Jede závod, vlaky počkají. SŽ řeší zakrytí přejezdu, organizátoři vlak zastavovali máváním

Motorový vůz 810 na přejezdu se zakrytým výstražným zařízením u Trhového Štěpánova. Foto: Railway CapitalMotorový vůz 810 na přejezdu se zakrytým výstražným zařízením u Trhového Štěpánova. Foto: Railway Capital

Pořadatelé akci Správě železnic vůbec nenahlásili.

Odebírat
Upozornit na
guest
335 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aquinas

Platí tohle
https://pid.cz/zmena/cyklopohar-trhovy-stepanov-41409-2/
Je tam příloha s vyznačením DIO. Docela vyčerpávající prohlížení. Jen na ten přejezd se tak nějak zapomnělo a vůbec ho nikdo neřešil. Že by proto, že datum vypracování bylo 4/2025

„Město Trhový Štěpánov vrací vlaky na trať a tak od 21.6. do 7.9.2025 bude opět zprovozněna vlaková doprava.“

Vypracoval: QUO s.r.o
Plyne z toho, že bylo vypracováno i vedení objízdných tras.

Tomáš Fuk

Prostě pumpičky

Honza

Je to jen moje domněnka. Ale myslím si, že se místní, kteří závod organizovali, domluvili s výpravčím a strojvůdcem, že si dají vědět, až budou vyjíždět a vjíždět do stanice tím jedním, možná dvěma spoji, co to odpoledne jely. Ten přejezd je vlastně součástí stanice, která je konečná, neprůjezdná. A ten přejezd je ale taky pod táhlým kopcem a navíc za nepřehlednou zatáčkou, kde peloton dětí jede klidně 50 km/h i více. Takže by museli před přejezdem ostře brzdit, pokud by jel vlak, což znamená, že se ty děcka v tom balíku na beton rozsekají. Jet sám a v balíku… Číst vice »

Amper77

Kdyby to domluvili se všema, tak to asi nikdo nenapráskal. Takže nedomluvili nebo domluvili blbě.
btw, zákon nic takového jako přerušení dopravy nezná a obecně to dopravce neumožňuje

Aquinas

Dal jsem odkazy na stanovení dopravního značení (všem se omlouvám, ale chvilku trvalo než se mi to povedlo). Přejezd firma neřešila protože ta asi dělala jen silnice a hlavně to dělala v době kdy byla výluka. Není to o tom aby se nesportovalo. Jde o to, aby to nebylo sportem k trvalé invaliditě a když se někde objeví problém není dobré ho hodit za hlavu, ale poučit se z něj aby se něco podobného už nemohlo opakovat.

Leinad

Že by výpravčí šel do pouštění závodu přes přejezd, zatímco zabezpečovačka signalizuje zákaz, a nikde by nebylo nic písemného (Op rozkaz pro strojvedoucího) se mi moc nezdá.
I když je fakt, že učitelkám v Řeporyjích taky ulazoval nějaký závorář schovaný mimo záběr kamery.

Aquinas

Vy nás ale zásobujete pane Karfík 🙂

file:///C:/Users/HAL/Pictures/priloha_1543200831_1_DIO_Trhov%C3%BD_%C5%A0t%C4%9Bp%C3%A1nov_-_%C4%8Cesk%C3%BD_poh%C3%A1r_v_silni%C4%8Dn%C3%AD_cyklistice_080425%20(1).pdf

Amper77

a pustíš nás na svůj disk?

Aquinas

Výše je odkaz kde ta příloha je ke stažení

Aquinas

Prosím o smazání pro tupost. To se nepovedlo. Děkuji.

Leinad

Já na disku C nemám složku Users/HAL.

Aquinas

Však jsem se už omluvil.

Radúz Dostal

Špatný odkaz

Radúz Dostal

Sorry, už jsem objevil správný odkaz.

Aquinas

V poho a díky.

Aquinas
Michal

Tak to není po prvé, co se něco podobného stalo. Myslím že to bylo na Tour de France, když tam prolítli přes zavřená závory před vlakem TVG. Jejich drzost je nekonečná, to se může každý přesvědčit třeba v Německu nebo v Holandsku. Příště si budou vynucovat přednost na runway.

xyz

TGV na trati s přejezdem vs. častá tvrzení, jak „na Západě“ jsou hlavní tratě bez přejezdů. 🙂

Jinak matně jsem si něco takového pamatoval z doby krátce předtím, než jsem pak TdF sledoval v TV (což bylo 2003 – 05, aby se pak ukázalo, že to tehdy „nevyhrál nikdo“…).

https://www.bridgemanimages.com/en/eric-gaillard/riders-stop-at-railway-crossing-during-16th-stage-of-tour-de-france-cycling-race-2001-07-25-photo/photograph/asset/8516525

Honza Vrba

Tak ono konkrétně v Německu jsou opravdu hlavní tratě poměrně k našim bez přejezdů. Naše jediná bez je jen HavlBrod-Brno, až na ten v Tišnově. Naše česká úchylka je rovněž stahování kontrol stavů přejezdů do stanic, namísto přejezdníků, který bude vždy aktuální. Vím o případě, kdy byl přejezdník odstraněn a nahrazen lidskou kontrolou.

Michal

Tak přejezdů je třeba v Německu daleko méně, ale ve městech jsou i na hlavních tratích. Mezi zástavbou někdy problém udělat nadjezd.

Milan

To mi značně připomíná loňskou událost ze Svitavska – Mladějovské průmyslové dráhy, o které se 2x píše ve: ZPRAVODAJ – Informační servis obcí Kunčina a Nová Ves, 2024/3. číslo ( http://www.obeckuncina.cz/images/zpravodaj/III_2024.pdf ). str.8 „“Cyklistický klub Čerti Kunčina ………….. V sobotu 17.8.2024 organizoval náš oddíl Kunčinský duatlon. V souběžném dětském závodě Cyklománek byla vidět i řada dětí z Kunčiny a Nové Vsi. Závod dospělých měl nečekaně vysoký počet závodníků na startu. Tím víc nás mrzí, že po náročných technických přípravách trati byla část naší námahy znehodnocena na poslední chvíli, a to nevstřícným postojem jednoho z představitelů Mladějovské úzkorozchodné dráhy. Trasa se… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Prostě stejní vypatlanci, kteří vidí jen sebe (a jiné cyklisty) a místo mozku mají pumpičku.
Škoda, že nezavolali policii.

N.N.

Po tělese dráhy. To už hraničí ze zlým úmyslem.

Milan

ale to je i zakrytí PZZ či poškození/zneplatnění značek upravujících přednost – Zákon č. 40/2009 Sb. trestní zákoník https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40 § 132 – Obecně prospěšné zařízení „“Obecně prospěšným zařízením se rozumí veřejné ochranné zařízení proti požáru, povodni nebo jiné živelní pohromě, obranné nebo ochranné zařízení proti leteckým a jiným podobným útokům nebo jejich následkům, ochranné zařízení proti úniku znečišťujících látek, zařízení energetické nebo vodárenské, podmořský kabel nebo podmořské potrubí, zařízení a sítě elektronických komunikací a koncová telekomunikační a rádiová zařízení, zařízení držitele poštovní licence, zařízení pro veřejnou dopravu, včetně součástí dráhy a drážních vozidel ve veřejné drážní dopravě a svislých zákazových… Číst vice »

Roman

No … cyklisté.

Aquinas

To není o cyklistech. To je o pořadatelích, o zajištění bezopečnosti nejen účastníků závodu ale i ostatních účastníků silničního provozu a o tom, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu než se ucho utrhne.

Kolvrat

„Ředitel závodu Martin Kment uvedl, že o zakrytí přejezdu nevěděl.“
Pan Kment si myslí, že mu tohle někdo věří?
Zatloukat, zatloukat…

N.N.

Ale oni to fakt mohli udělat sami od sebe v náhlém záchvatu kreativity.

Aquinas

Mohli, ale pořád je tady jedna otázka. proč se pořádá závod přes železniční přejezd.

Karl vB.

Tak ať si příště, pro jistotu, předem prověří smyslovou skupinu osob ucházejících se o pozici v pořadatelského týmu.

xyz

A pokud by to skutečně nevěděl, tak pak je na pováženou, že ŘEDITEL (kdo už jiný!) neví o důležité okolnosti na trase závodu, kde trasování přes přejezd s (v ten den provozovanou) osobní železniční dopravou mu muselo být předem známo.

N.N.

Tohle spíš vypadá na myšlenkový zkrat a svévolné zakrytí v podání aktivního -a.

Josef

Jako bývalý strojvedoucí, požaduji zavřít p.Kmenta pro veřejné ohrožení osob. Co kdyby tak někdo ze závodníků skápnul? Chová se jako dnešní arogantní vláda. To je anarchie ne demokracie. Na kolejích se toto nesmí vůbec dít. Ten blb si neuvědomuje do jakého nebezpečí přivádí zůčastněné strany. Je to neskutečné , co se v dnešní společnosti děje. Nikdo nerespektuje zásadní pravidla. Je mi z toho na 🤮.

čtenář

4 hrubky na 9 vět. Jestli jste byl takhle nepozorný i coby strojvedoucí, tak jsem opravdu rád, že už nejezdíte. Oceňuji, jak jste si pochválil, že v době protekce od komoušů se Vám vedlo lépe než v systému, který oceňuje lidi podle toho, co dokáží a co svému okolí přinášejí doopravdy.

Josef

Ty blbečku, za 43 let profesní praxe, jsem neměl nehodu z mé viny. Ja vidím aktivitu a loajalitu slepých a neodborně vzdělaných. Ale to ty napochopíš, protože jsi trubka.Vůbec nevíš o čem meleš.

Karl vB.

A mohl by ctěný pan ředitel závodu Kment uvést, jak mělo být překonání železničního přejezdu oficiálně řešeno při přípravě soutěže?
To, že se na poslední chvíli někdo z týmu pořadatelů „urve ze řetězu“ a začne překonání přejezdu cyklisty organizovat zcela v rozporu s původními propozicemi, se mi nějak nechce akceptovat.

