RegioShark ze srpnové srážky vlaků u Domažlic se do provozu nevrátí. ČD ho využijí na díly
Motorová jednotka 844 RegioShark po srážce vlaků u Domažlic. Foto: Správa železnic
Podle dopravce by se již nevyplatilo jednotku opravit.
Tak mne po těch několika smrtelných zraněních strojvůdců napadá: automobily se zkoušejí při vývoji na čelní nárazy a mají složitě konstruované deformační zóny, aby byly co nejlépe chráněny osoby uvnitř. Jak je to s vlaky? Mají také něco takového? Když vidím tu fotku s totálně zmačkaným stanovištěm strojvůdce, tak o tom pochybuju. Troufám si dokonce (laicky) říct, že bych měl strach si sednout do stroje, který se může v rychlosti 120-160 km, čelně střetnout s nějakou překážkou.
Mají, je to třeba důvod, proč se už nesmějí vyrábět Taurusy a muselo se přejít na Vectrony.
Klíčové slovo: TSI Crash.
Reaguji na vaši poslední větu: Jezdíte autem? Ukažte mi, které auto se testuje na plný čelní střet v rychlosti 120-160km/h…
Pesa má jednu z nejlepších deformačních zón. Podobně jako v automobilismu se řeší střet v rychlosti cca 50km/h. Viděl jsem video Pesy při crashtestu do pevné překážky v rychlosti 30 km/h. Ochrana strojvedoucího skvělá – zcela na konci nátazu se jen sedadlo mírně naklonilo vpřed a zpět, jinak byl prostor strojvedoucího prakticky netknutý…
Čert vem nějaký motorák, který stejně není nic moc. Ale co ta mrtvá osoba a ti zranění, že…
A mimochodem, dnes opět se mi (po dvou letech) nepodařilo sehnat nový JŘ na příští rok. Prý v PONTu dostali pár kusů, které byly hned pryč. To je neuvěřitelné, v tržním hospodářství a nedostane se na každého!
Vlastně tři osoby tam zahynuly.
Kde?
Na jízdní řád se vykašli. Stáhni si do mobilu Můj vlak, a máš to tam taky. A aktuální, bez nebezpečí zastaralosti.
> a nedostane se na každého
To jako měli počítat s jedním výtiskem na každého obyvatele ČR? A co když si JŘ koupí cizinec?
Do „šmelcu“ půjde i Herkules, stále stojí v Taus …
Není už pryč?
Mohli nechat. Pokud to jinde bóchnó ještě z druhé strany..:-)
Jestli je poškozenej kloub, tak to stejně nepůjde použít.
První pohled može klamat, proto si raději vozidlo prohlédnou.
No jo, ušetřili 12,65 milionu za ETCS… a volných dieslvagonků typu 810 mají dost.
Vypatlanec co? Fira tam zařval..
Zařvali tam oba, i ten, co nepochybil. Nějaký zabezpečovač by to chtělo…
Já to vím..a představte si že sem dokonce z regiosharkem mnel tu čest..takže je tam zabezpečovač mirel.
Jenže mezi Domažlicemi a Stodem není traťová část vlakového zabezpečovače…
Chyba nenastala v tom Regisharku, ale úplně jinde, na stanovišti protijedoucího Herkula. Ten projel stůj a vůbec nebrzdil.
Pane Gargy… dovolím si nesouhlasit s Vaším názorem…. a) nevyjadřoval jsem k samotné tragédii. b) komentoval jsem obsah článku který je o následcích tragédie na samotnou TECHNIKU… povšimněte si, že odstraňování poškození techniky je tématem článku, nikoliv zranění, utrpení, invalidita a vůbec všechno co souvisí s dopadem tragédie na LIDSKÉ ŽIVOTY c) připomenu, že když došlo k jiné tragédii, a já – dle mého kultivovaně – jsem vyjádřil soustrast, tak obrovská spousta zdejších diskutérů mi nadávala…. I toto – mé zklamání z lidské ubohosti, malosti některých zdejších diskutérů – bylo jedním z důvodů proč jsem se nevyjadřoval k tragédii která… Číst vice »
Vulgaritou..myslím že ne.vase komentáře jsou opravdu mimo .
