Dopravci Železnice Zprávy

Jihočeský kraj si za vlaky připlatí, ČD dostanou výrazně víc než soukromník

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na zastupitelstvo Jihočeského kraje míří po dlouhé přípravě smlouvy s Českými drahami na zajištění vlaků od nového jízdního řádu na dalších deset let. Kraj ve třech souborech zadá dopravu přímo, neboť soutěže mu zkrachovaly.

V materiálu pro čtvrteční zastupitelstvo jsou přitom poprvé k vidění některé podrobnosti, především ceny. Ty budou výrazně vyšší než dosud, kdy kraj platí v průměru kolem 115 korun za vlakový kilometr.

Nově bude kraj platit za elektrické vlaky 145 korun za vlakový kilometr, v motorové trakci bude cena téměř 132 korun za vlakokilometr. Třetím souborem je unikátní trať z Tábora do Bechyně, kde je stejnosměrná trakční soustava s napětím 1500 voltů. Za zdejší kombinaci motorových Regionov a starých „žehliček“ s vagony kraj nově zaplatí přes 139 korun za vlakokilometr. Jde přitom o cenovou úroveň roku 2018, reálné ceny tak budou ještě aktualizovány o inflaci. Jde o takzvané netto smlouvy, tedy dopravce ponese nejen riziko nákladů, ale i tržeb.

Podle dohody dráhy musejí do tří let nasadit v kraji deset nových dvoudílných elektrických jednotek pro 160 cestujících. Už nyní je jasné, že půjde o RegioPantery, na které mají České dráhy rámcovou smlouvu se Škodou Transportation. Dráhy mají v Jihočeském kraji z minulých let už čtyři pantery pořízené z Regionálního operačního programu. Jedinou jihočeskou tratí (když odmyslíme Bechyňku), kde pod dráty zůstanou dnešní vozidla, bude takzvaná Lipenka z Rybníka do Lipna nad Vltavou. Tam zůstane kvůli krátkým nástupištím a potřebné kapacitě vozba ve složení „žehlička“ a patrové vagony. Ty by měly projít rekonstrukcí.

V motorové trakci nasadí dráhy v kraji do tří let sedm nových motorových jednotek pro 120 lidí; dopravce je zatím nemá vysoutěžené. Záměrem kraje je mimo jiné zavést spěšné vlaky Tábor – Písek – Strakonice.

Pokud jde o ceny, jejich nárůst je částečně dán požadavkem na nová vozidla. I tak se v Jihočeském kraji nabízí srovnání se šumavskými lokálkami, které v soutěži získal dopravce GW Train Regio. Vyhrál díky ceně 88 korun za vlakový kilometr (druhá Arriva byla o korunu dražší), dnes při započtení inflace jezdí zhruba za 90 korun za vlakový kilometr, a to rovněž v netto režimu. Vlaky jsou modernizované, nízkopodlažní a mají wifi.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Brumla
Host
Brumla

Zajímavé v dalším článku , je jak Královéhradecký kraj vybral autobusového dopravce, a v diskuzi nic. Ovšem jak se jedná o vlaky diskuze se může protrhnout.😀😀😀😀😀😀😀

Petr
Host
Petr

A ještě na to vybírají od sousedních krajů, dle poznámky 99 a 98 na „pohraničních“ tratích v návrhu GVD 2019/2020.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Vybírají nebo spíše vydírají? Železnou oponu nahradila opona železniční. Trapné, kterak se bafuňáři, papaláši důležití, vesměs z koaličně vládních stran nejsou schopni dohodnout na takové provinční záležitosti. Zase nám diktují čím musíme jezdit. Už zas nás glajchšaltují!

Petr
Host
Petr

To už si každý musí doplnit sám, co nám tím chtějí sdělit.

Karel
Host
Karel

Joo, to je ta slavná liberalizace. Ne že bych s ní nesouhlasil, ale je to celé prostě udělané špatně, jako spousta dalších věcí u nás. Samozřejmě je super, že se trh otevřel, ale všechno se mělo začít dít cca o 5 let dříve, aby se soukromí dopravci mohli připravit, ČD by to určitě nakoplo k větším investicím a hlavně by se ušetřilo, jelikož tam kam se nepřihlásil soukromník, tak si ČD řekly o vyšší cenu a ve finále na to vydělaly. Některá vozidla mohou poslat do šrotu, mohou koupit nová a z krajů se jim posypou větší peníze než dosud.… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Vcelku souhlas, ale náklady se budou zvyšovat i kvůli tomu, že kraje budou vyžadovat vyšší kvalitu – dosud se spokojily s plecháčema a klasikou, teď budou mít pantery atd, to ptostě něco stojí. Já jako významný přínos liberalizace vidím fakt, že kraje (i MDČR) se začnou víc starat o to, co za své peníze od dopravců dostávají.

