Infrastruktura Železnice Zprávy

Správa železnic hledá projektanta velké rekonstrukce nádražní budovy v Mostě

Nádraží Most. Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7679723
Nádraží Most. Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7679723
Železničáři hledají projektanta velké opravy nádražní budovy v Mostě.

Krátce poté, co centrální komise ministerstva dopravy schválila velkou rekonstrukci nádražní budovy v Mostě, udělala Správa železnic další krok v přípravě. Vypsala tendr na projektanta opravy, předpokládané náklady na projekt činí 33,2 milionu korun.

Předmětem zakázky je návrh stavby, dokumentace pro územní řízení, projektová dokumentace pro stavební povolení a pro provádění stavby a také autorský dozor. Termín pro odevzdání nabídek je 21. září, samotná stavba by pak měla začít v roce 2023. Celkové investiční náklady se odhadují na 685 milionů korun.

Stavba bude rozdělena do několika etap. V rámci první etapy projde rekonstrukcí odjezdová hala, kde dojde k úpravě schodiště a budou umístěny nové eskalátory. Ve druhé etapě se stavbaři pustí do výškové části budovy a příjezdové haly. Komerční prostory pro bufet, restauraci a další doplňkové služby a obchody budou předmětem rekonstrukce ve třetí etapě. V poslední čtvrté etapě vznikne mimo jiné nové parkoviště a plocha pro cyklisty, kde bude možné i nabíjení elektrokol. Dílčí úpravy, které nevyžadují stavební povolení, mají v takzvané nulté etapě proběhnout už letos.

Správa železnic plánuje do budoucna i rekonstrukci kolejiště. Město chce zase v příštích letech zbudovat u nádraží nový autobusový terminál.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Nejdůležitější bude sehnat vhodné nájemníky. Obrovských nádražních budov k ho*nu máme v tomto státě na rozdávání..

BND 30

O to se nebojím, vedle je Chánov…

xyz

Hlavně – kéž by se budova upravila tak, že namísto podchodu by směrem k nástupištím mohl vyúsťovat nadchod.

Žst. Most je neuvěřitelně bariérová nejen pro osoby s pohybovým omezením + lidi s kočárky/koly atd., ale i pro zdravé lidi.

Zbyněk

Most je v tomto naprosto neuvěřitelný paskvil. Naprojektovat úplně nové nádraží (budova i kolejiště) tak, aby všichni museli k vlakům zdolat schodiště třikrát místo jen jednou to je opravdu majstrštyk.
A SŽ to, zdá se, vůbec nevadí.

Daniel Mach

Ten nadchod by zkrátil přístupy o dost a přitom by to bylo relativně jednoduché řešení. Bohužel podle textu to vypadá, že tam dají eskalátory, takže přístup bude stále stejně dlouhý a ještě to navýší provozní náklady. :(((

Greta

Navíc by se tím vyřešil přístup do Rudolic, o což ovšem údajně Správa Žel nestojí, resp. jí to vadí.

Růža

Dobrá adresa, kousek do Severky.

BeHe

No, do Severky je to z mosteckýho nádraží dost daleko a skoro celou cestu do kopce, pokud si nevezmeš tágo nebo nevyužiješ tramvaj

BND 30

Je prakticky dokázáno, že je lepší chodit z hospody na nádraží z kopce (ne moc prudkého, bez lamp, sloupů, příkopů a tak)…

Růža

Máš pravdu. Zaměnil jsem Severku za Sever. Je to opravdu už mraky let co jsem chvíli pobýval v Mostě na nádraží snad v předposledním poschodí na ubytovně a chodili jsme tím pádem do Severu, ale světe div se , ne na hnusný mostecký pivo, ale na Světovar

V. K.

Doufám, že součástí opravy nebude zrušení bufetu.

BND 30

Mostecký nádražní bufet má ochranu UNESCO v rámci hornického regionu Krušnohoří, na ten se sáhnout nesmí !

vojta

Doufám, že tu výškovou budovu neobloží obyčejným polystyrenem tak, jak mají Češi ve zvyku, ale vymyslí něco hezčího, klidně dražšího.

Jiří Kocurek

Je to skelet s lehkým obvodovým pláštěm. Což z namená, že s nevyšší pravděpodobností ten plášť půjde dolů celý. Nějak takto:
https://brnensky.denik.cz/galerie/hola-kostra-delnici-opravuji-jedno-z-trojcat-vyskovych-budov.html?photo=1&back=3808807334-2244-50

michal

Jeje, tam bude azbestu.

MHD

Jistě. Ale vojta se asi ptal na to, aby z toho nevzniknul zateplený panelák. Ústecký kraj už jedno memento nevkusu má.
https://www.idnes.cz/bydleni/architektura/architekti-kritizuji-novou-fasadu-interhotelu-bohemia-v-usti-nad-labem.A120921_153919_usti-zpravy_alh

Jiří Kocurek

Prázdní státní budova. No snad se podaří najít alespoň někoho, aby se zaplatilo přinejměnším svícení na chodbě.

Lovosičan

Nechte budovu na pokoji. Raději přiveďte tramvaje blíže k nádraží.

robert

Jakkoliv souhlasim, tak to uz neni vec projektanta ani vlastnika budovy, ale mesta.

Lovosičan

Samozřejmě, že je to spíše věc mayora Papagáje. A když už budou u toho, na Velebudické to v zimě vyfukuje jako na Sibiři. Hodilo by se tam něco à la Štatl – Jírova, popř. rovnou Kraków – Politechnika.

BeHe

Trochu dynamitu…a postavit budovu znova, mnohem menší a subtilnější, tak aby odpovídala zvyklostem 21. století.

Třicátáprvní Béé

Pravda, na dynamit jsou v Mostě zviklí.

Třicátáprvní Béé

Zvyklí😉

Jarek

Zrovna jsem to chtěl napsat že nejlepčí projektant je Alfréd Nobel.

Jiří Kocurek

To byl chemik. Spíš se zeptejte Bögla s Kryslem. Most i demolici už umí.

Jiří Šrámek

A v jednom. Jako výhodný balíček.

DOMČA

Budova je pekna – po oprave to bude budova typu A – navic s uzasnou dopravni dostupnosti… (dalnice i zeleznicni koridor)
Patrne by se mohla jmenovat MOST TOWER

Greta

Tower je v Mostě jinde.

tecka

Havel Tower

smekal

O kolik bude po reko budova mensi?

F. K.

To je fuk. CK která schválí rekonstrukci tak velké a naddimenzované budovy, nemusí vůbec existovat, nemá význam. Ve výsledku z toho bude mnoho drahého prázdného prostoru.

BND 30

Ta budova má potenciál !

Luděk S.

No to si pište! On se tam najde azbest a z 600 mega budou 3 miliardy a nakrmíme kamarády. Samozřejmě ne tím azbestem. Navíc je to jen oprava
Ekonomika nemusí být. Natož vyjít. Výhoda těchto oprav.

M.Š.

Jo, kdyby jste věděl, tak přímo v projektu už je řečeno, že bude sundáno staré azbestové opláštění budovy, takže s azbestem už se počítá.