RegioJet se stal největším vlastníkem lokomotiv TRAXX MS3 v Česku, o víkendu přivezl sedm nových strojů

Lokomotivy TRAXX MS3. Foto: RegioJetLokomotivy TRAXX MS3. Foto: RegioJet

TRAXX MS3 se stává páteří RegioJetu pro jeho další expanzi.

161 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
wondon

Jsem jen zvědav jak tento nárůst moderních strojů snese naše DC soustava, 5,8MW je výkon jednoho usměrňovače a hlavně odvod zpětných proudů přes kolejové obvody, již teď je to pěkný pr….r

shtrg

Zaujímalo by ma, že ako je možné, že RegioJet tie Traxxy má schválené priam na počkanie a ČDC má už niektoré Traxxy aj viac ako 12 mesiacov a stále nič? Viazne to pre objektívne príčiny alebo niekto proste potrebuje zadržiavať majetok českému štátnemu dopravcovi aby nekonkuroval RCA a DB Cargo? ČDC ich má už splácať a nechápem ako a z čoho, keď tie loko na seba nezarábajú.

richmond

máte mylné informace

Zlámalík

Už je ale po švestkách, tak tomu dávám téměř rok šanci 😀

Marko polo

Mají špičkové mašiny ale když je stahovačka sběrač nestáhnou.

Axel

Obdivuji odvahu pana Jančury (a jeho věřitelů), pokud tuto obří investici by zaplatit od cestujících u nás, v ČR

.. Neboť dle odborníků prý po Babišově vládě patrně zůstala spálená zem, což se dřív či později projeví v peněžce každého z nás:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/verejne-finance-jsou-v-rozvalu-budouci-vlade-to-nezavidim-rika-spicar-177610

Výkolejka

V odkazu se pise vice mene o tom, ze chybi lidi na pracovním trhu. To ale jaksi neni pro ekonomiku problém. To je pro ekonomiku příležitost. Ono totiz pokud u nas vznikaji porad nove pracovni mista bez ohledu na to ze je neni kym obsadit je pro lidi v ČR plus a ne problem.

Axel

Myslíte, že když letos na jaře Babišova vláda škrtla podporu 4,5 miliardy pro rozhýbání firemních inovací (většinu firemního vývoje si zaplatí samotné firmy), že bude líp? Mluvím o RIS3, což „potopí“ letošní škrty v rozpočtu z rozhodnutí Babišovy vlády. https://www.mpo.cz/cz/podnikani/ris3-strategie/ Chápu, že někde se musely sesbírat ty miliardy, aby šlo dotovat „malou a střední firmu“ jako je např. LOVOCHEMIE (Agrofert Group)… Nebo aby šlo podporovat firemní výzkum v „perverzním“ podání firmy AGROFERTu, kdy toustový chleba vyráběný v jedné části firmy, se podobný/?stejný? toustový chleba začne vyvíjet v jiné části firmy. Jde o to, jestli 100 milionů doputuje do či nedoputuje… Číst vice »

Výkolejka

1) ja psal o tom co jsem zahledl ve vasem článku kde se pise (asi nejen-cely jsem ho nečetl) o nedostatku lidi na pracovnim trhu 2) jakesi bulvarni clanky o toustovem chlebu me skutečně nezajimaji takze nehodnotim 3) at se vam to libi nebo ne, tak schodek rozpočtu ve stockach miliard by vznikl s covidemnat by vladl kdokoliv. Ano muzete polemizovat ze by ro nebylo 400 ale „jen“ 300 ale z pohledu tech rozpoctovych problemu by sitiace byla podobná. Tim ale ten schodek neobhajuji!!! K tomu se da rict, ze nova vlada ukaze jestli to jde lépe. Snad se ji… Číst vice »

Axel

Ne.

Výkolejka

Vaše „ne“ beru jako že NEmáte argument. Takže díky za diskuzi 🙂

Axel

jj, diskuze nemá smysl… já dal jsem odkaz, kde sdělení je obsaženo ve video rozhovoru, který trvá cca 7 minut…

A vy píšete :
„a psal o tom co jsem zahledl ve vasem článku kde se pise (asi nejen-cely jsem ho nečetl)“

Vážený pane, Vy jste odkaz ani neotevřel, neboť byste zjistil, že odkazované sdělení je VIDEU…

Tj. napsal byste, že video jste CELÉ NEVIDĚL
-:)

Výkolejka

Samozřejmě že jsem video neviděl. To já nijak nepopírám.
Ale hned v prvním odstavci se píše že největší problém českého průmysl je nedostatek lidí. Takže jsem komentoval, to co bylo označeno za NEJVĚTŠÍ problém, tudíž to nejzásadnější o co v článku jde …

Axel

jj, neviděl jsem, nečetl jsem, ale mám názor….

ROFL

„Without data, you’re just another person with an opinion.“ (W. Deming)

Výkolejka

Takže není v tom článku napsáno největší problém českého průmyslu je nedostatek lidí?
Je! A na to jsem reagoval, takže nevím o co vám jde. Prostě jsem komentoval jen jednu z informací.
O toustech jste začal už Vy…bohužel.

Axel

Není

Výkolejka

Citace prvního odstavce, resp první odpovědi: „Priority českého průmyslu v povolebním Česku? Řešení nedostatku lidí v podnicích, říká hlavní problém zaměstnavatelů Radek Špicar“ … takže diksuze s Vámi je naprosto zbytečná, tak Vám přeji hezký večer.

Axel

Já odkazova na sdělení ve videu, které má délku 7:07.

Jestli nemáte možnost zkouknout video, tak s tím Vám nepomůžu.

Nezlobte se.

