RegioJet veze z Chorvatska až 9 hodin zpoždění. Kvůli bouřkám
Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Cestující mají podle dopravce nárok na 50 % jízdného zpět.
Cestující mají podle dopravce nárok na 50 % jízdného zpět.
Jen pro ilustraci. Dnes je 18.7.2021. Ve chvíli, kdy píšu tyto řádky (22:02 hod) spoj RJ 1047 z Prahy do Splitu uvádí na informační tabuli před příjezdem do Bratislavy opět zpoždění, a to 73 minut (které se samozřejmě ještě může změnit).
Nicméně ta vata v Chorvatsku je mimořádná, mezi Ogulinem a Splitem skoro dvě hodiny.
Přesto se už nejméně 14 dní, co to téměř denně sleduji, nedaří ty obraty dostat do souladu s jízdním řádem. To absolutně není normální, každý den zpoždění výchozího vlaku z Prahy.
Spojem 1047 (odjezd z Prahy 18.7.2021) právě cestujeme. Nějaké bezvýznamné zpoždění v Bratislavě byla pohoda. Ale teď je 4:13, my stále stojíme na Slovensko-Maďarských hranicích. Poslední hlášení bylo o půlnoci, a bylo o tom, že v noci nebudou hlášení.
Nyní je 6:50 a nacházíme se 6km za Györem.
díky, zjišťuji, co se stalo. posádka něco řekla?
Posádka řekla, že se pokazila lokomotiva, teď čekáme na další, která má přijet od Budapešti.
Jinak hlášení, omluva, snídaně, vše proběhlo tak, jak má.
Naše poloha: I am here, open the link
https://mapy.cz/?x=17.744584&y=47.688352&z=15&ma_x=17.744584&ma_y=47.688352&ma_t=I+am+here%2C+open+the+link&source=coor&id=17.744584%2C47.688352
I bez živelných pohrom ten spoj denně přijíždí do cílové destinace zpožděný o mnoho desítek minut, nezřídka o 80 až 100 i více. V Praze ani ve Splitu díky zpoždění na příjezdu nestíhá včas obraty. Takže denně vyjíždí už z výchozích stanic zpožděný o mnoho desítek minut. Zpoždění se pak ještě zvyšuje. Čtenář, který občas jízdy vlaku sleduje snadno také nahlédne, že paradoxně nejvyšší zpoždění spoj nabírá zejména v Česku, a to přesto, že zde jezdí po vícekolejné trati. Je to letní spoj. O tom že v ČR budou v létě výluky se však vědělo předem. Zdá se, že příprava… Číst vice »
Dneska NJ z Curychu v Linci na příjezdu 6a půl hodiny a co nadelate a veze lůžkový vagon do Prahy kde nabere další minimálně 3 hodiny než ho stahne IC do Prahy. Přírodě neporucis.
Média jsou to jediné, z čeho má pan Já První aspoň trochu respekt.
Proto se asi taky objevila recenze na YouTube 🙂
Dle reportáže ČT se palubní personál cestujícím neukázal 12h, natož aby jim poskytoval nějaký servis. Z Břeclavi dojeli cestujícící autobusy. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/221411000100717/obsah/852852-velke-zpozdeni-vlaku-z-chorvatska
Tak hlavně by měl být vlak na tyhle mimořádnosti vyzbrojen. ČSD mne takto odnaučili pít Budvar. Při cestě z Bulharska neměl v lehátkáči nic jiného k pití a ještě mu nešla chladnička.
S prirodou se těžko bojuje, ale moc bych nevěřila těm asertivnim řečem, že dostanete 50 procent slevu a že personal dělá co může, mám jinou zkušenost na cestu Brno – Praha, bez klimatizace v 35 stupňovém vedru, pak kecy, že za to můžou transformatory po cestě, po personalu ni vidu a nechtěla bych vidět WC, to bude lahůdka. Pak jsem zvědavá na podzim, zda zase p.Jancura kvuli zisku nedovede v tech svych vlacich s necistenou klimatizaci covid.
Já tomu moc nerozumím. Vlak má ohromné zpoždění kvůli extrémnímu počasí a všechno je špatně.
Vlak Českých drah by zřejmě ty popadané stromy přeskočil.
Špatný je jeho přístup k řešení problémů. Kdysi dávno státního dopravce kritizoval za věci, které teď dělá naprosto běžně.
