Infrastruktura Železnice

Rekonstrukce nádraží v Mostě nabere zpoždění, Správa železnic zrušila soutěž kvůli chybám v nabídkách

Interiér nádraží Most po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Zrušení soutěže Správa železnic vysvětluje pochybením nad údaji v nabídkách.

Nejméně devítiměsíční zpoždění nabraly plány Správy železnic na velkou rekonstrukci nádražní budovy v Mostě. Soutěž na zpracování projektové dokumentace vypsanou loni v srpnu nakonec musela zrušit, zakázku řešil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Zrušení soutěže v hodnotě 33,5 milionu korun vyplývá z informací na profilu zadavatele. Předmětem zakázky byl návrh stavby, dokumentace pro územní řízení, projektová dokumentace pro stavební povolení a pro provádění stavby a také autorský dozor.

Zakázka přilákala v porovnání s posledními projekčními soutěžemi Správy železnic nezvykle vysoké množství firem: přišlo celkem šest nabídek. Podle usnesení na stránkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vybrala Správa železnic jako vítěze nejprve společnost Artech. Na návrh jiného soutěžícího ale tento výběr zrušil a vybral znovu. Ale i tento verdikt Správa železnic zrušila. „V jiném souběžně vedeném zadávacím řízení získal zadavatel informace o tom, že nabídka vybraného dodavatele rovněž obsahovala zavádějící údaje, které vedly k jejímu nesprávnému posouzení a hodnocení,“ vysvětlila Správa železnic v písemné zprávě.

Dodavatelé neobjasnili pochyby

Pochyby se týkaly kritéria kvalifikace a zkušenosti odborného personálu. Správa železnic je nakonec prověřila u všech nabídek. „Výsledkem tohoto prověřování bylo zjištění četných pochybností o údajích uvedených v nabídkách všech šesti účastníků zadávacího řízení,“ píše Správa železnic ve zprávě. Správa železnic proto vyzvala všechny soutěžící k doplnění. „S výjimkou jediného účastníka nebyli dodavatelé schopni ani na základě žádosti komise zjištěné pochybnosti objasnit, popř. tak učinili pouze z malé části,“ uvedla Správa železnic. Kvůli velkému zdržení se nakonec rozhodla soutěž zrušit.

Záměr projektu rekonstrukce mosteckého nádraží schválila loni v červnu centrální komise ministerstva dopravy. Náklady se odhadují na téměř 700 milionů korun.

Stavba bude rozdělena do několika etap. V rámci první etapy projde rekonstrukcí odjezdová hala, kde dojde k úpravě schodiště a budou umístěny nové eskalátory. Ve druhé etapě se stavbaři pustí do výškové části budovy a příjezdové haly. Komerční prostory pro bufet, restauraci a další doplňkové služby a obchody budou předmětem rekonstrukce ve třetí etapě. V poslední čtvrté etapě vznikne mimo jiné nové parkoviště a plocha pro cyklisty, kde bude možné i nabíjení elektrokol.

Správa železnic plánuje do budoucna i rekonstrukci kolejiště. Město chce zase v příštích letech zbudovat u nádraží nový autobusový terminál.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Zapomněli jste do vizualizace nakreslit ty desítky bezďáků…. 😉

Alibaba

Dvě patra dolů a jedno nahoru se měnit nebude?

Gwann

moc se těším na snímání těch boletickych panelu a jejich recyklace, to bude panečku vývar. a kdyby se to náhodou zrecyklovat zapomnělo, tak bude ještě větší.

ale dost by mne zajímalo, k čemu ten panelak na kolejistem vlastně je a bude. že by se tam přesunula dobrá správa z dlážděné nepočítám za pravděpodobně…

Apollo17

„ale dost by mne zajímalo, k čemu ten panelak na kolejistem vlastně je“ Ve 12. patře má nějakou kancelář dopravce D.Landerbahn,v 11. je strojmistr a nástupní místo ČD, v 10. Správa řeleznic-Správa tratí Most, v 9. je SŽ Správa sděl. a zabezpeč.techniky, Správa elektrotechniky a energetiky, v 7.dopravci Autobusy Karlovy Vary, AŽD Praha, GW Train Regio a RegioJet UK. V 6. SprŽel Provozní obvod Most, ČD Cargo-Provozní pracoviště Most . V 5. patře má ČD Regionální pracoviště-zákaznický personál UNL.Ve 4. patře zubní ordinace a Gynekologie, ve 3. a 2. patře dalších 5 lékařských ordinací. V prvním patře je školící místnost… Číst vice »

Gwann

stačí 🙂 až mne překvapuje, jak plná ta budova je.

Gwann

hmmm, asi Sudop překvapilo, ze konkurence prošla referencemi, tak je třeba zpochybnit?

HonzaEM

To je dobře, aspoň se ten skleněný hnus postaví o něco později.

David

„Kvalifikace a zkušenosti odborného personálu“, kolik tam asi bude kritérií, které na SŽ dávali dohromady se SUDOPem. Že by zase ČAKIT vyloučil všechny architekty konkurence?

Gajda

Zase spousta skla a zase z toho po chvilce bude mléčný sklo. Tady ve Varech jim ta údržba moc dlouho nevydržela a to je pořád relativně malá plocha.