Y.K.
Host
Y.K.

Tak ono se začalo už před x lety, ale politickými čachry se vv podstatě šechna výběrka postupně zarazila a dostaly to ČD na 10 let. Regionovy, soupravy strých krámu, to vše mohlo pěkně zůstat v provozu a stát cáloval. Teď se situace částečně opakuje, na druhou stranu si asi začínají uvědomovat, že datum úplně liberalizace se nezadržitelně blíží a ČD se oddalovací taktikou dostaly do stavu, kde třeba nebudou schopní konkurovat nabídkám soukromníků (ani vozidly ani cenou).

Aneb jak nevyužít dost dlouhé přechodné období k pečlivé přípravě na konkurenční boj.

AAA
Host
AAA
Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Nabízí se srovnání 814,810 samozřejmě se spásnou klimatizací a fiwi a 20-30 let starých motoráků s tím, když evidentně docela nemalou část motorové trakce převezmou velké úplně nové motoráky?

Jarek
Host
Jarek

Jsou někde k mání kompletní podmínky? Například sankce za náhrady elektrických jednotek (aktuálně zřejmě nejsou žádné), případně co se stane, když do tří let dopravce nedodá těch dalších 7 plzeňských zázraků?

Tronda
Host
Tronda

A za chybějící klimatizaci?

Tronda
Host
Tronda

Takže ojeté šroty a ještě za přemrštěnou cenu pro objednatele + přemrštěné jízdné pro cestující.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Milej poručíku Troníku, zástupce pro věci politické, jízdný, s výjimkou komerčních nabídek, neurčuje dopravce…

babilon
Host
babilon

Nevím, zástupcem pro jaké věci jste vy, ale mýlíte se. Jízdné, pokud nepočítám IDS nebo budoucí státní tarif, si určuje dopravce sám.

Tomariero
Host
Tomariero

TR10 je vydáváno MD kupříkladu.

Tronda
Host
Tronda

Hele a proč teda MD vydalo pro Šumavské tratě (resp. všechny tratě obsluhované GW) o čtvrtinu nižší jízdné než pro tratě obsluhované ČD? Zvlášť u té většiny tratí provozovaných v netto režimu, kde jdou tržby za dopravcem?

-TR-
Host
-TR-

MD nestanovuje tarif pro soukromé dopravce.

Tronda
Host
Tronda

Takže pro Arrivu ho stanovuje?

BoH
Host
BoH

A nedochází k určité regulaci cen ze strany státu u objednávané dopravy? V TR10 se píše „8. Flexi základní jízdné je obyčejné jízdné ve smyslu regulace cen dle výměru Ministerstva financí ČR.“

babilon
Host
babilon

K určité regulaci dochází – třeba, že studenti a důchodci mají 75% slevu nebo že po ujetí 100 km smím přerušit jízdu. Ale konkrétní výše jízdného ve výměru není.
Ohledně citovaného bodu 8 – výměr zavádí pojem obyčejné jízdné, ČD si zavedlo pojem flexi základní jízdné. Ten bod jenom říká, že tyto dva pojmy znamenají totéž.

BoH
Host
BoH

Díky. Ten zákon/předpis (nebo co to je) neznám a studovat se mi ho úplně nechce. Předpokládal jsem ale, že existuje nějaké rozmezí, které stanovuje možnou výši ceny. Nicméně pokud tomu tak není, tak díky za informaci.

BoH
Host
BoH

Já se jen podivuji nad tím, jak mohly soutěže zkrachovat. Pokud mám nereálná očekávání a nikdo se nepřihlásí, tak upravím podmínky soutěže a toto opakuji, dokud se tedy někdo skutečně nepřihlásí. Proč najednou rezignovat na soutěže a udělat to stylem „tak my vám to necháme a ještě vám za to bohatě zaplatíme“?

