Bezdůvodný lynč. ČD se zastaly své vlakvedoucí a podrobně popsaly celou situaci v Zelené Lhotě
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Podle ČD musí nyní vlakvedoucí kvůli nevpuštění školáků do vlaku čelit neopodstatněným útokům.
Jak to myslí ,,bezpečnosti přepravy”? Viděli prosím pěkně někdy metro po koncertu v Letňanech? To jede tunelem, kde není možnost snadného úniku, lidi jsou tam jak sardinky a přesto to považujeme za bezpečné. Narvanou tramvaj, která může kdykoliv prudce zabrzdit, považujeme také za bezpečnou. Proč přeplněnou lokálku za bezpečnou nepovažujeme?
Teď mi to došlo. „nahlašte se předem a jestli to půjde mi vlak posílíme.“ Opravdu se může člověk spolehnout na to, že dostane službu kterou si předem zaplatil? Fakt? Jako to, když měl člověk předplacený časopis na celý rok jehož vydávání bylo zrušeno? Neříkejte mi, že o Železničáře nebyl zájem a proto ho bylo nutné zrušit a udělat z něj jak ČD říká interní zpravodaj.
Pardon, ale jak můžeme říci, že zcela očividná skupina osob není skupinou pouze na základě toho, že nemají skupinovou jízdenku? To je jako kdybychom řekli, že rodinný dům bez stavebního povolení a kolaudace není rodinným domem, ale ornou půdou. Dává to smysl? Ne. Slovník spisovné češtiny definuje pojem „skupina“ jako „několik jednotlivců, jednotlivin pohromadě, tvořících celek n. spojených něj. vztahy“. Může někdo rozumně tvrdit, že školní výlet, který má zřejmého vedoucího (učitele), není faktickou skupinou? Osobně bych chápal jako definiční prvky skupiny ve smyslu vlakové dopravy následující: 1) předchozí organizaci těchto osob na tom, kterým konkrétním spojem spolu pojedou, 2)… Číst vice »
„To je jako kdybychom řekli, že rodinný dům bez stavebního povolení a kolaudace není rodinným domem, ale ornou půdou. Dává to smysl? Ne.“
Slaměný panák kombinovaný se šikmou plochou.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam
Mmch. z pohledu katastrálních map skutečně jsou objekty před kolaudací/bez kolaudace „neexistující“, tzn. zanesené jako pouhý pozemek (ne nutně orná půda).
Jednoduše. Skupina bývá obvykle složená z jednotlivců. Aby bylo možno skupinu osob stojících na nástupišti považovat za skupinu pro účely přepravy musely by tito mít skupinovou jízdenku která by byla vystavena pro konkrétné počet osob a bylo by tedy možné tuto skupinu jako celek odmítnout . Pokud by měl každý jízdenku svojí nebyla by to skupina. Takže. Zeptala se průvodčí členů této skupiny složené z jednotilivů zda chce někdo z nich nastoupit a jet nebo odmítla všechny bez ohledu na to, že by se část skupiny ještě vešla a bez ohledu na to, že by to zřejmě stejně nebylo pedagogem… Číst vice »
Jsem už pár let v důchodu a případ „Zelená Lhota“ mi připomněl dobu, kdy jsem tam jezdil jako průvodčí. Pak jsem měl osobní přepravu na starosti i jako přednosta v jiné, také turistické oblasti. Mimo jiné jsem řídil vlakové čety a tak vím, jak někdy musí okamžitě rozhodnout kritickou situaci. A jako ve všech profesích, někdy pod tlakem okolností nerozhodnou nejlépe, ale každý člověk, včetně těch nejvýše postavených, dělá chyby. V popisovaném případě asi měla vlakvedoucí nechat studenty nastoupit, i když by pak možná na další zastávce vlak nepobral cestující, ale už by nemohla být obviňována, že za to může.… Číst vice »
K poslednímu odstavci – však nic nebrání Ministerstvu dopravy (které by tedy dle vašeho názoru mělo objednávat všechny vlaky + které by dle tohoto názoru uměly být posíleny lépe) objednat rychlíky z Klatov až do Železné Rudy ve 2h taktu, když už je do Klatov objednává. 🙂
https://youtu.be/MraGid-Nf2k?t=703
Vytvářej vzpomínky, ne plány!
… nebo (nepamatuju si to doslovně, je to taky aktuální reklama na Jízdenku na léto) „v kavárně už pro ně nebylo místo, tak sedli do vlaku“ (kde pro ně místo bylo? 🙂 )
CD samozřejmě mele blbosti. Protože A, B, i za C to žádná skupina nebyla. Ti lidieli všichni svoje jízdenky. Paní vlakvedoucí ať se jde bodnout
Milé české dráhy, tady ale ku*va o skupinu nešlo, šlo o jednotlivé cestující a zrovna toto je ku*va rozdíl..!!!!
Píšu tady jako příznivec dráhy a její celoživotní uživatel…
A jak mi vysvětlí CD zastávku mezinárodního rychlíku v díře Máslovice, kam normálně ani nejezdí, plně vozy stojících lidí, co si normálně do Prahy platí courak stavějící na každé mezi! Přeplněný rychlík 9.7. do Prahy. A zrušeny Krusnohor do Prahy ani nedojel! Výklad nejasných předpisů jak se zrovna hodí!!!!!
Na základě čeho jsou si ČD jisty, že vlakvedoucí jednala klidně/korektně atd.? Tzn. tak jak uvádějí v tiskové zprávě?
Sehnaly si svědky z řad některých dalších cestujících?
Pokud to jednání bylo na nástupišti, tak jedině z těch, kteří tam také nastupovali (ale ti se vešli) nebo vystupovali?
Nebo jiným (jakým?) způsobem?
Kdyby si skupina (škola atd.) jednoduše pronajala autobus, nikdy by se do podobných problémů nedostala.
Autobus, který by je o den dříve dovezl na místo a pak by jel poprázdnu zpět.
Aby pro ně další den opět poprázdnu jel a odvezl je do Klatov.
Autobus s obvyklou kapacitou 45 sedadel pro skupinu o cca 25 (i kdyby 30 osob).
Srov. s vlakem pro 115 cestujících k sezení a 95 k stání, který žádné „návozy poprázdnu“ nemá.
Ale no tak. To chcete aby se i tyto služby zařadily po bok jiných. Víte co myslím. Potřebujete zedníka? Nemá čas. Potřebujete Instalatéra? Nemá čas nebo by k vám musel jet přes kopec a z toho se mu dělá špatně (to není vtip). Potřebujete kominíka? Objednací doba klidně půl roku. Potřebujete vyměnit olej v autě nebo nutně něco opravit co nezabere mnoho času? Objednejte se a nepočítejte, že když auto dané datum přistavíte bude to hotové ještě ten den. Bolí vás záda? Dřív než se dočkáte termínu záda Vás bolet přestanou. Přesně takhle to totiž funguje. Když člověk něco potřebuje… Číst vice »
Bylo by zajímavé zjistit, kolik vlaků ČD za rok posílí na základě nahlášení skupin.
Občas to v mém regionu zaznamenávám… celkový přehled ale mohou podat samy ČD
Poměrně hodně. A nejlepší je, když se místo reginy vystaví 3 panteři, načež se dozvíte „a neposílej to“ 🙂
Byla by chyba za tento mediálně lynčovat pouze zdivočelou průvodčí. Ten, kdo za ČD napsal to zjevně lživé a samo sobě odporující prohlášení, si to zaslouží v minimálně stejné míře.
Škola, do které chodí dcera, chtěla jet na celoškolní výlet. Soukromý dopravce odmítl posílit spoje, přestože to škola hlásila měsíc dopředu. Škola tedy jela s jiným dopravcem, který byl ochotný přidat vagony, na jiné místo…
Škola si tedy dokázala poradit. Musela, protože jí nic jiného nezbylo. Hrozné 🙁
Mmch. pátek 20. 6. byl z bavorského pohledu „Fenstertag“ mezi svátečním čtvrtkem (Fronleichnam) a víkendem. V takových dnech mívá o to víc lidí – i škol – volno.
Jestlipak v obsazenosti vlaku – i kdyby běžnými cestujícími – kousek od hranic s Bavorskem mohla hrát roli i tato věc?
P. S. čekal bych, že ještě víc školních výletů bude (resp. zpětně bylo) pak v týdnu od 23. 6. klidně až k 26. 6. Tam už to ČD zvládly? Nikoho z přepravy neodmítly?
A přitom chtěli cestovat jen “moderně a spolehlivě”.
Moderně možná, ale spolehlivě v moderní době? To sotva.
Kua sorry, ale tohle je normální ohýbání pravdy v přímém přenosu! Zaprvé tisková zpráva ČD začíná odstavcem neplacené reklamy, která absolutně nijak nesouvisí se situací, a dále se v jedné větě prohlásí že „kapacita soupravy byla naplněna a NĚKTEŘÍ cestující (dokonce!) museli stát! To přece nenáí pravda, kapacita jednotky čd 847 je takováto: Místa k sezení ve druhé třídě: 106 (z toho 13 sklopných) Místa k sezení v první třídě: 9 Místa k stání v druhé třídě: 95 Místa pro kola: 8 Místa pro vozíčkáře: 2 Místa pro kočárky: 2 Takže nebyla ani naplněna koly (stále zbývala 2 místa) a… Číst vice »
V každé větší firmě se bohužel v provozu najde nějaký ten hlupák, dokazující si na zákaznících svou nadřazenost a sebedůležitost.
Svým vyjádřením ČD a.s. dokazují, že u nich to není exces, ale firemní kultura.
ČD si to u mě rozházeli s ukončením vydávání Železničáře pro veřejnost formou předplatného stejně jako ukončením předplatného na ČD Pro Vás a proto s nimi nemluvím. Copak tohle to jde? To se nedělá. A ty kecy kolem toho proč tomu tak je. Ble. To je jako když by mi ČD poslali do stanice lokomotivu obráceně uhlím napřed. To se taky nedělá a proto s nima nemluvím !
Zrovna minulý týden, Masters of Rock, Sharky většinou nezdvojené, do toho i výlety, normální cestující a festivaloví, stálo se hodně namačkaně a nikdo nikoho nevyhazoval kvůli bezpečnosti, zajímavé…
Nu, asi jsem měl štěstí ale všechny soupravy v sobotu večer jsem viděl zdvojené…
A kvůli požadavku policajtů se jezdilo sníženou rychlostí.
Já jsem jel v pátek a to je větší provozní potřeba, a tak jich asi nebylo dost k dispozici, ale cestujícím to zas tak moc nevadilo, až na to obří zpoždění kvůli zbytečné desitce ve Vizovicích v délce téměř 2 km.. Opět příklad nesmyslné přebezpečnělosti…
To nás se do pulnočniho motoračku ze Skalice do Brna v Rajci nacpalo asi 150 . Co si matně vzpomínám tak z toho strojvedoucí měl později problém.
Diskuse zase o senzaci, vše je v SPP – smluvní přepravní podmínky. Každý stoprocentně zná svá práva, ale málo kdo už své povinnosti. Koupí jízdenky se vlastně uzavírá smlouva mezi Vámi a dopravcem. Dopravce Vám zajistí – že to bude bezpečné atd. a Vy koupí jízdenky zase souhlasíte s SPP.
Koupí jízdenky (ba i nástupem do vozidla, že) se uzavře PŘEPRAVNÍ smlouva – tedy že dopravce přepraví?
A vy zřejmě znáte povinnosti cestujících objednat skupinovou jízdenku/jízdu… a proto tam je napsáno „může“ že asi?
Nikde není napsáno že se skupina musí předem objednat, když už tak je pouze uvedeno že se doporučuje, případně opravdu pouze může objednat (článek 34.1 SPP ČD)
Mhm, tak si ty SPP přečtěte a řekněte mi, kde přesně je povinnost hlásit skupinu, která navíc není odbavená jako skupina. Dík.
Navíc při pouý´žití IDS použije SPP toho IDS s nějakým dovětkem o vlacích…
Když skupina splní pravidla a nahlásí se, má z toho mít příslušné výhody. Dopravce by ale neměl cestující jedince svévolně označovat za skupinu jen proto, aby je mohl kolektivně potrestat.
Přesně. Zejména když dopravce má všechny potřebné informace o počtu prodaných jízdenek. Neprovedení již zaplacené přepravy je jasná svévole. Když cestujícímu prodají jízdenku, tak se zavazují jej přepravit. Dopravcem uváděné důvody o obsazení vozidla jsou velmi chatrné a zavání účelovostí.
Vlak není autobus, dopravce prodává jízdenky na den ne na spoj. Na spoj se to jmenuje jízdenka.
Dopravce není povinen přpočítávat jízdenky,kde to jste.
Tak ještě, že České dráhy byly na místě a můžou z první ruky říct, jak to bylo.
Chápu, že všichni umíte skvěle číst Wikipedii včetně chybných informací, ale kapacita Foxu je celkově 210, 115 k sezení + 95 k stání, což kdybyste tím někdy jeli, jste mohli vyčíst nad dveřmi, ne 210 k stání plus 115 k sezení, těch 6 kol to samozřejmě vzhledem k tomu jak je Fox koncipovanej sníží tak o 20. Reálně s batožinou do Foxu narvete tak 190 a celou cestu stojíte namáčknutí na dveřích.
Pokud by tato kapacita byla překročena, proč to ČD mluvka jasně nenapíše? A místo toho blekotá o překročení kapacity k sezení, která ale není vůbec důležitá…
Vážení, kteří nejezdíte vlakem a kritizujete z neznalosti možnosti cestování s ČD. 1. pokud chcete jet určitým vlakem máte možnost si zakoupit jízdenku která je určená pro vybraný vlak a neplatí na jiný /je i levnější/. 2. Doprovod který vedl skupinu školáků má možnost nahlásit dopředu ČD , to by si měl vedoucí této skupiny před cestováním vlakem zjistit.
“ pokud chcete jet určitým vlakem máte možnost si zakoupit jízdenku která je určená pro vybraný vlak a neplatí na jiný /je i levnější/. “
No, zrovna v tomhle případě by ta jízdenka byla tak akorát pro zlost.
2. Jak to ti dopravci dříve dělali, že se každý dostal kam potřeboval. A to prosím bylo v dobách kdy většiina lidí cestova VHD protože auto měl málokdo.
1) Nevím, o jaký vlak přesně šlo, ale předpokládám že i nějaký regionální. Tam ani vázanou jízdenku snad není možné pořídit.
2) No rozhodně ne vždy se každý dostal, kam potřeboval. Ve studentské časy si pamatuju, že ti méně průbojní zůstali stát na nástupišti a museli počkat na další spoj nebo se dostat na místo jinak. Spíše si nevzpomínám, že by se v to média i jednotlivci rozmazávali jako nějaké … Tím neříkám, že je to správné, ale prostě se to děje, pokud se neodhadne poptávka po spojí, nebo prostě dopravce nemá další vagony na posílení.
Bod 1 sedí – dle krajského tarifu nejde jízdenku na konkrétní spoj zakoupit. To co popisuje Babka platí jinda, a pouze za jistých okolností. Neboli rádio Jerevan – ano ale…
Bod 2 – vzhledem k tomu že některé studenty „vyhodila“ z vlaku ve kterém se již nacházeli, rozhodně se situace ani vzdáleně neblíží tomu jak se za starých časů další cestující již fyzicky nevešli…
2. Přesně tak. Kdo mohl do vozidla nastoupit jel a kdo se nevešel zůstal stát venku a čekal na další spoj, ale rozhodně ho nikdo neomezoval jestli může nebo nemůže nastoupit. Ale nepamatuji si, že bych toto kdy zažil snad jen v městské dopravě v Praze, ale to je jiná písnička s taktem jaký tam spoje mají.
-Musím k doktorovi. Mám zlánanou nohu natřikrát.
-Nezastavujeme, jsme plní!
-Čert tě vem můro!. Já bych se na to nejradši vyprdla.
🙂
Cestující jezdili nacpaní jak herinci,toť vše.
Ale jezdili a to je podstatné.
pokud chcete jet určitým vlakem máte možnost si zakoupit jízdenku která je určená pro vybraný vlak
v Integrované dopravě Plzeňského kraje? Opravdu?
ad 1.: I v Inkriminovaném Os vlaku?
ad 2.: Při 3 skupinách posíleno nebylo (Proč?), při 4 už by bylo?
ad.2: S největší pravděpodobností by posílen nebyl, ale poslední skupině by bylo dopředu odpovězeno, že už se nevejde a ať jede jiným vlakem.
Pak jde ze strany ČD o tzv. hraběcí radu.
P. S. Dle článku ze sklonku června, chtěli jet původně o 2 h dříve (= rychlíkem, který má větší kapacitu), ale nestihli to (což chápu, zejména na turistických cestách to není o „plánování s minutovou přesností; stačí i jakýkoliv zdravotní problém byť jednoho účastníka atd.).
Ano? A proč, z jakého titulu, počet členů skupin NEdosahoval kapacitu vlaku… správně by tedy smolíka měli neobjednaní „běžní“ cestující. anebo existuje nějaký interní nezveřejněný vzorec/postup?
Tohle mám vždycky rád, když chytrolín poučuje a ani netuší, že tam tarif ČD neplatí.
Nějaká další moudra, babi?
A že jí ve zdejších diskusích lynčoval každý druhý, bez znalosti věci….
A co teprve ti SE znalostí věci!
Paní průvodčí se prostě šprajcla. Z vlastní zkušenosti vím, že když se chce všechno jde a když se nechce vytáhne se předpis.
Jo, to je česko…. ohýbat pravidla….nešlo, smůlka
Samozřejmě, že všechno je možné. Klidně se dá jezdit na indický způsob. Každý cestující v tom vlaku by to jistě ocenil 🙂
Už se to opakuje, ale na některých, i dálkových, linkách ČD praktikují indický způsob denně.
Nevím, už těmi „studentskými“ spoji nejezdím, ale od dob, kdy nastoupila konkurence, se mi nestalo, že bych se do vlaku nedostal tak jako dříve v nedělním Ostravanovi.
Klidně se dá jezdit do naplnění kapacity vlaku. Samé ČD přiznávají, že byla naplněna jen kapacita k sezení.
To tam někde je? Pokud ano, tak není co řešit. Ale zatím každý řešil jen to, jestli byla vyčerpaná kapacita pro stání.
„Na spoji byla nasazena jednotka RegioFox s kapacitou 115 sedících cestujících, přičemž už před příjezdem do Zelené Lhoty počet přepravovaných cestujících tuto kapacitu pro sedící cestující převyšoval. Část cestujících tak už v tuto chvíli musela stát.“
Vám z tvrzení „Část cestujících tak už v tuto chvíli musela stát“ vyplývá, že byla naplněna kapacita ke stání?
což ČD nijak nezodpověděly
Tak nemohli zabíhat do detailů, ukázalo by se KOLIK ještě chybělo do „úřední“ kapacity jednotky 210 vestujících…
Stačí číst.
Jak dlouho to má ještě chodit (tak tentokrát ještě přivřeme obě oči, ale příště, příště už se prosím nahlašte dopředu)? Kdy se pravidla, která jsou dlouhou dobu nastavena (předhlašování skupin), začnou konečně dodržovat?
Přesně tak dlouho dokud nebude v SPP „skupina JE POVINNA se rezervovat předem“!
A kdo se bude považovat za skupinu? Když bude stát v nástupišti 20 houbařů z Klatov, každý se svojí jízdenkou, jsou skupina?
Pěkná výmluva ČD, ale proč tedy nereagovali posílením na ty tři věští a předem nahlášené skupiny na jednom vlaku v takovéto turisticky exponované lokalitě? Proč dopustili výrazné snížení kvality a bezpečnosti přepravy, že měl vlak již v Zelené Lhotě zcela vyčerpanou kapacitu? To se přece týkalo i individuálních cestujících. Proč nejsou ve vyjádření ČD uvedeny počty osob těch tří předem nahlášených „větších“ skupin? A Poved na to řekne, že v pořádku?
1) Tu bezpečnost právě tímto neohrozili.
2) Kolik pojede přesně lidí nemohou vědět, protože ty vlaky nejsou povinné místenkové.
3) Na lokálkách se většinou nekupuji jízdenky dopředu.
4) Už ani ČD se na každém kroku neválí nadbytečné vagóny a zaměstnanci pro operativu.
Ad 2) Jde o „národního dopravce s… kolikaletou? 186letou? tradicí“.
Za ty roky, co tam jezdí, už by cca mohly tušit, kolik lidí v jakém vlaku v tom kterém ročním období jede.
Resp. ony to v té zprávy i uvádějí – že tuší, že v sezóně těch lidí je na té trati spíš víc.
Kdo tu posilu zaplatí? Co na to objednavatel? Proč nepožaduje a neplatí více jednotek aby se mohlo také posilovat? Proč rovnou v sezóně na Šumavě neobjednává a neplatí dvojici, když se ví o poptávce?
O té poptávce vědí ČD díky nahlášení těch tří skupin.
Proč by je jinak potřebovaly nahlašovat, když ani kvůli třem skupinám neposílí vlak?
Třeba proto, že „když nebude možné, tak vlak posílíme“ a několik „kdykoliv a kdekoliv se ozvěte, tak vlak posílíme“?
Když to bude možné…pardon, autodoprava 🙂
Autooprava 😀
Tak proč ho neposílily?
Podotýkám, že situace s Foxy v Klatovech je poměrně přehledná – 2 jednotky pro KT – ŽR, nikde v okolí to přes den nejede (desítky km daleko).
Takže dodatečná jednotka určitě mohla být nasazena (přičemž je jasné, že ta dodatečná jednotka nebyla přivěšena k té druhé pravidelné coby posila, protože druhá pravidelná jednotka do oběhu má mezi 7:17 a 12:40 h pauzu v Klatovech – netočí do Ž. Rudy, protože mezitím tam jede rychlík).
Protože tam třeba žádný dostupný vůz či jednotku neměli? Nevím, nejsem odborník na oběhy, zálohy a opravy, třeba tam byly a máte pravdu. Já to nevim
Jestli tam ten vůz neměli (takže kdyby se některá z těch 2 jednotek případně porouchala, tak by ČD nasadily coby kmenové vozidlo… co?), tak jak by situaci vyřešilo nahlášení té (ne)skupiny z klatovského gymnázia?
Takže podle vás čd MŮŽE posílit vlak ale skupina MUSÍ být ohlášená dopředu?
To je ovšem „kreativní čtení“ pravidel, v obou případech je tam napsané „může“!
Viz článek:
„Všem skupinám, např. školním třídám, letním táborům, sportovním klubům apod., doporučujeme, aby si cestu dopředu objednali přes náš objednávkový systém. V případě, že to je technicky možné, spoje jsme připraveni posílit.“
Z čehož plyne, že ani to objednání předem nezaručuje, že člověk pojede.
Presne tak. Je to chyba a velka ostuda ČD. Predem byly nahlasene tri velke skupiny, ale kapacita vlaku nebyla patricne navysena. Neni se cemu divit, ze cestou nastal problem. Za lync vlakvedouci nese zodpovednost jeji zamestnavatel.
Souprava disponuje 115 místy k sezení,[3] z toho je 15 sedaček sklopných a 9 v 1. třídě, celková kapacita je 335 cestujících.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_847
Přeplněný spoj chápu při překročení celkové kapacity nikoli při „údajně“ plném počtu míst k sezení na základě obecného vyjádření ČD bez konkrétních čísel.
Velké zklamání z reakce Poved a další krok k podřezávání větve ve smyslu komentáře pana Kováče v samostatném článku.
Ta kapacita je tam špatně, viz níže (správně je 115+95).
tak to tam opravte ne
nicméně i vyčerpaných 95 stojících se nezdá být moc reálných
Ono v první řadě není reálných ani těch 95 stojících tam nacpat při 60 už je vlakvedoucí uvězněn na představku.
Mohu popsat svoji zkušenost s nahlašováním školní skupiny. Skupinu jsme řádně nahlásili v exponovaném čase výletů před Vánoci. Do přeplněného vlaku jsme se tak tak dostali (20 dětí stálo namačkáno v prostoru dveří), další nahlášená skupina už nikoliv. Průvodčí vůbec nevěděl a neřešil jestli jsme nahlášení jako skupina. Na náš dotaz se průvodčí smál, že vlaky se zásadně neposilují, že by se muselo jednat o cestu mezi kraji. Na náš dotaz, jestli to má tedy smysl, odpověděl, že absolutně ne. Tolik osobní zkušenost z prosince 2024.
A bližší info nemáte, že ? Takže JPP.
Václav je zřejmě pán, ne paní. Nevím, která jedna paní povídala, přečtěte si to znovu.
Dobrý den, Mynic, ano mám. Není vůbec žádný problém poslat datum, cestu, jízdenku a potvrzení o schválení žádosti. Jednalo se o cestu z Nýřan do Plzně a zpět. Co přesně by vás tedy zajímalo?
Aneb jak stojí v článku:
„Všem skupinám, např. školním třídám, letním táborům, sportovním klubům apod., doporučujeme, aby si cestu dopředu objednali přes náš objednávkový systém. V případě, že to je technicky možné, spoje jsme připraveni posílit.“
Jinými slovy nahlašte se předem, ale jestli pojedete to se nechte překvapit protože ani my sami nevíme jestli bude technicky možné vlak posílit. Pro jistotu s tím t raději nepočítejte a pokud si zajistíte jinou formu dopravy nebo jiného dopravce dobře uděláte .:-)
Přesně takto to funguje. Pak je, ale pochopitelně pokrytectví to nechávat objednávat a objednávky potvrzovat. Když objednávku máte je to k ničemu, když nikoliv, tak vás tím mlátí přes prsty… Jaký to má tedy smysl?
Souhlasím. „Vážení předplatitelé, rád bych Vám poděkoval za přízeň a zájem o časopisy Železničář a ČD pro vás. České dráhy v souladu s nejnovějšími marketingovými trendy upravují svou interní a externí komunikační politiku. V současné době proto stále více přesouvají své aktivity do online prostředí, aby mohly své zákazníky oslovovat pomocí internetu, tedy přes notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Neznamená to však, že by opouštěly i tradiční kanály – tištěné časopisy zůstávají důležitým doplňkem komunikačního portfolia Českých drah. Magazín Železničář se v této souvislosti vrátí ke svému původnímu poslání, kterým byla a znovu je prvotně interní komunikace se zaměstnanci Skupiny… Číst vice »
Na celé kauze je samozřejmě nejvíc zarážející, že žádný oficiální podnět skupina nepodala, ale do médií stížnost poslali. Tipnul bych si to na nervní matku – štěknu jednoho z dotčených žáků, protože jí příjezd dítěte v jinou dobu rozhodil plán wellnessu.
A přesně tahle štěkna by byla první, která by žádala odškodnění, kdyby musel fíra rychle brzdit a její miláček si přivodil modřinu, protože se špatně držel.
Což by se na dopravce dalo hodit při *překročení kapacity na stání*
Žádná skupina nebyla, tu si vylhala vlakvedoucí ČD. Samozřejmě neexistující skupina nemohla podat stížnost.
Navíc na gymplu není potomek dítětem, tzn. jeho máma si podle něj asi přeci jen „neorganizuje wellness“.
Přitom samotným studentům vadilo, co se jim stalo. Navíc podat stížnost mají právo i oni sami.
To, že oficiální podnět nepodali, víte odkud? Pracujete na oddělení stížností ČD (a vynášíte z něj info)? Nebo tam někoho takového (kdo to info vynáší) znáte?
V článku je to uvedeno.
To tvrdí POVED, že žádný oficiální podnět nepodali. Píše se to v druhém odstavci článku:
„Klatovské gymnázium si na postup následně v médiích stěžovalo, jelikož ve vlaku údajně několik volných míst bylo. Případ s ČD poté řešil také organizátor dopravy v Plzeňském kraji POVED, ten nicméně nyní uvedl, že kromě mediálních vyjádření dotčená skupina oficiální podnět nepodala.“
Je to pár let zpátky, pokud se dobře pamatuji, že byl problém s dívkou , která omdlela v plném motoráku ve Veřovicích a bouchla se. Taky její tatík z toho dělal haló.
To víte, když má rodič hysterák, je to někdy horší, než když má hysterák dítě 💁♂️😄
Za všechny ostatní dopravce děkujeme na Nábřeží za kvalitně odvedenou reklamu svých služeb
Moderně a spolehlivě. 😉
Jo kdyby jste loni viděli jeden bus nedaleko K.Varů, kolik tam jelo lidí, odhadem tak 130, kapacita přečerpaná 2x, skoro jsem čekal, až si někdo sedne řidičovi na klín. To bylo skoro na kriminál a vzal všechny. Takže nevím, ale pokud vím, tak vlak má místa na SEDĚNÍ a STÁNÍ .
Ano taky jsem zazil RegioShark jako nahradu InterJet … v konzerve je vic volneho mista. Ale mimoradnosti vs vykaslani se na povinnost nahlaseni skupiny je rozdil.
Bylo to 20 jednotlivých cestujících na samostatně zakoupené jízdenky. Co na tom dráhy nechápou?
Všechno.
No já taky nechápu, jak paní průvodčí byla tak schopná, že po vlaku lítala a všechny schovaný a usezaný studenty vypátrala a pak je po jednom z vlaku vyhodila 😀
V tom údajně přeplněném vlaku 🙂
Co vy nechapete na tom, ze se proste ridili pravidly?
Jakými pravidly? Že průvodčí vyhlásí vlak jako plný, když plný není?
A vy vite jakou kapacitu ma ten vlak? Vy vite o nacestnych stanicich a dalsich nahlasenych skupinach?
Vysvětlíte mi ta pravidla? Děkuji.
Kterými pravidly konkrétně? Jaké pravidlo opravňuje vlakvedoucí určovat, že cestující s individuálními jízdenkami jsou skupina?
A jaké pravidlo stanoví povinnost nahlašovat skupiny?
Patříte k těm, co se ohánějí smyšlenými neexistujícími pravidly.
a jak by se do něj ty nahlášené skupiny dostaly, když dle tvrzení ČD měl vyčerpanou kapacitu už v této zastávce?
Paní průvodčí vyhlásila instut přeplňěného vlaku jak SŽ s kapacitou v Praze na hlaváku 😀
De jure možná, ale suďte se kvůlidefacto chybě pedagoga
Stále ale udávají skupinu ,takže předpokládám že chtěli nastoupit všichni spolu protože nikde nečtu že nemohl nastoupit ani jeden nebo dva a pod.
Ucitel je odpovedny za vsechny zaky/studenty do predani rodicum … .
Leda tak v MŠ.
Rozhodně ne na gymnáziu.
I u lékaře j vyžadován doprovod zákonného zástupce pokud jde o osobu pod 18 let. Navíc na gymnázium chodí děti pod 15.
Řešíme školu, ne doktora (P. S. u dětské doktorky jsem vícekrát byl mezi cca 14 a 18 lety sám, vč. preventivní prohlídky v 17 letech, tedy té poslední u dětské doktorky).
Ke gymnáziu si rodiče pro děti rozhodně nechodí (natož když můžou být v tu chvíli desítky km daleko od těch potomků).
tak to „nečtete“ blbě – část z nich totiž jako jednotlivci nastoupila, ale pomatená vlakvedoucí v dokazování si své nadřazenosti je z vlaku vysadila.
Bylo to v tom minulém článku, že odmítla nechat nastoupit i jednotlivce, kteří potřebovali stihnout přestup na vlak domů. S tím, že se skupina nemůže rozdělit, do čehož jí lautr nic nebylo. Dokonce je vyhodila z toho údajně přeplněného vlaku, kde si mezitím našli i volná místa k sezení. Přičemž ne, ta volná místa nebyla pro nahlášené skupiny, všechny tři nahlášené skupiny už v té době ve vlaku byly.
Kecy, tam klidně mohlo stát 20 samostatně cestujících a co by dělala pak? Jen se to snaží zamést pod koberec. Vlakvedoucí nechtěla údajně vzít nikoho z té skupiny, ačkoliv měl každý samostatnou jízdenku, čímž fakticky popřela sama sebe.
Cemu na tom nerozumite? Kapacita byla vycerpana, hotovo. Dokonce i oficialni stanovisko je vam malo, kdy se vse prosetrilo. Opravdu takove miluju, hovno tomu rozumi, ale na sitich bude hrdina.
Kecy průvodčího, který by si neměl kde sednout.
Kolik lidí tam bylo podle sčítacích rámů a kolik má Liška míst na stání?
„Oficiální stanovisko“ je zjevná lež, snažící se „záměnou“ celkové kapacity za kapacitu pouze k sezení zamést pod koberec zneužití pravomoci ze strany vlakvedoucí.
Oficiální stanovisko se od doby zveřejnění toho článku nezměnilo a oficiálně nikdy nebylo řečeno, kolik lidí v tom vlaku vlastně bylo. Jediné co víme nově je, že jela 847 se sčítacími rámy, ale co sečetly už se neví.
115 míst k sezení, OK. Ale kolik míst k stání? To radeji CD neuvádí. Ten kousek mohli klidně stát, slo jen o opruz vlakvedoucí. A teď ještě alibismus CD. Tvrdit že to nejde umí všichni , ale zamyslet se zda a jak by to šlo, to u CD umí málo kdo. Pamatuji ještě když jsme v minulém století, to byly ČSD v Sadské pomáhali mamince (2 děti chodící, 3 v kočárku), s kočárkem do pantátku a pak jsme ho museli zase vyndat ven , neboť si průvodci postavila hlavu, že s 2 kočárky na plošině neodjede a to byl pantak… Číst vice »
Tak toto jsem nikdy nezažil. Ale zažil jsem, že průvodčí měl pro sebe zabranou plošinu a označenou „Služební oddíl. Ale to nebývalo pokud bylo hodně cestujících. Sice to byl prostor kde byly jen dvě sedačky, ale lidí se do toho prostoru nastojáka vešlo hodně a stálo se i na schodech.
Moderni vlaky si predstavte maji systemy, ktere kdyz vyhodnoti situaci napr. preplnenim, tak neodjedou. Co byste pak delal? Hulakal akorat kvuli zpozdeni, ktere vzniklo tim, ze nekdo nerespektuje to co mu druzi reknou.
A k tomu tady došlo?
😂😂😂😂
Né. Nehulákal. Já bych si počkal až bude přistaveno něco do čeho si část těch lidí přeleze aby se ten vlak hnul. Vidíte. Má to systémy a když to něco vyhodnotí tak si to postaví hlavu. Na nic. Dříve nic takového nebylo a jezdilo se. Však uvidíme jak to bylo s těmi uzávěry paliva k motorům u Air India 171 a jestli je vypnul někdo z pilotů nebo letadlo taky usoudilo, že je přetížené a proto nechtělo letět „Největší záhadu do celého příběhu vnesl záznamník hlasů z kokpitu. Zachytil totiž krátký dialog, který vylučuje jednoduché vysvětlení. „Proč jsi vypnul palivo?“… Číst vice »
opravdu může existovat někdo tak (censored), aby vyplodil takhle nechutné nesmysly?
