Regionovy přejdou postupně všechny do modro-bílé, první po modernizaci už jezdí
Jednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhy
České dráhy počítají s tím, že všechny jednotky 814 Regionova postupně v rámci oprav a modernizací přelakují z původního žluto-zeleného
Ja by som navrhol „natierať“ ich nie striekacou pištoľou, ale autogénom. Najrpv by dostali krásny náter opáleného laku a postupne by sa začal materiál taviť a odtekať. Pohľad na takto „natieraný“ šukafon je najlepší. Najmä ak sa „náter“ podarí dokončiť.
Rady ve slovenštině mě vždy spolehlivě pobaví. Při pohledu na tragický stav provozu na vedlejších tratích na Slovensku mám skoro chuť napsat: Propásl jste jedinečnou příležitost mlčet.
Moment, ak je na nejakej lokále premávka beznádejne stratová, tak je racionálne poobhliadnuť sa po inej forme dopravy. Napr. autobuse. Bavíme sa o službe hradenej z verejných prostriedkov. Mňa, ako objednávateľa dopravy, by zaujímali náklady na v danej relácii ako aj objem cestujúcich. Že šukafony (akokoľvek modernizované) budú nepohodlné vergle, je iba ďalším klincom do rakvy lokálok. Áno, ich prevádzka je (relatívne) lacná. Ale určite nie lacnejšia než autobus s porovnateľnou kapacitou. Železnica má význam a zmysel tam, kde je možné v špičke očakávať 70+ cestujúcich na spoj a železničná infraštruktúra umožňuje aktraktívnu dopranvú obslužnosť (poloha staníc, interval).
Pane Eriku Ziaku,co místo řady 810?Napište prosím.
Autobus. Muže být i na CNG či dokonce elektrický. Každopádně i té nafty sežere míň.
A zabezpečení předpisem D3 není o nic lepší než zabezpečení předpisem 361/2000
A co se Mochova týká, tak tam by bohatě stačilo tohle: https://foto.bmhd.cz/f/125/1250/124929.jpg
Při testu jim to jezdilo za 13,3 litrů nafty na 100 km.
Tohle radši ne. To prý víc stojí, než jezdí a ne proto, že by pro ně DPMB neměl výkony. Jsou i spolehlivější minibusy.
Ako už napísal Jiří Kocourek. Autobus. Mám osobnú skúsenosť absolvovať jednu a tú istú trasu jedným smerom v modernizovanej „bagete“ ZSSK a druhým smerom v autobuse. Z hľadiska komfortu autobus vyhráva. Z hľadiska nákladov asi tiež. Z hľadiska ekológie to bude asi na rovnakej úrovni. Akurát v autobuse neplatí režijka.
Víc by jim to slušelo v zelené – v kopřivách. Nu což, přeji dalších 40 let bez nehod!
Hm hezke. Me by stacila kdyby aspon jedna uchladila a nejlepe i vyjela mensi kopec pri 20 stupnich venku…
Ty mají dát hlavně do šrotu
ty už měly jít dávno..
Co JMK, tam nebude povinný „magenta“ nátěr?
Kromě elektrické trakci budeme mít opravdu velmi staré vlaky v trakci motorové.
Tak, tak. JmK jde cestou vlastních vlaků…a zbytek neřeší. Dá se tedy očekávat, že do nasazení krajských vlaků nám nic nového nepřibude. A jde-li o motoráky, tak na ty se v krajských plánech nových vlaků v podstatě zapomnělo…
Hmm v krajskcýh plánech. Ony si ČD samy nedokážou najít náhradu za 854/842/843, že to musí naplánovat kraj?
Ono se totiž v krajských plánech na nové vlaky zapomělo už hodně dávno. Jeden z posledních výkřiků moderní techniky byl panťák ř. 560 … a pak až Panteři. Honeckery raději měl zůstat stranou.
ČD si tu náhradu sami najít jistě dokáží. Ale proč by to dělaly, když je k tomu objednatel netlačí a ono to zatím pořád jezdí. Takže dokud JMK nezačne požadovat něco lepšího, stane se JMK odkladištěm hyder a rakví z ostatních krajů, které už je nechtějí. Na druhou stranu, pořád jsou mi milejší modernizované hydry a rakve, než nevětratelná 845, která je, co do komfortu cestování, snad horší, než Regionova.
nátěr není povinněj ptro všechny v této barvě budou nově pořízené elektrické jednotky. Zbytek bude v barvách dopravce.
