Dopravci Železnice

RegioJet zdražil vlaky z Prahy do Ostravy na 505 korun. Výjimečná situace, vysvětluje

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

Společnost RegioJet na trase Praha – Ostrava dočasně výrazně změnila systém svých služeb a současně ceník. Nejlevnější přímé jízdenky nabízí za 505 Kč, tedy i dvojnásobek toho, co dosud jízdenka stála. Firma svůj servis smrskla do dvou tříd.

Ukazují to změny v rezervačním systému. Podle mluvčího Aleše Ondrůje budou stejné změny brzy i na trase mezi Prahou a Brnem. Než nastanou, vyplatí se cestujícím jet do Ostravy s přestupem přes Brno nebo jet s Českými drahami. Ty zrušily mezi Prahou a Ostravou pendolina, dál ale jezdí s vlaky EC a Expres. Na zítřek nabízí v této relaci jízdenky od 159 do 325 Kč.

RegioJet zdražení vysvětluje tím, že část sedaček ve vlacích vyblokoval tak, aby mohl cestujícím zajistit bezpečí a garantovat všem maximální prostor, který omezuje možnosti nákazy. „Proto jsme museli snížit počet míst v našich vozech tak, abychom cestujícím garantovali bezpečný prostor v okruhu 1,9 m a až 4× více volného prostoru v jeho okolí. Zjednodušeně se dá říci, že u každého okénka sedí jeden cestující,“ řekl Ondrůj.

Cena je podle něj na úrovni cenového výměru státu pro cestování na železnici ve druhé třídě a odpovídá tarifu TR10 Českých drah. Nově nabízí RegioJet služby s názvem 2. třída – karanténa a 1. třída – karanténa – vlastní kupé pro 1 a 4 osoby.

Situace je kritická pro všechny železniční dopravce, kteří jezdí spoje bez dotací na komerční riziko – Je to podobné jako v ostatních odvětví komerční dopravy a cestovního ruchu. Trh se rozpadl a prioritou RegioJetu je v této složité situaci udržení základní obslužnosti a zajištění provozu klíčové části spojů alespoň v době špičky, kdy musí být zachovány spoje pro nezbytné cesty zejména do zaměstnání a zpět,“ řekl Ondrůj.

Leo Express dnes oznámil, že zruší až 75 % spojů, zítra z Prahy do Ostravy vypraví jediný vlak, podle rezervačního systému ale další dny nabízí i pět spojení denně.

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Třesky -plesky. Místa nebylo třeba vyblokovávat, protože vlaky nikdo nejezdí. Ten, kdo jede, si může vybrat nejen místo, ale i vagon, kde bude sám. A kdo čeká od vlka nějakou solidaritu, nebo lidumilství, ten se sotva dočká.

Radek

to je sice hezky ,ze vlaky jezdi prázdné pro Jancuru ,ale v obdobi kdyz je takova mimoradnost pro lidi ….. rak zvednete jizdne ….. to nemyslite vazne…. to vam davam palec dolu. Ostuda

Y.K.

Ale ta mimořádnost spočívá v tom, že lidé nemají nikam cestovat. Následky situace nemusí nést jen firmy, přenese se to i na klienty, když cestují v době kdy se to nedoporučuje.

Martin

Hyenismus zabalený do krasožvástů.

BR193EEL

Jestli Vám tohle jednání příjde fér, tak sorry jako.

Y.K.

Zkouším dumat nad tím, jestli je hyenismus i to, že ČD běžně podle TR10 ceny stanovují a levněji jezdí jen tam, kde je konkurence.

Novotný

Přijde mi to zlodějina a vydělávat na krizi, která nyní je, opravdu nevhodné. A odnesou to nevinní cestující. Kdyby raději Regiojet nic nevysvětlovat a nechal ceny normální. Stejně pak bude žádat o kompenzaci stát, na tom co tratit. Stejně jako Leoexpress, v rámci komerčních vlaků, provozovaných na své podnikatelské vlastní riziko.

Y.K.

No já bych nerad kazil vaše rozhořčení, ale teď určitě nevydělávají na krizi, spíše budou prodělávat v krizi. Takže cena zrcadlí to co stojí cestování v krizi, kdy se cestovat nemá.

Avlaky

Vy si doopravdy myslíte, že oni na tom vydělávají, pokud čtyřikrát snížili obsaditelnost, 50% spojů zrušili a dali 200% původní ceny, tak mi z toho vychází, že jejich příjmy jsou jen 25% toho co vydělávali dosud.