Výkolejka

Pane! Já se na to video teda podíval. A co tam je? Úplně totéž co v článku pod videem.
1) největší problém českého průmyslu je nedostatek lidí
2) Green deal … ale to je třeba teprve pořádně řešit a navíc si myslím že tady to nějak řešit nemá smysl
3) rozva l financí je tam spojován s posledními dvěma lety, tedy s covidem … o nějaké psálené zemi po Babišovi jak píšete tma není ani slovo

Axel

Těch 7 minut rozhovoru je IMHO výstižně shrnuto do zkratky „spálená zem“ po Babišově vládě…

Ale když Vám to udělá radost, tak se můžete řídit dle své peněženky, až tam budou chybět prachy, které prošustrovala bývalá vláda Babiš/Faltýnek

( pozitivní či negativní efekty nové vlády se začnou projevat tak po dvou, možná po třech letech ).

Výkolejka

No to už je hodně bulvární vyjádření něčeho co já jsem si z toho rozhovoru vůbec neodnesl.

Ano nová vláda se nedá hodnotit nyní (vždyť ani žádná není) ale pokud bude ta kterou všichni očekáváme, tak výsledky můžeme pozorovat brzy, jelikož pan Fiala prohlásil, že z rozpočtu ušetří 100 miliard okamžitě, tudíž rozpočet na 2022 už bude mít schodek o 100 miliard nižší, než jak je nyní navrhován – tuším 380 miliard.
A já si přeji aby se to povedlo, ale já nežiji jen v černobílém světe, kde platí Babiš = dluhy, Nebabiš = udržitelný blahobyt : – )

Axel

Mě je jedno co kdo prohlásí.
Důležité budou činy, což poznáme tak za 2 či 3 roky.

Výkolejka

Takže když budoucí premiér před volbami slíbí že okamžitě ušetří 100 miliard tak to Vás nezajímá? Takže pokud se tak nestane tak to berete jako že to nevadí? Tak pak nechápu proč si myslíte že nová vláda bude lepší než ta stará. Já osobně doufám že těch 100 miliard ušetří, vždyť to je přece jeden z důvodů proč jsme si tu vládu zvolili.

Axel

Nevím o co jde… Já se snažil volit lidi poctivé, kteří už mají nějakou tu zkušenost s věcmi veřejnými, třeba na obecní úrovni.

A ne že furt někdo z nás dělá debily, např. typu, že objajuje své šméčka např. stylem: „pro své děti koupil jsem 16 luxusních baráků ve Francii, aby se měli kam ukrýt v případě potřeby.

Jo, ale syna pak poslal (?nechal unést?)do „země nikoho“ na Krym…

Holt duševní gigant.

***** Petr

Možná to je málo POlopatě.

Skeptik

Doufám, že nová vláda bude dělat to co slíbila a nebude se opět vymlouvat. Zatím to ale vypadá že moc velká změna, kromě barev se nebude konat. Už tím, jaké osoby vstupují do jednání o ministerské posty. Vždyť třeba Stanjura je „malý Babiš“. Taky z pozice veřejné funkce dával zakázky firmě, o které tvrdil, že ji nevlastní =D atd.

Axel

Počkal bych 2 až 3 roky. Teprve potom se projeví v našich peněženkách ty konkrétní výsledky práce budoucí vlády. Osobně si myslím, že součástí vlády by měly být i někteří politici z ANO… Např. aby se účastnili dopravní strategie ve Státním fondu dopravní infrasktury . Podonbě aby Hnutí Akce Nespokojených Občanů“ bylo zaangažováno v budování obrany naší vlasti. Pokud jde o partaj pana RobertaFialy/Okamury, tak to je naprosté zoufalstí… Ztratili taky důvěru části voličů (z 10,6 klesli na 9,5), ale v jejich partaji je ticho po pěšině. Prostě u okamuristů je to holt partaj typu „führer prinzip“.. Čili neumím si… Číst vice »

Antonín

Antibabiš v praxi, vy jste pane učebnicový příklad antibabišovce, určitě zapletete vaši antipatii i do výzkumu tučňáků v jejich přirozeném prostředí

tarten

Omyl. Článek nepraví nic o spálené zemi po Babišovi ale o obtížném období po dvou letech covidu řádně opepřeném Grýndýlem.

Axel

jo, a proto dává „perfektivní smysl“ ( ironie ), aby vláda omezila svoji podporu firemního výzkumu. Viz rozhodnutí z letošního jara. 4,65 miliardy.

Člověka napadne storka od Izera, kdy parodoval nějakého nejmenového politika z ČSSR:
“ V našej pokrokovej kraine, sme preskocili kapitalisticku cizinu. Veď sme sa nezdržovali s hentýma elektro polovodičama, a rovnú vyrábáme íba celé vodiči“

Omlouvám se za chyby ve slovenčině.. V originále od pana Izera, to mířilo asi na pana Vasil Bilak, což v podstatě nebyl tak úplně člověk slovenské národnosti

Axel

a souhlasím, že u nás v ČR se musíme poprat s tím najít jinou obživu za auta se spalovacími motory…. Akorát nevím proč na tom Babišova vláda nedělala už před lety. Ministra pro efektivní koordinaci státního a firemního vývoje („Ministerstvo pro budoucnost“, tj. koordinace rozpočtu v desítkách miliard Kč ročně), což předtím dělal Bělobrádek (do roku 2017), se Babišova vláda rozhodla zrušit. Přesněji práci po Bělobrádkovi údajně převzal pan Babiš… Čili nic.

Ty výsledky A. Babiše jako Ministra pro vývoj/pro budoucnost, jsou asi předpokládatelné, když den každého člověka má 24 hodin. I den A. Babiše.

Výkolejka

Zřejmě jste si toho nevšiml, ale volby už byly. Už není potřeba vysvětlovat proč nevolit Babiše 🙂

Axel

Ty dluhopisy (a asi jiné zdroje půjčených peněz) bude muset RGJ splácet. Nyní, v brzké i vzdálenější budoucnosti… Proto to píšu, neboť RegioJet pomáhal rozhýbat dálkové linky v ČR a ukazoval, že lze kupovat techniku za výrazně nižší ceny, než za jaké nakupoval LEO a zejména ty obrovské částky (za sedačku), za které nyní ČD kupovalo vagony (mluvím o obrovsky obrovské částce za 180 vagonů za 12,5 miliard Kč)… Kdyby radši firma ČD se snažila „vyšperkovat“ za pár šupů svých cca 100 tisíc sedaček ve starších vagonech (zejména z Bautzen, Görlitz, Studénka a Györ)… A maximálně se snažit vytěžit těch… Číst vice »

Výkolejka

Moc nerozumím tomu, co chcete tímhle příspěvkem říct. Srovnáváte nákup ojetých vozů RJ s nákupem Flirtů pro LEO a a nejmodernějších vozů ČD … To je jak jablka kokosy a ogurky. Nějaké rady o šperkování starších vozů ČD mi taky přijdou dost mimo. Asi už jste si všiml, že co kde bude jezdit je věcí objednavatele. Pokud si ČD spočítali, že šperkovat nad požadavky se nevyplatí ani při předpokládaném (a nejistém) zvýšení počtu cestujících. U komerčních vlaků žádné kvalitativní problémy nezaznamenávám. Jestli to chápu správně, tak vy se bojíte, že nákupem nových vozů dojde k výraznému zvýšení jízdného, ale vtom… Číst vice »

Axel

Chci co nejlepší hospodaření dopravců, tak abych já s důvěrou mohl spoléhat, že na služby dopravců v budoucnu budu mít dost peněz… Jestli za 10 let bude jízdné 10x vyšší, tak na služby dopravců jako ČD, nebudu mít dost peněz… 1. Tj. z jedné strany, aby někteří „zmlsaní“ cestující přesedli např. z automobilů, které si sami řídí, což leckdy dělají ze zvyku… netuší, že kvalita dálkové (zejména železniční) dopravy je na řadě linek lepší než image … Tj. aby dálkové linky jezdily co nejvíc zaplněny solventními cestující. 2. Z druhé strany si přeji, aby hospodaření dopravců bylo dlouhodobě udržitelné… V… Číst vice »

Axel

Když jsem srovnával roční tržby 9 miliard z 300 tisíc sedaček, tak z níže uvedeného textu mi vypadlo slovo „tisíc“

– viz opravené s velkými písmeny:

k bodu 2
A nyní v roce 2022 by ČD chtěli závazně objednat všech 180 vagonů ( tj. 11 TISÍC sedaček ) za 12,5 miliardy Kč

Výkolejka

No Vaše vnímání hospodaření dopravců je trochu úsměvné : – )

A ještě jednou Vám napíšu, že volby už byly a ta přehnaná katastrofická rétorika už není třeba. Volby dopadly tak, že Babiš už vládnout nebude, tak můžeme jít novou cestou. Nová vláda může ukázat, že umí hospodařit lépe a není v ničím zájmu si přát její neúspěch. Samozřejmě pokud by se to moc nedařilo tak se tato protibabišovská katastrofická rétorika může znovu vytáhnout a říct, že to prostě tak rychle spravit nejde : – )

Axel

Jo, takže kde firma ČD (či RGJ) vezme peníze na investice, pokud jízdné nestoupne třebas na 5-ti násobek?

V roce 2018 utržilo ČD na jízdném od cestujících 9 miliard… Z toho platí mzdy, údržbu, IT, dodavatele, spoustu peněz na úrocích, které zinskasují věřitelé firmy ČD…

Plus provozní dotace.

A jenom za samotné vagony/lokomotivy (tj. menší část nákladů) by firma ČD chtěla za 10 let zaplatit 120 miliard !!!

Vždyť to je naprosto, naprosto nereálné…

Ledaže by tržby od cestujících byla vyšší třebas 5x. Nebo kdyby provozní dotace byly několikanásobě vyšší… Obě možnosti pokládám za vyloučené.

Výkolejka

Pořád operujete s jízdným…ale ČD má výnosy někde kolem 40 miliard korun. Nákupy nových vozidel jsou spojeny buď s komerčními linkami, tedy na základě předpokládaného výnosu z těchto linek a tam je třeba brát v potaz i to, že ty vlaky jezdí do zahraničí, kde vydělávají více než v česku. No a ty ostatní nákupy jsou zase spojeny s objednavateli a jejich požadavky. Jinými slovy když např. MD bude požadoovat na nějakou linku nové vozy na 200 tak je také musí umět zaplatit. Asi si myslíte že ČD vedou jen naprostí hlupáci, co si neumí spočítat základní věci, ale zas… Číst vice »

Axel

Ne.

Výkolejka

Ale ano …

Axel

Pane Výkolejka“,
k Vašemu „Srovnáváte nákup ojetých vozů RJ“

ne, to jsme si nerozuměli. Jsme v článku o cca 15 NOVÝCH loko TRAXX MS3… Kolik peněz to je? Miliarda? Dvě?

A my cestující v ČR bysmě měli počítat, že těch cca 10-15 nových linek po Evropě se Jančurovi nemusí podařit, aby se RGJ uživil… Čili, že RGJ v nynější podobě skončí kvůli nezvládnuté expanzi

Neboť předpokládám, že Jančuru budou tamní konkurenční dopravci honit přes „test hospodářské vyváženosti“ anebo se nemusí podařit RegioJetu oslovit cestující v zahraničí, zvlášť jestli jim Jančura „nevykecá díru do hlavy“.

ketchup1970

Chápu, že cena za nové vagóny je pro spostu lidí opticky vysoká. Ale myslím , že věčné reko,reko rokonstrukcí nejsou cestou. Teda jsou, ale cestou do pekel.
Vzhledem k délce žívotního cyklu takového kolejového vozidla, je ČD jediná firma, která je pořizuje.