Aquinas

Mě by spíš zajímalo něco jiného. Kdyby (já vím, to s těma rybama), ale kdyby všichni závodníci dodržovali co jim zákon 361/2000 ukládá jakou radost může mít vítěz z titulu když by věděl, že přejezd na počátku závodu přejel v době kdy červená světla nesvítila ale že všichni ostatní zůstali stát před přejezdem protože se signalizace spustila a oni po celou dobu signalizace, průjezdu vlaku a doby do ukončení výstrahy museli stát a čekat. Zajímalo by mě jak by se taková situace řešila. Závody o ničem. To, že závodníci podle toho co jsem viděl porušovali kde co jako třeba to,… Číst vice »

Aquinas

A tady předpis pro tento konkrétní závod. Je to jak jsem si myslel prakticky stejné znění jen s jedním podstatným rozdílem. I když trať závodu vede přes železniční přejezd tento v popusu trasy již zmíněn NENÍ! A to o jednosměrně uzavřených komunikacích je taky síla. Auta v protisměru nevadí, ale je důležité, aby auta jedoucí ve stejném směru závodníky nebrzdila nebo to bylo naopak? Trasa závodu: (mapa závodu na konci propozic) Start závodu je na náměstí v Trhovém Štěpánov. Dále směr Chlum na křižovatku silnic 127 a 1274 – Javorník – Keblov – Sedmpán – Dubějovice – Trhový Štěpánov. Cíl… Číst vice »

Aquinas

K tomu jednosměrnému uzavření. Myslím si, že jednosměrně uzavřená byla ve směru závodu a to z důvodu toho zakrytí značení . Z opačného směru to VZ zůstalo nezakryté (viz fotka). To by ovšem připouštelo možnost, že závodníci roztažení přes celou šíři silnice nebo volící si ideální stopu se mohli potkaz s protijedoucím vozidlem. Brr. jestli jo tak teda potěš koště.

Michal

Jednosměrně uzavřená trať závodu znamená, že vozidla mohou jet pouze ve smětlru závodu, nikoli v protisměru. Před závodníky vzdy jedou vozidla pořadatelů a PČR. Na všech křižovatkách jsou pořadatelé a do protisměru vás nepustí. Můžete jet pouze po směru závodu za všemi doprovodnými vozidly, ti vás pred sebe nepustí

Aquinas

Díky za vysvětlení. Potom tedy to zakryté VZ na přejezdu bylo přímým ohrožením účastníků silničního provozu. Jak jsem napsal kříž tam sice zůstal, ale i tak. Tedy KAŽDÝ kdo ten přejezd v daném směru přejížděl a nepřesvědčil se, že ho může bezpečně přejet pochybyl a to bez ohledu na to zda se jednalo o závodníka, řidiče doprovodného vozidla nebo řidiče který tam jen projížděl za tím pelotonem. V opačném případě opravdu nevím proč by bylo nutné zastavovat vlak kdyby tohle každý udělal a řídil se čím se řídit měl. Jestli ten hadr měl sloužit k tomu aby rozsvícená světala závodníky… Číst vice »

Josef

Nerozumím, tohle takhle nefunguje. To mohl nařídit jenom totální blb, který si myslí , že si na křížení kolejí se silnicí může dělat , jako ředitel, co chce. Hovádko boží.

Průvodce původní Aleš

To ale není o tom „Jak jsem napsal kříž tam sice zůstal, ale i tak. “
Pro přejezd s křížem a pro přejezd se signalizací platí naprosto odlišné podmínky pro průjezd vlaku.

Aquinas

Pro průjezd vlaku stejně jako pro uživatele pozemní komunikace se kterou se trat kříží. Světla zakrytá takže max 30 a maximální opatrnost a vyžadují li to podmínky tak i zastavení vozidla. U vlaku bude předpokládám rozdíl v rychlosti, ale vzhledem k tomu, že dojížděl do stanice předpokládám, že ta rychlost tam bude již snížená než kdyby to bylo na širé trati. V každém případě je to co se stalo neomluvitelné a když tak studuji ty věci kolem tak je to i k zamyšlení jak se takové podniky pořádají a za jakých podmínek se konají.

Průvodce původní Aleš

Nejen rychlost vlaku, ale i povinnost houkat.

Aquinas

Pravda.

Aquinas

Tak mě nyní napadá. Když je závodní trať uzavřena jen v opačném směru a ve směru závodu je pro běžnou dopravu otevřená nechápu co mě má nějaké byť doprovodné vozidlo, ale pořád civilní vozidlo co bránit v jeho předjetí. Pokud není trať uzavřená pak na ní platí zákony jako kdekoliv jinde a pokud ten peloton nemá policejní pak nějaký civil v doprovédné Octavii s kolem na střeše nemá co koho omezovat. Vidíte jak je to všechno nedomyšlené?

Aquinas

Před závodníky vzdy jedou vozidla pořadatelů a PČR

Vy tam někde vidíte před pelotonem vozidlo PČR mimo toho motorkáře?
https://youtu.be/8xY1f-lUZzI?t=17

Karel

Neuveriteľné, taková sviňárna!
Tohle musí mít soudní dohru.

Michal.S

Něco mi tak říká, že se zřejmě organizátořindomnívali, že už tam vlak nejezdí a pak je překvapil.

Aquinas

Přesně to jsem psal už odpoledně někde níže, že mi přijde, že někdo na obnovený železniční provoz zapomněl. Teď ale kdo. Ale je to celé divné. Závod na uzavřené trati kde by závodník nemusel dodržovat předpisy (běžná situace u závodů do vrchu nebo rychlostních zkoušek rally) a přitom v předpisu povinnost dodržovat 361/2000Sb. v kombinaci s tím, že to uzavřená traŤ nebyla a závod se jel za běžného provozu (jednosměrné uzavření není uazvření které nezaručuje, že se vozidlo jedoicí v dovoleném směru otočí abude se vracet protože mu to žádná značka nezakáže a neuvidí žádnou která by mu uprostřed uzavřeného… Číst vice »

Aquinas

Jenže tak mě napadá…je tady jeden problém. Na trati kde je zastavená doprava zabezpečení přejezdů obvykle není v činnosti a tak by nebylo třeba ho jakkoliv zakrývat navíc červenou látkou která však moc nepomohla a činnost to VZ byla stejně vidět jak je na fotce patrné. Pořadatelé totiž zakryli jen světla, ale zcela nepochopitelně nezakryli značku informující o jednokolejném železničním přejezdu takže i kdyby ten hadr zakrývající světla tak ustanovení o přejíždění přejezdu vyplývající z té nezakryté značky stále platí 🙂 Fakt amatérismus.

Vít Jůza

Tuhle mě překvapil vzorně funkční přejezd na trati do Polné.

Josef

Netahej sem neůmyslné pičoviny. Tady to bylo záměrně zakryté. A niko to asi nikomu ze SŽ neřekl.

Aquinas

Bohužel i to se někdy stává
https://www.youtube.com/watch?v=c31qcSJsHLM

Aquinas

Předpis pro Brilon konaný vloni jehož trasa vedle rovněž přes tento železniční přejezd: „Předpis: Závod se koná dle platných pravidel cyklistiky a sportovně technických směrnic ČSC, ustanovení rozpisu BRILON CUP 2024 a ustanovení tohoto rozpisu závodu. V případě přestupků bude postupováno dle pravidel ČSC a tabulky trestů ČSC. Závod je organizován na základě vydání Zvláštního užití komunikace dle §25 zákona 13/1997. Všichni účastníci závodu se účastní na vlastní nebezpečí a vlastní náklady. Všichni jsou povinni dodržovat zákon č. 361/2000 Sb. a uposlechnout pokynů policie, pořadatelů a rozhodčích Pořadatel neručí za škody účastníkům vzniklé ani jimi způsobené. Pořadatel neručí za škody… Číst vice »

Aquinas

Pokud by tohle platilo i nyní obávám se, že mimo toho kdo zakryl to VZ budou popotahováni i samotní závodníci pokud se při vjezdu na železniční přejrzd neřídili zákonem o provozu na poz. komunikacích a nepřesvědčili, že tento mohou bezpečně přejet bez ohledu na to, že je uvedeno“Všichni jsou povinni dodržovat zákon č. 361/2000 Sb. a uposlechnout pokynů policie,
pořadatelů a rozhodčích “

Já tedy nevím jak vy ostatní, ale já tady vidím docela velký rozpor. Budu respektovat zákon 361 ale neuposlechnu pokynu pořadatele= flastr. Nebudu respektovat 361a uposlechnu pořadatele= flastr

Průvodce původní Aleš

Každopádně člověk nemusí mít v hlavě místo mozku pumpičku, aby se na přejezdu choval jako dement. Viz dnes v Šumperku:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/zeleznicni-prejezd-sumperk-zavory-mercedes-vlak-nehoda-bez-zraneni.A250716_102906_olomouc-zpravy_dmk?

Aquinas

Hehehe. Pamatujete si jak jsem tady nedávno mluvil o tom, že mi přijde zcela postavené na hlavu umístit zákazovou značku Zákaz vjezdu těsně za žel.přejezd bez předchozího upozornění? Tehdy jsem řešil dilema zda nerespektovat značku nebo nerespektovat ustanovení o železničním přejezdu a chování se na něm nebo v jeho těsné blízkosti a stchyal jsem za to moře mínusů. Tohle je totiž naprosto stejný případ. Jel za náklaďákem a netušil, že ten zastaví a on proto zůstane stát na přejezdu. Stejné jako když máte za přejezdem odbočku vlevo a vozidlo jedoucí před vámi odbočuje vlevo, ale musí dát přednost v jízdě… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Zákon zní jasně: Na přejezd se nesmí vjíždět, pokud za ním nemůžete pokračovat v jízdě. Pud sebezáchovy to říká taky.
Pokud vjíždíte na přejezd v dobré víře, že to vozidlo před vámi,co je ještě na přejezdu, když na něj vjíždíte, nebude mít důvod zastavit, tak riskujete, že tam jednou zůstanete vy. Prostě na přejezd vjíždím až ve chvíli, kdy je mezi vozidlem přede mnou a přejezdem místo, na které se vejdu.