Pampara
Host
Pampara

Za vším tam hledejte politiku – peníze – moc. Všechno okolo, včetně „soutěžení“ slouží pouze k navození dojmu jakési férovosti. Kolik myslíte, že existuje celkem smluv kraj – skupina GW? Co smlouva, to jiný originál, jiné podmínky, dírky, dírečky, kudy se rozkutálejí. Opravdu stále někdo věří těm 88,- kačkám?

BoH
Host
BoH

Jako ano, máte pravdu, že to tak funguje. Ale nebylo by pěkné, kdyby se politika stala konečně transparentnější? Bylo by na škodu, kdyby se politici začali zajímat o to, jestli nakládají s veřejnými penězi účelně? A zároveň byli k tomu tlačeni, protože je může veřejnost lépe kontrolovat?

Jarek
Host
Jarek

A kampak se rozkutálí 145 Kč za vlakový kilometr dávno odepsané a mizerné Regionovy?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Na soutěže v jiných krajích, kde ČD dají podnákladovou cenu i za ty prachmizerné a dávno odepsané 810 s přívěšákem.

Pampara
Host
Pampara

Podívejte se, kolik celkem skupina GW obdrží od kraje každým rokem. Tam se toho schová. Všem kteří s předáním Šumavy nesouhlasili to bylo jasné, těch 88-90 je sice psaných, ale nárůst z jiné (benevolentnější) smlouvy bilanci dorovná, ba co více, zlepší. Vlk se nažral, koza zbyla, jiný šuplíček odkud cinkají kulaťoučké zůstává skryt….. Porovnejte, co za to v busech vyjezdí v porovnání jiným krajem a budete koukat a divit se strašlivé JČ veřejné dopravě, za ty prachy přece musí a musela být zlatá 😉

Pampara
Host
Pampara

Třeba na zálohu na nová vozidla. jak to zde píší.

Jarek
Host
Jarek

Jeden problém je, že všechny soutěže v celém státě probíhají najednou a na poslední chvíli – alternativci nemají kapacity a asi ani zásoby ojetých mototáků nejsou bezedné.
Druhá věc je požadavek na elektrickou trakci, kde jsou nová vozidla výrazně dražší a cena za kilometr to musí nějak zohlednit.

Kubrt
Host
Kubrt

Ten požadavek na zábavní systém pro blatenské lokálky od počátku ukazoval, že soutěž má zkrachovat a osvědčený dopravce přijde jako záchrana bez soutěže.

K.L.
Host
K.L.

Jak správně píšete, hlavním důvodem nezájmu dopravců byly nesmyslné požadavky zadavatele a krátké termíny. Jen je otázkou, zda to ze strany JČ kraje byl záměr nebo hloupost.

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

Šikovně napsaný nadpis, klobouček. Každý má cenu, kterou si vysoutěží. Když to chce soukromník vyhrát s podseklou cenou, tak je to jeho věc. Další věc je, že za ojetý německý šrot se zoufalou kapacitou cestujících a směšnou kapacitou na přepravu kol, je ta cena ještě moc vysoká.

Jan Sůra
Admin

A jakou cenu si vysoutěžily České dráhy přímým zadáním?

Petr Hlobil
Host
Petr Hlobil

Opět jste prokázal svoji neznalost a mystifikujete lidi. Na začátku bylo nabídkové řízení, kterého se účastnil i LEO EXPRESS a ve chvíli kdy zjistil, že nemá potřebné kapacity na splnění požadavků tak odstoupil. Tohle mi přijde nezodpovědné od LE, když na začátku věděli, že nebudou schopni nároky kraje splnit.

Tronda
Host
Tronda

Za ojetý šrot jménem Regína by cena měla být poloviční proti GW.

Jussi
Host
Jussi

A proto s tou Reginou jezdí i GW co? A zajímavé je, že cestující mají z vozidel GW tu strašnou Reginu nejradši 😀

Tronda
Host
Tronda

A vůbec nejlepší je, že o tom, které vozidlo GW je lepší nebo horší píšou ti, kteří s GW nikdy v životě nepojedou, protože tam neplatí režijka.

