Doprava ve městě Infrastruktura

Reklama s dopisem proti BigBoardu může zůstat, rozhodl soud

Reklama společnosti JCDecaux, v které upozorňuje na problémy magistrátu a BigBoardu. Foto: JCDecaux
Reklama společnosti JCDecaux, v které upozorňuje na problémy magistrátu a BigBoardu. Foto: JCDecaux

Společnost JCDecaux může nadále na své reklamní plochy umisťovat otevřený dopis pražské primátorce Adrianě Krnáčové. V něm upozorňuje na provázání magistrátních úředníků se společností BigBoard. Rozhodl o tom Městský soud v Praze.

BigBoard se na něj obrátil se žádostí o vydání předběžného opatření proti společnosti JCDecaux. Soud zamítl BigBoardu oba návrhy. První návrh se týkal zákazu šíření otevřeného dopisu pražské primátorce Adrianě Krnáčové, který společnost JCDecaux zveřejnila na plochách městského mobiliáře. V druhém návrhu společnost BigBoard požadovala, aby soud JCDecaux zakázal šíření údajně nepravdivých informací o podezření z korupčního jednání společnosti BigBoard.

„Soud návrhy na předběžná opatření nejen zamítl, ale dokonce potvrdil, že úvahy JCDecaux o možné korupci stojí na reálném základu,“ uvedl v tiskové zprávě JCDecaux.

V dopise JCDecaux upozorňuje na skutečnost, že magistrátní úředník Ivo Mates jezdil autem, které patřilo firmě provázané s BigBoardem. Právě Mates přitom o venkovní reklamě v Praze rozhoduje. Člen komise pro přípravu podkladů na výběrové řízení pro nového provozovatele městského mobiliáře Stanislav Lazar byl dříve výkonným ředitelem Svazu provozovatelů venkovní reklamy, který je také úzce provázán se skupinou BigBoard.

Soud potvrdil, že otevřený dopis neobsahuje nepravdivé informace a současně uznal, že úvahy společnosti JCDecaux o možné korupci stojí na reálném skutkovém základu a jsou opřeny o konkrétní skutečnosti, zjištěné novináři. Podle soudu se tedy společnost JCDecaux nedopustila žádného protiprávního jednání.

Vztahy mezi BigBoardem a JCDecaux jsou v poslední době na bodě mrazu. Důvodem je i chystaná soutěž Prahy na městský mobiliář

Štítky

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Ale pozor, co mám informace tak francouzská společnost JCDecaux kope docela oprávněně.

    Neb ta naše slavná česká firma BigBoard si to na magistrátu zřejmě tak prolobovala, že podle stávajících podkladů bude nová smlouva na údržbu mobiliáře daleko nevýhodnější pro město, než ta stávájící se společností JCDecaux.

  • Vzhledem k tomu, že přístřešky vybudované společností JCDecaux za mnoho nestojí, tak asi cestujícím pražskou MHD nebude příliš vadit, když je vítěz soutěže nahradí něčím lepším: vedení společnosti JCDecaux si toho je zřejmě vědomo, a tak už preventivně „kope okolo sebe“ …

    • Tady nejde o kvalitu přístřešků, ale spíše o způsob, jakým se BigBoard snaží tu soutěž vyhrát.

      • Vojta:
        Tady jde o to, ze vedeni JCDecaus (farncouzska firma) hori koudel u zadku ze prisli o velmi lukrativni kseft kterej a ze je tedy všechny vyhodej a auz si v branzi neskrtnou… a BigBoard (ryze ceska firma) samozrejme o ten kseft stoji.. No a tak „frantici“ kolem sebe kopou co muzou….

        POINTA je v tom ze drive se se všichni ze zahraničních firem posadili na zadeka a poskakovali jak si ty firmy piskaly… V mezidobi jim tady vyrostla ryze ceska mistni konkurence, která je chce z „dobiteho ceskeho uzemi vysachovat – USPESNE) a to se jim samozrejme nejenze nelibi ale ani na to nebyli zvykli a zvykat si nechteji.. atk kolem sebe strasne kopou..

        A je tady vice pripadu z ruznych oboru zminovanych i na tomhle webu…

        JEN TAK DAL!!! 🙂

        • Pokud někdo na otevřeném evropském trhu nadále uvažuje v intencích „my vs. zlé zahraničí“, pak opravdu myšlením ustrnul v 80. letech a lepší věci si nezaslouží.

    • Jasně, už se všichni těšíme, jak firma, které zhyzdila Prahu a celé Česko stovkami bilboradů a žádný zákon pro ni neplatí, dodá Praze přístřešky, které, nepochybuju, budou stát moc.

      • Mně je „buřt“, jaká firma ty přístřešky dodá, ale chci, aby byly dost velké pro frekvenci, které mají sloužit, aby měly dostatek laviček, aby naopak neměly různé zbytečné „fuky“, jimiž tam prší a v zimě fouká sníh a neměly plochy na debilní reklamy debilně na straně, odkud k zastávce přijíždějí dopravní prostředky VHD (které jsou kvůli tomu vdět až na poslední chvíli) – a všechny tyto logické potřeby cestujících právě ty přístřešky, které instalovala společnost JCDecaux, buď neplní vůbec, nebo plní jen minimálně.
        A dlužno ještě dodat, že „Johnny Gomezz“ má ve svém (tentokrát zcela mimořádně a překvapivě dobře napsaném) vysvětlujícím komentáři naprostou pravdu = tentokrát by žádnou kritiku rozhodně nezasloužil.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora