umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Železnice

Rekonstrukce Slovenské strely je v polovině, začne stavba depozitáře

Vizualizace nového depozitáře pro Slovenskou strelu. Foto: Tatra Trucks
Vizualizace nového depozitáře pro Slovenskou strelu. Foto: Tatra Trucks

Společnost Tatra Trucks začne v říjnu s budováním nového depozitáře pro motorový vůz Tatra M 290.002.  Vlak známý jako Slovenská strela by měl být v novém depozitáři uvítán po kompletní renovaci ve druhé polovině příštího roku.

Rekonstrukce motorového vlaku Slovenská strela probíhá již rok a restaurátorské práce jsou nyní přibližně v polovině. „V tuto chvíli je vlak rozebrán na jednotlivé součástky a opravená skříň vozu je natřená základovým nátěrem. V další fázi tedy budeme opravené součástky postupně skládat dohromady,“ upřesňuje tatrovácký koordinátor restaurátorských prací Jiří Střecha.

Restaurátoři by měli být s pracemi hotovi přibližně za rok, kdy se má Slovenská strela vrátit do nově postaveného depozitáře před novým muzeem. Za hezkého počasí bude moci vůz z depozitáře vyjet, při zvláštních příležitostech bude dokonce schopen absolvovat cestu na veřejné železnici.

Počátkem září byl vybrán dodavatel stavebních prací nového depozitáře pro Slovenskou strelu. Bude jím společnost PS Brno začne nový domov pro motorový vůz Slovenská strela stavět od začátku října letošního roku, stavba by měla být hotova do října roku příštího,“ řekl k depozitáři Jan Jurkovič, ředitel pro správu a administrativu společnosti Tatra Trucks.

Začátkem letošního srpna začala také stavba nového muzea automobilů Tatra, před kterým bude depozitář se Slovenskou strelou umístěn. Nové muzeum vznikne z bývalé firemní slévárny, kdy celou přestavbu zabezpečuje jako svůj vlastní projekt Moravskoslezský kraj. „Předpokládané otevření nového muzea je stanoveno na začátek roku 2021 s tím, že stavební práce by měly být hotovy do konce příštího roku,“ dodává Jan Jurkovič.

Nové muzeum automobilů Tatra vznikne jako pobočka Muzea Novojičínska a bude ho provozovat Moravskoslezský kraj.

Více informací k rekonstrukci Slovenské strely najdete v rozhovoru s Jiřím Střechou.

 

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Josefa Sousedíka, autoa toho unikátního pohonu, umlátili k smrti při výslechu fašisti. Ve 48. roce komunisti přišli s tvrzení, že Josef Sousedík kolaboroval s fašisty a na základě tohoto vykonstruovaného křivého obvinění jeho rodině sebrali fabriku pod hrozbou zastřelní. Nestačilo a jeho děcka byly perzekuovány i nadále.

Sinep Anigav

Přidám: nejen geniální konstruktér a dobrý hospodář – úspěšný továrník, ale i (nejspíš stejně dobrý) starosta VS a (docela určitě dobrý, protože jinak by ho ty *urvy gestapácký neměly důvod umlátit) organizátor odboje v horách okolo. Dojel podobně, jako dojel Anthropoid na Čurdu, mezi odbojáře se vecpal zrádce. Ale aspoň se nedožil komoušů –> jak by dopadl je jasné, buď stejně nebo hůř než inženýr Sodomka, Vysoké Mýto.

Tonda Sehnal

Nechápu, jak může dát Vašemu komentáři někdo záporný palec… Velmi smutné… Naštěstí tito voliči pomalu vymírají.

koleyy

Bohužel nevymírají. Jedna skupina jsou potomci „kovaných“, druhá skupina bolševika nezažila a když, tak jen v útlém dětství a teď hlásají rudou „pravdu“. Krvavá partaj měla být dávno zakázána, protože naplňuje stejnou literu zákona jako náckové, ale dokud se bude jakákoliv vláda opírat o jejich hlasy nikdo s tím nehne.
Takže nezapomínat, a makat na tom, co nám lidé jako pan Sousedík zde zanechali.

Martin Hanzal

Smutný souhlas. Rudá lůza je v české kotlině bohužel nesmrtelná.

Xaver

A nejhorší je, že si svojí pomatenost ani neuvědomují…

Ajemgut

Palec nahoru pro lidi z Tatry, ministerstvu pro místní rozvoj a v neposlední řadě všem, kdo se na rekonstrukci podílejí. Podařilo se vám zachránit jeden z nejcennějších motorových vozů. Za mě obrovský dík