Dopravci Železnice Železniční průmysl

Dráhy ukázaly první motorák 811. Má klimatizaci, záchod zůstal gravitační

Motorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy
Motorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy

České dráhy dnes představily první motorový vůz řady 811, který vznikl přestavbou klasické lokálky řady 810 v dceřiné společnosti DPOV. Motorák 811 s přívěsným vozem 012 nyní zamíří do zkušebního centra v Cerhenicích u Velimi.

Řada 811 je určena pro Moravskoslezský kraj, který toto řešení zvolil jako provizorní. „Než za pár let na koleje vyjedou nové supermoderní soupravy, chceme lidem zpříjemnit cestování. Proto jsme se dohodli na modernizaci stávajících vlaků. Zásadní je klimatizace,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.

Právě dosazení plnohodnotné klimatizace do oddílu pro cestující bylo podle člena představenstva DPOV Jakuba Vozdeka nejtvrdším oříškem. „To si totiž vyžádalo i dosazení výkonnějšího spalovacího motoru, nových pomocných pohonů a řídícího systému, aby byl zajištěn dostatečný výkon pro klimatizační agregát bez ovlivnění trakčního výkonu vozidla,“ sdělil Vozdek.

Vozy dostaly i dvojitá skla (místo dosavadních jednoduchých), novou izolaci skříně, byly osazeny Wi-Fi, zásuvkami USB a novým informačním systémem. V přívěsném voze jsou držáky na kola. Sedačky mají větší rozteč, takže se počet míst k sezení snížil z původních 55 na 45.

Motorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy
Motorový vůz řady 811 pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy

Toalety zůstaly založeny na gravitaci. „Instalace vakuových uzavřených typů toalet do vozidel řady 810 je velmi komplikovaná a zavdává příčinu k mnoha poruchám. Z tohoto důvodu tento typ toalety nepožadujeme,“ psal kraj už začátkem roku 2019, když modernizaci drahám zadával.

Motorové soupravy 811 + 012 budou přednostně nasazeny na tratě 325 Studénka – Veřovice a 276 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, později i na trať 310 Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov. Celkově bude modernizováno čtrnáct motorových a deset přípojných vozů. Smlouvu na tyto tratě získaly dráhy přímým zadáním do konce roku 2025. Na následující deseti- až patnáctileté období chce kraj vypsat soutěž s požadavkem na nové vlaky.

Modernizace pro Moravskoslezský kraj je další reinkarnací nesmrtelného motoráku. Dráhy dosud evidují 212 provozních vozidel řady 810. Tato vozidla byla vyráběna v letech 1973 až 1984. Téměř každé z dosud provozních vozidel už prošlo nějakým stupněm úprav. Šlo především o výměnu či přepolstrování sedáků, výměnu příček a podobně. Celkem 105 z těchto vozidel dostalo nový spalovací motor a prošlo výraznější modernizací. Ta zahrnuje především dosazení polospouštěcích dvojitých oken místo jednoduchých s vyklápěním, revitalizaci interiéru a WC.

Svou variantu rozšířené lokálky má i GW Train, kterému před dvěma lety Drážní úřad schválil přestavbu označenou jako řada 816. I ta se dělala v DPOV.

269 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Hurááá! Zatouchající hajzlìk nám zůstal.

Karensky

Teda já žasnu……oni něco ukázali a jsou z toho celé dvě fotky? Ovšem velmi vypovídající…..v podstatě vím jaký potah mají sedačky a kde jsou na oknech info tabule.Pomíjím detaily typu LED světla vně i uvnitř….Výkonnější motor? OK a jaký? Zrovna od podobného serveru bych očekával více detailů a ne jen papouškování tiskovky

Jan Sůra

Předváděcí akce nebyla veřejná.

Karensky

OK chápu, ale přesto by se hodily detaily…..Zrovna tyhle jednotky jsou kus historie a asi nejsem jediný koho by zajímalo jaké technické řešení je má udržet při životě dalších xlet

milan

TD 242 RH TA 25 o výkonu 242 kW

HonzaEM

To si dělají pr..l, klimatizaci cpát i do 810.

Leinad

Do honekrů není potřeba, ten má okno do 160.

pejan

Místo co by se téhle tragédie železnic zbavili, tak na to napíšou regiomouse a pod krávoviny a je to a howna z toho padají dál na koleje, vlak 21. století :-((

Msk

Mě starý vlak nevadí.. tento typ vlaku mi ale vadí.. nešlo jim změnit podvozky, aby to tak neházelo? Není divu že na WC zůstala výklopná okna, bo kdyby tam byla výsuvná, vyletěli by cestující z okna. Osobně preferuji 842.

Unucka zase slibuje supermoderní vlaky, ale všichni víme, jak dopadly tramvaje na Havířov.

jal
Jan Sůra

Ono by bylo také dobré nejprve porovnat cenu za vlkm, za kterou jezdí GWTR na Šumavě a za kterou ČD v MSK

jal

Nevšiml jsem si, že se v článcích porovnávala cena za km, tak promiňte..
Dokonce ani nevím, že GWTR levněji provozuje stejný počet vlaků na Šumavě jako ČD v celém MSK.

Ic540

Zdravím. Pane Jale po rozklíčení jednotlivých tratí na kterých jsou různé typy vozidel je cena za vlkm u GWTR podstatně nižší než v Msk na tratích kde jsou ty vozidla nasazovány. Na Vaši obranu mohu pouze dodat, že né každý se k takovým detailům smlouvy dostane či má možnost se s těmito okolnostmi seznámit. Jinak pro Msk to byl a je samozřejmě krok vzad když na něco takového přistoupil. Mě vždycky vře krev žilách když čtu že kraj objednal. Samozřejmě dráhy nastínily možnosti či jak to nazvat a kraj objednal. Uf. A to se píše rok 2020… Neznám člověka který… Číst vice »

Cestující

Český národ si zvykl kritizovat, kritizovat a kritizovat. Místo kolikrát nesmyslných kritickým názorů, napište na příslušná místa konstruktivní kritiku. A to neplatí jen o železnici ale i o politice. Chceme hooooodně za co nejmééééééně peněz. Chceme nové? A zaplatí někdo nové? Na nové vagony a lokomotivy moc není peněz. Moc nových vozidel se jentak neobjeví. Že má vagon, lokomotiva, motorvý vůz řadu let? Nezáleží na věku, ale na možnost modernizace, funčnosti, praktičnosti,… Chceme mít z železničních vozidel spotřební zboží? Chceme plýtvat a plýtvat vozidly, surovinami? Nová vozidla taky nejsou žadná výhra. Když železniční vozidlo jezdí, je bezpečné a je ještě… Číst vice »

Daniel

Česká republika je dost bohatá země na to, aby si mohla pořídit nová vozidla (platby si objednatel rozloží v čase). Nekritizuji ani tak ČD, ale spíše objednatele. Druhou otázkou je, jestli vůbec existuje efektivní náhrada na zapadlé lokálky za sólo 810, kde se za celý den převezou pouhé desítky lidí/ nízké stovky lidí. A to se dostáváme k tématu, u které se tu budeme všichni hádat do krve (myšleno obrazně) a kde máme všichni svůj pevný názor, jak má moderní železniční síť vypadat.

Petr Novák

Samozřejmě, že adekvátní náhrada pro tratě, kde jezdí sólo 810 existuje. Říká se jí autobus a funguje úspěšně už desítky let a dokonce je k životnímu prostředí šetrnější, než 810, byť modernizovaná.. A teď se těším na všechny ty mínusy, které určitě dostanu od lokálkových fanatiků LOL

Daniel

Já s Vámi souhlasím, ale tohle je právě ta debata, kde se tady rozdělíme na dva nesmiřitelné tábory a politik, který chce tak nějak na regionální úrovni uspět, se tomu obloukem vyhne.

Miloš

1) Asi kdyby to bylo tak snadné, tak se ty výkony, kde jezdí 810, převedou na autobus už dávno….
2) 810 neslouží pouze jako obsluha zapadlých tratí, ale i jako posila na nezapadlé regionální tratě (školní spoje, dělnické spoje, okrajové vlaky…..)

Petr Novák

Ad 2) A to je největší chyba české železnice, že 810 jezdí výkony, na kterých už dávno mělo jezdit něco lepšího, minimálně něco jako hydra či rakev, když už ne nic modernějšího. Třeba tady u nás se už zadařilo, že posilové spoje, které léta jezdila sólo 810, jezdí rakev. A do budoucna se snad zadaří i Panter, takže tu nebudeme mít diesel pod drátama. Jenže v ostatních krajích k něčemu takovému není vůle a too je smutné. Velice smutné.

Miloš

Tak to že byly 810 používány tam kam nepatřily, to souhlasím. Ale zcela zatracovat ty stroje je neobjektivní.

cestující

Autobus není zcela adekvátmí náhradou. V busu není dost míst pro kočárky a kola (nebereme cyklobusy, bereme regionální linky) I 81x pobere 3 kola nebo kočárek a dvě kola pohodlně. Busy nejsou stavené pro kola. Cestující i řidiči nejsou moc kompatiblní s kolocestujícími. A chybející záchod.
Viděla bych spíše investici do tratí, aby se jízda zrychlila zvýšil se počet svařovaných kolejnic.
řidiči busů mají tendenci jezdit s busem jak po závodním okruhu a lepit se na osobní auta (ne všichni)

Petr Novák

Vy potřebujete záchod na lokálce s jízdní dobou 10-15 minut? Pokud ano, pak doporučuji navštívit lékaře. Kočárky se naopak přepravuje snadněji v moderním nízkopodlažním autobuse, než v 810, byť modernizované. Takže pravdu máte jen s těmi koly. Ale na většině lokálek, kde jezdí sólo 810 (pozor, ne 810 + vlečňák, to už je jiná situace) není ani po přepravě kol taková poptávka, aby to byl až tak velký problém. A tam, kde ta poptávka je, se to dá řešit právě těmi cyklobusy, které nakonec přepraví víc kol, než sólo 810.

Leinad

Existuje T3 a další 😀 že se nesmí potkat s vlakem (TSI atd) by se dalo opravit škrnutím pera, SOR NB se taky umí potkat s LionsCoach.

cestující

Kraje a asi ministerstvo dorpavy moc investovat do nových vozů nechtějí až na nějaké výjimky. V nové soutěži pro Plzeňský kraj píšou, že namjí na nové vozy.

Asi nejvice se přibližuje vozům řady 81x motorák řady 841, ale jejich málo. Otázkou je, zda něnaké volné ze zahraničí budou. Nové už nikdy nebudou, protože nesplňují aktuální normy.

Objednavatalé někdy píšou požadavky na vozy na základě blbé nálady nrbo na základě penízků či momentálního zaslepení. Vyberou dopravce a nový dopravce na trati nabízí služby ještě horší než před tím jako třeba v UL kraji. Sami si udělejte obrázek.

Hans

To je důvod, proč se na Slovensku zavedlo bezplatné jízdné pro žáky a důchodce, ty protivné chcipaky a Honeckery natolik odradily cestující od vlaků, že raději jezdí na mopedu, autem nebo autobusem. A Slováci chtějí lidí znova naučit používat vlaky. Proto také chcipaky 810 předělali. Jednoduše a účelně na Mravence, které známe už i z Čech. Na rozdíl od jiných rekonstrukcí ČD, které byly na nic, protože stále mají stísněná malá sedadla a nevetratelny prosklený interiér!

Ondra L.

No pri vsi neucte k ČD jim asi nic jinyho nezbylo: vzhledem k pocetnimu stavu vozu 810 a vzhledem k tomu, ze to neni zdaleka jedine problematicke vozidlo na nasi siti, je jejich odstaveni v dohledne dobe nerealne – no kazdopadne berme to jako pouceni pro budoucnost: pri nakupu novych vozidel se musi objednavatel 3x rozmyslet, zda jsou dostatecne nadcasova.

Miloň

I kdyby chtěli nové, tak solo motorák už dnes jentak neseženete, protože většina výrobců je přestala vyrábět a to ruku v ruce zarazilo i jejich second hand ze západu.

Zdravý sluch

Z tohto môže mit mimo nostalgické jazdy radosť len šotouš. To svedčí o ich škodlivosti pre železnicu.

Daniel

Bohužel i z reakcí níže lze s jistým politováním porozumět tomu, proč má někdo potřebu se tímto chlubit. Pozitivních reakcí se i zde najde dost 🙁 … pro budoucnost české železnice je tato mentalita ale špatná zpráva.

Miloš

Ano, jádro potíží české železnice spočívá v provozu řad 81x

Tuzemák

„Než za pár let na koleje vyjedou nové supermoderní soupravy, chceme lidem zpříjemnit cestování. Proto jsme se dohodli na modernizaci stávajících vlaků. Zásadní je klimatizace,“ Tááák určitěěě.. a proto že tento zázrak hodlají hodit „za pár let“ šrotu, tak jej dnes vybaví pro sichr, po 40. letech a několika renovacích, rovnou i klimitazací. Já si spíše myslím, že se nám tu nenápadně začíná předhazovat budoucnost železniční dopravy pro dalších několik dekád. Postupně projdou doplněním klimatizace i všechny regiokřápy, někde v další upgradu dostanou i tyto 811 čela z regionoh, vakuové hajzlíky. Ale musí nám to dávkovat pěkně opatrně po kapkách,… Číst vice »

MarSei

Rekonstrukce k rekonstrukci, až vznikne krásné, typicky české, moderní a nadčasové Desiro řady 819, že i Siemens bude slintat závistí… 🙂

Erik Ziak

Oveľa lepšie by bolo keby miesto týchto šukafonov vzkriesili M262.0 a M262.1. Neporovnateľne komfortnejšie, MODERNEJŠIE (napriek tomu že o desaťročia staršiue než šukafony). Viezť sa v modernizovanej žhavej trubke s klímou si predstaviť viem. Do šukafonu ma nedostane nikto. Ani keby ma mal odviezť zadarmo. Nikdy! To si dráhy vážne myslia, že ľudia sú blbí? Možno pár šotoušov bude ejakulovať zo zážitku v tom príšernom vehikle, podobne ako vídavam šotoušov ejakulovať v Ikarusoch 2xx, kde sa ukájajú nad hlukom od nápravy Rába. To, že väčšina cestujúcich sa radšej odvezie niečim iným, teda autom (a nie, nie Škodou 105 alebo Trabantom… Číst vice »

MarSei

No jo, ony „dvaašedesátky“ by byly lepší, to ano, ale kde je vzít, když jich naprostá většina skončila ve šrotu (bohužel)?
Hold, šotouš žasně, laik se diví…

dopravopat

Pravda…. Ono kde vziať tie vozy keď ich už vyradili… Otázka do pléna: Čím by ste s radšej odviezli? 1. Modernizovanou M262. alebo 2. Modernizovanou súpravou šukafon+080? Je absolútnou hanbou a zároveň vizitkou reálneho socializmu, že Československo (najmä česká časť), bolo boľševikom totálne doyebané a priemysel sa zmohol akurát tak na chrlenie šukafónnych sra4iek v stovkách kusov, ktoré boli už v dobe svojho vzniku neskutočne ZLÉ vozidlá. A o to horšie, že začali byť nasadzované aj na výkony, ktoré boli predtým obsluhované neporovnateľne modernejšími vozmi, hoc aj oveľa staršími (konštrukčne určite). Šukafon je krásna ukážka reálneho socializmu v prehnitom systéme,… Číst vice »

Miloš

To je tak když v reálném kapitalismu nikdo nevyrábí téměř žádná kloudná železniční vozidla a tak je rádi aspoň za vozidla z reálného socialismu.

MarSei

Když úplně pominu svůj velmi pozitivní vztah k řadě M262.0(1), tak rozhodně bych raději jel právě „dvaašedesátkou“, protože, co si budeme povídat, sezení v ní je mnohem příjemnější a pohodlnější a vzhledem k umístění spalovacího motoru na předním podvozku na prvním stanovišti strojvedoucího je v oddíle pro cestující relativnně klid, narozdíl např. i od motorových vozů řady 843.
A když se přemístím za kolegou na Slovensko, rozhodně je mi příjemnější jízda jednotkou 813/913 než našim RegioKrumplem.

Vašek

Absolutní souhlas s dopravopatem.

Miloš

No vzhledem ke komfortu kapitalistických SORek by možná byla přijatelnější generálkovaná Karosa 734 s klimou a WiFi.

MarSei

Tak to je opravdu gól! Když už ne RegioVergl verze „milion“, tak aspoň trošku upravená osmsetdesítka … Je jen s podivem, že nám tady ještě dnes nejezdí např. M 131 s klimatizací apod.
Ještě moje pra pra pra vnoučata se budou vozit RegioVerglem nebo 810 s různými „vylepšeními“.

Milan_86

Přátelé a kamarádi, vezmete cca 40 let starý motorák socialistické provenience, přetřete, dodáte wifi a klimu (záchod je složitý, tak necháte bobky padat na koleje) a ještě se tím pochlubíte. Dokážete si představit vzít škodovku 105, přegtřít, místo rádia dát mp3 přehrávač, sytič nahradíte automatickým startem a budete se tím chlubit? To je tak smutné…

ABC

ale prej je to levný!

Milan_86

Jsme fakt tak chudá země? Vždyť jsme teď propálili 500 mld za tři mesíce, tak snad máme na nový vláčky?

rtep

Zatím nejsme chudá země, naopak. Ale rozhodně nás to čeká.

Anonym ze severu

Na vláčky není, ale a na dávky a slevy na jízdném je peněz dost.

Rosťa

ANO, bude Líp.Ale všichni, co ctou tyto řádky, už se toho nedozijeme. Z této současné zloděny se budeme zpamatovavat déle než z komunistů a to je vudce u moci pouze 7 let.

pavelmaresh@gmail.com

Těch 6 gigant za slevy vás v situaci, kdy podfinancování železnice za posledních 30 let dělá cca 2 biliony fakt nevytrhne.
Navíc když to je sleva v podstatě virtuální, bo těch pár důchodců za čtvrtinu ve vlaku vás nevytrhne.
Za plnou cenu by pravděpodobně nejeli a ten vlak už jednou zaplacený a pojede ať slevenkari jedou nebo ne

R2R2

Je to jako vzdy o penezich, cestujici nejsou ochotni platit vice nez symbolicke jizdne a moznosti zdimani danovych poplatniku take nejsou neomezene. Navic tyto vlaky vetsinou temer nikoho nevozi, takze se investice do nich jen obtizne obhajuji.

Hans

Tak to se ČD chlubí novinkou starou několik let!!! Takovým vozem jsem jel před 5 lety do Blatné. Stejně budou tzv prozatímně nahrazovány původní verzí z doby komunismu a k nim připojovány 010 též v původní verzí ostudě se ČD nevyhnou!! Na letos nám slibovali nové dvojpodlažní soupravy na principu City Elefanta na trať do Frenštátu pod Radhoštěm a NEDĚJE SE NIC! Takže už zase: Čekáte Dlouho? Čekejte Dál! Času Dost. Prostě ČD- sliby – chyby. Jako vždy.

Anonym ze severu

Tak ono to není jenom o ČD (nejsem jejich zastánce), chci vidět, co bude dělat Regiojet, až jim Pesy pro ÚK nedodají. To ty lidi budou taky vozit v těch smradlavejch křápech? Oproti tomu zlatá 810 nebo Regina.

Cestující

Kritizujete a vidite problematiku na železnici jednoduše. Na železnici to není jednoduché obzlášť v pokřivené konkurenci a s vlivy politiků do ČD i v soukromém sektoru. Však se projedete novými vozy. A budeme očekávat další zajímavé vaše pocity.

Kandelábr

Příště opravte radši koněspřežku. Na menší výkony by mohla stačit.

R2R2

Na mensi vykony je obvykle lepsi maly autobus, jezdi za zlomek nakladu, nepotrebuje extra trat a dokaze casto zajizdet na mista pristupnejsi cestujicicm.

Petr

Jenže to ČD neumí. Přitom už dávno mohly mít autobusovou divizi.

R2R2

Molhy mit, ale moc by to na veci nezmenilo (pokud tedy nepodcenuji jejich lobbing), protoze druh dopravy vybira objednatel.

pavelmaresh@gmail.com

První, kdo by ječel je pan žlutý tlučhuba z Brna….

Kandelábr

Příště opravte koněspřežku. Na menší výkony by mohla stačit.

Kodl

S radosti hledim do budoucnosti ceskych VRT….

Miloš

To Greta nedovolí

Daniel Mach

Takže jim tam mezi kolejnicemi zůstanou šrapnely … (JC).

vagonář

Tak s těmi hajzly to dost posrali.

Bob

Jak to funguje v Praze a v Karlových Varech? Nemá tam vozka povinnost to za vozem s kyblíkem a lopatkou sbírat?

Luděk S.

To je paráda! Budoucnost naší železnice.

rtep

Budeme si muset zvyknout. Zadlužili jsme se na několik generací dopředu, tak budeme postupně opouštět i ten luxus, v němž jsme v posledních asi 20 letech žili.

Luděk S.

Přesně tak! B a 810. Všechno ostatní je zbytečný. K čemu nějaký Bmz…

rtep

Ono není podstatné, zda něco je nebo není zbytečné. Jen prostě nebudou peníze.
To je naprosto běžný a přirozený vývoj, žádná společnost nikdy nežila v trvalém růstu. Díky hospodaření současné vlády bude ten pokles jen o hodně výraznější a trvalejší.

Daniel Mach

Třeba se z toho proinvestujeme nákupem nových vozidel. Kdo ví, co se našim vládcům mele v hlavičkách :)))

rtep

Do vozidle se investovat nebude. Možná do řepke, motýle a čápe.

Anonym ze severu

Andrej už vlastní nějakou fabriku na mašiny?

rtep

Nějakou tu mašinu na sliby a na dluhy…

PatriK

Rovněž jsem proti rozdávání miliard živnostníkům, resp. jakýmkoli firmám tzv. „na přežití“ z veřejných peněz. Naštěstí se nepodlehlo ale návrhům př. ODS rozdat živnostníkům ještě více veřejných peněz.

Bob

Takový luxus, jako kupátka, pohodlné ergonomické koženkové sedačky, otevírací okna a aby sedící člověk koukal z okna a ne do sloupku nás už pomalu bohužel opouští. Inženýři nové doby vědí, co je pro nás důležité. Zabedněné dobytčáky s vyšisovanou plyší a fakírskými sedáky pro asiaty s amputovanými rameny i koleny.

Jaaa

Tak sedačky v B jsou všechno jen ne ergonomické. 🙂

pavelmaresh@gmail.com

Tak to jste asi ještě nejel Helmutem nebo panterem…
Zlatá koženka ( dneska tedy už spíše modré čalounění)

Petr

Tak ty modernizované potažené látkou nejsou špatné, ovšem pro mě nejpohodlnější jsou A kupéčka.

libor

na vozbu vzduchu na lokálkách v pohodě

Luděk S.

Přesně. V podstatě čistý zisk. Šotosvět v extázi a substrát ať si políbí šos.

Guláš

Žralok je modernější třikrát dražší na provoz asi padesát krát poruchovější a na lokalku naprosto neekonomický. Motorový vozy původní rady M 152 zachranily bezpočet lokálek svoji usporností atd. a komu se to nelíbí tak ať si trhne!

Gajda

Žralok je o dost větší, s tímdle je srovnatelnej z těch novejch snad jen pavouk se zavřenejma očima

PatriK

S ohledem na vývoj počtu přepravených cestujících na lokálkách v minulosti a nyní, rozhodně nelze psát o „záchraně lokálek“, díky M152. Opak je pravdou.

Jan

Přijde na to na jaký výkon se to postaví . Pokud cestující jede do 30 min tak se to dá přežít. Pokud 810 jede Jeseník – Šumperk ( po modernizované trati) Tak je to děs. A ani 811 tomu nepomůže. Chápu , že je provoz laciný, ale také chápu lidi co raději zvolí autobus .

Koro

A proc by nekdo jel radsi busem?

Pe.tr

Levnější , pohodlnější . Většinou

Koro

Co je na autobusu pohodlnejsi? A to je jeste ve vlaku zachod. Cena? Vsude je uz integr. System, kdo ho zna plati stejne. Jediny plus muze byt blizkost zastavky.

Kryšpín Jankovec

Koro – No oproti 810 nebo regionově je na autobusu pohodlnější snad všechno

Jiří Kocurek

Bus zastavuje uprostřed dědiny. Na vlak se kolikrát musí i o kilometr dál. Odpověděl jste si sám. Kromě kolenovrta, který by musel za ten bus zaplatit 15 až 20 kč, ten si na vlak raději 1/4 hodiny dojde.
No a jízda 20 minut, na to snad záchod není potřeba. Leda že by kolenovrt doma šetřil vodou a radši chodil ve vlaku.

Petr Sládek

No,pokud tady chce někdo obhajovat pohodlnost 810, tak opravdu nechápu. Ten dvounápravový podvozek je od počátku katastrofa. Skřípání v obloucích, hlučnost, totálně nepohodlná minulost, bohužel prolínající do současnosti.

Petr

V autobusu nepřepravím kolo.

Anonym ze severu

Nejeden dopravce kolo přepraví: buď v prostoru pro kočárky, nebo mají držáky vzadu na p*deli vozu.

pavelmaresh@gmail.com

Autobus? Pohodlnější??
I starý dřevák co tahala pára je o několik vesmírů pohodlnější než sebemodernější autobus

noerf

Koro: Blízkost zastávky autobusu oproti vlaku. Zkuste někdy jet trať České Budějovice – Kaplice/Nové Hrady vlakem a autobusem a pochopíte rozdíl. Ono vystoupit na železniční zastávce 3 – 5 km od bydliště (Velešín, Kaplice, Nové Hrady), když Vám autobus stojí pod okny je časově vcelku zásadní rozdíl.

Frantisek

Vyberte jeden příklad a zobecněte ho. 🙂 Zrovna Velešín je od zastávky kilometr, bráno na náměstí (sídliště je už cestou). Ač je zde autobus zrovna výhodnější (nepočítám-li tedy komplikovaný příchod na střechu obchoďáku v ČB), lidé i tím vlakem jezdí. Jinde je to zase tak, že buď autobus staví taktéž na vzdálené hlavní silnici, nebo naopak zajíždí na každou náves a stává se tím pomalejší než užití auta na stejné silnici.

Tomariero

Co je komplikované na autobusáku v ČB? Využíval jsem ho 4 roky denně a naprosto bez problému, oproti tomu předchozímu nebe a dudy a hlavně díky službám co na autobusáku jsou. Jedinné co tam chybí je přímý přestup nadchodem na vlakové nádraží ale tam to skončilo na nezájmu ČD v době stavby autobusáku.

Tomariero

Velešín Městys je celkem v pohodě na docházkovou vzdálenost minimálně pro část města. Kaplice nádraží je pro pár domů v okolí, jinak je to blíže ze zastávky Omlenice. U Nových Hradů je dle mého špatný název stanice, protože to pro Nové Hrady vůbec neslouží ale slouží to pro Jakuli nebo Byňov.

Sitgestravel

Kdyz to tak ctu, nebylo by nakonec levnejsi posadit na ty koleje nejakou starou tramvaj se sirsim rozchodem nebo rovnou postavit neco noveho?

Lektor

Oni mají tramvaje nějakej jinej rozchod?