Aquinas

Jenže to vy nevíte, že tam nejde popkarčovat. K tomu aby to člověk mohl vědět by potřeboval tu značku před ním a ne až za ním schovanou z Vašeho pohledu za výstražníkem. Odbočování je zase o tom kdo jak umí používat směrová světla. 😉

Aquinas

Pro doplnění. V tomto konkrétním případě se jedná o přejezd kde je výstražník na obou stranách vozovky tudíž značku přímo za ním umístěnou není možné vidět 😉

nowas

Ono to je jedno, ne? Ten náklaďák mohl zastavit a nepokračovat z mnoha jiných důvodů. Nemůže se mu lepit na zadek, hlavně před a na železničním přejezdu.

Průvodce původní Aleš

Pro vás a vám podobné je ta věta v zákoně chybně formulována. Namísto „pokud nemůže pokračovat“ by tam mělo být „pokud si není naprosto jistý, že bude moci pokračovat“.
Prostě pokud nemáte za přejezdem prostor pro umístění auta, nemáte na tom přejezdu co dělat. Ten kamion může za přejezdem nebo i na něm zdechnout nebo mu tam může vlítnout pumpička nebo cokoli. Musíte předvídat, že se to může stát. Jinak ohrožujete sebe, spolucestující a lidí ve vlacích.

N.N.

Odvrátit nehodu je vyšší zájem chráněný zákonem, projetím zákazu vjezdu o pár metrů rozhodně nevznikne taková škoda, jako když zůstane kus vozidla v průjezdném profilu.
Akorát psychopat by za odvrácení nehody trestal.

Aquinas

Přesně tak. Souhlasím s Vámi

N.N.

Ten ohrozil akorát tak sebe, zatímco zakrytím PZZ ohrozíte výhradně jiné osoby.

A netuším, proč do diskuze tahat řidiče z opačného konce republiky.

Robert Pražák

Tak ještě, že tam jel jen sólo šukafon. Takovej brejloun se soupravou štěrku bych asi máváním nezastavoval.

Aquinas

Být pořadatel tak věřím, že byste se o to snažil.

N.N.

Nebudu při signalizaci „zastav všemi prostředky“ stát v průjezdném profilu, žeáno.

Martin Pištora

Smazáno pro tupost.

Mysel

Svet neni spravedlivy. Smirte se s tim.

Aquinas

Voko bere a fyzika platí. Proto taky platí, že větší a těžší má přednost před menším a lehčím. Navíc veřejný zájem by měl mít vždycky přednost před zájmem omezené skupiny.

xyz

S ohledem na brzdnou/rozjezdovou dráhu a eventuální četnost jízdy obou druhů dopravy je naopak logické, když silniční doprava sem tam vyčká průjezdu vlaku než naopak.

N.N.

Takže zastavíme s vlakem a dáme přednost. Rozjedeme se … a doba uzavření přejezdu bude výrazně delší, než zmizí poslední vagon.

Aquinas

Toho křiku jak nafta je špatná a co takový spalovací motor vytvoří emisí (obzvláště při rozjezdu). Tady se totiž krásně ukázalo to, že i když lidé kteří jsou třeba proti spalovacím motorům jezdí elektromobilem nebo se chvástají jak jezdí z důvodu snížení emisí na kole nějaké emise jsou jim naprosto buřt. Ale abych byl spravedlivý ti závodníci za to nemohou. Mohou za to pořadatelé, ale předpokládám, že když je někdo pořadatelem tak je v daném odvětví sám zainteresován.

Aquinas
JiK

To,že nějaký „drátošlap“ způsobí nehodu na železniční trati, omezí dopravu, zaměstná hasiče, koronera, polici, drážní inspekci a způsobí zpoždění vlaku s cestujícími se vám zdá v pořádku? Zřejmě se, ve vašem případě, jedná o „neobvykle smýšlející“ bytost.

N.N.

Nehledě na to, že pak nějaký krasoduch trefí dvacátý entý vagon nákladního vlaku: Vždyť měl přednost!

Divák

Dvakrát jsem jel v Indii vlakem z Ahmadabadu do Udaipuru. Je(nebo tenkrát byla) to úzkorozchodná trať a jedou tam 2 páry vlaků denně. Je to řídce obydlená polopoušť a skutečně jsme před přejezdy zastavovali. Tím jak je to řídce obydlená oblast, tak jich tam moc není.

petr

To je myšleno ironicky doufam

Aquinas
Honza

Máte to na té ceduli nad startem, šlo o závod Mistrovství ČR mládeže v silniční cyklistice. To znamená děti 10 až 16 let.

Aquinas

Já vím. Ale tak jsou to mistři ne? Tedy na startu je každý adeptem na istra a kdo se jím stane se zjistí v cíli. Takže na startu každý mistrem a v cíli jen někteří 🙂

Honza

Pár detailů: – šlo o Mistrovství ČR pro děti 10 – 16 let – organizátor si nic uzavřít nemůže, to dělá správce komunikace a musí na to mít razítka, např. od Policie, apod. Stejně tak správce vyznačuje objízdnou trať a to podle norem, kterými se řídí – přestože jde o závody organizované svazem a mají na to razítka, okruh v Česku fakticky nejde uzavřít, takže i ty děti musí počítat s tím, že se proti nim v zatáčce objeví auto (!!) – v některých úsecích jedou i přes 60 km/h, ale i když jede peloton na rovině poloviční rychlostí, tak… Číst vice »

xyz

Krokem ten vlak určitě nedojíždí. A i rozjezd má sólo 810 poměrně svižný.

Aquinas

„organizátor si nic uzavřít nemůže, to dělá správce komunikace a musí na to mít razítka, např. od Policie, apod. Stejně tak správce vyznačuje objízdnou trať a to podle norem, kterými se řídí“ Měli ta razítka nebo neměli? Byla objízdná trasa v uzavřeném směru vyznačena nebo nebyla? „okruh v Česku fakticky nejde uzavřít, takže i ty děti musí počítat s tím, že se proti nim v zatáčce objeví auto (!!)“ To je nesmysl. Tak mi potom prosím vysvětlete jak je možné, že si v Dymokurech uzavřou solnici I/32 a to v obou směrech + sousední odbočky a vytvoří siniční okruh .… Číst vice »

Aquinas

Je to vlastně taková menší obdoba těch Dymokur. Jen místo I/32 tady kolem vede D1. Divím se, že ten závod tady taky nevedli po D1 🙂

Aquinas
Aquinas
Aquinas

A já s každou značkou která je třeba na sloupu otočená od náklaďáku a proto není pro daný směr vidět otravuju lidi místo toho aby u ní jednoduše zastavil a otočil jí zpět. Je fajn takovou značku chtít nahlásit a nemát kam. Správce komunikace který by nápravu mohl zjednat okamžitě o víkendu nepracuje, policii s tím člověk otravovat nechce a tak pak člověk musí volat třeba starostovi ať si to ze své pozice zařídí.

JaroslavB

Tak parta strejců z Trhového Štěpánova organizovalo závod. A jmenovalo se to celé „Slunce, seno, cyklistika“.

Aquinas

Průšvih je v tom, že to nebyla parta strejců. Odkaz na video jsem dal výše

Aquinas

Vítejte v České republice. To je něco podobného jako když někde jedete autem a ve vesnici na návsi značka, že silnice je někde dál slepá. Říkáte si čert ví kam to vůbec platí protože od „centra“ té obce je jestě hafo odboček. No tak jedete a jedete a najednou mezi poli za prudkou pravou je zákaz vjezdu. S osobákem otočení dobré, ale takový řidič kamionu by měl sakra problém to tam otočit. Bo co myslíte? Proč to asi tak bylo. No protože si někdo naplánoval nějaký závod a za tím účelem pro provoz uzavřel docela důležité silnice a vůbec se… Číst vice »

trafopajka

na druhou stranu, zastavovat vlak máváním je sice kapitální békovina, ale zastovovat houkající sanitku je bezprostřední ohrožení života

Machiaveli

hlupáci se vyskytují celosvětově

Rudolf Tuček

Jednou ročně se jede cyklistický závod z Prahy na Křivoklat a zpět a přitom rozdělí celou oblast tak že nejde projet ze severu na jih.

Karl vB.

Tak tohle je na poukázku k odbornému vyšetření v psychiatrické ambulanci.
Autor a vykonavatel rozhodnutí, zakrýt provozní veřejné výstražné zařízení kvůli pořádání nějakého provinčního závodu kólistů, by si měli domu pozvat nějakého proutkaře, aby jim zjistil, jestli náhodou nemají postel nad mimořádně silnou geopatogenní zónou. Dlouhodobé působení může zanechat následky.

Zdeněk Bass

Já bych to viděl spíš na kriminál. Taky by mě zajímalo, jestli ten vlak stihnul zabrzdit, když se ho „pokusili“ zastavit. A jestli ne, tak to je fakt mega prů**r.

Aquinas

Veřejné ohrožení.

Milan

správně je to trestný čin OBECNÉHO ohrožení!

Ivan

A co myslíte? Kdyby došlo k nějakému zranění, tak by to v článku chybělo?

Aquinas

Na co narážíte? Na to, že se to řeší když se vlastně vůbec nic nestalo? Nestalo, ale klidně mohlo. Je potřeba dát jasně najevo, že takhle tedy ne. To by si tady za chvilku každý dělal jak by potřeboval a an takový holubník fakt zvědavý nejsem.

N.N.

Fotka v článku nejspíš odpovídá skutečnému místu zastavení: Vlak nestihl zastavit před přejezdem.

Aquinas

https://mapy.com/cs/zakladni?pid=85991916&newest=1&yaw=3.689&fov=1.257&pitch=0.060&x=15.0087492&y=49.7082194&z=17&ovl=8

Pořád nevíme z jakého směru jel. Ale ať jel z jakéhokoliv směru tak před přejezdem nestihl zastavit ani tak ani tak. Myslím si, že přijížděl z širé trati do stanice z toho oblouku. V opačném případě by ty rozhledobé popěry byly jiné a jiná by byla nejspíše i rychlost.

N.N.

I tak je nápravou na přejezdu. Spadnout někdo pod něj, tak ho kolo rozkrojí. Obrovské štěstí, že se nic nestalo.

František

Stačí si to místo najít na Google maps… je to hned na vjezdu do nádraží (od Vlašimi). O par metrů dál je uz budova nádraží.

trapper

Ambulanci bych vyměnil rovnou za léčebnu, neb diagnóza je jasná.