Ale samozřejmě, že v tomto případě jste se zachoval vulgárně pane Gargy…. Zneužívat památku obětí srpnové tragédie, jen k tomu, abyste mi mohl nadávat za něco co jsem nespáchal…
Nepřeju Vám, aby se k Vám někdo choval tak jak se chováte Vy.
Vy opravdu otočíte všechno…je vidět že jste nic nepochopil.
Aha, takže když se u Břeclavi stala tragédie a já jsem vyjádřil soustrast, tak mi bylo nadáváno (a Vy jste v oné diskuzi sice diskutoval, ale k onomu nadávání jste mlčel)…
A když já o několik měsíců po srpnové tragédii, k článku o řešení poškozené techniky, mlčím o utrpení obětí (neboť téma článku je jiné), tak Vy máte potřebu mi nadávat, že o tom mlčím?
Chováte se stylem „kdo se psa bít, ten hůl si vždycky najde“
Škoda času s člověkem tak nízkého charakteru, jako jste Vy, pane Garguláku.
Už na Vás nebudu reagovat…
Zase michate hrušky s jablky .. vaše příspěvky proti ČD…jsou jednoznačne .to bych ani ze srandy nenapsal že ČD ušetří za etcs protože jde jednotka do šrotu.ta jednotka zachránila v podstatě i cestující …protože je moderní.vase prispevky typu sme zadlužení…ano jsme ale ČD za to opravdu nemůžou.
Dobrá rada … až to „po***ete“ vůči někomu tak jak se Vám to povedlo vůči mě, tak řešením není žvanit okolo. Nýbrž omluvit se.
Zejména omluvit se těm, kdo trpěl skrz onu srpnovou tragédii…
Jestli se ten Gargy neomluví tak to je ale hulvát co? : – D
To je prostě to jednoduche uvažování. CD usetri za instalaci do ETCS 12mega ale ze ted za 100 budou muset sehnat novou jednotku to uz je nad Axelickovo chápání : – D
Pane vy jste hovado
Viz má detailní reakce výše, na pana Gargy… Vůbec nemám důvod proč bych měl litovat těchto mých slov, neboť jsem se ničím neprovinil…
Nemůžu za to, že mi potřebujete něco podsouvat.
Howgh.
Začíná mě docela vytáčet vaše vskutku nadměrné používání slova „vagonek“ společně s vašimi komentáři, které často bývají mimo. Hlavně jeho použití u elektrických/dieselových jednotek, když označení vagon (nebo dle vás „vagonek“) se využívá u tažených železničních vozidel (bez pohonu).
Alexíček Pacholíček je zjevně stižen nějakou duševní poruchou – opakovaně se vyjadřuje, že se svými (dementními) bláboly končí a pak pokračuje …. patologická posedlost zdrobňováním ….
Pane Miroslav Zikmund …. nevšiml jsem si, že byste protestoval proti jiné zdrobnělině = „lokálka“…
Ale zase se od něj člověk dozví zajímavé věci – třeba, že „lokálka“ je zdrobnělina :-)))
A „dopravka“ bude asi zdrobnelina dopravni prumyslovky : – D
Aleš…. lokála, vertikála… no jasně, že lokálka je zdrobnělina.