Petr

Třeba je z Bratislavy 🙂

Flinta

To jste nevěděl? V Liberci dokonce jezdí tramvaje dvou rozchodů v jednom městě a na některých místech využívají kolejové splítky. Konkrétně se jedná o rozchod 1000 a 1435 mm.

pavelmaresh@gmail.com

Nic nového odpovídajícího 810tce (jednkduchost , levnost provozu a údržby, spolehlivost) právě už kvůli naprosto d*****m normám nepostavíte

Chasník

„chlubit

Chasník

Jestli se tímhle někdo dokáže mluvit, tak je to dobrej fail.

Josef Nový

Nevěřím že do takového šrotu a je jedno pod jakým číslem ,nebo řadou někdo cpe peníze. Jedině snad spolek nadčenců co stím vyjede jednou za 14 dní na výlet.

Guláš

Pořád to je vozidlo s nejmenšímy náklady na provoz.

Jiří Kocurek

… které jsou přinejmenším dvojnásobné oproti autobusu. (a až dojde ropa, tak to taky jezdit přestane)

Jiří Kocurek

Klidně se vztekejte, ale ta 810 nikdy nebude levnější než autobus. Ceny jsou z loňské soutěže: Oblast Uherské Hradiště – ČSAD BUS Uherské Hradiště a. s. (nabídková cena 37,52 Kč bez DPH / 1 km). Oblast Kroměříž – KRODOS BUS a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Zlín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 36,90 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Valašské Klobouky – ARRIVA MORAVA a. s. (nabídková cena 36,70 Kč bez DPH / 1 km) Oblast Vsetín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km)… Číst vice »

ušatá

Cena neodpovídá skutečným nákladům. Takže to lze tak jednoduše nazvat neobjektivní cenou nebo přímo podvodem, když není ochota do silniční dopravy započítat veškeré náklady a škody. Bohužel! A navíc, autobus nemá takové vybavení a komfort , bezpečnost apod. jak má železnice a v ní i ta 810ka.

Jiří Kocurek

Jo jasně. Motor autobusu Euro 6 má totiž nižší emise i spotřebu nafty než motor v 810. Proto autobus víc škodí životnímu prostředí – spotřebuje míň nafty. Demagogie.

Karel

Motor euro 6 má nižší spotřebu?

Matt

No a hned několikrát… Co jsem se bavil s jedním dílenským tak říkal, že u Euro 6 kolikrát není potřeba zapínat odsávačku (v hale při kontrole motoru). Ty zplodiny a ta spotřeba je minimální.

Frantisek

Tady je zase fyziků… 🙂

MartinS.

Autobus nemá takové vybavení a komfort? Co si prosím představujete pod vybavením a komfortem u šukafonu?

pavelmaresh@gmail.com

Tak minimálně bezpečnost oproti autobusu je na mnohem vyšší úrovni díky zabezpečené dopravní cestě.
Pokud tedy nepotká debila s kamionem na zabezpečeném přejezdu.
A možnost se projít, a dojít si na záchod je oproti autobusu komfortem

pavelmaresh@gmail.com

Cena autobusu ovšem neodpovídá reálným nákladům. Autobus neplatí za dopravní cestu například.
Jinak čistě provozní náklady (bez poplatků za DC a personal )jsou srovnatelné s autobusem, a dokonce nižší, protože autobusový motor 810 má v přepočtu na tunokilometr nižší spotřebu ( nižší jízdní odbory a jinak se skládá nás hydromechanicka převodovka)

ušatá

Je to nákladově srovnatelné s autobusem a protože to má právě vodu, WC, prostory pro přepravu zavazadel, kočárků, kol atd., tak je to vždy lepší a levnější než autobus. A říkat si můžete, co chcete.

Jiří Kocurek

Takže tvrdíte, že žádný autobus nemá prostory pro přepravu kočárků? A kol? A běžek? Jak je možné, že jsem teda v autobusu viděl naložený kočárek, bicykl a dokonce i vozíčkáře.

aaa

S takovou byste tam mohl nasadit konsprezku nebo šlapací drezinu

Miloš

Rozdíl u 810 oproti koněspřežce či šlapací drezíně je ten, že:
1) z 810 se dá vytvořit vozidlo vhodné pro místní dráhy a pro pomocné výkony v regionální dopravě (školní vlaky, vlaky na směny, posily za 814)
2) není nástupce 810, takže je nutné mít minimálně 100 kusů v provozu.

Pe.tr

Parní vlak . Voda a dřevo když dojde uhlí . Ale doba je jinde .

Jiří Kocurek

Uff, dvouhodinový servis každých 400 km, tedy prakticky denně kolem toho dvě hodiny běhají 3 lidi. Ano, je to velice spolehlivé, denně v servisu.
Narozdíl od CNG busu, který potřebuje za 15 minut dotankovat a umýt čelní sklo. Větší servis až po 10.000 km.

pejan

No a co, srát budem pořád na koleje…vítejte v 21 století

Bardotka

A to je pro vás jako cestujícího problém proč?
Pochopil bych podobné stesky na gravitační záchod u pochůzkářů….

Pezos

„Záchodu se nesmí používat, pokud je vlak ve stanici“

MlB

… na což stejně všichni se*ou (do slova i do písmene).

pavelmaresh@gmail.com

Dobře, tak si dojdete až za jízdy.
V 99% případů není problém úkon o pár minut pozdržet.
Mimochodem dojít si ve stanici můžete, jen se nesmí spláchnout

Sitgestravel

Kroj zvolil obecne aplikovane reseni, serem na lidi, serem na koleje, serem na vsechno 🤷🏻‍♂️😅

Papaja501

Kdyby jenom srát….těch plechovek,plastových flašek a jinýho bordelu je v kolejích mnohokrát víc, než těch hoven. ..To jenom debata o sračkách je pro někoho asi zajímavější.

Romanero

Civilní klimatizace s dálkovým ovládáním, která by takový prostor bohatě utáhla se prodává od 10 tisíc Kč a je napájená že zásuvky 230V. Za 2000 navíc má i možnosti řízení přes mobilní aplikací. Moc nerozumím, co zde vyvolává potřebu měnit spalovací motor a dosazovat další pomocné pohony..

PatriK

Počítám, že nový motor bude mít nižší emise, třeba bude i tišší a úspornějšé než původní Liaz ze 70.let, je dobře, že motor vyměnili.

Jussi

Nižší emise ano (dneska by to jako v 70. letech neprošlo, následkem je ale nutnost většího výkonu motoru a jeho výrazně složitější řízení). Jestli je tišší, to je otázka – je důležité, jak je vyřešené jeho uložení ve skříni. V 814 je hluk rozhodně větší. No a úspornější není ani omylem – je třeba si uvědomit, že do toho nacpali motor z kvatra nebo regíny – nárůst výkonu oproti původnímu atmosférickému motoru je značný (242 vs. 155 kW), ale spotřeba s tím stoupá ruku v ruce. Na závěr: Z provozních zkušeností od Railway Capital vyplývá, že pokud chcete jezdit extra… Číst vice »

Romanero

Píše se, že výměnu motoru vyvolalo dosazení klimatizace, ne emise nebo hluk..

PatriK

A já píšu, je dobře, že motor byl vyměněn, ať byl důvod jakýkoli.

Bardotka

To že ten motor je na ten vůz poměrně slabý sám o sobě a dynamo na výrobu proudu pro tyhle vaše nesmysly odebírá poměrně velkou část jeho výkonu ?
Oni inženýři ve Studénce jsou zřejmě blbci co zbytečně mění motor, si to měli od vás nechat vysvětlit

Romanero

Kolik je potřeba výkonu klimatizace? Cca 3 kW. To se kvůli tomu musí na posledních 5 let života vozu (jak se píše v textu) dosadit nový motor? Anebo se počítá, že bude jezdit déle.. 😉

Jiří Kocurek

To bych přidal, sedící člověk vydává 120 W tepla. https://vetrani.tzb-info.cz/vnitrni-prostredi/404-tepelna-pohoda-a-nepohoda
Takže už při 25 lidech nebudou 3 kW stíhat uchladit osazenstvo. Nehledě na průnik tepla z venku, vůz je značně prosklený. Takže spíš tak 8 až 12 kW jako rozumné minimum.

pavelmaresh@gmail.com

Výkon odebírá dynamo /alternátor pro výrobu energie pro tu klimatizaci

vagonář

Myslím si, že se Studénkou už ta přestavba nemá nic společného, kromě vzniku originálu.

...

A ten výkon pro tu klimatizaci vezmete kde? Jenom od toho motoru a to ještě s odečtením ztrát v alternátoru.

Jan Sova

cestující by pod sedadlo mohli dostat šlapátka s pohonem na stropní vrtuli a trošku si z vlastních sil udělat dobro….

X 1

810 Forever. 😉

Niekto

To je ešte v pohode. Na Slovensku často vypúšťame h*vna ešte na koridoroch, kde by mali byť tie najmodernejšie vozne a rušne 😀

Ostravák

Na Slovensku máte mnohem lepší vlaky. Change my mind.

Tomáš

Jsem taky Ostravák, ale s tímto názorem nesouhlasím.

Vlastimil Kocurek

Slovensko zaostalo jak v budování železníc, tak v nákupu vlaků, a ještě více, v rekonstrukci nádraží. A Naopak v jízdném nezaostává 🙂

Jakub

Některé vozy jsou u ZSSK krapet lepší. Flotila jednotek je ale obecně modernější v ČR a hlavní tratě v mnohem lepší kondici.

Ketchup1970

Hlavní tratě? Já vím o jedné. Zbytek jsou vedlejší . Imho

Bardotka

Čemu přesně to vadí?
Táhne vám na pozadí?

Petr

To je 1.4.? Chlubit se dalším udržováním těchto nepovedených kostitřasů opravdu nechápu

Radim

Holt rámová konstrukce nikdy nebude tak pohodlná jako podvozková, i ten projev na styku kolejí je poněkud legrační, ale účelm bylo šetřit. Na kratší trasy to stačí a i ty rekonstrukce/údržba jsou k pochopení.

Kubrt

810 má podvozky.

Radim

Ano, ano přesně teda dva jednonápravové podvozky na skříni, omluva za nepřesnost, celkem zásadní.

Artur

Když už mluvíte o konstrukci vozidla, tak byste si o tom měl něco přečíst.
810 je podvozkové konstrukce, jen místo dvounápravového podvozku má podvozek jednonápravový. V 80. letech byla údržba těchto vozidel mým živobytím.
Jinak větší vliv na jízdní pohodu u těchto vozidel má stav tratí na kterých jsou tato vozidla provozována než to že se jedná o dvounápravové vozidlo.

Jan Sova

no to je fakt. Na 100% rovném povrchu se bude 100% rovně odvalovat.

Radim

Ano, moje chyba. Nepopiratelným faktem však je, že dvounápravový podvozek má menší odezvu do skříně, než ten jednonápravový a vzhledem k tomu, že se tato vozidla používají spíše na horších tratích, je nevýhoda znásobena.

none

To ma byt nejaky vtip??

Radim

809 a 810 byly původně zamýšlené jako takový autobus na kolejích a tomu odpovídá i ta jejich jednoduchá stavba. Na jízdy do 20 – 30 km úplně v pohodě, a záchody klidně gravitační, kolejové lože malou potřebu pojme v bez následků a tu větší potřebu při daném využití zas tolik cestujících nekoná. Klima je jistě OK a USB s Wi-Fi už nadstandard, kteý nynější zákazník požaduje. U držáků na kola by měly být obecně širší háky, současné biky mají většinou přes dva palce.

PatriK

Ze Suchoda do Budišova je to necelých 40km a doba jízdy přes hodinu.

Kontra

No a řada 809/810 a v budoucnu 811 bude nasazována i na rameno Opava-Bruntál(-Moravský Beroun) a to je dobrých 80km, to už není nic moc i s klimatizací a wi-fi…:/

Brumla

No konečně dostal někdo rozum s tím záchodem. V Trutnově 810 124 , která dostala vakuový záchod, víc prostala než jezdila zatím. Firme co to má na starost , zřejmě žádné sankce nehrozí , neb si mohou dovolit půl roku nic nedělat se závadou. Asi šikovně napsaná smlouvá. Na záchodě se nedá pomalu otočit, aby tam člověk nacouval, aby vykonal potřebu. Atd.

Pravdepodobnost

Nedavno jsem jel na kole tesne vedle trati ve vnejsim ublouku proti vlaku s gravitacnim zachodem. A nekdo se rozhodl pouzit zrovna ten na vnejsi strane vlaku.

Kdyz uz to nevydrzite do stanice tak aspon se*te ve vnirnim oblouku. Dekuji za vsechny okolojdouci.

Radim

Kolik to tak jelo, že to tak letělo?

Pravdepodobnost

No jelo to tak padesat {stara klasicka souprava) a primy zasah jsem nedostal. Jak to ale bylo klopeny tak to vohodilo vsechno kolem trati tomu neslo uhnout.

Radim

Evidentně tam není nedostatek převýšení.

Hynek

Kurňa, ten člověk musel mít střeva aspoň jak kůň, že toho tolik dokázal vyprodukovat. 😂

michal

Ve stanici nelze.

ABC

a v tunelu!

vagonář

Jistě, nepoužívejte toalety, pokud je vlk v tanci 🙂

Pravdepodobnost

V nasi stanici lze. Jestli vam zrusili zachod tak zbyva krovi.

Majkl

Nevěřim že to lítá tak daleko od kolejí. To byla nějaká ilegální pěšina, jestli to bylo tak blízko, kde pak člověk nemá co dělat.

Pravdepodobnost

Nevim co je ilegalni pesina ale byla to normalni polni cesta tesne vedle koleji. A klasicky stary vagony co maj zachod tesne dveri takze rozstrik vyveden nejvic do strany jak to jde.

Taky hodne klopena zatacka 100 nebo 120 letelo to asi 5 metru od koleje. Vetsina dopadla na kraj sterkovyho loze ale i ta sprcha staci.

Pravdepodobnost

ta trat je na 100 nebo 120 ten vlak jel zhruba pade bo vyjizdel ze stanice

Hynek

No jo cyklisti, ti musí mít vždy něco extra… Ne nadarmo jsou někdy obhazováni. Od tramvají pískem, od aut vodou do ostřikovačů, tak proč by je vlaky nemohly sem tam obhodit sra*kou. 😁

Mirek

Zajímalo by mě, jak to dělají lidé v linkových busech, že záchod nepotřebují, zatímco ve vlacích ano.

Frantisek

Jezdí autem a zastaví si, nebo hledají možnost na autobusáku, případně úpěnlivě drží. V koloně je to potom ideální. 🙂 (Vyzkoušeno kdysi cestou ze Šumavy, ze Strakonic do Prahy žel použitelný vlak zatím není).

Vnější pozorovatel

Léta Paně 2020+, ČD stále vypouští splašky na koleje. To nevymyslis, to se musí zažít.

Elca

Znám meju to …děsný v21stoleti a tohle se používá hnus 🥺

Ludva

Léta Páně 2020 a RegioJet vypouští splašky také na koleje 😀. Lehátkové vozy RJ mají také gravitační WC.

rory2k

Teda, mě zvolit generálním ředitelem ČD, jako první bod vyhlásím akci „Konec s…í na koleje“ – neboli bych s okamžitou platností odstavil všechny vagóny s gravitačním WC. S tím, že do roka se musí předělat na uzavřené WC, jinak budou vyřazeny trvale. A podobně polovičaté rekonstrukce bych vracel zhotoviteli k dodělání.
Je to hnus, jsou dvacátá léta nového století, okolní svět vymýšlí stálé rychlejší spojení a my pěkně pomaličku si se….e na koleje. Fuj! (blijící smajlík)

Miloš

S tím byste jako GŘ ČD musel posílit údržbu (moderní vozidla potřebuji zvýšenou péči narozdíl od těch, které se dají opravit kladivem) –> vyšší náklady na provoz –> vyšší sazby pro objednatelé na vlkm –> objednatel se obrátí na soukromníka.

Matt

Cena za vlkm se dá snížit i jinak…propustíme nepotřebný kancelářský aparát. To už někdo tady psal, že z toho se neživí jenom provoz, ale i lidi okolo.

Miloš

S tím souhlasím, nicméně redukce kancelářského aparátu vzhledem k současným trendům nehrozí, naopak.

MiKi

Léta páně 2020 a lidé s IQ menším než 100 mají pořád přístup k internetovým diskuzím. To už odporuje všemu.

Mr Smiths

1990 – I wonder how trains will look like in 2020..

Hodně štěstí

Hlavně, aby to nemělo antigravitační záchod. To by bylo nemilé. 😄

Alibaba

Tak v tunelu na dvoukolejné trati by se to stát mohlo, když by něco rychlejšího vjelo na druhé koleji současně do tunelu. 🙂

RIV

Hlavně s otevřenou hubou nad mísou záchodovou 🤣

xyz

„později i na trať 310 Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov.“
U ní je to úplná absurdita – mj. na úsek s traťovou rychlostí 120 km/h bude nadále nasazováno vozidlo s v(max) 80 km/h.

UBolt958

Jo, ale asi jenom 12km z 75km a na tom úseku jsou ještě zastávky, tak ono stejně těch 120km/h je k ničemu.

Alibaba

Já si myslím, že tady by měl kraj tlačit na e-trakci minimálně do Krnova a teprve tam přestup do menších dieselových vozidel.

Jan

to je přesné

Viťa

To mi teda trošku přijde jako instalovat klimatizaci do Škody 120, místo toho, abych si koupil alespoň ojetou Fabii, co ji už má 🙂

Dáda

nebyla to náhodou Škoda 100L?

Alibaba

A dáte si do ní i nový výkonnější motor? 🙂

Jiří Kocurek

Jojo, vešel by se tam 1.4 MPi z Fabie (i 3,2 V6 z Chrysleru). Pak ještě předělat brzdy, šnek vyměnit za hřebenové řízení, nápravy předělat z eMka. … no přece nebudeme jezdit 8 roků starým šrotem po němcovi?!

ABC

tak do stodvacítek motor 1.3 z Felicie zadělat šel (on to ostatně byl v zásadě ten samej), pochopitelně legálně na papíry to byl problém

Jarda

Doslova to neudrží ani ho*no. Ale do Polska dobrý.

Jiří 24

To by nešlo ty dveře udělat na tlačítko a musí tam být madlo 🤷‍♂️

CeV

Technicky ten posuv dveří by jste si představoval jak, při omezeném prostoru tohoto motoráčku?

Pravdepodobnost

Na bananu je normalne tlacitko a omezeni prostoru je uplne stejne.

Jiří 24

Když je může mít Regína, tak proč ne 811?

Alibaba

To by se asi musely předělat kompletně dveře (vedení, úchyty a pod), mám pocit, že tohle je pneumatika/mechanika. To madlo přímo něco ovládá, když ho podržíte ve stanici, tak při odjištění dveří by vám vzduch měl pomoc otevřít dveře.

JanM

Tady opravdu tlačítko není potřeba. Tohle není honeckr kde dveře nemají žádný posilovač.

PatriK

Otevírání tlačítkem nemaji ani novější 845 se kterými jezdí Arriva

Bardotka

Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě se spoustou motorů, mechaniky a podobných kurvítek.

JanM

A co by z toho bylo, tedy kromě toho že novým dveřím trvá dlouho než se otevřou? Právě je dobře že 810 má jeden z nejrychlejších mechanismů pro otevření dveří.

Pampeliška

Já jsem za toto rád. 810 je levné vozítko a zasloužilo se o to, že řada tratí dodnes funguje. Jen tak dál další kraje. Je to levný a sloužil dobře tam, kde by to skončilo, kdyby se chtělo Desir.

xyz

Skončilo by to třeba tak jako v úseku Stará Paka – Lomnice nad Popelkou.

gerstjan

Me osobne teda prekvapilo, v jak vrakoznim stavu to Desiro ve Stare Pace bylo – kuckajici volnobeh, mraky modreho koure…. Arriva Vlaky nema na vymenu vstriku?

Paradox je, ze takhle nehuli ani Liaz ML 634 v 810..

Lektor

Hlavně se zasloužili o to že je dráha pro smích a nikdo s tím dobrovolně nechce jezdit.

Lektor

Dohadovat se tu nebudu, stačí se do těch vlaků podívat nebo tím nedejboze jet, ale to by jejich ochránce nenapadlo.

PatriK

Nezbývá než souhlasit, ačkoli klimatizace jistému komfortu pomůže, v tom rozhodně lepší, nežli regionova.

Miloš

Aha a jádro problému je v 810 že?

Jan

810 je dříč, to bezesporu je , ale na některé tratě prostě nepatří. A vědělo se to už dříve v dobách jejich největší slávy . Až odchodem starších vozů se dostaly na tratě kde původně nejsou určeny. Pominu li 80 km/h ( dáno typem podvozku) , malý výkon , nevhodnost do stoupání , prokluz , vedení v oblouku. V podstatě to nejde modernizovat, to rychlejší byt nemůže , výkonnější vzhledem k váze a záběru také ne . Zásuvka na mobil je naopak prkotina. Fajn je to hezký,ale proboha musí to jezdit tam kde to má smysl a účel .

Leinad

810 se dostaly kam nepatří, protože se soudruhům nechtělo dělat 860.

Dan

No právě. Teď jsme trochu vytunili šrot, a za pár let to bude argument, aby se nějaká další dožívající lokálka za desítky milionů spravovala.

Apten

Doufám, že posunuli příčku ve vlecňáku tak, aby tam vlezlo více kol než jen 3.A háky že odpovídají nové šíři plášťů kol. Na těchto trati jezdí hodně cyklistů a 3 kola k záchodě je dost málo.

Dáda

Máte pravdu měly by se ty háky zůžit. Slušný kola v tom strašně plandaj.

Jan Kocourek

Tak to chce neslušné kolo 🚲

gerstjan

Já mám pocit, že háky do kolejových vozidel dávají lidé, co v životě na kole nejeli. Mně se u Arrivy nedařilo narvat ani blbé krosové 42 mm (1,8″?), co by na to řekl někdo s horákem nebo nedejpámbu s fatem?

Franta Jouda

Supermoderní? Co si pod tím chachar představuje?

Viťa

Že nebudou padat exkrementy na koleje 😀

Bardotka

Pred časem mlel cosi o vodíkových vlacích. …
Zřejmě usnul v knihovně v oddělení sci-fi a fantazy

bkp

Moje nervy.

Kubrt

Už se těším na ty supermoderní soupravy, co přijdou za pár let nahradit tyto vozy.

Lesan

„Supermoderní“, jak je psáno v článku, to bude asi maglev.

Kubrt

Ale hlavně to musí jezdit na vodikovy článek.

Spálená tlumivka

810 na vodík, to bude masakr. :DDD

Lektor

Předpokládám že přijdou 812, třeba

Libor

Ta už tu byla. Esmeralda neboli „poloviční Regionova“. 🙂

Lektor

811 taky už byli.

zdeva

Obvyklý dotaz…kdo to tam dá?

Kubrt

Pan Unucka.

Kamui

Mně se to líbí. Na lokálky typu Studénka – Bílovec ideální, levné vozítko. Jediné co chybí k dokonalosti je dosazení stanoviště strojvedoucího do vlečňáku (jako je/byl vůz 912.001), ale chápu že by to bylo dražší a složitější vypapírovat.

ABC

ať si koupí Esmeraldu

Lektor

Jakože by se dráhy samy od sebe koupily neprovozuschopny stroj? Tak to by byl obchod století.

ABC

Resp.tedy Kasandru ta provozuschopná je ne. Nebyl byto první obchod století, že.

xyz

Na trati do Bílovce naštěstí už mnoho let jezdí Regionovy (mj. částečně nízkopodlažní a mj. s vakuovým WC) a doufám, že nadále budou.

Lektor

Mně se líbí jak obhájci šrotu vždy vytáhnou nějakou trať kde nejezdí a dávají to za vzor proč to ma jezdit. Vypadá to především o tom že tím ani sami nejezdí.

Jan Kocourek

Tak to jezdí na trati 074

Jirka

Že by byl Moravskoslezský kraj až takhle velký?

Jackub

Vskutku půvabná humoreska… 😂🤔😳🙄

PatriK

Takhle na zběžný pohled vypadá interiér docela dobře. Otázka je, jak to bude z hlučností motoru a hlavně brzd. Jasné je, že drncat to bude kvůli jen dvěma nápravám stejně, leda že by aspoň dali měkčí odpružení.

Kubrt

Drnca to kvůli stykům kolejnic, podvozek 810 na slušné trati jede taky slušně.

PatriK

Právě o to jde, jak vagon zvládne jízdu po méně kvalitních tratích, kterých je u lokálek většina a právě po takových tratích bude jezdit, ne po koridoru.

Kubrt

Na mizerné trati bude drncat všechno.

Lektor

A proto to má jezdit mezi Opavou a Krnovem kde je nová trať na 120.

rtep

Pořád je to podstatně tišší a pohodlnější, než Regionova nebo ten děs Regiosprinter.

V. K.

Šukafon je fakt nesmrtelný. Jestli bude Česko jednoho dne létat do vesmíru, tak ta loď bude další modernizace řady 810.

Mýval

Pletete se. Všichni víme, že do vesmíru se poletí lodí, která vychází z tramvaje ČKD.
A vyrobí ji Škoda Transportation! Viz seriál Kosmos.
https://img.ceskatelevize.cz/program/porady/11276561613/foto09/rip1_05.jpg?1478887610

Zdeva

Jako obvykle…jezdí za kýbl nafty, přiměřená velikost,účetně odepsaná kdo by se toho zbavoval. A pak kdo to tam dá (peníze na nové motoráky).

ABC

jezdí za kýbl nafty a nechává za sebou kýbl hoven

Mýval

Vlaky hovna nedělají. To dělají lidi v těch vlacích jedoucí

karel

To jste nám teda ukázali opravdu hodně fotek…

Lektor

Spíš až moc

Jan Mahdal

Zásadní je v tomto případě, pane náměstku, počet náprav.

Kubrt

V čem je počet naprav zásadní?

Jan

počet náprav ? jako pro ekonomiku trati neb se platí za projetou nápravu ??

David

Já bych do této kategorie řadil i RegioNovy a Mravence. Byť to má jinou karoserii, je to stále ten stejný hlučný a skákavý křáp.

Petr

subjektivně bych řekl, že jsou i regionovy hlučnější než původní 810.

Jarda

Mnohem více

Mýval

To není vůbec subjektivní. Regíny jsou definitivně hlučnější…

Alibaba

Tak jsem zvědavej na tohle nové, protože ten avizovaný výkonnější motor určitě na hluku neubere.

Bob

Gravitační záchod ještě nemusí nutně znamenat, že ty hovna budou padat přímo na koleje, že. Existuje spousta typů chemických i jiných záchodů, které jsou gravitační. A mimochodem, ony ani ty vakuové záchody nejsou úplně antigravitační – většinou vcucnou jenom to, co napřed gravitace dostane na dno mísy do blízkosti otvoru.

Peeetr

Stačí udělat záchody středně odpudivé, a na regionálních tratích na nich na velkou v podstatě nikdo chodit nebude, a máte po „zásadních problémech“ s hovny na trati.

ABC

a na vychcání to stačit bude 🙂

Kubrt

To jako, ze někdo chodi na zachod ve vlaku i jindy, než v naprosto, ale naprosto naprosto nevyhnutelném případě?

Lektor

Stačí na trať poslat 810 to zaručeně sníží počet potencialnich hovnopokladačů.

ušatá

Už vás to někdy náhle přepadlo? Mluvil byste pak jinak a stav vašich kalhot by tomu odpovídal.

vagonář

Ale jo, to beru, to se mi líbí 🙂

ABC

nemusí, ale v tomto případě bude