RegioJet hlásí rekordní čísla. Tržby zvýšil na 2,8 miliardy, cestujících bylo téměř 11 milionů

Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Za zásadního tahouna výsledků označil majitel Radim Jančura vlakovou dopravu.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rikiki

Vcera jsem po dlouhe dobe jel Jantschurakem a katastrofa… vozy spinave, vsechno takove mastne, osahane… proste cestovani pro chudinu

Adrian

Je to pekné a som rád že RJ zdvihlo úroveň ale je to podnikanie na štýl divokého východu. RJ vyzobe hrozienka trhu v podobě najvyťaženejších a nejvýdělečnějších liniek, jasné že si môže hýčkať zákazníkov mineralkami a novými vozmi. A to čo zostane, linky a všetky lokálky, ktoré možno nezarobia ani sami na seba ale čaká sa že to pojede lebo 100 rokov to jazdilo, ľudia musia ísť do práce, nech vozí štátny dopravca. A to je ten čo robí všetko zle – v porovnaní s RJ. Podla počtu prepravených ľudí by sa mali adekvátne prideliť dopravcovi aj nevýdělečné linky z… Číst vice »

Pedro72

Super! Myslel jsem, že tyhle argumenty už zmizely, ale ono ne! Akorát nemám popcorn 🙁

Otakar

Tvl. právě to co si vy představujete je ten postsovětský bordel. Ale co, vy slováci jste vždy lízali russákům kule, viz vaše průzkumy veřejného mínění, kde jste nejvíce prorusská země v EU spolu s Maďarskem.

Rosolozub

A teď ráno prosím k něco k věci…

Leinad

Koncesní model by měl výhody i nevýhody proti stylu objednáva + open access.
Nicméně to vyčítej zákonodárcům, ne jednomu z X dopravců, třeba ne tomu který chce výběrka.

Jiří Kocurek

Jančura si to zákulisně vymohl až Bruselu!!

Karl vB.

Vážený pane Adriane, chcete vaším plamenným příspěvkem snad naznačit, že linka Bratislava – Komárno (do roku 2012 tragická šukafonie ZSSK), by měla snad být tou „rozinkou“? 🙂 V letech 2012 – 2020, kdy tam jezdil RegoJet se zvedl počet cestujících 4x a kultura cestování byla s předchozím obdobím neporovnatelná. Po odchodu RJ v roce 2020 se musel váš slavný státní dopravce spářit s ÖBB, aby tam vůbec bylo s čím jezdit. Poslední bod této komedie je, že vaše ministerstvo dopravy u Leo Expresu škemralo, aby nastoupil na tuto linku o rok dříve, než bylo původní přímé zadání. Proč asi? Váš… Číst vice »

Adrian

Myslíte, že mať výhradný provoz na trati po ktorej sa prevezie 5% všetkých cestujúcich krajiny nie sú rozinky? Lebo to popisujete ako keby ten provoz oživili na trati Červená Skala-Margecany. To ako to vypadalo predtým a aké úmysly mali keď RJ odtiaľ vyhodili nie sú pointov o ktorej sa bavíme (nezastavam sa neschopnosti a vychcanosti mdsk). Pointov je napríklad otázka prečo tak úžasný dopravca RJ, ktorý to vie tak jedinečne robiť zrušil aj jediny žlty vlak Praha-Zvolen. Nechali si len kosickobohuminsku trať a to je akože s prestupom Zvolen. Včera sa prevrátila 812 pri nejakej Rimavskej čosi(neveril by som že… Číst vice »

Karl vB.