A slovo „lokala“ znamena jako co?
napsal jsem vám to už jinam….
lokálka aka místní dráha aka Localbahn
mimochodem, takové slovo kutálka je zdrobnělina od čeho? a třeba když ženské, příjmením Wojnarové, budu mluvit jako o Wojnarce (nominativ Wojnarka), tak to také není diminutivum
víte prd o železnici i jazyce
Nemám co bych dodal ohledně ZDROBNĚLIN … vertikála, nikoliv vertikálka. Diagonála, nikoliv diagonálka. Lokála, nikoliv lokálka A pokud jde o železnici… Ano, jsem pouhý pasažér. Akorát sečíst, že 1+1 musí být 2… Tj. za současného nastavení pasažérské železniční dopravy buďto se stanou současní i budoucí cestující naprostou prioritou číslo 1. Anebo pasažérští nádražáci, v současné podobě, skončí. Je nevyhnutelné citelné zdražení jízdného i částečná redukce rozsahu dopravy… Pro naši šestičlennou rodinu bydlící necelých 100 km od spádového Brna bude akceptovatelná mírná redukce rozsahu a zdražení jízdného na zhruba čtyřnásobek současného jízdného, což je reálně splnitelný cíl, pokud se výrazně zvýší… Číst vice »
A jak tím vlakem budete jezdit, když podle vašeho vyjádření, ten vlak bez cedule nedokážete ani najít ?
Vážený pane PvvS, zopakuji, že konkrétně na Vás nebudu reagovat. Neboť jste líný si pročíst celou diskuzi (=reagoval jste pouze na poslední komentář z celého vlákna)…. takže akorát jste mi potřeboval vysvětlovat že se mýlím, když ve skutečnosti já tvrdil co to Vy….
Prostě zachoval jste se jako „LÍNÝ DISKUTER“
Ale copak. nemáte argument na vaše vlastní tvrzení ? A kdy splníte ten slib, že sem nebudete přispívat ? nebo to jste taky nikdy netvrdil ?
To vy jste zachoval jako „LÍNÝ DISKUTER“
A neomluvil jste se.
Howgh
Ale proč bych se měl omlouvat ? Že vy nemáte pravdu (ale to je u vás zcela normální) ?
Pan Axel zije v predatave ze vsechny ty jeho blaboly nekdo cte : – )
Měl byste se přejmenovat na Výkoleja 🙂
Žádné zdobněliny!
Nejen ze nema argument a proto diskuzi staci uplne jinam ale obcas svym prispevkem vyvraci svoje vlastní nazory : – D
To uz jste sliboval tolikrat ze na někoho nebudete reagovat a melete porad … Bohužel
Kolikrát jsem tenhle blabol uz jen četl? Ze vy to tady nepisete poprve co? : – )
Uplne jste ale zapomnel na vas protimluv ze ty penize co nejsou na tu dopravu se pouziji na vystavbu nastupist a prestupnich terminalu … Aby to pak nemel kdo vyuzivat : – D
Ja vim ja vim. Ve vasich ocich je to logicky krok, taky s vasi mazelkou soucitim nebojte : – )
Ano je to pako a ještě si myslí jak je hodně zajímavý
Souhlasím, nejsem bez chyb…. Ale nejsem až takový „tragéd“, jako ti zdejší pasažérští nádražáci, zejména ti odborářští, kteří si představují vyšší dotace jako recept na nezájem cestujících (neboť jsou „odháněni“ nezákaznickým chováním části pasažérských nádražáků).
Jenže vyšší dotace nebudou. Právě naopak. Neboť státní kasa po působení Babiš/“Faltýnek pozdravuje“ je poloprázdná, ba co hůř – státní kasa je velmi silně zadlužená… čili za 5 až 7 let dotace pro poloprázdné vláčky nebude z čeho vyplácet
Tak to abyste už začal hledat místo k parkování..
Ty jsi ten největší tragéd. Jen si to nedokážeš připustit.
A ještě přidávám k patvarům výraz „pasažérský nádražák“. To je nějaký rusizmus? Spisovná, ani hovorová čeština tento výraz nezná.
