Dopravci Železnice Železniční průmysl

RegioJet nasadil TRAXX MS3 do pravidelného provozu. Finální podobu ukáže v lednu

Lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v Praze na Smíchově. Foto: Dan Fedin
Lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v Praze na Smíchově. Foto: Dan Fedin
Dopravce testuje nové lokomotivy na rychlících z Brna do Bohumína.

Do pravidelného provozu u vlaků společnosti RegioJet dnes poprvé zasáhly lokomotivy Bombardier TRAXX MS3. První dva stroje si dopravce přivezl do Česka od výrobce o víkendu. Během příštího roku jich má mít celkem 15.

Jednu z nových lokomotiv v rámci zkušebního provozu nasazuje společně s lokomotivami Siemens Vectron na rychlíkové lince R8 z Brna do Bohumína. Jde konkrétně o rychlíky č. 1105 (odjezd 7.02 Brno hl. n.), 1112 (odjezd 10.28 Bohumín), 1121 (odjezd 15.02 Brno hl. n.) a 1128 (odjezd 18.28 Bohumín). Poté by se měly objevit na trati opět po svátcích.

RegioJet už během pondělí a úterý s lokomotivami vykonal několik zkušebních jízd i s osobními vozy, ale bez cestujících. Z Prahy testoval nové stroje například do Čáslavi kvůli střídání napájecích systémů.

Lokomotivy ještě nejezdí ve své finální podobě. I když mají firemní žlutý lak, dostanou ještě polep. Jeho odhalení chystá dopravce v příštích týdnech.

RegioJet pořizuje další lokomotivy TRAXX MS3 také s cílem postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny lokomotivami TRAXX MS. Z flotily tak mají zcela zmizet stroje Siemens Vectron. Nákup patnácti lokomotiv oznámil RegioJet loni v září. Doplní čtyři stroje TRAXX MS2e, které v barvách RegioJetu jezdí od května 2018. Tuzemský dopravce je prvním osobním dopravcem, který si lokomotivu TRAXX MS3 objednal.

Odebírat
Upozornit na
guest
89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Jaký může být důvod výměny Vectronů za TRAXXy? Obě dvě to jsou stejné generace lokomotiv, ne? A Siemens je v regionu rozšířenější…

Avlaky

Taky by mě zajímalo, asi to že je na MS3 méně objednavatel, takže rychlejší dodání

Josef Král

Bohužel. Pokud by koupily Emily Zátopky, pomohli by domácímu průmyslu.

ts214

Ale oni je nekoupily. Jednak proto že je Škoda nenabízí, jednak protože pro řádnýho hospodáře Traxx vyjde nejspíš výrazně líp

Avlaky

Jaké zatopky, uvědom si už že se už nevyrabí

Avlaky

Už se sklidni a oveř si info

Kikirík

Vedel by niekto povedať ako sa v praxi jazdí na tomto trojkovom traxxe oproti vectronu? Ideálne by bolo porovnanie na nákladných vlakoch ak to tam u vás jazdí už aj na nákladoch, ale ak ešte nie, tak nevadí. Stačí nejaké porovnanie v čom je lepší, horší ako sa to chová, ako sklzuje, ťahá atď.
U nás jazdíme iba na vectronoch, samozrejme myslím z tých novších mašín, ale zrejme traxxy mať nebudeme, tak aspoň nejaké postrehy a tak.

Avlaky

Je to horší jak Vectron

Avlaky

201 je mimo provoz, nejde hlavní spínač, dále nejde mít spuštěné 2 pantografy naráz a při jízdě je nejde přehazovat

Jerry

To si to nemůžou zkaslit. Ještě napiš spt Telekom ..a je hotovo

Jiří Kocurek

Ještě by si to někdo mohl splést s Regionovou!

