RegioJet v druhém covidovém roce výrazně snížil ztrátu

Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle majitele Radima Jančury firma využila lockdowny k další expanzi.

Hospodaření největšího soukromého osobního železničního dopravce ve Střední Evropě skončilo v roce 2021 ztrátou 8,1 milionu korun. V porovnání s rokem 2020 (- 363 milionů korun) jde o výrazné zlepšení hospodaření.

Vyplývá to ze zveřejněné výroční zprávy ve sbírce listin. Data za rok 2022 plánuje firma publikovat v květnu. Tržby dopravce se vrátily nad hranici miliardy korun (1,066 miliardy Kč v roce 2021, 830 milionů Kč v roce 2020). Provozní výsledek dosáhl v roce 2021 již kladné hodnoty 16 milionů korun. O rok dříve byla firma ve ztrátě přes 400 milionů korun. Bez započítání nákladu na leasing dosáhl zisk 476 milionů korun. Počet cestujících přesáhl pět milionů.

Provoz vlaků RegioJet opět prokázal vynikající schopnost reagovat na veškeré změny tak, aby na jedné straně maximálně chránil ekonomickou stránku fungování firmy, a na straně druhé stále fungoval jako zodpovědný dopravce, který zabezpečuje základní dopravní obslužnost pro občany České republiky. Bez ohledu na to, zda se jedná o objednávané spoje či spoje provozované na komerční riziko,“ uvedl ve zprávě majitel firmy Radim Jančura.

Podle něj období lockdownů a pandemie znamenalo další impuls k přípravě na budoucí rozvoj aktivit firmy – a to nejen v České republice, ale i v celém středoevropském regionu. RegioJet pořizuje novou techniku přes společnost RegioJet Finance, která pak lokomotivy a vozy pronajímá. Nákup probíhal hlavně z emise zajištěných dluhopisů o celkovém objemu 1,368 miliardy korun.

Výroční zpráva také uvádí data o emisích CO₂. Řeší emise, které vznikly provozem vlaků a porovnává, k jaké úspoře došlo v porovnání při cestě vlakem namísto jiným dopravním prostředkem.

Tagy RegioJet
34 komentářů