RegioJet v druhém covidovém roce výrazně snížil ztrátu
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle majitele Radima Jančury firma využila lockdowny k další expanzi.
Podle majitele Radima Jančury firma využila lockdowny k další expanzi.
To je pěkné, že RegioJet splnil svou povinnost zveřejnění účetní závěrky jen zpožděním tří měsíců. Tak teď ještě tu konsolidovanou závěrku RegioJet holding a.s., tu zveřejnil jen za rok 2019, následující roky (i ty předchozí) chybí. Zveřejňování závěrek v souladu se zákonem by mělo být u společnosti, která má miliardové hodnoty státních zakázek, úplně normální.
souhlas
Dotaz:
Není u „státní“ zakázky obligatorní podmínka, že s vítězem může být smlouva uzavřena pouze tehdy, pokud má splněny všechny své povinnosti vůči státu a není někde v rozporu se zákony?
Domníváte se, že nastal čas, aby na některých dálkových vlacích začaly doplňkově jezdit vagony s „gaučem“ podél bočních stěn a v prostoru mezi těmito „gauči“ by byl prostor pro jízdu na stojáka s opěrákem v ose vagonu a nad nimi držáky visíci od stropu?
Viz např. dálková vlaková linka z Chebu směr Praha, která mezi Chebem a Ústím nad Labem staví 14x krát, tj. zastavuje v průměru každých 13 kilometrů
Neboť např. firma ČD má spoustu vagonů Honecker, jejichž jízdní parametry nejsou marné, avšak jejich stávající interiér je hodnocen nepříznivě.
Pardon, omyl. Patřilo do https://zdopravy.cz/navrhuje-dopravni-stavby-i-design-vozidel-ptejte-se-patrika-kostase-bude-hostem-podcastu-156062
Vagon s gaučem :D, co vy dokazete vyplodit :D.
Jo, s gaučem viz nápad DB Regio https://zweigrad.de/wp-content/uploads/2022/03/C01_01_Ideenzug_Fahrradwagen.jpg
Jo, když to není k pláči, tak je to k smíchu (takový gaučově repasovaný Honecker from Tratec, typ Gmee).
Domnívám se ale, že u něj to asi bude v kategorii „myslím to upřimně“.
Provozovatel serveru „wagonweb.cz“ by se mohl některými výplody jeho terminologie nechat inspirovat a na Silvestra, nebo 1. dubna své stránky obohatit o koláže a značení olcitových železničních příšer.
Zatim se ale u jiných článků objevil nějaký pan „velocipédista“, který svými poněkud excentrickými příspěvky (které nejsou reálné, ani vtipné) z dlouhé chvíle, asi vědomě, provokuje ostatní zdejší publikum.
Cestování na stojáka formou opěradla a držadla nad hlavou je realita.
Holt ne každý si bude moci dovolit připlatit si za místenku do sedačky, jede-li krátkou vzdálenost. Takže cestování v „sardinkové třídě“ může být řešením pro lidi, kteří nebudou mít aby zaplatili ve vlaku cca 8 až 10 Kč/kilometr/jednoho pasažéra.
Viz např. interiér vlaku Siemens VAL 208, tj. jde o vlak, který o 1/4 užší než vagonyUIC-Z
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Siemens_VAL_208_NG_Tiss%C3%A9o-Toulouse_%28int%C3%A9rieur%29.jpg/614px-Siemens_VAL_208_NG_Tiss%C3%A9o-Toulouse_%28int%C3%A9rieur%29.jpg
Já snad ty vaše hlody začnu sám sbírat…
Tak to máme včera jeden „Honecker s gaučem“,dneska zase „Sardinková třída“…
Vy nás teda zásobujete, pane…
Ten Honecker prosím pěkně myslím s gaučem, opěráky zadečku+držadly pro ty, co jedou na stojáka = jak v metru
Ok, takže tedy máte na mysli asi vůz řady „Bgppsmmee“
B – 2. třída vozová
g – s gauči
pp – s podprdelníky
sm – se stropními madly
m – delší, než 24,5 m
ee – zásobování energií z napájecího vedení
Já na nádražácké šifry moc nejsem.
Člověk by si myslel, že když nádražáci prý chtějí poskytovat služby širé veřejnosti, tož že skončí se zašifrováváním své nabídky, protože není co utajovat.
Jak z pohledu Vašich klientů – dopravců – hodnotíte trend, kdy sedačka v dálkovém vlaku může být umístěna nejen s výhledem z okna, nýbrž některé umístěny vedle stěny.
Viz příklad FLIXTrainu, který původní interiér vagonu (kupé) zcela změnil, vagon změnil na velkoprostor a sedačky jsou leteckém uspořádání doplněné sem tam sedačkami proti sobě a stolkem, čímž jsou některé některé sedačky umístěny zcela vedle stěny, zatímco některé u oken.