Mám na tebe dva dotazy kolego :
1. Otázka :Který vlak když vyhodnotí situaci preplnenim tak neodejde?
2.Otázka :jsou všichni cvaklístci u ČD na tom rozumově jako ty a ta strážkyně?
Hezký trik, kolik si obvykle dáváte „rezervu“… tak 20-30 cestujících POD kapacitu uvedenou přímo na stěně v jednotce??
Míst k stání je teoreticky 95, teoreticky říkám, protože každé zavazadlo, kolo a kočárek toto číslo snižuje, kola a kočárky dost výrazně, těch 6 uvedených kol reálně sníží tuto kapacitu o takových 15 kousků. A turisti a školní výlety mají většinou celkem hodně větších batohů. Btw, při manuálním sčítání cestujících POP vyhazuje hlášky o vyčerpání kapacity už právě po 106 cestujících ve druhé třídě, potom už je to na vlakvedoucim, zda-li je těch 95 reálných.
To se vlastně stalo onehdá v Praze v autobuse s těmi kočárky.
Nedávno jsem hlasil skupinu ČD v Královehradeckém kraji.
A odpověď byla, vlak nelze s technických důvodů posílit.
Doporučujeme aby polovina skupiny jela spojem o 2 hodiny dřive.
O dvě hodiny dříve byla pro většinu lidí jestě bězná pracovní doba a oni byli v praci.
Takže jsem objednal vlastní autobus, co jel poděl koleji.
Tolik k flexibilitě žekeznice ve 21. soletí.
To trošku přeháníte. Dráhy Vám jasně nabídly možnost spojení. Že si Vaše ctěná skupina neumí zorganizovat čas tak, aby v tu dobu mohla cestovat, není problém drah.
Oni si zorganizovali, místo drah použili autobus.
No a zákazník jasně ukázal, že ČD neumí reagovat na poptávku po dopravě tak, aby v tu dobu mohli cestující s nimi jet.
Holt asi měli v danou dobu pro trať alokovanou jednu dvouvozovou regionovu. Stane se. Důvod pro lynč drah to není.
To máte pravdu, ale ruku na srdce, myslíte si, že i tam, kde jezdí soukromník (a teď nemyslím vlak z Prahy, kde se jistě nějaké volně vagony najdou), tak prostě přistaví na požádání další vůz či jednotku? Nebo když na linkovém autobusu řekněte „pojede nás hodně, nepřidali byste nějaký další bus?“ Jak si myslíte, že budete úspěšný?
A klidně jeden příklad. Zkuste napsat třeba na RegioJet, že pojede větší skupina někde mezi Kolínem a Ústím. Schválně, jestli Vám tam ten vagón reagující na poptávku přidají…
Jejich souprava na té lince ale je kapacitnější (a je pravda, že vyjma pátek/neděli spíše méně obsazená) než Regionova ale i než Regiofox.
Zažil jsem třeba 3 dvouvozy místo obvyklých jednoho až dvou na rychlíku z Liberce do Pardubic.
kdyz chcete nekam jet jako SKUPINA, abyste jeli 2 hodiny po sobe, to je fakt teda reseni pro 21. stoleti. Nabidka, ktera se neda odmitnout
Ano, zákazník se má přizpůsobit dráze 😀 připomnělo pokladní v Hranicích na Moravě, že proč nejedu vlakem o hodinu dřív, když mi neustále ujíždí přestup 😀
Nemel…
Teď přesně nevím, kde je problém. Vy jste se správně ozval, dostal jste odpověď i možné řešení. To jste neakceptoval a udělal jste si to po svém. Vše dobrý. Také bych si přál, aby všude byly zálohy a lidé, kteří to zařídí, ale bohužel, no.
Dneska si vsichni mysli, ze se z nich ostatni poserou, ale ono ne a to se jim nelibi. 🙂
Ale líbí, jen brzo nebudete mít koho vozit.
Je to zdůvodnění, proč se některé skupiny nehlásí. „Dík za ohlášení, místenky vám nedáme, dělejte si co chtete“
A jak to mají udělat. Zase i u soukromníka – máte vyprodaný vlak a vy mu napíšete, že chcete s ním jet. Budete pak naštvaný, že pro vás to místo už nenašel a nepřidal kvůli vám další vagón?
Proč být naštvaný? Spíše se budu divit, proč aspoň pro formu neodepíše „cena za přivěšení šukovleku za vlak os12345 je 10 000“
Minimálně by se nemusely vymlouvat na to, že o hlášené skupiny se postarají, když to reálně není v jejich silách. Nebo by si mohly dát do podmínek hlášení skupin jako povinné. (Pokud by jim to objednatel povolil). Ale když je hlášení skupin dobrovolné a přitom má pro ty hlásící jen nevýhody a žádný reálný přínos, nemůžete se divit a rozčilovat, že se skupiny nehlásí. A nemůžete s nenahlášenou skupinou zacházet jinak než se stejným počtem jednotlivých cestujících. A hlavně jsou tu velmi silné pochybnosti, že údajně vyčerpaná kapacita ve skutečnosti zdaleka vyčerpaná nebyla. ČD mohly tyto pochybnosti vyvrátit zveřejněním skutečného… Číst vice »
Takže se vlastně vymlouvají, že i když lidé budou mít jízdenku tak nemusí do vlakové soupravy být v puštěni.
Tak to aby lidi začali cestovat s 12 hodinovým předstihem, protože by se taky mohlo klidně stát, že takových přeplněných vlakových souprav bude za den celá řada a spousta lidí se vlastně nemusí nikam dostat.
Jenom výmluvy 😡.
Pak se budou divit že lidi raději jezdí autem !
Takže to je tvrzení proti tvrzení. Zástupci školy říkají, že tam bylo místo, dokonce i na sezení. Zástupce ČD tvrdí, že spoj byl přeplněný.
Jestli si to pamatuju dobře, tak některé cestující z této skupiny vlakvedoucí i vykázala ze soupravy – tedy *přeplněná* ta souprava asi nebyla, pokud se tam ještě (někteří) vešli..?
Co když v případě těch volných míst šlo o místa 1. třídy?
V regiofoxu je 1. třída?
Jak v kterém; v plzeňském ne (v PIDovém ano).
Vidíte ten žlutý pruh nad prvními dvěma okny? https://www.kraj-jihocesky.cz/sites/default/files/2024-07/RegioFox_exteri%C3%A9r_2.jpg
Žlutým pruhem nad okny se označuje první třída.
Zajímavější než barvičky jsou ty nápisy ma dveřích (2 i 1) ale co na to tarif IDPK, ten zná první třídu? (Nebo poved stejně jako ropid radí kupovat doplatek u dopravce).
Pokud vím, tak Plzeňáci nechtěj první třídu a Plzeňská vozidla to maj v interiéru přeznačené.
Ano, tarif IDPK nabízí příplatek za 1. tridu.
Žluté pruhy mají i Desira 642 ještě z doby kdy jezdila v Německu a nepřijde mi, že by na nich nějak extra záleželo.
Ano, alespoň v Královéhradeckém kraji
První třída tam není. Kdyby byla, existuje (v tarifu ČD, což tedy tady je irelevantní) možnost doplatit si u průvodčího doplatek do 1. třídy.
Jste hloupý. Za prvé školy nemají finance na cestování první třídou a za druhé, těch šest sedaček tu školní skupinu opravdu nezachrání. První třída tam samozřejmě je, vizte žlutý pruh nad prvními dvěma okny:
https://www.kraj-jihocesky.cz/sites/default/files/2024-07/RegioFox_exteri%C3%A9r_2.jpg
Vizte zde, regiofox plzeňský. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:RegioFox_at_PESA_factory,_Bydgoszcz_%282024-06-29%29.jpg
Na omluvě netrvám, vzhledem k úrovni vašich dalších příspěvků v této diskuzi mě vlastně těší, že mě považujete za hlupáka.
Ještě: jízdenky neplatí škola, ale děcka, a na ten kousek by to bylo pár korun.
To se omlouvám, znám ze svých tras jen ty s první třídou. A neberte to osobně, vždyť je fajn se tu občas pohašteřit a stejně někdy zníte hloupě, jako každý 😉
Mějte se fajn!
ty první dvě slova vám asi říká hodně lidí – zkuste jim věřit.
😘
V Regiofoxu v Královéhradeckém kraji je i 1. třída, tudíž lze požádat i o doplatek. Tak to funguje i v novém vlaku Regiopanter.
Jasně, to nerozporuju, jen píšu, jak je to v Plzeňském kraji 🙂
A protože v KH kraji se probírané situace neodehrála, je to maximálně zajímavá postranní informace, v horším případě mlžení faktů…
Událost započala ještě před touto sezónou.
Nicméně naopak je to velmi poučné – aby tak jednotlivý člověk věděl, jestli má spoléhat na cestu vlakem.
Nemyslím si, že jednotlivá událost má vliv na to, jestli je možné hodnotit to, zda se spoléhat na cestu vlakem.
Rozhodně nespoléhat pokud si jízdenku nerezervujete předem nebo nejezdíte v regionu kde taková situace s plným obsazením nehrozí.
oprava:hrozí
A ty tři skupiny tedy měly přímo vyblokovaná konkrétní sedadla? 🙂
I zde by se dalo připomenout – až jely 3 skupiny, nebyl vlak posílen.
** Reakce byla na komentář jiného komentujícího – o „okurkové sezóně“, ale ten komentář už tu není.
Vlakový personál má pravomoc vůz prohlásit za obsazený/plný a dalším cestujícím nástup zakázat. Za nerespektování je přirážka dle SPPO (článek 42, odstavec 2, písmeno p). Tečka nazdar.
A tuto pravomoc má při skutečném naplnění kapacity vlaku (u Regifoxu 115 sedadel, 200 míst pro stání), nebo kdy se mu zachce?
dle pp počet lidí >= počet sedadel
resp oprava, nedefinováno přesně, ale cokoliv nad limit sedadel se dá odůvodnit z bezpečnostních důvodů.
Aha. Tohle bych pochopil u autobusu který má určitý počet sedadel a tato jsou vybavena bezpečnostními pásy. Kolik z nosnosti daného vozidla dělá ten plně obsazený počet sedadel a kolik z nosnosti zbývá pro stojící cestující?
No ale tak to by mělo být nějak ošetřený. Protože v jízdním řádu není nic psáno o tom že i když si na ten spoj koupím jízdenku, že mi můžou říct že je plně obsazený a budu čekat klidně nějakou dobu na další spoj A nebo třeba až na 10 spoj když těch 9 spoju předtím bude obsazených. Tak ale v tom případě je teda cestování vlakem ve velmi nevýhodné a hned zítra jdu pořídit auto, nějakou plečku hodně starou co bude hodně znečišťovat ovzduší 😡. Tak prostě do každé soupravy budou muset dát o jeden vagon víc no. Pěkně… Číst vice »
XF jako malý dítě a nezapomeňte si druhou větou postěžovat, že už nám tu nic nepatří xD a vše jde do ciziny xD.
Pravomoc má i když ho prohlásí obsaženým neopravnene? Místa k stání napr jsou
Místa na stání už se do kapacity vlaku nepočítají. Pouze místa k sezení.
Čím je to podloženo?
Je na to předpis.
Ale nikdy se to takto nedělalo.
To je nějaký předpis ČD pro trať Plzen Žel. Ruda? U jiných dopravců a u CD na jiných tratích to nevadi?
Takže vyjádření ČD mám chápat jako “nahlášeny byly tři skupiny a neudělali jsme nic. Ale vás už jsme nevzali, protože kdybyste se nahlásili jako čtvrtá skupina, tak už bychom ten vlak posílili, fakt, čestný železničářský.” A to jim jako někdo má věřit?
Těžko říct, třeba ani, třeba by je informovali o tom, že se tam pravděpodobně nevlezou a mají využít jiný spoj. Každopádně kdyby se ozvali, určitě tím nepokazí, o ostatním lze jen spekulovat 🙂
Skutečným viníkem situace je Plzeňský kraj, potažmo stát, jenž neposkytuje prostor pro efektivní koordinaci. Kraj objednává dopravu, kraj zřizuje školu, kraj má koordinovat dopravu pro školy.
To by taky ale znamenalo, že by tuhle přepravu musel hradit kompletně zřizovatel, protože vybírat peníze od žáků oficiálně nelze. A zřizovatel na školní výlety peníze nemá, protože je nedává stát. Takže dokud nebude uklizeno ve financování školství, tak se můžeme na podobné zbytečné aféry těšit i dál.
Co to pro všechno na světě blábolíte? V kterém vesmíru organizuje zřizovatel školní výlety?
A hlavně blábolí, že škola nesmí od žáků (a asi ani od jejich rodičů) vybírat peníze na výlety.
Nesmí tím podmiňovat studium či hodnocení. Pokud škola vybírá za lyžák a Dežo na něj nemá(protože starej Deméter potřebuje na cigára) tak stejně Dežo dostane známku z tělocviku.
O ničem takovém tu Maria ale nepsal/a.
Školy mají právní subjektivitu.
Ostatně dopravce taky.
Inu do auta se taky vejdete 4 a ne 10😉
Auto má 0 míst na stání.
A mmch. část z nich má uvedeno 5 míst k sezení. Ne 4.
A kde má regiofox napsaný počet míst k stání ?
Někde asi ano, když z toho ČD nyní dovedly prohlásit, že jednotka již byla údajně zcela naplněna na svoji kapacitu (tzn. sezení + stání).
To byste se divil.
Nekteri dokazi do auta dostat vice nez 10 lidi … .
Za mne další atireklama na veřenou dopravu jak hrom.
Tito studenti si z mládí ponesou odpor k hromadné doptavě a k vlakům po cely život.
Ach jo.
Myslíte studenty co jezdí všude včetně do školy autem a vlak je pro ně tak jako tak exotika „jednou za rok“ na školním výletě? Těm to je fakt šumák.
Jde zejména o tu medializaci, kde si ČD akorát nabíhají na vidle.
Třeba v „našich“ školách se cestování na školní výlety prostředky VHD v posledních letech dost rozjelo, takže nějaká reklama je to i k těm dětem/studentům.
Např až budou chtít jet příště na výlet, tak to vlak rozhodně nebude. Sláva CD.
Nevím, že které jste vesnice, ale třeba pražští studenti jezdí do školy v drtivé většině MHD, pokud nechodí pěšky.
Jestli tohle otřese studentem natolik, že bude mít odpor k VHD, tak není příliš připraven na život.
Dá se na to pohlížet i jinak – že tzv. chybami se člověk učí, nebo umět se tzv. nespálit 2x za sebou atd.
Prostě je to blbá prezetace. Když dostanu v hospodě hnusný jídlo, tak to pžežiju, ale už tam nebudu chodit.
Tak když si vzpomenu jak jde jet z Prahy na Moravu. Občas by i v dobytcaku bylo lepší svezení. Tam ale raději průvodci neprochází v té době. Byl by průvodci vysazen jako první…
Ok, takže si pořád hrajeme na to, že to byla skupina a že ji nešlo nijak rozdělit.
A taky se budeme tvářit, že vlaky nikdy nejezdí plné až po střechu a cestující kolem Prahy mají vidiny.
Fakt gratulace ČD k dalšímu brilantnímu PR tahu. Ještě ať nechají studentům v rádiu zahrát “Jedu jedu vlakem”…
Ne, opravdu nemůžete školní skupinu, na kterou jsou na takovém výletě max. 2 učitelé, svévolně rozdělit.
Tohle byli gymnazisté a někteří z nich pokračovali sami domů dále jinými spoji. Tedy chtěli, ale paní ředitelka motoráku jim ty plány zhatila. Takže tahle skupina opravdu šla rozdělit, nehledě na to, že šikovný právník by pravděpodobně každému vysvětlil, že se de jure o žádnou skupinu nejednalo.
Střední školu už můžete.
To je jejich věc.
Pokud měla vlakvedoucí pocit, že hláška „vem toho co má přípoje“ je nelegální, měla to hlásit zřizovateli školy nebo České Školní Inspekci, případně bezprizorní dítě rovnou předat policii. Nechat čtyřleté dítě, o které se úča školky nestará, na nástupišti, není o nic lepší než ho vzít.
o tom koho můžete rozdělit nerozhoduje vlaková četa..a ta se právě o to snažila a znemožnila jízdu i jednotlivcům, mimojiné proto je okolo toho takové haló..že se nevejde skupina se dá pochopit, že nemohl jet ani jeden už je problém a dopravce tedy neposílil spoj i když věděl, že má 3 nahlášené skupiny..takže babička jedoucí k doktorovi by měl smůlu..
Vy mate problem s chapanim? Kdyz vam nekdo, kdo dane problematice evidentne rozumi vice nez vy, rekne jak se mate chovat, taky si budete delat co chcete?
Zrovna minulý týden, Masters of Rock, Sharky většinou nezdvojené, do toho i výlety, normální cestující a festivaloví, stálo se hodně namačkaně a nikdo nikoho nevyhazoval kvůli bezpečnosti, zajímavé…
Ne, zrovna tahle vlakvedoucí evidentně fakt nerozumí.
A schválně by mě zajímalo, zda aspoň ovládá veškeré přepravní podmínky, které tam platí souběžně. Protože ty od ČD mají nižší váhu.
1. „Dráhy si ve svém vyjádření zároveň stěžují i na postup některých neseriózních médiíí, která ve svých zprávách na rozdíl od deníku Zdopravy.cz nedala prostor k vyjádření dopravci a interpretovala pouze názor jedné ze stran konfliktu.“ Z Doravy je toto ku cti 2. „„Co si pak následně daná zaměstnankyně o sobě musela přečíst v různých diskuzích, bylo silně ovlivněno způsobem, jakým byla situace v médiích prezentována, bez možnosti jejího vyjádření či doplnění kontextu,““ Nemusela. Bylo to čistě její rozhodnutí. 3. „Na spoji byla nasazena jednotka RegioFox s kapacitou 115 sedících cestujících, přičemž už před příjezdem do Zelené Lhoty počet přepravovaných… Číst vice »
Přečetl jsem znovu a našel jsem “ že tímto spojem cestovaly již ze Železné Rudy a Špičáku tři větší (a předem nahlášené)“.
Ok, takže hlášené byly takže platí to o pošílení spoje aby v něšm byla dostatečná rezervní kapacita pro cestující kteří hlášení nejsou. Dopravce musí sám moc dobře vědět kde a kdy kolik lidí jezdí a podle toho by se měl zařídit.
A jak že to ma vědět? Maximálně z nejake statistiky. A je asi blbost vozit dvakrát delší vlaky „kdyby neco“.
Mimochodem – kapacitu soutěži a posléze objednavá kraj, ne dopravce. A vygrava nejnižší nabídka, takže dopravce moc rezerv nemá.
Ano, právě z té statistiky. ČD tam nejezdí první den ani první rok.
Ještě loni – nesoutěženě, nabagrováno – na tom spoji jela dvoudílná Regionova https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=Os&cislo=7549&rok=2024
(to, že šlo o spoj před 13. h, je veřejně dohledatelné).
Tzn. soutěž tu kapacitu NAVÝŠILA.
Už za dob ČSD se moc dobře vědělo, že od jara do podzimu a obzvláště přes léto, v pátek a neděli odpoledne nemůže jet z Čerčan do Ledečka motorák + jeden přípojný protože by nestačil. Asi tak. Takže jak to mají vědět? Strojvedoucí nejsou jejich zaměstnanci aby se jich zeptali?Nebo pokladních? Ale dneska máme jinou dobu a moderní technologie a z těch to vysledovat za delší období nelze? „„Zejména v exponovaných turistických oblastech jako je typicky Šumava považujeme toto za klíčové. Pro dopravce se jedná o zásadní informaci, zda vlak má posílit či nikoli a v rámci posil necháváme především… Číst vice »
Ohledně toho posilování konkrétně těchto vlaků je rozhodující, co mají ČD ve smlouvě s Plzeňským krajem (já to nevím).
Za dob ČSD vlastnila auto třetina lidí oproti dnešku, možná i méně. Teď má svou ojetou plečku půlka osmnáctiletých.
Za druhé, za dob ČSD neexistovaly taktové jízdní řády, díky čemuž je spojení častější a pro cestující efektivnější, ale logicky to způsobilo zkrácení vlakových souprav, protože cestující na trase nejsou zkoncentrováni do těch tří časů, kdy dřív ten vlak jel.
No vzhledem k tomu, ze uz tam byly 3 skupiny nahlasene, tak asi stalo za uvahu se zamyslet nad tim, jestli ten vlak neposilit…
Mě jen udivuje, že tam měly být údajně volná místa k sezení. Přitom v době mobilů, kde každý fotí kdejakou blbost, není ani jedna fotka jako důkaz.
Jakože fotit to zvenku přes okno?
Tak nikdo neví, jak byli cestující poskládáni, volné místo u okna, kde „seděla“ taška a natažené nohy, psy na zemi, na dvojce sedící na sedadle do uličky, děti na klínech rodičů, kola, kočárky u sklopných sedaček atd…
V těchto případech, pokud vím, že pojedu 20-30 min, tak radši postojím.
Takže ve výsledku mohlo stát více lidí než by nutně muselo, ale stále jich mohlo být víc než dost.
Údajně?ale jistě to nevíte?!
I v nejnarvanějším vlaku se obvykle volná sedačka nahde. Neptejte se mě, proč.⁸
Není tak neobvyklé, aby cestující raději stali, než aby se doprošovali, aby si někdo oddělal batoh ze sedadla.
Na WC mušli se dá v nouzi jet.
Při ledovkové kalamitě když na PIDí S7 místo 2*471 jela 814 (po odřeknutém sloním spoji a se zpožděním) vlakoš deaktivoval dveře na WC, takže držely otevřené a neskřípaly stojící.
Šmarjá to si neumí vymyslet něco neprůstřelného?
Stále tedy nevíme kolik cestujících ve vlaku bylo,, v době mobilů není z toho jediná fotka…
A tenhle cirkus máme z daní masivně dotovat? Fakt?
Nebo je jednotka certifikovaná na nesmyslný počet cestujících a zameteme to pod koberec?
Prosím fakta, čísla…
Na stránkách ČD se uvádí počet sedadel, ten je tady 115. Kupodivu se neuvádí počet míst k stání- ani u CityElefantu, jinam jsem nekoukal.
Případ mi smrdí tím, ze ve vlaku bylo očekáváno 115 cestujících, čímž byl prohlasen za přeplněný. Už proto, ze jinak by to ČD sdělili.
Novináři, kde jste? To se nenajde nikdo, kdo by měl v popisu práce zeptat se a zveřejnit reakci?
Takže kdyby tam jelo 20 opravdu zcela samostatných (různí lidé, kteří se neznají) lidí, tak by nejeli taky?
Nebo v čem je rozdíl?
Též mě to překvapilo. Asi neměli stát vedle sebe. Každý jízdenku měl svou jízdenku. Když jedu s rodinou též všichni mají svojí jízdenku. Je pravda, že objednám jedno dvě kupé. Ti jako samostatně cestující to nepotřebuji, proto asi tak k tomu přistoupili. Občas když vidím co strpět průvodčí, je mě z toho špatně
Taky se nám to stalo,že už jsme se prostě nevešli a jeli jsme dalším!nic nenormalniho,v buse vám taky zavře dveře před nosem a smitec
A byl toto případ, že se cestující nevešli (do kapacity vlaku)?
Jeden z argumentů, proč se objednávají dražší vlaky než levnější autobusy, je větší kapacita vozidel na sezení i na stání.
Tzn. sorry, neberu.
Jinak viz údaje o https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_847#:~:text=U%20sedadel%20se%20nach%C3%A1zej%C3%AD%20z%C3%A1suvky,celkov%C3%A1%20kapacita%20je%20335%20cestuj%C3%ADc%C3%ADch.
Zkusil se už někdo organizátora nebo dopravce ptát přes 106 na ta konkrétní čísla, když evidentně existují?
Asi to čeká na vás.
Jak jste přišel na to, že konkrétní čísla existují? Respektive jak si představujeme, že by to přesně číslo mohli získat?
Pokud se odvolávají na data ze sčítačů cestujících (systém nade dveřmi počítající nastupující/vystupující cestující), tak data zřejmě skutečně mají.
Asi nikdo nebude rozporovat, zda cestujících bylo např. 150 nebo jen 149, ale alespoň pro představu, zda 150, 200 nebo 250 je to dostačující.
Tak pokud to skutečně tam mají, tak ano. Ale minimálně v tomto článku se o ničem takovém nepíše. Je tam jen obecně „interní systémy“ a nějaké „sčítací technologie“
Píše se tam o rámech.
Aha, hledal jsem jen ve spodní části textu u vyjádření ČD. Každopádně – když píšou, že byla kapacita naplněna, tak asi byla naplněna. Pokud by lhali, mohou lhát i o konkrétních hodnotách. Takto to nevyhodnotil jen dopravce, ale i kraj.
Ale oni přece nelhali, jen pohodlně část informací vynechali.
Konkrétně „na základě získaných informací dopravce dodržel plánované řazení vlaku a i z dat ze sčítacích rámů je patrné, že kapacita vlaku byla naplněna.“
Děkuju, již jsem to našel. Tak či tak, pořád platí odpověď pro melm.
Mají, vyplývá to ze smlouvy z požadavků na vozidla, cituji: „každá jednotka bude ve dveřních prostorech obsahovat senzory pro sčítání počtu nastupujících a vystupujících cestujících s on-line přenosem dat do dispečinku“.
POVED umí dohledat počet prodaných a (asi i) odbavených jízdenek.
Samozřejmě i počet odbavených, z důvodu clearingu (kvůli rozúčtování – jízdenka platí ve vlaku i v autobusu, takže musí být informace o tom, kde byla která jízdenka použita a tedy komu přepravu zaplatit)
A ta dosavadní vyjádření k tomuto byla podle 105? Dokud mluvkovi není řečeno číslo paragrafu, tak neodpovídá?
Dotazy dle zákona 106/1995 Sb. mají jistý statut a větší punc oficiality, než „obecný dotaz“. Takže se musí dodržet nějaký zákonem stanovený postup, odpovídá na ně zpravidla právní oddělení a ne tiskový mluvčí, … Je to forma „občanského dozoru nad státem“.
Samozřejmě nic nebrání mluvčímu toto sdělit i bez oficialit.
Pokud se někdo zeptá s odvoláním na informační zákon, je to něco jiného a nebrání-li tomu jiné skutečnosti (např. že ty data nejsou, což v tomto případě nejspíš jsou), musí je poskytnout.
Když se chce, tak to jde. Když ne, tak to nejde.
Příklad: květen 2024, stanice Holešov. Na nástupišti bylo 20 polských turistů, každý měl své kolo, plus asi 10 dalších cestujících. Přijel vlak ČD, dvouvozová Regionova. Průvočí, mladý kluk, tam všechny dostal i s kolama!!! Protože jsem čekal na kamaráda, který přijet tím vlakem, ten mi potvrdil, že vlak byl dost plný, i několik lidí stálo.
Takže oni mají nahlášené 3 „větší skupiny cestujících“, a stejně tam jede 1 Fox? To jako má někdo představu, že běžná („náhodná“) frekvence někam zmizí, zejména takhle v létě na Šumavě?
Tady někde bude jádro problému.
Otázkou je, jestli tam je nějaká záloha. Pokud ano, pak je samozřejmě otázka, proč nebyla také nasazena. Pokud ne, tak je otázka, jestli má smysl držet zálohu (jaká je obvyklá frekvence cestujících).
Srov. s argumentací některých „pro-ČD“ pracovníků, jak prý někteří soukromníci mají vozidel jen tak-tak, tzn. bez zálohy. 🙂
P. S. Ti cestující nekmitají (frekvence = kmitočet), ale jedou, tzn. řeší se jejich počet, ne frekvence.
No pokud vím, tak nyní při liberalizaci musí každý dopravce minimalizovat náklady, aby vyhrál. A je úplně jedno, jestli je to ČD či soukromník. Nejsem tady, abych obhajoval ČD, ale miluju přístup „raději jdu brečet do médií, než abych si stěžoval na patřičných místech“
Brečením to nazýváte vy.
Někdo by to nazval také např. stěžováním do médií či poukázáním na situaci.
Jinak, před nynějším vysoutěženým kontraktem tam jezdily ČD s nabagrovaným kontraktem a… tuším Regionovami? Nebo 842 + Bdtn? 🙂
Jenže pokud si nestěžujete na kompetentních místech, tak to prostě brečení je. Ani to nijak oficiálně zjevně řešit nechtěli, jen jsou trochu známější díky médiím.
Předpokládám, že ČD (by?**) jim odpověděly totéž co nyní médiím – že postup byl správný, že. (dle ČD)
** Pozn. „by“ píšu proto, že to, že nevím, jestli to škola řešila či neřešila oficiálně směrem k ČD coby dopravci (příp. Plzeňskému kraji coby objednateli). Vy tovíte, že to neřešila?
„Ti cestující nekmitají (frekvence = kmitočet), ale jedou, tzn. řeší se jejich počet, ne frekvence.“
Frekvence znamená kmitočet jen ve fyzice, jinak to taky může být jakýkoliv počet událostí za určitý časový okamžik (např. frekvence návštěv u lékaře), případně to může být synonymum pro slova „provoz, ruch“. Takže spojení „frekvence cestujících“ je naprosto v pořádku – i nádražní rozhlas hlásí „vlak je opožděn z důvodu zvýšené frekvence cestujících“, a ne „vlak je opožděn z důvodu zvýšeného počtu cestujících“.
V tom pripade ale postrada smysl jakekoliv nahlasovani skupin predem…
Taky je otázka, jestli by dopravci někdo zaplatil zvýšené náklady spojené s vypravením posily
Mělo by to stačit, podle specifikace se do Foxe vejde celém 330 lidí, jen se asi pí vlakvedoucí nelíbilo, že by se musela protahovat mezi stojícími.
je to smluvně ošetřeno, jak má v takové situaci dopravce reagovat? Pokud není, pak veškeré nahlašování skupin postrádá smysl
Správne vyjádření a snad už mediální hysterie okolo této „aféry“ skončí
Zajímavá jsou ta tvrzení proti tvrzení co do počtu cestujících.
Plus samozřejmě i to, že souprava nebyla posílena, ač několik nahlášených skupin tam jelo.
Toto vyjádření situaci nijak nevysvětlilo.
Celkem jasně vysvětlilo, že podnik stojí za zvůlí svého zaměstnance.
Naopak vyjádření vnáší do celé kauzu celou radu dalsich otázek a pochybností.
Moc správné ne. Jediné, co víme, ze cestujících bylo více než 115. Kapacita vlaku k stání se velkoryse přehlíží, což napovídá, ze nebyla využita.
Nevhodne jednani konkretniho zamestnance je vec neprijemna, ale po omluve se s nim da smirit. Proc si CD potrebuji misto toho nutne nicit zbytky renome vylhanym PR slintem? Je vedeni firmy uple vymastene nebo je tam pohrdani zakaznikem zakorenene az tak hluboko?
Jenže v takovém případě se žádná skupina už v životě neobjedná.
Krom toho je z hlediska firemní kultury dobré vědět, že se za vás zaměstnavatel postaví, pokud jste v právu.
Pokud paní vlakvedoucí byla v právu, tak bych čekal, že se za ní zaměstnavatel postaví přesvědčivým způsobem a vyvrátí pochyby. Což se tedy zatím nestalo.
Autobusáku se s vámi taky nebude bavit,před vám zavře dveře a smitec,taky jsem se s tím setkal
Ano ale lidi tam stojí i na schůdkách, což zde podle vyjádření CD nebylo.
V případě stížnosti se taky bude řešit kapacita včetně případné kapacity na stání. Regiofox má místa na stání a z dobrých důvodů někteří objednavatelé zakazují povinné místenky.
A byla v právu opravdu?
Dle vyjádření dopravce (jejího zaměstnavatele) ano. Interní postupy mají takto nastaveny.
Druhá věc je ta, zda byl v právu dopravce jako takový.
Z hlediska firemni kultury je predevsim dobre netolerovat nepripustne chovani zamestnancu a nepodporovat ho zverejnovanim zjevne lzivych PR prohlaseni. Odradi to zakazniky a odradi to i dobre pracujici zamestnance.
Ono odsud podsud,Lidi si prostě musejí uvědomit že vlak není nafukovaci a dráha není holubník,do auta se vás tak vejde 5 a ne 10!všechno má svůj řád
A v tom Foxu tedy šlo o dilema 200 (vejde se) vs. 400 (nevejde se) cestujících? Nebo proč u auta uvádíte dvojnásobek 5 vs. 10?
Myslím že u vedení ČD je to zakořeněne. Tedy v 80 a 90 letech minulého století bylo a asi se to dědí.
To je moc těžký na 844 vloni jedoucí Cheb-Chomutov bylo 160 cestujicích a 12 kol a někdo si stěžoval,vlakvedoucí měla s toho hrozný zle
Mno… Jednotka 844 (RegioShark) má kapacitu 120 k sezení PLUS 120 k stání. O velocipédech mé zdroje nehovoří, ale i tak – matematika prvního stupně ZŠ snad stačí na to, že mi do plné kapacity pořád chybí 80 cestujících… Nechápu, z čeho mělo být zle.
To je určitě cast problému: stejný důstojník pro cestujici a obecně zákazníky nemá dobré řešení.
To ten póvl – zákazníci, my nic.
To vyjádření je naprosto nedůvěryhodné. Žádné konkrétní číslo cestujících v něm nepadlo. Kapacita jednotky regiofox pro stání je dalších 210 lidí. ČD si jen snaží vyžehlit velký mediální průser.
Kde jste k tomu přišel, ve všech jednotkách Fox je u dveří napsáno k sezení 105 míst, k stání 95. Takže dohromady 210.
Díky za upřesnění.
Těch 210 k stání padlo v minulé debatě. Našli se tací, kterým se to nezdálo, ale padlo jediné vysvetleni: pocita se s příliš malými cestujícími.
210 uvádí Wikipedie. Což samozřejmě není ideální zdroj, ale ČD pro jistotu kapacitu k stání neuvádí. Já našel fotku, kde to bylo 100 a něco k sezení a 106 k stání.
Ale i kdyby to bylo kolem té stovky, a ne 200, furt tam místa k stání oficiálně jsou a není jich zanedbatelně málo. Tedy to vykrucování ČD a neochota zveřejnit počet stojících podle sčítačů furt smrdí.
Ano, nepadlo. Jak by to taky měli přesně vědět? … A myslíte si, že nějaký průvodčí někoho pro zábavu vyhodí – hele, tito týpcu se mi nelíbí, tak si vymyslím, že je plno? Sice je jasné, že z toho budou problémy, ale pro tu zábavu mi to stojí?
Tak jestli mají data ze sčítacího zařízení, vědí kolik bylo sedících i kol, tak snad znají i celkový počet. Navíc, jízdenky se načítají do POPky, kraji by měli odevzdávat data o cestujících, když kraj je příjemcem tržeb.
Kapacitu pro státní uvádí výrobce. (Mimochodem není možné tam vecpat víc lidí. Když tramvaji 14T nevycházela nosnost, schválně se daly sedačky tak, aby se mezi nima nedalo stát)
Počet cestujících chce vědět objednavatel, vozidla maj ve dveřích sčítácí rámy.
Kapacita pro stání 210 cestujících v 847 je chyba z wikipedie. Ale 844 má kapacitu 120+120, 847 má 115 míst k sezení, tak by se do ní kolem 100 stojících možná i 115 mělo vejít.
Vyjádření ČD důvěryhodně nepůsobí a naopak další dotazy vyvolává. Proč místo PR keců nezveřejní čísla? V článcích se psalo, že několik studentů si dokonce našlo místo k sezení, ale vlakvedoucí je vyhodila. Je to pravda? To si žádný student nenatočil na mobil video? (faktická: pokud by byla kapacita stojících vyčerpaná jen z poloviny, dostali by se sotva do prostoru dveří) Pokud byla kapacita opravdu vyčerpaná a dalších 21 osob se nevešlo, tak to znamená, že ve vlaku již bylo minimálně 305 osob (kapacita je 325?). Ty 3 nahlášené skupiny musely být tedy dost početné, tak 200 dohromady. Proč tedy ČD,… Číst vice »
To se klidně může stát i jinde,u jiných vlaku třeba jiného dopravce,je prostě plno a smitec,nám se to stalo třeba u Arrivy
Zrovna se to tu resi: 210 míst celkem, ne k stání.
Ale ano – pravdivost odpovídající potřebě PR z toho čpí na sto honů.
Kapacita je 210 (115 k sezení + 95 k stání)
Ok, také jsem čerpal z wiki. Ale na podstatě dotazů to nic nemění. Opravdu ve vlaku bylo v tu chvíli alespoň 190 osob?
Takže mám platný lístek, sedím ve vlaku a budu vyhozen. Moje stížnost bude bezdůvodná, protože patřím ke skupině .. Ano?
Právo sedět ve vlaku, když jste do něj nastoupil dříve a jako součástí skupiny vám nikdo neupírá.
Jen byste „musel překousnout“ stojící jednotlivé pasažéry vedle sebe…
Alespoň jsme se dozvěděli, že sčítací technologie fungovala. Nechce-li údaje o výstupech a nástupech v jednotlivých stanicích a o počtech cestujících sdělit dopravce, což chápu, tak by mohl a měl tyto údaje sdělit kraj, resp. POVED. Pak si teprv bude moci ta část veřejnosti, kterou ten případ zajímá, učinit závěr. Takto je to ze strany dopravce jen plácání bez objektivních dat.
Ano, ČD jsou skutečně stále v sociku. Pokud měly ty tři skupiny řádně nahlášeny, tak proč neposílily?
Sami uvádí, že už před tím byla kapacita přeplněna? Proč na to nereagovaly, když to musely očekávat. Položí tuto otázku ČD někdo?
A není spíše složitější otázkou, proč dráhy prodaly jízdenky, když dráhy věděly?
Neměli ti studenti náhodou krajské jízdenky?
Jako ve všech třech nahlášených skupinách, kvůli kterým ale kapacita vlaku navýšena nebyla?
Nebo v případě dvaceti jednotlivých jízd do různých destinací ?
Samozřejmě mluvím o těch, kterým byla upřena přeprava.
ČD v Plzeňském kraji i nahlášené skupině prodávají jednotlivé jízdenky IDPK, pokud ta skupina jede jenom po kraji. Jízdenky ČD na vnitrokrajské cesty neplatí a SJT by asi nikdo nechtěl.
Protože nejela skupina ale každý si jízdenku kupoval sám,tak je to tam psáno a to je rozdíl!
Jízdenky se neprodávají na určitý vlak, takže nevěděly.
Kolik různých spojů jede přes stejné zóny ve stejný čas?
Jízdenky jsou Na den, nejdřív čtěte.
Ale věděly, vždy se ty tři skupiny nahlásily.
A jste si jistý, že posilovou jednotku mají ve smlouvě = že jim ji objednatel zaplatí?
A pokud ji neměli, tak proč žvaní ,že by se pokusili posílit?
Naopak, chovat se striktně dle objednávky je naprosto ukázkový příklad kapitalismu. Proč by měli posilovat, když jim to nikdo nezaplatí?
No, nevím. Když měl každý svou vlastní jízdenku, jednalo se o množinu jednotlivých cestujících.
Ano,nikoliv skupinu,ono to není žádnej holubník,to je třeba přesně definovat
Takže jak jsem psal již dříve, ČD z toho nemohou vyjít s čístým štítem, jelikož měly nahlášené 3 skupiny, stejně spoj neposílily, protože tam nezbylo pro běžné cestující místo a za druhé, proč operují počtem sedících cestujících, když jednotka je schválená i pro přepravu stojících cestujících? Takže opět z oficiálního vyjádření opět vyplývá, že vlakvedoucí pochybyla a nejen ta, ale opět i dopravce se opírá jen o sedící kapacitu. Možná, kdyby nedávaly žádné vyjádření, bylo by to lepší, takhle si na sebe jen uplétají další bič a oprávněný, protože to není JPP, ale ofociální vyjádření.
Já jsem prd šotouš, ale když čtu tohle … „Na spoji byla nasazena jednotka RegioFox s kapacitou 115 sedících cestujících, přičemž už před příjezdem do Zelené Lhoty počet přepravovaných cestujících tuto kapacitu pro sedící cestující převyšoval. Část cestujících tak už v tuto chvíli musela stát.“ … a k tomu na tetě wiki vidím u RegioFoxu míst k sezení 115 … což souhlasí … a míst k stání 210, tak mi to nějak nesedí. Bo pokud se se stáním v RF počítá, resp. je ten počet stojáků schválený, tak mohli ty študáky úplně v klidu vzít a furt by měli na… Číst vice »
Teta wiki i strejda google se v tom počtu stojících v 847 mýlí. Když má 844 kapacitu 120+120, nemůže mít 847 kapacitu 115+210… ale třeba 115+115.
Ciocia wikipedia mówi „Liczba miejsc siedzących 115“ i „Liczba miejsc ogółem 210“, zatem Liczba miejsc na stojąco 95 🙂
Tak až zveřejní data z popky, ze sčítačů, z kamer a vysvětlí, proč se teda dle vlakvedoucí nesmí ve vlaku stát, tak mě vzbuďte… Do tý doby je to prostě provar národního dopravce a lhaní tiskového oddělení na tom nic nezmění.
Hlavně by neměli šermovat se skupinou. Každý jejich zákazník měl svoji platnou jízdenku. Mohla tam vpustit tolik osob kolik je kapacita vagonu. Třeba i na stání.
Není důvod zveřejňovat interní data. Holt se smiřte s tím, že pravidla neurčuje cestující veřejnost. Pravidla jsou dána. Ono to skutečně nefunguje tak, že si někdo dupne a bude po jeho.
Bez předložení důkazů je to ale těžce obhajitelné.
Pravidla neurčuje ani dopravce. Teda ano, ale řádnou smlouvou či předběžným oznámením, v provozu je může jen aplikovat.
Zde je naprosto reálný důvod data zveřejnit. Protože pokud si našli studenti volné místo k sezení, nemohla být kapacita 115+210 cestujícíh naplněna.
Pokud je mi známo, tady si dupla vlakvedoucí a proti pravidlům (homologovaná kapacita vozidla) odmítla přijmout cestující s platnou individuální jízdenkou.
Tam na mieste proste rozhoduje ona a v tú chvíľu s tým cestujúci nenarobí nič…
Ale na druhej strane stále k tomu prípadu chýba dosť faktov, kopu neurčitých informácii. ČD tvrdí, že počet cestujúcich bol vyšší ako počet miest na sedenie (miesta na státie nič?) a hneď oproti tomu fakt, že niektorí si našli miesta na sedenie a napriek tomu boli vylúčení. Je tam tých otáznikov stále dosť
A od kolika nahlášených skupin že až ta pravidla stanovují, že ČD vůbec pro ty skupiny posílí soupravu?
Taky muzou prepravu zamitnout.
Plně souhlasím,to by si lidi z toho za chvíli dělali pěknej holubnik
Pravidla si ale nemůže upravovat ani vlakvedoucí, aneb proč by na každé trati a každém spoji měly platit jiná pravidla, jednou se ve vlaku nesmí stát a jinde se můžou mačkat cestující i v přechodech mezi vozy. Chudák cestující, neměly by alespoň platit u jednoho dopravce stejná pravidla pro všechny spoje?
V buse už taky nesmíte stát!máte sedět a přivázaný,to se taky už dávno změnilo 😉
Jak v kterém.
Pouze dálkovém, mistenkovem.
To mě připomělo zážitek z doby, kdy se „klasika“ (brejlovec se šesti Baikama) nahradil 810 + 010 a v Nýřanech čekal na nástupišti skautský tábor. No vlezli se a ve vleku, kde jsem stál na neznámé noze, jsem zhruba napočítal 200 lidí. Všechno jde když se chce 🙂 Zajímavé je, že se takový lynč nestává s autobusama. Je normální (u NAD), že řidič busu nedovolí cestujícím stát a tak se běžně stává, že mnoho cestujících NAD nepobere a mají prostě smůlu. Holt co si může dovolit bus (včetně NAD), nemůže si dovolit vlak. Řešení je tudíž nasnadě: zrušit vlaky a… Číst vice »
Ne všechny autobusy mají v homologaci místa k stání.
Tady tyhle frajkumšty s přeplňováním vozidel nemám rád. Z 200 lidí v calmáku by při nehodě nebo požáru byla pořádná fašírka – a pak by byl ze strany pozůstalých řev, kdo to dovolil. Nechť si obecenstvo připomene některé nehody (z nedávna např. RJ Pardubice, požár Olomouc-Bělidla, střet Pernink, střet Milavče) a zkusí si do nich dosadit komplikaci v podobě přeplněných vozidel. Radši ať objednatel zaplatí trochu převáženého vzduchu (v podobě vozidla nebo i obsluhy navíc), než zdechnout kvůli pozdnímu vyproštění vinou úspor na nesprávném místě.
Nechápu proč je vina vedena na vlakvedoucí, jednotka má nějakou kapacitu na stání a sezení, pokud byl celkový počet nad toto číslo tak proste to není bezpečně
Souhlas. Jenže aktuální číslo ČD nezveřejnily.
Z vyjádření mluvčího ČD vyplývá, že kapacita na stání naplněna nebyla.
Z předchozích informací vyplývá, že … si museli vystoupit i sedící.
Souhlas, ale…. četl jste článek? 🧐
V buse ani v letadle se taky stát nesmí😉
V buse se nesmi stat odkdy? Mestsky busy maj vic mist k stani nez k sezeni. V letadle se nesmi stat? Vyridim priste az se budu protahovat kolem stojicich a kecajicich pri ceste na WC. A ve vlaku se snad nesmi stat? Pred necelyma dvema tydny v EC 142 jsem byl rad ze jsem se prorval mezi Ostravou a Pardubicemi na WC.
I když měl každý svoji jízdenku, tak jeli jako skupina, měli se předem nahlásit. Jejich problém.
Tohle už jsme řešili minule. Když čestně prohlásím, že tu skupinu opouštím a už s ní nemám nic společného, jak se mnou naložíte?
Stále se ve vyjádřeních píše o “skupině “. Ale ve více zdrojích se uvádí, že děcka měly koupené jednotlivé jízdenky, navíc s různými cíli, kam cestovaly. Tedy výlet skončil na nádraží, pak už každý cestoval sám za sebe. Mnozí diskutující uvádějí, že vlak má poměrně velkou kapacitu pro stojící cestující, která nebyla naplněna.
Fakt to celé dost smrdí ☹️
Smrdí a to už proto, že jednotlivé cestující, kteří nepatřili ke skupině a nastupovali na dalších zastávkách cestou, taky nepustila do vlaku ? To asi těžko.
Lhali jsme ráno, lhali jsme v poledne a lhali jsme i večer. Takže to že „Část cestujících tak už v tuto chvíli musela stát“ znamená že jich tam stálo 200, což je oficiální kapacita ke stání?
Část musela stát, čili i (místa pro sezení +1).
Nesmysl
Nojo, ale jak to chcete resit, kdyz si kupujete listky az ve vlaku? Kdyz to prezenu, pujdu z hospody ze srazu nebo vecirku, kde se zdrzime a pak nas bude chtit jet 10-15 naraz vlakem a nechaji nas nekde v koprivach, pac nas nepusti do vlaku?
A treba jen proto, ze uz ve vlaku je jina skupina, ktera treba nastoupila o par stanic driv?
Jak se resi bezpecnost dopravy v metru, kde mate oblicej namacknuty na dverich?
Přesně ten kdo jel někdy ve špičce metrem nechápe když dráhy řeší pleněný vlak, kde pár lidí stojí.
Nával jako ve špičce v metru jsem zažil v EC vlaku při povodních na Moravě 1997 a niko to neřešil.
Co v EC, ale byl to osobák co po 20 km končí. Neříkejte mě, že Pražské eSko nebere stojící cetující, stál jsem v něm.
Také řešení… https://www.youtube.com/watch?v=K9lPLvnCmYs&list=PLrDgJiDzp_SLIkmzAKJktJtS5qw2S3TZR&index=16
Na konci vyjádření ČD mě ještě chybí a teď šupky dupky do postýlky a spát.
Vlastně jsme se nic nedozvěděli. Ani kolikahlavé měly být ony dopředu nahlášené skupiny.
A už vůbec nic o tomna základě čeho průvodčí identifikovala „záškodnickou skupinu“ studentíků z Klatov.
A čím by to Národní dopravce posílil jedině autobsuy KT BUS možná
No a? Pořád lepší posilový bus než vyhazov.
Ono toho v záloze taky dnes není,všechno musí jezdit,občas nějaký vůz jediné urvat od jiného vlaku
V Česku vždy a všude bez znalosti situace a faktu povstane skupina odborníků, která má jen plnou hubu keců, ale zodpovědnost žádnou.
To sice máte pravdu, ale je to také tím, že oficiální vyjádření ČD i Povedu nejsou příliš přesvědčivá.
Je fajn, že si zaměstnavatel stojí za svými lidmi. Pak má dvě možnosti – buď se zamyslet nad interpretací vlastních nařízení (jaká je definice kapacity) a něco s tím udělat pro příště, nebo to odkopnout a hodit na někoho jiného. Druhá možnost je snazší a byla zvolena.
Taky je možné normálně přiznat chybu. Určitě by to působilo lépe, než to vykrucování.
Když jsem jezdíval rychlíkem na výšku, všechna místa k sezení byla beznadějně obsazená, uličky byly přecpané, že neprošel průvodčí. A teď by 10+ lidí muselo chvíli stát v couráku, hmm.
Ať už to bylo jakkoliv…….. bude se k tomu taky vyjadřovat plzeňský hejtman, předseda vlády popř. prezident…….. bude taky Podcast nebo debata v otázkách Václava Moravce
Plzeňský hejtman by mohl. Kraj přišel o tržby.
Moc se mi odpověď ČD nezdá. Je to ale jen můj pocit. Vše znám pouze z médií. Co znamená, že byla převýšena kapacita sedaček? Gymnazisté, by jistě rádi postáli.
pokud si vytáhnuli info z POP kde bylo jasně vidět že tam byly 3 větší skupinky plus 6 kol tak pochybuju že by se tahle ublížená skupinka vůbec do Foxe vešla 😉
Jde o to že nešlo o skupinu, ale samostatné jednotlivce, vracející z výletu co skončil na nádraží.
Každý z nich měl svou jízdenku a měli různé cíle.
V tom je ten celý problém.
Proč tedy ČD ta čísla nezveřejnily, aby dokázaly svou tezi o nebezpečně přeplněném vlaku?
Proč by měli něco zveřejňovat tvrdá data cizím lidem, kteří nemají se skupinou, resp. smluvními stranami nic společného ? V momentě, kdy je souprava přeplněna pak vůbec nemá vliv, jestli čekají jednotlivci nebo skupina.
Aby ukázal, že má pravdu a tím definitivně ukončil tuto aférku.
Ale oni lidem nějaká data dávají. Říkají, že cestujících bylo více než míst k sezení. To je ale naprosto irelevantní, protože to neznamená naplnění kapacity.
Proč neřeknou, že jich bylo více než míst k sezení + stání? Protože to tak nejspíš nebylo.
cizím lidem … myslíte daňovým poplatníkům, kteří tento cirkus financují?
Jenže ze všech vyjádření jaksi vyplývá, že kapacita překročena být opravdu nemohla.
Tak jestliže mají údaje o sčítání cestujících, tak stačí sdělit číslo počtu cestujících pro příjezdu do Zelene Hory. A při odjezdu ze Zelené Hory. Pokud nebyl naplněn limit VČETNĚ stojících, tak nevidím důvod proč je nevzít. Takže vyjádření od ČD nic moc
Asi tak, ale dokážu si představit, že dráhy zaměstnance spíš podrží. Tato pasáž s naplněnou kapacitou ukazuje, že je to PR blábol. Neboť pokud ve vlaku necestovalo 300 lidí, tak místo bylo.
Zaměstnance podrží, potenciální cestující zákazníky naštvou. S takovou by zanedlouho mohl porsonál být také ve vlaku sám, když zájemce o jízdu neví zda ho do vlaku vůbec pustí.
To, že vy ten dôvod nevidíte ale nikoho nezaujíma.
S takovou co nevidět nikoho nebude zajímat Čekej Dlouho.
Já ho taky nevidím.
Taky nechápu důvod, proč ČD, a.s., neposílily soupravu při třech nahlášených skupinách.
Je na ČD aby ten neviditelný důvod zveřejnila.
Dnešní je doba je taková, že kdo křičí víc, tak má pravdu.
Takže ČD měli nahlášené 3 skupiny, ty už prevysovali obsazenost vlaku, a co udělali pro další náhodný cestující, nemyslím skupinu, ale třeba babičku jedoucí k doktorovi, když už měl vlak pri objednávce skoro vycerpanou kapacitu? Nic. To už měli ten vlak rovnou zrušit pro ostatní, co to neměli objednaný. Jako čekal bych, že aspoň tedy nasadí vozidlo o vyšší kapacitě, nebo přidají další motorový vůz, a ne že budou doufat, že do vlaku už nikdo nebude chtít nastoupit.
koukáte na to ze špatného pohledu. Babča by se vešla ale další skupinka 21 lidí už by byl problém 😉
vlakvedoucí odmítla vpustit i jednotlivce, kteří potřebovali stihnout přestup pro cestu domů..s údajným zdůvodněním obava o bezpečnost při rozdělení skupiny..jakoby byla i jejich vedoucí.
A 20 různých, každá samostatně cestujících, starších žen by se taky nevešlo?
To tedy nezní moc přesvědčivě: „před příjezdem do Zelené Lhoty počet přepravovaných cestujících tuto kapacitu pro sedící cestující převyšoval“ = „vlak byl přeplněný“?
„s ohledem na zajištění bezpečnosti přepravy byl tento postup opodstatněný“?
To radši od září nebudu jezdit do Prahy vlakem, protože tam se taky stojí.
Přesně tak, nevysvětluje to, proč by 20 mladých lidí nemohlo chvíli postát.
Protože až by nastala z nějakého důvodu třeba rychlobrzda a několik lidi se zranilo, okamžitě by zde proběhl lynč na vlakvedoucí, proč je tam brala. Srážka s autem na přejezdu? To stejné.
V Česku vždy a všude bez znalosti situace a faktu povstane skupina odborníků, která má jen plnou hubu keců, ale zodpovědnost žádnou.
Pokud je to takhle, tak by selhání šlo za těmi, kdy schválili dotyčné vozidlo pro přepravu stojících cestujících. Ale ono to tak není, že. Stojící tam normálně být můžou.
Ano. Kolik cestujících prosím?
200.
Oprava: 95.
Pokud je vlak homologovaný na určitý počet stojících cestujících, tak kdo by lynčoval vlakvedoucí? V tramvaji také vždy sedíte?
Tenhle argument zní jako by se ve vlaku nesmělo stát? 🙏
A že na S-kách u Prahy to nevadí?
Takže tvrdíte, že přeprava stojících cestujících je nebezpečná a neměla by se dovolovat? Jak už jsem někomu psal v minulém příspěvku, přijeďte toto říct v ranní špičce cestujícím v Uhříněvsi, Klánovicích nebo Radotíně. Přeji brzké uzdravení.
a pak povstane další skupina odborníků, kteří sice všechno vědí, ale nic neřeknou, že
A levnýho zubaře…
To jsou kecy.
Rychlobrzda nezacloumá s vlakem víc než jízda do odbočky.
je vtipné jak jste řekl pravdu a češi kteří vždy mají pravdu vám na to dávají disliky :DDD
Souhlasím, to vyjádření ČD jen podporuje další spekulace, kapacita jednotky 847 je 115 míst k sezení a 210 ke stání. Jednotka je homologována k přepravě stojících cestujících tak kde byl problém (leda, že by jednotky pro provoz v Plzeňském kraji měly jinou homologaci, což asi těžko)? Pokud byla vyčerpána i kapacita ke stání proč to ČD neřeknou?
Tak nejezdětě nikdo vás nenutí 🙂
Vy si hlavně uvědomte, proč se všichni na ten váš byznys skládáme.
Ba naopak spíše odrazuje – jestli nezvládáte posílit soupravy ani při několika nahlášených skupinkách, takže hrozí, že ani jednotliví cestující se do vlaku nedostanou.
Řekl bych, že na téhle trati (nebo možná obecně v Plzeňském kraji) na něco takového nejsou moc zvyklí, tak to vyřešili tak, jak to vyřešili. Přeplněné vlaky v příměstu na hlavních tratích u Prahy jsou poměrně běžné (zvlášť když je navrch ještě nějaké zpoždění nebo mimořádnost), tam by si něco takového nikdo na triko asi nevzal, ale asi je fér si říct, že tam jsou i ty okolnosti jiné. Třeba že se to děje primárně ve špičce, protože nabízená kapacita dlouhodobě nedostačuje, a ne v jiných obdobích nárazovou poptávkou, která se zrovna sejde v jednom spoji. Další věc taky je,… Číst vice »
Já vám nevím. Je to trať vedená turisticky atraktivní oblastí, výhradně kvůli osobní dopravě se dokonce chystá její elektrifikace, tak snad by personál nemusel být v šoku z plného vlaku.
Přesně tak. Myslím, že jsou dost vypovídající dvě věci.
Jak se ČD vyhly tomu údaji o počtu stojících a jeho srovnání s psanou kapacitou Regiofoxu (kde je většina kapacity k stání).
A taky jak furt operují skupinou, když nevzala ani jednotlivce, kteří potřebovali stíhat přestupy. Do rozdělení/nerozdělení skupiny jí nic nebylo, to je na odpovědnosti doprovodu těch studentů. Pro ni to v tu chvíli byli jednotlivci. Kdyby měla vlak přeplněný tak, že nešlo brát už ani jednotlivce, tak smůla, ale toto rozhodně ten případ nebyl.