Připustíme-li , že jsem „tragéd“, tak pouze připomenu, že Vás to nestojí ani korunu… Pasažérští nádražáci stojí z kapes nás všech necelých 20 miliard ročně… a pasažerští nádražáci se chovají, jako kdyby mělo dojít k navýšení dotací
…. jenže ve skutečnosti za 5 až 7 let dotace klesnou, neboť nebude z čeho vyplácet dotace na poloprázdné vláčky, které jsou poloprázdné zejména proto, že někteří pasažérští nádražáci jsou příliš „PYŠNI/SE STYDÍ efektivně nabízet svoji poctivou práci pro solventní cestující…
A ze zrovna za 5-7 let. To zase vyhraje volby AB a bude rozhazovat tak jak se to tvrdi ted nebo je to v necem jiném?
ROFL… exemplář od „Svědků Babišových“
Takze opet bez argumentu. Diky ze se nesnazite vyvratit ze jste mimon : – )
To je jenom vyjadřování dítěte, který nedokáže pochopit, že nebude po jeho.
Zapomnel jste na prazdne autobusy, vystavbu silnic, prispevek na stavebko, důchody, zdravotnictvi atd atd … Ja jen aby to nevypadalo ze jen vlaky nebude zbceho platit
Nejsme ve při.
Ale jsme : – )
Ja konec sveta nevidim jako vy.
Ale jste oba vepři.
Pane Tomáš N…. podělím se o zvídavý dotaz, na který neznám odpověď. A poté možná pochopíte proč pro srozumitelnost píšu to co píšu… RegioNova je „motorový vůz“ nebo „motorová jednotka“ nebo „motorová souprava“? RegioPanter je „elektrický vůz“ nebo „elektrická jednotka“ nebo „elektrická jednotka“? Tj. RegioPanter nemá motor, narozdíl od RegioNovy? Z pohledu cestujících je jim to srdečně jedno = neboť cestující si kupuje jízdenku (a místenku) na sedačku. Cestujícím je srdečně jedno jestli sedačka je v vozu, v řidičáku, v soupravě, v jednotce,… Jediné co musí cestujícího zajímat jsou 2 věci: – jak na nástupišti nastoupit do toho vlaku kam… Číst vice »
I děti ve školce poznají rozdíly v typech vlaku .lokotka má sedacky aha to sem nevedel..
…. Tj. RegioPanter nemá motor, narozdíl od RegioNovy? …
Panter má několik elektro motoru.regionova má dle typu jeden nebo dva motory Tedom , dieslove.jednoduche ,ale to ví i malé děti.Ale souvislosti ve vašich příspěvcích mi unikají…cestujícím je to samozřejmě Šumak.nastopi do vlaku a v cílové destinaci vystoupí,jednoduche.v nějakých 8 ,9 letech sem normálně jezdil k tetě do kromclu sam…
tak proč dieslovým vagonům nádražáci říkají motorové? A elektrovagonům říkají elektrické, jako kdyby byly bez motoru?
A cestujícím to není jedno, neboť např. na nádru v Hodoníně pomůže cestujícímu z Hodonína do Veselí n. Moravou, že hledá vagonek (popř. lokotku) bez parohů, např. typu RegioNova, neboť na této trati chybí „pavučinka nad kolejemi“…
Přesně opět máte pravdu! Zrušit odborné názvy! Všemu na světe říkat tak aby tomu rozuměl každý trouba jako Axelíček. Lékaři budou mít zakázáno používat nejen latinu ale i české názvy nemocí – prostě budou říkat „bebí“ aby tomu kždý rozuměl. Ekonomové budou říkat jen více peněz a méně peněz aby tomu každý rozuměl a zakáže se používat cizí jazyky obecně aby každý rozuměl. Já myslím, že to bude nejlepší. Co se týče železnice tak si hodíme mincí a zrušíme budˇ závislou nebo nezávislou trakci aby cestující nebyli zmateni že nad některýma kolejema jsou dráty a nad jinýma ne. A nedej… Číst vice »
ale tenhle výraz:
vagonek (popř. lokotka) bez parohů
to zatím vede 🙂
A „volantovat“ (autíčko) jste, prosím, si taky dal do TOP10?