Jussi
Host
Jussi

Kamaráde, vzhledem k tomu kde bydlím, mi bohužel nic jiného než využívat služeb GW nezbývá 😉 Fascinuje mne, že bych podle tebe měl mít režijku, ta by se sice hodila, ale věř mi, nemám problém si za vlak zaplatit. Horší je, že stále častěji musím použít auto…

campino
Host
campino

Trondo, ty si vážně z těch Černých baronů. Mám režijku, ale cestu si klidně zaplatím. V GW regině byl ale docela chlív a info systém mimo provoz, paráda…a to nemluvím, že skoro každý den něco lehne …

Alf
Host
Alf

Trondo, máte problém s pochopením textu „7 nových motorových jednotek pro 120 lidí“? Kde tam vidíte nějakou Regínu?

Lech Malý
Host
Lech Malý

Vypadlo vám tam to nejdůležitější: ‚do tří let‘.

liberal shark
Host
liberal shark

Co také čekat v dominiu knížete Pavla z Hluboké :-((.

Pampara
Host
Pampara

Ten řeší jiné problémy. Poněkud osobní.

liberal shark
Host
liberal shark

Opravdu ? Poslední dobou o něm není vůbec slyšet.

arakain
Host
arakain

A copak se neurodilo? Nebo bylo odneseno? Nebo chce odejít?

Apollo17
Host
Apollo17

“ I tak se v Jihočeském kraji nabízí srovnání se šumavskými lokálkami“

No to je srovnání jablek s bramborami.Srovnání se nabízí např. s firmou RJ v Ústeckém kraji,která nasadí nové el. jednotky PESA na tratích Ústí-Most-Žatec a některých dalších za cenu 149 Kč/km.

Jan Sůra
Admin

Myslíte na Bechyňce?

Myslím normálně
Host
Myslím normálně

Bechyňka je poněkud specifická záležitost……

Tronda
Host
Tronda

Jojo, tentokrát je třeba nasazování ojetých šrotů za nehoráznou cenu nějak specificky zdůvodnit.

Apollo17
Host
Apollo17

„Myslíte na Bechyňce?“

Opravdu nemyslím.Ústecký kraj je na sever od Prahy a tam soukromník bude jezdit s porovnatelnými jednotkami za 149 Kč/km.
Ale to se nehodí,protože je to málo manipulativní. 🙂

Andrej
Host
Andrej

Ok, ale v motorovej trakci bude mať ČD 132 Kč za km, so starými vozmi. Toto môžme porovnávať s GW a ich 88Kč?

Jussi
Host
Jussi

ČD nakoupí 7 nových motorových jednotek, to jsi nečetl? Druhá věc je že těch 88 Kč dávno není reálná suma. A když k tomu přičteš nikým neřešené nedodržování smlouvy, kdy GW nasazuje co zrovna má všechna kola a absolutně neřeší, jestli je to nízkopodlažní, jezdí to 100 km/h, tak dojdeš k závěru, že z toho GW vychází celkem dobře…

Tomariero
Host
Tomariero

V motorové trakci nasadí dráhy v kraji do tří let sedm nových motorových jednotek pro 120 lidí; dopravce je zatím nemá vysoutěžené. Takže tam bude jak nové jednotky tak starší 842 (po modernizaci takže tam odpisy také běží) tak 814 kde běží dle mého také částečně odpisy

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Teď jsem nedohledal důležitý detail: RJ v Ústeckém kraji je také „netto“?

D.S.
Host
D.S.

Ten kapacitně nedostačující šrot z Německa bez klimatizace a průvodčího snad nesnese srovnání.

Jan Sůra
Admin

Regionova na Bechyňce má klimatizaci a jde o nové, moderní vozidlo?

D.S.
Host
D.S.

Bechyňka se se Šumavou nedá srovnávat v délce trati a vytíženosti, tedy i v tržbách z jízdného.

Jarek
Host
Jarek

2-3 měsíce v roku je na Šumavě nával, ale jinak to bude možná větší bída než Bechyňka…

Robert
Host
Robert

Bechynka je úplně mimořádná trať na kterou se fakt nikdo nehrne hlavně kvůli trakci. Nejezdí tam jen Regionova ale i unikátní a v řadě ohledů dost problematicke elektriky ale proč je neporovnat s čistě motorovou trakci, že?

Jan Sůra
Admin

Myslíte desítky let odepsané žehličky společně s ultramoderními patry, že?)

Pampara
Host
Pampara

Regína je horší nežli diskutabilní kostitřasy do Krumlova? Kdy jste se s tím svezl? A porovnával?

