RegioJet začíná kvůli slabší poptávce omezovat spoje
Nový autobus Irizar i8 pro Regiojet. Foto: RegioJet
Opatření související s druhou vlnou pandemie začínají ovlivňovat poptávku po cestování, RegioJet zatím ruší spoje mimo špičku.
Ještě že není nařízení o minimálním rozestupu. 😀
Výborně, takže po výzvě, že jaou v článku počty spojů na Amstru a Paříži nově 1 a 1 týdně upraveno v článku z 3 a 3 na 3 a 2. Bylo by fajn si inrormave ověřovat. V jízdním řádu na portal.idos jasně uveden jeden spoj týdně, to samé v rezervačním systému.
Jízdní řády ze stránek RJ místy neaktuální, Paříž je psána 1x týdně i nyní, kdy ještě jezdí 2x týdně, poslední dobou tam bývají neaktuální jízdní řády.
Podle stránek RJ jezdí do Berlína každý den pouze dva spoje
A za státní se bude jezdit hlava nehlava i když od jara ta poptavka po VHD raketově klesla. Holt ekonomiku nevymyslíš.
Hmm, kde jste byl, když ČD nemohly omezit pražské eSko, protože St.č. kraj byl proti?
Já o tom nerozhoduji. To že někdo vysloveně kydá veřejné finance na kopu hnoje mě může akorát tak sr.t a můžu to okomentovat případně rozhazovačný strany nevolit.
Na druhou stranu například Regiojet si domluvil redukci spojů na R8. Zřejmě záleží na snaze dopravce s přiměřeným snížením výše platby objednatele.
Praha říkala, že nechce platit, ale platila dál 😀
„Není poptávka utlumí se nabídka ale co ZDO?“
Se ZDO se nebudou ty „nesoukromé firmy“ mazat úplně stejně. Dva týdny max. a jde rušit i „ne-na-vlastní-triko“ železnice, regiobusy, MHD. Vždyť jsme to už zažili, nedělejte z toho ideový problém.
Mimochodem – stačí, když mu tu „nabídku“ někdo zadotuje, stejně jako nenavlastnítriko firmám.
Ne že bych tomu úplně rozumněl, ale útlum objednávané dopravy se děje po dohodě s objednavatelem.
Nikdo z toho ideový problém nedělá. Je to čistě ekonomický problém. Již na jaře vláda jasně prohlásila, že ZDO je kvůli ekonomice naprosto nutné zachovat. A také to tak bylo. RJ i Leo své vlaky téměř ihned úplně stopli. Ale v závazkové službě se škrtalo jen minimálně a tak, aby ZDO nebyla narušená. Nedávno jsem četl článek, že vláda se již chystá zasáhnout do sektoru dálkové autobusové dopravy, protože špatně plní právě úlohu ZDO. někdo si již zřejmě uvědomil, že současný stav je prostě špatný a nevyhovující.
V závazkové službě se škrtalo minimálně? Osvěžte si paměť, jenom na západ přestaly jezdit všechny expresy a každý druhý rychlík… Když není poptávka, nebude prostě nabídka, bez cestujících VD nemá smysl.
Je nutné zachovat ZDO a proto se místo zkracování souprav rušily spoje tak, že v některých relacích nebylo možné vůbec cestovat vhd.
Můžeteme mi prosím definovat co je ZDO? Spoj ráno tam, odpoledne zpět, pravidelný dvouhodinový takt, nebo spoje ráno tam po půlhodině, dopoledne jeden spoj, odpoledne po hodině a zpět v opačném gardu.
ZDO si každý představuje jinak, někteří zadotovat spoje, aby jezdili každou hodiny a ty co jezdí autem by byli nejradši, aby objednatelé neobjednávali nic a nechali to trhu.
Bohužel politické strany zpravidla žádnou dopravní koncepci nemají.
No na definici ZDO byste se měl zeptat pana Ludvy.
A co lidé, kteří potřebují používat právě ty zrušené okrajové spoje? RJ se samozřejmě chová tak jak má. Není poptávka utlumí se nabídka ale co ZDO? Byla veliká chyba celou dálkovou dopravu ponechat jen na soukromých firmách jezdících na vlastní riziko. ZDO je klíčová pro fungování celé ekonomiky a takto není zachována. I při současné situaci se přeci lidé, i když jich je méně, potřebují dostat z Prahy do KV nebo Liberce a zpět. Obzvláště když právě na těchto ramenech není dost dobře možné náhrada železniční dopravou v požadované kvalitě.
Co má společného ZDO s cestou Pha-KV?
úplně to samé, co třeba Praha – Cheb, abych zůstal v tom samém regionu
do Chebu garantuje stát spojení co 2 hodiny z Prahy, do Varů prd (omlouvám se, vlastně nabízí vyhlídkovou jízdu přes UnL.
Naprosto to samé, jako třeba rychlík Praha- Ústí n. Labem. Proto ho také MD objednává.
Doporučuji přečíst si definici ZDO a pak se nad Vámi sepsaným textem znova zamyslet.
Vždyť se tam dostanou , jenom to pojede méně časo. V březnu se taky škrtaly i dotované spoje, bez cestujících to prostě fungovat nebude, spíš se modlete ať na další roky zbyde takový balík dotací jako je teď, není žádné základní lidské právo že stát sype miliardy do vlaků…
Celá dálková doprava je v rukou soukromých firem? Praha – Vídeň?
Nic jako ZDO už neexistuje.
Když se autobusům dělají naschvály (zakáže se vozit lidi Cheb – Karlovy Vary). Co by jezdily?
Praha – Liberec i při omezení jede několik busů za den a objednaný vlak jede taky. Vlak jede pomalu, ale některé role zdo plní – převeze lidí, kteří nemají na dražší iad.
Nemají na dražší iad? Viděl jste někdy, kolik stojí jízdenka na vlak pro čtyřčlennou rodinu? 🙂
Berlín 2 x denně,Londýn 3 x týdně, Amsterdam, Paříž, Miláno 1 x za týden.To je vše,taková je skutečnost.
Amsterdam jede v pátek z Prahy a v neděli zpět, to mi nepřijde jako 3x týdně
A Paříž od 27.7. 2x týdně a od října to samé co Amster.
Bez VŠ studentů autobusy nenaplní, tohle cestující budou hodně chybět.
Tak se vydá opatření místenky 2m od sebe a hned bude obsazeno 😀 (jenom jestli taková obsazenost bude pro dopravce ekonomickým důvodem k poliseni) 😀
Pokud zdraží jízdenku o 600% tak posílí, pošle třeba 10 busů za sebou.
Třeba mu pomůže kurzarbeit , řidiči i Personalni budou doma částečně a peníze dostanou tak jako tak.
Ale nebojte, ministerstvu vykáže i tak dostatek studentů, byť budou vysoké a střední školy vesměs zavřené. 😁