Vážený pane Adriane, 1. Zvolen – vlak, minerálka: 1.1 Cítíte se být frustrován tím, že RJ již nejezdí do Zvolena. Předpokládám, že ten spoj nebyl na objednávku kraje, nebo státu, ale na vlastní podnikatelské riziko RJ, a to bylo zřejmě na základě dosažených hospodářských výsledků spoje vyhodnoceno, jako vysoké a spoj byl tedy zrušen. 1.2 Nevím, jak je tomu dnes, ale v minulém století byly doby, kdy před zvolenským nádražím byla studánka s nějakou místní minerálkou. Pokud nevyschla a funguje dodnes, stačí si vzít prázdnou petflašku a před odjezdem si načepovat. Pak už můžete spokojeně cestovat za hranice všedních dnů… Číst vice »

Jiří Kocurek

Blbe. Skutečná rozinka je britto mslouva v závazku, kde dorpavce neřeší cestující a jenom jezdí … s kolejbusem za 5x víc peněz než autobus.

Autobus ty lidi do práce a do školy odveze taky. Jště nám napiš, že školní autobusy neexistují.

Košičan

Na RJ, bohužel, nadávám často, ale souhlasit můžu jen s úvodní větou. Myslím, že obecně přičítáte dopravci vyšší vliv než reálně má. Já bych jim vmetl nedodržení a zkrácené řazení, špinavé a hlučné (obuté) vozy, nefunkční WC a klimu, neoznačené vozy, buzeraci cestujících bez místenky apod.

Juraj

Radikálové to neslyší rádi, ale RegioJet je v pohodě. Nejsou to „o třídu lepší vlaky“. není to zjevení z jiné galaxie, není to spása české železnice a není to ani vzor skvělých služeb. Je to prostě OK. A jelikož ČD taky nejsou nic z toho, tak RJ své zákazníky má. Dneska jsme s kolegy potřebovali z Prahy do Ostravy. Čtyři minuty po sobě jede Interjet na IC a pak RJ. Jeli jsme za necelé čtyři stovky v Relaxu, oproti 460 Kč bez In karty v IC. IC by bylo bývalo rychlejší, ale v RJ je zase jídlo. Příště to třeba… Číst vice »

David (Komi)

No, ale… Už jen tenhle příspěvek, konkrétně pak druhý odstavec v něm dokazuje, že je s ČD něco špatně… Už tak jste dle komentáře ušetřil 60 korun. A to jste Relaxem pořád jet nemusel, a mohl jste zvolit třeba třídu standart, který více méně odpovídá stejné kvalitě vlaků ČD na relaci Ostrava-Praha. A standart by vás opět vyšel ještě o něco levněji. Pak byste už ušetřil celou stovku. A to nepočítám pro některé stěžejní fakt, že v RJ dostanete ještě malou vodu, a ještě si můžete objednat jídlo, které nikterak zásadně drahé taky není. To o něčem vypovídá, ne? Ano,… Číst vice »

David (Komi)

za samotnou (ne ztracenou)* 😅 🤦

David (Komi)

A to nemluvím o faktu, že pořád má ČD málo a pořád má tendenci zdražovat. Nehledě na jejich nesmyslný rezervační poplatek u některých spojů za to, abyste si ve vlaku vůbecsedli. 🤦 🤦

Mirek Zv.

Nemohl bych ten nesmyslný rezervační poplatek platit i na Vysočinách? Pomalu začínám být věčným stáním unavený. Když už vyházeli Béčka, tak by mohli třeba začít prodávat místenky v aukci.

david

Vlak co jezdi bez dotaci (Ok, porad tam je proplaceni casti jizdneho pro studenty/duchodce) musi byt pro mistni sotokomunitu svatokradez.

noerf

Proto šotokomunita nejezdí po Británii vlakem. Tam jezdí soukromí dopravci, kteří platí za to, že tam mohou jezdit. A jízdné stojí podle toho.

Mirek Zv.

@david: Správně píšete „části“ – ne celého, jako u Leo Expresu.

Jiří Kocurek

Proplácí se slevy nařízené zákonem. Co furt na tom máte, to si je ČD odmítají nehcat proplatit, aby mohly brečet?