Já jsem slyšel, že od září by měly být v tom magenta hnusu povinně i nově pořízené autobusy. Ale mám to z druhé ruky a doufám, že je to jenom fáma. Ale jestli není, tak bych si dokázal představit, že by to Kordis mohl vyžadovat i na Regionovy a další motoráky.
Taky se to ke mně doneslo králičím telegrafem…
Podle mě to je blbost, teprv to má 14 roků a už najbrt, podle mě jednu zeberou ze Zlína.
Ze Zlína by je měli sebrat všechny a vrátit zpátky Žraloky 😛
Jak tohle mohli OSoŽáci dopustit, co budou šotouši dělat?
Najdou si k sebeukájení jiná vozidla.
Vy jste buď nemocný, nebo nastrčený.
te vesele zluti bude skoda. Obecne nevim, proc je zeleznice posedla studenymi a temnymi odstiny, pripadne sedi, ktera akorat evokuje spinavy povrch. Ja preferuji spise jasne a teple barvy. Seda je barva pro krematorium.
„Jasné a teplé barvy“ by příliš připomínaly ten výrok odboráře Duška z roku 2010, že se v jisté budově na nábřeží bojí ohnout pro tužku. I když tedy studený modrý styl Najbrt je ještě o dva roky starší.
Třeba u aut je to nejrozšířenější barva .Šedá je nejoblíbenější u kupujících.Asi jste výjimka.
já osobně mám rád červený auta ( a nemusej bejt nutně Italský :-))
Ale paradoxně je šedivá(narozdíl od bílé) nepříliš bezpečná, protože šedivý automobil může splývat s šedivou vozovkou…
Žlutá regionova bude zas splývat s řepkou 😛
No pokud to nazveme že „ladí s krajinou“ tak to bude znít pro vládostranu jako rajská hudby, zvláště, budou-li kolem ní poletovat motýle.
Studené barvy obecně značí v korporátních designech solidnost, důvěryhodnost, tradici..Osobně je mi tenhle styl ala Windows10 sympatický, cirkusové omalovánky jako u Jančury a krajských polepů nemusím
A grafické studio Konting už se s tím po jedenácti letech smířilo, nebo se České dráhy chtějí zase s někým soudit? https://web.archive.org/web/20090727011548/http://www.konting.cz/index.php?lang=cs&module=news&page=RegioNovy_zustavaji_v_nasich_barvach-55 Jinak jsem myslel, že trend je takový, že každý objednatel dopravy si vymýšlí svůj vlastní nátěr. Někdo zelenou barvu, někdo barvy trikolóry, někdo aspoň zelený pruh u nástupních dveří… a na hranicích krajů by vždycky měla stát parta natěračů a při přejezdu do sousedního kraje celý vlak přetřít. 🙂 Takže státně-korporátní nátěr by měl být jenom na těch Regionovách, které budou nasazovány na rychlíky objednávané ministerstvem, a těch zase tak moc není. I když ono by vlastně ministerstvo… Číst vice »
Kdyby jenom lokálky po poslední vísky. Brousí si zuby i na MHD a školní autobusy z Pusté Polomi na střední školu do Opavy.
Cože? Tak o tom slyším prvně.
Stačilo se rozpadnout.
To jsou celé ČD! Proč pořád dokola Re – rekonstruují celkem solidní Regionovy, když pořád mají v provozu staré chcipaky 810 a 010 v PUVODNIM odpornému provedení!!! První by se měly zaměřit na ně a na ty, kde sice byly vyměněny sedadla, ale pořád v tom hnusném pravoúhlém stísněném provedení, na kterých se ani nedá slušně sedět!!! A na ty nevetratelny okna! Má to omluvu jen v tom případě, že všechny výše mnou jmenovane vozy budou IHNED vyřazeny z provozu a zničeny tak, aby je už nikdy nemohli použít!! Takové Zvýšení kvality, kdy byl moderní vozy na tratí nahrazeny odpornými… Číst vice »
Já osobně jsem ještě koženkové 810 neviděl. Ale RegioMouse jsem se už svezl na trati č.172 v lednu letošního roku…
Na Čerčany – Ledečko jsou v denním nasazení.
Tak to jste buď hodně mladý, nebo málo zcestovalý. A nebo obojí.
to toho moc nenajezdíte (nenajezdil jste).
Já jsem jej viděl naposledy včera! A to na tratí Studénka – Veřovice, na které měly být právě ony ohlášené nejnověji rekonstruované 811. Takže situace je taková, jak jsem výše psal. OSTUDA ČD POKRAČUJE.
