Dopravci Železnice Zprávy

Podepsáno na deset let. České dráhy pro jižní Čechy koupí vlaky za 1,8 miliardy korun

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy získaly v Jihočeském kraji jistotu povozu na dalších deset let. S krajem dnes podepsaly celkem tři dlouhodobé smlouvy na zajištění železniční dopravy. Dopravce získal zakázky přímo poté, co kraji zkrachovaly soutěže. Dráhy se zavázaly investovat do nových vozidel pro jižní Čechy přes 1,8 miliardy korun.

„Do jižních Čech nakoupíme celkem 10 dvoudílných elektrických a sedm dvoudílných motorových jednotek, které budou klimatizované a nabídnou wifi připojení k internetu, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, LCD informační panely a bezbariérové toalety. Kromě toho počítáme i s modernizací stávajících vozidel,“ uvedl šéf Českých drah Václav Nebeský.

Smlouvy jsou na tři soubory: motorovou trakci, elektrickou trakci a trať Tábor – Bechyně s unikátním napájecím systémem. Smlouvy jsou v režimu netto, tedy zodpovědnost za tržby a cenotvorbu nesou dráhy, v jižních Čechách tak nehrozí tahanice známé z jiných krajů o uznání drážního tarifu.

„Dobrou zprávou pro naše občany je, že jsme pro ně od poloviny prosince objednali více spojů. Například vyjedou nové spěšné vlaky ze Strakonic přes Písek do Tábora a z Jindřichova Hradce do Českých Budějovic, jinde dopravu posílíme. Celkem se rozsah objednávky meziročně zvyšuje zhruba o 13 procent,“ doplnil krajský radní pro dopravu Jiří Švec.

Oproti dnešku si kraj za vlaky od prosince výrazně připlatí. Dnes kraj platí v průměru kolem 115 korun za vlakový kilometr, nově bude kraj platit za elektrické vlaky 145 korun za vlakový kilometr, v motorové trakci bude cena téměř 132 korun za vlakokilometr. Na Bechyňce za tamní kombinaci motorových Regionov a starých „žehliček“ s vagony kraj nově zaplatí přes 139 korun za vlakokilometr. Jde přitom o cenovou úroveň roku 2018, reálné ceny tak budou ještě aktualizovány o inflaci.

Nárůst je částečně dán požadavkem na nová vozidla. I tak se v Jihočeském kraji nabízí srovnání se šumavskými lokálkami, které v soutěži získal dopravce GW Train Regio. Vyhrál díky ceně 88 korun za vlakový kilometr (druhá Arriva byla o korunu dražší), dnes při započtení inflace jezdí zhruba za 90 korun za vlakový kilometr, a to rovněž v netto režimu. Vlaky jsou modernizované, nízkopodlažní a mají wifi.

Zastupitelstvo rovněž nedávno schválilo novou smlouvu s Jindřichohradeckými místními drahami. Kraj bude od nového grafikonu platit firmě 125 korun za vlakový kilometr, částka přitom v dalších letech poroste. Za pět let trvání smlouvy bude průměr 138,65 koruny za kilometr. Dnes kraj platí JHMD zhruba 87 korun za kilometr.

Elektrická trakce: České dráhy pořídí 10 nových dvoudílných elektrických jednotek RegioPanter (celkem jich tak bude v Jihočeském kraji 14). V případě elektrizace tratě Veselí n. L. – České Velenice budou pořízeny další 3 jednotky tohoto typu (nejsou součástí smlouvy). Nové vlaky budou klimatizované, nabídnou Wi-Fi, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, infopanely a bezbariérová WC. Pro trať Rybník – Lipno nad Vltavou bude modernizován interiér 4 patrových vozidel. Dopravce v nich přečalouní sedadla a nainstaluje do nich informační systém. Celková výše investice činí 1 264 mil. Kč.

Motorová trakce: České dráhy pořídí 7  nových dvoudílných motorových jednotek, které budou rovněž klimatizované, budou nabízet Wi-Fi, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky a bezbariérová WC. Dále vybaví informačním systémem s LCD panely a zásuvkami pro drobnou elektroniku 7 vozidel Regionova. Celková výše investice činí 598,5 mil. Kč.