Axel

Ty částky za techniku jsou vysoké vzhledem k jízdnému v dálkové (železniční) dopravě po ČR… I kdyby jízdné stouplo třebas na dvojnásobek, tak to asi nebude stačit…. Lepší by bylo: tlačit cestující do busů/vlaků i přes vyšší jízdné (ono nic jiné ani moc nezbyde, až dojezdí nynější auta se spalovacím motorem typu Megane, P307, BravoI, Octavia I,II) A pro ty cestující, kteří fakt nebudou mít dost peněz, na trojnásobně/čtyřnásobně dražší jízdné v dálkové dopravě (např. za léčbou či za občasnou návštěvou příbuzných), tak skutečně přispívat z našich daní „žebračenkou“ v nějaké „třetí/EconomyMínus“ třídě… To nejhorší, co my společnost dopustíme, je… Číst vice »

Georg

sveho fordu escort se nikdy nevzdam! 🙂

Axel

I s prorezlými brzdovými trubkami? Nebo se inspirujete seriálem M. Vaculíka, který se pustil do výměny téhož na Fiatu Brava?

Kluk z Pankráce

Mít kvalitni loko je základ, sice to není Vectron, ale i tak jsou to solidní vehikly. Takže přeji spoustu šťastných kilometrů.

Ex ČD

A co je Vectron lepší než Traxx MS3?

tarten

Viz níže.

Jouda

Tak to jsou jistě dobře pozitivní zprávy. Jen si tak nějak myslím, že RegioJet vstoupil do nějakých závodů o vítěze kvantity a kvalita už ani nenastupuje na start. Což je škoda a tak trochu proti původní myšlence RJ. Snad by bylo lepší se vrátit o polovinu výkonů zpět a vrátit se zase na nějakou vyšší kvalitu, na které si celou dobu RJ staví PR a které tak nějak vzalo za své. Kdyby dnes ještě existovala 3. třída , vlaky žlutého dopravci do ní téměř na jistotu zapadnou….

Axel

nezapomínal bych na druhou stránku mince… Kdo tu „kvalitu“ zaplatí? a) V Hospodářských novinách pan Jančura tvrdí, že jízdné stoupne (nejen u RGJ, ale prý taky u ČD) … A když si přečtu stránku 12 v https://ipodpora.odbory.info/soubory/dms/wysiwyg_uploads/484952dc2e0ea1eb/uploads/Role_st%C3%A1tu_p%C5%99i_zaji%C5%A1%C5%A5ov%C3%A1n%C3%AD_dopra.docx, tak tam jacísi „rozumbradové“ píšou, že podmínkou pro udržení ČD je, že za nově kupovanou techniku zaplatí ČD 15% a zbývajících 85% chtějí z „Operační program Doprava II“… A plus ještě ty bizarnosti typu „Faltýnek pozdravuje“, kdy za pozemky ve vlastnictví firmy ČD, které jsou pod stavbami ve vlastnictví České republiky, chce firma ČD po České republice 500 Kč/m2 plus dlužné nájemné… Těch… Číst vice »

Jan Sova

No tak kvalitní lokomotivou začal a doufám že i kvalitními vagóny skončí. Zatím to u nich pokulhává….

Karl Von Bahnhof

Hezké. A kávu v business třídě už taky dostanu?

Lukáš

No pokud ta mašinka jezdí je to ok. Ale níže popsané poruchy je jen střípek. Fira má co dělat když je na tomto stroji. Když je směna bez závad je to po práci na skleničku 😁

Avlaky

Tak spíše to hlásí poruchy když žádné nejsou jako už se párkrát pokazili, ale není to nic strašného , vždy se dá s tím dojet

Axel

Laické shrnutí PR textů RGJ o nových linkách letos a příštích letech. Pouze konstatují, nekomentuji reálnost: nově LETOS a) Kolín-Litoměřice-Ústí n. Labem b) třetí pokus, aby RGJ obnovil linku Bratislava-Žlina e) druhý pokus, aby RGJ obnovil linku do Maďarska z Prahy přes Vídeň f) lokomotivy RegioJetu, které slouží k posílení některých vlaků přes kopcovitou krajinu na Vysočině – tzv. „postrk“ f) Praha/Varšava – Brenner / Landeck (patrně na zimní sezonu tytéž vagony+loko, co v létě jezdí do Chorvatska) nově v BUDOUCNU (možná 2022, kdo ví): g) Praha – Berlín – Amsterdam – Brusel – Ostende h) Varšava – Berlín –… Číst vice »

Axel

Osobně mě překvapilo, že RGJ na údajné budoucí linky z/do Německa a z/do Rakouska si nepronajal vagony s motorem od CRRC. Stejný typ dvoupatrových vagonů, které si od CRRC pronajme WestBahn, a to patrně nejen na linku v Rakousku, ale taky do Mnichova… Tj. berlínské plány RGJ a mnichovské plány WestBahn by se nekřížily…

https://zdopravy.cz/dalsi-cinsky-vlak-na-evropske-koleje-nove-dvoupodlazni-jednotky-si-pronajme-rakousky-westbahn-83129/

Karl vB.

Pane Axel, na vašich sáhodlouhých rozborech mně vždy nejvíce pobaví: vaše exotické názvosloví (vagony s dieselem, vagony s motorem….) a délka vašich ekonomických vývodů
Tím, že si sám reagujete na váš předchozí příspěvek, se možná snažíte rozdělit jeden extrémně dlouhý příspěvek na dva „pouze“ dlouhé….
Pokud ale uveřejníte váš dlouhý text v ca. 8. úrovni, tedy o šířce sloupce ca. 3 cm, kam se na řádek vejdou max. 2-3 slova, tak to k dalšímu čtení ani moc neláká.