Facepalm

No, zrovna v případě tý směšný nearchitektury ve Varech by bylo lepší, kdyby byla údržba zakázána a co nejřív se to rozpadlo. Zato nádraží v Mostě by byla škoda, je to jedna z nejpovedenějších budov, co tam maj a velmi pěkná ukázka tehdejší kvalitní československé architektury, která plně snese srovnání s tím, co se stavělo ve světě.

Gwann

jestli myslíte ten odporný hnus KV horni, v duchu nejpokleslejsi architektury přelomu tisíciletí, tak to byla lepší i tam rozpadla stará budova

Facepalm

Ano, přesně to mám na mysli. Za to by se snad styděl i Kotas, jak je to špatný.

Karlos

Jelikož jsem v Mostě hodně let nebyl, trochu jsem zapátral, a koukám, že majitel nabízí autobusák k pronájmu jako pozemek. To se asi moc nepohne.

Lovosičan

Škoda, že nelze přivést tramvaj přímo před nádražní budovu. Lézt někam půl kiláku do kopce a pak ještě za roh, kde už čeká rota hulákajících dalitů, zaručeně všichni s platným jízdním dokladem…nic moc.

PetrB

Město o tom uvažovalo v případě, že majitel bývalého autobusového nádraží by tento prostor prodal. Vzhledem k nadsazené ceně k prodeji nedošlo a tím pádem autobusové nádraží je nevyužité a dál chátrá a tramvaj tedy nepovede.

PetrB

Já bych jen ještě doplnil, že během léta tohoto roku má být hotov projekt proveditelnosti tramvajové tratě třída Budovatelů – Zd. Štěpánka – Kahan (Lipová ulice) – 14. ZŠ (Višňová ulice) – Krym (Pod Lajsníkem) – Nádraží (Rudolická ulice). Ve výše uvedeném směru by měla jezdit linka 4, v opačném pak linka 2. Takže to obratiště přímo před nádražním se nyní už jeví jako zbytečné. Zároveň s tím, by měla být přesměrována bus linka 30 od Aquadromu (Topolová ulice) přes ulici Zdeňka Štěpánka a Česká ke Kahanu a zrušen tramvajový úsek Dopravní podnik – Velebudická, protože bus 30 by převzal… Číst vice »

medical_examiner

Hmm, to pak bude za 30 let krásné nádraží duchů…

V. K.

Autobusový terminál chátrá vedle, protože byl bohužel v 90. letech zprivatizován a soukromá firma za něj teď chce raketu. Nevím o kolik si řekli v Mostě, ale za nádraží v Lounech si řekli o 115 milionů, což je totální úlet.

Greta

Stejně byl blbě umístěný. Navíc nevím, proč je Mostě potřeba bus nádraží u vlakového. Zastávky u Centrálu jsou zcela vyhovující a odstavné parkoviště lze vybudovat kdekoliv.

JirkaM

Gréto vy asi nebudete z Mostu že? Už teď je nad nádražím i u centrálu problém s množstvím autobusů které kolikrát čekají aby se dostali na stanoviště do zastávky. Autobusák je tam akutně potřeba proto se taky vedle nádraží bude nový stavět

Greta

Z Mostu jsem a z toho autobusaku mi 5 roku odjížděl každý týden autobus. Fakt nechápu, proč by někdo chtěl jezdit MHD na autobusák umístěný úplně v prdeli, když může nastoupit do rohateho busu rovnou ve městě a ušetřit čas i peníze. Navíc z Mostu jezdí vlak, když nepočítám lokálku na Moldavu, do stejných směrů jako bus a tramvaj, nedává tedy smysl přestupovat z vlaku na bus a vice versa. Autobusák u nádraží je tedy nesmyslný relikt.

erik

pokud jedete do Lovosic, tak máte výběr. Buď přes Čížkovice, nebo přes Ustí n.L. Já radši přes Čížkovice, neb přes Ustí to stojí víc peněz. Bohužel komunikace s pokladní je špatná. Když chci jet do Lužné návštivit železniční muzeum, tak chci jet z Mostu do Žatce, v Žatci přestoupit do Lužné. Ovšem ona mi prodala lístek do Rakovníka přes Louny a v Rakáči mám prý přestoupit. Totální nesmysl. Zrušení přimého vlaku Bezdrev z Mostu do Budějovic má za následek, že se do Budějovic už nepodívám. Za to vlak Most-Plzeň jede špatně. Jede přes Chomutov a při tom logičtěji by měl… Číst vice »

Apollo17

„Most-Plzeň jede špatně. Jede přes Chomutov a při tom logičtěji by měl jet přes Postoloprty! Který vůl tohle zas vymyslel? “
Tak ten vlak neveze jen cestující Most-Plzeň, ale také Jirkov-Plzeň, Chomutov -Plzeň, Žatec -Plzeň. Proto už mnoho desetiletí(až na výjimky) vždy jezdil z Mostu přes Chomutov.

Lovosičan

Růžek City je kapitolou sama pro sebe. Špitál dali Chrenkovi, MHD vyvedli z DSÚK…tam to ještě bude zajímavé.