Trať 202: Provoz bude zpočátku zajišťován stávajícími vozidly s preferencí elektrické vozby, neboť kraj i dopravce mají zájem na zachování elektrického provozu. ČD se zavázaly prověřit možnost zajištění novějších vlaků, např. získáním již provozovaných a následně modernizovaných vozidel, případně i nových vozidel. České dráhy aktivně prověřují různé možnosti řešení. Výsledek závisí i na rozhodnutí správce infrastruktury, zda zachová stávající stejnosměrný systém 1,5 kV, či zda skutečně dojde k plánované změně na 25 kV/50 Hz.

Hlavní změny v jízdním řádu 2019/2020

Hlavními změnami pro příští rok jsou:

  • zavedení spěšných vlaků Strakonice – Písek – Tábor (8 párů vlaků v pracovní dny) a Jindřichův Hradec – České Budějovice (5 párů vlaků v pracovní dny),

  • posílení příměstské dopravy Dívčice / Zliv – České Budějovice, zavedení zrychlených osobních vlaků Písek – České Budějovice (6 párů vlaků),

  • posílení dopravy na trati Tábor – Bechyně a dílčí navýšení výkonů i na dalších tratích v regionu.

  • objednávka v rámci jízdního řádu 2019/2020 nezahrnovala úsek Jindřichův Hradec – Popelín, jelikož Kraj Vysočina nahrazuje železniční dopravu v úseku Počátky-Žirovnice – Horní Cerekev veřejnou autobusovou dopravou. Na základě jednání s dotčenými obcemi bylo dohodnuto, že budou z Jindřichova Hradce do stanice Počátky-Žirovnice vedeny 2 páry vlaků v pátek, 3 páry o sobotách a nedělích a že bude posílena veřejná linková doprava v úseku Popelín – Jindřichův Hradec. Změna bude zahrnuta do Dodatku Smlouvy č. 1 a představuje rozsah cca 19 tis. vlakokilometrů. O možném rozšíření železniční dopravy v tomto úseku se bude dále jednat.

Provozní soubory

Elektrická trakce

Motorová trakce

Elektrická trakce – trať 202

190 České Budějovice – Strakonice190 Číčenice – Strakonice202 Tábor – Bechyně
195 Rybník – Lipno nad Vltavou192 Nepomuk – Blatná
199 České Budějovice – České Velenice200 Březnice – Protivín
200 Protivín – Písek201/190 Tábor – Písek – Strakonice
201 Ražice – Písek203 Strakonice – Březnice
220 České Budějovice – Tábor
225 Veselí n. L. – Počátky-Žirovnice
226 Veselí n. L. – České Velenice

(po dokončení elektrizace, předpoklad v roce 2025)

 

115
Diskuze

avatar
16 Komentáře
99 Reakce na komentáře
43 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
45 Autoři komentářů
PetrPetr72PetrBJarda V.svojsin Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
PetrB
Host
PetrB

Za vším hledej Študlara. Je to bohužel tak. Po rozhovoru s bývalým zaměstnancem JIKORDu, se věci mají tak že pokud to nevzejde od Študlara tak smůla. Ledy se trochu pohly co dostal za uši od hejtmanky Stránské s přispěním zastupitele kraje Zahradníčka… Kvůli stížnostem obcí a občanů zejména z minulého roku, kdy JIKORD nacpal poznámku do autobusových spojů mezi vánočními svátky, že spoje v pracovní dny nepojedou. Takže nastala totálně absurdní situace, že lidi se neměli dostat jak do práce a začali ve větším chodit stížnosti na stůl kanceláře hejtmanky. Pro příklad nemusím chodit, když v relaci Nákří – České… Číst vice »

PetrB
Host
PetrB

Mimochodem k rozšiřování IDS JčK včetně zavedení jednotlivého jízdného IDS by mělo dojít až budou vybráni autobusový dopravci.

noerf
Host
noerf

A už se ví, kdy ČD nasadí nová vozidla? Když podle smlouvy se Škodou dostanou poslední někdy v roce 2022 a soutěž na dieslové jednotky momentálně soutěží a lze předpokládat, že první jednotky budou tak za dva roky, ted ynejdříve v roce 2021.

