RegioShark ze srpnové srážky vlaků u Domažlic se do provozu nevrátí. ČD ho využijí na díly

Motorová jednotka 844 RegioShark po srážce vlaků u Domažlic. Foto: Správa železnicMotorová jednotka 844 RegioShark po srážce vlaků u Domažlic. Foto: Správa železnic

Podle dopravce by se již nevyplatilo jednotku opravit.

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

Tak mne po těch několika smrtelných zraněních strojvůdců napadá: automobily se zkoušejí při vývoji na čelní nárazy a mají složitě konstruované deformační zóny, aby byly co nejlépe chráněny osoby uvnitř. Jak je to s vlaky? Mají také něco takového? Když vidím tu fotku s totálně zmačkaným stanovištěm strojvůdce, tak o tom pochybuju. Troufám si dokonce (laicky) říct, že bych měl strach si sednout do stroje, který se může v rychlosti 120-160 km, čelně střetnout s nějakou překážkou.

Vbb

Mají, je to třeba důvod, proč se už nesmějí vyrábět Taurusy a muselo se přejít na Vectrony.
Klíčové slovo: TSI Crash.

Vapch

Reaguji na vaši poslední větu: Jezdíte autem? Ukažte mi, které auto se testuje na plný čelní střet v rychlosti 120-160km/h…
Pesa má jednu z nejlepších deformačních zón. Podobně jako v automobilismu se řeší střet v rychlosti cca 50km/h. Viděl jsem video Pesy při crashtestu do pevné překážky v rychlosti 30 km/h. Ochrana strojvedoucího skvělá – zcela na konci nátazu se jen sedadlo mírně naklonilo vpřed a zpět, jinak byl prostor strojvedoucího prakticky netknutý…

Bmo

Čert vem nějaký motorák, který stejně není nic moc. Ale co ta mrtvá osoba a ti zranění, že…
A mimochodem, dnes opět se mi (po dvou letech) nepodařilo sehnat nový JŘ na příští rok. Prý v PONTu dostali pár kusů, které byly hned pryč. To je neuvěřitelné, v tržním hospodářství a nedostane se na každého!

Bmo

Vlastně tři osoby tam zahynuly.

Dalibor

Na jízdní řád se vykašli. Stáhni si do mobilu Můj vlak, a máš to tam taky. A aktuální, bez nebezpečí zastaralosti.

bkv

> a nedostane se na každého
To jako měli počítat s jedním výtiskem na každého obyvatele ČR? A co když si JŘ koupí cizinec?

Miroslav Zikmund

Do „šmelcu“ půjde i Herkules, stále stojí v Taus …

Alex

Není už pryč?

zdenek

Mohli nechat. Pokud to jinde bóchnó ještě z druhé strany..:-)

PvvS

Jestli je poškozenej kloub, tak to stejně nepůjde použít.

Axel

No jo, ušetřili 12,65 milionu za ETCS… a volných dieslvagonků typu 810 mají dost.

Gargy

Vypatlanec co? Fira tam zařval..

Jiří Kocurek

Zařvali tam oba, i ten, co nepochybil. Nějaký zabezpečovač by to chtělo…

Gargy

Já to vím..a představte si že sem dokonce z regiosharkem mnel tu čest..takže je tam zabezpečovač mirel.

Arnošt

Jenže mezi Domažlicemi a Stodem není traťová část vlakového zabezpečovače…

Jiří Kocurek

Chyba nenastala v tom Regisharku, ale úplně jinde, na stanovišti protijedoucího Herkula. Ten projel stůj a vůbec nebrzdil.

Axel

Pane Gargy… dovolím si nesouhlasit s Vaším názorem…. a) nevyjadřoval jsem k samotné tragédii. b) komentoval jsem obsah článku který je o následcích tragédie na samotnou TECHNIKU… povšimněte si, že odstraňování poškození techniky je tématem článku, nikoliv zranění, utrpení, invalidita a vůbec všechno co souvisí s dopadem tragédie na LIDSKÉ ŽIVOTY c) připomenu, že když došlo k jiné tragédii, a já – dle mého kultivovaně – jsem vyjádřil soustrast, tak obrovská spousta zdejších diskutérů mi nadávala…. I toto – mé zklamání z lidské ubohosti, malosti některých zdejších diskutérů – bylo jedním z důvodů proč jsem se nevyjadřoval k tragédii která… Číst vice »

Gargy

Vulgaritou..myslím že ne.vase komentáře jsou opravdu mimo .