Tím pádem oni na tom prodělávájí (provoz a platy taky něco stojí)

Anonym

Za mě opravdu překvapivé různé reakce všech dopravců (krom rušení spojů).
RGJ zdražení + karanténní komfort
LE žádost o kompenzace po státu
ČD jezdí zadarmo (dle vyjádření LE) a prakticky ti průvodčí opravdu nejsou při kontrole lístků vidět. A nedivím se jim. Zrušení catteringu.
ARR nic.

Za mě je reakce RGJ i přes tu pachuť 2. nejzodpovědnější.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jak kteří průvodčí. Včera u Prahy průvodčí kontroloval, ani rukavice neměl, v první třídě prodával doplatky za hotovost a ještě divně koukal když jsem se neměl k tomu mu dát IN kartu do ruky.

Novotný

Nechápu toto opatření zdražovat ceny jízdenek na maximum a vydělávat na krizové situaci. To je vůči cestujícím sprosté. Jančura by se měl za to stydět, že ještě ožebračí stát na případných kompenzacích z těch drahých jízdenek a vydělávat na situaci.

Y.K.

Také se můžete podívat pohledem, že je neetické, že si někteří vydupávají standardní ceny v nestandardní situaci kdy firma finančně krvácí a ceny by tedy měly být vyšší aby reflektovaly náklady. Zejména když není v obecném zájmu, aby se někam cestovalo.

Tahle cena je pořád nižší než byla v době dotovaného Pendolina.

Jarek

Přemýšlím proč bych měl jet vlakem z Ostravy vlakem do Prahy, kulturně společenské akce zrušené, úřady zavřené, odpadá cesta na letiště. kdo dělá v Čechách tak jezdí party autem.Fakt nevím.

Chronosphere

Zapomínáte všichni na to,že dle Bureše se ve vlacích ČD už v praxi jízdné platit nemusí, takže brzy zákonitě odpadne i ten prokletý žluťák.Do té doby,kdo bude chtít,si v RJ připlatí,kdo ne,pojede ČD, většina populace bude na palubě béééček předstírat že to neumí s internetem,a Samueli Nováci budou dále píchat jehly do figurky Jančury a vzývat bohy,aby sešel že světa nějakou škaredou chorobou.

-TR-

Nemáte absolutně žádný přehled. Jančura a Babiš mají přátelské vztahy.

Y.K.

Babiš žádné přátele nemá, je to sociopat. Má jen ty co se zrovna hodí ke spolupráci a pak ty co už hodil přes palubu včetně členů své rodiny.

petr766

Bejvávalo

Pavel

To je dobrej z**d ten Jančura ten se snaží rejžovat úplně na všem hlavně, že ho lidi budou vychvalovat až do nebes..

Lech Malý

… a když jezdí za levno, tak vysává rozpočet na dotacích a tlačí uměle ceny pod náklady, a chudák národní dopravce na to musí reagovat, i když nechce. Je to hnus, velebnosti.

Dáda

není. delá to co každý. Nabízí cenu za nějakou službu. Ber, nebo nech být. Říká se tomu trh.

Cyklista

Dle mne na ničem nevydělává…. Kdo chce jede s ČD, kdo chce samostatné kupé pro sebe, připlatí si RJ

Jančura jde s krkem do oprátky.. pokud lidi nebudou chtít platit, bude jezdit prázdný

Mišin

I s ČD budeš mít teď kupé pro sebe, co jsem dnes tak pokoukával po těch vlacích co jeli kolem – plné – vzduchu…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ač nežlutý (ač jsem žlutým několikrát jel, a to jak vlakem tak autobusem) tak v tom nevidím žádný problém. Je to další opatření aby lidi nejezdili když pokud možno jezdit nemaj. A navíc je to s garancí hodně místa kolem sebe.

stano

Je to minimalizace ztrát. Stejně teď jezdí minimum lidí a neobsadí moc míst. Tak vramci prevence proti koronaviru upraví rezervační systém a zdraží. Moc nevydělá ale asi ani neproděla.

Jan Kocourek

Vulgární mluva

Pečlivý pozorovatel

Pane Kocourku o mě se rozhodně nedá říci že bych byl příznivec RJ spíše naopak 😀. Pan Jančura je dost tvrdý podnikatel který si nebere servítky a podle toho se také chová, ale v tomto případě bych ho šmejdem nenazýval. Je to boj o přežití.