Karel
Host
Karel

Dobrý den,
v článku se píše, že vozidla GW Trainu jsou modernizovaná, nízkopodlažní a mají WiFi. Modernizovaná jsou opravdu všechna (což samo o sobě ale není zárukou kvality), WiFi není v pravidelně nasazovaném voze řady 810, nízkopodlažní jsou pouze vozidla řady 654, nicméně na trati 194 je denně alespoň jeden oběh zajišťován jednotkou 628/928 a v pracovní dny jeden pár vlaků motorovým vozem 810. Na ostatních tratích jsou příležitostně nasazovány motorové vozy 816 – někdy i na většinu výkonů.

Petr
Host
Petr

To zavedení spěčných vlaků spoustě lidem uškodilo,co se týče ranních spojů. Ve směru na Tábor. Prvné vlak je v Táboře příliš brzy a znamená pro občany budíček někdy okolo 3:30 a druhý vlak je v Táboře příliš pozdě. Zdravotní sestry,lidé pracující ve směném provozu od 6:00, bud mají volbu ráno se hodinu ve tmě tlouci po Táboře,nebo je druhým vlakem a přijít pozdě do práce,ten současný,co vyhovoval se zrušil, který měl příjezd okolo cca čtvrt na šest.

Kuba
Host
Kuba

Píšete to hodně srdceryvně, ale realita je taková, že nově ten vlak pojede o strašlivých 10 minut dřív, díky čemuž bude mít přípoj na Prahu rychlíkem místo vymetávkového Jordána. Kdyby přijížděl v 5:10 jako dosud, neměl by na Budějovice přípoj vůbec.

Medved
Host
Medved

Co to znamena prom Sumavu? Ta se bude casem zase soutezit? Do ktereho roku ji ted ma GW Train Regio?

Petr
Host
Petr

To si ještě počkáte. Smlouva s GW je na 15 let

Lektor
Host
Lektor

Je součástí objednávky i trať 196 Budějovice-Dvořiště?

-MS-
Host
-MS-

Ano, tam budou postupně elektrické jednotky ve vlastnictví ÖBB, doplněné klasickými soupravami

Jarda V.
Host
Jarda V.

na trati č.196 se regionální soupravy vyskytují ve velmi omezeném počtu, většinu vlaků obsluhuje Jižní Expres a pus-pull Oebb s Taurusem. Regionova jezdí jen na ranním a nočním spoji plus na některých vložených v lichou hodinu které zpravidla pokračují na Lipenku.

Cestujici z jihu
Host
Cestujici z jihu

Nejake info jak to bude vypadat v useku Tabor – Benesov a Tabor – Cerekev? Budou i zde nejake zmeny?

Jarek
Host
Jarek

Tábor-Benešov – v regionově se objeví časem wifi, což nesmyslnou Os vrstvu na trati jistě spasí.

Petr
Host
Petr

Co bude jezdit na Bechyňce a Písek Tábor?

JirkaK
Host
JirkaK

na Bechyňce to samé jako dosud, Písek – Tábor budou jezdit 842

noerf
Host
noerf

Tábor – ražice jezdí většinou regionovy.

Petr
Host
Petr

Na Bechyňce má jezdit něco s úschovu během přepravy… Tak nevím, ještě jsem neviděl regínu nebo bafík s úschovou během přepravy

Martin Jarath
Host
Martin Jarath

Tak to máte hodně krátkou paměť, dříve to u Bafíku ani jinak nebylo. Stačí zamknout jeden představek a místo kola je v hlavičce vlaku kufr 😉

Doug
Host
Doug

Proboha, elektrifikace Veselí n./L. – České Velenice fajn, ale určitě za žádnou cenu tam nedávat regiopantery!! V sezóně ty vlaky praskaj ve švech kvůli cyklistům, jasně, hodně toho pokryjou ty rychlíky, ale na osobácích pořád budou jezdit! Těch 10 lol v regiopanteru to určitě nepokryje, to půjde kraj proti sobě.

Kamui
Host
Kamui

Tak on by neměl býf teoreticky problém RegioPanter s více háky pro kola. Klidně by na to kohl být vyčleněný celý vůz.

dopravák
Host
dopravák

Bývala dokonce i doba, kdy v „ešusech“ jezdících o víkendech na rychlících mezi Prahou a Děčínem bylo přízemí pod 1. třídou vyhrazeno pro cyklisty a jejich jízdní kola – tak proč by třeba nějaké podobné řešení nemohlo zafungovat i na jihu Čech?

