lot
Autobusy Dopravci Železnice

RegioJet začíná kvůli slabší poptávce omezovat spoje

Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
Opatření související s druhou vlnou pandemie začínají ovlivňovat poptávku po cestování, RegioJet zatím ruší spoje mimo špičku.

Společnost RegioJet začala kvůli slabší poptávce omezovat své vlakové i autobusové spoje. Omezení se týká spojení mezi Prahou a Košicemi a autobusových linek z Prahy do Liberce a Karlových Varů, škrty se dotknout i mezinárodních spojů.

Podle mluvčího Aleše Ondrůje reaguje firma jednak na ukončení letošní sezóny, jednak na klesající poptávku v souvislosti se zavedením opatření týkajících se covid-19. „Veškerá omezení jsou v minimálním rozsahu – většinou se týkají mimošpičkových spojů tak, aby v dobách, kdy cestuje největší počet cestujících, zůstal počet spojů zachován v co největším rozsahu,“ dodal Ondrůj.

V případě železnice zmizí z jízdního řádu většina nočních spojů mezi Prahou a Košicemi (RJ 1021 / RJ 1020). Nově pojedou jen dvakrát týdně: ve směru Praha – Košice ve čtvrtek a v pátek a v opačném směru v pátek a v neděli. Denní vlakový spoj Praha – Košice a zpět (RJ 1003 / Rj 1012) jezdí bez omezení denně. Třetí pár spojů s odpoledním odjezdem z Prahy nejezdí už od března. Vlakové spoje Praha – Bratislava a zpět jezdí ve stávajícím rozsahu 3× denně v každém směru.

RegioJet tlumí také počty spojů u autobusových linek. Mezi Prahou a Libercem ruší podle dne jeden až čtyři spoje v každém směru. O jeden až tři spoje v každém směru je omezena také linka Praha – Karlovy Vary a zpět.

K omezení dojde i u mezinárodních linek. V případě spojení do Berlína dojde ke snížení počtu spojů v mimošpičkové dny z pěti na tři denně v každém směru, původních pět bude jezdit nadále v pátek a v neděli. K omezení počtu spojů dochází na linkách do Londýna a Amsterdamu, kde nově jezdí autobusové spoje třikrát týdně, resp. dvakrát týdně u Amsterdamu.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Ještě že není nařízení o minimálním rozestupu. 😀

Zdeněk

Výborně, takže po výzvě, že jaou v článku počty spojů na Amstru a Paříži nově 1 a 1 týdně upraveno v článku z 3 a 3 na 3 a 2. Bylo by fajn si inrormave ověřovat. V jízdním řádu na portal.idos jasně uveden jeden spoj týdně, to samé v rezervačním systému.
Jízdní řády ze stránek RJ místy neaktuální, Paříž je psána 1x týdně i nyní, kdy ještě jezdí 2x týdně, poslední dobou tam bývají neaktuální jízdní řády.

Honza

Podle stránek RJ jezdí do Berlína každý den pouze dva spoje

Hanzi

A za státní se bude jezdit hlava nehlava i když od jara ta poptavka po VHD raketově klesla. Holt ekonomiku nevymyslíš.

Jiří Kocurek

Hmm, kde jste byl, když ČD nemohly omezit pražské eSko, protože St.č. kraj byl proti?

Hanzi

Já o tom nerozhoduji. To že někdo vysloveně kydá veřejné finance na kopu hnoje mě může akorát tak sr.t a můžu to okomentovat případně rozhazovačný strany nevolit.

noerf

Na druhou stranu například Regiojet si domluvil redukci spojů na R8. Zřejmě záleží na snaze dopravce s přiměřeným snížením výše platby objednatele.

Leinad

Praha říkala, že nechce platit, ale platila dál 😀

Leden

„Není poptávka utlumí se nabídka ale co ZDO?“
Se ZDO se nebudou ty „nesoukromé firmy“ mazat úplně stejně. Dva týdny max. a jde rušit i „ne-na-vlastní-triko“ železnice, regiobusy, MHD. Vždyť jsme to už zažili, nedělejte z toho ideový problém.

Leden

Mimochodem – stačí, když mu tu „nabídku“ někdo zadotuje, stejně jako nenavlastnítriko firmám.

Kubrt

Ne že bych tomu úplně rozumněl, ale útlum objednávané dopravy se děje po dohodě s objednavatelem.