Jan Kocourek

Vulgární mluva

Honza

Kocourku, máš sedět doma, tak neřeš, kolik stojí lístek na vlak.

Dáda

Jestli se nepeltu, máme zde zavedeno „tržní hospodářství“ tj RJ nabízí nejakou službu za nějakou cenu. Zákazník tuto službu za tuto cenu akceptuje nebo ne. Nikdo nikoho k ničemu nenutí, nikdo nic nezatajuje, nikdo nikoho nepodvádí.

Leinad

Narozdíl od ochraných pomůcek(kterých je nedostatek), jestli teď chceš jet Praha-Ostrava, můžeš jiným.

Jan Kocourek

Děkuji za smazání ale stojím si zatím že Jančura je ***** píp píp

Dáda

znáteho vůbec, že jste si tak jistej?

Martin 2

O RJ strach nemám. Je to sponzor ,,ANO, bude líp,,

Radovan Komínek

Když ještě nebyl Regiojet a Pendolino, jezdilo se z Ostravy do Prahy za 400 Kč ve druhé třídě bez jakéhokoliv servisu. Připočtěte inflaci a uvidíte, co Vám vyjde. Myslím si, že dopravce zisk neměl. Navíc byly repasované soupravy od Regiojetu o několik let novější, než repasované soupravy kolem roku 2010. Na to by se nemělo zapomínat. Pořád je Regiojet pod cenou tehdejších ČD + inflace.

Jara 16

A škoda 105 stála 60 tisíc…. A co jako? A za socíku sme stáli na banány. A co jako? A nesmělo se za hranice… A co jako? Žili jsme bez dat a internetu. A co jako? Jak dlouho ještě budou tady někteří řešit co bylo či nebylo? Podle mě, ať je situace jakákoliv, je to špatně, když za prázdné místa zaplatí ten co jede. I když si může vybrat dopravce… Ať je to jak je to, tak pan Žlutý za státní bude jezdit do roztrhání těla. No i když v rétorice některých diskutérů kdysi říkal, ŽE DOKÁŽE JEZDIT BEZ DOTACÍ… Číst vice »

petr766

Dokáže. Za normálního stavu ovšem.

Cyklista

a také jezdí i na trati, kde ČD dotované jsou….

dada

A dokázal. Za státní jezdí všichni dopravci. Nebo se snad mýlím?

Y.K.

No však dokáže.

Jiří Kocurek

… a všichni ti, co chtěli zavést 1000% DPH teď nadávají, že jízdné podražilo. Yo, zavedli by jízdné 50x dražší, ale 2násobek je podle nich zločin. Křiví jak paragraf.

jan

Příjde mi to férové..Za nižší obsazenost pro ty co to fakt potřebují.. Ostatní nemají ve vlaku co dělat.. Je to i společensky odpovědné.. Protože to možná odežene některé nevěřící diletanty.

Samuel Novák

Nechte toho lhaní! Bez dotací na komerční riziko? Za dotace, v závazku, žluté šrotiště jezdí. Dojení státních kompenzací jsou v podstatě také dotace, tak nechte toho blábolení o ježdění na komerční riziko.

Benji14

Ale když mladí a senioři nejezdí, tak ty peníze nedostanou, co nevykáží, to nemají

Samuel Novák

Od začátku mají celé podnikání postavené na převážení dotovaných studentů a socek. Jenom slepý to nevidí.

Dáda

Proč mám pocit že jezdí podstatně dýl, než je v platnosti etapa „babišoslev“

Pečlivý pozorovatel

Dádo ano to jezdí ale jak sám nedávno přiznal až do nedávná byla železniční doprava dotovaná z autobusové protože byla v dosti veliké ztrátě. Teprve teď se to otočilo a železniční doprava mu vydělává. Prostě ta podpora a dotování ANO se vyplatila.

Dáda

Souhlasím, nicméne dodávám, že tato podpora se vyplatila všem dopravcům. (nekterým více)

PETR KRZÁK

SOUHLASÍM

Leinad

Nebyla železniční v účetní ztrátě kvůli počátečním investicím, rozjezdu firmy? 😀

petr766

Zase mimo…. ale už jsem si zvykl, že od vás se ničeho zajímavé s fakty nedočkám

Honza

Celá železnice je postavená na dotacích za převážení sociálně slabých, kteří nemají jinou možnost. Nebo snad mají jiní dopravci postavené podnikání na něčem jiném (krom ČD, které staví byznys na převážení svých vlastních zaměstnanců)?