Axel

Ale samozřejmě, že v tomto případě jste se zachoval vulgárně pane Gargy…. Zneužívat památku obětí srpnové tragédie, jen k tomu, abyste mi mohl nadávat za něco co jsem nespáchal…

Nepřeju Vám, aby se k Vám někdo choval tak jak se chováte Vy.

Gargy

Vy opravdu otočíte všechno…je vidět že jste nic nepochopil.

Axel

Aha, takže když se u Břeclavi stala tragédie a já jsem vyjádřil soustrast, tak mi bylo nadáváno (a Vy jste v oné diskuzi sice diskutoval, ale k onomu nadávání jste mlčel)…

A když já o několik měsíců po srpnové tragédii, k článku o řešení poškozené techniky, mlčím o utrpení obětí (neboť téma článku je jiné), tak Vy máte potřebu mi nadávat, že o tom mlčím?

Chováte se stylem „kdo se psa bít, ten hůl si vždycky najde“

Škoda času s člověkem tak nízkého charakteru, jako jste Vy, pane Garguláku.

Už na Vás nebudu reagovat…

Gargy

Zase michate hrušky s jablky .. vaše příspěvky proti ČD…jsou jednoznačne .to bych ani ze srandy nenapsal že ČD ušetří za etcs protože jde jednotka do šrotu.ta jednotka zachránila v podstatě i cestující …protože je moderní.vase prispevky typu sme zadlužení…ano jsme ale ČD za to opravdu nemůžou.

Axel

Dobrá rada … až to „po***ete“ vůči někomu tak jak se Vám to povedlo vůči mě, tak řešením není žvanit okolo. Nýbrž omluvit se.

Axel

Zejména omluvit se těm, kdo trpěl skrz onu srpnovou tragédii…

Výkolejka

Jestli se ten Gargy neomluví tak to je ale hulvát co? : – D

Výkolejka

To je prostě to jednoduche uvažování. CD usetri za instalaci do ETCS 12mega ale ze ted za 100 budou muset sehnat novou jednotku to uz je nad Axelickovo chápání : – D

BUZERANT

Pane vy jste hovado

Axel

Viz má detailní reakce výše, na pana Gargy… Vůbec nemám důvod proč bych měl litovat těchto mých slov, neboť jsem se ničím neprovinil…

Nemůžu za to, že mi potřebujete něco podsouvat.

Howgh.

Tomáš N.

Začíná mě docela vytáčet vaše vskutku nadměrné používání slova „vagonek“ společně s vašimi komentáři, které často bývají mimo. Hlavně jeho použití u elektrických/dieselových jednotek, když označení vagon (nebo dle vás „vagonek“) se využívá u tažených železničních vozidel (bez pohonu).

Miroslav Zikmund

Alexíček Pacholíček je zjevně stižen nějakou duševní poruchou – opakovaně se vyjadřuje, že se svými (dementními) bláboly končí a pak pokračuje …. patologická posedlost zdrobňováním ….

Axel

Pane Miroslav Zikmund …. nevšiml jsem si, že byste protestoval proti jiné zdrobnělině = „lokálka“…

Aleš

Ale zase se od něj člověk dozví zajímavé věci – třeba, že „lokálka“ je zdrobnělina :-)))

Výkolejka

A „dopravka“ bude asi zdrobnelina dopravni prumyslovky : – D

Axel

Aleš…. lokála, vertikála… no jasně, že lokálka je zdrobnělina.

Výkolejka

A slovo „lokala“ znamena jako co?

Gwann

napsal jsem vám to už jinam….

lokálka aka místní dráha aka Localbahn

mimochodem, takové slovo kutálka je zdrobnělina od čeho? a třeba když ženské, příjmením Wojnarové, budu mluvit jako o Wojnarce (nominativ Wojnarka), tak to také není diminutivum

víte prd o železnici i jazyce

Axel

Nemám co bych dodal ohledně ZDROBNĚLIN … vertikála, nikoliv vertikálka. Diagonála, nikoliv diagonálka. Lokála, nikoliv lokálka A pokud jde o železnici… Ano, jsem pouhý pasažér. Akorát sečíst, že 1+1 musí být 2… Tj. za současného nastavení pasažérské železniční dopravy buďto se stanou současní i budoucí cestující naprostou prioritou číslo 1. Anebo pasažérští nádražáci, v současné podobě, skončí. Je nevyhnutelné citelné zdražení jízdného i částečná redukce rozsahu dopravy… Pro naši šestičlennou rodinu bydlící necelých 100 km od spádového Brna bude akceptovatelná mírná redukce rozsahu a zdražení jízdného na zhruba čtyřnásobek současného jízdného, což je reálně splnitelný cíl, pokud se výrazně zvýší… Číst vice »

PvvS

A jak tím vlakem budete jezdit, když podle vašeho vyjádření, ten vlak bez cedule nedokážete ani najít ?

Axel

Vážený pane PvvS, zopakuji, že konkrétně na Vás nebudu reagovat. Neboť jste líný si pročíst celou diskuzi (=reagoval jste pouze na poslední komentář z celého vlákna)…. takže akorát jste mi potřeboval vysvětlovat že se mýlím, když ve skutečnosti já tvrdil co to Vy….

Prostě zachoval jste se jako „LÍNÝ DISKUTER“

PvvS

Ale copak. nemáte argument na vaše vlastní tvrzení ? A kdy splníte ten slib, že sem nebudete přispívat ? nebo to jste taky nikdy netvrdil ?

Axel

To vy jste zachoval jako „LÍNÝ DISKUTER“

A neomluvil jste se.

Howgh

PvvS

Ale proč bych se měl omlouvat ? Že vy nemáte pravdu (ale to je u vás zcela normální) ?

Výkolejka

Pan Axel zije v predatave ze vsechny ty jeho blaboly nekdo cte : – )

Vbb

Měl byste se přejmenovat na Výkoleja 🙂
Žádné zdobněliny!

Výkolejka

Nejen ze nema argument a proto diskuzi staci uplne jinam ale obcas svym prispevkem vyvraci svoje vlastní nazory : – D

Výkolejka

To uz jste sliboval tolikrat ze na někoho nebudete reagovat a melete porad … Bohužel

Výkolejka

Kolikrát jsem tenhle blabol uz jen četl? Ze vy to tady nepisete poprve co? : – )
Uplne jste ale zapomnel na vas protimluv ze ty penize co nejsou na tu dopravu se pouziji na vystavbu nastupist a prestupnich terminalu … Aby to pak nemel kdo vyuzivat : – D
Ja vim ja vim. Ve vasich ocich je to logicky krok, taky s vasi mazelkou soucitim nebojte : – )

Marty

Ano je to pako a ještě si myslí jak je hodně zajímavý

Axel

Souhlasím, nejsem bez chyb…. Ale nejsem až takový „tragéd“, jako ti zdejší pasažérští nádražáci, zejména ti odborářští, kteří si představují vyšší dotace jako recept na nezájem cestujících (neboť jsou „odháněni“ nezákaznickým chováním části pasažérských nádražáků).

Jenže vyšší dotace nebudou. Právě naopak. Neboť státní kasa po působení Babiš/“Faltýnek pozdravuje“ je poloprázdná, ba co hůř – státní kasa je velmi silně zadlužená… čili za 5 až 7 let dotace pro poloprázdné vláčky nebude z čeho vyplácet

PvvS

Tak to abyste už začal hledat místo k parkování..

MHD

Ty jsi ten největší tragéd. Jen si to nedokážeš připustit.
A ještě přidávám k patvarům výraz „pasažérský nádražák“. To je nějaký rusizmus? Spisovná, ani hovorová čeština tento výraz nezná.

Axel

Připustíme-li , že jsem „tragéd“, tak pouze připomenu, že Vás to nestojí ani korunu… Pasažérští nádražáci stojí z kapes nás všech necelých 20 miliard ročně… a pasažerští nádražáci se chovají, jako kdyby mělo dojít k navýšení dotací

…. jenže ve skutečnosti za 5 až 7 let dotace klesnou, neboť nebude z čeho vyplácet dotace na poloprázdné vláčky, které jsou poloprázdné zejména proto, že někteří pasažérští nádražáci jsou příliš „PYŠNI/SE STYDÍ efektivně nabízet svoji poctivou práci pro solventní cestující…

Výkolejka

A ze zrovna za 5-7 let. To zase vyhraje volby AB a bude rozhazovat tak jak se to tvrdi ted nebo je to v necem jiném?

Axel

ROFL… exemplář od „Svědků Babišových“

Výkolejka

Takze opet bez argumentu. Diky ze se nesnazite vyvratit ze jste mimon : – )

PvvS

To je jenom vyjadřování dítěte, který nedokáže pochopit, že nebude po jeho.

Výkolejka

Zapomnel jste na prazdne autobusy, vystavbu silnic, prispevek na stavebko, důchody, zdravotnictvi atd atd … Ja jen aby to nevypadalo ze jen vlaky nebude zbceho platit

Axel

Nejsme ve při.

Výkolejka

Ale jsme : – )
Ja konec sveta nevidim jako vy.

Bmo

Ale jste oba vepři.

Axel

Pane Tomáš N…. podělím se o zvídavý dotaz, na který neznám odpověď. A poté možná pochopíte proč pro srozumitelnost píšu to co píšu… RegioNova je „motorový vůz“ nebo „motorová jednotka“ nebo „motorová souprava“? RegioPanter je „elektrický vůz“ nebo „elektrická jednotka“ nebo „elektrická jednotka“? Tj. RegioPanter nemá motor, narozdíl od RegioNovy? Z pohledu cestujících je jim to srdečně jedno = neboť cestující si kupuje jízdenku (a místenku) na sedačku. Cestujícím je srdečně jedno jestli sedačka je v vozu, v řidičáku, v soupravě, v jednotce,… Jediné co musí cestujícího zajímat jsou 2 věci: – jak na nástupišti nastoupit do toho vlaku kam… Číst vice »

Gargy

I děti ve školce poznají rozdíly v typech vlaku .lokotka má sedacky aha to sem nevedel..

Axel

…. Tj. RegioPanter nemá motor, narozdíl od RegioNovy? …

Gargy

Panter má několik elektro motoru.regionova má dle typu jeden nebo dva motory Tedom , dieslove.jednoduche ,ale to ví i malé děti.Ale souvislosti ve vašich příspěvcích mi unikají…cestujícím je to samozřejmě Šumak.nastopi do vlaku a v cílové destinaci vystoupí,jednoduche.v nějakých 8 ,9 letech sem normálně jezdil k tetě do kromclu sam…

Axel

tak proč dieslovým vagonům nádražáci říkají motorové? A elektrovagonům říkají elektrické, jako kdyby byly bez motoru?

A cestujícím to není jedno, neboť např. na nádru v Hodoníně pomůže cestujícímu z Hodonína do Veselí n. Moravou, že hledá vagonek (popř. lokotku) bez parohů, např. typu RegioNova, neboť na této trati chybí „pavučinka nad kolejemi“…

Výkolejka

Přesně opět máte pravdu! Zrušit odborné názvy! Všemu na světe říkat tak aby tomu rozuměl každý trouba jako Axelíček. Lékaři budou mít zakázáno používat nejen latinu ale i české názvy nemocí – prostě budou říkat „bebí“ aby tomu kždý rozuměl. Ekonomové budou říkat jen více peněz a méně peněz aby tomu každý rozuměl a zakáže se používat cizí jazyky obecně aby každý rozuměl. Já myslím, že to bude nejlepší. Co se týče železnice tak si hodíme mincí a zrušíme budˇ závislou nebo nezávislou trakci aby cestující nebyli zmateni že nad některýma kolejema jsou dráty a nad jinýma ne. A nedej… Číst vice »

Gwann

ale tenhle výraz:

vagonek (popř. lokotka) bez parohů

to zatím vede 🙂

Axel

A „volantovat“ (autíčko) jste, prosím, si taky dal do TOP10?

Tomáš N.

Pane, mícháte hrušky s jablky. Předpokládal jsem, že odpovídám nějakému šotouši, či prostě někomu, který se o dopravu zajímá.
Tak moc nechápu, proč do toho taháte běžné cestující. Ti většinou označí cokoliv jako vlak.

A abych vám odpověděl na otázky výše, tak RegioPanter je elektrická jednotka, RegioNova je motorová jednotka. A jednotka je „souprava železničních vozů schopná vyvíjet tažnou sílu na obvodu kol“.

Odpověď na tyto otázky lze během chvíle najít na internetu, např. na Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorová_jednotka_814
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrická_jednotka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorová_jednotka

Jak prosté, že?

Axel

Jak prosté je pochopit, že zastávám pohled cestujících… A těm je opravdu srdečně jedno jakýsi úzus o nesrozumitelné terminologii určené pro pár tisíc kusů železniční techniky, když např. autíček v ČR jsou miliony… Např. v Břeclavi, kde těsně vedle sebe je vlakový i autobusový nádr i taxi místo a neformální K+R, tak je opravdu naprosto směšné nazývat vozem, něco co je nakolejích a vypadá to vizuálně zcela odlišně od vozidel která jsou těsně vedle vagonků na silnicích (autubusky, autíčka)…. A pohled cestujících je o to důležitější, neboť malý zájem cestujících je tím hlavním problém pasažérských nádražáků, kteří přežívají jen a… Číst vice »

Výkolejka

Presne tak!
Nechapu proc nemohou dopravci napriklad oznacit vozy cisly a v tech vozech oznacit zase cisly ty sedačky. Vždyť by to bylo tak jednoduché. Divim se ze to nikoho nenapadlo.
Misto toho posloucham vzdy na přepážce od pani jakysi popis kam si mam jit sednout a pouziva slova jako netrakcni souprava nebo vlozeny vuz a když jede panter tak mi do toho jeste zamota trakcni podvozky … : – D

Pája

Vy jeden vagónku. Uvědomujete si vůbec, že dva chlapi odešli normálně do práce a domů už se nikdy nevrátí?

Axel

Viz má detailní reakce výše, na pana Gargy… Vůbec nemám důvod proč bych měl litovat těchto mých slov, neboť jsem se ničím neprovinil…

Nemůžu za to, že mi potřebujete něco podsouvat.

Howgh.

Gwann

čekají na vás, až jim ho tam namontujete

já nejsem já

já mu ten vagonek narvu do prdele na štorc i s autobuskem

Axel

Důvod?

Axel

Gwann – nerozumím Vám. Přece tento RegioShark nebude funkční = nebude potřeboba domontovovávat ETCS do tohoto konkrétního dieslvagonku 844.006.

A RegioSharky dle rámcové smlouvy z letoška = dodávané někdy v příštích letech už ETCS by měly mít zabudovány
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/

Twix

Nemohl by prosím být toto jeden z posledních Axelových komentářů (plevelících, mimomísových a provokativních) na tomto webu?

Axel

Dovolím si ponechat svůj názor. Neboť jsem se vyjadřoval k obsahu samotného článku… Jestli Vám připadá málo těch 12,65 milionu na kolik matematicky vychází rozpočítaná částka pro AŽD za ETCS, tak patrně jste nečetl článek. Neboť článek byl o ekonomickém pohledu na poškozenou techniku … cituji z článku: „Jednotka je poškozená natolik, že by se oprava již nevyplatila,“ … „Zcela zničená polovina jednotky bude sešrotována poté, co z ní technici vymontují všechny upotřebitelné díly. Druhá polovina zůstane zatím jako zásobárna komponentů.“ Pane Twix, z mé strany nešlo ani o „plevelení“ (neboť jsem se vyjádřil k tématu článku). a ani o… Číst vice »

Leinad

Byla na tom místě i funkční traťovka ETCS?

Axel

Tomu příliš nerozumím. Neboť nepřepokládám, že při srpnové tragédii by dieselvagonek RegioShark firmy ČD už byl vybaven ETCS, neboť vyhodnocení soutěže na dodávku ETCS bylo ukončeno o pár týdnů dřív = někdy v červnu či v červenci

https://zdopravy.cz/etcs-do-regiosharku-doda-azd-praha-jednotka-vyjde-na-1265-milionu-korun-87393/

Gwann

dobrotive nebe…

googlit umíte.
tak si zkuste najít zda a kdy byla uzavřena smlouva a jaká je doba plnění smlouvy.

ono vás to možná překvapí, ale azd nebude mít palubní jednotky na skladě (mimo jiné je nevyrábí) a po provedení první instalace to půjde na zkoušky/schvaleni na okruh. zda budou s montáží dalších čekat na schválení by tipoval. a pak každé vozidlo si nejspíš projde vlastním prozkousenim, ale určitě daleko méně podrobným než úvodní schválení. detaily jistě dodá někdo orientovanejsi.

to vše je postupný proces na několik let.

ne na měsíc od ukončeni soutěže…

Axel

Gwann: Vždyť jo, a o tom jsem psal… že kvůli vyřazení po havárii se do tohoto konkrétního vagonku nebude domontovávat ETCS za v průměru 12,65 milionu Kč….

A pak se spustil zdejší „povyk na návsi“, kdy cosi kdosi mi potřeboval podsouvat….

Výkolejka

810 neni nikdy dost : – D

Air Traveller

modre vnimani ekonomiky provozu… je vskutku inovativni.

Axel

tomu příliš nerozumím… Do zánovního RegioShark1 se za drahé peníze mělo montovat ETCS = kvůli havárii se montáž neprovede a aspoň na tom se ušetří… jinak by škoda kvůli havárii byla výrazně vyšší.

A nesouhlasíte, že pasažérská ČD použije staré vagonky pro „škatula, škatula, hýbejte se“, aby zajistila nějaký náhradní dieselvagonek namísto vyřazeného do doby vyřešení, např. formou dodání zbrusu nového dieslvagonku?
Vždyť takto se ČD chová dost často…

Ten_z_Biliny

Nemá to ještě čtvrtou nepřímou oběť? Někde psali, že na to konto spáchal sebevraždu přítel ženy, která ve vlaku zemřela. Jestli je to pravda, tak je to hodně smutný

_Pavel_

Ty nepřímé oběti nehod se špatně evidují a ač jde o hodně smutnou záležitost, tak by se jako oběť nehody v oficiálních statistikách považovat neměl.

SaulGoodman

Nenašel jsem nic jiného, než že se o sebevraždu pokusil – léky a alkohol. V nemocnici byl následně v stabilizovaném stavu, další info zřejmě není.

Btw když už řešíme bulvár, tak ten přítel byl dle Deníku dříve odsouzen za fyzické útoky na sousedy (házel dlažební kostky) a vyhrožování jim smrtí…

BND 30

Tak jestli ho nevzali ani v Áčkách…

zdenek

100% nehavarované..

zdenek

to možná jen někdo odřel na parkovišti..

Jiří Kocurek

Oni to nevzali ani v Parsu. A to tam umějí ze dvou vozidel vyrobit jeden motorák.

Dopravák

Celkem by mě zajímalo, zda dojde třeba k objednání nějaké nové jednotky, nebo se prostě jen sníží počet záloh?

Ondra

Mě by zajímalo, jestli jsou případné ztráty jednotek nějak ošetřené ve smlouvách s objednateli.

rozinka

Proč by měli být? Jak si dopravce sežene dostatek provozních jednotek objednatele nezajímá, má za to zaplaceno.

Jméno*

Jsou, je tam pokuta tuším 10.000 denně po uplynutí 9 měsíců, dopravce si má sehnat náhradní vozidlo

Miroslav Zikmund

Jenže na to by musel vypisovat výběrové řízení … ledaže by měl v základní smlouvě nějakou „opční doložku“ pro podobné případy ….

Leinad

To je věc dopravce, jak si vozidlo sežene. Vesměs smlouvy nezakazují dávat lepší než domluvené vozidlo, svého času jezdily 680 místo béček jako rychlíky Praha Děčín.

Dominik

Ale proč by to dopravce dělal, nasazovat lepší vozidlo, než mu objednavatel zaplatí?
Ty 680 tam jezdily snad jen v době pořízení, a jen pár jízd, jako ukázkových.

Air Traveller

proc by to delal? treba proto, ze jine vyhovujici nema?

Výkolejka

Ve zkusebnim provozu … A to v dobe kdy o nejeke liberalizaci nemel nikdo ani tušení.

Josef22

Pokud se nepletu, tak 2 jednotky neměly vyloženě přiřazený výkony a byly asi jako záloha (minimálně se o tom kdysi vedly rozsáhlé diskuze na k-reportu). Navíc, díky novým 4 Panterům mezi KV a Plzní jsou asi nějaký žraloci navíc, protože nějaký výkony dřív jezdily místo těch zmíněných Panterů a díky tomu proběhla i redukce Os vlaků mezi (ML,) Chebem a KV. Takže bych možná řekl, že záloh je i teď víc a je asi i větší šance, že na Domažlice nebude jezdit klasická souprava s Béčkama, ale můžu kecat. Budu rád, když mě někdo opraví 🙂

Kubrt

Dva páry klasik na Domažlice zůstávají zachovány.

Robil

844.066? České dráhy mají více než 66 žraloků?

Leinad

Proč, když můžou mít od každého typu pár nekompatibilních kusů.
7 pendolin, 7 railjetů, ty 680 se nedají kuplovat.
471 tolik že nestačí ani na PID (takže po rozpadu posledních 451 jezdily na S49 Regionovy, na S7 jezdí bmto, dispečerka v lepším případě taky staré patro).

Gargy

471 je málo , údajně se mají stáhnout z ovy.railjety se mnely koupit…víme na čem to skončilo.680 je pendolino a má automatické spřáhlo jako všechny moderní El jednotky.

Miroslav Zikmund

Ano je jich málo, protože nějaká strategie nákupu vozidel s výhledem nárustu TP ve formě „opční doložky“ na neupřesněný počet vozidel (obejde se potřeba VŘ) u ČD a.s. dlouhá desetiletí neexistuje – viz 7 „italských“ krámů majících podle vize z roku 1996 v počtu 10 „hoblovat“ trať mezi Berlínem, Prahou a Vídní ….

Leinad

Já nevím na čem RJ skončilo.
680 sice má automatické spřáhlo a vzdechlina se dá odtáhnout ale prakticky jim nefunguje propojení software. Některý rok se dělaly posily zdvojením, místo soupravy ze dvou jednotek jely následy.

Jelen

Na S7 nejezdí Bmto, ale Bdmteeo²⁹⁶

Jiří Kocurek

Tak to je ještě horší.

Jussi

V čem prosím?

Jenda-71

680 se dají kuplovat.

Vašek

Ale ještě se to nikdo neodvážil udělat.

Miroslav Zikmund

A proč by to dělal ….

Gwann

pendolin mělo být víc. pro velký uspech se pak snížil počet (aby se to vůbec dodalo…). více railjetu zářízl tuším ministr Žák.

proč se nekoupilo více 471…možná TSI?

prostě chronická zastaralost obozu CSD se stále nepodařilo vyresit. a politický způsob řízení drah tomu taky nepomáhá…

Axel

připomenu jeden zvažovaný plán = že ČD odkoupí polopříbuzné elektrovagonky ze Švýcarska (Cisalpino)…. Nakonec jejich osudem bylo sešrotování (plus jeden kousek pro muzeum)

https://zdopravy.cz/trenitalia-ukoncila-provoz-pendolin-etr-470-jezdit-budou-v-recku-70642/

Gargy

To nejsou elektrovagonky

Gwann

cisalpino vyřazené pro velkou nespolehlivost ve švýcarsku.

a na 3kV DC / 15kV 16 2/3 Hz AC.

s tím u nás uděláte fakt díru do světa…jak leoš se svýma pohrebnima salinama

Pavel Vavříček

Však to bylo hned jasné na první pohled, že se ten RegioShark nevrátí a mluvilo se o tom i pár dní hned po nehodě

Gargy

Křišťálová kole co?

Jiří 3

První pohled može klamat, proto si raději vozidlo prohlédnou.