Axel

IMHO s těmito DRAHÝMI novými lokomotivami (a případně s DRAHÝMI novými vagony prý od Bombardier a od ASTRA) se RGJ asi snaží posunout do role jakéhosi „Orient Express“ či „CNL“, pro kterého Česká republika již není střebodem aktivit, nýbrž jednou ze zastávek mezi evropskými zeměmi.

Tj. lidi z Budějic, asi by měli zapomenout na plány RGJ z roku 2019. A už vůbe nepočítat, že RGJ bude jezdit většinu vlaků PHA-ČB… neboť RGJ vidí své zákazníci jinde.

Máte jiný názor?

Jirka

A co personal? I kdyby mel novych lokomotiv tucet, stejne bez personalu bude mit problemy. A lidi mu rozhodne chybi…

tarten

Budou se mu ale hodit k těm 200-300 vagónům, co mu stojí v kopřivách.

Avlaky

V kopřivách jich je necelá stovka jenom

Zlámalík

No tady zjevně lidi štve, že už sklidili několikátou úrodu švestek a p. Jančura nejen furt jezdí, ale ke všemu rozvíjí firmu tempem, které by mohli mnozí závidět. No chápu, srovnání bolí… 🙂

kakov

zatím jediný, kdo tu neustále mele o švestkách jsou Jančurovi příznivci 😉

Jiří Kocurek

To víte, když je tady cizinec, tak je to špatně. Když je to česká firma, tak je to taky špatně. Nejlépe aby českému občanu nepatřila žádná firma. Jenže pak se řve, že tady čechům už nic nepatří.

ketchup1970

Líbil se mi příběh jak vybudoval svoji firmu pan Březina, líbí se mi jak se stala skvělou i v USA firma pana Frolíka. Jsem hrdý na úspěchy českých firem třeba jak ČZ koupila Colt. Ale nemám rád pýchu, nabubřelost a nekritičnost. Budu rád, když Čech nechá Čechům jak vydělat, tak je dobře odvézt. A už mi je jedno, zda to bude v modrém zeleném nebo jiném vagonu.

Axel

Jo, taky jsem byl rád, že byla oboustranná spokojenost „zákazník-dodavatel“ při službách od Václava Fischera (myslím ta původní cestovka Fischer Reisen)… Byť měl německé občanství. Nicméně žil (aspoň část roku) v našem regionu.

Jirka

Novych lokomotiv muze mit Regiojet klidne kopu, presto pokud ma nedostatek personalu (a to ma a muze si za to dost sam), muze mit sakra velke problemy ty vlaky vubec jezdit…

noerf

Jakého personálu? Strojvedoucí a vlakvedoucí mu nechybí, stewardi jsou problém, protože je tam nízká mzda a větší moc nabídnout nemůže.

ketchup1970

takže vše čím se chtěl lišit od hnusných modrých je pryč, protože fíry a vlakvedouicí má i modrá armáda.. a stewardů bude mít za chvíli pomalu stejně..při poklesu u RgJ

kabanos

A co takhle údržba?

B.W.B.

Jsem zvědav, jestli ty stroje budou dělat stejné problémy jako u ČD Cargo. Třeba že po projetí obyčejné vypínačky na AC již občas nerozpozná systém, a nepomůže nic jednoduššího, jako je reset přes baterky se vším co to obnáší… O ETCS na pozadí raději nemluvit. Změna stanoviště je také malé, ale časově náročné dobrodružství. I když to se u RJ neděje tak často, u ČDC se naopak neustále přepřahá, tedy pakárna… Zlaté Vectrony!!
No, v kontextu momentální spolehlivosti i zlaté laminátky…

Avlaky

Ano dělá to problemy

Ten_z_Bíliny

A co teprv zlaté 380ky!

Gwann

reagovat na poukázání na poruchový/uživatelsky nepřátelský kousek…tím, že jiný je horší…je argumentační faul. říká se mu „a vy zase bijete černochy“

obvykle to je příznakem poněkud podivných myšlenkových pochodů a zaslepenosti.

ondra

Na AC systému vypínačky je lepší obecně stáhnout sběrač a na ss systému s traxem nesvítící stahovačky raději výběhem bezproudově,jinak hrozí zablokování pohonů a následně asi tak půlhodinové softwarové odblokování-mimořádně uživatelsky nepřátelská lokomotiva

ketchup1970

neběhá to na windowsích ? :-))))

Kabel

Trochu to zni jako lokomotiva nevhodna pro CR. Vi o tom vedeni RJ , ze jsou s tim takove problemy? Muze to prinaset nemale komplikace , zpozdeni, pripadne i mimoradnost.

Ondřej

Prý jsou s nimi u RJ celkově spokojenější než s Vectrony jsem zase slyšel já.

johnny cash

Ona je nevhodná všude tam, kde jsou vypínačky. I v Německu a Rakousku. A nejen MS3. Co se mě MS2 natrápili.

Tonda Sehnal

No to je teda vizitka nových lokomotiv… Toužil jsem se na tom svézt, abych mohl fakticky porovnat uživatelskou přívětivost mezi 380, Vectron a MS3. Asi už po tom netoužím… Otázka je, jestli to bude Alstom řešit. Dle info na Fb profilu party strojvedoucích z celého světa, se stroji Prima takové problémy nejsou… Na druhou stranu: ve světě se lokomotiva vyrobí a připojí se k troleji a tak funguje (v mírné nadsázce). V ČR stahovačky svítící, stahovačky nesvítící, děličníky, mezifázová dělení po 10 km, zákazy rekuperace (zvedá se mi tlak, když v odborné literatuře čtu o výhodě 25kV napájet až 100km… Číst vice »

MildaIV

Siemens dokázal chování Vectronú hodně zlepšit upgrady softwaru tak snad se časem zadaří i u Traxxe.

Bubák2003

Ale stále neumí EDB bez rekuperace,narozdíl od toho TRAXXe.Jinak souhlas.

Dušan

Srovnáváte krapet hrušky s jabkama, protože řídící systém do Traxxů dělali na zakázku jako outsourcing Indové, kdežto řídící systém Vectronů si dělal Siemens sám – z toho pak vyplývaly i prováděné verifikační/validační a zejména integrační testy, které na Vectronu šly jak „po másle“, kdežto na Traxxu to jako celek nefungovalo, ale neřešilo se to nějak s Indama , protože strojvedoucí si poradí, když mašina zdechne, nic se neděje a nejsme v letecké dopravě, sdělili Indové a Bombardier to akceptoval.

Kabel

A to chces. Trepat se pred kazdou stahovackou jak ratlik. Jestli se to chytne

Tonda Sehnal

Netřepu se. Prostě zastavím. Lokomotiva patří provozovateli, ne mě. A ten by měl vědět s čím dělá business… 🤷

Marcel Štancl

Taky laminatka jezdí do Maďarska u soukromníka místo V43 se skupinovým náhonem.

Martin Hanzal

Zeptám se blbě – bude tedy největším vlastníkem, nebo provozovatelem v ČR? Titulek hovoří o vlastnictví, článek o provozování a to mohou být (ale taky nemusí) dvě odlišné věci. Budou tedy nové traxxy ve vlastnictví RJ/leasingovky, nebo budou pronajaté?

Le Kon

To je snad jedno ne

Mates

Vlastníctvom RJ

Martin Hanzal

Díky

Avlaky

Je vlastníkem na leasing to nemá, peníze vzal z dluhopisů

Jarda 2

Budou se mu hodit – včera mu Urzęd Transportu Kolejowego schválil vlaky Warszawa – Berlin – Amsterodam – Brussel – Oostende
Zdroje: https:
1.) //www.nakolei.pl/utk-wydal-zgode-na-codzienne-pociagi-regiojet-z-warszawy-do-belgii/
2,) https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-zgoda-utk-na-pociag-regiojet-z-warszawy-do-amsterdamu-i-brukseli-104856.html

Gwann

tak hodně štěstí v Polsce….

Chronosphere

Plusaři nepochopili, že Gwann to myslí těžce ironicky.

Axel

Ono je to komplikovanější. Neboť, dle mého odhadu, pan Jančura nechce jezdit v Polsku (ve smyslu jezdit v Polsku nějakou linku např. Krakow-Trojměstí ve smyslu RGJ linky v ČR jako Praha-Ostrava nebo Praha-Český Krumlov nebo Praha-Staré Město) …IMHO pan Jančura chce jezdit v Evropě, ze státu do státu. Neboť na takovýchto linkách asi nebude „limitován“ skrz tzv. „test hospodářské vyváženosti“… Tj. už to není jako před 10-ti či před 5-ti lety. Nyní se současný dopravce (který jezdí dopravu dle rozvrhu Ministerstva dopravy) asi nemůže prosadit na lince, ve stejném rozsahu, tak jako se stalo na lince Praha-Ostrava. https://zdopravy.cz/ministerstvo-dopravy-nechce-nove-linky-leo-express-poprve-o-nich-rozhodne-regulator-9546/ Na přeshraniční… Číst vice »

M@trixX

Existuje taky nezmysel, ako test hospodarskej vyvazenosti hocikde mimo zeleznicu? Blokuje takym sposobom niekto nastup leteckych liniek? Ako ma v tom odvetvi vzniknut akakolvek konkurencia, ked staty nerobia nic ine, len betonuju svojich tragickych statnych dopravcov? Preco je to vobec legalne?

Axel

Vždyť pan Sůra to napsal:
„Variantou je ještě zrušit objednávku vlaků z (…). Jedinou trasou, kde stát zrušil svoji objednávku, je Praha – Ostrava.“

Jarda 2

Drahý Axeli – je z tvého komentáře jasně vidět, že jsi ty články z těch dvou odkazů nečetl, ba neviděl ani z rychliku!!!! Tam by ses dočetl, že daná linka na území Polska je určena POUZE pro nástup ve směru z Varšavy a POUZE pro výstup ve směru do Varšavy… OMG!!!

Axel

Máte pravdu, že jsem neštudoval podrobně všech cca 15 nových mezinárodních linek, které plánuje RGJ.

Nicméně z Vaší reakce jsem pochopil, že patrně jste potvrdil můj názor, že:
„IMHO pan Jančura chce jezdit v Evropě, ze státu do státu.“

Tj. jde o změnu ve firmě RGJ = patrně v RGJ byly zrušeny plány na linky Praha-České Budějovice, Praha-Český Krumlov, ohlašované v minulosti.

Marcel Štancl

Nojo Poláci zas budou mít důvod rozšířit Turow, aby mohli napájet Jančuru na rychlíkách Warszawa – Amsterdam. A Praha – Wroclaw budem jezdit autobusem?

Beda

Jakou maji maximalni rychlost, hmotnost a vykon? To je podstatna informace a v clanku se nepise.

Avlaky

160 ještě není vyvinutý podvozek na 200

Marcel Štancl

Do Chorvatska bohatě stačí, do Srbska by potřeboval na 200 km/h.

Martin Hanzal

Nepotřeboval, ale byl by to bonus… Všechny srbské lokomotivy taky nejezdí 200km/h

Avlaky

Do Srbska to nemá ani povolení a ani mít nebude

Michal Košťál

Co jsem se o tom bavil s kolegou tak ty nové kusy už by měli mít upravené podvozky a rychlost 200,zda je to pravda nebo není opravdu netuším

Avlaky

Nene na 160

noerf

Tak možná od čísla 388.216 do 388.215 je maximálka 160.

noerf

Dvojkové traxxy měli hmotnost 86 tun, Vectron tuším 88 t a řada 380 89 t, takže jsou o něco lehčí.

Ex ČD

Traxx MS2 84t, Vectron 89t, 380 86t…..

Gwann

zajímalo by mne hlavně jak tohle financuje

Jarda 2

Na úvěr přece… Jak jinak bys to chtěl dělat???
To jsi chodil na střední jenom svačit??
Základem je si hlídat celkovou míru zadlužení firmy a být každoročně v účetním zisku a dluh postupně umořovat…

Kamui

Jo, akorát je teď zadlužený až po uši a nikdo mu už nechce půjčovat víc.

Le Kon

Jo? A jak vy to vite? Jste asi jejich ucetni co

Filip

Zase to berme z té pozitivní stránky. Jančura může propustit účetní, a dokonce nemusí najímat ani externistu, aby zjistil, jak si jeho firma stojí. Stačí se zeptat místních rozumbradů.

Gwann

no, vlastník firmy, pokud není úplný magor, nehlásí do novin, že je na tom bledě. i kdyby byl.

takže i rozumbrada, kterého filip nezná, a on nezná filipa, může vědět dost. ja se třeba živím schvalováním úvěru…velkých úvěrů.

Vašek

Tak není to tak dávno co ses prý živil okrádáním na DPH, ty jsi rozumbradů futrál.

Gwann

využívání vyjímek na DPH není okrádání, ty ****

Vasek

Psal jsi vydělat, na DPH se legálně vydělat nedá. Daňová vrátka není výdělek troubo.

ketchup1970

je to cash.. jak se to nazývá je jenom slovíčkaření. Andrej to taky ví , že jak se peníze nazývají není důležité

ketchup1970

umíme číst ve sbírce listin na portálu justice.cz … nerozumbradové

rozinka

On ví prd, to jsou jenom pindy, které se tu objevují už 10 let. Někomu to holt trvá déle, než vydejchá, že mu v některých vlacích neplatí režijka.

Gwann

mno, jak vám to říct…ne každý závidí rezijku tak moc, že ji vidí úplně vsude

rozinka

A proto tu už 10 let zhrzení režisti vykřikují jak RJ brzy zbankrotuje.
On to totiž nikdo jiný neříká.

Gwann

že je jeho hospodaření občas opravdu na hraně, je pravda.

že se z toho vždy zmátořil, to je jiná věc.

Ondřej

Většina velkých firem má hospodářství alespoň někdy na hraně, když se držíte v ekonomicky komfortní zóně, tak vás někdo předběhne

Jarda 2

No tak musí nakoupit základní zánovní techniku, civilizovat to a postupně si na to provozem vydělat. Následně může čerpat dotace na obnovu vozového parku…. Sami víme jak tady začínala Arriva a s jakym neuvěřitelnym autobusovym šrotem v příměstských linkách začínala.. Ustáli to silou vůle a od dalšího období už jezdí s komplet novou autobusovou flotilou…

Axel

Domnívám se, že dopravci nebudou získávat investiční dotace na nákup nových pasažérských vagonů/loko.

Namísto toho bude pokračovat model provozu v Jihomoravském kraji s MoraviaPantery v majetku kraje, údržbu od externí firmy, strojvedoucí od dopravce.

Vyplývá to ze zavedení „„test hospodářské vyváženosti“…, což v podstatě „zmrazilo“ situaci v kratší dálkové dopravě (typu Praha-Zlín)…

Budoucí vývoj odhaduji: že „své vlaky“ a „vlaky“ dopravců (jako např. firmy Arriva či ČD) si bude zařazovat IDS JMK dle potřeb cestujících…

Tj. nezávislé na režimu IDS JMK/Ministerstva dopravy zůstanou mezinárodní vlaky typu IC/EC/EN/NighJet

ketchup1970

A jak si myslíte, že se zaměstnanci RGJ dopravují ? Za 1599 do Ostravy v den nástupu do práce?

Gwann

tak i sám hlásil poněkud špatné hospodaření, vědí?

Jarda 2

Tak za poslední 2 roky se to dá pochopit – teď jsou na tom mizerně všichni. Jak byste řešil řešil cash flow????
Pravidelné splátky úvěrů a mini poptávku nepokrývající ani náklady na provoz…. Co by vám zbylo kromě seškrtání nákladů – vyházet letušky a letušáky a uzemnit busy a vlaky – to aby se ještě neprohlubovala provozní ztráta.. No a jedininá možnost je najít „hodnou“ banku na provozní/překlenovací úvěr – ale nikdo nevěděl na jak dlouho to bude – a ta „hodná“ banka si to samozřejmě nechá zaplatit vysokou rizikovou přirážkou na úrocích z poskytnutého úvěru…

Axel

souhlas

Axel

… víceméně

ABC

nad propastí!

Gwann

Radim je šikula. ale umí jak hodně vydělat, tak hodně prodělat. zatím se ze všeho oklepal. povaha v něčem podobná babisovi. jen to není tak velký gauner.

Gwann

tak zjevně (podle odpověďi od avlaky) to jsou dluhopisy. úrok cca 6 % p.a.

ale furt lepší než si koupit bondy od Míčky nebo Krupy. Rusnak a další jemu podobní…uvidíme jak dopadnou.

Cyklista

tak asi ty lokomotivy dostal darem

Mates

Dovoľte mi, aby som Vám ako ekonóm vysvetlil jednu zásadnú vec. Vlastný investovaný kapitál je ten najdrahší, naopak kapitál investovaný z požičaných prostriedkov je najlacnejší a ekonomicky najvýhodnejší. To len tak pomimo.

Gwann

no, děkuji za radu. s inzenyrem z financí a 17 lety praxe jsem se o tom již také stihnul doslechnout. výše je uvedeno…ze údajně z dluhopisů. to je info, po níž jsem bazil. pak víme úrokovou sazbu a taky víme, že nesplaci jistinu. až jednou splátkou na konci, kde počítá, že to refne novou emisí. pak mu to cashove může fungovat i s tím vysokým úrokem na bondech. sranda bude případně až později. PS: když jsi takový odborník na financování, tak nám prozrad, jaké je úskalí neprumerovaneho net debt v ukazateli net debt / EBITDA. a kolik tento ukazatel má… Číst vice »

Axel

Ve Vašem údajném peněžním ústavu berete firemní zadlužení jako jediné kritérium, jestli úvěr ano/ne?

ROFL

Možná není špatné si uvědomit, že třeba i Damodaran na to jde inteligentněji.

Gwann

no, takže pro absolventy VŠŽ… v korporátním financování se obvykle „jede“ na set tzv. kovenantů. jeden z nejpodstatnější a nejsledovanější je Net Debt / EBITDA, pro laiky (Dluh z financování minus hotovost v pokladně a na účtech) / zisk před odpisy a daněmi. jako mezní se obvykle považuje hodnota 5. Jakmile má klient více, je to problém. Druhý obvyklý ukazatel je DSCR – Debt service cover ratio. Ten má být obvykle (i podle regulátora) minimálně 1,1. Pak existují ještě další, jako LTV, borrowing base a spousta dalších. Pokud nevěříte, nevěřte. Přesvědčovat diletanty, kteří mají akorát tak v bance účet, o… Číst vice »

Axel

Jo, já akorát upozornil na různou bonitu firem vyplývající z oboru jejich podnikání… např. podnikání v oboru gastro (typicky v najatých nemovitostech) má jinou (nižší) bonitu než např. podnikání v oboru provozování vlastních skladů pro uživatele skladů jako např. e-shopy….

rozinka

Ale jo, jednou bude sranda, třeba za 30 let až půjdete do důchodu a RJ tu furt bude.

Axel

Musím se zastat pana Gwann, neboť jeho úvodní otázka je opravdu k věci: „kde na to vezme peníze Jančura (či Babiš či Faltýnek jako utajený vlastník) ? Vzhledem k tomu, že RegioJet posílal na linku do Chorvatska už z počáteční stanice prý vagony se špinavými „h*zly“, přestože RegioJetu zahálelo několik desítek jiných nevyužitých vagonů (možná důvodem bylo, že nebyly v RGJ nebyly peníze ani na běžné opravy/údržbu)… Neřku-li ty megalomanské plány RegioJetu na těch víc než 10 nových linek po Evropě … Člověku přijde na mysl citát z filmu „Dědictví“: kde po jednání s údajným japonským investorem do „tihelny“ shrne… Číst vice »

Marcel Štancl

Nebojte se koupáky k Jadranu mu na to vydělají.

Jarda 2

To neni ani tak na zisk jako na mediální publicitu!!!
Základem je pokrejt náklady.
A obojí se samotřejmě velmi dobře daří!

Ondřej

Hlavně je to i mediální publicita v zemích, kam by se mohl třeba v budoucnu rozhlížet. JE dost možné, že v EU budou vlaky v budoucích letech hodně protežované a on určitě bude chtít být u toho.

Gwann

to bych si dovolil pochybovat. počítat to nebudu, taky chybí spousta proměnných, ale z jednoho vlaku denně přes léto 15 traxxu za cca 1,5mld fakt nezaplatite

Avlaky

Dluhopisy

Gwann

děkuji

Chronosphere

Měl jste to napsat krátce a od srdce,ne tu házet termity v elabotátech.
DO ŠVESTEK!

Gwann

mylite se, ta rozhodně ne. ted je kamarád s jinými ústavy.

ketchup1970

Myslíte že jak Laos přišel o elektrárny a už jsou téměř čínské?

Jarda 2

A to jsou?

Marcel Štancl

Kdy to má být schválené na provoz do Chorvatska?

*****. Petr

Co nejdřív to půjde 😭

noerf

Zřejmě na přelomu října a listopadu.
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že pokud by se tyto lokomotivy schvalovali v každém státě zvlášť, tak dnes jezdí mimo ČR i na Slovensku či Rakousku, což by pomohlo, jak Regiojetu, tak ČD Cargo.

Mates

No oni sa aj budú, ale nie tak zdĺhavo. Ani u nás ešte schválený nie je hoci už tu na dva dni minulý rok bol ten od ČDC. Ale napríklad v takom Maďarsku sa schvaľuje každý rušeň zvlásť. V Rakúsku už schvaľovanie MS3 prebieha niekoľko rokov a stále nie je ukončené.

Jarda 2

To má víc důvodů
– veliké obavy z nástupu konkurence z okolních států (CZ, SK, HU a další)
– ve Vídni je velká fabrika Siemensu – a ten má svoje Vectrony… Klasika tlaku na schvalovací orgány a pohádka o zachování pracovních míst atd..

Axel

Ve Vídni (v části Donaustadt) je také fabrika Bombardier/Alstom. Před 15-ti lety na cca 40 ha pozemků si nechali postavit budovy s plochou 20 tisíc m2 pro „Kompetenzzentrum für Straßen- und Stadtbahnen“….

Jde o přestěhování původní kolejářské fabriky Lohner-Werke z původního umístění v jiné části Vídně.

https://www.regionalverkehr.de/pages/rv_meld_080410.htm