Y.K.

Asi netušíte že dotace v závazku jsou několikanásobné (stovky za km jízdy) oproti tomu co se platí na kompenzacích. A když stát nařizuje slevy, musí kompenzovat.

petr766

A on může za to, že stát požaduje nějaké slevy?

BoH

Samozřejmě, že je na RJ, jak se k tomu postaví (tedy zda zkusí nasadit vyšší cenu, která by měla kompenzovat škody, nebo to dočasně odpískají jako Leoš). Jsem tedy zvědav na reakci ČD a její lince Ex1, nicméně by bylo zajímavé, pokud by cena Praha – Olomouc byla 2x vyšší než u linky Ex2 …. Jinak jak se tady píše o tom, jestli ekonomický život zastavit či nezastavit. Podle mě by se měl na maximální možnou míru dočasně utlumit (tedy aby fungovalo jen to nejnutnější). Nicméně by samozřejmě bylo potřeba, aby stejně tak reagovaly ostatní státy, protože nemá smysl u… Číst vice »

Guláš

RJ na této trase jezdí komerčně tak co tam mele o základní odsluznosti. Ať radši udělá něco se spolehlivosti svých popelnic na lince U7 protože to už je do nebe volající už po druhé během 5ti dnů co jsem s ním chtěl jed tak chcipl v Boleticich nad Lab. nota Bene na stejnou závadu

Michal

5ti – wtf? Snad 5 ne?

Guláš

Tys to nikdy neviděl?

tondovo

Pane Guláši, vidět to je docela často, ale to neznamená, že to je blbě.
https://www.meriva-preklady.cz/clanek/18-ti-lety-nebo-18ti-lety-a-vzkaz-pro-prezidenta_9

Vít Jůza

Ano, je to tak nutné, aby to někdo nečetl pěti namísto správného pětti.

Guláš

Už je to mnoho let co jsem opustil školu, ale nepřijde mi to jako fatální chyba proti pravidlům českého pravopisu.

55p

Chyba to je. Předpokládejte, že čtenář není blb a správnou koncovku si umí doplnit sám.

robert

Nejsme anglicky mluvicí země, která si musí za číslovky doplňovat přípony. A že jsi mnoho let ze školy, fakt není omluva.

robert

Viděl. A je to špatně.

Vbb

Příště bychom mohli řešit třeba dkg nebo dcl, co vy (všichni) na to?
Jazykové okénko bych uzavřel a věnoval se tématu 🙂 .

Dáda

ještě přidejte chvíli času na opráčení tvorby a psaní přechodníků, v tom taské lidi tápou) Jda z lesa…

Vbb

Ano. Koukaje z okna, pršelo 🙂 .
Anebo aktuálně – zvednuv ceny, lidi pičujou 🙂 🙂 .-) .

Lech Malý

>Koukaje z okna, pršelo
Ano, tak to je zrovna častá chyba, teda pokud se ten (kdyby to byla ta, bylo by koukajíc), co se díval z okna, zároveň nepršel. Tzn. podmět musí být stejný, třeba koukaje z okna, dloubal se v nose.

Dáda

jda z lesa, četla noviny? je to tak?

vjkm

Jda z lesa, četl.
Jdouc z lesa, četla/o.
Jdouce z lesa, četli/y.

Ajemgut

No nevím, zdá se mi, že v téhle době moc lidí necestuje a vidím to jako krok, jak na dané situaci prodělat co nejméně na úkor obyčejných lidí… Ale je to čistě můj nezasvěcený názor.

pozorovatel

„Ale je to čistě můj nezasvěcený názor.“
A zdakeka nejen váš, a ani nezasvěcený. A možná dobré poučení pro aspoň někoho z těch, kdo velebí „tržní přístup“ ve veřejných službách a odmítají jakoukoli regulaci výše cen – nebýt neskutečně dlouho odkládané reakce na šméé „paštikáře“ s dotacemi slev jízdného, které stanovily horní hranici cen jízdného, možná by teď Jančura nasadil ceny ve výši podobné, jakou (nejvyšší) nabízel Leošek …

Vít Jůza

Ale v tomto případě je to právě podle regulace cen.

-TR-

Je to správný krok. Dle základního tarifu TR 10 by jízdenka stála 517 Kč (356 km).

