Dopravci Železnice Železniční průmysl

Další čínský vlak na evropské koleje. Nové dvoupodlažní jednotky si pronajme rakouský Westbahn

Nová elektrická jednotka pro Westbahn. Foto: CRRC
Nová elektrická jednotka pro Westbahn. Foto: CRRC
Rakouský dopravce si pronajme čtyři jednotky, základem flotily mají být ale nadále vlaky od Stadleru.

Největší výrobce kolejových vozidel na světě pokračuje ve své snaze proniknout na trh Evropské unie s osobními vlaky. Po jednotce Sirius pro Leo Express představila včera společnost CRRC Zhuzhou novou dvoupodlažní jednotku pro rakouského dopravce Westbahn.

Dokončení první jednotky oznámila CRRC na sociálních sítích. Jednotka DDEMU2 je šestivozová na maximální rychlost 200 km/h. Westbahn si ji má pouze pronajmout, nikoliv koupit. V provozu by se měla objevit v polovině roku 2023. Každá jednotka má 571 míst k sezení.

CRRC uvedla, že jednotka bude schválena pro provoz v Rakousku a dalších pěti zemích. O jaké země má konkrétně jít ale výrobce neoznámil.

Námluvy mezi  čínským výrobcem a rakouským dopravcem začaly už v roce 2019, kdy nejprve Westbahn oznámil nákup nových jednotek od CRRC. Dopravce ale nakonec změnil názor a objednal patnáct šestivozových jednotek Stadler Kiss 3. Westbahn se nakonec ale rozhodl pronajmout si ještě čtyři jednotky od čínského výrobce.

CRRC tvrdí, že při konstrukci využila více kompozitní materiály, podle výrobce je tak jednotka jen o 10 % těžší než jednopodlažní.

CRRC aktuálně v Evropě nechává schvalovat dva vlaky: jednotku Sirius pro Leo Express a akutrolejovou lokomotivu.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Paco28

… a škodováci nebudou mít co žrát!

Xaver

Tak vypadá moderně, ale opravdu by mě zajímala spolehlivost. Ale to uvidíme až za několik let.

Pavel Bláha

Dobré, je znát, že tyto vlaky jsou o úroveň dál, než např. škodovácké pantery. Bylo by zajímavé cenové porovnání.

Potulný wechtr

Na jaké jsou úrovni, ukáže průběh schvalovacího procesu a hlavně čas, tedy provoz samotný.

jan

Není nad to jásat,že tady liberalizace bude tahat čínské zboží..
Hlavně že v Číně je milion obchodních překážek. Naschválů. Barier. Podnik si tam musíte otevřít s číňanem.. Ale my.. My budedeme mít otevřený trh. Migrační politiku.. A všechno

Bergham

Janku, pošleš mi prosím Tě zdroje, ze kterých čerpáš? Především mi jde o tvrzení, že číňani mají do Evropy dveře otevřené a nemusí nic, ale že Evropa se v číně neprosadí. Děkuji

Pavel Bláha

Tak třeba Tesla se v Číně (Shanghai) uchytila na výbornou. Je to hlavně o tom, s jakou vizí kdo přijde.

Jaaa

Ne. Je to hlavně o tom, s kým se znáte, komu dáváte desátek a jak moc jste populární.

Eda

Docela hezké.
Konkurence bude jedině plusem, jaká to bude kvalita a užitek, to ukáže čas.

Gwann

myslíte konkurovat mnohdy dotovaným produktům z číny, kde si s dodržováním ekologických a pracovních předpisů nedělají takový problém, zatímco EU výrobci toto vše dodržovat musí?

já tomuto říkám dumping a ne konkurence

Jiří Kocurek

…o vývozu Škodovek na Západ za Husáka.

TPal.

Ten interiér oproti původním jednotkám Stadleru vypadá jako silný low cost. Každopádně, je to velmi zajímavý krok a hodně se těším na svezení se těmito vlaky. Westbahn překvapil. Umí to.

Jaaaa

To se to kšeftuje, když vás podporuje dumpingová velmoc.

FrantaM

Jsou nějaké novinky ohledně schvalování jednotek Sirius? Poslední zpráva zde je z prosince.

Avlaky

Prý by mohl být hotov v srpnu

Bývalý vagonář

Jasně, bez funkčního a schváleného ETCS…

Tonda Sehnal

Od koho je ETCS?
Proč je stanoviště sprostě obšlehnutý Stadler? 🤨

Bývalý vagonář

CRRC Times
Protože je řízení obšlehnuté ze Síria.

medical_examiner

A proč je to hlavně taková skrýš?
Jen kvůli těm TSI?

Bývalý vagonář

TSI je jedna věc, zastaralé výpočetní techniky druhá.

Dorota

A, že to těm Rakušákum nevadí, brát a najímat si něco od komunistické Číny, kde se potlačují lidská práva. To jenom naši rusočínští bijci neustále kvičí a hrůzách které tam panují.

On.

Politika je jedna věc a byznys druhá. To že to u nás jaksi splývá je jiný problém. Současně se část byznysu bez Číny neobejde a další část si na Čínu stěžuje,jako nekalou konkurenci.

Dorota

Jen mínusujte, pravda se nenosí.