Jan Sůra
Admin

Svezl jsem se s oběma. A pokud chcete porovnávat subjektivní parametry, zaměřte se na ty objektivní. Třeba za kolik se jezdí s 814 teď a v jiných krajích po roce 2019.

Pampara
Host
Pampara

Nojo, jenže cestujícího spíše zaujmou ty subjektivní (mnou vyslechnuté pojmy a dojmy z „nového“ vozidla.: Drncání, skákání, klepání, lomoz, kvílení, smrad, v zimě zima, v létě nevyvětratelno, úzké dveře, vysoko schody) . A kvůli cestujícím ten vlak jezdí?! Za kolik se kde a čím jezdí je pro něj pouhá politická informace, vhodná do hospody, kde se to pak probírá v jednom ranci s letištěm a chatami čelných politiků kraje. Protože tam jezdím obden, tak mám asi více negativních zkušeností, nežli Vy.

Jan Sůra
Admin

Vidíte, já slyšel zase ty pozitivní.

Filemon44
Host
Filemon44

Moje letitá zkušenost v těchto případech je,že každý slyší co chce,případně si informaci vyloží,jak mu vyhovuje…….

Radka
Host
Radka

Plus nějaké „důvody“ neslyší vůbec – v případě (nejen) GWTR se hlavní „neslyšení“ týká (ne)platnosti mimotarifních jízdních výhod ČD. Pokud by se odstranila tato „příčina“, tak by mnoho „slyšeného“ jako zázrakem pominulo…

Jussi
Host
Jussi

Leda tak od sebe. GW mi nevadí, jejich vozidla ano. Je to šrot, který je v jednom kuse před smrtí, následně nestíhá jízdní doby a ve Strakonicích pak dochází k ujíždění přípojů. Z hlediska kultury cestování je to totální děs – drncání, skákání, klepání apod. popisované výše tu bylo i za ČD v 810. To by se asi dalo pochopit, ale prezentovat tuhle kraksnu jako nějaké extra moderní Německé vozidlo, které tu jezdí díky soukromému dopravci je prostě blbost. Horší než popisované neřesti je skutečnost, že za jízdy se nedá mluvit s vedle sedícím kolegou, protože v tom kraválu není… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Nevím, kde jste vzal, že ve Strakonicích se ujíždí. Na trati z Volar byl upraven jízdní řád, takže do Strakonic se přijíždí dříve, zároveň ČD přehodnotily svůj postoj a na zpožděné vlaky GWTR zpravidla čekají. Rozhodně ty přestupy fungují mnohem lépe než v minulém roce.

Jussi
Host
Jussi

Kde jsem to vzal? Ze svojí zkušenosti, když jezdím do Plzně. V jednom ale máte pravdu, jízdní řád je skutečně upraven a dává smysl – už nedochází k tomu, že ráno se vlak z Šumavy potkal s rychlíkem na Plzeň na zhlaví. Za to je chválím 🙂

-TR-
Host
-TR-

Mimochodem, k přehodnocení postoje ČD ohledně čekání na vlaky GWTR došlo na základě četných stížností cestujících a také i mediální kritiky právě na tomto webu.

Pampara
Host
Pampara

Důležité je, že po nehodě všechny vozy Šumavského Dopravce dostaly generální stop, loňský 3. květen se tedy nemůže opakovat. A kapacitně nedostačující? Odjezd vlaku jedoucího z ČB okolo osmé fikaně posunuli tak, aby rozvázali přípoje. Všechna vozidla dle Smlouvy (nízkopodlažní), klimatizace (rovněž ve všech vozidlech) generující taková kvanta chladu, že cestující prosí obsluhu, aby ji ztlumila! A to všechno za zlomek ceny oproti ČD a.s.

Tronda
Host
Tronda

Jste si asi nevšiml, že článek je o jiných tratích než o Šumavě, takže teď se můžete rozčilovat nad chybějící klimatizací do Milevska nebo Třeboně.

-TR-
Host
-TR-

Ohledně posunu vlaku si pletete důvody, proč k tomu došlo. GWTR na tento ranní vlak nasazuje soupravu 2x 628, která kapacitně stačí. Mimochodem, tato souprava je kapacitní ekvivalent dvou vozů Bmto.