Jerry

Tak to jediné po 16 ti pivech

Beny

Nevíte někdo znalejší kolik má RegioJet v provozu souprav? Mě to vychází na 11 na komerčních linkách a 8 na R8

Avlaky

No teď je to na východní větví o jednu méně ale jinak:

6 souprav na jižní větví
8souprav na východní větví
8souprav na R8 (z toho jedna záložní )

Beny

Děkuji!

Avlaky

Tak tedy na jižní to je normálně 7 teď jen 6

Gogo

Mohl by někdo znalý popsat zkušenosti z ročního provozu Regiojetu na R8? Zajímavé by bylo i porovnání s předchozím provozem ČD.
P.S. prosím o vynechání šotoušských útoků jakékoli barvy, jen o praktické zkušenosti.

Tztrainz

Ty vozy, i když to taky není žádná sláva jsou lepší než Béčka co tam jezdila. Obsluha je fajn, i když nechápu proč k jízdence se prodává automaticky i rezervace a občas se stane že si sedneš na místo kde rezervaci nemáš a personál tě odtamtud vyhodí. Upřímně nechápu co tam Jančura vyvádí s těma třídama. Low Cost, Standart a 1. třída, či jak to tam má. Pokud vím tak podle smlouvy by tohle dělat neměl, ale on tu smlouvu dlouhodobě sere.

JIří Kocurek

A pak se stane to, že někdo rezervaci má a otravuje. Zlaté místenky u ČD.

Karel

Já jsem spokojen. Jezdím výhradně 1. třídou, takže 2. třídu jsem u RJ ještě nezkoušel. Oproti Aee145 od ČD, kde byl komfort mnohdy horší než ve dvojce, v létě věčně nefunkční klima je to posun vpřed. Hlavně služby jsou super. Ani jsem si nevšiml, že by byly nějaké zpoždění (jezdím občas). Jen bych uvítal, kdyby byly vozy postupně revitalizovány, nebo generálkovány. Některé vozy 1. třídy by potřebovaly zútulnit opotřebovaný interiér, nebo vyměnit prosezené sedáky. WC také není zrovna v některých vozech ideální (orchidey byla pokaždé). Jinak spokojenost.

Petr766

Lepší vozový park, vyhovuje mi využití stávající kreditové jízdenky a lepší občerstvení. Cesta mi přijde pohodlnější než dříve.
Bohužel mi vadí výrazné zdražení jízdenek oproti začátku RJ.

Mirek Zv.

Zdražení je, doufejme, dočasné. Jistě není snadné na přelomu 20/21 hospodařit za své: nižší vnitrostátní poptávka, mezinárodní doprava skoro zastavena (např. busy). Není divu, že zdražil co šlo a jak jen to šlo, třeba bus Praha-Liberec je teď tak +30%.

Unido

OdpovědětOdpovědět všemPostoupit
Tak nejen noví dopravci, ale i ČD jezdí už víc než rok podle nové smlouvy. Dotaz na autory – nemáte v plánu udělat článek s přehledem, kolik kontrol MD za ten rok ve svých objednávaných vlacích provedlo a jak dopadly? Byl jsem nedávno nemile překvapen, že RJ na R8 ani po roce neplní požadavky, které musí plnit všechny vozy kmenových souprav (zásuvky 230 V, uzavřené WC – tedy to co tady vyčítali některým u ČD na R14 apod). Výjimku mají pouze posily, ale na R8 to není ani u části kmenových vozů ani po roce.

Pe.tr

Nevím co přesně musí nebo nemusí splňovat ale za mě razantní zlepšení komfortu cestování .Jezdím zde pouze příležitostně. Komerční linky PH-OV jsou kousek dál a pokud dojíždím osobákem do Olomouce ČD tak si sice ještě vzpomenu ale už nechci , dokonce nechápu že už za mého mládí tam jezdily panťáky teď tento výsměch . Nicméně i RJ by se měl posouvat dál a má co zlepšovat . A kdyby něco RJ nesplňovat tak mám pocit , že už to dávno z jeho zarytých odpůrců ohlásil .Kontroly jen ať jsou , a hodně a všude , to nebude na škodu .