Gajda

Jo, ten řev x lidí každej den, že s nima už nikdy víc a počty cestujích rostou – Radim má perpetum mobile 🙂

noerf

Tak záleží s čím to porovnáváte, Jasně, že jednotky pendolino či railjet mají dobrý komfort, na druhou strunu většina rychlíkových linek je stejná nebo horší než rychlíky RJ.
Druhá věc je, že u Regiojetu jsou věci jako místenka a určité servis v ceně jízdenky, což pro některé cestující je výhoda.
Na druhou stranu i Regiojet má co zlepšovat (čistotu vagónů, standardy v spacích vlacích). A další věcí je, do čeho se Regiojetu vyplatí investovat, když kvůli covidu jsou vlaky od založení ve ztrátě cca 320 miliónů, covid jej stál 400 miliónů ztráty. Jinak by byl již zřejmě v zisku.

Jiří Kocurek

„s nima už nikdy víc“

Pokud „s nima“ vůbec kdy jeli. Když někdo provádí defektoskopii podvozků pohledem z kanslu přes Vltavu, z čehož vyvozuje kategorické závěry, tak najde nemálo těch, kterí seděli v Dlážděné a viděli 3vozový Regiojet na R8 20x týdně.

Radim

Jen tak dál… ať jezdí s RJ čím dál víc lidí. Bude to mít dva efekty. První, ČD se budou víc snažit (snad). Druhý, ČD nebudou jezdit tak přeplněné 😀 😀 😀

David (Komi)

Pokud se bavíme o většinové situaci – o cca 70 % případů dopravních výkonů, tak jezdí ČD poloprazdné oproti RJ. Proč asi…

David (Komi)

Myšleno na lince Praha-Ostrava. Samozřejmě.

Erik85

Tak to asi jezdím na této trase jinými ČD…

David (Komi)

Asi… 😅
Schválně, jak často, v kolik hodin, a v jaké dny jezdíte? 🤔

Erik85

Minimálně 2x týdně, a časy a dny jsou různé. Prostě jak si to práce vyžaduje. Tento týden to jedu například 4x. Moje příští jízda je zítra ráno s SC 241, odpoledne ještě uvidím, čím se budu vracet. A prázdné to rozhodně nejezdí. Je také zajímavé, jak RJ, který byl kdysi opěvován za x-vozové soupravy to teď jezdí většinou s 6-7 vozy, které díky konfiguraci odpovídají cca 5-6 vozům ČD, které jich ale mají běžně více. 🙂

Karl vB.

Boha jeho, 4x za týden vlakem z Prahy(?) do Ostravy?
To jako vážně?
Nevyplatí se vám tam přenocovat, nebo v dnešní digitální době to alespoň částečně vyřešit „na dálku“?

Jiří Kocurek

Odjezd z Prahy 11:38 a je tam 90 volnách míst, méně než hodinu před ojezdem. Tak asi to stačí poptávce.

Michal

Je mně na blití……. kolik právníků ČD tu zase je. RJ není dokonalý, ale chová se k cestujícím jak lidem, zatímco ČD jak k dobytku.

Honza V.

V některých ohledech už to začíná být naopak.

Michal

Promiňte, ale to je pěkná blbost. To, co ČD předvádí na hromadě tratích, nikdo netrumfne.

Erik85

Nebo třeba RJ na některých dotovaných linkách. 😉

Michal

Např kde?

Jiří Kocurek

Před dvěma lety odřekl tři vlaky, strojvedoucí náhle onemocněl, nemohl přijít do práce.

Nebo že jezdí se dvěma tam, kde ČD jely s jedním.

Michal

ČD odříkávají soupravy bez náhrady zcela běžně. A ty staré rachotiny chcípají čím dál častěji.

XP3

Jojo, hlavně mimořádnosti jsou vyloženě doménou RJ. Tam ukazují, jak si cestujících váží.
Drhne to samozřejmě u každého dopravce, ale RJ je v tomto extrém.