Problém ovšem byl s nakládkou jízdních kol po cestě. 30, 40 kol za 1 minutu ve stanici naložit nelze. Největší nástup cyklistů byl vždy ve stanicích Černá v Pošumaví, Horní Planá a Nová Pev. Než se naložila všechna kola do vlaku, nabralo se zpoždění i 30 a více minut. V Černém Kříži se tak nestíhal přípoj do Volar, který má ve Volarech další návaznosti.

Svojsin
Host
Svojsin

K těmto cenám je ještě třeba přičíst dosyp od MD.

Robert
Host
Robert

Nesmysl, slevy za jízdné už v tom jsou.

Svojsin
Host
Svojsin

Nepíšu o slevách za jízdné, ale dosypu od MD krajům.

Tomariero
Host
Tomariero

To už je v tom také započteno. Ten dosyp dle memoranda není nic navíc oproti smlouvám

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tak to je zmatek nad zmatek, nikde žádný pokrok. Ostudné. GW zcela nevyhovující kapacitně, tam stojíte na jedné noze, takže na internet stejně nemáte pomyšlení. To se jihočeskému kraji, jako obvykle, moc nepovedlo. Ostuda. Bezradnost. Neschopnost. Ale uznávám, že lidé, kteří otom rozhodují ještě nikdy nejeli vlakem, z okénka limuzíny všechno vypadá jinak.

PetrB
Host
PetrB

V elektrické trakci se dnes jezdí jen na trati 190 (České Budějovice – Strakonice/Písek), na trati 199 (České Budějovice – České Velenice) a na trati 195 (Rybník – Lipno nad Vltavou). Na ostatních elektrifikovaných tratí: 220 (České Budějovice – Tábor), 202 (Bechyně – Tábor), 225 (Veselí nad Lužnicí – Počátky-Žirovnice) jezdí bohužel Regionovy… Honba za co nejméně platit dopravcům se nakonec Jihočeskému kraji prodraží… A taková zajímavost z návrhu jízdního řádu 2019/2020 na trati 190 v úseku Dívčice – České Budějovice jsou v tomto úseku vedeny vlaky, oproti dnešku by se měli zkrátit intervaly, jenže na co? Dívčice mají 550… Číst vice »

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tak ano, na některých tratích je trakční vedení, ale jel jsem onehda pod ním takovou motorovou rachotinou, že jsem myslel, že se vlak rozpadne. (Č Budějovice – Omlenice) a před rokem na elekltrifikované trati Rybník – Lipno, totéž.
Chtělo by se říct: Náš milý kraji vzpamatuj se, ale asi to není množné, jistě bych dostal vysvětlení proč to nejde, na to jsou tam asi odborníci, ale mne zajímá, aby to šlo.

PetrB
Host
PetrB

A to nemluvím o tom, že většina vlaků na trati 220 (České Budějovice – Tábor) byla nahrazena autobusovou dopravou – linkami 390820 390821

Pampara
Host
Pampara

Ano. Provedli to v roce 2014, rozhodnutí rady padlo v lednu, provoz os. vlaků snížený o 7 párů začal okamžitě , od změny jř. Prostředky byly již na kraj alokovány (dosyp, jak zde někdo píše) a zároveň probíhalo ekonomické posouzení úseku Ševětín – Nemanice. Zabili tak dvě mouchy jednou ranou. Což je obzvláště pikantní vzhledem k pozdějšímu polit. vývoji na úřadě.

Tomariero
Host
Tomariero

Na druhou stranu, v následujícím GVD je na 220 přidáno docela dost os vlaků, takže se to vrací na stav před rokem 2014 který byl způsoben modernizací tratě.

Pampara
Host
Pampara

Ano, modernizací tratě to zdůvodňovali. Také je jiná situace, lidi se z aut možná sami vykopou a vrátí k vlaku, protože v ČB se rychle mění – zhoršuje možnost parkování. Nový park. režim má do konce roku nastat na pravém břehu Vltavy a v přípravě jsou další dvě oblasti. Už dnes nenajdete volné místo v oblasti Výstaviště a to je do centra více než 15 minut chůze. A také již neexistuje Mao Ce tung Jihočeské dopravy se svým Velkým Skokem Vpřed (v podobě archaicky protlačované preference IAD) a nadšení z jeho ideologií pomalu a tiše vyprchává pod tíhou politicko-mocenských změn… Číst vice »