Avlaky

Kromě podílových vozu mají všechny zásuvky

Pajos

Nejdříve jsem byl nadšený. Soupravy o dost lepší než ČD a jezdil jsem za méně než u ČD s in25. Postupně ale jízdenky prodražily ikdyz myslím že je pořád levnější než ČD a taky jsem si začal všímat toho, že ty vozy nejsou nic extra. Je na nich dost vidět zub času. Často využívám přepravu kola a tady mi trochu vadí jak je to tam jen opřené a všecko na hromadě. Jel jsem s nima cca 10x-15x a jednou zpoždění 25 min protože nějaká porucha a jelo to tak 80 a podruhé zpoždění hodina protože prasklá hadice mezi vozy takže… Číst vice »

Pe.tr

Když jezdíš dvacetkrát za rok tak zkus kreditovou jízdenku . Jednoduché a rozhodně nikdy ne dražší než ČD .

Pajoš

Díky za typ, podívám se.
Popravdě, ale mi by ani nevadila cena,ta je ok, ale spíš to, že jsem prostě čekal, že to bude pokrok. To co tam dřív jezdilo bylo někdy fakt děs, ale nějak jsem čekal, že to s RJ bude na úrovní vlaků na trase Ova-Praha a to se nestalo ani omylem. Nevím jak to MD dělá ta výběrka …

Pe.tr

Já nikdy nebyl ve vagonu ze závazku bez místenky . Vždy si u RJ kupuji online s výběrem místa . Ty rezervace míst mi vyhovují , vím do čeho jdu . Karta nabita hned a jde jí platit i jídlo atd , objednáš z mobilu . Mě jeho systém vyhovuje ačkoli je vidět že roste rychleji než stíhá doplňovat vozy . Raijet to není , to jsou nejlepší vagony , a asi hned tak u RJ nebudou 🙂

Pajoš

Já kupuju jízdenku vždy přes eshop, takže ta místenka tam je taky, ale třeba to občerstvení, to jsem si radši skočil hned sám do „bufetu“ když jsem měl žízeň, ale objednat přes mobil je určitě taky možnost.
Jak jsem psal na začátku, mi spíše vadí ta kvalita. Jednou jsem jel ve voze, co byl lehátkový např. Jak píšete railjet to není, ale třeba na ty linky Praha-Cheb railjety mít budou … takže to i do závazku jde dostat

Jiří Kocurek

Sedačky jsou modré, područky dřevěné, klima fungovala, topení teď v zimě topí. Oproti Bbdgmee (snad to mám správně) prakticky žádná změna. Teda až na koberec na podlaze a výrazně tišší jízdu. Ve zkratce: ČD nasazovaly do soupravy zhruba 2 vagony podobné úrovně jako jezdí teďka. O přeplyšovaných Béčkách v Najbrtu škoda psát.

Lojza

Jel jsem jenom párkrát Brno – Vyškov, každopádně vagony ČD mnohem horší a možná jsem měl jenom smůlu, ale ČD vždy zpoždění, RJ jel na čas.

Iveta

Jo to je dobrý počin,s Hektorem asi v roce 2021 nebude jezdit a i třeba na 160 mu to dalších 10 let bude stačit ,protože i když budou úseky na 200 tak se nevyplatí co se týká energie zrychlit na pár km a pak brzdit a zkrátit tím jízdní dobu na 50 ti km cca o 2-3 min.Jinak mě jde o něco jiného ,kdy např.RJ-ÚK bude mít nové jednotky pro tratě Ústí n L -Bílina (Most) a Most-Žatec ,protože to co tam jezdí je super hnus ,ty jednotky připomínají Ganz ze 70 tých let minulého století ,sedačky jsou na úrovni… Číst vice »

