RegioJet slaví deset let na kolejích. Přepravil 65 milionů cestujících a chystá další expanzi

Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet začínal se třemi páry spojů, dnes denně vypraví přes 200 vlaků. Další expanze míří hlavně do Polska.

179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

Nelze upřít, že čd od něj okopírovaly nakupování BMZ. Bez toho by pouze renovovali své šmejdy přes jisté opravny. Za těžké peníze.
Pak je ta negativní, jako tlačení liberalizace. Soudní spory atd.

Michal

RJ má vlaky do Chorvatska na Slovensku v síti ŽSR vedené jako OsRj1046 a OsRj1047 … proč jsou oznaceny jako kategorie osobní vlak ? Nemůže to generovat zpoždění ?

Miroslav Zikmund

Na to jste přišel jak ? Kde jsou takto označeny ? V ZCP 126 jsou označeny jako Ex (RJ) 1046 RJSK, Ex (RJ) 1047 RJSK, v ZCP 127 (do Rajky HU) nejsou uvedeny vůbec. Jezdily pod číslam 11046 / 11047. Zpoždění generuje jízda v úseku GYÉKÉNYES – BUDAPEŠŤ Kelenföld a naopak. Jak vypadá Budapešť – Rajka těžko posuzovat. Konkrétní příklad – „poslední“ vlak 1046 odjel 27.9.2021 ze Splitu – MIMOŘÁDNĚ – včas v 15.53; z Ogulinu + 6, pak – patrně na pomalých nasbíral 14 minut zpoždění, zlikvidoval ho průjezdem Karlovacem, v Zagrebu byl včas – i na odjezdu –… Číst vice »

Michal

Zdravím…. Zde je oznacen na siti ZSR jako Os. …. https://tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku?vlak=1046 … zde je uveden po označením … OsRj.

Kde zjistíte časy odjezdů v Chorvatsku ? Marně jsem hledal jak Regiojet tak Adria Ex. do Splitu na stránkách HŽ ? Mají zde odjezdy pouze standardních vlaků HŽ.

Miroslav Zikmund

Celkem jednoduše, byly uvedeny v datech vyhledávače IDOS Universal ve „stolní“ verzi pro PC, vlaky 1252 / 1253 Bratislava – Wien – Split podobně.
V rámci běžných aktualizací samozřejmě zmizely ….

Podívejte se na aplikaci MAPA, Všetky vlaky, Ponuka vlakov – tam Os RJ není ….
Zřejmě záleží na tom, co tam správce databáze naplácne nebo daná aplikace prostě vyžaduje údaj kategorie vlaku a když není, tak si tam přidá kategorii sama nebo to dodá obsluha sama … patrně ne všechna data se přenášejí z centrální databáze.
OsRJ je u všech žlutých vlaků.
Nejlépe poslat dotaz na TISKOVÉ ODDĚLENÍ ŽSR.

Michal

Dekuji IDOS universal … myslíte klasický Idos na webu http://www.idos.cz.

Petr Červenka

RegioJet je úspěšný jen proto že má linku Bohumin – Brno a Praha. Nemá žádné regionální tratě , které moc nevynašeji. Ať jezdí některé tratě a ukáže jak se to dělá. Mimo téma. Když výpravčí nechtěně opozdí RJ volají ….a výpravčí má finanční pozdrav.

Axel

Ono bylo výrazně ziskové provozovat dopravu Ostrava-Praha? Asi se shodneme, že konkurence několika dopravců citelně srazila jízdné, zejména ve srovnání s dobou před RGJ a před LEO… viz vzpomínání jak to bylo od LEO Express: „jak je možné, že před vstupem dalších dopravců na trh účtovaly cenu jízdenky přes 600 korun a zároveň do médií uváděly, že je potřeba provoz dotovat. A po vstupu snížily cenu o více než 60 procent. (…)“ „Z Prahy do Nymburka přijde cestující jeden kilometr na korunu padesát, zatímco do Ostravy na šedesát haléřů,““ https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/leo-express-zaluje-ceske-drahy-kvuli-nizkym-cenam-1098329 P.S. Tím netvrdím, že firma ČD porušila protimonopolní zákony… To… Číst vice »

Leinad

Objednávané spoje jsou naopak jistota výnosu, smlouva na X let s krajem nebo ministerstvem.
Když dojde k bezdůvodnému navýšení zpoždění, tak si dopravce stěžuje. Občas dělají i nákladní fírové, že se naštvou, když rozjedou těžkou soupravu a dostanou stůj.

Axel

A připadá někomu fér, že když dopravce dlouhodobě jezdí (a má slušně plné vlaky a to za plné jízdné), tak jeden dopravce obdrží dotace z našich daní a druhý ne? Mluvím o dotacích, že „vlak jede“… nemluvím o dotacích, kdy „vlak veze cestující s povinnou slevou“ (jako je přeprava např. penzistů či studentů)… Viz příklad dálkové linky na Slovácko…. Roky tam jezdí ČD i LEO, chvilku jezdil i RGJ… tak proč firma ČD dostávala 600 milionů ročně, zatímco nyní firmě ČD stačí výrazně menší dotace z našich daní (a LEO furt nedostává nic a s RGJ o udržení linky asi… Číst vice »

Axel

To samé Arriva s linkou z Prahy přes Přerov a Slovácko směr Trenčín a jihozápad Slovenska… Ludvík Hovorka (poslanec parlamentu) oprávněně kritizoval, že vlak Arrivy z Prahy v závěru linky (např. do Bojkovic) často jezdil s polofunkčním WC… Jenže Arriva nedostávala ani kačku dotace, že „vlak jede“. ČD dostávalo… … Proč být tak „hloupý“ a zadupávat konkurenci/zvýhodňovat jednu „na furt“ firmu? Lepší je konkurenci kultivovat, aby se navzájem ovlivňovala (=lepší služby, možná nižší ceny) … Viz příklad se současnými provozovateli mobilů… Je to ideální? Asi ne, že. … Ale stát (Český telekomunikační úřad) se snažil přilákat další konkurenci … Zprvu… Číst vice »

Já, kdo jiný

Určitě není tajemstvím, že když chce poslat lokomotivu na údržbu do Dyka, musí zaplatit zálohu předem, jinak si tam ani neškrtne.

Mirek Zv.

Je to hezké, že o tom píšete. Škoda, že sám RegioJet si na svých stránkách tohoto výročí nevšimnul.

johnny cash

Asi není co slavit.