Viz tripreport https://pennypennypennyblog.com/2022/07/20/needs-flixing-flixtrain-berlin-to-leipzig/
Pardon, omyl. Patřilo do https://zdopravy.cz/navrhuje-dopravni-stavby-i-design-vozidel-ptejte-se-patrika-kostase-bude-hostem-podcastu-156062
Dotaz na redakci – pokud je pravdivá pasáž Vašeho článku … cituji: „RegioJet pořizuje novou techniku přes společnost RegioJet Finance, která pak lokomotivy a vozy pronajímá“, tak co takové subjekty jako:
RegioJet ÚK a.s.
RegioJet Pool a.s.
RegioJet Finance 2 a.s.
MIKAPA plus,s.r.o.
?
Olcit- regiojet žlutý hádám míním vlezu mu do řiti.
Nehádám.
Vycházím z výročky firmy Regiojet např. z pasáže: „Transakce se spřízněnými stranami“
A z Obchodního rejstříku.
Myslíte volla
To neva, že jste nepochopil co jsou vnitrokoncernové obchody. Třebas jsou Vaše kvality jinde.
Viz vtip, když nabírali k popelářům:
Ze sítě uchazečů po provedení testů fyzické kondice zbylo 6 maníků, na které čekal závěrečný test.
V kovovém plátu bylo vyřezáno kolo a čtverec. Uchazeči měli správně aplikovat kostku a kouli.
Výsledek:
3 uchazeči byli přijati, protože testem úspěšně prošli
Další 3 uchazeči přijati, neboť prokázali mimořádnou fyzickou výkonnost
Tak aspoň konečně znám Vaše povolání…
Teď ještě určit do které z těch dvou skupin patří 😀
Vypněte ho někdo. To už je asi pátý nick co má 🤣
Spatřujete nějakou nepravdu v tom, co jsem napsal? Nebo prostě patříte mezi „myšlenkové veleobry“, kteří si realitou nenechají zkazit svůj názor? Přece dá rozum, že když firmy v koncernu spolu čile obchodují, tak hospodaření jednotlivých firem v koncernu lze jen obtížně zhodnotit, pokud není veřejná také výroční zpráva celého koncernu, tzv. konsolidovaná. V případě koncernu Regiojet IMHO je téměř úplně nemožné vyhodnotit hospodaření železničního dopravce, neboť nejenže chybí konsolidovaná výročka celého koncernu, ale dokonce nejsou veřejné ani všechny výročky jednotlivých firem v tomto koncernu. P.S. Odhlížím od toho, že pan Jančura má 2 holdingy, jež mají odlišné činnosti… a tyto… Číst vice »
Pokud se nepletu, tak je na jednotkách 654 uveden Regiojet nikoliv Regiojet pool. Takže to s tím pořizováním nových vlaků.
Regiojet ÚK provozuje vlaky v Ústeckém kraji. V grappu SŽ je veden i jako dopravce.
Díky za info.
K dotazu mě inspirovala pasáž z této výročky (Regiojet a.s. za rok 2021)… cituji:
„Podmíněné závazky
Společnost částečně převzala do užívání v roce 2021 nové lokomotivy Traxx MS3, které jezdily ve zkušebním provozu. Na základě dodatků ke smlouvě bylo posunuto převzetí až na rok 2022. Společnost neeviduje významný související závazek, ani aktivum z titulu nesplnění podmínek smlouvy ze strany dodavatele.
Po splnění podmínek smlouvy se očekává POSTOUPENÍ daných aktiv a závazků na společnost RegioJet Pool.“
Zajímalo by mě jak je pro ně rentabilni ta trasa Kolín – Ústí. Vždy když jedu tak mi ty spoje připadaji dost prázdné.
Jako produkt je to lowcost s odepsanými vozidly navíc plně integrovaný do PID a DÚK. Takže tam o tržby dopravce ani nejde. Tedy pokud si to dobře zkalkulovali, tak to rentabilní je.
Ty ale nejsou na komerční riziko, takže tam jezdí pod dotací a může jim to být plus mínus jedno 🙂
Úplně jedno to není, smlouva je v netto režimu.
To je objenané ministersvem. Sice v režimu netto(=jízdné ve prospěch dopravce) ale téměř všechno nese.
Prodělat v závazku se podařilo akorát JMHD a i tam jsou různé spory (tvrdí že jim dluží kraj Vysočina, jestli mají pravdu tak by to byla druhotná platební neschopnost a ne ztráta)
Doporučuji upravit první tucnou větu
Podle majitele firmy Radima Jančury firmy využila lockdowny k další expanzi
Například na
Podle majitele Radima Jančury firmA využila lockdowny k další expanzi
(a vypustit první slovo firmy)
Diky
Není zač.
Mimochodem, tady je hezky vidět, k čemu jsou ty palce nahoru a dolů. Nechápu proč je palec dolů za poděkování…