Když máte 0% informací a personál podle reportáže hodiny nepotkáte, tak dopravce budete „milovat“? Notabene když měl majitel snahu radit všem?
To je krásný zážitek, všem cestujícím ho přeji, někdo kvůli tomu musí objet celý svět, aby néco podobného zažil a tady to má zadarmo.
Z těch pisálku a univerzálních odborníků na vše co tady haní dopravce musí být normálnímu člověku zle.Všude prší,padají stromy,jsou záplavy,padá el.vedení,stojí doprava,vlaky-ale jediný Regiojet musí být vyjímka a jet ač se cokoliv děje načas.Je to opravdu vizitka a myšlení PAŠTIKÁŘŮ.Měli by jste být rádi že ačkoliv se zpožděním dělá Jančura vše proto,aby jste dojeli domů v pořádku,ostatní věci jsou prkotina.Jestli víte jak by jste to zvládli lépe,založte si taky dopravu a hurá do konkurence.
Opatrně s tím chlastem pane
Bohužel si jen „slízává smetanu“ své předešlé dlouholeté kampaně, že jen on umí zabrzdit před spadlým mostem, jen on jezdí bez zpoždění a podobných v médiích zveřejňovaných špeků.
I věta „Měli by jste být rádi že ačkoliv se zpožděním dělá Jančura vše proto,aby jste dojeli domů v pořádku,“ je přesně následek uvěření báje o jediném nejlepším.
Jiní dopravci by se snad chovali v tomto případě jinak?
Co může nějaký šéf jakéhokoliv dopravce zařídit v cizí zemi, kde záleží na dopravci aktuálně vezoucí jeho vlak?
Před mostem ve Studénce ale měl zabrzdit LEO Express.
Ano, když tu jednotku testovali na okruhu, tak dokázala ze 160 km/h zastavit na 450 metrech, jestli si to dobře pamatuju. Což s Béčky nejde…
Béčka sice v Comeniusu snad ani nebyla ale budiž.
Leo Flirt jsem našel má 175 brzdících procent, což je málo i pro nulový spád na rychlost 160 bez rozkladu zábrzdné vzdálenosti takže 450m se mi nezdá moc reálné … ale klidně mě opravte, můžu se plést.
Ne, Jančura původně chtěl kupovat to, co Leo. Protože mašina a vozy jsou přežitek.
Ale ve Studénce nespadl most na LEO EXPRES nebo asi nevíte jak LEO EXPRES vypadá,pletete si pojmy s průjmy.
tak zlutak už kaštany v Lundenberg přeložili do busu. ted uz je otázkou pouze to, co se bude dít na D1. horší než železnice to dnes nebude.
jinak na CT24 říkali, že vlakový personál neinformoval kaštany na palubě co se děje…a ti to zjišťovali přes mobily.
takže…za zpoždění nemůže. za (ne)informování muze
Jste vůbec při smyslech, Pavle? Vždyť píšete podobné blbosti jako ti pisálci které zmiňujete. Možná by jste se měl někde uklidnit, vaše příspěvky mají znaky toho, že jste je psal v silném rozrušení. Chápu, že se vám nemusí líbit veškerá kritika, ale to vaše fanatické obhajování RegioJetu nemá hlavu ani patu. Chválit je za něco, co je jejich povinnost? Napadat ostatní lidi jako „paštikáře“? A to klasicky trapné sdělení „jděte to dělat sami“? Nezlobte se, ale je to prostě trapné a děláte si tady jen ostudu. Nikdo není bezchybný, za počasí sice nemůžou, ale co tu tak čtu, tak to… Číst vice »
Jaká fanatická obhajoba? Vždyt s těmi bouřkami a zastaveným provozem na trati má pravdu, děje se to všude.
Ale řešení problémů je jeho vizitka.
Pavel je vůl!