Ludva

Nikdo z toho ideový problém nedělá. Je to čistě ekonomický problém. Již na jaře vláda jasně prohlásila, že ZDO je kvůli ekonomice naprosto nutné zachovat. A také to tak bylo. RJ i Leo své vlaky téměř ihned úplně stopli. Ale v závazkové službě se škrtalo jen minimálně a tak, aby ZDO nebyla narušená. Nedávno jsem četl článek, že vláda se již chystá zasáhnout do sektoru dálkové autobusové dopravy, protože špatně plní právě úlohu ZDO. někdo si již zřejmě uvědomil, že současný stav je prostě špatný a nevyhovující.

J.K.

V závazkové službě se škrtalo minimálně? Osvěžte si paměť, jenom na západ přestaly jezdit všechny expresy a každý druhý rychlík… Když není poptávka, nebude prostě nabídka, bez cestujících VD nemá smysl.

Leinad

Je nutné zachovat ZDO a proto se místo zkracování souprav rušily spoje tak, že v některých relacích nebylo možné vůbec cestovat vhd.

noerf

Můžeteme mi prosím definovat co je ZDO? Spoj ráno tam, odpoledne zpět, pravidelný dvouhodinový takt, nebo spoje ráno tam po půlhodině, dopoledne jeden spoj, odpoledne po hodině a zpět v opačném gardu.
ZDO si každý představuje jinak, někteří zadotovat spoje, aby jezdili každou hodiny a ty co jezdí autem by byli nejradši, aby objednatelé neobjednávali nic a nechali to trhu.
Bohužel politické strany zpravidla žádnou dopravní koncepci nemají.

Leden

No na definici ZDO byste se měl zeptat pana Ludvy.

Ludva

A co lidé, kteří potřebují používat právě ty zrušené okrajové spoje? RJ se samozřejmě chová tak jak má. Není poptávka utlumí se nabídka ale co ZDO? Byla veliká chyba celou dálkovou dopravu ponechat jen na soukromých firmách jezdících na vlastní riziko. ZDO je klíčová pro fungování celé ekonomiky a takto není zachována. I při současné situaci se přeci lidé, i když jich je méně, potřebují dostat z Prahy do KV nebo Liberce a zpět. Obzvláště když právě na těchto ramenech není dost dobře možné náhrada železniční dopravou v požadované kvalitě.

Robert

Co má společného ZDO s cestou Pha-KV?

Thijs

úplně to samé, co třeba Praha – Cheb, abych zůstal v tom samém regionu
do Chebu garantuje stát spojení co 2 hodiny z Prahy, do Varů prd (omlouvám se, vlastně nabízí vyhlídkovou jízdu přes UnL.

Ludva

Naprosto to samé, jako třeba rychlík Praha- Ústí n. Labem. Proto ho také MD objednává.

Kráťa

Doporučuji přečíst si definici ZDO a pak se nad Vámi sepsaným textem znova zamyslet.

J.K.

Vždyť se tam dostanou , jenom to pojede méně časo. V březnu se taky škrtaly i dotované spoje, bez cestujících to prostě fungovat nebude, spíš se modlete ať na další roky zbyde takový balík dotací jako je teď, není žádné základní lidské právo že stát sype miliardy do vlaků…

Jiří Kocurek

Celá dálková doprava je v rukou soukromých firem? Praha – Vídeň?

robert

Nic jako ZDO už neexistuje.

Leinad

Když se autobusům dělají naschvály (zakáže se vozit lidi Cheb – Karlovy Vary). Co by jezdily?
Praha – Liberec i při omezení jede několik busů za den a objednaný vlak jede taky. Vlak jede pomalu, ale některé role zdo plní – převeze lidí, kteří nemají na dražší iad.

Leden

Nemají na dražší iad? Viděl jste někdy, kolik stojí jízdenka na vlak pro čtyřčlennou rodinu? 🙂

Jiří Slovák

Berlín 2 x denně,Londýn 3 x týdně, Amsterdam, Paříž, Miláno 1 x za týden.To je vše,taková je skutečnost.

Zdeněk

Amsterdam jede v pátek z Prahy a v neděli zpět, to mi nepřijde jako 3x týdně
A Paříž od 27.7. 2x týdně a od října to samé co Amster.

Lumiere

Bez VŠ studentů autobusy nenaplní, tohle cestující budou hodně chybět.

Leinad

Tak se vydá opatření místenky 2m od sebe a hned bude obsazeno 😀 (jenom jestli taková obsazenost bude pro dopravce ekonomickým důvodem k poliseni) 😀

kulhán

Pokud zdraží jízdenku o 600% tak posílí, pošle třeba 10 busů za sebou.

Ketchup1970

Třeba mu pomůže kurzarbeit , řidiči i Personalni budou doma částečně a peníze dostanou tak jako tak.

Hynek

Ale nebojte, ministerstvu vykáže i tak dostatek studentů, byť budou vysoké a střední školy vesměs zavřené. 😁