LOT 3a leaderboard

RegioJet prodal za dva týdny přes 10 tisíc jízdenek k Jadranu

Vlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJetVlak RegioJetu ve stanici Rijeka. Pramen: RegioJet

Musíme nějakým způsobem získat srdce Maďarů, říká majitel RegioJetu Radim Jančura.

Železniční dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury se připravuje na druhý rok provozu přímých vlaků z Česka k Jaderskému moři. Poprvé by měl letos vypravit vlak z Prahy do Chorvatska 28. května.
Na konci minulého týdne se počet prodaných vlakových jízdenek na letní sezonu přehoupl přes deset tisíc, řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj s tím, že několik set dalších předrezervací si zajistily cestovní kanceláře pro své klienty. Jízdenky na letošní sezonu začal Regiojet prodávat 18. února. Loni firma přepravila linkou k Jadranu za celou sezonu přes 60 tisíc cestujících v obou směrech.

Proti loňsku, kdy jel vlak Regiojetu přes Slovinsko do Rijeky, plánuje letos dopravce k moři o něco delší trasu. Nově pojede přes maďarskou Budapešť a chorvatský Záhřeb, kde se vlak rozdělí na dvě samostatné části. Jedna bude pokračovat do Splitu a druhá do Rijeky.

Radim Jančura při natáčení dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz uvedl, že takto chtěl jezdit už loni, ale vzhledem k velmi rychlému startu linky a problémům s pandemií to nebylo možné. „Je super, že budeme schopní jet s patnácti vozy a roztrhnout to. Zvětšíme kapacitu, aniž bychom moc zvyšovali náklady. Máme tam kromě Bratislavy i Budapešť, je to chytré řešení. Musíme nějakým způsobem získat srdce Maďarů,“ řekl Radim Jančura.

Nejkratší a nejrychlejší železniční trasa vede z Prahy na Jadran přes Rakousko a Slovinsko. Podle Radima Jančury by šlo sice o kratší cestu, ale také by byl průjezd přes Rakousko mnohem dražší. „Ten vlak byl úspěšný, protože jsme jezdili za 590 korun. Tím ten vlak naplníte a je to hit. Když byste ho chtěli naplňovat za ceny, za které běžně jezdí mezinárodní doprava, tak tam pojede šest prodělečných vagónků. Náklady jsou hrozně důležité, musíte se dostat na cenu, která vyprovokuje takovou poptávku,“ říká podnikatel.

O přepravě automobilů, kterou nabízí konkurenční České dráhy na Slovensko a v minulosti ji nabízely i na lince do Splitu, Regiojet neuvažuje. „My jezdíme do Košic a do Chorvatska na maximální kapacitu. Když vezmeme na jednom vagonu několik automobilů, tak nesvezeme čtyřicet cestujících,“ doplnil Jančura. Do Splitu naposledy jezdily z Česka přímé vlaky Českých drah v roce 2009, do roku 2017 jezdily přímé vozy ČD do Splitu a černohorského Baru.

Celý rozhovor s Radimem Jančurou vám přineseme v podcastu Cesty Zdopravy.cz tento pátek. Jde o třetí díl podcastu, v prvním díle byl hostem šéf Českých drah Ivan Bednárik, který se rovněž dotkl tématu vlaku na Jadran. Ve druhém díle hovořila pražská tramvajačka Karolína Hubková.

Tagy Praha - Rijeka Praha - Split Radim Jančura RegioJet seznam Top vlaky do Chorvatska
284 komentářů