Potulný wechtr

Tak v Rusku určitě ne.

Xaver

Vy jste napsal nějakou pravdu? Já tu vidím jen nějaký osobní navíc silně emočně zabarvený názor. A názor není pravda 😉

jkhggfd

Přesně, měli brát výrobky jediného správného výrobce.
Vůbec Rakušákům nedochází, že ty vozy budou jen pojízdné 5G vysílače a generátory covidu19.
Navíc kdo se tím sveze, tak se stane uctívačem strany, případně se odstěhuje do Číny.

Gwann

další troll…

ABC

na vyspělém západě podporují domácí průmysl 🙂

Jiří Kocurek

Honda v Británii, Toyota v USA, Ford v Německu, Škoda v Rusku. Tož si vyber.

medical_examiner

A za 20 let Siemens a Pesa v ČR 😀

Jiří Kocurek

Cože? V Drásově je Siemenes už kolik roků…

medical_examiner

Myslím u Státních drah a městských dopravních podniků jako dodavatelé vozového parku.
Scheißewerke Pilsen nebude nikdy oslovena. Naopak budou krom zmíněné dvojice ještě Bombardier, Newag, a Stadler.

gajda

No ještě, že to není až tak úplně pravda. Jinak bysme toho moc nevyvezli, v Mýtě by se udělala tak desetina autobusů a DB by kupovala jen Siemense. Pesa, Bomardier, Alstom a okrajově i Škoda by si tam neškrtly.

gajda

Mimochodem, co je pro tebe domácí auto – Škodovka z Boleslavy nebo Hyundai z Nošovic, když český není už ani jedno?

Jiří Kocurek

Hmm, tak především to, že Škodovku i Hyundai vyrobili v České republice znamená, že zaměstannci byli češi atd. Narozdíl od Trabanta, například.

Jenže rozhodující je kvalita a cena. Kdyby Němci přesatli kupovat Škodovky, protože nejsou vyrovené v Německu, tak by firma měla dost velké problémy. To nechcete. A co se týká mobilů, tak Aligator je česká firma.

Franta

Já bych řekl, že jim to nevadí. Oni jim prostě nelezou do zadní části těla, ale výrobek si od něj koupí. Prostě odtud až potud. My tady máme problém v tom, že prezident Zeman je schopen udělat rozhodnutí, které bude nevýhodné pro ČR (vlastizrada), jenom proto, že to někdo chce (pan Nejedlý z Lukoilu, PPF kvůli HomeCreditu v Číně atd.). Nevím, jak vy, ale v životě jsem udělal dost často rozhodnutí, kdy jsem někomu řekl, že je sice deb*l, ale že s ním obchod udělám. A on byl kupodivu v pohodě. Věděl, že si o něm myslím, že je deb*l,… Číst vice »

ABC

tak Belavii to spočítat můžou protože od tý nic nepotřebujou 🙂 ale Nord Stream stavějí dál…

Y.K.

Jedna věc je kupovat čínské výrobky (počítám, že jich také kopec máte), stejně tam vládne drsný trh, druhá věc je lézt do řiti tamnímu systému diplomatickou cestou. Dokonce můžete říct, že ještě jednou budou mít problém s podporou Taiwanu, tak už příště nic nekoupíte. Nemusíte se u nákupu klanět straně.

Problém je u nás v okolí našeho prezidenta, který se plazí v prachu jen se Čína zamračí. Přitom z Číny nic zajímavého nemáme.

medical_examiner

Tak tam ty rusofoby pošleme „na stáž“ v obvyklé ruské délce (dočasně navěky).

gajda

Číňani a rusové mají taky letadla od těch zlejch američanů a nějak je to nebolí.

Jiří Kocurek

Jo no, Boeing ve flotile Aeroflotu 🙂

Gwann

rakušakum že soukromé westbahn. u nás obdobné soukromník leo si objednal siria.

takže první argumentacni faul, dorotko.

a můžeme pokračovat…prasečí způsob dodržování lidských práv v obou těchto zemích, jejich naprostá neúcta k mezinárodnímu právu a predatorske praktiky jsou velice dobře zdokumentované. stejně tak jsou obě země proslulé dodržováním ekologických norem.

a v neposlední řadě jsou obě země sovinisticky nacionalistické.

pokud se vám čínská či ruska totalita tak líbí…tak se tam odstehujte.

Xaver

Komunisti, totalitáři a kryptofašisti budou vždy vzhlížet k těmhle prohnilým režimům a velebit je. A v ČR jich je víc než dost.

Xaver

Jo a ještě jsem zapomněl na zcela naivní jedince, kteří se nechají jednoduše zmanipulovat ruskou a čínskou propagandou.

Lukáš F.

Zdá se mi to, nebo je z toho pro strojvedoucího fakt blbě vidět ven?

Vnější pozorovatel

No vypadá to že nejmenší okno dali dopředu 😁

Jiří Kocurek

Vždyť to není tramvaj, aby dával strojvedoucí přenost zprava v křižovatkách.

Y.K.

Na KISSech také moc velké okno nebylo. Holt 200 km/h.

Karl vB.

Z textu:
„Námluvy mezi rakouským čínským výrobcem a rakouským dopravcem….“???