RegioJet hlásí rekordní čísla. Tržby zvýšil na 2,8 miliardy, cestujících bylo téměř 11 milionů

Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Za zásadního tahouna výsledků označil majitel Radim Jančura vlakovou dopravu.

Dopravní společnost RegioJet se podle dnes oznámených čísel loni zotavila z covidové krize. Firma hlásí návrat do zisku, přičemž tržby i počet přepravených cestujících byly rekordní.

Žluté vlaky a autobusy přepravily celkem téměř 11 milionů cestujících, z toho sedm milionů připadá na vlaky (meziročně o 40 % více). Autobusy přepravily 3,8 milionu cestujících (meziročně o 54 % více). Celkové tržby za vlakovou i autobusovou část dosáhly loni 2,8 miliardy korun (předloni 2,1 mld. Kč), hrubý zisk činí 126 milionů (předloni 17 mil. ztráta).

„Celkové ekonomické výsledky dopadly za rok 2022 velice dobře. Meziročně došlo k nárůstu a i oproti úspěšnému roku 2019 jsme dosáhli lepších čísel. Sice z vlaků ubyli byznys cestující, ale díky novým linkám, třeba v Ústeckém kraji, nebo lince z Brna do Ostravy a Bohumína, se nám obrat zvýšil. Covid nás nezastavil,“ uvedl majitel firmy Radim Jančura.

Za zásadního tahouna výsledků označil právě vlakovou dopravu. Nejvíce rostla linka Praha – Brno – Vídeň – Budapešť, kterou využilo 650 tisíc lidí (meziročně o 150 % více). Absolutně nejsilnější je severní linka Praha – Ostrava – Košice, kterou v minulém roce využilo 2,6 milionu cestujících (meziročně o 10 % více). Celkem loni využilo IC linky RegioJetu téměř pět milionů cestujících (tedy o 28 % více než v roce 2021). Průměrná obsazenost vlaků za celý minulý rok činila 85 %.

Na rychlíkových linkách v závazku veřejné služby R23 a R8, které RegioJet obsluhuje v Ústeckém kraji a na trase Brno – Ostrava – Bohumín, eviduje firma za loňský rok 1,9 milionu cestujících (v meziročním srovnání o 55 % více).

Na sezonní vlakové lince do Chorvatska přepravil RegioJet v roce 2022, kdy byla linka v provozu třetím rokem po sobě, 100 tisíc cestujících.

Na druhou stranu firma musela řešit růst nákladů, rostly především ceny elektrické energie, mzdové náklady a úrokové sazby. „Rapidně také zdražily základní materiálové náklady na opravu a údržbu vlakové techniky,“ doplnil finanční ředitel RegioJetu Petr Kohoutek.

Finanční výsledky umožňují podle vedení firmy RegioJetu další investice do nových vozů a lokomotiv a zároveň vstup na nové linky. „K vozům Astra a sedmi jednotkám PESA určeným pro výkony v Ústeckém kraji přikupujeme dalších 13 lokomotiv TRAXX MS3, které budou nasazeny do provozu již v příštím roce. Touto akvizicí rozšiřujeme náš lokomotivní park na 35 vícesystémových lokomotiv. Z nich 31 patří mezi poslední generaci TRAXX MS3, jejichž výhodou je především menší energetická náročnost,“ řekl Kohoutek.

Tagy RegioJet RegioJet výsledky 2022
98 komentářů