V původním kožekovem provedení jsem osmsetdesitku neviděl snad deset let.
A to vzhledem ke své profesi jezdim vlaky podstatné častěji než běžný občan
810 teď nevím, ale btax780 jsou na Opavsku ještě i s červenou koženkou (a rzi u oken)
Tak Najbrt se na nich začal objevovat už docela dlouhou dobu nazpět. Rozhodně je to hezčí, než ty žlutý příšery, ale wifina, to je strašně důležitý. Bez toho by to nejelo.
Za mne se mi Najbrt na těch to strojích líbí nepoměrně více, než ten předešlý žlutý cirkus.
To mi připomnělo debaty před mnoha léty. Když všichni nadávali na Najprd. Jenže tehdy ještě nejezdil Plasser & Theuer, co to kecám .. Jančura.
Tohle je snad nejhorsi barevna kombinace. Meli nechat puvodni nater. Navic cekam, ze az se vse prebarvi na tohle, bude nove vyberove rizeni na jine barvy.
Nebo líp, výběrová řízení, která by Regionovy poslala pod autogen 😛
Všechno nejlepší Regčám do dalších padesáti let života a mnoho šťastných zákazníků.
Ftipný 👍😉
Šťastní zákazníci? Možno tak šotouši na šotovýletoch. Tou sračkou sa nikto normálny v roku 2020 nebude dobrovoľne a pravidelne voziť (do práce a pod.).
Ironií je vyjadřován opačný efekt a člověk se jí snaží vyvolat humorný efekt. Někdy bohužel marně.
Pěkný kecy. V SÚ Rakovník jich je minimálně pět! A když k tomu připočtu Louny, tam jsou další dvě! To mi chcete říct, že ve zbytku republiky je jediná? Když já vím, že minimálně další tři jsou v najbrtu, které Rakovníkem prošly!
Modrý jsou už docela dlouho a všude.
Proč? Proč mají ČD potřebu rekonstruovat (jestli se to tak dá nazvat) 810 a 814? Tyhle vozy už dávno neměli jezdit kvůli absolutně nevyhovujícím podmínkám. Před 10 lety budiž, ale teď ani náhodou. V těchto vozech je v létě na zdechnutí, takže pokud tam nelze doinstalovat klimatizaci, tak k čemu to opravovat?
ona by tam klima v pohodě vrazit šla, ale bude to chtít silnější motor!
Protože za ně není náhrada.
A klimatizace by nebyla možná instalovat?
Ještě by to shořelo. Tím okazuju na diskuzi ohledně Pendolína v Plzni.
Stejně by k ničemu nebyla, když tam jsou spouštěcí okna.
Okna se dají zamknout, popřípadě i zamalovat černou barvou nebo zatlouct plechem, pokud by to mělo prospět blahu cestujících. Prvním krokem bylo posunout sedačky tak, aby lidi koukali do sloupku a ne do skla.
Mám pocit že nedávno proběhlo info o rekonstrukci nějakých jednotek pro MSK kam se dávala klima atd….a taky jiná pohonná jednotka?
https://zdopravy.cz/drahy-ukazaly-prvni-motorak-811-ma-klimatizaci-zachod-zustal-gravitacni-52847/
By mě celkem zajímalo co tam nacpali za motůrek atd……
Bola by možná. Len by asi musela chladiť motor, ktorý by ju ledva utiahol.
https://www.youtube.com/watch?v=tyxxdlC8Gvs
Jen pro zajímavost.
Zrovna tam by se „světelnej“ přejezd hodil , aby kamion nemusel nadjíždět zcela do protisměru.
Věřím, že by se tato nehoda nestala. Chybu řidiče tím nomlouvám, zvlášť, když to tam zná.
Idiota, co ma prave zpetne zrcatko jen na to, aby ho sklopil, kdyz projizdi uzkou ulickou nezachrani nic.
Dopadlo by to takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=ZR_6vR9WGns
Jaká modernizace když to projde jen opravou a dostane zásuvky.a už dávno se to lakuje do bílo modré.
Normální 10ti letá modernizace, ani velká modernizace po 20ti letech ani generální přestavba po 30ti letech.
Chápu že je nemožné jim dát klimatizaci, ale když všechny opravují tak si můžou dát trošku času a aspoň udělat trošku tu zásuvku aby trošku zapalda do interiéru. Ten interiér je pořád starý čekal jsem aspoň modré sedačky a aspoň sedačky v leteckém stylu (ve stylu osobáku cityshuttel od ÖBB).
