Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Správa železnic opraví nádražní budovu v Mostě za téměř 700 milionů

Nádraží Most. Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7679723
Nádraží Most. Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7679723

Správa železnic dostala od ministerské centrální komise svolení k další velké rekonstrukci nádražní budovy. Tentokrát se týká nádraží Most. Oprava by měla začít v roce 2023, celkové investiční náklady se odhadují na 685 milionů korun.

Stavba bude rozdělena do několika etap. V rámci první etapy projde rekonstrukcí odjezdová hala, kde dojde k úpravě schodiště a budou umístěny nové eskalátory. Zásahem do prostoru haly bude vytvoření samostatného přístupu k výtahu, který zajistí bezbariérový přístup na 1. nástupiště i do podchodu. Další bezbariérový přístup bude z nového parkoviště přímo na 1. nástupiště. Bude také osazen nový mobiliář – lavičky, koše či informační tabule.

Ve druhé etapě se stavbaři pustí do výškové části budovy a příjezdové haly. Komerční prostory pro bufet, restauraci a další doplňkové služby a obchody budou předmětem rekonstrukce ve třetí etapě. V poslední čtvrté etapě vznikne mimo jiné nové parkoviště a plocha pro cyklisty, kde bude možné i nabíjení elektrokol.

„Důvodem tohoto členění je i návaznost na námi plánovanou rekonstrukci železniční stanice a přilehlého autobusového terminálu, které má zase pod taktovkou město,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Okrašlovacích prací se nicméně odjezdová hala dočká už letos. Jde o práce, pro které není potřeba stavební povolení a které Správa železnic nazývá nultou etapou. Aktuálně vybírá z několika návrhů vizualizací interiéru haly. Práce by měly začít v září.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotný

Doporučuji u OBI , v blízkosti kolejí ČD, udělat výhybky a vést tramvajové koleje rovnou na nástupiště západ. ( 1. nástupiště)

Novotný

Zajímalo by mne kolik lidí denně projde Mosteckým nádražím a jaká je prognóza tohoto počtu na příštích deset let.

Lexic

Hlavně by to chtělo eskalátory na nástupiště.

Luděk S.

Zdroje jsou!

PetrB

By mě zajímalo jestli město Most chce přesunout v rámci chystané rekonstrukce přednádražního prostoru a výstavby tramvajové tratě Nádraží – Kahan – Zd. Štěpáneka/Budovatelů konečně přemístit konečnou (obratiště) tramvají Nádraží…
Asi nejspíše ano, jinak kde by se ty tramvaje přijíždějící jinak od Kahanu otáčeli?

PetrB

Doplním, že předpokládané zahájení provozu nové tramvajové tratě Nádraží – Pod Lajsníkem – 14. ZŠ (Višňová ulice) – Kahan (Lipová ulice) – Zd. Štěpánka – Budovatelů je rok 2027

Předpokládané náklady na výstavbu: 2 miliardy korun

V současné době je městem Most zadána studie providitelnosti.

ušatá

Ta tramvaj je nutná přímo před nádražím. Už jsem na to upozorňoval v minulosti i nedávno a bylo mně řečeno, že to nejde. Podle mého by to jít mohlo. Tak nevím, co se tam skutečně plánuje. Jak to má vypadat. Současné trasování tramvaje i zastávek nemá pro nádraží žádný význam, je to moc daleko od vchodu.

V. K.

Trochu si říkám, jestli to nakonec není skoro škoda. Je to jedno z posledních větších oldschoolových nádraží. Snad ta nádražka nepřijde k úhoně.

-TR-

Nádražka už dávno nefunguje. Nicméně tam funguje legendární krámek – Potraviny Hosnedlová, kde lze sehnat absolutně všechno. Mají v nabídce dokonce i zákusky.

Kultovním místem je rovněž i bufet opodál – sice tam čepují Staropramen, ale ti štamgasti stojí za to.

PetrB

Jj, kvalita zákusků je natolik známá, že si lidi pro ně jezdí až z Teplic

robert

Na ty jezdíme i ze severní Moravy. 🙂 Třeba takový croissant je velký jako chleba. 😀

ušatá

Jenže se tam nedá sedět a není možnost teplého klasického jídla. JInak ten krámek si opravdu zaslouží jedničku.

ušatá

Ta nádražní restaurace tam schází, to tzv. občerstvení co je tam, je dost na nic. Nutné by ale bylo zamezit tam vstup a pobyt podivným návštěvníkům, kteří byli příčinou toho, že tam nikdo nechtěl jít a nakonec ani do haly nádraží.