X 1

RJ ÚK bude mít nové jednotky PESA.
Vzhledem k faktu, že soutěžící se dozvěděli výsledky ani ne jeden rok předem, tak je vůbec s podivem, že něco jezdí.
Regiojet jako jediný slíbil nové vlaky. Avšak ani Pán bůh, ani Škoda by je nedokázali vyrobit v takto krátkém termínu.(ani ne dva roky, je málo).
V Bádensku minulý měsíc vysoutěžily nového dopravce pro jakýsi souboru tratí. Mě jen zarazilo to datum pro počátek plnění. Od grafikonu 12/2024.
Pokud by soutěže u nás probíhaly stejně, s důrazem na pořízení nové techniky, tak proti tomu nikdo nic nemůže říct, popŕípadě se odvolávat.

JIří Kocurek

Noo, kdyby tam Babiš poslal Superministra, nebo se dokonce dostavil osobně sám se svou suitou, tak by to určitě ve výrobě stihli.

medical_examiner

Leda že by nad nimi stál s bičem.

Anonymní alkoholik

A co ten Jančura má dělat? Jet do Pesy a magickým proutkem urychlit výrobu? Ty vlaky se nevyrobí za rok. 😀 Vlaky objednal až když měl jistou smlouvu s ÚK, a v té smlouvě je s dvouletým náhradním řešením počítáno. Takže vlastně závazky plynoucí ze smlouvy plní. Kdyby kraj řešil smlouvu s větším předstihem (jako třeba v Německu, kde je nový dopravce vybrán třeba už pět let před započetím plnění smlouvy), mohly jezdit nové vlaky už teď.

Kubrt

Nové soupravy RJUK maji začít dle smlouvy jezdit za rok. Pokud se vam to nelíbí, reklamujte to na příslušném krajském úřadě.

Petr766

Jaký rozinky?

Chronosphere

Z Ivetiny vánočky zřejmě. Co vyjel na R8, tak je chudák holka nemůže nikde najít.

Jarek

Pozor, Iveta je chlap, kterej si nechá říkat ženským jménem.

Hezky česky

Paní asi peče vánočku, tak se jí to pomotalo, stejně jako celý její příspěvek i ta vánočka nebude k jídlu. 😀

Jarek

Dokonce to ani není paní.

Honza D.

Otázky pro někoho znalejšího – je nejvyšší rychlost TRAXXu MS3 definitivní nebo jen problém legislativní či finanční? S tím souvisí i druhá otázka
ohledně uspořádáníí podvozku. Jak má uložené motory, tlapově nebo pružně?

Avlaky

Myslím že motory se řešili a bylo to tlapově,

Taky mě zajímá jestli je možnost tu rychlost zvýšit

Miloň

Pravděpodobně ne právě kvůli tlapovým motorům.

Jiří 24

Zase jsou to loko na 160 km/h? Já myslel, že si konečně koupil něco na 200 když říká že celý vozový park má na 200 🤔

David

Na R8 je to i tak předimenzovaný. Až bude potřebovat jezdit 200, tak si mašiny na 200 jistě koupí/pronajme.

Lukáš F.

Už neplatí, že na R8 měly časem přijít peršingy rekonstruované na řadu 362?

Péťa

Neplatí a nikdy neplatilo.

Avlaky

RegioJet by to nikdy ofiko neřekl, ale všichni víme že 8x 362 půjde na R8 a ta jedna asi vnitro do polska

Pe.tr

A ví to vůbec Jančura ? Možná by k tomu mohl něco říci 🙂

Avlaky

Jančura nám k tomu něco řekne až to bude aktuální, oni se nechtějí ani vyjádřit k těm univerzálním vozům z Belgie které mají být v červnu hotové, zatím jsou z nich vytrhaný interiér, toť vše

Avlaky

Tam ale traxxy jezdit nebudou

Tomāš

Zato na Ostravu bude pořád jezdit 140 🙁

Avlaky

Nebude

JIří Kocurek

Pravda, místy je tam omezení na 100 km/h.