Jen to ne, letecký styl by to dorazil úplně. Nevím co na tom každý má. Když nemáte děti, nepochopíte, že asi rodina nechce sedět odděleně. A zajímavé, že ve vozidlech kde jsou dvojky a čtyřky jsou samostatnýma cestujícíma obsazeny vždy nejdříve ty čtyřky.
1. Méně místa na nohy
2. mista kde se dá sednout je jich méně, protože nikdo nechce mít cizí nohy naproti
3. Velký stolky v sedeckach jsou super pro lidi, který chtějí ještě nějakou práci udělat
Ano u leteckýho způsobu je méňě místa na nohy a ani si je nemůžete natáhnout. zase tak často se nestává aby čtyřka byla plně obsazena čtyřmi cizími lidmi.
Nejlepší je kupé. Tam se jeden může zamknout a zabrat místo pro 8 kaštanů. (sarkasmus)
Nejlepší je kupé. Tečka.
Na příměstských elefantech se to stává celkem běžně, že je vše zaplněno. A vzhledem k tomu, že tam jsou hlavně pravidelní cestující a lidi z jedné obce se často znají, tak je i celkem běžné, že spolu i komunikují a nekoukají jen do země nebo do mobilu. Totéž když jede skupina lidí z práce, ze školy apod. Ostatně v době „Vraždy v salonním kupé“ a „Jak jel Vítek do Prahy“ spolu ve vlaku běžně navazovali kontakt i cizí lidé, i já to ještě z dětství pamatuji – ale to ještě cestování bylo cestováním. Při „leteckém stylu“ sedí lidé ve vlaku… Číst vice »
Z posledních 10 cizích lidi co se mnou navázalo kontakt ve vlaku si po pár minutách zhruba 5 řeklo o prachy a 3 chtĕli dát něco mě (do zadku). Nevím jak to bylo za Vašich mladých let ale z rozhovoru který druhá strana vede jenom aby mĕ oje(ba)la nemám dobrý pocit….. A to nepočítám hluchonĕmého prodejce hraček co mi po prostém NE (v jiném vlaku s jinou historkou) popřál ať se mi stane co jemu ať taky musím žebrat o jídlo (navíc chtěl na jízdenku takže to nejspíš byl lýkožrout). Doba se zmĕnila. Vést diskuse s cizími lidmi je příjemné… Číst vice »
To mi připomíná hluchoněmou prodavačku humanitárních pišišvorů, která po mně chtěla stovku a odmítla mi vrátit na dvoustovku. Když jsem odstoupil od obchodu, tak mně málem proklela :-).
Takže každý, kdo nemá potřebu se ostatním vnucovat, je autista?
Jenže to ještě byly lidi, ne zombie s hluchátky čumící do monitorů
Kdykoliv jedu vozem bdpee kde jsou na každý vagon 2 dvojky pro normální cestující (plus pár se specifickým obsazením} tak jsou pravidelně obsažené jako první a místenku aby cestující koupil min týden dopředu. Jde o linku Ex7.
Není nad to celou cestu koukat do obličeje někomu cizímu a mačkat si kolena. Zlatý letecký uspořádání.
Tak se navzájem představte, a už si nebudete cizí. A co se týče toho, že se člověku nikam nevejdou ramena a kolena, to je spíš specifikum posledních desetiletí. Před padesáti lety byly sedačky pohodlné a člověk se na sedačku vešel většinou celý a kolena o nikoho třít nemusel.
Například ve Vídni začínají jezdit nový „wiesely“ který dostaly nádherně pohodlné sedačky, který mají všechny cityjety… dá se na nich sedět více jak dvě hodiny a pracovat na počítači jde taky, protože každý si vybere ideální sedačku….to v regiošuku není https://ctrlv.cz/a35m
No je to asi tak zajímavé jako že lidé jdou nejdřív do stánku kde dostanou zmrzlinu než do stánku kde dostanou pĕstí. Je pár specifických případů (notebook, šunkafleky od babičky) kdy je lepší dvojka. A pár autistů se sociální fóbii co by nejradši jednomístnou kukaň kde je zákonnem přidelen jejich prostor. Běžný cestující v bĕžné situaci ale preferuje kupé – čtyřka – dojka (místo dvojky samostatný sedadlo pokud je vlak narván). Proto taky dráhy strkají kupé na konec aby si tam lid musel dojít. A kde to nejde kvůli obratům/dělení souprav tak vozí poslední velkoprostor vzduch i když jsou kupé… Číst vice »
Nevím, alespoň z mého pohledu cestujícího jsou ty stávající sedačky docela pohodlné. Narozdíl třeba od tvrdých děsivých židlí v Regiosprinterech 654.