Pane, mícháte hrušky s jablky. Předpokládal jsem, že odpovídám nějakému šotouši, či prostě někomu, který se o dopravu zajímá.
Tak moc nechápu, proč do toho taháte běžné cestující. Ti většinou označí cokoliv jako vlak.
A abych vám odpověděl na otázky výše, tak RegioPanter je elektrická jednotka, RegioNova je motorová jednotka. A jednotka je „souprava železničních vozů schopná vyvíjet tažnou sílu na obvodu kol“.
Odpověď na tyto otázky lze během chvíle najít na internetu, např. na Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorová_jednotka_814
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrická_jednotka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorová_jednotka
Jak prosté, že?
Jak prosté je pochopit, že zastávám pohled cestujících… A těm je opravdu srdečně jedno jakýsi úzus o nesrozumitelné terminologii určené pro pár tisíc kusů železniční techniky, když např. autíček v ČR jsou miliony… Např. v Břeclavi, kde těsně vedle sebe je vlakový i autobusový nádr i taxi místo a neformální K+R, tak je opravdu naprosto směšné nazývat vozem, něco co je nakolejích a vypadá to vizuálně zcela odlišně od vozidel která jsou těsně vedle vagonků na silnicích (autubusky, autíčka)…. A pohled cestujících je o to důležitější, neboť malý zájem cestujících je tím hlavním problém pasažérských nádražáků, kteří přežívají jen a… Číst vice »
Presne tak!
Nechapu proc nemohou dopravci napriklad oznacit vozy cisly a v tech vozech oznacit zase cisly ty sedačky. Vždyť by to bylo tak jednoduché. Divim se ze to nikoho nenapadlo.
Misto toho posloucham vzdy na přepážce od pani jakysi popis kam si mam jit sednout a pouziva slova jako netrakcni souprava nebo vlozeny vuz a když jede panter tak mi do toho jeste zamota trakcni podvozky … : – D
Vy jeden vagónku. Uvědomujete si vůbec, že dva chlapi odešli normálně do práce a domů už se nikdy nevrátí?
Viz má detailní reakce výše, na pana Gargy… Vůbec nemám důvod proč bych měl litovat těchto mých slov, neboť jsem se ničím neprovinil…
Nemůžu za to, že mi potřebujete něco podsouvat.
Howgh.
čekají na vás, až jim ho tam namontujete
já mu ten vagonek narvu do prdele na štorc i s autobuskem
Důvod?
Gwann – nerozumím Vám. Přece tento RegioShark nebude funkční = nebude potřeboba domontovovávat ETCS do tohoto konkrétního dieslvagonku 844.006.
A RegioSharky dle rámcové smlouvy z letoška = dodávané někdy v příštích letech už ETCS by měly mít zabudovány
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/
Nemohl by prosím být toto jeden z posledních Axelových komentářů (plevelících, mimomísových a provokativních) na tomto webu?
Dovolím si ponechat svůj názor. Neboť jsem se vyjadřoval k obsahu samotného článku… Jestli Vám připadá málo těch 12,65 milionu na kolik matematicky vychází rozpočítaná částka pro AŽD za ETCS, tak patrně jste nečetl článek. Neboť článek byl o ekonomickém pohledu na poškozenou techniku … cituji z článku: „Jednotka je poškozená natolik, že by se oprava již nevyplatila,“ … „Zcela zničená polovina jednotky bude sešrotována poté, co z ní technici vymontují všechny upotřebitelné díly. Druhá polovina zůstane zatím jako zásobárna komponentů.“ Pane Twix, z mé strany nešlo ani o „plevelení“ (neboť jsem se vyjádřil k tématu článku). a ani o… Číst vice »
Byla na tom místě i funkční traťovka ETCS?