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Nebojte, osobáků tam ubude – všechny, které mohou tvořit přípoje k nově zaváděným rychlíkům do Velenic jsou v návrhu škrtlé. Stejně tak vlaky v okolí J. Hradce, Blatné, celkem na Jihu k nějaké dvacítce spojů. Dobrou zprávou je, že na Šumavě neškrtli nic a dle vyjádření Ing. Študlara všechny zrušené spoje zavedou po čase zpět. Nerozumím řeči kmene jižanů a nejsem sám. Na otázku, zda jdou peníze namísto do vlaků na letiště nebylo odpovězeno.

jan
Host
jan

No, zdá se, že na 10 let se opět nic nemění a vlaky Jč kraje budou končit na jiné zastávce než vlaky kraje vysočina. (Žirovnice). Krajské železnici zdar.
Zrovna jsem jel Zlínským strojem. První třída samozřejmě přemalovaná na druhou.. To fakt člověk nepochopí ty krajské experty..
Oni ani tohle nejsou ochotni respektovat.. A to chtějí přilákat nějaké nové cestující..

jan
Host
jan

To samé Strakonice místo Horaždovice a Plzeňský kraj.

libor
Host
libor

tak tak, obdivuhodné je lokálka Nepomuk-Blatná, že to jezdí v celé délce

JirkaK
Host
JirkaK

vlaky na trati Nepomuk – Blatná jsou v celé trase v objednávce JČ kraje, Plzeňský kraj objednává vlaky v úseku Horažďovice předm. – Strakonice

Petr72
Host
Petr72

Ano, z Nepomuka do Blatné vlaky sice jezdí, ale díky neschopnosti IDSK a Jikordu dojde téměř ke zrušení přímých vlaků ze Strakonic do Březnice a v Blatné bude něco kolem hodiny na přestup..

Pavel Kosmata
Host
Pavel Kosmata

Není to neschopnost. Je to dáno vzájemnou shodou na vedení vlaků Blatná – Beroun k rychlíkům do/z Prahy a na jižní části tratě 203 vedení od/k rychlíkům směr Č.Budějovice a Plzeň.

Petr72
Host
Petr72

To je sice velmi hezké, ale pořád to nemění nic na tom že dojde k rozvázání ramene Strakonice – Březnice, a to že osobák pojede až do Berouna stejně nic nezlepší… Většina lidí pojede raději autem/autobusem nebo přes Plzeň než přes Březnici…

Petr
Host
Petr

Stejné to je i na Písek od Březnice. Bohužel za Březnicí, už je dnes nové pohraničí. Vzhledem k tomu, že dráha není schopná zvýšit cestovní, ani traťovou rychlost alespoň na úroveň automobilu , je to do spádových krajských měst zatraceně daleko.

libor
Host
libor

není to naopak, budou přímé vlaky Straky -Beroun…

Kuba
Host
Kuba

Přímý vlak Strakonice – Beroun bude všeho všudy jeden.

Petr72
Host
Petr72

Ano ze Strakonic do Berouna 2 přímé spoje denně a z Berouna/Zdic do Strak 4 spoje denně, zbytek s přestupem

libor
Host
libor

zrovna Hora-Straky mi připadají dost hrozné

-MS-
Host
-MS-

Velká část zastávek je mimo sídla a je nutné obsluhovat autobusy

libor
Host
libor

a to nejen v tomto úseku…

Haha
Host
Haha

Na domluvu musejí být dva. JČ je dopravní partner k pohledání…

svojsin
Host
svojsin

Jan: Kraj Vysočina předpokládal celou relaci Jindřichův Hradec – Horní Cerekev nechat na autobusech a u vlaků jen R Plzeň – Brno. Což je velice rozumné.

Kuba
Host
Kuba

Kam má jít těch 7 motorových jednotek? Předpokládám, že se má jednat o jednotky s kapacitou kolem 120 míst, přičemž ale žádná z uvedených tratí nevyžaduje tak kapacitní vozidlo. I kdyby se dejme tomu hodně chytly spěšňáky Tábor – Strakonice, tak na to jsou potřeba dvě. Na 226 ani na nějaké Sp ČB – Písek město se s nimi očividně nepočítá. Takže budou vozit vzduch kolem Blatné?
Naopak těch 10 nových elektrických jednotek bude stačit jen tak tak (vychází mi potřeba 13 vozidel pro odpolední špičku).