Každý má svůj názor…. já zas mám rád tu Rakouskou variantu… každý si vybere co vyhovuje… někdo musí pracovat na počítači tak si veme místo se stolkem někdo jede ve skupince a nevadí mu mít cizí nohy…tak si veme 4ku… regionovy jsou pořád stejný
To je také jeden z velkých kladů Regionovy – že tam jsou stolečky.
To třeba v 654 nenajdete a pokud někoho napadne taková nepředloženost, jako třeba vzít si plechovku nebo kelímek s nápojem, tak to bude celou dobu držet v ruce.
No plechovku bych na to nedával, protože rovnou spadne z toho rambajse. Takže je nepoužitelný, protože počítač na to nedám
Tak já ty stolky, i třeba v 810, zcela běžně pro své pivko používám a nikdy mi to nespadlo. On je asi pořád lepší nějaký stoleček než žádný.
zkuste si výjezd z Čerčan na horní Pacifik
Jezdím na šumavských lokálkách, svátečně naštěstí ještě i s 810, 814 a i když to na těch leckdy tak 70 let starých pražcích hází dost, tak je to v pohodě.
Vyzkoušeno osobně mnohokrát, ale musíte si kupovat pivo v láhvi a ne v plechovce….
Tak ano pro onen divný živočišný druh, který neustále všude s sebou vláčí počítač jako šnek ulitu a čumí do něj i v tramvaji většina regionálních vlaků uzpůsobena není.
Jen to ne.
Sedačky v leteckém stylu si vetkněte víte kam.
Strašná móda tyhle nepohodlny krámy cpat do vlaků
Co bude se zbylou stovkou RegioNov? Je jich přes 200 ne?
Je jich přes 200 ..no co budou jezdit.
Krátké vlaky nemají budoucnost, v zapadlých regionech je nahradí autobusy, a u velkých měst je na tratích taková tlačenice, že budou muset být taky zrušeny, aby nezdržovali cestu důležitějším delším vlakovým soupravám.
V autobusech není moc velká budoucnost
budoucnost patří aluminiu!
Protože dojde ropa. Pak bubou ještě všichni rádi docházet 10 km na Regionovu.
A na co pojede?
Možná tak na nějakou elektrickou variantu 840/841…
Ale s tou ropou to tak zlé nebude. Za Rakouska-Uherska si lidé mysleli, že dojde uhlí…
V tom videu pořádný vlak, který vypadá jak má minimálně v interiéru je o kousek vedle. Akorát škoda že má jen malé sklápěcí okénka a nemá klimatizaci, jinak by to bylo užásný, ale to je hlavně chyba objednatele.
škoda toho laku. Modrý úplně schová nízkopodlažnost.
A co Ústecký kraj? V něm je Regionov, jak nam*dáno a v článku o nich ani slovo. To budou redislokovany jinam nebo tu zůstanou žlutozelené? Nedávno jsem viděl v Děčíně Regionovu z Olomouce.
No to já zas viděl v Praze regínu, která na sobě měla napsáno Ústecký kraj, DKV Plzeň a jela do Středočeského kraje.
To je celkem normální, stroje depa Rakovník (dříve DKV Plzeň, nyní OCU Západ) mají široké pole působnosti 🙂
Nemají být všechny vlaky, objednávané Ústeckým krajem, postupně zelené?
jestli zase národni nebude mít výjimku. jinak elefanty s nalepkama DUK jezdí bežně z Benešova
Jáák redislokují tyhle „modernizovaný“ hrůzy na jih?! Sem snad mají redislokokovat už jen 7 NOVÝCH motorových jednotnotek! Dráhy na to i dostaly od kraje připlaceno za km a byl to hlavní požadavek soutěže. A tohle není opravdu nová jednotka! Jestli je tedy mají do 3 let nahradit novými, pak nechápu, proč do tohodle ještě vráží další prachy? Snad už mají pomalu soutěžit/nechávat vyrábět nové motorové jednotky.
Pokud se podaří nějaké vysoutěžit, což není jisté.
Tak první se objeví v provozu nejdříve za pět let.