V době epidemie koronaviru je třeba i takto motivovat cestující, aby nejezdili zbytečně. Beztak moc lidí do práce z Ostravy do Prahy nejezdí (mohou pracovat doma), takže podmínky pro cestování v době karantény (jízda do práce) zpravidla nejsou splněny.

Sujep

Ale podle RJ za TR10 nikdo na té trase přece nejezdí. Vždyť to přece tvrdí ve sporu o podnákladových cenách na této trase. Hrozná schizofrenie, což? 😂

-TR-

Já to neřeším, beru 517 Kč jako teoretickou maximální cenu.

Y.K.

Minulý čas. Nejezdil. Dnes je situace jiná a zítra bude ještě ještě jinačí. Oni reagují na současnou situaci, ne jak to bylo za normálního stavu.

Karel Jezbera

Toto je nedostatečné opatření. Jestli se chceme s epidemií co nejrychleji vypořádat, je třeba úplně zastavit dopravu. V Číně se jim to díky tomu povedlo. Teď se to možná někomu nelíbí, ale na má slova (jako téměř vždy) do 2 týdnů dojde, protože se zjistí, že současná opatření jsou nedostatečná.

PetrN

Až na to, že v Číně doprava nikdy zastavena nebyla 😉 Lidi se musí dostat do práce, nejde zastavit výrobu a život úplně, to prostě není možné…A ne, slovo auto opravdu není v mnoha případech ani náznakem relevantní argument.

V. K.

V Číně právě že zastavili cca na týden i výrobu, tím že prodloužili Čínský nový rok. Stálo všechno včetně vysokorychlostní železnice.

PetrN

Čínský nový rok je naopak doba, kdy je poptávka po cestování enormní, tzn jestli ho prodloužili, po jeho skončení stejně lidi museli ve velké míře cestovat, aby se měli jak vrátit do pracovního procesu

Radek Janata

Ale právě tento přesun byl tím odložen. Navíc provincie Hubei je zavřená pořád. První malé uvolnění opatření se udělalo až předvečírem.

Sujep

Aneb jak zdražení vydávat za ochranu zdraví. Dálkové vlaky jsou prázdné tak jako tak, takže mohu mít kupé pro sebe i u ČD za čtvrtinu ceny RJ….

Mirvald

Ale kvalita RegioJetu je ale někde jinde. V tom asi ČD mají co dohánět.

Haha

Jakože modernizované Bmz ČD je horší než nemodernizované RGJ?

David

A které Bmz RJ je nemodernizované? V provozu žádné.

TPal.

Minimálně Low-Cost vagóny jsou velmi pohodlné. A Astry také.

Y.K.

Modernizované Bmz ČD je OK, bohužel jich je málo. Kolika béčky já už letos jel a některá jsou fakt hnusná.

ketchup1970

Není Bmz jako Bmz, ten žlutý je lepší, alias, kdybych vám sem položil dvě krabičky zápalek a na jedné z nich bylo made in USA… 🙂

Mirvald

To nevím. Já se v těch označeních nevyznám. Naposledy jsem jel vlakem z Prahy do Ostravy v roce 1997.

PetrN

Ok, naposledy jste jel v roce 97, tudíž absolutně netušíte, jak to vypadá a jaká je situace, ale stoprocentně víte, že regiojet je lepší 😀 Ok, na to schází jakýkoli argument 🙂

Mirvald

Přečtěte si jejich propagační materiály, tam to je.

Anonymas

Tvl, raději mlč..

Mirvald

Jaký Tyl. Toho zde nikde nevidím.

Brzdič zániku

Nejste náhodou Petr.r?

Vbb

Asi po čtrnáctistétřicátépáté: Mirvald není Tvl, Mirvald je troll a trolluje už od dob dááávno zaniklého DF ČD.
Ale vidím, že si můžu připravit další kyblík s hrachem. A lopatičku k tomu.

Dáda

ony zdi jsou holt velmi odolné…

robert

To je nějaká forma nemoci zaměnit písmeno „v“ za „y“?

Dáda

koronavirus?

Y.K.

koronayirus

JaJeČ

1. Ve voze s klimatizací a plnými okne je úplně jedno kde kdo sedí.
2. Rychlý náhled a vlaky RJ i ČD jsou na trase prakticky prázdné (kdo nutně nemusí nejede), tak je zbytečně platit litr u RJ, když mohu jet za třetinu s ČD a vybrat si místo podle aktuální situace.