Štefan

Kritika, která se někdy snáší na společnost RegioJet je zpravidla způsobena mimo tuto společnost. Dopravu na trati řídí dispečeři Správy železnic. Tím spíše pak v cizině dispečeři zahraničních železničních správ.

Jenisej

Ale no tak. Byl to Radimek, který dělal ramena, že RGJ bude jezdit na čas. A za druhé, o výlukách věděli dopravci dlouho dopredu a mohli jim prizpusobit oběhy. Ale to by nešel udělat obrat v Havířově za půl hodiny. Tak to hodíme na SŽ, že ?

Marcela

Toto může napsat pouze člověk, který o provozu železnice zhola nic neví

Miroslav Zikmund

Za téměř pravidelné zpoždění výchozího vlaku 1047 do Splitu (MIMOŘÁDNÉ výjimky 24.09. – 16.48 +2, 26.9. – 16.49 + 3) nemůže objektivně obrat soupravy od zpožděného vlaku 1046, ale „mozkový trust“ žlutého dopravce „neschopný“ při plánování GVD vzít na vědomí, že vlak může na trase dlouhé téměř 1600 km nachytat z nejrůznějších důvodů zpoždění …. S takovou možností by měl „mozkový trust“ počítat … Zejména v Maďarsku – Gyékenyes + 12, Rusovce + 92, Praha + 122 …. Gyékenyes +48, Rusovce + 132, Praha + 155 Přitom „maďarský Split“ 1205 jedoucí z Gyékenyes po stejné trase jako 1046 do Budapešti… Číst vice »

Michal

odkud mate ty casy o zpozdeni v Chorvatsku ? Chorvatske zeleznice na jej nemají v aplikaci ? Nebo jsem je benašel… Děkuji za případný odkaz …

Miroslav Zikmund

Na níže uvedené adrese :
http://vred.hzinfra.hr/hzinfo/default.asp?Category=hzinfo&Service=Tpvl&SCREEN=1

musíte znát číslo vlaku (do Rijeky to bylo 1702 / 1703 – zjistil náhodou jeden známý)

Michal

1046 a 1047 jezdil v září z Budapešti do Gyekenes a zpět po delší trati přes Kaposvár bez úvrati v Gyekenes …. nevíte proč nejezdil jako “ Maďarský Split po kratší trati číslo 030 okolo Balatonu ?

Michal

Nebyla důvodem použití trati č. 40 z Budapešti na jih nižší cena ?

Miroslav Zikmund

U globální ceny nemá význam.

Miroslav Zikmund

Podle maďarského kursbuchu je tarifní vzdálenost přes Siofók 246 km, přes Kaposvár 261 km … to není zásadní rozdíl. Přes Kaposvár to nevychází časově tak špatně. IC 822 Kelenfeld – Kaposvár se zastavením 2,25 – po odečtu pobytů a přirážek na zastavení a rozjezd odhadem 2,05. Kaposvár – Gyékényes „zrychleně“ za 1,13 se sedmi zastaveními, po odečtu zastavení a přirážek na zastavení / rozjezd – takže letmo odhadem za 1 hodinu ….A jste cca na 3.05. 1204/1205 přes Fonyód se zastavením za 3.23. Takže časově i při delší trase zhruba stejně … Sám „žlutý“ v červnové reportáži uvádí na obrázku… Číst vice »

Leinad

Kde říkal, že bude jezdit bez zpoždění?
A s těmi výlukami, Spržel jistě sestavila GVD, který lze vyjezdit. Chyba dopravce je třeba protahování pobytu (což RegioJet občas dělá), ne kolize v gvd.

Miroslav Zikmund

Jenže v Maďarsku je tamní INFRA „nějaký cizinec“ celkem ukradený ….

Ketchup1970

A to je z Csehorszaghu , kdyby byl butatoth tak to už je skoro konec . To má ještě štěstí .

Kkrrd

V článku není zmíněno, že mimo jiné právě nezvládnutá personální situace stála hlavu ředitelku HR Marii Vidlákovou a ředitelku dopravy Ivanu Sachsovou (opakovaně mezi top100 ženami dle Forbesu), která byla v RegioJetu od začátku.

Roman Svačina

Tak Vám nevím… Před 10 a více lety byla dálková doprava (SC,EC,IC,Ex) ČD taková lepší. Plnohodnotný restaurační vůz, minimum zastavení, ultralevná ELiška za 120 CZK. Doba se změnila, to je pravda.
Dnes konzumují cestující v takových bufetovych vozech, na lince do Budapešti jezdí velkoprostorové vozy, které by měly uplatnění tak někde na lokální tratí a celkové zvýšení cen si musel všimnout úplně každý.

Marian Kechlibar

Jezdím Praha – Ostrava často a upřímně, jestli to po cestě staví 2x nebo 5x, není až takový rozdíl. Hlavním zdrojem zpoždění bývají koridorové stavby nebo závady.

Toto zrovna píšu z vlaku, který nabral sekeru poblíž Poříčan. Ale daleko horší bývaly Dluhonice na vrcholu stavby.

medical examiner

To se vlastně shodneme. Protože toho, kdo by na R11 jezdil s ABmz, Bbdgmee, a 2x Bdpee, a na R9 dokonce Ampz, Bmz, Bdmpee…by měli cestující asi hodně rádi…
Jakože jsem spočítal, že tomu dohromady, krom těch všech expresů různých označení nic nebrání.

Jiří Kocurek

A za zrušení Elišky může Jančura. A za integraci R do IDS zřejmě taky.

David

Ano, nepřímo je za to zodpovědný, moc dobře o tom ví.

Y.K.

140 Kč, ne 120 a to se bavíme o době před +-15 lety, za tu dobu inflace vše pěkně vyhnala nahoru (průměrná mzda tehdy cca 23 000 Kč, dnes skoro 35 600). A ještě člověk musel mít inkartu s tehdy tříletou aplikací za 600 aby na to dosáhl. Obyčejné jízdné Praha – Ostrava 484 Kč, zákaznické 320,- Kč. Pendolino +200 Kč za povinnou rezervaci. Fí ha.

robert

Ať ta slibotechna raději expanduje s plněním služeb, ke kterým se zavázal. V pátek jsem z Brna odjížděl sice s ČD, ale na stanovišti NAD před nádražím byli i cestující RJ, kterým slovenský zaměstnanec vysvětloval, že další autobus už nepojede a musí čekat hodinu na další spoj. Bylo mi jich líto, když museli využívat služeb takového šíbra.

