na hodně dlouho, protože společenská nebezpečnost takového počínání je úplně někde jinde.

Tomáš V.

Zrovna tohle mi připadá jako ideální místo pro tvrdý měření. Pokud do vesničky, kde chcípl pes i s páníčkem, jezdí denně objížďkou proudy tranzitu a všemožný jiný dopravy, je jasný, že mnozí sobci budou kvůli zdržení pospíchat. Radar na 50 km/h bez tolerance a nazdar. Je to totiž jen dočasný opatření, tady bych to vážně neviděl jako šikanu (od toho máme spoustu jiných míst). Zase miluju tu českou náturu. Všude dát zpomalovací prahy. Ve výsledku jen vibrace a hluk (v zrcátku často vídám velmi, velmi vytočený ksichty, když jedu přes retardér krokem), zplodiny z nutnosti akcelerovat. Jó, na tohle z… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jakože prestanete při měření odečítat zákoenm stanovené tolerance? Wow, to bude asi .. neplatné měření, že? A v koloně sunoucí se 30 km/h toho fakt hodně naměříte.

Honza

mluvíte mi z duše..
palec nahoru

Zdeněk

Nic proti zpomalovacím prahům, pokud nebudou na každých sto metrech, a budou mít lidské parametry jako např. ve Francii, kde vás přinutí snížit rychlost, ale při přejezdu vás jen lehce zhoupnou, a vy nebudete mít pocit, že jste přejeli břevno, i když jste jeli krokem, jako tomu je velmi často u nás.

Jan Hojsák
Jakub

to myslíte ty dva mínusy?

Roce deep

Jojo, další postižený syndromem „já jsem vám to říkal“.Cítíte se líp, když jste to sem napsal?

Student DR

Už máte -5, spokojen? 😀

Zdroj

To co pozoruji každý den, tak na stavbě se moc nepracuje a v 17:00 je tam prázdno. To se nedivím, že to bude tak dlouho trvat.

Krtek

To je totiž u nás normální – já třeba pracuju na letišti kde teď úplně chcíp pes a je tu fůra rozdělaných rekonstrukcí. A myslíte že se někdo snaží toho útlumu provozu využít? Kdepak, ve tři padla a nazdar. Zvláštní že když jsem byl naposledy v Itálii, tak tam na dálnici makali nonstop. A ne, teď nechci poukazovat na to že sousedovic tráva je zelenější – jen uvádím příklad

Bob

Voliči řekli, že chtějí ministerstvo dopravy řídit jako firmu a ve firmě se pracuje jen do 17 hodin. 🙂

Zdroj

Asi tak nějak, včera v cca 13:30 dva stroje v provozu a asi 15 lidí z toho tak 5 byl nějaký dozor (mobil v ruce a foto) jinak klídek

sch

Teprve zima a sníh situaci prověří.

Karlos

Ty hřebíky jsou typická práce zakomplexovaného důchodce. Začal bych výslechy u nich

J.D.

Takový intelektuální a detektivní potenciál zde na diskuzi! Že už nejste nejméně policejní ředitel :-(.

Karlos

Nepotřebuji mít detektivní potenciál. Stačí se podívat co vyvádí speciální jednotky SPD na našich tratích

Jiří Kocurek

No každopádně si pachatel posedí. Tohle není jako když někomu vypustí pneumatiky u hospody, protože si na to určitě nakradl.

Roce deep

To si rozhodně neposedi, i kdyby ho našli.

Jiří Kocurek

Tak pravda, klasifikovat se to dá různě. Od pohozeného odpadku upadlého z fůry až po nástražné zařízení, nastražené za účelem ublížení na zdraví.

J.D.

Aby si za to někdo poseděl, tak musí být někdo obviněn a na základě důkazů odsouzen – to je v těchto případech velmi složité (pokud se pachatel sám nepřizná). To mi přijde spíš pravděpodobnější, že si to spíš sousedsky vyřídí mezi sebou, než že to vyřeší česká justice.

Standa

Jakože všichni z okolí tam náběhnou a ukáží místním ramena a řeknou tak takhle ne panáčci??