Takže jen snaha zdražení zaobalit do líbivých PR keců o snaze na ochranu zdraví…

Gajda

Ale jelikož je tam na výběr, tak jim to nejde mít za zlý. Je to spoj na jejich riziko, cenu si určují sami. A pořád asi platí, že tato cena je to co by ten vlak měl reálně stát, aby mohl nějak vypadat a ještě něco malinko vydělal.

Pečlivý pozorovatel

Ano mám stejný názor. Toto je cena která by měla být aby spoj i něco málo vydělal a bylo možné vytvářet určitě rezervy. To ale znamená že až doposud jezdil RJ výrazně pod cenou. To nemohlo dopadnout jinak. Na trati kterou sám pan Jančura označil za jedinou kde je možné jezdit u nás na komerční riziko a přiznal že se na ni uživí maximálně dva dopravci se pustí dopravci tři. To srazí ceny pod hranicí rentability a to ani nemluvím o ucpání trati. Nemohlo to dopadnout jinak když přijde první krizová situace. Na plno to ukazuje chyby kterých se naše… Číst vice »

Pečlivý pozorovatel

Pane Sůro toto je článek o RJ ne o leteckých společnostech. Jestli se vám na mém názorů něco nelíbí napište mi v čem nemám pravdu.

Pečlivý pozorovatel

Já ale nepsal že není v zisku. Jen není schopen být v takovém zisku aby si vytvořil určité rezervy. A to v takovém zisku není žádný dopravce kvůli tomu co jsem psal v mém příspěvku. Pustit na trať tolik dopravců kolik se jich tam evidentně není schopno uživit je prostě riziko a dle mého nesmysl který se prostě časem musí vymstít.

Pečlivý pozorovatel

Do účetnictví mu samozřejmě nevidím to asi ani vy, ale když již tak brzy po počátku poklesu cestujících podniká taková razantní opatření a praktický otáčí o 180 stupňů protože doposud své podnikání založil na nízké ceně jízdenky a do hnědá obarvené vodě které říká káva a teď zvedne takto cenu asi na tom moc dobře nebude a to ne jen on Leo na tom asi bude ještě hůře.

Vbb

teď zvedne takto cenu asi na tom moc dobře nebude
Jako druhou variantu může vlaky zrušit. Ale moc si nepomůže, protože má velké fixní náklady včetně třeba mezd. Udělal to nejlíp, jak mohl.
Na rozdíl od ČD mu nikdo po skončení epidemie nepřisype k „tuhé zimě, brzkému jaru, horkému létu a větrnému podzimu“ ještě za „ošklivý virus“, ani nemůže prodat pár zbytných nádražních budov, protože je dříve od státu vůbec nedostal, tím míň zadarmo, jako „někdo“.

Pečlivý pozorovatel

Naprostá většina zde diskutujících tu prezentuje svůj určitý názor na danou problematiku ne naprosto přesné a podložené důkazy. I můj původní příspěvek byl redakcí na ničím nepodložený názor pana Gajdy že to je dle jeho názoru odpovídající cena. Já to jen rozvinul že tím pádem ta cena kterou měl RJ doposud byla neadekvátní tomu aby vytvářela rezervy . Názor pana Gajdy vám nevadil?

petr766

Asi nechápete logiku (pro vás zjednodušeně – plný vlak po 200 nebo 10 lidí po 500 Kč, že)

Vbb

Pustit na trať tolik dopravců kolik se jich tam evidentně není schopno uživit je prostě riziko
Čí riziko? Těch, co tam jezdí na vlastní komerční riziko? Ale tak to snad má být, ne?
Nebo kdo má rozhodnout o tom, koho tam pustit a koho ne? Strana a vláda?

Pečlivý pozorovatel

Je to riziko především pro cestujícího. Riziko v tom že maximální snaha po udržení se vede k minimalizaci ceny jízdenky a tím pádem k minimalizaci příjmů a z toho důvodu i nákladů což se velice snadno může projevit na spolehlivosti dopravce a i bezpečnosti dopravy.

petr766

A proč tedy ČD za 500 nejezdí a jezdí pod cenu dle vaší logiky? Liberalizace je plně OK a nebýt jí, tak doteď jezdíme dráže a méně pohodlně i u ČD.

Mirvald

Je to nepříjemné, ale potřebné a pochopitelné. Ocenit nutno péči firmy o bezpečnost cestujících.

Martin 2

Docela dobrý vtip, měl bys RJ podpořit a jetdit pravidelně, aby nezkrachoval.