Kubrt
Host
Kubrt

K motorovým jednotkám – na Tábor – Ražice by mohly jít i na osobáky a pak osobáky Protivín-Březnice. To by těch 7 mohlo být, ne? 814 pak osobáky Beroun-Strakonice.

dopravák
Host
dopravák

Myslíte asi osobní vlaky relace Březnice – Strakonice, ne?

Kubrt
Host
Kubrt

Nemyslím 🙂

Kubrt
Host
Kubrt

Předčasně odesláno – nově bude osobákové rameno Beroun-Strakonice Březnice-Protivín. Samozřejmě je otázka, kolik GVD to takto vydrží..

dopravák
Host
dopravák

No, z pohledu frekvence takové přímé vozební rameno možná nějakou logiku má (a asi v tom hraje roli i nějaký boj mezi depy o ubývající výkony) …

dopravák
Host
dopravák

A proč by Jč kraj měl objednávat (a platit) osobní vlaky do / z Berouna (desítky vlkm každého vlaku na cizím území)?

Kubrt
Host
Kubrt

Tak zřejmě se s StČ dohodly na společné objednávce, funguje to takhle leckde, to jen případy, kdy se kraje nedohodnou, jsou mediálně zajímavější.

dopravák
Host
dopravák

Možné to je. A pro „regiokřápy“ tam stejně jinde než v této relaci žádné smysluplné výkony nebudou, protože všude jinde stačí za běžných podmínek sólo šukafóny.

Petr
Host
Petr

Mělo to končit V Březnici, to prodloužení na Blatenku si prosadila Blatná, která měla problém s návazností na Švejky, tak se raději spokojila s vrabcem v hrsti. Ostatně i díky tomu, že depo je v Blatné, je to pro servis lepší. Bohužel vznikla anomálie v tom, že bude existovat linka S66 s pouhou jedinou zastávkou v tarifu PID, místo toho, aby se PID protáhl až do Mirovic.

Pavel Kosmata
Host
Pavel Kosmata

Jihočeský kraj objednává do Březnice, přičemž úsek z hranice kraje do Březnice si vzájemně vypořádá se Středočeským krajem. To, že vlaky budou jezdit až do Berouna je přidanou hodnotou, která je možná, protože se oba kraje vzájemně dohodly na standardu vozidel.

Kuba
Host
Kuba

V obou případech je cokoliv většího než regionova kapacitně předimenzované, kolem Březnice by stačil šukafon už teď, natož když tam bude po novu přestup.

Pavel Kosmaza
Host
Pavel Kosmaza

Půjdou na Sp linku Tábor – Strakonice a na Os Tábor – Písek (v pracovní dny) a Os Tábor – Ražice (v sobotu a v neděli)

-MS-
Host
-MS-

10 nových + 4*650.001 – 004, velke diesly budpu komplet na 201+1 na 200/203 + udrzba + zaloha

watslaw
Host
watslaw

A proč nemohl na Bechyňce jezdit taky vícesystémovej panter? (přidání 1,5kV k 3kV sned není tak technicky složité). Umnožnilo by to sdílení záložních vozidel s ostatními elektrickými tratěmi.

dopravak
Host
dopravak

Technicky to sice zas tak složité není, ale vyvinout, schválit a provozovat unikátní vozidlo v počtu 1-2 ks.není asi to pravé ořechové.

dopravák
Host
dopravák

Není dopravák jako dopravak: já jako dopravák si naopak takové řešení (i jako „to pravé ořechové“) klidně představit dovedu, jen by ten vývoj a schválení asi nikdo nechtěl zaplatit. A mohl by na tom základu klidně vzniknout třeba i zárodek nějaké táborské S-bahn.

dopravak
Host
dopravak

A proč jako potřebuje pro táborský S-Bahn nutně 1,5kV? To by jako pod 25kV cestující odmítali jezdit? Kvalita pro cestující znamená investovat do častých spojů, zrychlení trati, návazných spojů, ne do vývoje jednoho unikátního vozidla jenom proto, aby se jednou ročně vyjelo s historickou lokomotivou.

Kuba
Host
Kuba

Nejde ani tak o jiný systém, jako o poloměry oblouků. Na Lipno Panter taky nesmí, a to tam problém s napájením není a Bechyňka je ještě utaženější.

dopravák
Host
dopravák

Možné problémy s přechodností mě sice napadly také, ale úplně tragicky bych to neviděl – když tam smějí i jiné dlouhé čtyřnápravové vozy, tak by to snad mohlo fungovat i v případě panterů: minimální poloměr projížděných oblouků je pro ně 150 metrů a tak málo tam snad ani nikde není.