Michal

Jako myslíte R8? Tam jsem jel nesčetněkrát a nikdy nebyl problém, který by stál za zmínku. Zato ČD na S6 katastrofa.

Jiří Kocurek

Jednou jsem upozornil vlakvedoucího… někteří si do těch sedaček snad utírají boty…
A ne,hodit si nohy v bagančatech na protější sedačku není symbol nadřazenosti, to je důkaz buranství.

Haw

Partnerka by včera mohla vyprávět 😀

Michal

A já bych mohl vyprávět pokaždé, když jedu ČD.

Pedro72

Tohle je server o dopravě, tyhle chvástavé řeči patří spíš do hospody, ne?

Okoloidúci

„RJ není dokonalý, ale chová se k cestujícím jak lidem, zatímco ČD jak k dobytku“

Vy ste nešli R8, všakže :))

Michal

A Vy jste jel po S6? Ve srovnání s R8 je to žumpa.

Pedro72

No jelikož mám skoro denně možnost konfrontovat R8 a R12, tak můžu srovnávat. A ČD tedy vítězem nejsou.

den

To jste mě pobavil 😀

mat

jo,a to jste jěšte nebyl zaměstnanec RJ 😀

Michal

Ne, nebyl. A ani bych být nechtěl, ale z trochu jiného důvodů. Ale hlavně, se zaměstnanci RJ jsem nikdy neměl problém, což se o zaměstnancích ČD říct nedá.

mat

A jaká je Vaše skušenost ze zaměstnancem ČD?

Michal

Co třeba to hlavní – zajímá je jenom, jestli mám lístek, což je perfektním odrazem toho, pro jakou společnost pracují.

mat

Pro mě je duležitejší dostat jse z bodu A do bodu B.
káva a dort je jenom bonus který poteší,ale nejsem z tech ktery jedou RJ jenom kvůli káve zdarma

Michal

Souhlasím, proto je pro mě nejdůležitější doba strávená ve vlaku. S tím, jak stupidně jsou některé tratě postavené, pochopitelně dopravce nic neudělá, ale kvalitu souprav. A když už musím tak dlouho strávit ve vlaku, tak chci mít aspoň nějaký základ. A to je pro mě klimatizace. Bez občerstvení a Wi-Fi člověk přežije, bez klimatizace je to ale v létě katastrofa. A pokud jedu takovou soupravu, očekávám alespoň nižší cenu, což se neděje. A známý včera jel po S6 do Brna. A lokomotiva nějak chcípla a nová prej jela až z Brna (nikde blíže očividně nebyla), takže se dostal do cíle… Číst vice »

User

Připadá mi že s tou obsazeností podvádí kvůli studentským slevám. Vlak je kolikrát papírově vyprodaný a reálně v něm je pár lidí.

Jiří Kocurek

Zvlášní, když je ten vagon vyprodaný, tak v něm nevidím jediné volné místo.

Takže přestaňte šířit pomluvy.

David (Komi)

Čím to asi je…? Stačí se nad tím zamyslet..
Nevím, odkud kam jezdíš, ale… Pokud jsi cestující nastupující v Hranicích na Moravě a jedeš až do Prahy, tak vidíš logicky volné jen ty sedadla, která jsou volné po celou dobu jízdy. Zkrátka nemůžeš vidět volné sedadlo, na které si někdo sedne v Olomouci, ale vystoupí v Pardubicích. Celkem logicky, že jo.

Leinad

Je fakt, že současný Burešovský systém slev umožňuje několik podvodů.
Například – Dopravce si z černého fondu koupí studentskou jízdenku. Student nepřijde, štíplístek mu nezkontroluje doklad o studiu, ale místo je papírově obsazené a proplacené.
Nicméně pokud máš důkazy, zkus to předat odpovědným. A důkaz není, že na cestu z konečné na konečnou není místenka (místenka není, protože je sedadlo obsazené v části cesty)

Pedro72

Jelikož je tady o strach napsat něco pozitivního (třeba že RJ umí najít na trhu ten správný segment a naladit na něj cenu), tak něco nekonfliktního: Je tady očividně hlad po mobilitě. Už aby se na dráze stavělo a zrychlovalo!

J.K.

Ono nestačí že se staví a nezrychluje? 😀

Frantisek

Spíše chuť než hlad. Vyžíráme si zásoby na léta dopředu, momentálně tedy hlavně přidáváním kapacit méně šetrné silniční dopravě. Uspokojovat všechny touhy až do mrtě je autodestruktivní. Jo, zlepšovat kolejovou síť by to přitom sneslo; otázkou ale je, zda přitom dále zvyšovat celkové přepravní objemy, nebo lépe začít konečně měnit jejich strukturu směrem k vyšší efektivitě celého dopravního systému.

Martin1

Tak už jen zlepšit údržbu vozů a čistotu v nich a bude to dokonalé.

Ventura35

Hlavně občas nakoupit i nějaké pořádné nové vozy, nebo ideálně soupravy ve stylu InterJet.

Jiří Kocurek

Těch 26 Aster z let 2014-2019 neexistuje?
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=RJ#n925

Hodně štěstí

A adekvátně platit zaměstnance.

dizgrafyq

Vaše starost o platové podmínky zaměstnanců RJ je dojemná.

Hodně štěstí

Špatně placení zaměstnanci se odrážejí ve službách společnosti.

Michal

Proč ve článku o RJ píšete o ČD?

Martin1

Vaše domněnka je zcela mylná.

Jan

11 milionů obětí, ČD ultras nechápou…

mat

za to ma Radim fluktuaci v podniku asi nejvyšší 😀 ale tým jse nechlubí

J.K.

Je to majitel, ne vedoucí odborů. 🙂

mat

a právě to je problem,že nemá kdo,aby mu tlačil na otlak 🙂

Otakar

A je to potřeba v době nejvyšší nezaměstnanosti? Nabízím podmínky X, buď s nimi souhlasíš nebo jdi. Na co mít organizaci, která bude ostatním lidem říkat, jak je to na houby a je potřeba stávkovat, aby se měli lépe. Prostě každý sám za sebe, doba odborů už je snad dávno pryč.

noerf

1) u Regiojetu mají strojvedoucí a vlakvedouci vyšší mzdy
2) stewardi jsou placení málo, bohužel ČD moc podobnou pozicí nemá, zpravidla si tyto lidi najimá od JLV, takže to porovnání je složité
3) podobně jako Regiojet má vlastní uklízecí čety vagónů, ČD si tyto služby najímají u externích firem
Odbory se mohou holedbat, jak vyjednávají podmínky pro zaměstnance, jenže zjistíte, že část zaměstnanců je v dodavatelských firmách, protože je to levnější.

mat

Ono když ten přesčas neni,tak moc to platovo není ideálni na pozici steward,ako brigáda fajn,ale na HPP dlouhodobě….kdo nezažil práci stewarda,neví jak to (ne)funguje

Juraj

Zajímalo by mě, jak spočítali tu 85% obsazenost v minulém roce…

Erik85

Jednoduše. Od stolu.

noerf

Záleží, jestli berete cestující v celém úseku nebo v nějaké části či průměr obsazenosti, podle tržeb přepočtených na cenu jízdenky v délce trasy, atd.

Surio Mario

Na skvělém výsledku se zajisté podepsal taky fakt, že po covidu se přestali podbízet minimální cenou, protože obsazenost mají i tak výbornou. Když jsem před covidem potřeboval na otočku z Prahy do Pardubic a zpět, nebyl kromě pátku problém koupit na stejný den jízdenku do standardu za 80 korun. Dneska je to obvykle za 160 a vlak je i tak plný, protože ČD jezdí za podobnou částku.

jan V

Tady človk alespoň vidí jak důležitá je ta konkurence na železnici (ironie)

Frantisek

Také by mohli chtít 200. 🙂 Tady hraje úlohu spíše to, kolik lidí je kolik ochotno/schopno zaplatit.