Jiří Kocurek

No jo, autobusy to nestačily pobrat, 6 busů á 50 sedaček. Jízdní doba 1:20 z Hlavního, takže turnus 3x 6 busů = 18 vozidel NAD. To je taky nápad, zavřít přes prodloužený víkend jedinou kolej mezi Brnem a Ostravou/Olomocí, když jede největší nával.

ČD by musely řešit totéž, ikdyby jim R8 zůstala. Takhle jezdily NAD jenom do Nezamyslic k rychlíku, co jezdí 1x za 2 hodiny. A zahlídl jsem tam hrbatou SORku, mimo jiné.

No a že byl slovák? To je snad jedno, jakoby za jednotných ČSD/ČD na nádraží v Brně nebylo slyšet slovenštinu.

Miroslav Zikmund

No vidíte – ČD na výluku OC – OVA – Bohumín nasadily 10 BUS za každý vlak, takže mnohé jely prázdné, v „mém“ autobuse 400115 jsme byli TŘI a jízdní doba Olomouc – Svinov 61 minuta místo plánovaných 77. Z Ostravy do Bohumína pokračovaly jen tři vozidla ….. výstup cca 30 cestujících …..

robert

K národnosti jsem se nijak nevyjadřoval. 😉 Hledáš v mém textu něco, co tam vůbec není. Ani náznakem. 🙂

Luboš Beneš

Tak proč ji tam zmiňuješ….nějak nechápu

robert

Proč bych nemohl? Ještě pořád není obvyklé, aby v české firmě byli zahraniční zaměstnanci. Kdyby to byl Rumun, Maďar nebo Švýcar, napíšu to taky.

qwertz

Proč vlastně RJ po pronájmu Vectronů nakoupil Traxxy? Šlo čistě o výhodnější cenu nebo jim ta lokomotiva více vyhovuje? Komentovali to nějak?

kakov

soudě podle prohlášeních některých lidí, jim vectron nevyhovoval, alespoň to tvrdil jeden redaktor železničních novin a spoluzakladatel zdopravy….

David

Mohu jenom prozradit, že je to tajné.

Eda

Tipoval bych zejména na cenu nákupu, servisu atd – jinak užitné vlastnosti asi budou podobné, a sám majitel to řídit nemá..

Avlaky

No TRAXX vychází pro RJ o 30mega levněji
A od Siemensu měli nabídku 110/za lokomotivu+extrémně dráha údržba

Takže ti chytřejší si cenu traxxe umí spočítat

A rozhodně je Vectron spolehlivější , ale má vyšší náklady jak pořizovací tak na udrzbu

Já, kdo jiný

Výhodnější cena. Zato ovšem získal lokomotivu s Vmax 160 km/h, tlapovými TM, provozovanou ve zkušebním provozu v ČR a neschválenou vůbec nikde.

tarten

Schválně kolik bude stát, jestli ji schválí. 🙂

Richard Fiala

Vynikající informační článek, objektivní, nic podstatného nezamlčující ani nezalhávající atd.Takové by měla přinášet i ostatní média pak bychom ani nepotřebovali nějaké diskuse či „diskuse“.

Sova

Osobně mě tam trochu chybí zmínka o možné spolupráci s DB na spojích do Hamburku. Tehda (rok 2011?) DB oznámilo, že exkluzivně bude jednat už jen s RJ, ale po dvou letech jednání se vrátily ke spolupráci s ČD. Což mě osobně přišlo jako poměrně zajímavý vývoj…

Avlaky

Ještě taky linky na komerci EX2,4,5,6,7

Avlaky

Všechny byly (s nějakými úpravami) slíbené jako komerční, ale stále nic

medical examiner

Což dopadne tak že se jednoho dne pohřbí.
A začne od Ex2 a Ex6, záhy Praha-Drážďany (to bude nákladka nadšená)…a pak i to ostatní…

Jenisej

O některých věcech se pro jistotu nepíše.

kakov

například?

Romino

No zaujímavé to síce bolo, ale ja si myslím, že zapracovala česká diplomacia a že DB nakoniec predsa len išla s osvedčeným partnerom, ale ČD dostali nôž na krk, že vylepšia flotilu a budú garantovať kvalitu a časy. Zároveň ppdmoenma že sa linka Budapest-Praha-Berlín-Hamburk rozdelí, aby sa neprenášali meškania z linky Budpešť-Praha. Ostala len Hungaria, čo si zasa vydupali Maďari, ale tiež museli dať dohromadysúpravu a prešla po 20 tich rokoch rekonštrukciou. Podmienka boli vozne na 200 kmh a to spĺňali len Siemens vozne, na ktoré Nemec nemohol nič povedať, lebo ich ma tisíce vo flotila. Má ich aj Regiojet… Číst vice »

Axel

Zajímavé by bylo porovnat zájem dle zákaznické peněženky.
Firma ČD utržila z pasažérské dopravy zhruba 40% od cestujících a 60% utržila z peněz od státu/krajů (dotace,…). Jde o čísla za 2018.

Kolik může být tenhle poměr u RGJ či LEO Expressu? Půl na půl?

Michal

ČD cestující oškubávají aneb pouze dvě třídy

Axel

To možná platilo v minulosti…. Do budoucna asi těžko:

– dotací od státu/krajů nebude přibývat, ale spíše naopak (bo „spálená zem“ po Babišově vládě)

– narůstají náklady kvůli končící životnosti části techniky, (zejména vagony regionální dopravy – ať už vagony s dieslem jako 810 či vagony s lokomotivou) … nová technika je „k***vsky“ drahá viz např. dvoupatrové vagony ze Škodovky pro Ostrava – Frenštát p. Radhoštěm

– narostou náklady ČD (ale i dalších železničních dopravců) kvůli nynějším rozhodnutím Babišovy

Tj. firma ČD buďto dokáže výrazně zvýšit tržby od cestujících. Anebo škrtnou část svých linek. Anebo obojí.

Michal

Jde prostě o to, že vozový park ČD je dost rozsáhlý. Je zcela absurdní, aby všechny soupravy bez klimatizace patřily do 2. třídy.

Miroslav Zikmund

A kam by měly patřit ? Klimatizace nemá příčinnou souvislost s třídou vlaku … mnohé jedničky taky nejsou klimatizované a tak cestující neriskuje ZIMU v důsledku závady …

Michal

Vlak bez klimatizace už z principu nemůžou patřit do 2. třídy, zvláště v létě, kdy je tam na zdechnutí. A někde jezdí i vlaky, které bych dal do 4. třídy. Je absurdní, aby si člověk koupil klasický lístek od ČD, který vůbec nezohledňoval to, čím pojedete.