Tomu příliš nerozumím. Neboť nepřepokládám, že při srpnové tragédii by dieselvagonek RegioShark firmy ČD už byl vybaven ETCS, neboť vyhodnocení soutěže na dodávku ETCS bylo ukončeno o pár týdnů dřív = někdy v červnu či v červenci
https://zdopravy.cz/etcs-do-regiosharku-doda-azd-praha-jednotka-vyjde-na-1265-milionu-korun-87393/
dobrotive nebe…
googlit umíte.
tak si zkuste najít zda a kdy byla uzavřena smlouva a jaká je doba plnění smlouvy.
ono vás to možná překvapí, ale azd nebude mít palubní jednotky na skladě (mimo jiné je nevyrábí) a po provedení první instalace to půjde na zkoušky/schvaleni na okruh. zda budou s montáží dalších čekat na schválení by tipoval. a pak každé vozidlo si nejspíš projde vlastním prozkousenim, ale určitě daleko méně podrobným než úvodní schválení. detaily jistě dodá někdo orientovanejsi.
to vše je postupný proces na několik let.
ne na měsíc od ukončeni soutěže…
Gwann: Vždyť jo, a o tom jsem psal… že kvůli vyřazení po havárii se do tohoto konkrétního vagonku nebude domontovávat ETCS za v průměru 12,65 milionu Kč….
A pak se spustil zdejší „povyk na návsi“, kdy cosi kdosi mi potřeboval podsouvat….
810 neni nikdy dost : – D
modre vnimani ekonomiky provozu… je vskutku inovativni.
tomu příliš nerozumím… Do zánovního RegioShark1 se za drahé peníze mělo montovat ETCS = kvůli havárii se montáž neprovede a aspoň na tom se ušetří… jinak by škoda kvůli havárii byla výrazně vyšší.
A nesouhlasíte, že pasažérská ČD použije staré vagonky pro „škatula, škatula, hýbejte se“, aby zajistila nějaký náhradní dieselvagonek namísto vyřazeného do doby vyřešení, např. formou dodání zbrusu nového dieslvagonku?
Vždyť takto se ČD chová dost často…
Nemá to ještě čtvrtou nepřímou oběť? Někde psali, že na to konto spáchal sebevraždu přítel ženy, která ve vlaku zemřela. Jestli je to pravda, tak je to hodně smutný
Ty nepřímé oběti nehod se špatně evidují a ač jde o hodně smutnou záležitost, tak by se jako oběť nehody v oficiálních statistikách považovat neměl.
Nenašel jsem nic jiného, než že se o sebevraždu pokusil – léky a alkohol. V nemocnici byl následně v stabilizovaném stavu, další info zřejmě není.
Btw když už řešíme bulvár, tak ten přítel byl dle Deníku dříve odsouzen za fyzické útoky na sousedy (házel dlažební kostky) a vyhrožování jim smrtí…
Křišťálová kole co?
Tak jestli ho nevzali ani v Áčkách…
100% nehavarované..
to možná jen někdo odřel na parkovišti..
Oni to nevzali ani v Parsu. A to tam umějí ze dvou vozidel vyrobit jeden motorák.
Celkem by mě zajímalo, zda dojde třeba k objednání nějaké nové jednotky, nebo se prostě jen sníží počet záloh?
Mě by zajímalo, jestli jsou případné ztráty jednotek nějak ošetřené ve smlouvách s objednateli.
Proč by měli být? Jak si dopravce sežene dostatek provozních jednotek objednatele nezajímá, má za to zaplaceno.
Jsou, je tam pokuta tuším 10.000 denně po uplynutí 9 měsíců, dopravce si má sehnat náhradní vozidlo
Jenže na to by musel vypisovat výběrové řízení … ledaže by měl v základní smlouvě nějakou „opční doložku“ pro podobné případy ….