Kuba
Host
Kuba

Na Bechyňce je minimální poloměr oblouku 125 m (5 sekund googlení), takže bych to tragicky viděl. Dlouhé čtyřnápravové vozy tam taky běžně nesmí, proč myslíte, že se za tou žehličkou tahají Baafíky nebo Balmy a upravené Bt a BDs stojí v kopřivách?

Petr
Host
Petr

Na přímé nařízení generality ČD, jel na osobáku do Bechyně i Aza 80 , při 90 výročí Bechyňky. V Bechyni se i s vlakovou lokomotivou musel zasunout do topírny, protože osobák stál přes hranice a nešlo vjet s protokolárním vlakem. Takže technika snese opravdu daleko víc než se zdá.

Kuba
Host
Kuba

Technika ano, předpis ne. Dřív tam velké čtyřnápravovoé vozy jezdily běžně, dnes už se to nesmí, leda na výjimku.

Petr
Host
Petr

I tenkrát tam Aza 80 nesměl, ale rozkaz je rozkaz.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Vím, že se to tak nikdy nedělalo, ale nedala by se postavit nějaká ta rychlodrážní tramvaj? Stadler to umí i na těch holandských 1500 V. Jen by možná museli „zkrátit o čtyřku“ oba čelní vozy. Střední je kratičký.

Lesan
Host
Lesan

Na Lipence také ještě nedávno platil zákaz dlouhých vozů a už neplatí. Podle předpisu jsou na provoz vybrány konkrétní vozy a lokomotivy a ty mají předepsané úpravy + častější kontroly.
Na Bechyňce bude potřeba buď také prosadit dlouhé vozy, nebo koupit/upravit něco jiného. Za žehličkou tahané Btax-y bych zařadil do kategorie „pojízdné popelnice“, Balmy/fazole 021 už jsou mimo hru.

Kuba
Host
Kuba

Lipenka má ale větší poloměry a opětovnému povolení předcházely stavební úpravy. Četl jsem někde zajímavý nápad využít na Bechyňku vozy Btn (043) a přijde mi to jako docela rozumné. Za rakvema můžou jezdit relativně dostatková Bdtn.

bohyn
Host
bohyn

Minimální poloměr tam je 125 m hned v Táboře, možná ještě úsek Horky-Slapy pak už se tolik nekroutí.

Ondra T.
Host
Ondra T.

Na 196 budou tedy dál na Os 188xx jezdit Regionovy ? :/

JirkaK
Host
JirkaK

Os 18xx bude jezdit 210 + Bdmteeo + BDs

Vesničan
Host
Vesničan

Ne . Velká souprava s Lv řady 210,230,242 . Výhledově řada 650 .
Regionovy nejsou v plánu vůbec .

Kuba
Host
Kuba

230? Fakt?

Vesničan
Host
Vesničan

Ano , 230 je v plánu na 18802 nebo 18804 a zpět na 18805

Kuba
Host
Kuba

To už bulharskýmu depu došly i plecháče, že si musí půjčovat od Carga? Nebo se začalo uvažovat v rámci rodiny a Cargo tu lokomotivu potřebuje pravidelně až odpoledne?

Vesničan
Host
Vesničan

Nevím . Mě spíš zajímá , kde ČD vezmou provozuschopné žehličky pro vozbu ČB-Rybník-Lipno .

Lesan
Host
Lesan

2 loko řady 210 jsou na vyvazovačce v Přerově (055, 059), 058 je celkem nedávno po dílnách. U zbylých jsem slyšel, že mají projít nějakou větší opravou bez lakování, ale jak moc tomu věřit.. Spíš si myslím, že se budou udržovat nadále jako dnes, tj. oprava jen v případě poruchy.. Každopádně ´velké´ soupravy na loučovičácích jsou pro mě výborná zpráva, hrkat se po 196 regionovou je za trest. Snad se povede vybrat vozy bez koženky, případně těch pár zbylých koženkových BDs a Bmto upravit.. Plecháče v Plzni teď vycházejí tak akorát, momentálně jsou 2-3 kusy KO, zbytek jezdí, náhrady Brejlovcem… Číst vice »

Kuba
Host
Kuba

Dál na Lipenku přestup. Konfigurace stanice Rybník bohužel neumožňuje křižovat dva vlaky ČB – Lipno.

Lesan
Host
Lesan

No jistě, do JŘ jsem koukal nějaký ten pátek zpět a neuvědomil jsem si rozdělení v Rybníku.

Petr
Host
Petr

Už se těším na Trondu a jeho nářky 😀

Hrackalw
Host
Hrackalw

No co Tronda napíše že kraj vše naprosto nesmyslně a nezodpovědně nabagroval nejdrazsimu dopravci. A možná i žaluje radní za to že se nechovají jako správní hospodáři. 😀😀😀

Hrackalw
Host
Hrackalw

Samozřejmě mělo být zažaluje. 😀

Tronda
Host
Tronda

To je tím, že jsi dnes ještě nebyl u psychiatra, tak honem než zavřou.

Petr
Host
Petr

No vidím, že máte o otvíračkách přehled 😉

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

Nepřekvapuje to – asi se odtud právě vrátil …

Tronda
Host
Tronda

A co ti na to radí lékař?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Lékař mi doporučil klid na lůžku tak jsem na dovolené. A co doporučil tobě. To zvýšení tlaku když někde slyšíš režijka je taky dost nebezpečné.

Tronda
Host
Tronda

Já mám nervy v pořádku, ale tobě se o mě evidentně i zdá. Nojo, v Jižních Čechách ti bude platit narozdíl od JMK režijka, tak je tu svět ještě v pořádku. Každoroční zdražování, žádné experimenty s rušením In kartiček a zlevněním jízdného a krom 4 skoro nejezdících panterů samé ojeté šroty, akoráttento jizdní řád je celkem na hov.. Ale jako režista na dovolené si rád počkáš a pro normální lidi ty vlaky stejně nejsou.

Haha
Host
Haha

Až bude GWTR dodržovat smlouvu, můžeme porovnávat. 816 nesplňuje skoro nic. 90/km je hezké, akorát se člověk v létě nevejde. To už ale kraji nevadí. Ušetřil.

noerf
Host
noerf

Tak hlavně na tratích Volary – Číčenice/Strakonice je traťová rychlost 50 km/hod. Jinak 816 používají převážně jako záložní. Splňuje požadavek na klimu, wifi, nikoliv na nízkopodlažnost a kapacitu vlaku, která mimo trať České Budějovice – Černý Kříž nebývá naplněna.

Haha
Host
Haha

Poměr kW/t je ovšem trochu jiný. Například.

dopravak
Host
dopravak

Myslím, že inovátor Křižík se při myšlence zachování 1,5kV systému musel otočit v hrobě. Nemám nic proti ochraně významných technických památek, ale památkově chránit napětí mi přijde opravdu ujeté.

Jerry
Host
Jerry

Přepnout bechynku na 25 kv střídavých a nasadit něco moderního.

Kuba
Host
Kuba

K čemu? Když na Bechyňce nezůstanou historické sloupy, tak se z ní stane tuctová lokálka chcípající na nízkou traťovou rychlost a mizernou polohu zastávek. Žádná moderní elektrická jednotka by se zde neuživila a už vůbec by neospravedlníla de facto novou elektrizaci. Takže reálné možnosti jsou buď to nechat tak, jak to je, jako turistickou atrakci s přidanou hodnotou v podobě dopravní obslužnosti, nebo dráty sundat a časem vytrhat i koleje.

Jackub
Host
Jackub

Historické sloupy ocení pouze šotouši, běžný cestující si ničeho takového ani nevšimne… 😉

Lektor
Host
Lektor

Cestující si toho všimne těžko protože ty sloupy vypadají jako všude jinde.

Kuba
Host
Kuba

Pak máte dost mizerný pozorovací talent.

Lektor
Host
Lektor

Jaký historický sloupy? Ty jsou někdy že sedmdesátých let a ty se budou měnit určitě protože jsou shnilé bez ohledu na to jaké napětí ponesou.

Kuba
Host
Kuba

Nepravda. „V současné době je stále na trati trakční vedení z roku 1938, kdy byla provedena
rekonstrukce.“ Zdroj: https://www.fd.cvut.cz/projects/k612x1mt/semestralky/napajeci_system_tabor_bechyne.pdf

Lektor
Host
Lektor

No jestli tam jsou dřevěné sloupy tak já jsem panenka Marie sedmibolestná.