M19

Takze do 1.?

Michal

Takže do 1. co?

M19

Když me do první třídy, tak do druhé třídy přece… Kontext se tomu říká…

Lukáš F.

A co nám takové číslo řekne? Že ČD jezdí poměrově více vlaků v závazku veřejné služby a méně na komerční riziko?

Axel

Ten poměr napoví jestli zájem cestujících je spíš nahodilý nebo jestli je pravidelný Pravidelný zájem o cestování je IMHO z pravidelných cest za obživou, studiem či za středoevropskou turistikou. Zatímco „nahoru-dolů“ spíše zájem turistů z větší dálky (asiaté,…). Podobně nahodilé může být, pokud nastane sovětská invaze na Ukrajinu/Bělorusko… což by asi mělo fatální dopad na využití vlaků RegioJetu či LEO, které mají být brzo spuštěny z Polska… Anebo nějaká další „morová rána“ z Asie či z jiné dálky, které zhoupne linku na „dolů“ … Pokud z „nahoru“ by se náhle zhouplo na „dolů“, tak se ekonomické problémy přenesou jak domino… Číst vice »

kakov

je to nesmysl, to by za chvíli mohl leo a RGJ taky být ˇšpatníˇ

Axel

Já nepsal, že je někdo špatný… Já psal, jestli z mého pohledu cestujícího je dopravce stabilní či není… Způsob podnikání WestBahnu je výrazně stabilnější než způsob podnikání LEO (a asi i RegioJetu, i když se to měnilo ke stabilnějšímu viz Brno-OVA či Kolín-Ústí n.L.)…

Vemte si způsob jakým RGJ začal a poté ukončil některé své dálkové linky (nechme stranou konec provozu z Komárna). K čemu je mi takový nestabilní dopravce? Na „p**u“.

Nechci hodnotit, jestli dominantní dopravce v Rakousku se vůči menším železničním pasažérským konkurentům choval stejně jako dominantní dopravce v ČR.

Lukáš F.

Promiňte, ale to jsou úplné nesmysly. Linky provozované na komeční riziko může dopravce kdykoliv opustit, pokud se mu nevyplácejí, a to platí i pro ČD. Pokud potřebujete stabilitu (a nechápu, k čemu vám je stabilita u dálkových linek, kterými se cestuje spíš nahodile než pravidelně), jezděte rychlíky a expresy objednávanými ministerstvem.

Axel

??? Zkuste si to přečíst ještě jednou…

V čem vidíte stabilní způsob podnikání RegioJetu dle příkladu linky Slovácko – Praha?

LEO na téhle lince získal a udržel věrné zákazníky.

RegioJet to dělal jinak a podle toho to dopadlo…

Lukáš F.

Popravdě nevím o tom, že RegioJet někdy provozoval vlaky na Slovácko. Ale to je pro tu diskuzi nepodstatné, protože se stabilitou *podnikání* to nemá nic společného. Leo Express je od svého založení neustále ve ztrátě a pořád hledá investory, kupce nebo prostě kohokoliv, kdo do něj naleje peníze, to vám přijde jako stabilní a udržitelné podnikání?

Axel

Na uvedené lince jsem jezdil se všemi 3 (resp. 4-mi) dálkovými železničními dopravci. LEO býval ze všech nejdražší a Flirt (v Economy) není pohodlnější než technika ostatních dopravců… A přesto býval LEO téměř zaplněný už při už během prvních pár desítek km z oněch 300 km délky linky, na rozdíl od RGJ. Byť uznávám, že byl odstup mezi odjezdy… Protože v LEO bylo poznat, že jim záleží na spokojenosti cestujících, že je pro ně dlouhodobé…mrkněte třebas na tw M. Žufánka co dělá kořalku. Zatímco RGJ to zkusil a brzo „frnknul“ do Vídně .. tj . z mého pohledu cestujícího se… Číst vice »

Axel

Neštymují Vám údaje o vagonech firmy RGJ … Před půl rokem zdejší autor Ondřej Kubala psal o nákupu 29 vagonů a zároveň uvedl: RegioJet si nákupy starších vozů z Německa či Rakouska postupně vybudoval flotilu více než 200 vagonů pro dálkové vlaky. Nyní, po půl roce píšete o 300 vagonech… Ale na webu RGJ píše: „Flotila železničních vozů RGJ aktuálně sestává z více než 200 (…)“ Mimochodem kam se poděly ty ostatní vagony RGJ? a) z Belgie (od tamní SNCB v 2015 prý RGJ koupil 70 ks, v 2019 dalších 11 ks) b) z Itálie (od Arena Ways v 2017… Číst vice »

Avlaky

200vozu je v provozu a teď už asi 350 (ještě má asi 50 nakoupených nedávno v Německu) nezasahují do provozu

Z Belgie je nakonec jen 24 sedačkových a 14 lůžkových vozu

A ty astry z Itálie mají být do konce roku

Axel

Jakože RGJ má zhruba 350 vagonů, ale v provozu jen asi 200?

A ty vagony ze zrušených linek – Komárno, Staré Město, Košice-Blava … ty jezdí nebo jsou prodané? Nebo RGJ tyhle vagony skladuje a čeká na kupce?

Což bych chápal např. u gastro vagonů, neboť čínský vir tvrdě dopadl na gastro… ale nevím jestli RGJ ještě vůbec má nějaké zbytné jídelní vagony
https://zdopravy.cz/regiojet-prodava-sve-odstavene-jidelni-vozy-2771/

Avlaky

Seznam dlouhodobě odstavených vozu
25 sedačkové Belgie
14 lehátka Belgie
8 švýcarské čtyřsedačky
1 jídelní vůz
1nemecke bpm ve verzi cosmic (v roce 2019 koupeno na ND)
3 lehátka DB
29 DB vagonu (koupené v prosinci)
11 patrových vagonu od DB
2 modus vagóny
1Amz ze Švýcarska
1 ABmz od OBB
6 aster z Itálie, které se opravují
A asi 30 dalších vozu v sedačkové variantě co se v létě kupovali od DB ale jsou ještě v Německu

Takže cca 132 vozu + 2x jednotka 628 (které se použili na ND)

Avlaky

+ještě co chtěl koupit (nezapočítávám těch prvotních 50 vozu kterými to mi začít)
45dalsich vozu z Belgie
70 aster-na Německo
36x další modus
11xpatro z Německa
50 aster v typu jak ho známe ze souprav
50 rychlíkových vozu (nových)
1x žehličku od wynxpool

Axel

Moc díky… A dá se odhadnout jaké vagony z těchto nevyužitých bude RGJ mít dispozici na jako posilové/náhradní na linku Brno-Ostrava. A případné posily od prosince na linku z Brno do Prahy přes Havlíčkův Brod (těžko říct jaký bude zájem cestujících a jestli nebude tahle trase ucpaná = zpožděná)?