Tomáš Záruba

Přístup z přednádraží lávkou bez nutnosti „podplavat moře“ furt nic…?

realista

Budovat teď (=dodatečně) nad trolejemi lávku, na kterou by stejně bylo třeba z úrovně přednádraží i haly po několika schodech nebo šikmém chodníku vystoupat, mi nepřijde jako příliš geniální řešení – když už nebyla postavena přímo při tehdejší výstavbě nové osobní stanice a byly vyhloubeny podchody, tak je asi opravdu logičtější a levnější jen doplnit eskalátory a výtahy do nich, když na lávku by z peronů musely být vybudovány stejně (a delší). To už bych za užitečnější považoval – lze-li něco takového ovšem vůbec provést – zřízení lepšího přístupu k MHD, nejlépe přímo z podchodu (hlavně na debilně daleko umístěné… Číst vice »

Daniel Mach

Myslím, že by ten nadchod stál za to. I když tam budou eskalátory, tak je to stále sjezd do díry jak do protiatomového krytu a pak zase zpátky na nástupiště … pro cestující docela časoví ztráta.

Alibaba

Nikdo nechce geniální řešení, ale odstranit stupiditu v podobě 2 patra dolů a 1 patro nahoru. A budou-li i na nástupiště eskalátory, tak bude furt délka eskalátorů menší než součet přes tři etáže.

computer

most je hornická oblast. takže vždy dolů. dolů do dolů.

Filip Vosáhlo

Doufám, že ten skvělý rohový bufet, co je tam na konci chodby, nepřijde k úhoně!

xmarek

Možná by těm železničářům mohl někdo: http://bit.ly/30pJnCU vysvětlit, že ty peníze nepadají z nebe, ale že je platí ten daňový poplatník. A něco mi říká, že už jich asi moc nezbyde.
Kolik, že je to ten DLUH? A kolik chtějí utratit?
„Vtipnější vyhrává“ Alena Schillerová . bývalá ministrině Burešovy vlády, rok 2020

Démon

Fascinující, jak SŽ dokáže utratit za opravu tolik co developer za kancelářský komplex s trojnásobnou užitnou plochou 🙂

Honza Vrba

To modré obložení jsou tzv. Boletické panely vyplněné azbestem, to nebude levná likvidace…

SaulGoodman

No ono obecně často bývá nákladnější něco opravovat či přestavovat, než to postavit znova. O to víc, pokud tam jsou nějaké technologie, nebezpečné materiály jako zmiňovaný azbest, nebo je nutnost zachovat nějakou historickou hodnotu, či se vypořádat s různými specifickými problémy.

Jiří Kocurek

No jestli je ten azbest památkové chráněný, tak potěš koště.

PetrB

Fascinující je spíše, že přednádražní prostor je pár let nový (2015) , ale tak dojeb…, že se bude předělávat znovu a to zároveň s rekonstrukcí nádraží

K.S.

Ta budova bude asi plná azbestu, takže to bude chtít kompletně odazbestit a to nebude levné. Další věc je že se jedná o celkem velkou budovu a i vzhledem k době výstavby tam budou asi špeky, když se opravovala FSI VUT tak se zjistilo že sloupy nemají deklarovanou únosnost, muselo se to celé vyztužit atd. Myslím že z této budovy může být taky pěkný kancelářský komplex, otázka jestli jen pro potřeby Správy, nebo jestli to bude i dostupné firmám z okolí. Sice je ta budova pořád architektura 70. let, která nemá u nás dobré jméno, ale tady nevidím problém v… Číst vice »

Jan Pytela

Spíš by mě zajímalo, jak může dostat prioritu oprava kancelářského věžáku v Mostě. Aneb stavíme, na co máme projekt.

Kubrt

Jaké je dnes využití toho vezaku?

Lemmy

Dobrej dotaz, je to fakt obrovský.

Krušnohorec

Je tam několik lékařských ambulancí. Jinak nevím.

PetrB

Kromě zmíněných ordinací, ubytovna a kanceláře různých firem…

Apollo 17

Ubytovna již tam není.Je tam pracoviště PJ Most se strojmistrem,kanceláře traťovky a dalších útvarů Správy železnic,ordinace lékařů…