Tomāš

Proč ne? nasadí tam rychlejší lokomotivy?

Avlaky

Já říkám že nebude

Jiří

Podle staršího článku z tohoto webu mají TRAXXy docházet ve více sériích. Ta první má mít maximální rychlost 160 km/h, další už budou dělané na 200 km/h.

https://zdopravy.cz/nejvetsi-nakup-v-historii-regiojetu-15-lokomotiv-traxx-ms3-a-opce-na-desitky-dalsich-33717/

Já, kdo jiný

Že to zrovna říká Schmidt. To s tím 200 km/h.
To jako dostanou podvozky z ICE 1? A co TSI Crash?

Avlaky

První 4 by měli být na 160

Zbytek na 200

Avlaky

První 4 budou na 160km ty ostatní na 200

MHD

Finální podoba až v lednu? Zřejmě socialistický problém- nedodali fólie. Nejsou, zeptejte se po novém roce 🙂

asdfg

Nebo jen firma před vánoci neměla čas.

Jirka

Nejsou lidi

Jan

Nebo RJ nemá peníze

X 1

Nepřišli gumičky. 🙂

kakov

a co na to počítač? že mlčí?

dizgrafyq

Holt musí vyjít jen s tím, co si vydělá. Nemůže jako jiní prodat pozemky pod kolejema za pět miliard 🙂

karel

Pan Jančura je podnikatel tělemi duší. Tudíž vše pro prachy. Jednoho takového vídáme každý den v televizi. A jako správný podnikatel vi jak vydělat. Takže jáv věřím, že prázdné místa nejedou jen tak, ale hezky si je nakoupí za studentskou slevou a hurá pro DOTACE. A o tom to je. Tak se vydělává.

Chronosphere

Tak určitě. Je to podvodník a měl by býti znárodněn a jménem lidu řádně potrestán. Psům psí smrt!

medical_examiner

ABmz se jenom přelakují, uklidí…a hurá na R11
Ampz se přelakují a přejmenují na Amz126 a pošlou se na R10.
WRmz se budou taky hodit.
A ten zbytek se použije jako součást financování nákupu nových vozidel.
Mýto 66 tisíc korun (za autobus z Prahy do Brna) je samo o sobě dostatečně smrtící…

Macek

Pan Jančura je tělem i duší maximálně tak tlučhuba a hochštapler, lhát, oblbovat, pomlouvat ČD a nevážit si svých zaměstnanců to mu jde na jedničku.

Avlaky

A co podvod ČD???

Avlaky

Jančura má plat 120k hrubého, zbytek nechává firmě

Avlaky

Může, má pozemek 😅😅, ale pochybuju že by to dělal

Petrr

možná to nabízí k polepu nějaké reklamy, kde vyděláš tam vyděláš. Takový LIdl by se na tom vyjímal 🙂

Avlaky

Reklamy dává na busy, na vlaky si sáhnout nenechá, Bobule je výjimka, protože to je partnerstvi

Drtikol

Ta žlutá mi přijde světlejší, ale možná ej to nasvícením.

Avlaky

Je to stejná žlutá jako na těch MS2 akorát vaginy mají asi 10 odstínů žluté

O.o

V takovém případě bych asi doporučil urgentní návštěvu gynekologa.

Pája

😀👍

Panakis

Jen tak na okraj by me zajimalo jestli se pan Jancura tesi z nove lokomotivy tak jako my ostatni se tesime, kdyz si koupime nove auto 😀 Kazdopadne ma to hezky.

Dusanh

Kromě toho se může těšit i z nových autobusů – to je přímo podnikání snů 😀

LEkon

Nahodou novy Irizary i8 jsou super

Petr766

Až na ty sedačky.

Avlaky

Určitě, ušetří za pronájem

Partneři

Škoda transportation