To je věc dopravce, jak si vozidlo sežene. Vesměs smlouvy nezakazují dávat lepší než domluvené vozidlo, svého času jezdily 680 místo béček jako rychlíky Praha Děčín.
Ale proč by to dopravce dělal, nasazovat lepší vozidlo, než mu objednavatel zaplatí?
Ty 680 tam jezdily snad jen v době pořízení, a jen pár jízd, jako ukázkových.
proc by to delal? treba proto, ze jine vyhovujici nema?
Ve zkusebnim provozu … A to v dobe kdy o nejeke liberalizaci nemel nikdo ani tušení.
Pokud se nepletu, tak 2 jednotky neměly vyloženě přiřazený výkony a byly asi jako záloha (minimálně se o tom kdysi vedly rozsáhlé diskuze na k-reportu). Navíc, díky novým 4 Panterům mezi KV a Plzní jsou asi nějaký žraloci navíc, protože nějaký výkony dřív jezdily místo těch zmíněných Panterů a díky tomu proběhla i redukce Os vlaků mezi (ML,) Chebem a KV. Takže bych možná řekl, že záloh je i teď víc a je asi i větší šance, že na Domažlice nebude jezdit klasická souprava s Béčkama, ale můžu kecat. Budu rád, když mě někdo opraví 🙂
Dva páry klasik na Domažlice zůstávají zachovány.
844.066? České dráhy mají více než 66 žraloků?
006, díky za upozornění.
Proč, když můžou mít od každého typu pár nekompatibilních kusů.
7 pendolin, 7 railjetů, ty 680 se nedají kuplovat.
471 tolik že nestačí ani na PID (takže po rozpadu posledních 451 jezdily na S49 Regionovy, na S7 jezdí bmto, dispečerka v lepším případě taky staré patro).
471 je málo , údajně se mají stáhnout z ovy.railjety se mnely koupit…víme na čem to skončilo.680 je pendolino a má automatické spřáhlo jako všechny moderní El jednotky.
Ano je jich málo, protože nějaká strategie nákupu vozidel s výhledem nárustu TP ve formě „opční doložky“ na neupřesněný počet vozidel (obejde se potřeba VŘ) u ČD a.s. dlouhá desetiletí neexistuje – viz 7 „italských“ krámů majících podle vize z roku 1996 v počtu 10 „hoblovat“ trať mezi Berlínem, Prahou a Vídní ….
Já nevím na čem RJ skončilo.
680 sice má automatické spřáhlo a vzdechlina se dá odtáhnout ale prakticky jim nefunguje propojení software. Některý rok se dělaly posily zdvojením, místo soupravy ze dvou jednotek jely následy.
Na S7 nejezdí Bmto, ale Bdmteeo²⁹⁶
Tak to je ještě horší.
V čem prosím?
680 se dají kuplovat.
Ale ještě se to nikdo neodvážil udělat.
A proč by to dělal ….
pendolin mělo být víc. pro velký uspech se pak snížil počet (aby se to vůbec dodalo…). více railjetu zářízl tuším ministr Žák.
proč se nekoupilo více 471…možná TSI?
prostě chronická zastaralost obozu CSD se stále nepodařilo vyresit. a politický způsob řízení drah tomu taky nepomáhá…
připomenu jeden zvažovaný plán = že ČD odkoupí polopříbuzné elektrovagonky ze Švýcarska (Cisalpino)…. Nakonec jejich osudem bylo sešrotování (plus jeden kousek pro muzeum)
https://zdopravy.cz/trenitalia-ukoncila-provoz-pendolin-etr-470-jezdit-budou-v-recku-70642/
To nejsou elektrovagonky
cisalpino vyřazené pro velkou nespolehlivost ve švýcarsku.
a na 3kV DC / 15kV 16 2/3 Hz AC.
s tím u nás uděláte fakt díru do světa…jak leoš se svýma pohrebnima salinama