Georg

jako je to dobry, ale kvalita jim opravdu ujizdi. jestli na to budou i nadale kaslat, bude z toho za par let lowcost socka.
mimochodem by me zajimalo, jestli nahodou v osobokilometrech nepredbehli zssk. 🙂

Jiří Kocurek

Ale na Slovensku jim do toho kraje nekecají, na hranicích krajů se nemusí přesedat, nejezdí tam německé vraky a Žlutého se starým šrotem vypráskali! Se podívejte, kolik měl nehod na přejezdech a neměl na to zálohy! Teď to sice jezdí cizák, ale za národ!

noerf

Pokud porovnávate trať Komarno – Dunajská Streda – Bratislava, tak jevtreba zmínit, že Regiojet tam svými Desiry a Talenty nahradil zpravidla 810 a další podobné jednotky. V období přes covidem nasazoval patrové vagóny a počet cestujících za rok byl čtyřnásobně vyšší než když tam jezdilo ZSSK.
Po skončení smlouvy tam chtěli Slováci místního dopravce, tak se ZSSK muselo spojit s ÖBB, aby tam mělo čím jezdit. A poté radši vypsali soutěž, kterou vyhrál LET.

Jiří Kocurek

A na Nábřeží i v Dlážděné celou dobu věděli, že si ty cestující vymýšlí. Protože oni tím nikdy nejeli, tak tím nejel nikdo.

X 1

Neznat tě, tak si myslím že jsi Šotoultras. 🙂 🙂 🙂

Vojtěch

#do svestek
#pracka peněz
#diky za rozhýbaní skanzenu do 21 století
Diky za funkční noční vlaky a jen mě štve dost velký pokles kvality

noerf

Otázka je, jestli pokles úrovně je nedostatkem personálu nebo jeho nekvalitou.
Druhá věc je, že potřebuje generovat zisk, aby si mohl půjčit cca dvacet miliard na expanzi (nové vagóny, lokomotivy, jednotky, výstavba depa). K tomu budování zázemí pro obraty souprav (Malešice, …). Navíc výrobcům musí platit zálohy.

mlokXCM

Tak některé vagóny, které používá, jsou také dobrý skanzen. O funkčnosti některých denních vlaků, lze rovněž polemizovat.

RegioJet_FUN

Lidi, musíme přesvědčit Jančuru ať neprodává firmu na vlaky/autobusy pak by ČD zas kašlaly na obnovu vozového parku, nejen že by nejezdila kvalita ale ČD by dokázal více zdražit jízdné než je tomu nyní za existence konkurence… Jančura kdyby prodal RJ tak by se také mohlo stát že si majetek rozdělí na ČD/ARRIVU….. Já třeba nenávidím Arriva vlaky na Severočeskách linkách R21,R22,R14, Arriva vlaky všude tahají motorové vozy LIMETKA/Hady a je jim jedno jaká tam má být kapacita, to RegioJet by mohl změnit vlaky RJ > R22,R21,R14,R20,R15,R8,R9,R10,R19,R18 a všechny dálkové spoje bych nechal soutěžit bez arrivy ČD VS. RJ

jal

Arriva používá ojeté vlaky z Německa, které jsou lepší, než cokoliv jiného v ČR. Tak zní jeden z šotozákonů.

Nebourejte je.

: – )

Jarda

Proboha jenom to NE!!!!

Vincenc

To se jim asi v noci zdálo…..

Novomír

Vybydlet a prodat. To se stane v budoucnu i s hotelama.

Jiří Kocurek

… a finančák jim to sežral a zdanil.

Jarda

BRAVO!!! Veliká gratulace!
Po prolomení úředního odporu v Polsku a nastartování provozu na páteřních linkách to bude dvojnásobek…!