Dle zadání soutěže mělo být do 3 let. A vysoutěžit se musí. Byl to hlavní požadavek kraje na dopravce a dostal na to i připlaceno za km. Jak si to dopravce zařídí, je jeho věc.
https://zdopravy.cz/jihocesky-kraj-si-za-vlaky-priplati-drahy-dostanou-vyrazne-vic-nez-soukromnik-30663/
Jestli myslíte Jihočeský kraj tak tam jsou snad všechny tratě elektrifikované vyjma Tábor – Písek / H. Cerekev a Pošumaví tak na jihu jezdí GW Train a elektrifikované tratě budou brázdit regiopantery. 10 let to v cajku vydrží na již zmíněných trasách z Tábor + do Bechyně
„…….V motorové trakci nasadí dráhy v kraji do tří let sedm nových motorových jednotek pro 120 lidí; dopravce je zatím nemá vysoutěžené. Záměrem kraje je mimo jiné zavést spěšné vlaky Tábor – Písek – Strakonice…..“ Tak nevím, buď jsem blý já, nebo nevím? O rekonstrukci Regos*aček na dalších 10 let ani zmíňka. Kraj evidentně vysoutěžil nové motorové jednotky, ale dráhy jsem zase cpou opět x-krát rekonstruované Šukafony? Nevím kam ještě všude plánoval kraj provoz těch motorových jednotek. Ale je tu i trať na Velenice a do doby zadrátování, jsem tak nějak myslel, občas i na nasazeni oněch nových jednotek i… Číst vice »
Oprava. Koukám, že by Regionoh mělo být teda 7. A dalších +7 nových motorových jednotek. Tak jsem zvědav. Aby to tu neskončilo celkem u 14 ks repasovaných kusů Regionoh, protože nemáme u koho objednat nové jednotky?
https://zdopravy.cz/podepsano-na-deset-let-ceske-drahy-pro-jizni-cechy-koupi-vlaky-za-18-miliardy-korun-36952/
To už s tou reinkarnací vozů 810 trochu přehánějí, ne? Při těch opakovaných renovacích zůstává původní snad už jenom kastle a podvozek, přičemž i u nejnovějších vozů mají tyto součásti na krku 40 křížků. S ohledem na vývoj vozů v reálném socialismu si nedělám iluze o tom, co soudruzi používali za materiály. Takže proč se takové křápy donekonečna polidšťují a prodlužuje se jejich agónie? Vždyť celková cena za všechna ta vylepšení + vysoké provozní a servisní náklady určitě minimálně vyrovnají náklady na provoz moderních nových vozů. To mi fakt hlava nebere, jak se u nás v ČR přemýšlí…
Po Vašem příspěvku teď někdo z ČD skočí do Kaufu a nakoupí hned nové vlaky, aby jste byl spokojen 😂😂😂
Nejprve je třeba vyřešit budoucnost tratí, na kterých tyto motoráčky dosud jezdí. Potom bude mít smysl investovat do moderních vozidel. Ale tratě jsou mnohdy dlouhodobě v podobné agónii – udržování z roku na rok.
Kastle + podvozek sú kľúčové kompoentny, ktoré z 810 robia nezameniteľný „zážitok“, nad ktorým ejakuluje šotouš, ale normálny cestujúci si povie že nabudúce pôjde autom/autobusom.
A o co se vsadíte, že ani korporátní nátěr, ani zásuvky srážkám vlaků nezbrání!
S poznámkami na zabezpečení tratí se obraťte na Správu Železnic 😉
Jenomže má poznámka se netýkala tratí, ale vozidel a pracovníků, tato vozidla obsluhujících.
Srážky vlaků nemá na svědomí jen Správa železnic. Zabezpečení tratí, přesněji řečeno nedostatky v něm, bývají příčinou srážek vlaků jen částečně. Podstatně větší roli hraje lidský faktor u strojvedoucích, výpravčích, signalistů atd.
To máte pravdu, že hlavní faktor je chyba lidského činitele. Nicméně že v 21. století tu není x zabezpečených tratí D3 za to dopravci opravdu nemůžou… S tím zabezpečením by se určitě minimálně nějakým lidským chybam zamezilo, nebo spíše následkům z těch případných chyb. Naštěstí to krom inspekce, dopravců, odborů už říká i ministr a opatrně i již i šéf SŽ.. byť první PR zpráva od SŽ byla že zabezpečení rovná se předpis, což může tvrdit jen blb…