Předpokládám, že z Kolína do Ustí n. Labem nebude RGJ jezdit s těmi nejlepšími vagony
https://zdopravy.cz/podepsano-regiojet-ma-uz-smlouvu-na-osmilety-provoz-rychliku-kolin-usti-nad-labem-89944/
denně 20 vlaků, každý jede zhruba 2 hodiny, v každém 3 vagony … tipnu si, že každý den bude mít potřeba cca 10 vagonů….

noerf

Ústí nad Labem – Kolín jezdí po dvou hodinách a budou mu na to stačit tři provozní soupravy.

Avlaky

Tak posilové vozy na R8 jsou už teď , ale nejezdí nebo respektive jezdí ale v kmenové soupravě

RJ nestíhá vozy posílat na údržbu a tak nejezdí posily a různé soupravy , které by za normálních podmínek byly všechny stejně

Jinak z těch 29 +30 vagonu co se teď koupily je aspoň půlka určena na rychlíky

A jižní o severní komerční trasa se bude posilovat relax vozy ( ty co mají mít nové sedačky , růžovky) a pak „novými “ (jsou ojeté ale nejezdili ještě pod RJ) lowcosty, a pak nějaké ty další astry atd

Axel

To je škoda. Myslím pro nás cestující i pro dopravce.

Jozef

Lôžkový vozeň nemá ANI JEDEN !
Nepleťte si pojem a dojem.

Jiří Kocurek

Říká se tomu motorový vůz nebo taky motorák. Nikoliv vagon s dieslovým motorem.
Seznam je tady: https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=RJ
198 (počítám z hlavy) provozních vozů a dalších asi 90 v majetku.

Axel

Jo, díky.

Takže když RJG má takovou spoustu vagonů bez práce, tak tu plánovanou miliardu asi RGJ investuje spíše do vylepšování/rekonstrukce svých vagonů než do nákupu použitých od jinud.

viz z letošního jara „Kam půjdou největší investice?
Do vagonů, vagonů, vagonů. Investujeme do nich asi miliardu“
https://www.e15.cz/rozhovory/jancura-domacnosti-nasyslily-furu-penez-lide-naplni-vlaky-i-busy-hned-jak-to-pujde-1378419

P.S. Vím, že předtím RGJ ohlásil nákup 29 vagonů od Deutsche Bahn… tj. ta miliarda Kč do vagonů možná byla myšlena včetně tohoto nákupu… Těžko říct, jak to Jančura myslel… u něj člověk nikdy neví.

Avlaky

Nene, nové vagóny jsou stále v aktivním jednání, původně mělo být 105 kusů , ale teď to může být jinak

Axel

Co si představit pod pojmem nový vagon v terminologii RGJ?

Vagony z roku 2010, které RGJ odkoupil od Arena Way a teď z nich dělá vagony Astra, přece nejsou staré, ale ani nové… Zánovní…

To samé pokud by RGJ získal vagony se kterými jezdil v Německu Locomore (viz Leo Express pro Flix)… Nezpochybňuji, že před pár roky proběhla jejich modernizace … ale to přece nejsou nové vagony
https://de.wikipedia.org/wiki/UIC-X-Wagen_(DB)

medical examiner

Tak tak. Vozový park RGJ je maximálně „skoro-nový“…

Jiří Kocurek

Nově vyrobené v roce 2010, do roku 2011 ježděné pak koupené. No to jsou ojetiny až hrůza.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arenaways

Avlaky

Ano je pravda že i astry (ty ‚nove astry“) jsou mírně starší

Respektive mají vše nové ale starou upravenou skříň, ale myslím si že to můžeme brát jako nový vůz

Jinak těch 105 vozu by mělo být něco od bombardieru nebo nějaké její firmy

Axel

Pro mě – jako cestujícího – by bylo pozitivní, že RJG nekupuje fungl nové vagony, ale zánovní… Když vidím za jaké obrovské částky výrobci železniční techniky, prodávají zbrusu nové pěkné vagony+loko, tak nechápu jaktože dopravce nezkrachuje při současné výši jízdného v ČR… Vždyť CELÉ zbrusu nové auto (Mercedes C kombík v základní výbavě) se prodávalo levněji než kolik Škodovka/Siemens/výrobce loko chtějí za JEDNU sedačku v těchto nových vagonech… Např. ty vagony InterJet, které budou jezdit zejména v Ústeckém a v Karlovarském kraji (plus Středočeský/Praha)… a) 10 vlaků, každý s 5-ti vagony InterJet (v každém zhruba 66 sedaček), a patrně s… Číst vice »

tarten

A kolik km ročně ujede ta sedačka vlaku a ta sedačka v Mercedesu?

tarten

…a kolik za celou svoji životnost?

TPal.

Starou skříň? Z jakých vagónů?

Anonymní alkoholik

http://www.railvolution.net/news/ex-db-coaches-moved-to-france

A tohle náhodou nemá spojitost s Regiojetem?

Avlaky

Po zaokrouhlení s tím souhlasím

Axel

Jestli RGJ v těch ?desítkách? nevyužívaných vagonů leží RegioJetu velké peníze, tak držím palce, ať RGJ najde práci pro tyto vagony… protože takto RGJ si tímto způsobem asi nejlíp může zahojit ekonomické šrámy po nynějších škodách skrz čínský vir.

Avlaky

Cena jednoho vagonu je okolo 5-10 mega takže ve výsledku to až tolik neni

Ale spíše počítejte 5mega, ty za 10 jsou ty z Rakouska

Axel

To nejsou malé peníze vzhledem k ekonomické situaci dopravců kvůli čínskému viru… Držím palce, jestli ty vagony pomůžou k rentabilitě/úspěchu nových linek v Polsku

Axel

pro srovnání – jiný dopravce kupující vagony od rakouského dopravce – cituji z diskuze před pár lety:

Trocha čísel:
ČD a.s. od roku 2011 zatím nakoupily celkem 210 ks vozů od OBB různých vozových řad, za což sumárně utratili celkem 58 100 000,- EUR, tj. asi 1,51 mld. Kč při dnešním kurzu 1 EUR = 26,0 Kč. Celková cena jednoho vozu tak vychází na cirka 276 666 EUR, což je asi 7,1 mil. Kč při dnešním kurzu.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zakoupily-v-rakousku-41-vagonu-az-pro-200-kilometru-v-hodine-13426/

Axel

Z téhož článku, od téhož diskutujícího – pan „Dušan“ – opět k vagonům od ÖBB, které koupil český dopravce (ČD): „Těch 13-14 milionů za kus je naprostý blábol – nejlevnější vozy byla řada Bmz234 z roku 2011 – tam vyšel jeden vůz na směšných 1 474 206 Kč, pak Bmz232 – prvních 6 ks – stálo 5 400 000 Kč za kus, Bmz235 pak 8 100 000 Kč za kus, lůžko Bcmz834 pak 6 750 000 Kč za kus. Nejvíc stála várka Bmz232, Bmz225, Bmz226, Amz138, WRmz217 z roku 2017 – celkem 47 ks – kde jeden vůz vyšel na… Číst vice »

Jarda 2

Ta chystaná expanze je více než ambiciózní – podrobnější informace o jednotlivých chystaných linkách jsou k dispozici na sesterském polském webu.
Každopádně držím palce a přeju RegioJetu mnoho úspěchů!
Podle dlouhodobých reakcí na polských webech se Poláci na vstup RegioJetu na polské vnitrostátní dálkové tratě velmi těší!

Švarc

To se mají na co těšit 😀

Marian Kechlibar

Slibují si od toho hlavně snížení cen. Tak třeba polské pendolino na trase Krakov-Varšava je pěkné, čisté, na úrovni, ale hodně drahé.

medical examiner

Tak by asi bylo náročné…prodloužit to do Prahy…

Aaabbb

Problémem RegioJetu, a není to jen Covidem, je bohužel velmi proměnlivá úroveň služeb. To, co bývalo dříve standardem, dnes již často standardem není. A pak také celkový přístup společnosti k zákazníkům, například u stížností a reklamací, to už opravdu není o nedostatku personálu.

Axel

Bych řekl, že čínský vir měl velice drtivý dopad na dopravce, obzvlášť na RGJ

Ale ono už před čínským virem se RGJ proměňoval – ze „sólo-linky“ dálkového dopravce na dopravce obsluhující i kratší linky, s míň cestujících… Čili pod jednou značkou služby zaměřené na odlišné zákazníky…

Když si člověk vezme jiné nové železniční dopravce, tak vesměs fungují na dálkových linkách… viz stav v okolních zemích v r. 2018 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/D-A-Wettbewerber-EVU.png/662px-D-A-Wettbewerber-EVU.png

A rovněž letos nový železniční dopravce FlixTrain začal s dálkovou linkou (ve Švédsku)…

Martin K.

Regiojetu bych přál k tomuto desetiletému výročí slušné cestující (přeci jen jsme to my, kdo dopravci přidává někdy práci) a podobný skokový nárůst kvality na úroveň jako měl při svém startu, jako to dokázali ČD na všech linkách kde se Regiojet objevil. Ono uřídit kvalitu na několika párech spojů Praha – Ostrava je mnohem jednodušší, než na zmiňovaných 200 spojích. Pokud se tak stane, začnou se lepšit recenze zákazníků, začne další boj, boj o lepší recenze zaměstnanců RJ… 🙂

Tom

Ať je teď kvalita vlaků do Chorvatska otřesná jak chce, vydat se před 10 lety proti monopolu ČD s řadou vlivných lidí v zádech a (i přes velké zadlužení) velkým kapitálem, chtělo koule.

Nezbývá než doufat, že tržní princip dá teď trochu facku i RegioJetu, který si vezme ty kvanta negativních recenzí k srdci. Funkční konkurence je důležitá a pro zákazníka nejlepší věc, jak docílit kvalitních služeb.

medical examiner

Koule chce hlavně mluvit o expanzi, když začíná mít nedostatek lidí…

Kdo,já

Bylo moc dobře že vyjel, bohužel taková R8 je teď horší než za doby ČD, a to už je co říci.
Vagóny špinavé, sedačky zašlé, a cena pokud ne stejná tak vyšší, mluvím o R8.

Jiří Kocurek

Tak zase kdo si nepřiplatil za místenku, tak jel nastojáka. A to nejen v pátek před prodlouženým víkendem.
PS: Tehdy nenapadlo Správu Železnic zavřít celou štreku z Přerova až do Brna v pondělí před prodlouženým víkendem a výluku ukončit v pátek po prodlouženém víkendu.
To, co se dělo v Brně, by vydalo na samostatný článek.

Výkolejka

To co píšete o místenkách by ale znamenalo, že těmi vlaky jezdilo mnohem více lidí …

Erika

Zajímavé, jaké také tvoří pracovní podmínky pro zaměstnance. Minule jsem jela, celý jejich tým si vykuřová v kuchyňce IQOSS, bylo to cítit až do dětského kupé, především mě fascinoval ten pán v žluté vestě, který je jejich nadřízený? Nemluvím o velmi neslušným chování ke klientům. Paní předevčírem poukazovala na ty štěnice ve vlaku, blechy. Myslím si, že veškeré vedení zákaznického servisu by se mělo vyměnit a pak by vše fungovalo. Podívejte se na recenze z posledního půl roku, děs a běs!!!

Marek

Stačilo by přidat zaměnstancům na výplatě a hned by tam pracovali úplně jiní lidé. Jo a taky nedostávat výplatu až 26. v příštím měsíci. 😀 😀

Původní Pražák

A když jim přidá a současně zdraží jízdenky, budete jako zákazník spokojenější a dal s nim jezdit?

Samo

Tak RJ sa musí rozhodnúť čo chce byť. Buď môžu byť lowcost ktorý ide po nákladoch a nepokusa sa poskytovať servis ktorý za tie peniaze proste nie je možný, alebo bude prémiový dopravca ktorý zaplatí kvalitný personál. Nejde to hrať na obe strany.

Původní Pražák

Mně to vysvětlovat nemusíte.

Původní Pražák

Omlouvám se za nesmyslnou reakci a divím se, ze zatím žádné mínus, plánoval jsem delší reakci, ale v podstatě není co dodat.

Pája

Tohle Radim ještě nepochopil.

Jiri

Velka gratulace. Jen diky Zlutemu byly CD donuceny vystoupit ze sve zakonzervovane podoby a uprednostit zakaznika pred zamestnancem a tak je to spravne. Diky diky diky a preju mnoho úspěchů v dalsim rozvoji.
Byt majitelem firmy, ktera v podstate diktuje kvalitu cestovani v CR musi byt obrovska satisfakce. Hnout se statnim molochem se opravdu nepodari kdekomu. Palec nahoru.

Luke

*Být majitelem firmy, která diktovala. Ostatně, jak zmiňuje i článek, služby už nejsou ani na zlomku toho, co bejvaly. Poptejte se kohokoli, co jel vlakem do Chorvatska…

Pája

Zrovna tenhle týden jsem četl rozhovor, kde Radim normálně přiznává, že Chorvatsko je vlastně průser. Z jeho pohledu prý nebude problém tu linku „zaříznout“ právě kvůli neustálým stížnostem. Což mi zní trochu jako vydírání nebo vzkaz z jeho strany – kaštani nestěžujte si, nebo nebude lehátkový vlak do Chorvatska vůbec. Promiňte, ale takhle se problémy neřeší. Takhle tedy opravdu ne.

Původní Pražák

Naopak, zaříznout službu, která generuje zlomek zisku, pokud vůbec nějaký, ale 90% problémů, nespokojených zákazníků a zabere vedení firmy čas, který pak nemá na ziskovejsi projekty, je naprosto normální krok. A zajímalo by mě, jaké jiné řešení vidíte vy. Ja vidím, že představa zákazníků o kvalitě a ceně se dost podstatě míjí s náklady.

Výkolejka

Pravda, pravda.
Jen to vyjádření v poslední větě vidím trochu jinak. Zákazníci mají představu o kvalitě takovou jakou jim dopravce nabízí. Problém je, že v realitě to zřejmě bývá horší, tak si zákazníci ztěžují. Není jaksi jejich chybou, že to RJ nabízí takto levně.

Axel

Tak stačí se dívat na minulá rozhodnutí RegioJetu kdy ukončil některou linku viz Žilina-Bratislava, Bratislava-Košice, Slovácko-Praha,

Nemluvím o lince Komárno-Bratislava, tam to asi nebylo z vůle RGJ.

Jiří Kocurek

Njn, letos se mu do toho vykotily samotné hory půdním sesuvem. Jako by nestačily pohraniční kontroly a covid.

Jiri

ja psal o kvalite cestovani v cr, ne o chorvatsku…

Ketchup1970

Takže před Jančurou se ČSD zapojili do evropské sítě vlaků standardu EuroCity vlakem Antonín Dvořák. Pak si dále vyzkoušeli provoz vlaku Manažer , koupili se Pendolina a i v období bídneho rozpočtu byla vždy snaha o pokrok. Lůžkové vlaky s autovozem do Popradu a Košic , restaurační vozy , to je nabídka služeb , která zajmá mne. A taky servis vozů v depu . Z kávy zdarma mi stoupá akorát tlak. Jsou lidé , co svoji profesi dělají dobre a s láskou . Jsou zrození pro to , aby vlaky byli . Mají to v srdci a je jedno jakou… Číst vice »

Jarmil

A v záhlaví píše 300 vlaků, v článku 200. Taky ,aby se v tom jeden vyznal. ✌️😂

Weapon

Hlavně je dobře že propojí druhé největší město Polska Krakov s Chorvackem. Kraków má bezmála 1 milion obyvatel + metropolitní oblast která zahrnuje dalších 500 000 obyvatel. Je důležité aby důležité město jako Kraków mělo co nejvíce spojení.. 🙂

Petr

Souhlasím.
Kraków je opravdu velké město které může v jistém kontekstu konkurovat Praze nebo Varšavě. velké město. Jen si myslím, že většina cestujících jezdí v létě spíš k Baltu než do Chorvacka.

medical examiner

A co jim brání – Gdynia i Hel mají z ČR přímé vlakové spojení 😀

Tomáš

Kraków má 760 tis. obyvatel, ne milion. Jen pro pořádek.

Weapon

Bydlím v Krakově takže vím.
Podle GUS ma kraków 780 000 obyvatel. Ale reálně jich bydlí v Krakově okolo milionu. Minimálně 250 000 obyvatel zde bydlí ale nemá zde nahlášen trvalý pobyt. Podle městských kanalizací bydlí v Krakově 1 milion lidí. Jen pro pořádek.

Pavel

Prý 760 tisíc.. Kde jste na to proboha přišel?
Podle GUS (polský statistický úřad) má Kraków 780 000. K tomu jak už zde bylo řečeno je třeba připočítat min. 200 000 lidi kteří zde bydlí ale nemají zde trvalý pobyt. + k tomu jeste studenti.

Ketchup1970

A to ještě je aglomerace ! Krakov je k milionu určite .

Marian Kechlibar

Úřední počty přihlášených vs. skutečný počet osob přítomných ve městě mají u metropolí tendenci se lišit i o 30-40 %.

Kolik lidí je ve špičce pracovního dne v Praze? Kolik z nich je tam hlášeno?

A doprava musí brát v potaz tento skutečný počet osob.

Ondra

Jen bych doplnil, že ty 163 z Itálie u nás nechal upravit na 162 🙂 .
Ale to je jen taková „technická“, článek dobrý 🙂

medical examiner

Ale další jejich osud už tak zalitý sluncem není.
Vzpomeňte si na relativně nedávné náhrady ř. 140/141.

Aleš

10 let se neurodily švestky…

medical examiner

No tak budou…tak za 2 roky…o to lepší, větší, chutnější…
ŽESMAD bude jedině rád, že se pro něj uvolní kapacity…

ABC

nad propastí!

Šejdr

„Zajisté že vám úplně rozumím,“ odpověděl Švejk. „Vy mluvíte podobné jako klempíř Pokorný v Budějovicích. Ten, když se ho lidi optali: ‚Koupal jste se už letos v Malši?‘, vodpovídal: ‚Nekoupal, ale zato bude letos hodné švestek.‘ Nebo se ho zeptali: ‚Jed jste už letos hříbky?‘ a von na to vodpověděl: ‚Nejed, ale tenhle novej sultán marockej má prej bejt moc hodnej člověk.‘“

Radomír Zavadil

Roste a dluží víc a víc. A roste dál. Divnej stát, ta Česká republika…

Diesel

A ty tam zřejmě děláš účetního že to tak dobře víš.

Ten_z_Biliny

Pokud firma roste, tak není nic neobvyklého, že je ve ztrátě…

medical examiner

No jo – ale přechodně ve ztrátě.
Jenže on je ve ztrátě trvale…

Flinta19

Důležitý je dluh po splatnosti.

Karl vB.

„Jenže on je ve ztrátě trvale…“
– na rozdíl od ČD, nebo LE, že?

Lukáš F.

To je úplně normální. Prakticky každý podnik kombinuje financování vlastní a cizí. Pokud firma roste, logicky roste i absolutní velikost cizího financování, tedy dluh. Nesouvisí to ani se ziskem; klidně můžete být v zisku a zadlužit se víc. Banka vám totiž ráda půjčí, když vidí, že vyděláváte a jste schopen splácet.

medical examiner

A nějak mu řídnou stavy pracovníků…to je mi divný růst…

Lukáš Chytil

A ČD nejsou neustále více zadlužené.

noerf

Koukám, že Regiojet zřejmě rozšířil smlouvu na nové lokomotivy Traxx MS3, původně jim měl mít 15, s tím, že 7 mělo být dodáno do konce října.
Jen by mě zajímalo, zda-li již nějak vyřešil pořízení nových vagonu pro své linky, o kterých nedávno mluvil.

Já, kdo jiný

Jakpak je to s těmi MS3 pro Vmax 200 km/h? Že to byl blábol?

Avlaky

No, lokomotivy mají motor na 200, ale podvozek jen na 160, takže ho stačí jen vymenit

noerf

Ne prvních 15 traxxů mělo být na rychlost 160 km/hod. Další na rychlost 200 km/hod. Ale vzhledem k tomu, že tyto lokomotivy se teprve schvalují (dle prohlášení Bombardieru, měli být schváleny v průběhu třetího čtvrtletí pro provoz ve střední Evropě), tak je otázka, jak je to se schválením lokomotivy na rychlost 200 km/hod.

Avlaky

Tak mi řekněte jaktože mají napsaný vmax 160 a dle technické příručky ke stroji mají podvozek na 160

Ale asi víte více než ten co to viděl na vlastní oči

Avlaky

No mají se kupovat ještě tento rok nové, i další MS3

Ty další 3 traxxi co mají být ještě tě to rok jsou kvůli R23

Avlaky

Jakoby díky za palce dolů, ale tuto info mám z první ruky 😀

Karl vB.

Pane Avlaky, Vy tady dlouhodobě presentujete interní informace RJ. Nejste náhodou jejich influencer, nebo jen chodíte hrát biliár/ golf s jejich PR Managerem?

medical examiner

Hmm…to jsem zvědavý, na kterou dálkovou linku je pak budou Státní dráhy nasazovat…
Protože strojvedoucí co jsou zde mají radši „Vectrony“…

Bram

Ač se to dráhoadvokátům líbit nebude, tak Regiojet na železniční síti v ČR (a nejen tam:-)) byl, je a bude stále potřeba. I díky němu došlo k žádoucím změnám u ČD.

libor

tojo, a kde je vlastně skončil ten Petr Žaluda? nějaké jiné teplé místečko?

Já, kdo jiný

Podniká

Lukáš F.

Zrovna Žaluda se i před působením v ČD dokázal slušně uživit bez toho, aby mu nějaký kamarád musel zařizovat teplé místečko ve státním.

Já, kdo jiný

To je sice pravda, možná i mantra. Ale dnes je to navoněná bída s průměrnou až podprůměrnou kvalitou, kterou nelze srovnávat s Westbahn, ale spíše s Flix Train.

Bram

Nečekám na vlacích Regiojetu nová vozidla, čekám ojetá vozidla s výrazně větší kvalitou než poskytují vozidla A, AB, B a BDs. A i tato kvalita se dá označit jako velice slušná, stále pozvedávající úroveň cestování, od prosince tohoto roku i na rychlících na trati Kolín – Mělník – Ústí nad Labem. Mezi námi, proti vozidlům A, AB, B a BDs se bojuje nabídkami u objednatelů dnes již velice snadno:-).

Jiří Kocurek

Jo, přitom před 10 lety to byl standard. A žádné humanizace, tj. nové potahy a podlahy. Akorát tak hadr a přilepení natrženého lina, které se časem smrsklo.

Axel

Šlo by srovnat tehdejší úroveň zlepšení vagonů „před a po“… s tím jak ČD zlepšují vagony v současnosti?

Jestli tehdy byl problém v nedostatku peněz ve firmě ČD? Nebo jestli tehdejší nabídky modernizací pro firmu ČD byly dražší ve smyslu „cena/užitná hodnota“…?

Viz modernizace téměř „svépomocí“ předloni
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/ceske-drahy-si-vozy-modernizuji-svepomoci/-21279/21,0,,/

Šašek

Tak mnoho úspěchů v dalším provozování osobní železniční a autobusové dopravy v České republice i zahraničí…

Já, kdo jiný

Mnoho dalších úspěchů v dovozu šrotů z Mukranu do ČR.

Karl vB.

Za co jsou ty mínusy? Je slušnost někomu popřát k výročí.
To se v Česku už dnes nenosí?,
Myslím, že RJ/SA podstatným způsobem narušil stojaté vody. Zamysleli se mínusáři nad tím, jak by vypadaly ČD, pokud by dodnes měly na osobní i nákladní dopravu monopol? Pohoda, klídek tabáček….

Šašek

Já mám s RJ dobrou zkušenost a stejně tak i s LE a ČD. Výročí beru jako potvrzení toho, že firma funguje a mnoho cestujících je spokojených. Mínusáři se najdou vždy…

Pezos

Stačí se podívat na Slovensko.

medical examiner

A je pravděpodobné, že ztroskotá na tak elementární věci jako jsou zaměstnanci…

Šašek

Nemohu soudit, jaký je RJ zaměstnavatel, protože jsem cestující. To je interní záležitost a řeší to personalisté.

Ondřej

To je vlastně docela nepravděpodobné. Během běžného roku nebude mít hromadu personálu blokovaného v chorvatsku, nové HR vedení zareaguje, a pravděpodobně to nějak vyřeší. Je moýžné, že to bude mít dopad na množství nebo cenu nabízených služeb, ale předpokládám, že není tak hloupý, aby dlouhodobě, tj víc než jednu sezonu nabízel výrazně něco jiného, než je schopný dodat.