PetrB
Host
PetrB

Jenze pokud omezite vlaky, cestujici vam zacnou utikat do aut. A pokud se vlaky vrati zpet trva az 5 let nez se dostanete na pocet cestujicich pred jejich zrusenim. Ja vim, ze ten usek Veseli – Budejce neni dvakrat stastny (stanice/zastavky jsou ve vetsine pripadu v tomto useku ve velke vzdalenosti od obci: Hosin (dostupnost je desna -daleko a pres les po lesni ceste z/do kopce) Hluboka n. Vlt.-Zamosti (v silenem kopci a obsluhuje jen mestskou cast Zamosti, dostupnost je zajistena i busem, ale pouze tri spoji ve vsedni den a o vikendech dvema spoji – linka 320060), Chotycany (daleko… Číst vice »

Tomariero
Host
Tomariero

Víte o tom že 320170 nahrazuje přímo linku MHD č.4 a je na ní částečně postavena i obsluha Hrdějovic, to by Vás pěkně hnali kdyby vůbec do té oblasti nezajížděla. A jak správně píšete ta oblast je mimo Ševětín liduprázdná a po dostavbě NemaŠe se vyhne i Hluboké. A pokud jsem správě postřehl tak se plánuje zastavování R11 v Ševětíně po dostavbě NemaŠe a pak už OS vlaky mezi ČB a Veselím potřeba už určitě nebudou.

PetrB
Host
PetrB

A vite ze do Hrdejovic mimo 170 jezdi i linka 6? Takze spoje linky 170 by sly nahradit linkou 6. Hosin by sel obsluhovat parciálnimi trolejbusy z Borku (linka 2). Mimochodem tech spoju na lince 170 vedene pres Hrdejovice je opravdu po skrovnu.

František
Host
František

Ano, trať je potřeba postavit tak, aby vyhovovala uživatelům co nejméně, a současně k obcím přitáhnout dálnici, aby ten sjezd autem nebyl moc dlouhý. 😉 Takhle se to plánuje…

Pampara
Host
Pampara

5 let, minimálně. Ale i na to existuje lék – autm dojedou na parkoviště nejbližší zastávky a odtud vlakem. Jako již činí v normálním území – Nepomuku, Blovicích, Rokycanech, Káznějově. Města v Jižních Čehách jsou nucena tolerovat,absorbovat a řešit dojíždějící auty právě z důvodů dlouhotrvající svévole ze strany objednatele, kdy si rušili vlaky, když někdo na něco zrovna potřeboval prachy, naprosto bez ohledu na pozdější škody. Takže i za těch 5 let, kdy to bude jezdit prázdné může kraj.

Pampara
Host
Pampara

Ivan nemusí daleko – na Plzeňsku to co popisujete jede ve velkém, záchytná parkoviště, autobusové točky u nádraží, informáky pro cestující. I na tratích, které bývalý hejtman, rozumbrada, Zemkův kámoš odepisoval…. Stačí docela málo, jenom chtít. Ale ono se na jihu nechce.

Jarek
Host
Jarek

Nemá Plzeňsko o trochu víc obyvatel i jejich hustotu?

Pampara
Host
Pampara

Hustota? Co je to probůh za diskriminační parametr? KDo jej použil v souvislosti s veřejnou dopravou je přinejmenším hloupý. Cestujícího zajímá, zda se dostane tam kam potřebuje a ne hustota. Hustota je (myšleno v souvislosti s veřejnou dopravou) vymyšlený parametr, kterým se zdůvodňuje její likvidace.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Je to diskriminační parametr …. ale v hustějším se to samozřejmě zajišťuje lépe.

Pampara
Host
Pampara

Já tento účelový parametr dlouhodobě zaznamenávám pouze a jen v souvislostech potřeby zrušení nějaké trati. Do plyšáku tím třeba zdůvodili Kamenici, Lovečkovice, Svor. Potom jsem si ho všiml až na webu JČ kraje, tam je s ním bravurně a hustě mácháno, jako s mečem ve Hvězdných válkách. Zajímavé je v této souvislosti kupř. to, že u potřebnosti zprovoznění letiště v Plané již nebývá parametr hustoty osídlení zmiňován.

Pampara
Host
Pampara

Blbost. Jediným platným argumentem pomalu začíná být snížení zatížení auty v cílové destinaci většiny.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll