Trenitalia ukončila provoz pendolin ETR 470, jezdit budou v Řecku

Jednotka ETR 470 u švýcarského Airola. Foto: NAC, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia CommonsJednotka ETR 470 u švýcarského Airola. Foto: NAC, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons

Jednotky projdou proměnou na řeckou napájecí soustavu.

Italský státní dopravce Trenitalia definitivně ukončil provoz jednotek ETR 470. Jednotky označované díky svému naklápění skříně jako pendolino však nečeká šrotace, ale další život v jiné zemi: v Řecku.

O konci provozu na italské železnici informoval server Ferrovie.info. Podle něj projde jednotka ve Vicenze ještě úpravami pro provoz v Řecku. Stejně tak už dříve prošlo úpravami pět dalších jednotek. První mají už v příštích týdnech odjet do Řecka.

Jezdit budou v barvách společnosti TrainOSE, kterou italské státní dráhy FS Group ovládly v roce 2017. Už dříve Italové poslali do Řecka jednotky ETR 485. Italské dráhy u jednotek chystají změnu napájení, aby mohly jezdit pod řeckou soustavou 25 kV.

Až dosud poslední jednotky ET 470 jezdily na spojích Frecciabianca, posledním spojem byl vlak z Říma do Reggio Calabria.

Jednotky ETR 470 vyvinul Fiat (později koupil Alstom), pro projekt Cisalpino provozují vlaky z Milána do Curychu. Cestující vozily na této trase od roku 1997 do roku 2014. Vyrobeno bylo nakonec jen devět kusů, šlo o devítivozové jednotky. Třívozový prototyp se objevil i v Česku v devadesátých letech. Maximální rychlost jednotek je 200 km/h.

Pět z vyrobených jednotek patří Trenitalii, čtyři jezdily v barvách švýcarských SBB. Ty se nakonec rozhodly s výjimkou jediné pro muzejní účely všechny sešrotovat. Dopravci se nelíbily především vysoké náklady na údržbu souprav, v porovnání s jinými jednotkami až čtyřikrát vyššími. Švýcarské dráhy se neúspěšně pokoušely jednotky prodat, ovšem nenašly kupce.

Tagy Cisalpino ETR 470 pendolino seznam Top trenitalia
89 komentářů