No bóže. Před mnoha lety jsme s Ňadranem dovezli na Wilson +19 hodin a taky jsme to všichni přežili. Zůstali jsme na Vysočině po bouřce s větrnou smrští. Tohle jsou vážně věci, které ani sebemodřejší, ani sebežlutější dopravce prostě předjímat nemůže…
To nic není …Když jsem v GVD 1975/1976 vozil Štúrovo 1377/1376, tak se někde na Balkáně něco nepovedlo s počasím a v jednom dni jely 3 vlaky číslo 1372 (Varna – Leizig). První se zpožděním 48 hodin (předvčerejší), druhý se 24 hodinami (včerejší), třetí „aktuální“ s nějakým zpožděním … Mobily nebyly …. Naše 1376 mívala tak kolem 2-3 hodin, nicméně, když jsme jeli „skoro“ včas, tak jsme zastavili v Zohoru na poslední volné koleji a pan majster hovoril „gazda, rušeň je neschopný, treba vymenit“. Tak sem šel do dopravy – pane výpravčí, pan strojvedoucí vzkazuje, že mašinka je neschopná a… Číst vice »
Respekt, že i na ten poslední sehnali soupravu 🙂
Problém jsou informace. Aktuální stav se SŽDC nesnaží informovat. Chápu různé problémy. Mnohdy se zruší vlak bez náhrady a když připočítám zrušené čekárny, komu mám poděkovat ? A to samé vlakový personál. Něco se stalo ale vlakvůdce se neobtěžuje projít vlak.
To je nic oproti tomu vlaku družby který přijel pozdě skoro o týden, ale je to už hodně fousatá historka. Naštěstí tehdy dobře fungoval výměnný obchod takže cestující a železničáři přežili ve zdraví, když nepočítáme ty ztracené nervy.
Podobná historka byla jak vyjde vypravčí na nástupiště sledovat projíždějící vlak a člověk co stojí na nástupišti říká vypravčímu, koukám že Dukla jede docela na čas. Vypravčí odpoví jste si jistej že je to dnešní Dukla.
Jančuro! Slyšíš?! Cestující zvoní klíčema, už je to tady!
A co konkrétně udělal špatně?
Slušní lidé odpovídají. Psal jsem osobně Jančurovi a neobtěžoval se. Je více špatných věcí, co dělá jeho společnost. Vidím to často, a systém objednání dopředu jízdu hodně prodražuje. Místo spolupráce s ostatníma jenom MY. Dříve před válkou si soukromnici uznávali slevy navzájem. A co dneska ?
Tenhle seznam se tady točí už dlouho a i teď. Račte si Prosím vybrat….
Všechno!
Tak si kup kolo
A ty si kup rozum! 😃
za počasi fakt nikdo nemuže tady při silnich bouřkach a po padanich stroměch stala cela D1 obou směrně cca 3 hodiny takže i Regiojet autobusy 😀
No jestli jim nešla klimatizace a nefungovaly toalety ve 3 vagonech za sebou, jako nám před několika dny, tak to je mi jich líto… S RegioJetem už nikdy víc 🙂
Leda že by jezdil za 0,-Kč. 🙂
To by stálo za úvahu…
Za ten stres to nestojí.
Co taky po zkažených řízcích a paštikách čekat 😂 .
ha, ha, ha. vtipe vylez.
jako nefunkční latrina a klima na takhle dlouhé strece je celkem problém…
Tak si kup koloběžku a jezdi kolem baráku.
někomu se nelíbí mizerně služby a proto je špatný?
Klimatizaci nahradíte při stání „v polích“ otevřenými nástupními dveřmi, nic extra, ale vzduch může luftovat … pak si řeknete – zlatá stahovací okna …. WC – to je slabší, zejména u žen, pánové mohou odkalit jímku snadněji ….
Okno mělo ulomenou úchytku (plastová..) a nešlo stáhnout 😄 Starý vagóny, využitý na max. Pendlujou sem a tam, sotva je na konečné stihnou trochu uklidit, opravy prý nestíhají. Podle vlakvedoucího je to dlouhodobý problém, na stížnosti jsou zvyklí. Takže to vypadalo, že se radši obrnili proti stížnostem lidí a jede se dál..
Potvrzuji do posledího písmeba, psal jsem to zde v červnu.
Je ostuda ČD, že dodnes jezdí vagóny bez klimy a otevíracích oken – Bymee. Pamatují ještě NDR.
Je ostuda, že si to kraje objednaji….
Teď to bylo i ve zprávách na ČT24. Dráha se prostě zlepšuje, takový Ex 6 Praga, by mohl vyprávět. Jednou jsem ho po ránu v Praze na hlavním viděl dvakrát za sebou vjíždět, nejdřív vjel dnešní a hned za ním včerejší. 😀
Viz výše – léto 1975 – vlak 1372 jel týž den 3x …
Toto je ta skvělá firma, která již 15 dní ničí tratě v ČR a SR obutou lokomotivou 162.11X-6.