Kuba
Host
Kuba

Historické sloupy nemusí být dřevěné.

Lektor
Host
Lektor

Ve vašem odkaze se pše že původní sloupy byly dřevěné? Jinak dnes tam jsou ninimálně tři typy sloupů: trubkové 2 různých průměrů a příhradové, tedy pocházejí ze tří různých rekonstrukcí . Poslední větší byla v 70. letech. Které jsou které přesně nevím.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Tenké mannesmanny jsou z prostřední a poslední rekonstrukce. Z té poslední mají jiný přechod mezi tlustou tenkou částí. A také je na nich poznat metalizace. Tlusté, od pohledu, jsou původní, „z nejlepší možné doby“. Mřížáky – s nýtky na šikminách, šprušlích jsou prapůvodní, masarykovské. svařované pozdější, z doby temna a nesvobody, Ty z konce doby zla, temna, perestrojky a nesvobody mají jiný hořejšek, po změně typizace, Hodně v kostce.

Kuba
Host
Kuba

Funkční gramotnost také není vaší silnou stránkou. O dřevěných sloupech jste psal jenom vy, já psal, že jsou historické (z rekonstrukce v roce 1938, ne původní).

bohyn
Host
bohyn

Samozřejmě že nejsou, jsou tam běžné betonové sloupy, kterých je v republice 12 do tuctu. Já tam ani dřevěné nepamatuju.

bohyn
Host
bohyn

Pardon, ocelový trubkový

noerf
Host
noerf

Dopravak: mě přijde ujeté použití motorových jednotek na trati České Budějovice – Písek, město. Když trať České Budějovice – Písek, hl. nadraží je elektrifikovaná. A úsek Písek, nádraží – Písek, město lze řešit skrz linku Ražice – Tábor.

Tomariero
Host
Tomariero

Výhledově je v plánu elektrifikace do Písku města takže tyto vlaky snad patří do elektrické trakce.

Lemmy
Host
Lemmy

No zase 25kV není úplně určeno na historické tratě, např. na mostě kde jezdí auta i železnice si trolej 25kV moc neumím představit.

dopravak
Host
dopravak

To jako pod 25kV trolejí nejde projet? Divím se, že se odvážíte na přejezd s 25kV tratí ;-). Opravdu hledáte problémy, tam kde nejsou.

Dáda
Host
Dáda

A tož to já si představit teda umím…

Lektor
Host
Lektor

Ten most tam nebude věčně a nově ho takhle už určitě nepostaví. Komu vlastně ten most patří SŽDC nebo SÚS?

J.L.
Host
J.L.

A to, že je ten most národní kulturní památkou, Vám nevadí? Tak krásný most už dneska opravdu nikdo nepostaví a rozhodně ne za dva roky, jako ten součsný (https://cs.wikipedia.org/wiki/Bechy%C5%88sk%C3%BD_most_Duha).

Václav
Host
Václav

Navíc 1,5 kV je zde až od roku 1938. Původní Křižíkovo řešení bylo třívodičové, 2x 700V nahoře v trolejích + kolejnice.

Martin V.
Host
Martin V.

A to mi zase „památkově chráněné napětí“ až tak ujeté nepřipadá. Vzhledem k tomu, že Bechnyňka je provozně izolovaná a opravdu historicky významná (včetně provozuschopných vozidel), tak bych ji jako skanzen nechal. Nedají se dovézt nějaké ojeté elektromotoráčky z Francie či z Nizozemí? Nebo vyrobit nové, výzbroj na 1,5 kV snad není takový problém.

dopravak
Host
dopravak

A co tak upravit izolátory na 25kV, nechat původní měnírnu a jednou za rok při nějaké historické jízdě to přepnout dočasně na 1,5kV. Zbytek roku jezdit na 25kV. JČ kraj bude mít jednotnou řadu vozidel, přidávat k tomu jedno, dvě unikátní vozidla na 15km trati je opravdu ekonomicky šílené.

Kuba
Host
Kuba

Nebude mít jednotnou řadu vozidel, leda že byste k tomu přepnutí přidal ještě kopu přeložek (heslo: poloměry oblouků, srov. též Lipno).

Lektor
Host
Lektor

Mně teda jo. Za prvé na něm není nic zajímavého a za druhý nemá s Křižíkem nic společného.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll