Dopravci Železnice

RegioJet převzal další tři lokomotivy TRAXX MS3, letos jich bude mít celkem patnáct

Přeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-Stift
Přeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-Stift
Pro dopravce jde o největší investici do kolejových vozidel v historii.

Flotila hnacích vozidel u soukromého dopravce RegioJet prochází letos největší modernizací v historii. RegioJet tento rok převezme od Bombardieru celkem patnáct lokomotiv TRAXX MS3. Během víkendu do Česka dorazily z německého Kasselu další tři stroje. Přepravila je společnost RailTransport-Stift. Ve stejný den vyrazily z Německa také tři lokomotivy stejné řady pro ČD Cargo.

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje má dopravce aktuálně pět těchto strojů. „Doposud v rámci zkušebního provozu najezdily s vlaky RegioJet již více než 60 tisíc kilometrů,“ dodal Ondrůj.

Pořízení 15 lokomotiv TRAXX MS3 je největší investicí do nových železničních vozidel v historii RegioJetu. Jejich objednávka souvisí s naší expanzí aktivit dopravce v rámci celého středoevropského regionu,“ řekl už dříve Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.

RegioJet pořizuje další lokomotivy TRAXX MS3 také s cílem postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny lokomotivami TRAXX MS. RegioJet postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv. Z flotily tak mají postupně zmizet lokomotivy Siemens Vectron. Ty ale budou dál jezdit na českých kolejích ve žluté barvě: od 1. dubna mají pro Správu železnic zajišťovat postrkovou službu mezi Brnem a Kutnou Horou.

Na otázky týkající se modernizace vlaků odpovídal v podcastu Cesty Zdopravy.cz majitel RegioJetu Radim Jančura.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Plášek

Jo tak proto se vydal ve čtvrtek „Bělouš“ do Německa 🙂

Avlaky

V rozhovoru konkurenčního blogu řekl Radim Jančura že tento rok investuje další miliardu do lokomotiv (takže 10-11 dalších MS3)

noerf

V jakém stavu je povolení pro provoz těchto lokomotiv v okolních zemích a Maďarsku?

Avlaky

Ty 3 lokomotivy jely teď na polep, od dubna se 2 připojí ke svým.bratrum na R8 a 5. Loko bude jezdit na testy po okolních zemí

Momentálně jsou schválené jen v Česku, ale plánuje se:
Slovensko
Polsko
Maďarsko
Rakousko
A Německo

Tom

Každej TRAXX MS3, kterej bude intenzivně jezdit po českejch kolejích, je přínos. Ať je žlutej, modrej nebo třeba strakatej. 😀 Takže za mě super!

vitapb

Možná se mýlim, ale nemají náhodou tyhle Traxxy tlapový pohon? Jestli ano, tak zrovna pro koleje to moc přínos nebude 😀

Pe.tr

Tak pro údržbu a provoz je tento pohon jednoduchý a spolehlivý . Proč by měl mít negativní dopad na koleje ?

Rudolf Tuček

Větší neodpruzena hmotnost.

Pe.tr

Ale tím , že je motor na nápravě bez převodovky a další uložení je do skříně tak by se váha měla i stejně rozložit , k tomu by měla být o něco pohodlnější jízda? Nápravové zatížení by mělo být v pohodě , jinak by je přece na koleje nepustily .

Apollo17

Převodovka tam je.Trakční motor u tlapového uspořádání je jen částečně odpružen.

Bram

Převodovky u tlapových trakčních motorů nejsou. Ale jsou tam převody:-).

Kubrt

Ty dvě (tři) kola v krabici se nejmenují nápravová převodovka?

Pe.tr

To je pouze kryt

Y.K.

Převody ve skříni = převodovka.

Apollo17

Takže to je jak na bicyklu?Není tam žádná uzavřená skříň převodovky,ve které je pastorek spojený s hřídelí TM a ozubené kolo na nápravě ? 🙂

Kubrt

Nápravové zatížení je OK, s tím to nesouvisí. Jde o (podíl) hmotnosti, která není ve vztahu ke kolejnici odpružená. Při tlapovém uložení trakčního motoru je tento „zavěšen“ mezi rám podvozku (vůči kolejnici tedy odpružený) a dvoukolí (vůči kolejnici neodpružený), takže část jeho hmotnosti se chová „neodpruženě“ a působí na kolejnici více, než když je motor zavěšen „zcela“ v rámu podvozku, tedy zcela odpruženě.

Pe.tr

Díky

Jiří Kocurek

Otázka zní o kolik.
I slepý by nahmatal rodíl mezi motorem z Krokodilla a trakčním motorem Vectrona/Traxxe apod. Vývoj jde dopředu, ne že ne.

Rudolf Tuček

To je otázka o kolik. Sice asynchronní motor je lehčí ale zase má větší výkon než v krokodýl, tím i napravovat převodovka je dimenzovana na přenos větších výkonů a může být těžší, traxx má výši rychlost tak ty dynamické účinky na trať vyjdou třeba plus mínus stejně. Bez výpočtu a zkoušek to nelze jednoznačně říct.

noerf

Na druhou stranu je traxx o několik tun lehčí než Zátopek nebo Vectron.

David

No pokud jsou koleje a výhybky v bezvadném stavu, tak jim to neuškodí.

medical_examiner

Kolik jich vlastně v ČR jezdí?

noerf

Řadu 388 ma Regiojet nyni 5 kusů a CD Cargo také pět kusů. Regiojet jich má mít letos celkem 15 a na několik desítek má opci. ČD Cargo má mít deset lokomotiv a na 40 kusů má opci.

Dušan

Tady ty 3 ks spolu již s těmi 2 ks by měly být poslední dodané mašiny na V = 160 km/h, jestli si dobře pamatuju co říkal Jančura, dalších 10 ks je již na V = 200 km/h.

Avlaky

Nene, 4 kusy jsou na 160km a 11 na 200km

Avlaky

4kusy jsou na 160 protože původně mělo být 8ms2 na 160, ale nakonec se zvolil jiný stroj

Dušan

Aha, takže jeden z těch 3 ks, co teď dojely, už je tedy na V = 200 km/h pokud jich už bude celkem u Regiojetu 5 ks a na 160 km/h mají být celkem 4 ks ? Dík.

Avlaky

Přesně tak

Avlaky

Ještě má Metrans jednu MS3 v pronájmu

Kubrt

Zatím dva u ČDC, dva u Jančury.

Kubrt

K těm mínusům bych ještě uvítal informaci, co konkrétně jsem v odpovědi na ten dotaz napsal špatně.

kakov

stačí dva lidé, kterým jste nesympatický, jeden „zaměstnanec ČD Cargo“ a jeden „zaměstnanec RGJ“, kteří neunesli, že ve vašem příspěvku jsou ČD/RGJ rovni, a hned máte 4 mínus bez ohledu na pravdivost 😀

PS: místo zaměstnanec může být příznivce, fanda atd.

davidl

Treba ze ve clanku se pise, ze maji 2 a 3 ted dovezli..

Kubrt

V článku byla informace, že do ČR přijely 3+3 nové stroje (stalo se v sobotu). Info o 2 už dříve dodaných strojích u RJ v článku původně nebyla. medical examiner se ptal (dnes), kolik Traxxu MS3 v ČR jezdí. Jezdí 2+2. Ty aktuálně dodané stroje ještě nejezdí.