Jaké bereš léky?Nezapíjet pivem,ale vodou.
Ono červené víno je prý taky lék…
To vám potvrdí každý alkoholik nejen o červeném víně!
No obutá je pěkně, měl tu čest. Ono i ty vozy žádná paráda, zvláště když to tluče pod hlavou celou noc.
fakt? a už to někdo prasknul provozovateli dráhy?
Čeká se na vás.
Co to? Udávání se nám zachtělo! 😃
Asi bude lepší, když pod tím obutým krámem napraskne kolejnice a praskne pak pod jiným vlakem? Který za to nemůže?
tak pokud podle vás géniů udávání upozornění na to že nějaký šmejd poškozeným vozidlem ničí koleje…pak vám jistě nevadí…že jezdí přetížené kamiony, které vyrábí koleje na dálnici ani soused co hraje techno 24/7 na plné koule. a rozhodně jste proti tomu, aby je za to někdo popotahoval
kdybych o tom vadnem dvoukoli věděl přímo a ne z doslechu, tak to na sprzel pošlu. oprava jde i z mých daní.
Chování a vystupování vlakvedoucí Martiny, která je pořád někde zalezlá a pak si stojí během čekání s cigárem u dveří v košili, zatímco stevardi tam lítají jak blázen a schytávají to od cestujících je absolutně nekolegiální. Nechápu, jak tato osoba může vůbec vykonávat práci teamleadera. Chválím stevarda ve voze 11 a také 13, kteří mě pokaždé vydali objednávku či vodu.
Ja zas chvalim stevardku z vozu 16-18
Zrovna v tom vlaku sedíme.mame vagón č.13 nejde v něm klimatizace.personal je protivný a vůbec nám to neulehčuje.ted nám oznámili že nedostaneme ani jídlo.ze ho sice mají ale nemůžou nám ho prodat protože nemají čas ho v Praze doplnit.a to tu sedíme od včera.navic námi objednané jídlo včera na večeři záhadné zmizelo.fakt hnus!!!!už nikdy víc.
Divné, když vlak ve 20.00 skončil v BV …..
Diagnóza: Paštikář.
Každý kdo si troufne kritizovat RJ je paštiář? Chováte se jako fašista!
ne, chová se jako dement
a vy byste v tom vlaku, navíc zpozdem, žral co?
PS: kdyby měl s sebou pástiky, tak asi nenadava, že nedostal najíst…
Na ten bacha, nám ten 13 taky nesl smůlu
Cestující nemají nárok na kompenzaci dle dopravce, ale dle nařízení 1371 EU. Zajímavé, že pokud jde o zpoždění které v médiích není, tak se vymlouvali že se na spoje do Chorvatska toto nařízení nevztahuje. 🙂
Přesně. Tam to podle jejich přepravního řádu vypadá, že pokud Vás dopraví do cíle, nárok nemáte. I kdyby to byl starý trambus s vlekem, čím Vás přiveze. A nemusí být ani žlutý
Se divim, ze verejne uznaji 50% kompenzace, kdyz to zpusobily prirodni zivly. Jestli opravdu proplati, tak jakypak rozdil oproti CSA /Smartwings!!!
Podle předpovědi počasí mají být v Zagrebu bouřky i neděli.
Takže repeté…
Lidi,lidi,Vy máte starosti.Oni asi mohou za rozmary počasí,být Vámi,tak jsem rád že dělají všechno možné,aby své cestující dostali v pořádku domů.Asi ty popadané stromy přeskočí,né.Opravdu,co názor to odborník,který dál jak v sámošce od baráku nikdy nebyl.
Pavel je vůl!
Chceš do držky? 😃
Jak vyresi obraty souprav???
Řekne „omlouváme se“ a jeden spoj vynechá
Vážení cestující, vyližte si pr**l!
Vaše České Dráhy – národní dopravce
Kodet, úplně to vidím 😃
Tak jim napište a poradte.
Bude se točit někde v Břeclavi Bratislavě nebo Brně a do Prahy se přestoupí na náhradní soupravu,
Jídlo a povlečení se mělo přivést na 1043 ale kvůli poricanum zůstala v brodě, takže se nevi
Napustit vodu a vypustit wc před další jízdou taky není hned.
V BV fekálky nejsou, musel by do Brna ….
Jizda soupravy ukoncena v Breclavi, dal pak autobusem
tak stane se…i jinde než u nás…
Vzhledem k tomu, že vlak do Splitu vozí pravidelně 30-60 minut, nejspíše kvůli obratům, tak jsem zvědav, kolik poveze obratový vlak…
Nebývá to kvůli obratům, ale kvůli pasové kontrole na Chorvatsko-maďarských hranicích.
Kvůli kontrole na Chorvatsko-maďarské hranici vozí pravidelně vlak do Splitu na odjezdu z Prahy? To asi ne, že? 😆
Když přijede do Prahy se zpožděním v dobu, kdy už má jet zase zpátky do Splitu, tak logicky kvůli úklidu vyjíždí s hodinovým zpožděním. Pravidelně. Hodinu stál v noci na hranicích, zpoždění tam i zpátky jsme měli 2 hodiny.. Sotva stihnou trochu uklidit.
To ale není moc dobře naplánovaný obrat, že ne?
Ten to příště zaokrouhlí rovnou na 24 hodin. 😀
stihnou vůbec obrat soupravy?
Ano ale nebude v Praze
To budou ti nešťastní cestující nadšení…
Hladoví, vyřízení…a přestupovat někde ve Vystrkově…
On ten Burešův manager nemá jako zálohy?
Kromě toho, že nebude v Praze, tak ne 😁
Cestující a 50% zpět… Měl jsem z loňska nárok na 25% a dodnes jsem neviděl ani korunu, ono to s tím odškodněním u Regiojetu není nijak žhavé, narozdíl od jiných dopravců…
Čerstvá zkušenost z neděle – vlak z Budapešti zpoždění 190 min a peníze zpět na kreditové karte v pondělí ráno.
Přesně. Cca před měsícem ve vlaku nefungovala klimatizace. Další den 50 % jízdenky zpět.
To raději fungující klima a za víc peněz.
Rok a dva týdny stará zkušenost z Rijeky, také přes kreditovku, nepřišlo nic …
Musíte jim napsat e-mail. Od července 2020 do prosince jsem nic nedostal, tak jsem kontaktoval Regiojet, ale pak do 2 dnů vrátili částku.
Za problém na trati v tomto případě nemůže. Jak to vyřeší je ale jeho boj. Jinak pokud ještě jednou někdo od RJ přede mnou řekne „omlouváme se“ místo řešení problémů, tak se uz fakt neudržím. Nekupuju si balík omluv , ale služby. Radime, nezvládáš to.
Přitom takový dobrý nápad. Lehátkový vlak k moři. Kluci byli nadšení. Pak už teda míň, ale ještě furt by byli ochotní jet znova – tzn 5 potenciálních zákazníků. A znovu opakuji – i když rozhodně nejsem jeho fanoušek, tak za počasí fakt nemůže.
Se divím že nepodnikáte taky v dopravě,Vy určitě víte jak zabezpečit vlakovou cestu na jiném území,zabezpečit loko mimo ČR,ach.Tihle radilové jako Vy dokáží tak maximálně dojet na kole 2km do fabriky a odpoledne si vylejt hlavu.
Kdo se baví o zahraničí…
Ono by stačilo, kdyby vzkřísil nějakou zapadlou lokálku.
To by nedal
Už zase lokálky? Vy si nedáte pokoj.
Byly časy, kdy mně vlaky a později silniční živila a něco málo mi zůstalo. Nedokážu to vymazat a ani nechci. Vadí to moc?
Vypadám na to že bych měl email?Já jsem rád že mám mobil.Ferko Džamel.
To je ostuda. Je jejich povinnost dělat to automaticky.
To je schlamperei…jak u nás na KTF UK…
Taky rok stará zkušenost a bojuju o ty peníze do dnes..m
Kdoví čím a kam vůbec Džamel je,pak se ráno probudil vedle rotopedu ještě s dvojkou v žíle.
Možná je rozdíl v tom, že jste se spokojil s kreditovou kartou.
Mají povinnost vyplatit vám hotovost.
Když jsem chtěl otestovat Leoš*uka, tak ohlásil „Vlak nejede“.
Tak jsem v té Olomouci naběhnul na pokladnu a prachy mi vrátili na místě.
To jo. Ale zkuste to dodatečně a emailem.
Má to svoje výhody: Uniknou peklu v Kolíně (střežené trakční vedení v Poříčanech). Takže přijedou tak akorát.
A že jim RegioJet sleví – to je od něj hezké.
Musí.
A kdo tam to vedení střeží,opravte stržené
Přeci musí mít náhradní trasy zapracované v grafikonu. Pokud je nesjízdný úsek Koprivnica – Dugo Selo – Zagreb tak to musí dispečer umět poslat operativně Koprivnica – Varaždin – Zagreb pravda muselo by to již v Gyékényes rovnou z Vectrona do motorové trakce a v Zagrebu zpět do eletrické mašiny 1142.
ach ti obyvakovi experti 🙂
Jenže problém leckdy je tu dieselovou lokomotivu vůbec sehnat. Neznám podmínky na místě, ale je dost možné, že taková lokomotiva široko daleko není k dispozici.
V Koprivnici je depo jak pro motory http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11586/2044_015.jpg 2044 jsou tam pro rychlíky Koprivnica – Osijek.
Stejně nevíte, zda tyto lokomotivy nemusí napřed zajistit jízdu chorvatských vnitrostátních vlaků. Ty jsou přece jen důležitější, protože se jimi nejezdí jen na výlet, ale třeba i do práce.
Primárně jsou 2044 určeny na rychlíky Koprivnica – Osijek a osobáky Koprivnica Varazdin – Zagreb. Přes ten Varazdin bych to odklonil. Záložní mašinu na jeden vlak když se něco wysere tam musí mít.
To s těmi obývákovými experty na Vás opravdu sedlo 😀
Ale tu tam jistě mají, nicméně je v noci „sjízdná“ z hlediska výkonu dopravní služby trať Zagreb – Varaždin – Koprivnica ?
Na chorvatský vlacích jezdí 2 mašiny od RJ
A je ta záložní trať vůbec sjízdná?
Super,víš ty vůbec co píšeš?Když například najednou před tebou mezi Klánovicemi a Kolínem padnou stromy a ty budeš v Č.Brodě a za tebou už dalších 5 vlaků,tak asi začneš couvat co.Ty si hraj radši s modelovou železnicí,to ti radí bývalý fíra vozící plné rychlíky ještě o 13-15 vozech mezi Prahou a Žilinou,NE JAKO DNES loko a 3 vagony s 5-ti cestujícími.
Myslíte, že Chorvati na svých dopravních fórech při mimořádnostech v Česku taky komentují, kudy jsme měli správně odklonit dopravu? 😀
Uřčitě ne,oni nemají takové univerzální odborníky a radílky na vše jako v ČR.
Prdlajs, makají, aby nahradili loňský rok. Vlaky jsou tam dost opomíjené.
máco, místní diškutéři tě zřejmě moc v lásce nemají
Drahý příteli, základní otázka je KDO TO ZAPLATÍ a taky, zda ta vámi vymyšlená objízdná trasa je SJÍZDNÁ, resp. zda se tam v noci VYKONÁVÁ DOPRAVNÍ SLUŽBA = v noci se tam nejezdí, takže poté, co dostane výpravčí odhlášku za vlakem, ukončí dopravní službu a buď si lehne a spí nebo TO zamkne a jede do svého pelíšku a ráno přijde někdo jiný, kdo zahájí dopravní službu …. aby mohl přijmout vlak nabízený ze sousední stanice …
Kolik je to „až 9 hodin zpoždění“?
Že přijedou zítra ráno.
Pořád se divím, že když Češi nejvíce navštěvují Chorvatsko, že nevzrůstá letecká přeprava.
Do Chorvatska totiž jezdí ve velkém paštikáři, ti mají tolik zavazadel, že by museli letět cargem.
Kolo do letadla fakt nevím nevím. V našem vlaku jelo kolařů několik.
Nebo vyvinout nějaký 30′ kontejner…
Kontejnery jsou 20 a 40 stopé. Takže na dva 20 stopé.
Ale jako myšlenka to není blbý nápad … plošiňák s odpovídajíc rychlostí, průběžný kabel, I. způsob brzdění …. kola se zamknou do kontejneru a jede se …
Dost dobrý,živě si dovedu představit jak přistává RUSLAN a z něj vyleze 8 rodin a ze zadní části nakládají jejich věci do kamionů.Přesně,paštikáři a dementi,jen aby se mohli pochlubit že byli u moře,dají jednu večeři v restu,udělají super foto a další den se cpou chlebem se sádlem,paštikou-ani rajče si tam k tomu nekoupí.To je tedy super dovča.
no, ona vzrusta …
Protože do Chorvatska se jezdí autem nebo busem a teď teda i vlakem, hlavně kvůli ceně. Jenom klienti cestovek občas letí, protože cenu letenky mají schovanou v ceně zájezdu. I Ryanair má zpáteční letenku s kufrem za 4500 Kč a letí do Zadaru. Pak je potřeba řešit dopravu z letiště a dál do destinace, což v Chorvatsku v sobotu po 16.00 není úplně jednoduché. Smartwings létají do Splitu a Dubrovniku, tam je to s návaznou dopravou lepší, ale ta letenka vyjde na 8000 Kč. To je skoro jako cesta autem i s poplatky za dálnice nebo cena levnějšího apartmánu na… Číst vice »
Hodinu a půl – bývalo, v současné době covidové už 3 ….
Ja to vnímam tak že do Chorvátska sa vo veľkom jazdí práve preto že sa tam dá dostať po zemi. Kto chce letieť si už môže vybrať zaujímavejšiu destináciu.
Já myslím, že v lehátkovém vozu, pokud jela klima a mají na palubě zásoby, bych si to docela užil 🙂 Přecejen, není to cesta do práce, ale z dovolené.
Ještě že tam nejsou gravitační wc. Umíte si představit ty koleje po x hodinách stojícího rychlíku, pokud by měl jen rouru? 😃
Ale mají výhodu, že se nezaplní.
Taky mně napadlo, jestli ty ve vlaku ze Splitu ještě fungovaly. X hodin navíc, voda dochází, nádrže se zaplňují….
Lepší dárek na stanici, než-li ho mít v nohavici. 🙂
To se bohužel ovlivnit nedá….. každopádně je to nepříjemné, ale mohli klidně vyrazit náhradní autobusy ….
V Chorvatsku asi těžko. Když s vlakem uvíznete v horách, kde nevede žádná silnice, určitě nepůjde zajistit deset autobusů, aby odvezl cestující z celeho vlaku…
Náhradní autobusy? Půl dne by jely na místo…
No, včera přijelo mega autobusů do Ogulinu pro celý vlak 😀 Regiojet nám to zařídil a super personál. Nejdřív maminky s dětmi a staří lidé… Super přístup posádky….
To asi není tak jednoduché. Za prvé by museli mít hodně autobusů pro plné dva vlaky lidí a než by je sehnali, tak by mohl jet i vlak.
přesně jak píší ostatní, než by se autobusy dali dohromady, je vlak v ČR taky
Pro 750 lidí spolu s báglama a to vlastně 2x Tolik autobusů v Chorvatsku ani není. Teda bouřka byla slušná, ale traťovka jezdila všude celou noc. Ono právě překládají v Rijece obří oď Maersk na vlaky. A to do toho lítá vlak za vlakem. Tady ta Rakousko Uherská dráha co by potřebovala update je opravdu dost vytížená. A to v zálivu čekají na překládku další dvě lodě.
Do Splitu jedou autobusy místo vlaku, ještě tam nedorazili.
Autobus je pro spoustu lidí jen opravdu hodně velká nouzovka. Já s tím už ani Brno nejezdím. To radši přes Přerov a (po dovolené s RJ nerad) žluťákem do Brna.
Kontejnerová loď Maersk v Rijece. To ale není nic výjimečného, to je tam na denním pořádku, řekl bych. Proto je ten přístav také náležitě vybavený.
Ano je. A ta vlečka od přístavu na nádraží je pecka. To stojí za video, když čekám na jedničku bus a najednou mezi autama dlouhý nákl. vlak. A je pecka jak pomocník fíry zvedá závory , které slouží i jako vjezd na placené parkoviště. Skopčáci co tam parkují vždycky koukají jak jim těsně kolem zaparkovaného ,,audi“ profrčí náklad. Už jsem se byl dvakrát kochat.
do Chorvatska? spíš náhradní letadlo