Lukáš

Pumpičky si vydobyly 1,5m odstup, tak se jim přece nemůže nic stát!!! To dá rozum!

Aquinas

No jistě, cyklisté. Těm je zatěžko zastavit před přechodem pro chodce a dokonce i před semaforem na kterém svítí červená a bez ostychu jedou dál. Proč by tedy měli zastavovat a nechávat projet vlak. Pořadatelé to mají také v hlavě dost pomatené pokud naplánují závod jehož ťrasa vede přes železničniční trať na níž jízdní řád vypadá jako noty na buben a nedokázali se s předpokládaným časem průjezdu trefit do doby kdy po té trati a tom přejezdu nic nepojede. Tyhle závody ke kterým řidič (v tomto případě strojvedoucí) přijde jako slepý k houslím mě neskutečně vadí. To je to samé… Číst vice »

N.N.

Jen drobná: V jízdním řádu pro veřejnost nejsou nákladní vlaky, domluva s provozovatelem dráhy je nezbytná.

Ale jinak je myšlenka správně.

Aquinas

Přesně. Tak snad mají pořadatelé všechny potřebné papíry a potřebná povolení. Já o tom pochybuji.

trafopajka

já pochybuji o tom, že mají všech pět pohromadě, natož potřebná povolení

Machiaveli

myslíte papíry na hlavu?
Protože ty teď budou potřebovat nejvíc.

Aquinas

Fascinuje mě, že to nebyl jen tak nějaký závod uspořádaný místním spolkem v pátek u piva v hospodě, aletento podnik sponzorují decela dost velká jména jako je třeba Skoda. Jinak ten samý víkend ve Stč. a Lbc kraji omezoval dopravu ve velkém podnik Bohemia Rally 2025 a tady zase cyklisti. Prostě se mi nějak nezdá, že by o tom podniku nikdo koho se to týká nevěděl. Otázkou je jestli třeba na tu ŠŽ případně dopravce někdo nezapomněl. Tedy zda někdo nezapomněl, že tam vlaky už zase jezdí.

JiK

Pořadatelé mají leda tak kulový! A pan ředitel, ve snaze vyhnout se zodpovědnosti, tvrdí že o ničem neví. Trestním postihem bych začal u něho!

Aquinas

„Ředitel závodu Martin Kment uvedl, že o zakrytí přejezdu nevěděl a poté, co se o tom od dopravce dozvěděl, situaci řešil. „Více k tomu nemám co říct,“ uvedl.“ „Ředitel závodu: Martin Kment“ https://okolotrhovehostepanova.cz/wp-content/uploads/2024/03/Propozice-CP-mladeze-a-zen-02062024TrhovyStepanov.pdf „Trasa závodu: (mapa závodu na konci propozic) Start závodu je na náměstí v Trhovém Štěpánově, dále se pokračuje na křižovatku silnic 126 a 127 v obci Trhový Štěpánov. Po silnici 127 se pokračuje přes železniční přejezd směr obec Chlum na křižovatku 127 a 1274. Zde se odbočuje směr Javorník a pokračuje se po silnici 1274 do Javorníku.“ Z toho je zřejmé, že tato trať (závodní) není pro… Číst vice »

Jenda

Pro zajímavost jak to je u mě s cyklistou na červenou (2021): Dojížděl jsem do práce a z práce v noci z Pankráce na Libuš. Po cestě bylo asi 6 semaforů (nyní to bude kvůli stavbě metra D jiný počet), které měly v noci trvale nastavenou červenou ze všech směrů – zelená se spínala při detekci vozidla pomocí indukční smyčky. Tato smyčka nebrala běžné hliníkové jízdní kolo (žádná karbonová silnička). Takže jsem na ní třeba 5-10 minut čekal, než přijelo auto, najelo na smyčku a „hodilo mi zelenou“. V noci, o prázdninách, o víkendu, doznívající pandemie = naprosto nulový provoz.… Číst vice »

Jirka

Ty jsi dobrý trouba….Byl to závod, tzv musí být jako akce nahlášený na PČR (a jimi schválený), tohle je čistě vymaštěnost organizátora, že si toto vůbec dovolil. Ti závodníci krom toho, že spoléhají na nějaké zabezpečení trati závodu, když za to zaplatili startovné, tak to tam většinou neznají a hadr přes výstražníky může klidně hodit i traťovka. U nás taky byly na nepoužívané trati VÚDčka zabalené do pytloviny.

Jo a jestli máš mindrák z 1,5m odstupu… Třeba V DE nebo AT řidiči objíždí celým protisměrem a žádný zákon na to nepotřebují. 🙂

Aquinas

A to je to. Závodníci zaplatí startovné a spoléhají na organizační zajištění a zajištěnou bezpečnost. Tento případ ale jasně ukazuje jak to s tou zajištěnou bezpečností je. I kdyby tam ten hadr hodil traťový komisař s vlastní iniciativy pořád ta trať vedal přes přejezd s provozovanou žel. tratí. Takže co? Představte si situaci že tam ten hadr není, závodníci jedou, VZ dává výstrahu, vlak jede, ale nikdo ho nezastavuje. Otázka. Zastaví závodníci před VZ se spušťenou signalizací nebo nazastaví? Odpověď: Měli by protože jim to nařizuje zákon o provozu na poz komunikacích a oni jsou povini ho během závodu dodržovat.… Číst vice »

Frantík

Jak je vidět, přejezd je vlastně hned za výjezdem z obce. Čili by skutečně stačilo nějak se SŽ domluvit, aby tam neposílala v době prvních 10 minut závodu vlaky a hotovo.

Honza

I ten vlak jim uhne

Greta

Zrušit přejezd i s lokálkou. Stejně byla k ničemu už za Komančů.

je to tak

napsal josef, sedl do své zrezlé oktavie první generace a vyrazil na noční směnu ve fabrice marně čekajíc na květnovou výplatu, kterou mu krachující firma ne a ne vyplatit. zhrzen životem, zadlužen a v exekucích se pepa těší až bude zase anonymně psát do diskuzí nesmyslné výroky, které by v době před internetem neměl šanci šířit dál než k uším své tlusté ženy bohdany.

František

Byla by tam pěkná cyklostezka!

JiK

Nebo malý hřbitůvek pro drátošlapy!

Aquinas

Zrušit Gretu

JiK

Stejně inteligentní jako vaše jmenovkyně Thunbergová! Nomen omen!

Lolookie

Kvůli cyklistickému závodu máme zrušit železniční trať?

Simir

například od Zruče žádná cedule že je štěpánov zavřený až před obcí zákaz vjezdu

Aquinas

Přesně o tom mluvím. To by se to totiž muselo nahlásit úřadům a stanovit objízdná trasa. takhle si někdo vypůjčí pár značek které si jen tak někam plácne a nikdo o tom neví.

Ivan

No, to se „zakrývači“ mohou jen tetelit, jestli nedostanou do roku hlavičkový papír PČR s obviněním z TČ podle § 272, v lepším případě § 276 (v prvním případě se sazbou až 15 let).

Gwann

Meli by ho dostat

Aquinas

Zcela jistě.

Daja Nečasová

To je tak, když si tupouni jdou za svým a přitom vůbec neví, která bije. Co tihle zorganizují příště?

strojvedoucí J.

Podle propozic k závodu, které jsou stále ke stažení na webu https://okolotrhovehostepanova.cz/ byla silnice uzavřena jen jednosměrně! Takže ti chytráci zakrytím PZZ ohrozili nejen sebe, ale i ostatní účastníky provozu.

Bohužel na úřední desce města Vlašim není v současnosti vyvěšeno příslušné OOP (nejspíš už bylo svěšeno), takže nejde posoudit jak a jestli vůbec ten přejezd řešilo.

Aquinas

„Mistrovství České republiky v silniční cyklistice pro mládežnické kategorie bude v roce 2025 hostit Trhový Štěpánov.“

Takových mistrů světa potkávám spoustu. Jak to má přiléhavý trikot tak od toho raději dále. Čest vyjímkám které potvrzují pravidlo.

Ladislav

když to čtu tak zjištuji, že nikdo nic nevěděl… věděli vůbec o tom že se pojede závod? nebo se zavodníci rozhodli sami mezi sebou?

fous55

Blbost pořadatelů dává hrubou představu o tom, co je nekonečno.

Průvodce původní Aleš

V článku není uvedeno, zda měli silnici uzavřenu výhradně pro závod nebo zda to jeli za běžného provozu. Protože pokud ji neměli jen pro sebe, tak ti debilové, co zakryli to výstražné zařízení, neohrozili „jen“ účastníky závodu, ale i ostatní uživatele komunikace.

g_swrk

Pry byla uzavrena jen z jednoho smeru. Dale radsi bez komentare…

Alfons

Amen.

Buď je v propozicích „sportovní akce za běžného provozu“ (režim „hobby“) NEBO „trasa uzavřena a zajištěna“ což podléhá jistému schvalování a zajištění PČR (režim „profi“).

Obecně se trasy cyklistických závodů z podstaty věci snaží vyhýbat žel. přejezdům.

togup

Tak to dopadne, když má někdo místo mozku pumpičku.

Gwann

Tohle neni o pumpicce, dotycni jsou pouze pitomci

Tony

Tohle je naprosto evidentní obecné ohrožení, kdo to tu nechápe je stejný pitomec jako ten co ty výstražníky zakryl… A ty kecy o tom jaký je na té trati v současné době provoz jsou taky úplně mimo inteligentní smýšlení, ať už jsou myšlené vážně nebo jako trolling… Oficiálně je to provozovaná dopravní cesta a nějaký jednorázový závod a jeho pořadatelé opravdu nemají oprávnění měnit pravidla a zákony, takže zakrytí signalizačního zařízení je prostě minimálně přestupek! Vykřičník! A takovéhle akce se mají organizovat a zabezpečovat ve spolupráci s dotčenými subjekty, obce, policie, provozovatel dráhy, atd., ne že si nějaký pořadatel usmyslí,… Číst vice »

Frantík

Navíc kdyby to oznámili, možná by provozovatel dráhy nějak ten vlak zpomalil, kdyby jel hlavní peloton…

N.N.

Provozovatel dráhy má možnost nařídit strojvedoucímu jízdu podle rozhledu.

Ivan

Vzhledem k „hustotě“ provozu by dávalo větší smysl naplánovat start tak, aby se závodníci v pohodě vešli „mezi vlaky“. Ale tak extrémní mentální výkon od pořadatelů zjevně (podle toho, jak to nakonec „vyřešili“) rozhodně očekávat nelze.

Aquinas

„Poškození dopravní značky – přestupek nebo trestný čin?
Dopravní značky představují nezastupitelný komunikační prvek v provozu. Poškození dopravní značky proto může být klasifikováno jako přestupek i trestný čin. To se týká ohnutí značky, jejího otočení, povalení, ZAKRYTÍ, znečištění nebo odcizení. “

„Chcete-li vědět, co vás čeká v případě, že ÚMYSLNĚ nebo neúmyslně poškodíte dopravní značku, nahlédněte do zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích a do zákona č. 40/2009 Sb. trestního zákoníku. V těchto normách je vše přesně definované.“

Aquinas

A já s každou značkou která je třeba na sloupu otočená od náklaďáku a proto není pro daný směr vidět otravuju lidi místo toho aby u ní jednoduše zastavil a otočil jí zpět. Je fajn takovou značku chtít nahlásit a nemát kam. Správce komunikace který by nápravu mohl zjednat okamžitě o víkendu nepracuje, policii s tím člověk otravovat nechce a tak pak člověk musí volat třeba starostovi ať si to ze své pozice zařídí.

petr

Tak jsou to pitomci????to snad ani není pravda 😈nikomu nic neřeknou a dělaj si z toho holubník😠to si pěkně někdo odskáče .to mohl bejt pěknej masakr

Ex ČD

Paradoxně ten inteligent co to zakryl, z pohledu předpisů, průjezd přes přejezd zpomalil. Konkrétní přejezd neznám tak nevím, ale pokud by na něm blikalo bílé světlo tak se dá předpisově přejet rychleji než když tam jsou jen ty kříže.

Premek

Předpisy ale přes přejezd nejezdí…

Honza Český

Paradoxně, pokud jedete závod, počítáte s vytyčenou tratí, pročež vás 30 nebo 50 km/h úplně dvakrát netrápí ..

N.N.

… aniž by závodníci zastavovali v křižovatkách na STOPce.

Aquinas

Existují i závody které se jedou v běžném provozu a naopak se počítá a pod hrozbou penalizace se vyžaduje dodržování dopravních předpisů což však asi nebyl tento případ.

Aquinas

Tak s odstupem času a zjištěním musím konstatovat , že byl.

N.N.

Při blikající bílé má víceméně jistotu, že vlak nejede. S blikající červenou má jistotu, že se blíží vlak, a to ikdyž ho nevidí. A měl by v rámci zachování vlastního zdraví zastavit.

Pokud to někdo zakryje, tak: Vlak se blíží, přestože ho ještě nevidíte, přejezd bliká, přestože ho blikat nevidíte … ne, tohle není bezpečnější stav.

Aquinas

Bílé tam není

Happy

Pod čepicí s bambulí hlava tě už nebolí…

Happy

Ten Šatava má stejně pech. Prvně mu z prosperující firmičky udělají předluženou mrtvolu, pak mu před vlak sypou kamení a lejou olej a teď mu dokonce před vlak posílají děti….

DavidS

Demence organizátorů je fakt nekonečná. Co udělají příště? Odmontují svodidla a pošlou je na chvilku po dálnici?

Luboš

Odmontují koleje.

M K

To si dělají prd€|, ne? To je opravdu takhle někdo vymletej?

Capek

Příště zastavit s 810 přes přejezd úplně a závod jim odpískat rovnou.

Jan Sova

By z toho měli přes polní/kolejový běh….

Mynic

Doufám, tě tady padne nepodmíněný exemplární trest. Tupost některých lidí je bez hranic.

abc

Pokud ten organizátor je prvotrestaný, tak to i vzhledem k tomu, že se nic nestalo, podmínka zřejmě bude.

Pavel

existují peněžité tresty

Jan Sova

Které naše justice takřka nevyužívá, něco jako domácí vězení a podobné instituty….

N.N.

Formu a výši trestů určuje zákon. Za §272 a 276 je to odnětí svobody nebo zákaz činnosti.

Ivan

Pokud by vyfasoval (a teoreticky to možné je) obecné ohrožení ve druhém odstavci, tak tam sazba začíná na osmičce. Takže o podmínce by se mu mohlo pouze zdát.

abc

Teoreticky ano, ale myslím, že to tak posouzeno nebude.

Ivan

Uvidíme, materiální znaky (včetně toho posunutí do „dvojky“) tam jsou.

Kubrt

Potrestat viníky jistě, ale koncept „exemplárního trestu“ je dost pochybný a měl by zůstat někde v muzeu lidové justice.

Daniel Jablonecký

Tady padne trest podle zákonů ČR. A pokud nejste právník, tak jsou vaše výkřiky o „exemplárním trestu“ irelevantní. Lidové soudy jsme tu už jednou měli. Děkuju, nechci.

Mašinka

Ne lidí, cyklistů! Nepleťte si pojmy! 🙂

xyz

Zde připomenu, že přednost při výstraze na přejezdu nemá dokonce ani sanitní vůz jedoucí s „houkačkou“ (ano, smí jet vyšší než jinak dovolenou rychlostí; ano, smí předjíždět kde by neměl; to vše s ohledem na zachování bezpečnosti provozu, ale NESMÍ vjet na přejezd při výstraze).

I zakrytí (např. nefunkčního) výstražníku neznamená právo kohokoliv, jet na přejezd, ke kterému se blíží vlak (natož když strojvedoucí vlaku netuší o tom, že výstražník je zakryt, ba naopak má případně i on z přejezdníku info o jeho „bezproblémové činnosti“ – pod plachtou).

Mig

Máte pravdu.
Ale když jel přez Častolovice prezident Zeman policie obsadila přejezd se zavorama a hlídala aby nejel vlak. Pravda ještě jednoho policistů se zbraní měl vedle sebe výpravčí ve stanici aby ho nenapadlo poslat vlak.
Opravdu pan prezident nemůže počkat 2 minuty?

vbb

Prezident Havel tenkrát v Ústí n. O. taky nečekal, když mu (resp. jeho točvolantovi) cajt řekl, že může jet i když blikají červené. Že prej jako ústavní činitel… atd.
Lidská blbost je nekonečná.

Ivan

V tom máte poněkud hockey (pokud se bavíme o stejném případu):
Tam auto s prezidentem projelo ještě „otevřený“ přejezd, výstraha padla až pro zadní část kolony.

Klabavátor

O čekání nejde. Spíš jde o bezpečnostní riziko, aby auto zastavené na předem známém místě bez možnosti úniku nebylo použito jako snadný terč.

Machiaveli

to není proto, že by nemohl 2 minuty počkat (i když, u ješitného Zemana …), ale kvůli ochraně – stojící auto je snadný cíl, tuplem když je předem jasné kde bude stát.

Jenda

> ale NESMÍ vjet na přejezd při výstraze

Tj. v případě takových těch zastávek, jak tam stojí vlak a přejezd je během toho celou dobu ve výstraze, si pacient prostě počká?

Lukáš

[ot]Netusite nekdo, k cemu je v dnesni dobe tato trat do Stepanova dobra?[/ot]

abc

Možná aby tam jezdily vlaky. Ale nevím, jen hádám.

Lukáš

A mate pravdu, je tam kvuli jezdeni vlaku, ne preprave lidi nebo nakladu.

Bohumil Pokorný

Máte špatný úsudek,trať je tam primárně pro přepravu lidí a zboží,což se realizuje jízdou vlaků.A existuje tam i nákladní přeprava.

jackbrno

No, bez jízdy vlaku po trati, lidi ani náklad jaksi přepravit nejde…

Kubrt

Město Trhový Štěpánov si tam objednává osobní vlaky pro podporu turistického ruchu 🙂

Lukáš

Wow, tam musi byt brutalni turisticky ruch 🙂

Petr

Je to dobrý start na kolo nebo výšlap kolem Želivky

Zbynek

810 není zrovna vozidlo na začátek cesty s kolem. Pokud nemáte jistotu, že pojedete sám.

Kubrt

Já to taky moc nechápu, ale jsou to jejich peníze, jejich zastupitelstvo, nechť si sponzorují třeba lety na Mars, jejich volba 🙂

Lukáš

Mozna maji skvely prijem ze skvele skladky 🙂

Michal M

Sidli tam komunisticky velkomagnat Jandejsek, takze jestli tam i dani, tak nejaky penize mit budou.

Rudolf Tuček

Jandejsek majitel firmy Rabbit Trhový Štěpánov je další agrobaron který se cpe do politiky pod značkou Stačilo.

Bisik

Nějaké danění podle místa bydliště je už dávno pryč. I Modrava s Bakalou už má peška.

RS Zero

Funguje tam i nákladní doprava.

Machiaveli

a teď tě uklovou :-)))

Lukáš

Vidim, ze zbytecne zeleznicni trate palici penize jsou tady asi hodne popularni 🙂

PKKP

2 roky nazpět jsem vyjel po okresce z Mnichova Hradiště směrem na Mohelnici, nevím jak jinde, ale tam ten kraj je cyklisty chovajícími se jako prasata známý a tak je člověk připravený na ledacos, tentokrát mě ale čekalo překvápko. Ne dva, ani tři šlapálisti jedoucí vedle sebe jak je tam naprosto běžné, dokonce ani jeden vytrvale i přes troubení jedoucí uprostřed silnice jak tam jezdí snad všichni, tohle bylo něco extra, když jsem projížděl zatáčku číhal na mě přímo za zatáčkou stojící peloton, dobře 30ti šlapálistů v houfu stojících a čumících, hezky rozptýlených po celé šířce vozovky. Co mám povídat,… Číst vice »

TnM

Takze jsme se dozvedeli, ze neumite ridit motorove vozidlo na rozhled tak, abyste bezpecne zabrzdil pred prekazkou anebo jinym pomalu jedoucim ucastnikem silnicniho provozu.
Ted si predstavte ten provoz kdyby kazdy z tech 30 lidi nejel na kole, ale treba v traktoru.

Pepe

kňůůů

TnM

Kvalitni reakce syndromu tocvolanta ✌️

Ivan

Doporučuji absolvovat alespoň pár prvních lekcí kursu funkčního čtení pro mentálně méně zdatné.

jackbrno

Ovšem nejprve by měl pan PKKP absolvovat opakování autoškoly. Protože jen neřidič může být překvapen tím, že za zatáčkou do které nevidí, stojí/leží nějaká překážka a mít potíže před ní zastavit. To že někdo bez vážného důvodu zastaví někde, kde nemá, je sice taky přestupek, ale mnohem vážnější je pak do takové překážky vletět, protože řidič nedodržel naprosto základní pravidlo o tom, že smí jet jen tak rychle, aby bezpečně zastavil na vzdálenost, na jakou vidí. Z toho by ho nikdo nevysekal. Samozřejmě na ty cyklisty nadává oprávněně, pokud to skutečně bylo jak píše, ale to nic nemění na tom,… Číst vice »

Zababa

dovoluji si odporovat, s dobrým právníkem by to uhrál na snížení podílu viny. vy zase máte povinnost překážku označit, zastavit kde se nesmí je taky porušení silničního zákona. a nesmíte druhým snížit šanci dodržet zákon. takže byly už i případy, např. že viník byl ten na hlavní, protože tomu z vedlejší (rychlá jízda po hlavní kde byl špatný rozhled) nedal šanci dodržet zákon. a tady taky snížili šanci a sami porušili víc paragrafů. a nejvyšší soud už i řekl, že řidič má předvídat co je se předvídat dá. ale tlupu trubek za zatáčkou, to není standartní situace. tady to pravděpodobně… Číst vice »

N.N.

Znáte princip omezené důvěry?
Nelze požadovat, aby jiný předvídal nezákonné chování jiných účastníků provozu. Nezákonné jednání je například bezdůvodně zablokovat silnici přes celou šířku.

Svévolně znemožnit jinému pokračování v jízdě je trestné samo o sobě, natož aby to dopadlo tak, jak s tím zablokovaným autobusem, kdy jeden z „vyřizovačů účtů“ napadl také přivolaného policistu.

Filip Jirsák

A když za tou zatáčkou na silnici svévolně spadne strom? Nebo tam svévolně vstoupí los? Nebo tam autu svévolně upadne kolo a vy se tam přiřítíte dřív, než stihne řidič vystoupit a donést trojúhelník před zatáčku?

Machiaveli

jste opravdu tak málo inteligentní, že jste nepochopil prostý fakt, že pisatel jel tak, že před překážkou včas zastavil?
A že jeho příspěvek vůbec není o tomto, nýbrž jen a právě o bezmozky svévolně a protiprávně vytvořené překážce?

Péťa

Řidič ale předpokládá za zatáčkou na silnici neleží hromada uhlí, převrácený kamion nebo peloton.
A o tom jak se má stát na silnici pokud tvořím překážku přes jízdní pruh, ergo přes celou šířku silnice je ve vyhlášce taky odstavec.

Zdenda

nevím jak ve vyhlášce, která je už skoro 25 let zrušená, ale zákon hovoří hlavně jasně v jiné věci. Mám je takovou rychlostí, abych stihl včas před překážkou zastavit. Převrácený kamion za zatáčkou je nemilá věc, ale mou povinností je jet tak abych stil zastavit. Takže zatáčku, za kterou nevidím, nepojedu 90….

Jenda

Nedávno jsme s kamarádem jeli naprosto předpisově za sebou, a předjíždějící řidič nám nadával z okýnka, že prý podle zákona máme mezi sebou nechávat rozestupy (kam na to ti lidi chodí?) a že takhle nejdeme předjet (tomu bych věřil kdyby nás jelo za sebou víc). Člověk si nevybere.

Martin II

Dotaz na znalé: Je možné pro takovou akci nějak legálně zajistit zastavení dopravy na trati?

tiborgic

Nejspíš to možné je. Nejspíš by musel zaplatit komplet vyloučenou trať a dopravci náhradní autobusovou dopravu. Určitě by to nebylo ze dne na den a určitě by to nebylo nejlevnější. Tento bezvýznamný závod by si to určitě nemohl dovolit. Možná tak Tour de France nebo něco podobného

Leinad

NAD by se vyhli načasováním do okamžiku, kdy vlak nejede.

Hynek

Ano, lze.
Kupříkladu 17.5. se kolem Hostivice běžel Hostivice RUN a byl zastaven provoz dle ROV 63134 bez NAD.
Další akcí byl cyklistický závod kolem Hostivice, kdy se nejezdilo dle ROV 63190 opět bez NAD.

Error

Poradatel si muze pozadat o vyluku, bezne se tak v jinych pripadech deje. Samozrejme to neco stoji, vice nez zakryti vystrazniku.

FrH

Error: tak snad za zakryti vystrazniku ve vysledku zaplati vice, nez kdyby si zaplatil vyluku treba i na mesic.

kámo

K tomu ještě musí požádat obecní úřad ( Silniční správní úřad – dříve Odbor dopravy ) O udělení zvláštního užívání pozemní komunice. To se dělá na různé pochody, majálesy, závody, …

MartinS.

Takhle, ony tam jedou 4 vlaky v každém směru za den. Ty závody se jely v několika kategoriích v různých předem daných časech 9 dopoledne a potom od 12:00 do 15:30. Startovalo se ze Štěpánova, takže u přejezdu byli závodníci tak do 5 minut po startu. Asi by nebyl problém oznámit to SŽ a dopravci a možná stačilo ten vlak zpozdit o 5 minut. Nebo dát do rozkazu, že vlak před přejezdem na pokyn pořadatele zastaví a vyčká až závodníci přejedou. Na téhle trati by to nebylo nijak složité, ale důležité je, aby o tom SŽ i dopravce vůbec věděli.

Sova

Co na to §4?

FP1

Nevidím jakýkoliv takto omezovat železniční dopravu, a 4 vlaky za den, tak by to šlo naplánovat tak, aby tam závodníci byli v jinou dobu, než je průjezd vlaku, a kdyby je něco zdrželo, tak si holt počkají.

vbb

Přesně, odstartovalo by se 5 minut po odjezdu vlaku. Zvlášť pokud je přejezd tak blízko od startu a zároveň je ten vlak odtud výchozí. Synchronizovat to 5 minut před cílem závodu a na konci 50 km ramene by bylo složitější.

Zdenda

A co posunout start po odjezdu vlaku? Maník u přejezdu s telefonem stačí…

jackbrno

Určitě to možné je po dohodě s provozovatelem dráhy a případně i provozovatelem drážní dopravy, jehož vlaku se omezení dotkne. Tady si organizátor zjevně řekl, že těch vlaků tam jezdí málo a jezdí pomalu, tak to vyřešil takto „inteligentně“. A bude za to doufejme po zásluze „odměněn“, aby příště věděl, že levnější je to zajistit oficiálně, než na vlastní triko.

Jan

Lze, viz městská RZ Barumky

xyz

Pamatuji si triatlonový závod okolo Zell am See, kdy doprava na Pinzgaubahn byla rozdělena na 2 části – z Fürth-Kaprun do Krimmlu, zato mezi Zell am See a provizorní (montovanou) zast. před přejezdem u dopravny Fürth-Kaprun. Lidé přestupovali chůzí přes ten přejezd, přes který vedl závod.

J1267

Ano, je. Napr Karlovarsky maraton, zajistila se vyluka, nahradni autobusova doprava…

Pet

Vy vidíte malý motoráček. Ja vidím 24 tun oceli s brzdnou dráhou 300m. Nikdo schválně nenajíždí. Kdyby tam vlítli, tak by brzdil a houkal. I tak by byli mrtví, ale dle zákona o drahách by fíra žádnou vinu nenesl, žádný soud by nebyl a po krátkém volnu by jezdil dál. Plná odpovědnost by byla na organizátorech. Vlak má jízdní řád i na tomhle úseku. SŽ a dopravce by určitě vyšli vstříct, kdyby se někdo obtěžoval jim něco říct.

abc

Dost pochybuju, že by jim někdo vycházel vstříc. Ale klobouk dolů za takhle jednoduché, elegantní řešení. 😀 Doufám, že ten závod za tu podmínku aspoň stál.

abc

Tady si někdo sedí na vedení. Já nevím, jak už to jinak napsat, aby bylo jasné, že to by ironická poznámka.

DavidS

Sice žádná zákonná odpovědnost, ale stále vnitřní pocit, že zabil člověka. Tudíž následky psychické.

Leinad

K soudu jako obžalovaný fíra vesměs nedojde, ale i tak se vyšetřuje i chování strojvedoucího. A výjimečně se najdou chyby, viz Golčův Jenikov.

Ivan

Kde zrovna ta fírova „chyba“ byla dost podstatná (resp. byly tam dvě podstatné chyby).

Machiaveli

ty jsou bohužel dosti běžnou součástí profese strojvedoucího, se kterou musí každý předem počítat 🙁

A. O.

Soud by byl. S tím, kdo by je tam takto pustil a případně ten výstražník zakryl.

libor

trochu mimo… když vidím, jak to označení přejezdu zarůstá do větví, chtělo by to probírku, to by jako SŽ mohla trochu napravit! Jinak ty „trenky“ na světlech to je síla…

abc

To je perfektní. 😀 Podle titulku jsem si nejdřív myslel, že se se SŽ nějak domluvili, i když mi to přišlo divný. Ale že to vyřeší až takhle geniálně, mě nenapadlo. To je obecný ohrožení jak víno.

Happy

To se vážně stalo? Jak může být někdo tak tupej, aby toto udělal?!

abc

Nesmazáno. Upraveno. Ale ne že by na tom záleželo. Obojí je stejná prasárna.

kuna

Myslel jsme si, že důchodce Baldu a je těžké trumfnout. A ono ne, bohužel.

Petr

A příště budou zakrývat stopky nebo přednosti v jízdě…

N.N.

Já teda doufám, že příště budou organizovat maximálně zeleninu na záhonku. …. poslat někomu děcko pod vlak.

MaPe

Lidská blbost je neomezenej artikl… Obecné ohrožení by této akci slušelo.

abc

A není to náhodou ještě organizovaná skupina 😀

Ivan

Samozřejmě je, takže rovnou druhý odstavec.

jackbrno

A navíc ještě zcela promyšlené a vědomé, nikoliv jen nějaký myšlenkový zkrat, jako když někomu rupne v bedně a předjíždí v blbém místě a ohrozí protijedoucí autobus (tím neomlouám ty předjížděče 🙂 ).

vbb

Pokud jsou organizovaná skupina, tak se možná mstili Dráze za ty Klatovy 🙂

František

Určitě na tu sportovní akci maji dotace, treba to tomu kdo ke dává bude trochu vadit, většinou se podepisuje něco o souladu se zákony ČR.

Václav

Tyhle závody mladých cyklistů se kdysi konaly i u nás. Sice tu žádné koleje nemáme, ale jak organizátoři, tak samotní závodnci se tehdy chovali dost arogantně.

Frantík

Viděl jsem video z pohledu motorkáře, který jel proti nim (po pravé straně, dle pravidel) a prostě ho srazili. Hromadná nehoda, chtěli ho kdovijak lynčovat, naštěstí přivolaný policista měl rozum.

Dejf

on dle toho videa měl rozum i nějaký počet závodníků, ale stejně se ten záznam z kamery motrorkáři hodil…

Frantík

Máte odkaz na to video? Už to bude těžké znovu najít.

Petr

Stalo se mi to samé.Srazili a zaútočili. Navíc zlití jak výčep.

PavelH

Nakonec to ale dopadlo tak, ze nikdo z cyklistu nebyl potrestan i kdyz jednoznacne zpusobili nehodu a pak jeste fyzicky napadli motorkare. Motorkar mal z toho problemy i psychickou ujmu a nechtel do dal resit, protoze hned druhy den vsude ve zpravach bylo jak „motorkar“ srazil skupinu cyklistu a udajne zamerne do nich najel.

Ales

Pořadatelská služba podobných závodu je tristní ve více případech. Loni se mi stalo, že jedu autem a v jedné vesnici na mne nějaký strejda v civilu cosi neidentifikovatelného mává. Jedu dál jakoby nemaval, dojedu za zatáčku a málem jsem se tam srazil s pelotonem. Agresivní závodníci mi hrozili pěsti a málem mi poškodili auto.

N.N.

To jste dopadl dobře. Jiný takové štěstí něměl: Když do poslal vpravo vedle cesty do trávy, tak se na něj vrhli … dostali za to ublížení na zdraví.

Stráťa

Nechápu že tyhle závody za provozu jsou ještě pořád povolený, těch zbytečných průserů s už bylo dost.

platamond

On to někdo povoluje, většinou to je jen punk. Jsme v Čechách, tak se toho pak vymluví.

PavelH

Oni jsou agresivní i mezi sebou. Stačí se jít podívat na cyklostezku z Prahy do Klecan nebo Vraného. Frustrati, co si koupili drahu silnicku a myslí si, že svět a stezka patří jen jim, a na všechny okolo jsou agresivní – včetně ostatních cyklistů, obzvlášť těch rekreačních a deti. Pak si jdou dát pivo a šlapat dál pod vlivem, ideálně přes ten zákaz u Klecan, který musí hlídat SBS, protože frustrati to hromadně ignorují.

Kilinger Jaroslav

Zákaz už u Klecan pěkných pár dní není a nekrmte nás tady lží o projetí zákazu. Plot byl až do řeky , takže těžko to mohl někdo projet ( objet).Leda přeplavat.
A že nemáte na dražší kolo, peníze ani fyzičku, neznamená že všichni cyklisté na silničce jsou prasata.Naopak, sám jako otec dětí, který tam často jezdí , mohu konstatovat že nejhorší svoloč jsou tzv “ víkenďáci“ , kteří nemají vůbec zažitá pravidla na cyklostezkách Kluk, který jezdí tisíc km za měsíc, je většinou nejo ohleduplnější.Ze někdo jede rychle, neznamená že jede jak prase..

Pavel

Ten plot cyklisté demontovali a přelézali, proto tam musela být nasazena SBS, která to hlídala. A tady vůbec nejde o rychlost, ale o ohleduplnost. Už se mi stalo, že mi zpoza zatáčky vyletěl týpek v plné rychlosti a mohlo to dopadnout velmi špatně. Nebo jsem viděl rodinku, která společně předbíhala chodce, a zezadu přiletěl frustrovaný cyklista a seřval je, proč předbíhají. A neříkejte mi, že podél cyklostezky není výčep každých pár metrů a spousta opřených kol místních „štamgastů“. Řečmi o penězích a fyzičce jste asi sám součástí téhle skupiny arogantních cyklistů. Nebojte se, financí mám dost, ale ne každý má… Číst vice »

Jenda

Pár nápadů, jak zvýšit dodržování zákazů vjezdu cyklisty: – v případě té klecanské cyklostezky s padající skálou, třeba, uh, vyznačit objížďku?! A to tak, aby po ní člověk jel ještě než absolvuje kopec dolu a pak by měl jako vyšlapat kopec zase hezky nahoru a třeba přijet kvůli tomu k zákazníkovi, kde se nemůže osprchovat, pěkně zpocený. – zařídit, aby nebyl běžný jev, že se někam dá zákaz vjezdu všech vozidel (příp. podobné značky – slepá ulice bez dodatkové tabulky atd.) i když se tím ve skutečnosti myslí zákaz vjezdu motorových vozidel. Pak se to lidi naučí nerespektovat. Je to… Číst vice »

hbf

Kdyby schválně najel do lidí, šel by před soud a mohl by děkovat nebesům, že už nemůže dopadnout jako Hepnarová.

Popravdě nechápu, jak vás mohlo něco takového vůbec napadnout.

Knížecí rada

Stejně to podle obrázku zakryli blbě, protože dál platily výstražné kříže. Prostě idioti. Teď budou házet jeden na druhého, kdo to zakryl a na koho příkaz.

F. K.

To už dořeší OČTR.

jan táborský

ano správně ať házejí jak říkáte, přejezd byl standardně a podle všech předpisů zabezpečen

N.N.

Nebyl. Žádný předpis nedovoluje zakrýt červená světla.

platamond

Ale byl, červená světla jsou jen bižuterie. Zákon řeší kříže!

Frantík

No každopádně koleje jsou koleje, přes ty se může jenom když vlak nejede.

N.N.

… a pokud někomu seberou informaci „pozor, blíží se vlak“, aniž byl strojvedoucí zpraven o nefukčním přejezdu, tak je to obecné ohrožení.

Tabulka s traťovou rychlostí tam není, aby člověk věděl, jesli se má rozhlížet na 40, 100 nebo 400 metrů.

N.N.

Pokud nejsou splněny rozhledové poměry, tak je kříž naprosto nedostatečný.

Těch 8 uhořelých v autobusu na vypnutném přejezdu, kam vletěl rychlík 140 km/h nestačilo, aby někteří probrali?

jan táborský

kdopak Vám to řekl, například když se spouští tak kvůli znevažování výstrahy se blikače zakrývají běžně

David

Ok, ten vlak tam jezdi spise nahodne, ale stejne asi organizator mohl rict …

Kubrt

Ne, říct fakt nestačí.

Frantík

Závodníkům stačí.

Leinad

Říct nebo napsat 😀 vážně by se na takové trati Spržel nedohodla?

Kubrt

Myslím, že dohodla, ale suše oznámit „pojede tam závod, tak nezaclánějte“ není dohoda 🙂

slsp

Nabuduce mozu takuto srandu skusit niekde na koridore a mavat na Pendolino. Ked uz chcu byt za kretenov, tak poriadne, nie len tak polovicato.

N.N.

Blbé le, že takovým jednáním neohrozí ani tak sebe, daleko víc ostatní tím, že je uvedou v omyl.

slsp

Tak zase, normalny clovek ked pocuje vystrahu, hoci aj pod vrecom, tak snad zavod-nezavod aspon spomali a poriadne sa pozrie…

Kubrt

Nevím, žádných závodů se neúčastním, ale umím si představit, že jedu závod, napínám síly, předpokládám že jedu po zajištěné trati a moc nekoukám po okolí.

Jakub P

Jsou zavody a zavody. muze byt uzavrena trat a pak by zavodnik nemel nic krome vykonu resit a zabezpeceni je na odpovednosti organizatora (byt mezi fanousky muzou byt taky nemyslici jedinci, a problemy se stavaj i na vrcholovy urovni, at uz jde o TdF a spol nebo treba rallye zavody). Rada malych zavodu se ale kona bez uzavreni trati a tam maji zavodnici davat pozor a dodrzovat dopravni predpisy. Ze to nekoho zpomali se bere jako vyssi moc a vlastnost trati. Melo by to byt v propozicich, pravidlech a v informacich pred startem. Kdo to bere vazne, ten i vypichne… Číst vice »

UGL

obvykle je to naplanovat tak, aby se to s vlakem nepotkalo, pokud se potka, tak vlak ma samozrejme prednost. U standardne zajistenych zavodu jsou tam rozhodci, kteri vi, ktera skupina kdy prijela a podle toho je po prejeti vlaku pousti ve stejnych intervalech jako prijeli. Tohle se obcas stane i na tour de france. Za projeti zavrenych zavor maji celkem jistou diskvalifikaci

David

na ty trati fakt neni pravidelny provoz … neni nutny z toho delat nejakou apokalypsu.

Kubrt

Vlak tam zjevně jel a trať je provozní, přejezd není zrušený, takže jakýpak pravidelný/nepravidelný provoz, to je úplně jedno.

Jakub P

To je uplne jedno, prusvih je to obrovskej i tak. Jo, na koridoru by to bylo jeste o dost horsi, ale tohle bohate staci.

diem72

Ano … to jsou ty trati s občasným provozem. A několik nehod se tam na přejezdech urodí každoročně. Blbci, na co spoléháte, asi!!!

Zdenda

Tak tohle snad nemyslíte vážně…. Tím, že tam není pravidelný provoz, tak si měli pořadatelé zjistit u SŽ skutečný stav věci jízdu mohli naplánovat mimo pravidelnou jízdu vlaku. Strojvedoucí mohl dostat info, že se tam budou motat závodníci, aby čekal nečekané, ikdyž to vůbec nepotřebuje. Navíc tam ten VLAK JEL, takže došlo k přímému ohrožení bezpečnosti. Ale SVÉVOLNĚ zakrýt SZZ, to je jako hodně přes čáru. Ten co to zakyl, pokud má řidičák, tak sebrat. Tohle snad ví, že na to nemá oprávnění. Semafor také nezakryje, pokud ho nemá, tak pořád neznalost zákona neomlouvá. A pokud to bude házet dál,… Číst vice »

vbb

Pravidelný provoz tam je. Na „pravidelnost“ stačí, aby tam pravidelně jel 1 vlak za týden.

Blc

Bych si vedle otevřel prodejnu kol …

Air Traveller

to se fakt stalo? to neni sen?

libor

asi ani apríl..

Filda151

Toť otázka, co na něj ty lopaty z řad organizátorů mávaly. Pokud to byla regulérní návěst „Stůj, zastavte všemi prostředky“ a on na ni nijak nereagoval, byl by v tom asi namočený taky. O inteligenci těhle mamlasů ale pochybuju, takže hádám, že na něj mávali jak na prvního mája, krásný pozdrav… Což pro strojvedoucího v předpisovýho hlediska neznamená nic. Tam kdyby pak na přejezdu nějakýho cyklistu sejmul, byl by z obliga.

gringoAD

A je vůbec povinností strojvedoucího zastavit na regulérní návěst Stůj zastavte všemi prostředky od každýho člověka ? Vždyť 99,9 procent neví jak ta návěst má vypadat … Kdyby na něho jen ukázali ceduli Zastav .. je to jeho povinností ? Jako asi bych v tom případě zastavil, protože netuším, proč to ukazují … ale jak tohle má být provedeno reálně … třeba k zastavení hrozícího nebezpečí na přejezdu ?

Kubrt

Nevím, jestli je to povinností, ale kdyby to došlo k soudu a zazněl dotaz „Pane strojvedoucí, jak jste porozumněl mávání pana X vstříc vámi vedenému vlaku?“, asi by se to odkazem na předpisové provedení návěsti „Zastavte všemi prostředky“ nesmázlo. Samozřejmě nemluvím o mávání na vlak jedoucí 160 km/h, ale u toho šukafonu na lokálce se asi dá pochopit, že se něco děje a zahájit brzdění.
Tím samozřejmě neomlouvám chování organizátorů, je to jejich extrémní selhání.

Tony

Samozřejmě že reagovat na návěst „Stůj, zastavte všemi prostředky“ musí strojvedoucí vždy. Nikdo nebude řešit jestli je to v tu úplný civil co neví co mává, nebo je to nádražák v civilu co si všiml nebezpečné situace a snažil se odvrátit MU…

A mimo jiné, proto ta návěst se dává tak jak se už desítky let dává, krouživým pohybem rukou snad nikdo standartně nemává, zvlášť proti vlaku v pohybu…

Filda151

Ano, je. „Stůj, zastavte všemi prostředky“ slouží k odvrácení hrozícího nebezpečí a strojvedoucí při jejím zpozorování nemá zkoumat, kdo mu jí dává. Zkoumat, kdo a zda to bylo účelné můžu až po zastavení. To, že 99% lidí neví, jak tu návěst dávat, s tím souhlasím. Z jedný strany asi možná i díkybohu, protože už vidím, jak se každej druhej nudící se puboš bude někde v Klánovicích zkoušet, kolik vlaků zastaví. K ceduli „Zastav“ a odvrácení hrozícího nebezpečí… Z předpisového hlediska to pro strojvedoucího není nic, ale když toho zapojíme rozum a mozek, tak mi fakt bohatě stačí zpozorovat člověka, co… Číst vice »

jackbrno

Tak strojvedoucí obecně má samozřejmě taky povinnost, stejně jako obsluha jakéhokoliv jiného dopravního prostředku, snažit se za každou cenu zabránit způsobení škody na majetku a zejména na zdraví, takže když mu někdo nějakým srozumitelným způsobem (a nemusí to být ani oficiální návěst) ukazuje, že má zastavit, tak by to měl udělat a těžko by se pak obhajoval, kdyby na přejezdu do něčeho vletěl, přestože se ho někdo pokoušel před tím varovat. A ano, návěst „stůj, zastav všemi prostředky“ není vázaná na nic jiného a platí vždy. Žádný předpis nestanoví, že by ji strojvedoucí musel přijmout pouze od pracovníka dráhy v… Číst vice »

jackbrno

Mimochodem, strojvedoucí by to měl udělat i ve svém zájmu. Co kdyby na přejezdu zase visel nějaký blb s vrtnou soupravou…

Vlaďa

Ano, je. Dle předpisů musím na každou byť pochybnou návěst reagovat. Pokud si nejsem jistý, předpokládám Stůj, zastavte všemi prostředky.

Zdenda

Takže si to shrneme z pohledu strojvedoucího.
1. že tam je přejezd vím, protože znám trať
2. že je tam přejezd vím, protože mám k tomu u trati odpovídající návěsti
3. že je to přejezd s blbými rozhledovými poměry vím, protože bod 1. a VIDÍM.
4. pokud mi někdo zpoza takového místa vyběhne, něco mává a fakt nenevypadá na radostné dítko, tak začnu brzdit, protože tam může být seklý kamion, protože vím, viz body 1. a 2. Nehledě na fakt, že snad i v autoškole se mávání, které fakticky splňuje návěst „Stůj, zastavte všemi prostředky“, učí.

TnM

Cekal jsem ktery prvni filozof tu organizovany cyklozavod vyuzije jako zaminku na vyzvraceni sve cyklofrustrace

Petr

Možná ta flustrace z něčeho vyplývá. Já nevím, například z uvedení závodníků nebo cestujících do nebezpečí?

TnM

Muj prispevek je reakci na jiny prispevek ktery byl popravu vymazan, protoze byl pouze projevem nenavistne mysli.

H_T

Záměrně zakrýt výstražné zařízení přejezdu, notabene při konání závodu, kdy frekvence na tom přejezdu bude násobně vyšší než obvykle? To už je na obecný ohrožení, řekl bych …

kámo

Tady by měla konat již z úřední povinnosti ( pokud se o tom nějak dozvěděla nebo nedostala oznámení ). Minimálně za přestupek je neoprávněně zakrytí dopravních značek, ale vzhledem k ohrožení bezpečnosti provozu bych to viděl na obecné ohrožení ( organizátor závodu ). To, že tam jezdí vlak jednou za čas, neznamená, že si tam mů6ou dělat, co chtějí. Tady je štěstí, že ten vlak tam nikoho nesrazil.

kámo

Měli mít na to povolení o jiném užívání pozemní komunikace, který by jim schválil dopravní odbor na úřadu ve Vlašimi..

Plovák

Rád bych světu oznámil, že jsem anonymní frustrát

Pavel S.

A na silnici je vytlačujete na chodník, že? Dobrá práce!

Plovák

Ne. Nemám auto.

Aquinas

Děkujeme za sdělení. Jen postrádáme informaci čeho se ta frustrace týká.

Honza L

Tohle mě štve především jako účastníka podobných závodů. Ve spoustě věcí se prostě na pořadatele musíte víc či míň spolehnout, zvlášť u bezpečnosti. Takové voly hodit na káru a vozit po vesnici, aby viděli jak vypadá epesní blbec.

kámo

Na takovéhle akce, pokud to je na pozemní komunikaci, mají mít povolení o zvláštním užívaní komunikace 😉. Ale to je moc běhání po úřadech a musí se to hlásit s předstihem a né vždy to úřad povolí. Spoléhá se na to, že to nějak dopadne. A až se stane průser, tak se bude přehazovat odpovědnost na organizátora a pořadatele (např. ta rallye,kdy vozidlo za kopcem smetlo skupinku lidí 😭)

mgr.pavel

Pokud by schválně najel a nebrzdil, pak by byl za střet spoluvinný. I on mohl svou činností (brzděním) případné kolizi zabránit nebo zmenšit následky (střet v nižší rychlosti je míň nebezpečný).

Ale věřím, že se bavíme o naprosto hypotetické situaci, a žádný strojvedoucí není takové hovado, jako ti organizátoři závodu.

Průvodce původní Aleš

Tak z fotky mi vyplývá, že brzdil a zastavil uprostřed přejezdu.

Michal M

Je možný, aby byl někdo až takový hovado?

N.N.

Mnohem horší: Hovado ohrozí nanejvýš sebe.

xyz

Takže by stejně museli zastavit před vlakem. K čemu tedy zakrytí přejezdu?

Twix

Taky mi nešlo na rozum, čemu tím měli pomoct. Možná byl ten myšlenkový pochod takový, že blikání přejezdu jakože nebude pro závodníky platit, protože organizátoři mávající na vlak na trati se postarají, aby do nikoho nevjel. Ale i to mi přijde dost přitažené za vlasy.

Machiaveli

ten „myšlenkový pochod“ byl přesně takový

TnM

Organizator by mel byt zbaven svepravnosti a uz nikdy nic neorganizovat. Vrchol diletantismu a hlavne idiocie. Kdyz uz na miste zjisti, ze ma problem, ze si nezajistil dostatecne trasu, tak to prece nemuze resit timto zpusobem.

Kevin

Na místě? Ty koleje jsou i v mapách! To není překvapení.

Pavouk

Organizátoři by především za obecné ohrožení měli být zbaveni na několik let svobody.

p.d.

Jako souhlas s výkladem skutku z pohledu zákona, ale z pohledu daňového poplatníka myslím, že prospěšnější pro mou kapsu i pro napravení viníka by bylo na stejnou dobu místo odnětí svobody dotyčnému zajistit „pracovní stáž“ na nějaké LDN, nebo v rehabilitačním ústavu -a samosebou navíc k jeho normálnímu pracovnímu režimu.

Pavouk

A vy byste chtěl mít svého blízkého v LDN, kde pracuje někdo za trest a ještě k tomu, jehož inteligence se horko těžko vyrovnává s inteligencí hustilky?
Já tedy ne.